Prosafe


Her er det mulig for oppgang ila 2020/21. Likte å lese at alle kontrakter ble utsatt fra covid- 19 perioden til 2021. To kontrakter er allerede inngått /forlenget ila kort tid. Hvis oljeprisen fortsetter til over 50 dollar fatet vil flere rigger gjenåpne og nye felt vil åpnes. Utrolig gøy med denne aksjen da den kun fokuserer på total aktivitet i rigg markedet og ikke konkurrere om
de konkrete jobbene og anbudene på selve riggen, men besørge bosted. Utrolig lønnsomt konsept når utnyttelsesgraden øker fra 16% i 2020 til gamle høyder opptil 86%.

Mange lurer seg selv nå ved å tro de skal gå konk - ingenting tyder på dette når markedet for rigg er stigende.... de skriver at de har mange tilbud ute og at aktiviteten er stigende for både 2021 og 2022. Ser vi kjappe penger her før 1.1.2021. Tror flere det? Har vel stått i 3-4 sifret på det meste, men kr 12-16 er vel et ok mål ila 2021?
Redigert 21.01.2021 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
rosgun
25.11.2020 kl 20:43 3805

Full fyr - snart utsolgt!!! https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/11/04/7584393/transocean-venter-sylstramt-marked-henter-rigg-til-norge

................over halve 2021 kapasiteten til Prosafe er også utsolgt !!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
25.11.2020 kl 22:21 3783

En flåte i verdensklasse av semi-nedsenkbare innkvarteringsfartøyer for globale operasjoner

Vi har en dokumentert erfaring med å oppnå utmerket driftseffektivitet og levere sterke HSSEQ-ytelser i noen av de mest krevende offshore-miljøene i verden. Våre skip har innkvarteringskapasitet for 159 - 500 personer og tilbyr velferds- og serveringsfasiliteter av høy kvalitet, lagring, verksteder, kontorer, medisinske tjenester, dekkskraner og livreddende og brannslukkende utstyr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
25.11.2020 kl 22:23 3777

Snart utsolgt i 2021- flyttet utsatte prosjekt inn i 2021, og svært få plasser igjen...over 50% utnyttelse for 2021. I 2020 var det 16%.......

https://www.prosafe.com/fleet/contract-status/

Kursen bør være minst ......3 kr akkurat nå....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 06:26 3626

Fra 5.11:

De har cash på bok og her er ingen emisjon på gang. At de vil få en ny og forbedret avtale med långivere er det ingen tvil om da de nå har «sikret» 50% belegg allerede i 2021.

Fortsatt konstruktiv dialog
Selskapet har i lengre tid forhandlet med sine kreditorer om en refinansieringsavtale, og gjentar at prosessen er konstruktiv og at den ventes ferdigstilt i andre halvår 2020.
Selskapet har klart å ta vare på ordrereserven ved å flytte avtaler fra 2020 til 2021, og er samtidig forsiktig optimistisk til fremtiden.
– Vi ser en svak økning i aktivitet i Nordsjøen for 2021 og 2022 og har sterk tro på at vi er godt posisjonert for å sikre vår del av dette nye arbeidet, sier Jesper K. Andresen, konsernsjef i Prosafe i en kommentar.
Prosafe hadde en likviditet på 164,5 millioner dollar ved utgangen av tredje kvartal.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 08:14 3549

Rosgun har trua og det har jeg også men ikke ennå. Men 2021 blir mega bra og kan nok falle litt tilbake ennå..
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 08:35 3544

Hvor har du det fra at 2021 blir mega bra?

Det er ikke det som management sier ihvertfall
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 09:18 3520

.......Se følgende:
Sterk tro.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 09:20 3518

Looking strong today boys 🤣🤣

Snart på 90 øre. 80 øre imorgen
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 09:40 3482

Helt uvesentlig om denne kommer i 06-07-08-09 øre. Kommer det en emisjon er det bare positivt - kommer til å bli kraftig overtegnet med tanke på korona lettelser og høyere oljepris. Uansett er trenden positiv og fokus på denne blir større. Borr gikk nærmere 70% etter overtegnet emisjon. (...og den er ikke ferdig med ferden enda- kun et hvileskjær noen dager)

Lav omsetning-venter på oppturen.... tror den kan gå 3x på en dag hvis rette melding kommer. Oljeprisen går neppe nedover fremover. Bikker den 50 dollar flyr vi opp mot 6 kr LETT
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 09:42 3475

Seek help
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 09:48 3455

La nå oss som har trua få lov å gamble så kan du komme med fasit om 6 mnd..
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 09:54 3440

Jeg har fasit. 80 øre imorgen og 60 øre i December
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 10:18 3415

Flink du men jeg tror den drar godt i 2021 så vi får se om 6 mnd. Lykke til utenfor..
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 10:48 3390

Ser ut som du får rett. Vet ikke hvilke intensjoner du har, men regner med at du er på handletur. Selvom du snakker liksom engelsk så lurer du ikke noen her:):).

Regner med at du ikke gidder å advare noen mot at den skal gå lavere. Hva er baktanken din egentlig ? Noe må det være liksom.

Min er å tjene mest mulig penger noe jeg ikke legger skjul på, men er din intensjon å advare andre og ikke dra nytte av det du vet selv på en måte. Da har du vel andre aksjer å snakke om også. En baktanke har du og jeg tipper det er for at du skal få billigst inngang selv for alle idioter skjønner jo og kan lese tegnene i rigg markedet ??:):)

...det er stigende... og kapasitet er 50% utleid allerede. .....for 2021 (fra 16 % i Q3).
Den har ligget mange måneder i 0.8 øre. Mao kan du dele 50/16=3,125.
Deretter gange 3,125x0,8=2,5 kr.

Kurs i dag skal ligge på 2,5 kr ikke på forventninger med sånn status er pr idag 26.11.2020.
Hva forventinger er er ikke priset inn i hele tatt. En kurs på 3 er jo ikke å ta i på noen som helst måte....

Blir alt leid ut er kurs minimum kr 5,- ila 2021 da det baserer seg på faktiske tall. I tillegg bygges to nye "doninger" som bør prises inn til en forventing om full kapasitet ila 2021-22. Da snakker vi 7-8 kr.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 11:55 3343

Ja, og børsverdi er 80 mill ::)....

Synes det er billig jeg altså.... om den går til 4 kr så er verdien altså fortsatt kun 320 mill.

Da snakker vi sikre inntekter på 3 x så mye i 2021 som i 2020...SOM ALLEREDE ER BESTILT !!!!!!

"Selskapet har klart å ta vare på ordrereserven ved å flytte avtaler fra 2020 til 2021, og er samtidig forsiktig optimistisk til fremtiden.
– Vi ser en svak økning i aktivitet i Nordsjøen for 2021 og 2022 og har sterk tro på at vi er godt posisjonert for å sikre vår del av dette nye arbeidet, sier Jesper K. Andresen, konsernsjef i Prosafe i en kommentar.
Prosafe hadde en likviditet på 164,5 millioner dollar ved utgangen av tredje kvartal."

Høres for godt ut til å være sant egentlig:) Mer omsetning i aksjen vil nok sette fyr på bålet....



Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare

Men det er da skyhøy risiko her.
Flere eldre Boligrigger.
Lite med utbyggingsklare funn Uk/Noreg.
Safe Skandinavia, for liten som boligrigg i dagens marked, og finnes det marked for den elles?
Rettsaken.

Ja prisingen er kanskje lav, men det virker fortsatt å være en del risiko relatert til å investere her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 12:32 3276

Ingen tvil om det. Investerer man i denne typen selskap så kan all kapital gå tapt eller gå bananas. Du må kalkulere inn med tap på innskudd. Oppsiden kan være stor også men sett ikke inn hele egenkapitalen
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 12:41 3264

Min intension er klar.

Når folk som trådstarter har investert en fillebeløp I PRS og hausser den opp I skyene er det greit å få litt fakta på bordet

PRS er toxic.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Seriøs
26.11.2020 kl 13:21 3213

Du kan ikke bestemme om det er et "fillebeløp" eller ei for trådstarter. Man investerer det man kan og slik er et. kan være mye for han og tydeligvis lite for deg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 14:34 3177

En liten statement om hvor syk prisingen på denne aksjen er:

Oljepris mars 2019, 45 dollar fatet.
Oljepris november 2020:47 dollar fatet.

Aksjekurs PRS mars 2019: kr 15,98
Aksjekurs PRS 26.november 2020:kr 1

Link oljepris:
https://e24.no/olje-og-energi/i/Vb3gX1/oljeprisen-i-fritt-fall-eller-opec-brudd

Link kurs PRS:
https://www.nordnet.no/market/stocks/17107917-prosafe
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 15:23 3148

Nesten ingen ha bruk for gammel rustende boligrigger

Det er derfor de ha utilization på 12% på tapsrater

14 millard I gjeld
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 16:01 3113

Tror du får norgesrekord i rekordbillig inngang nå - Gratulerer til deg..... snakk om Reserven !! ???

Å innbille folk st det er lurt å selge nå er en imponerende innsats.😀😀 og «nesten» ulovlig
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 16:30 3085

Bare vent til imorgen rosgutt. Mange som skal ut før helgen
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 17:03 3040

Trodde det var skjenkeforbud i helgen.....ikke så lurt å gå ut da....høres kjedelig ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 17:19 3021

Takk selv. det var et bra og dedikert hausse forsøk du har lagt ut de siste 48 timer.

Mitt råd, selg alt i prosafe, kjøp kjæresten en gave og kom deg inn i noe mer solid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 18:04 2991

Takk for gode råd. Hva skulle jeg gjort uten dine baisse råd.....du tar et stort samfunnsansvar ved å advare alle mot denne forferdelig konkurstruede mangedoblingskandidaten😊😊😊.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
thepower
26.11.2020 kl 19:32 2898

Du vet at Prosafe har boligrigger ikke sant?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 19:44 2877

Hvis du ikke har lest noen av innleggene mine kan du for sikkerhetsskyld se denne linken om hvilke doninger de tilbyr: https://www.prosafe.com/fleet/vessels/

..og så kan du trykke på denne linken for å sjekke kapasitetsutnyttelsen::https://www.prosafe.com/fleet/contract-status/

Der ser du at 2021 er 50% fylt, og er gått igang med å fylle opp 2022-2025.......

Er det noe mer du lurer på ?

Safe Boreas
Safe Zephyrus
Safe Eurus
Safe Notos
Safe Concordia
Regalia
Safe Caledonia
Safe Scandinavia – TSV
Safe Nova & Safe Vega

1)Safe Boreas ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2015, er fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to atrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Boreas har et stort dekkområde på mer enn 1000 m² og to kraner på 50 tonn, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

29. mai 2015 ble Safe Boreas innvilget en bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (PSA). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS) som støtter Lundin Petroleum under tilkoblings- og igangkjøringsaktiviteter ved Edvard Grieg-anlegget.

2)Safe Zephyrus, søsterskip til Safe Boreas, ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2016 ble fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to glassatrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Zephyrus har et stort åpent dekkområde på mer enn 1000 m² og to 50 tonns kraner, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

19. juli 2016 ble Safe Zephyrus innvilget bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (Ptil). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS), og støtte Aker BP (Det Norske) under ferdigstillelse og oppstart av Ivar Aasen-utviklingen.

3) The Safe Eurus er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i mai 2019 og er søsterskipet til Safe Notos.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Med et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner gir Safe Eurus utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I mai 2019 ble Safe Eurus kontraktsfestet av Petrobras for en periode på tre år på grunn av påbegynnelse i 4. kvartal 2019, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil.


4)Safe Notos er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i februar 2016.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Safe Notos har et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner, og gir utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I august 2015 ble Safe Notos tildelt en kontrakt på tre år og 222 dager med Petrobras, fra første kvartal 2017, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil. I løpet av denne kontrakten har fartøyet lykkes med gangbro koblet til anker-fortøyde halvt nedsenkbare, spredte fortøyde FPSO-er og tårnfortøyde FPSO-er.

5)Fartøyet ble bygget på Keppel FELS-verftet i Singapore og levert i mars 2005 før det ble fullført en oppgradering i juli 2015.

Safe Concordias fleksible design gir romslige verksted- og tildekkede lagringsområder, opp til 1300 m² legging og dekksareal, og rikelig med arbeidsstasjoner og klientkontorer. Disse områdene kan endres for å møte klient- og prosjektspesifikke krav.

I løpet av 2011 opererte Safe Concordia for Petrobras i det brasilianske Campos-bassenget og hevdet en milepæl i bransjen da det var den første dynamisk posisjonerte ASV noensinne som opererte landgang som var koblet til et tårnfestet FPSO.

6)Regalia ble bygget i 1985 i GVA Sweden for en forbedret GVA-design. Regalia gjennomgikk en større 20-årig levetid, oppussing og ombygging i 2009, senere samme år, slik at fartøyet kunne være det første dynamisk posi
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 19:56 2862

7)Safe Caledonia ble bygget i 1982 på GVA Kockums yard i Sverige til et Pacesetter-design og fullførte en 20-årig levetid i 2012/13, forbedret innkvarteringsfasilitetene og forlenget skipets strukturelle levetid.

Med opptil 454 senger tilgjengelig, et stort dekkområde og betydelig lager og butikker (150 m²), tilbyr Safe Caledonia utmerkede fasiliteter for bygging og vedlikehold med høyt innkvartering. Verkstedet, nedleggingsområdet, 9 kontorer og 67 klientarbeidsstasjoner kan endres i henhold til klient- og prosjektspesifikke krav.

8)
De oppgraderte Tender Support Vessel (TSV) -funksjonene tilbyr også godt forlatelse, generell tilkobling og rengjøringstjenester for å støtte plattformavvikling.

Safe Scandinavia ble bygget i Aker Verdal i 1984 i Aker H-3.2-design. Fartøyet ble oppgradert i 2003 og ble gjennomgått en 20 års livsforlengelse i 2014. Safe Scandinavia fullførte en omfattende og kompleks ombygging til et Tender Support Vessel i 2016.

Utstyrt med høy- og lavtrykksslamepumpe-, blandings- og lagringsfunksjoner har fartøyet muligheten til å støtte wireline, coil tubing og sementtjenester supplert med en høy standard på overnatting, kontorer, verksteder og tjenester. Safe Scandinavia kan også støtte riggfri brønnintervensjon eller kan konfigureres med en modulrigg eller plattformstopp for å utføre bore- eller arbeidsaktiviteter

9)Safe Nova og Safe Vega ble konstruert på COSCOs Qidong Shipyard til et forbedret GM500A-design, med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem og et 10-punkts fortøyningsarrangement for fleksibel og effektiv drift i de tøffeste offshore-miljøene.

Begge fartøyene er ASV-er med høy spesifikasjon som inkluderer moderne og komfortabel innkvartering, velferds- og fritidsfasiliteter, moderne klientkontorer og møteområder og noen av de mest avanserte livreddende systemene offshore som er tilgjengelig.

Prosafes avtale med COSCO Shipyard muliggjør fleksibel levering og langsiktig finansiering av Safe Nova og Safe Vega. Begge skipene nærmer seg ferdigstillelse med en planlagt bevarings- og strategisk stabling-modus i verftet og kan være klare til operasjoner over hele verden fra 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 20:28 2829

Safe Zephyrus - opptatt 2021-2024 (+450 senger)
Safe Eurus - opptatt 2021-2025 (+500 senger)
Safe Notos -opptatt 2021-2023 (+500 senger)
Safe Caledonia -opptatt 2021-2022 (+454 senger)

Safe Boreas - ledig 2021 (450 senger)
Safe Concordia-ledig 2021 (461 senger)
Regalia-ledig 2021 (306 senger)
Safe Scandinavia – TSV -ledig 2021 (400 senger)
Safe Nova & Safe Vega - nye skip ledige 2021 (500 senger)

Ledig for leie i 2021:2171 senger / 6 båter

Utleid for 2021 :1904 senger / 4 båter
Utleid for 2022:1904 senger/ 4 båter
Utleid for 2023:950 senger/ 2 båter
Utleid for 2024: 500 senger/ 1 båt


Totalt utleid for 2021-2024: 4 403 senger

2171+1904 utgjør total kapasitet pr år, dvs 4075 senger................

De har mao allerede leid ut 4 403 senger som er over en årskapasitet fordelt over perioden 2021-2024 !!!!!!!!!! SLÅ DEN......!!!!

... og markedet er stigende, oljeprisen er stigende..... Dette må da være årets rekylcase med en mcap på kun 80 mill......
Långiverre i fortsatt positiv dialog på utsettelser og det skjønner jeg godt med disse fremtidsutsiktene. Fylles det videre opp her må kursen gå flere ganger.... I fjor med 10 dollar lavere oljepris enn i mars 2019 da kurs var på kr 17........ hallo i luken . I dag 26.11 er vi på 1 blank !!!!! Noen må vel se og fange opp dette. Et helt sinnsykt case !!!!

oljepris 37 dollar mars 2019:
https://e24.no/olje-og-energi/i/K39W6X/oljeprisen-henter-seg-inn-etter-krasjet



Oljepris 47 dollar 26 november 2020:
https://investor.dn.no/#!/Ravare/C1/BrentSpot
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare

Synes the power kommenterer merkelig mye her til å være en som ikke er inne i Prosafe. Synes kommentarene og argumentene ofte fremstår som dårlig. Går stort sett i "grisete emisjon", "5kr by the week" gjentatte ganger, hvor mye dette snart går til helvete og at folk bare MÅ selge. Skjønner ikke helt greia med å hele tiden rope ut det samme hver gang noen kommenterer prosafe her på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 20:56 2791

Ser på utnytttelsen at den var noe bedre i 2019, men ta i betraktning at kontrakter nå blir flyttet fra 2020 til 2021 pga av korona og at markedet er oppadgående så er vi fort tilbake på utnyttelse fra 2019....... da bør altså kursen stå i det samme som før oljeprisfallet i 2019 altså kr 17...... og at den nå er på kr 1 er bare helt villllllt!!!!!!!! Helt villt !!!. Hvis noen her kan forklare meg dette sinnsyke gapet om hvorfor er jeg svært takknemlig.. Det kan jo ikke være annet enn en stor misforståelse. Vil tro denne kommer i akjesladder snart så blir det minst en Havyard reisex2-3. God tur folkens !!

Ser at det i 2019 er totalt utleid for 50 måneder fordelt på hele flåten.
I dag er det registrert 30 måneder utleie fordelt på hele flåten i 2021-

Kurs på 17 fra 2019 og kurs 1 nå i 2020 viser en helt "bak mål" prising...... Den burde med bakgrunn i ovennevnte minst være på halvparten av 17, da de har over halvparten av utleiedøgnene, altså MINST kr 8,50 !
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
rosgun
26.11.2020 kl 21:25 2757

Spennende tider ja...

https://finansavisen.no/forum/thread/73170/view

Jokerne klare fra Cosco:

http://en.chi.coscoshipping.com/col/col8277/index.html

Regner med at noen vil ha helt nye og topp moderne boligrigger snart:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare