Softox - veien mot russiske prosenter

Aaleby
SOFTOX 24.11.2020 kl 19:59 32818

Av ulike grunner har Softox blitt uglesett etter at den ble hausset til himmels som en covid-aksje i perioden mars-juni. Som objektivt sett er fordømt synd med tanke på det faktiske potensialet som ligger i bunn. Særlig med tanke på dagens mcap. Softox selv har ambisjoner om å bli markedsledende i segmenter som har en årlig markedsmulighet på mer enn $30 milliarder årlig i Europa og USA. Skulle Softox klare å knipe minst en liten prosent av dette...

Alt som er skrevet under er egentlig gjort for egen vinning, som en metode for å samle mest mulig kunnskap om caset. Fritt frem å lese. Etter mitt skjønn er aksjen et scoop på dagens nivå (som ikke vil si at det er uten risiko).

Softox sin produktportefølje som er under utvikling består pdd av Hånddesinfeksjon(Antivir)/Overflatedesinfeksjon(effectDes), Dyrehelse, Sårrens (SWIS), Infeksjonsfjerner (Biofilm Eradicator) og Softox inhalasjonsløsning (SIS). Samtlige kombinerer hypoklorsyre (finnes naturlig i kroppen vår og hjelper immunsystemet med å bekjempe virus og bakterier) og eddiksyre (har også desinfiserende effekt og har vært benyttet for sårbehandling i århundrer) i et optimalisert (patentert) konsentrasjonsforhold.

40 millioner mennesker verden over lider til enhver tid av kroniske sår. Behandling for hver enkelt er estimert til kr 50 000. Bare i USA dør 550 000 hvert eneste år av biofilmrelaterte sykdommer. Like mange som dør kreft. Innen 2050 mener WHO at 10 millioner mennesker vil dø årlig som følge av antibotikaresistens om ikke problematikken blir løst Et lite sår vil i økende grad kunne bli en dødsdom. Kort sagt; store utfordringer hvor menneskeheten per 2020 mangler tilstrekkelig velfungerende løsninger. Utfordringer som et lite selskap fra Norge har ambisjoner om å snarlig bidra til å løse.

Utfordringen med kroniske sår er å penetrere biofilmen som ligger som en hinne over det infiserte såret. Bakterier som er dekket av biofilm, hindrer såret i å gro og er svært motstandsdyktige både mot antibakterielle midler, inklusiv antibiotika, og kroppens forsvarsmekanismer mot bakterier. Inne i biofilmen går bakteriene over i en form for dvaletilstand. De senker sin metabolisme nesten ned til null. Bakteriene blir da nærmest umulige å skade, både fra immunsystemets side, men også fra antibakterielle strategier. Det viser seg at både systemisk antibiotika og lokale antibakterielle midler er uten effekt på bakterier inne i en intakt biofilm. Men hvis biofilmen skades, for eksempel ved hjelp av debridering (fjerning av dødt, skadet eller infisert vev), må bakteriene «jobbe» og reparere skaden. Det vil si at de må bli metabolsk aktive, og de er dermed mulige å elimineres fra sår.

Det er her Softox håper å få sin renessanse. Ved å kombinere hypoklorsyre og eddiksyre i et optimalisert konsentrasjonsforhold. Sammenlignet med blant annet antibiotika og pyrisept er molekylene i denne løsningen betraktelig mindre, som er hemmeligheten som gjør den istand til å penetrere biofilmen. Laboratoriumtester (sjekk side 12 i investorpresentasjonen) har vist at løsningen til Softox (Biofilm Eradicator) er forbausende mye bedre enn dagens foretrukne metoder (markedsledere i europa) og evner å ta knekken på både gule stafylokokker og p.aeruginosa (to typer antibiotikaresistente bakterier). Det fascinerende i så måte er at hypoklorsyre og eddiksyre hver for seg har en svært dårlig effekt på nevnte bakterier. Det er først gjennom synergieffekter ved å kombinere stoffene at de lovende resultatene kommer for en dag. Hemmeligheten er som før nevnt evnen til å penetrere biofilmen og samtidig trenge dypt ned i det infiserte såret på en skånsom måte. Det beste av alt; selskapet estimerer at deres produkt med tilhørende behandling vil koste kun 1-2 prosent av dagens behandlingskostnad for kroniske sår. Potensielt enorme besparinger og dertil insentiver for hurtig markedspenetrering. Ref Almås; "Vi skal være det foretrukne legemiddelet for å fjerne biofilminfeksjoner og erstatte dagens bruk av antibiotika til behandling av sår". Til info: det globale markedet for sårlukke-produkter er estimert til å overskride 15 milliarder dollar innen 2022.

Verdt å nevne at 03.11 tildelte det amerikanske Forsvarsdepartementet (DoD) SoftOx $ 1.977 millioner (USD) for forskning og utvikling av SoftOx infeksjonsfjerner (Biofilm Eradicator) etter en lengre due-dilligence. Prosjektet er et forsknings- og utviklingssamarbeid mellom SoftOx Solutions AS og ledende amerikanske og europeiske sårklinikker, med fokus på kroniske sår og biofilminfeksjoner. Prosjektet representerer et innovativt behandlingsprinsipp for hvordan forebygge og behandle biofilminfeksjoner i sår. Tilskuddet vil bidra til å gjennomføre kliniske undersøkelser for å evaluere SoftOx-teknologien hos mennesker med vanskelige infeksjoner i sår. "SoftOx anser det som en stor ære at en av verdens ledende forskningsorganisasjoner støtter utviklingen og teknologien til SoftOx ved å tildele disse midlene".

Sårrensproduktet til Softox (SWIS) er en medisinsk enhet av klasse 3, som vil si at dets virkestoff har en beviselig antimikrobiell effekt. De fleste øvrige sårrensprodukter på markedet er av klasse 2, som ikke gir tilgang til å hevde tilsvarende antimikrobiell effekt. Formålet til SWIS er å rense akutte sår for å unngå at de blir infiserte og i verste fall kroniske. Så langt tyder det meste på at SWIS kan oppfylle det man kan definere som det ideelle sårrenseproduktet, som er sikkert i bruk (brukervennlig), ufarlig for vertsceller og vev, dyptgående antimikrobiell effekt, kunne ta knekken på antibiotika resistente bakterier og unngå å introdusere nye.

Softox satser også på sårbehandling for dyr. Produktinnholdet er det samme, hypoklorsyre og eddiksyre i optimaliserte konsentrasjonsforhold. Fullføring og lansering har blitt utsatt til 2021 grunnet covid-19.

Safedes/antiVir (hånddesinfeksjonsmiddel) og effectDes (overflatedesinfeksjonsmiddel) er per i dag de eneste produktene som er lansert i markedet. Primærmålgruppen er helsesektoren. 20-25% av alle helsearbeidere har hudproblemer som følge av utstrakt bruk av alkoholbasert desinfeksjonsmidler. Esset i ermet til Softox sitt produkt er at det er klinisk bevist til å være like skånsomt som sterilisert saltvann. I tillegg til å ha desinfiserende egenskaper som kan matche konvensjonelle produkter (blant annet virketid på 15 sekunder mot kappekledde virus som covid-19 og influensa, som er dobbelt så bra som alkohol og best i klassen). Samtidig som at det ligger betydelige besparelser i å unngå nevnte hudproblemer. Utfordringen er markedspenetrasjon for en løsning som går i mot de etablerte mønstre av desinfeksjon med alkohol. Fordelen i så måte er en kundemasse (helsearbeidere) som innehar kunnskap og bevissthet om den relative fordelen og som forstår hva produktet går ut på. I motsetningen til det private markedet, som i stor grad lar seg styre av innarbeidede normer. Som også er hvorfor Softox sin markedsplan er å benytte helsesektoren som concept of proof. Ved hjelp av ledende distributører på sine felt (Bonaventura Scandza: en av norges største distributører av merkevarer til dagligvarehandel, faghandel, kiosk/bensin og HORECA-markedet, Milas: en av landets største totalleverandører av leker og utstyr til skoler og barnehager, og Veso: norges fremste leverandør av legemidler og handelsvarer til veterinærer) skal man over tid vinne markedsandeler hos retail ved å vise til kvalitetsstempelet opparbeidet gjennom at produktet blir benyttet i helsesektoren.

På sikt bør den alkoholfrie varianten til Softox kunne bli en stor suksess. Målsetningen er å erstatte alkoholbasert og bli den nye standarden. Grunnene for dette er mange. Ikke er produktet brannfarlig, ei heller farlig ved kontakt i øynene eller om innholdet svelges. Det er skånsomt for hendene og det er også effektivt mot norovirus (i motsetning til alkoholbasert desinfeksjonsmidler). Her kan man nevne cruiseindustrien, offshore, skole/barnehage og i fly som høyaktuelle markedssegmenter med skyhøyt potensial best-case. Nasjonalt og internasjonalt. Per i dag har Softox kun markedstilgang til Norge, Sverige og Danmark, men her forventes en EU-godkjenning (første desinfeksjonsmiddelet som får en slik godkjenning) any day. Softox har forlengst engasjert Coopmed til å fronte selskapets vekst utenfor norden. Man kan mao forvente at lite er overlatt til tilfeldighetene når godkjenningen er spikret, med forhåpninger om flerfoldige nye distribusjonsavtaler i ulike EU-land utover 2021. I tillegg er det også startet sonderinger mot nye markeder som Midtøsten, Asia og USA/Canada.

(forts..)
Redigert 21.01.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Pølsmannen
23.12.2020 kl 08:31 8025

Antibac/Kiilto er hovedårsaken for at salget til Softox har mildt sagt vært begredelig frem til nå, lansering sen sommer/høst har på ingen måte skjedd og vi er nå ferdig med 2020. Hvis de da ikke (skylder) på manglende godkjenning men uansett bør Kiilto/Antibac nå virkelig begynne å pushe på Softox produktene hvis de ikke skal havne ut i kulden, hvis det ikke allerede har skjedd. Kommer WHO med anbefaling som også det er antydet EU kommer til å gjøre vil Kiilto/Antibac tape kampen med sin sprit i det lengre løpet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
23.12.2020 kl 10:29 7887

Nå som produktet blir tilgjengelig i flere av NorgesGruppens butikker blir det en helt annen omsetning en om folk skal bestille på nett. Så tror virkelig 2021 blir Softox’s år.
Så kommer alt det andre selskapet holder på med og er her de virkelig store pengene ligger:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Halleluja
23.12.2020 kl 11:03 7834

Regner med at Norgesgruppen vil bruke det internt også da. Da snakker vi mange ansatte: butikker, alle Asko selskapene osv. Og nå er jo det åpnet for EU. Et rimelig greit "bonusprodukt" må man kunne si :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
repsol
23.12.2020 kl 11:20 7817

Det jeg har lært av Geir Hermod Almas den siste tiden er at forstår markedet og børs det gir meg en god trygghet )

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Aaleby
26.06.2021 kl 13:10 7025

Skjønner at jeg har levd under en stein i over 40 år. Det skulle aksjekjøp i Softox til for å få meg til å skjønne at pyrisept og klorhexidin **ikke** skal brukes til å skylle sår. Fordi det virker toksisk på vevet og hemmer sårhelingen. Saltvann eller springvann er klart å foretrekke.

En studie på rotter viste blant annet at sammenligning av frekvensen av sårkontraksjon og gjennomsnittlig antall dager for sår å gro mellom den antiseptiske gruppen (klorhexidin ) og de to andre gruppene (springvann og saltvann) var statistisk signifikant . Studien viste en tydelig hemming av sårheling etter ni dager ved bruk av klorheksidinoppløsningen.

Og det er dette som gjør onsdagens melding så spennende. Verken springvann eller saltvann har noen form for antimikrobiell effekt. SWIS er et aktivt antimikrobielt stoff som nå er klinisk bevist å både ha signifikant bedre sårhelingseffekt og antimikrobiell effekt kontra saltvann. For første gang i menneskets historie har man et aktivt stoff til bruk på åpne sår som er like skånsomt som saltvann (ingen bivirkning, ingen resistensutvikling) med betraktelig bedre effekt.

Ligner farlig mye på en gamechanger 💰

Kilde: https://scielo.conicyt.cl/pdf/ijmorphol/v24n4/art25.pdf
china
05.07.2021 kl 13:40 6722

Faller kraftig!! 6 prosent. Noe som skjer?
Slettet bruker
05.07.2021 kl 16:41 6726

Her er det nok mange salg og kjøp fra samme hånd for å presse ned kursen, lite omsetning og noen blir nervøse.. med så lite omsetning er det lett å kjøre ned kursen. Bare synd ingen presset den opp på slutten
Bliss
06.07.2021 kl 12:49 6571

Dagens kurs er det liten grunn til å ta alvorlig utover at det er en unik kjøpsanledning.
Med fire solide hester (produkter) å ri kommer det en rekke positive triggere på løpende bånd i tiden framover, og et av de største høydepunktene kommer når resultatene fra SIS studien tikker inn. Her er markedspotensialet vilt høyt.
Med tid og stunder vil vi alle angre på at vi ikke kjøpte mer på dagens nivå.
Slettet bruker
08.07.2021 kl 15:07 6442

Hvordan kan vi som samfunn bygge best mulig beredskap for fremtidens epidemier og pandemier?


Arrangør
Forvarets Forskningsinstitutt (FFI) + SoftOx Solutions AS
Dag
Onsdag 18/8 2021 12:00 - 13:15
Arrangementstype
Debatt
Tema
Helse , Sikkerhet/forsvar


Om arrangementet

I denne debatten vil vi se på hvilke lærdom vi tar med oss fra Corona-pandemien? Hvordan kan vi som samfunn bygge best mulig beredskap for fremtidens epidemier og pandemier? Her vil du møte forskere,politikere og personer fra norsk forvaltning til diskusjon rundt et dagsaktuelt og viktig tema .

Innledere

12 00 Velkommen. Hovedutfordringen/ problemdefinisjon (Møteledere Ole Eikeland og Dag Abrahamsen setter Scenen)

12 01 Globale utfordringer ved en Pandemi Jon- Arne Røttingen Ambassador for Global Health UD

12 06 Hva har vi lært, og hvilke fremtids scenarier kan vi se vi for oss? Elisabeth Aarsæther Direktør DSB

12 11 Multiresistente bakterier vår største trussel? Professor Thomas Bjarnsholt København Universitetssykehus

12 16 Hvordan kan vi bygge bedre beredskap . Forskningsleder Øyvind A Voie FFI 1220 Debatt. I panelet;

- Jon Arne Røttingen UD,

- Tone Vangen Beredskapsdirektør Politidirektoratet

- Ingvild Kjerkol Stortingsrepresentant Ap

- Morten Stordal Stortingsrepresentant Frp

- Carl Erik Grimstad Stortingsrepresentant V

- Øyvind Voie Forskninsleder FFI

- Elisabeth Aarsæther Direktør DSB

- Lindis Hurum Generalsekretær (påtroppende) Leger uten Grenser



https://program.arendalsuka.no/event/view/15577
china
13.07.2021 kl 12:22 6238

Hva er fremtidsutsiktene her? Ser den faller ca hver dag!!
Grunnpilar
13.07.2021 kl 12:37 6222

Det ser ut til at bunnen ikke er nådd her ennå, kan godt fortsette ned til 30 tallet rent teknisk,såfremt ingen fundamentale nyheter. Hvis du tenker på å kjøpe, ville jeg nok ha ventet.
Slettet bruker
13.07.2021 kl 14:40 6191

Dere bør vente et par års tid, selv sitter jeg helt rolig sammen med dem som handlet for millioner på 55.- Ja dere vet dem som forstår hva dette handler om....
Redigert 13.07.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
HP17
15.07.2021 kl 19:46 6045

Er bunnen rundt kr 30?
Ikke mye som minner om russiske prosenter her.
china
15.07.2021 kl 19:47 6086

En nyhet så går den kraftig!
Slettet bruker
26.08.2021 kl 18:23 5618

Hva skjer i Hemsedal.....
bj111
26.08.2021 kl 20:43 5589

Hva mente du med det Maalselv?
Slettet bruker
27.08.2021 kl 02:06 5500

Ta en titt i Hallingdølen.
bj111
27.08.2021 kl 16:03 5344

Takk for tipset, har ikke pluss på Hallingdølen men overskriften og bildeteksten sier i grunn sitt. Artig :-)
Paraply19
30.08.2021 kl 09:35 5221

Så.. hva sier egentlig bildeteksten?
Slettet bruker
30.08.2021 kl 11:58 5158

Den sier All inn.
Aaleby
03.09.2021 kl 23:14 4855

Litt som dine innlegg. Ikke mye som minner om nevneverdig intelligens. Heldigvis er det i Softox sitt tilfelle bare et pust i sivet. Kursen og det fundamentale er i stadig større utakt. Som er det fine med å være langsiktig; fokus på ballen. Og lukke øynene for alt annet, inklusivt tanketomme innlegg.
rvmossi
06.09.2021 kl 10:01 4661

https://newsweb.oslobors.no/message/541674

"I tillegg til tildelingen i nasjonalt anbud har selskapet inngått avtaler med et stort norsk finanskonsern samt norsk flyselskap. Vi håper dette bare er starten, da vi nå forventer at også andre norske kunder skal ønske dette produktet, når de nå ser at de store aktørene begynner å velge det, sier Almås."

bj111
06.09.2021 kl 11:28 4544

Gode nyheter, viser at det jobbes godt i selskapet for tiden og det vil gi verdier for aksjonærene fremover. Hvor store blir spennende å følge.
Slettet bruker
06.09.2021 kl 14:07 4451

Softox universell mot alle virus x og bakterier,etc
Ultimo universell kreft vaksine.
Hva er verdien av disse to?
heilo888
06.09.2021 kl 14:17 4437

Dakota;
Virker som stadig flere ser det vanvittige potensiale produktene og aksjekursene til disse 2 selskapene har, ikke bare nasjonalt, men ikke minst internasjonalt!
Softox opp 15% så langt i dag, mens Ultimovacs er opp 5,3% .
Aaleby
06.09.2021 kl 21:17 4222

Fortsatt rasende billig. Nå med mcap pålydende kr 489 mill og som kjent med en eksklusiv innkjøpsavtale (safeDes) med alle landets sykehus (HINAS), samt DNB og et ikke navngitt flyselskap i boks. Flust av potente triggere gjenstår utover høsten:

- Oppstart SBE (fase-1, revolusjonerende sårbehandling)
- Oppstart SIS (fase-1, revolusjonerende inhalator som kan bli en fremtidig game-changer blant annet innen bekjemping av pandemier)
- Resultater på dyrehelsestudiene (ultraeffektiv og skånsom sårrens for dyr.)
- Endelig EU-godkjenning (åpner Europa som marked for desinfeksjonsmiddelet)
- Godkjenning av SWIS som Medical Device / CE-merking + evt. partner (bevist gjennom fase-2 studie at SWIS er et signifikant bedre sårrensemiddel enn dagens markedsledere)
- Nyheter fra inneklimaprosjektet i Hemsedal (tester hvorvidt avdamp fra antibac og alkoholbaserte overflatedesinfeksjonsmidler er skadelig for helsen)
- Nyheter fra samarbeidet med FFI og/eller US Army
heilo888
06.09.2021 kl 22:54 4134

Fint oppsummert Aaleby!
Her har man hele 6 ulike områder hvor man kan forvente nyheter utover høsten. Bra risikospredning med 6 ben å stå på og spesielt nå når teknologien som er ganske lik allerede er verifisert innen flere av områdene.

Softox må nå være et av de aller mest spennende selskapene i Norge.
Redigert 06.09.2021 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
07.09.2021 kl 10:30 4191

Fin utvikling i denne pt,pos strokes på løpende bånd,satser på det varer👍
Grunnpilar
08.09.2021 kl 09:36 3910

Ett slikt kvartal til så er de tom for penger. Så kommer vel en emisjon før det.
heilo888
08.09.2021 kl 11:01 3814

Noen som har link til presentasjonen kl. 13.00 i dag?
bj111
08.09.2021 kl 12:23 3734

Litt typisk, godt nytt som får kursen til å bevege seg til positivt terreng avløses av noe drit som sender kursen ned igjen. Heldigvis kun en liten post her og følgelig ikke fulgt med så mye. Trodde faktisk i min naivitet at de var ferdig med emisjon for en stund men here we go again. Jaja deltar ikke på den heller for kursen skal nok under emi og det irriterer at de ikke kan hente tilstrekkelig med midler så de klarer seg til de er i selvgående terreng.

Heldigvis forskjeller mellom Softox og Lifecare men og noen likheter her og de skulle jeg gjerne vært foruten.
Redigert 08.09.2021 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2021 kl 12:34 3707

Trodde du virkelig at Softox ikke trengte flere emisjoner? Ja, som du sier selv, du følger ikke godt nok med og burde nok selge deg helt ut. Vil anbefale deg Aker BP og DNB, disse selskapene er litt mer egnet for uerfarne aksjonærer.
bj111
08.09.2021 kl 12:36 3702

Dust
Slettet bruker
08.09.2021 kl 15:41 3568

En flott presentasjon, som ikke gav meg noen grunn til å selge.
bj111
08.09.2021 kl 16:09 3528

Det langsiktige ser bra ut og tross alt er det viktigst. Spennende hvem denne kunden er.
RoarAlb
08.09.2021 kl 16:17 3511

DNB?
bj111
08.09.2021 kl 16:32 3476

DNB er vel nevnt av selskapet så det kan vi utelukke, de er kunde om jeg ikke har missforstått. Ukjent flyselskap var det og men dette kom for noen dager siden. Så en annen stor kunde og det kan jo være hvem som helst. Mange som kunne ha nytte av noe annet enn spriten. Der jeg jobber er dørene blitt ødelagt i form av missfarging grunnet bruk av sprit.
bj111
08.09.2021 kl 17:04 3426

Jepp og det vil de få men ikke fra meg :-P