Prosafe

rosgun
PRS 25.11.2020 kl 18:55 12194

Her er det mulig for oppgang ila 2022.

Fra 2020:

Likte å lese at alle kontrakter ble utsatt fra covid- 19 perioden til 2021. To kontrakter er allerede inngått /forlenget ila kort tid. Hvis oljeprisen fortsetter til over 50 dollar fatet vil flere rigger gjenåpne og nye felt vil åpnes. Utrolig gøy med denne aksjen da den kun fokuserer på total aktivitet i rigg markedet og ikke konkurrere om
de konkrete jobbene og anbudene på selve riggen, men besørge bosted. Utrolig lønnsomt konsept når utnyttelsesgraden øker fra 16% i 2020 til gamle høyder opptil 86%.

Mange lurer seg selv nå ved å tro de skal gå konk - ingenting tyder på dette når markedet for rigg er stigende.... de skriver at de har mange tilbud ute og at aktiviteten er stigende for både 2021 og 2022. Ser vi kjappe penger her før 1.1.2021. Tror flere det? Har vel stått i 3-4 sifret på det meste, men kr 12-16 er vel et ok mål ila 2021?
Redigert 28.01.2022 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Hellhammer
28.11.2020 kl 16:12 4554

Rosgun, sitter du på info om saken/rettsaken, status?
Tenker siden du er sikker på Prosafe ikke har noen nedside her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Tmerri1
28.11.2020 kl 13:10 4390

At selskapet har mye gjeld i denne krisa verden befinner seg i, er bare bra. Selskapet går ikke konk, fordi gribbene (bankene) kommer til å utsette gjelden. De har ikke noe valg, fordi ved konk så taper de pengene sine. I det korte bilde så kommer PRS til å stige flere 100%.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
desirata
28.11.2020 kl 12:32 3914

Alt negativt er vel nå priset inn. Dersom de unngår konkurs så kan de få seg en opptur med å vinne Nok 400 Mill fra Westcon. De har også skrevet ned rigg verdiene veldig mye. Muleg at post- Corona vil det bli reprising av Prosafe.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.11.2020 kl 11:47 3721

Ser ut som største eier er igang med å finne nye markedet allerede . Da er det bare å vente på oppturen

https://www.hitecvision.com/news/2020/hitecvision-establishes-moreld
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.11.2020 kl 09:02 3760

Denne oppgraderingen er fra Xtrainvestor på sluttten av 2018. Hvordan kunne DNB oppjustere kursmålet fra 12 til 20 ???? som denne analysen Xtrainvestor publiserte:

BørsXtra mandag 6.august: PRS og TGS oppgraderes kraftig, Goldman er skeptisk til krypto, "XI-universet"
PROSAFE: DNB oppgraderer aksjen fra selg til hold med kraftig økt kursmål NOK 20 (12).
PROSAFE: Prosafe sikret seg kjemperabatt, milliardfinansiering og fleksibel levering av tre boligrigger som bygges i Kina. Prosafe-sjef Jesper Kragh Andresen vil ikke vente for lenge med å ta ut riggene. – - Det har vært noen mørke skyer over Prosafe. Med de avtalene vi nå inngår, så løfter de mørke skyene seg. Det er ingen tvil om at vår situasjon er kraftig forbedret, sier Kragh Andresen. (FA)

Et mulig scenario:
Hva er annerledes enn at 2019 var "midt på treet", at 2020 "er glemt" pga korona.....at oljeprisen dog er 20 dollar lavere. Men til tross for dette hva er annerledes?

1.Alle prosjektene som var fra 2020 og utsatt er kontraktfestet til 2021 (ca 50% av kapasitet).
2.Oljepris stiger raskere og raskere(https://www.google.com/search?q=hvor+h%C3%B8yt+g%C3%A5r+oljeprisen+i+2020&rlz=1C1CAFA_enNO882NO882&oq=hvor+h%C3%B8yt+g%C3%A5r+oljeprisen+i+2020&aqs=chrome..69i57.7401j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8). Noen spår den i 70 dollar, dvs like mye som i 2018 da DNB oppgarderte kursmålet til kr 20 !!
3. Riggutnyttelsen og det som var bestilt og redegjort i august 2018 ser ut som ( ikke helt sikkert) 70-80% utnyttelse som tilsvarer 3 rigger til for utleie i 2021. Med økt aktivitetsnivå og som direktøren uttaler i Q3 rapporten at det er økende aktivitet og flere tilbud ute enn på svært lenge. Det er mao ikke svært usannsynlig at markedet vil oppleve mangel på boligrigger i verden for 2021-2024.

Så folkens 20 kr kursmål fra DNB kan fort bli uttalt igjen på ovennevnte premisser/fakta på litt sikt. Å få kjøpt disse aksjene på 1 kr med mulighet for kr 20 ila et år....

28.11.2020 - investert : 150 000

2021:
2-300 000
4-600 000
8-1 200 000
16-2 400 000

2022:
? -4 800 000
? - 9 600 000

2023:
?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
registrert
28.11.2020 kl 08:33 3769

Synes Prosafe virker høyt priset. De har ekstremt med gjeld, for mange rigger i et overmettet marked, om det utdeles en kontrakt vil den gå til den aktøren som klarer sulte seg mest, altså minimalt med penger å håndtere gjeld med.
I tillegg har de en rettssak i hundremillionersklassen over seg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.11.2020 kl 08:32 3772

Konklusjonen min er iallefall at 2021 blir et mega boost for aksjekursen og jeg velger å sitte long. Det kunne vært fristende å kaste seg på de grønne aksjene som nå går 20-300% på kort tid, men jeg er helt overbevist om at potensialet i PRS er størst av alle aksjer i 2021 og legger denne i skuffen i påvente av nyheter om flere bestillinger(2-4 til for 2021 og det er nær full kapasitetsutnyttelse) , en nyhet om fusjon eller nytt forsøk på dette, evt nye markeder som nevnt tidligere. Kan det være et potensiale for havvind ? Andre maritime "grønne" behov ? Trygge hoteller i forbindelse med pandemier ? En god nyhet om lånebetingelser ? Støtte fra norske myndigheter ? Fint hvis noen andre kreative vil si sin mening og mulige fremtidsutsikter for PRS. Har akkurat sendt dem en mail også om at de burde snu seg rundt og tenke litt mer kreativt for utnyttelse og se fremover etter nye spennende muligheter...... For det jeg vet har de noe på gang, men for sikkerhetsskyld.... Se på Seabird- plutselig var de også grønne, samme med saga tankers(pure), PGS er 10% grønne osv osv.... Når kommer PRS med nyheten og kan de konvertere også i det grønne skifte.... Jeg tenker boliger til havs burde kunne brukes til mye annet enn oljerelaterte markeder også..... Hvor vanskelig kan det være ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.11.2020 kl 07:59 3798

Har nå "landet" i denne aksjen og lest meg ytterligere litt opp om historien. De ville jo også fusjonere med Floatel (https://www.dn.no/rigg/prosafe/floatel-international/konkurransetilsynet/konkurransetilsynet-stopper-norsk-riggsammenslaing/2-1-695493).Dette ble avslått av konkurransetilsynet i oktober 2019. Aktørene synes dette var en god ide, men myndighetene mente at konkurransesituasjonen da ble borte. Synes dette er helt merkelig når andre bransjer, f.eks dagligvarebransjen ikke har gjort annet enn å fusjonere siste 10 år, og består av 2-3 store aktører og "skuffer" inn penger som bare det..... I tillegg synes jeg det er merkelig at norske myndigheter stopper 2 globale selskap som har slitt i seneste år med sviktende marked ikke engang får lov til å prøve å effektivisere og "minske" Co2 avtrykket (dette ville ført til mer moderne og miljøvennlige boligrigger (evt ombygging) og skraping av eldre). Kjøpet skulle PRS gjøre med oppgjør i aksjer.... Hvis nå med begrunnelse i mindre Co2 avtrykk og den grønne bølgen og at myndighetene etter covid 19 utfordringene ser at deres avgjørelse er feil og snur, ville dette bety enormt mye for aksjekursen og likviditeten. Tenker også at myndighetene ønsker å beholde PRS sin kompetanse i markedet. Det kan jo hende at økt utbygging av havvind og Co2 fangst på havbunnen vil kreve noen overnattingsdøgn i årene fremover. Man må huske på at dette er et globalt selskap, og utsiktene for oljeutvinning er spådd en økning på norsk sokkel fra 2021 med en topp i 2024, https://www.norskpetroleum.no/okonomi/investeringer-og-driftskostnader/

Vil også anta at PRS må tenke grønt nå og blir spennende å følge med på om de kan utnytte "trenden" i sin helt unike nisje for overnattingsdøgn til sjøs. Kan egentlig ikke forstå hvordan det ikke er mulig å kunne tilby tjenestene sine til andre enn "bare" riggmarkedet heller. Kunne vel ha utnyttet kapasiteten for utleie hotell i nærheten av store verdensbyer med smittevernsgarantier mot covid-19. Da ville man fysisk ha utskilt store folkemengder og laget "hoteller" som garantert var fri for smitte. Regner med at mange med mye penger kunne tenkt seg å fysisk isolere seg 1 år eller 2 til pandemien hadde lagt seg. Kravet for de som etablerte seg var selvsagt at de var fri for smitte:). Kanskje man også kunne latt de som var ekstra utsatt og som hadde "råd" til det tilbydd slike opphold.

Så til PRS ledelsen- vær kreative i disse tidene så vil dere få full utnyttelse selv om noen av boligriggene ligger i opplag:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
27.11.2020 kl 05:43 3852

Utsatte prosjekter
Safe Zephyrus var klar til å mobilisere fra Norge for arbeid med EnQuest's Thistle-prosjekt, men ble 20. mars instruert til å ikke mobilisere. Prosafe fortsetter å kreve full kontraktsverdi.
Etter dette skulle Safe Zephyrus etter planen mobilisere til Shell ved Shearwater for oppstart av en 110-dagers kontrakt med en opsjon på 30 dager i andre kvartal. Prosafe har inngått en avtale med Shell om å utsette og endre denne kontrakten.
Kontraktens reviderte varighet er på 115 dager, med planlagt oppstart i mars 2021. Shell har mulighet for å legge til 30 eller 45 dager i forkant, noe som kan fremskynde oppstartsdato. I tillegg beholder Shell opsjonen på 30 dager.
Safe Zephyrus ligger nå i opplag på Averøy i Norge.
Safe Caldonia ligger i opplag i Storbritannia, etter at de opprinnelig skulle startet en 162-dagers kontrakt med 30-dagers opsjon for Total på Elgin i den britiske delen av Nordsjøen fra midten av april. Dette prosjektet er utsatt til første kvartal 2021.
Gjenopptok drift
Safe Eurus har jobbet for Petrobras på en treårig kontrakt siden november 2019. Fartøyet var fra april suspendert på nullrate i 120 dager. I starten av august var det tilbake i beredskap, og startet drift 24. september.
Safe Notos har hatt en tre år og 222-dager lang kontrakt med Petrobras siden desember 2016, som opprinnelig skulle vært fullført i juli i år. Fra april ble fartøyet suspendert på nullrate, gjenopptok beredskap i august og gjenopptok driften i starten av oktober.
Safe Concordia fullførte sin kontrakt for Equinor offshore Brasil 11. mai, og er for tiden i opplag i Brasil. Verken Safe Scandinavia, Safe Boreas eller Regalia hadde arbeids i perioden, og ligger nå i opplag i Norge.
prs
Redigert 21.01.2021 kl 01:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 21:25 5199

Spennende tider ja...

https://finansavisen.no/forum/thread/73170/view

Jokerne klare fra Cosco:

http://en.chi.coscoshipping.com/col/col8277/index.html

Regner med at noen vil ha helt nye og topp moderne boligrigger snart:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 20:56 5233

Ser på utnytttelsen at den var noe bedre i 2019, men ta i betraktning at kontrakter nå blir flyttet fra 2020 til 2021 pga av korona og at markedet er oppadgående så er vi fort tilbake på utnyttelse fra 2019....... da bør altså kursen stå i det samme som før oljeprisfallet i 2019 altså kr 17...... og at den nå er på kr 1 er bare helt villllllt!!!!!!!! Helt villt !!!. Hvis noen her kan forklare meg dette sinnsyke gapet om hvorfor er jeg svært takknemlig.. Det kan jo ikke være annet enn en stor misforståelse. Vil tro denne kommer i akjesladder snart så blir det minst en Havyard reisex2-3. God tur folkens !!

Ser at det i 2019 er totalt utleid for 50 måneder fordelt på hele flåten.
I dag er det registrert 30 måneder utleie fordelt på hele flåten i 2021-

Kurs på 17 fra 2019 og kurs 1 nå i 2020 viser en helt "bak mål" prising...... Den burde med bakgrunn i ovennevnte minst være på halvparten av 17, da de har over halvparten av utleiedøgnene, altså MINST kr 8,50 !
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Martinskj1
26.11.2020 kl 20:35 5259

Synes the power kommenterer merkelig mye her til å være en som ikke er inne i Prosafe. Synes kommentarene og argumentene ofte fremstår som dårlig. Går stort sett i "grisete emisjon", "5kr by the week" gjentatte ganger, hvor mye dette snart går til helvete og at folk bare MÅ selge. Skjønner ikke helt greia med å hele tiden rope ut det samme hver gang noen kommenterer prosafe her på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 20:28 5271

Safe Zephyrus - opptatt 2021-2024 (+450 senger)
Safe Eurus - opptatt 2021-2025 (+500 senger)
Safe Notos -opptatt 2021-2023 (+500 senger)
Safe Caledonia -opptatt 2021-2022 (+454 senger)

Safe Boreas - ledig 2021 (450 senger)
Safe Concordia-ledig 2021 (461 senger)
Regalia-ledig 2021 (306 senger)
Safe Scandinavia – TSV -ledig 2021 (400 senger)
Safe Nova & Safe Vega - nye skip ledige 2021 (500 senger)

Ledig for leie i 2021:2171 senger / 6 båter

Utleid for 2021 :1904 senger / 4 båter
Utleid for 2022:1904 senger/ 4 båter
Utleid for 2023:950 senger/ 2 båter
Utleid for 2024: 500 senger/ 1 båt


Totalt utleid for 2021-2024: 4 403 senger

2171+1904 utgjør total kapasitet pr år, dvs 4075 senger................

De har mao allerede leid ut 4 403 senger som er over en årskapasitet fordelt over perioden 2021-2024 !!!!!!!!!! SLÅ DEN......!!!!

... og markedet er stigende, oljeprisen er stigende..... Dette må da være årets rekylcase med en mcap på kun 80 mill......
Långiverre i fortsatt positiv dialog på utsettelser og det skjønner jeg godt med disse fremtidsutsiktene. Fylles det videre opp her må kursen gå flere ganger.... I fjor med 10 dollar lavere oljepris enn i mars 2019 da kurs var på kr 17........ hallo i luken . I dag 26.11 er vi på 1 blank !!!!! Noen må vel se og fange opp dette. Et helt sinnsykt case !!!!

oljepris 37 dollar mars 2019:
https://e24.no/olje-og-energi/i/K39W6X/oljeprisen-henter-seg-inn-etter-krasjet



Oljepris 47 dollar 26 november 2020:
https://investor.dn.no/#!/Ravare/C1/BrentSpot
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 19:56 5304

7)Safe Caledonia ble bygget i 1982 på GVA Kockums yard i Sverige til et Pacesetter-design og fullførte en 20-årig levetid i 2012/13, forbedret innkvarteringsfasilitetene og forlenget skipets strukturelle levetid.

Med opptil 454 senger tilgjengelig, et stort dekkområde og betydelig lager og butikker (150 m²), tilbyr Safe Caledonia utmerkede fasiliteter for bygging og vedlikehold med høyt innkvartering. Verkstedet, nedleggingsområdet, 9 kontorer og 67 klientarbeidsstasjoner kan endres i henhold til klient- og prosjektspesifikke krav.

8)
De oppgraderte Tender Support Vessel (TSV) -funksjonene tilbyr også godt forlatelse, generell tilkobling og rengjøringstjenester for å støtte plattformavvikling.

Safe Scandinavia ble bygget i Aker Verdal i 1984 i Aker H-3.2-design. Fartøyet ble oppgradert i 2003 og ble gjennomgått en 20 års livsforlengelse i 2014. Safe Scandinavia fullførte en omfattende og kompleks ombygging til et Tender Support Vessel i 2016.

Utstyrt med høy- og lavtrykksslamepumpe-, blandings- og lagringsfunksjoner har fartøyet muligheten til å støtte wireline, coil tubing og sementtjenester supplert med en høy standard på overnatting, kontorer, verksteder og tjenester. Safe Scandinavia kan også støtte riggfri brønnintervensjon eller kan konfigureres med en modulrigg eller plattformstopp for å utføre bore- eller arbeidsaktiviteter

9)Safe Nova og Safe Vega ble konstruert på COSCOs Qidong Shipyard til et forbedret GM500A-design, med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem og et 10-punkts fortøyningsarrangement for fleksibel og effektiv drift i de tøffeste offshore-miljøene.

Begge fartøyene er ASV-er med høy spesifikasjon som inkluderer moderne og komfortabel innkvartering, velferds- og fritidsfasiliteter, moderne klientkontorer og møteområder og noen av de mest avanserte livreddende systemene offshore som er tilgjengelig.

Prosafes avtale med COSCO Shipyard muliggjør fleksibel levering og langsiktig finansiering av Safe Nova og Safe Vega. Begge skipene nærmer seg ferdigstillelse med en planlagt bevarings- og strategisk stabling-modus i verftet og kan være klare til operasjoner over hele verden fra 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 19:44 5319

Hvis du ikke har lest noen av innleggene mine kan du for sikkerhetsskyld se denne linken om hvilke doninger de tilbyr: https://www.prosafe.com/fleet/vessels/

..og så kan du trykke på denne linken for å sjekke kapasitetsutnyttelsen::https://www.prosafe.com/fleet/contract-status/

Der ser du at 2021 er 50% fylt, og er gått igang med å fylle opp 2022-2025.......

Er det noe mer du lurer på ?

Safe Boreas
Safe Zephyrus
Safe Eurus
Safe Notos
Safe Concordia
Regalia
Safe Caledonia
Safe Scandinavia – TSV
Safe Nova & Safe Vega

1)Safe Boreas ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2015, er fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to atrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Boreas har et stort dekkområde på mer enn 1000 m² og to kraner på 50 tonn, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

29. mai 2015 ble Safe Boreas innvilget en bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (PSA). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS) som støtter Lundin Petroleum under tilkoblings- og igangkjøringsaktiviteter ved Edvard Grieg-anlegget.

2)Safe Zephyrus, søsterskip til Safe Boreas, ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2016 ble fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to glassatrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Zephyrus har et stort åpent dekkområde på mer enn 1000 m² og to 50 tonns kraner, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

19. juli 2016 ble Safe Zephyrus innvilget bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (Ptil). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS), og støtte Aker BP (Det Norske) under ferdigstillelse og oppstart av Ivar Aasen-utviklingen.

3) The Safe Eurus er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i mai 2019 og er søsterskipet til Safe Notos.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Med et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner gir Safe Eurus utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I mai 2019 ble Safe Eurus kontraktsfestet av Petrobras for en periode på tre år på grunn av påbegynnelse i 4. kvartal 2019, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil.


4)Safe Notos er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i februar 2016.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Safe Notos har et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner, og gir utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I august 2015 ble Safe Notos tildelt en kontrakt på tre år og 222 dager med Petrobras, fra første kvartal 2017, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil. I løpet av denne kontrakten har fartøyet lykkes med gangbro koblet til anker-fortøyde halvt nedsenkbare, spredte fortøyde FPSO-er og tårnfortøyde FPSO-er.

5)Fartøyet ble bygget på Keppel FELS-verftet i Singapore og levert i mars 2005 før det ble fullført en oppgradering i juli 2015.

Safe Concordias fleksible design gir romslige verksted- og tildekkede lagringsområder, opp til 1300 m² legging og dekksareal, og rikelig med arbeidsstasjoner og klientkontorer. Disse områdene kan endres for å møte klient- og prosjektspesifikke krav.

I løpet av 2011 opererte Safe Concordia for Petrobras i det brasilianske Campos-bassenget og hevdet en milepæl i bransjen da det var den første dynamisk posisjonerte ASV noensinne som opererte landgang som var koblet til et tårnfestet FPSO.

6)Regalia ble bygget i 1985 i GVA Sweden for en forbedret GVA-design. Regalia gjennomgikk en større 20-årig levetid, oppussing og ombygging i 2009, senere samme år, slik at fartøyet kunne være det første dynamisk posi
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 19:32 5340

Du vet at Prosafe har boligrigger ikke sant?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 18:04 5433

Takk for gode råd. Hva skulle jeg gjort uten dine baisse råd.....du tar et stort samfunnsansvar ved å advare alle mot denne forferdelig konkurstruede mangedoblingskandidaten😊😊😊.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 17:19 5463

Takk selv. det var et bra og dedikert hausse forsøk du har lagt ut de siste 48 timer.

Mitt råd, selg alt i prosafe, kjøp kjæresten en gave og kom deg inn i noe mer solid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 17:03 5484

Trodde det var skjenkeforbud i helgen.....ikke så lurt å gå ut da....høres kjedelig ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 16:30 5529

Bare vent til imorgen rosgutt. Mange som skal ut før helgen
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 16:01 5558

Tror du får norgesrekord i rekordbillig inngang nå - Gratulerer til deg..... snakk om Reserven !! ???

Å innbille folk st det er lurt å selge nå er en imponerende innsats.😀😀 og «nesten» ulovlig
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 15:23 5593

Nesten ingen ha bruk for gammel rustende boligrigger

Det er derfor de ha utilization på 12% på tapsrater

14 millard I gjeld
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 14:34 5622

En liten statement om hvor syk prisingen på denne aksjen er:

Oljepris mars 2019, 45 dollar fatet.
Oljepris november 2020:47 dollar fatet.

Aksjekurs PRS mars 2019: kr 15,98
Aksjekurs PRS 26.november 2020:kr 1

Link oljepris:
https://e24.no/olje-og-energi/i/Vb3gX1/oljeprisen-i-fritt-fall-eller-opec-brudd

Link kurs PRS:
https://www.nordnet.no/market/stocks/17107917-prosafe
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 13:21 5658

Du kan ikke bestemme om det er et "fillebeløp" eller ei for trådstarter. Man investerer det man kan og slik er et. kan være mye for han og tydeligvis lite for deg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 12:41 5709

Min intension er klar.

Når folk som trådstarter har investert en fillebeløp I PRS og hausser den opp I skyene er det greit å få litt fakta på bordet

PRS er toxic.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 12:32 5721

Ingen tvil om det. Investerer man i denne typen selskap så kan all kapital gå tapt eller gå bananas. Du må kalkulere inn med tap på innskudd. Oppsiden kan være stor også men sett ikke inn hele egenkapitalen
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Hellhammer
26.11.2020 kl 12:20 5743

Men det er da skyhøy risiko her.
Flere eldre Boligrigger.
Lite med utbyggingsklare funn Uk/Noreg.
Safe Skandinavia, for liten som boligrigg i dagens marked, og finnes det marked for den elles?
Rettsaken.

Ja prisingen er kanskje lav, men det virker fortsatt å være en del risiko relatert til å investere her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 11:55 5791

Ja, og børsverdi er 80 mill ::)....

Synes det er billig jeg altså.... om den går til 4 kr så er verdien altså fortsatt kun 320 mill.

Da snakker vi sikre inntekter på 3 x så mye i 2021 som i 2020...SOM ALLEREDE ER BESTILT !!!!!!

"Selskapet har klart å ta vare på ordrereserven ved å flytte avtaler fra 2020 til 2021, og er samtidig forsiktig optimistisk til fremtiden.
– Vi ser en svak økning i aktivitet i Nordsjøen for 2021 og 2022 og har sterk tro på at vi er godt posisjonert for å sikre vår del av dette nye arbeidet, sier Jesper K. Andresen, konsernsjef i Prosafe i en kommentar.
Prosafe hadde en likviditet på 164,5 millioner dollar ved utgangen av tredje kvartal."

Høres for godt ut til å være sant egentlig:) Mer omsetning i aksjen vil nok sette fyr på bålet....



Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 10:48 5838

Ser ut som du får rett. Vet ikke hvilke intensjoner du har, men regner med at du er på handletur. Selvom du snakker liksom engelsk så lurer du ikke noen her:):).

Regner med at du ikke gidder å advare noen mot at den skal gå lavere. Hva er baktanken din egentlig ? Noe må det være liksom.

Min er å tjene mest mulig penger noe jeg ikke legger skjul på, men er din intensjon å advare andre og ikke dra nytte av det du vet selv på en måte. Da har du vel andre aksjer å snakke om også. En baktanke har du og jeg tipper det er for at du skal få billigst inngang selv for alle idioter skjønner jo og kan lese tegnene i rigg markedet ??:):)

...det er stigende... og kapasitet er 50% utleid allerede. .....for 2021 (fra 16 % i Q3).
Den har ligget mange måneder i 0.8 øre. Mao kan du dele 50/16=3,125.
Deretter gange 3,125x0,8=2,5 kr.

Kurs i dag skal ligge på 2,5 kr ikke på forventninger med sånn status er pr idag 26.11.2020.
Hva forventinger er er ikke priset inn i hele tatt. En kurs på 3 er jo ikke å ta i på noen som helst måte....

Blir alt leid ut er kurs minimum kr 5,- ila 2021 da det baserer seg på faktiske tall. I tillegg bygges to nye "doninger" som bør prises inn til en forventing om full kapasitet ila 2021-22. Da snakker vi 7-8 kr.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 10:18 5863

Flink du men jeg tror den drar godt i 2021 så vi får se om 6 mnd. Lykke til utenfor..
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2020 kl 09:54 5888

Jeg har fasit. 80 øre imorgen og 60 øre i December
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 09:48 5904

Slettet bruker skrev Seek help
La nå oss som har trua få lov å gamble så kan du komme med fasit om 6 mnd..
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 09:40 5931

Helt uvesentlig om denne kommer i 06-07-08-09 øre. Kommer det en emisjon er det bare positivt - kommer til å bli kraftig overtegnet med tanke på korona lettelser og høyere oljepris. Uansett er trenden positiv og fokus på denne blir større. Borr gikk nærmere 70% etter overtegnet emisjon. (...og den er ikke ferdig med ferden enda- kun et hvileskjær noen dager)

Lav omsetning-venter på oppturen.... tror den kan gå 3x på en dag hvis rette melding kommer. Oljeprisen går neppe nedover fremover. Bikker den 50 dollar flyr vi opp mot 6 kr LETT
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare