Koronavaksiner og immunstimulering
For mer enn 20 år siden oppdaget jeg og mine medarbeiderere at NBG og SBG - gitt oralt eller i form av nesedråper - beskyttet forsøksdyr meget effektivt mot influensa. Forsøkene ble utført på Folkehelseinsituttet. Beskyttelsen var vesentlig bedre enn for det godkjente influensamedikamentet Tamiflu, Dessuten førte NBG og SBG til at den beskyttende virkningen av influensavaksiner ble MEGET kraftig forsterket. Vi patenterte disse banebrytende oppdagelsene i 2001, men fikk aldri gehør for å videreføre slike studier i Norge og heller ingen støtte fra Forskningsrådet eller fra det globale vaksineforskningsprogrammet Globvac/GAVI - som Norge støttet med 4 milliuarder kroner. I disse korona-tider blir våre oppdagelser gjenoppdaget, og i dagens diskusjoner om effekten av ulike koronavaksiner vil man ikke komme utenom vår fremgangsmåte for å styrke infeksjonsbeskyttelsen. Den vedlagte artikkelen i dagens utgave av bladet Forskning.no forteller litt mer om hva vi i Norge kan ha gått glipp av.
https://forskning.no/immunforsvaret/er-det-mulig-a-trene-opp-immunforsvaret-til-a-hjelpe-i-kampen-mot-covid-19/1774941
https://forskning.no/immunforsvaret/er-det-mulig-a-trene-opp-immunforsvaret-til-a-hjelpe-i-kampen-mot-covid-19/1774941
Redigert 20.01.2021 kl 16:14
Du må logge inn for å svare
bj111
25.11.2020 kl 15:51
2003
Veldig interessant Jan Raa. Er jo kjent, dette med betaglucaner og immunforsvaret for de av oss som har fulgt dette forum og Biotec noen år. Det er underlig at det ikke har blitt gjort mer på dette feltet men skyldes kanskje at det ikke faller under definisjonen tradisjonell medisin men hellet alternativ behandling i de kretser som kan gi penger til forskningen.
Vi får håpe Sloan Kettering studiene bidrar til å annerkjenne SBG som adjuvant/immuno-booster..
Det er merkelig at ikke flere vaksine-utviklere benytter SBG som adjuvant.
Det er merkelig at ikke flere vaksine-utviklere benytter SBG som adjuvant.
bj111
25.11.2020 kl 16:12
1944
Det er vel en relativt grei sannsynlighet for at den studien gir positive svar. Har pågått lenge. Noen ide om når det kommer noen nye data derfra?
Jan Raa
25.11.2020 kl 16:20
1914
Bj111. Det skyldes mest av alt at Rolf Seljelid og jeg var 30 år før alle "ekspertene" som trodde mer på læreboka enn på faktiske observasjoner. Følg med på internasjonale nyheter i de nærmeste ukene om hvordan våre observasjoner og forklaringer for 30-40 år siden nå blir bekreftet av de beste medisinmiljøene i verden og hvordan biotekselskaper i andre verdensdeler ser på de kommersielle sidene av saken. Mange her i landet vil få hakeslepp, mens vi i vår tid ble mistrodd. Jeg er ikke bitter, men forbanna over at dumheten har fått ta knekken på noe som var forut for sin tid.
bj111
25.11.2020 kl 16:33
1880
Skjønner irritasjonen for første gang jeg leste om dette er for 10 år siden tenker jeg. Et innlegg fra deg på HO forum. Andre steder har jeg ikke sett noe særlig omtale av dette. For de som har kommet til i AZT siste året burde dette være interessant for det gir et bilde av bredden av muligheter som ligger i skuffene hos AZT.
Londonmannen
25.11.2020 kl 18:55
1670
Meget interessant. Må være fryktelig frustrerende. Hvem er det som sitter på disse patentrettighetene i dag?
oppturen
25.11.2020 kl 19:33
1582
SBG er vel Biotec BetaGlucans altså AZT.
Det meste av andre patenter er vel utgått.
?
Det meste av andre patenter er vel utgått.
?
Elverhøi16
25.11.2020 kl 20:22
1486
Kjempeinteresant. Jeg har brukt NBG lenge. Utrolig at helsemyndighetene i Norge ikke reagerte. Kanskje tromsømiljøet lå for langt fra hovedstaden for å få anerkjennelse. Du har gjort en stor innsats Raa. Som mange andre i samme situasjon kommer anerkjennelsen i etterkant.
Redigert 25.11.2020 kl 21:08
Du må logge inn for å svare