Grunnen til at jeg gikk inn i REC i morges.

Slettet bruker
REC 25.11.2020 kl 19:04 25049

Les nøye gjenom de to artikkler nedenfor.
Det står klart at Group 14 er med på finansieringen av Moses Lake.

Vi kan også lese hvem som er eiere av G 14.
Det vi også vet er at Aker vil flytter Rec over til Aker Horizons.
At Akersystemet er i ferd med å bygge broer med G 14 sine eiere trenger vi ikke tvile på.
Et av børsens mest spennende selskaper.

Mvh Barbro









REC Silicon - Group14 Technologies og REC Silicon kunngjør amerikanske avanserte produksjonsanlegg for silisiumanode for å dekke etterspørselen etter of ng' tiår
E-post Utskriftsvennlig Del

Denne informasjonen er underlagt opplysningskrav i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12

Washington-anlegget markerer fremveksten av Stillehavet Nordvest som et forsyningskjedenavn for litiumioner

Woodinville, WA og Moses Lake, WA ( 2020) - I dag Group14 Technologies (Group14), en global leverandør av silisium-karbon komposittmaterialer for globale litium-ion (Li-ion) markeder, og REC Silicon ASA (REC Silicon ), den ledende produsenten av avanserte silisiummaterialer, kunngjorde at de to samarbeider om å utvikle et fullskala, samlokalisert kommersielt produksjonsanlegg ved REC Silicons anlegg i Moses Lake.

Anlegget understreker Group14 og REC Silicons samarbeid i forhold til pågående pilotanleggsproduksjon og testing ved REC Silicons FBR polysilisium- og silangassanlegg i Moses Lake, WA. Det store kommersielle anlegget vil være det første og største anisematerialeanlegget for silisium-karbon globalt som vil muliggjøre litium-silisiumbatterier og akselerere elektrifiseringen av alt. Fullskalaanlegget forventes å bryte bakken i 2021, med kapasitet til å bringe 12.000 tonn / år av avanserte silisiumbatterimaterialer til det globale Li-ion-markedet innen 2023.

Milepælen kommer på hælene av et tilskudd på 3,96 millioner dollar for energitilskudd for Group14, med selskapet som leder for et litiumionfokusert prosjekt fra Vehicle Technologies Office. Disse påfølgende trekkene understreker den dramatiske økningen i etterspørselen etter innenlandske USA-baserte, bærekraftig hentede litiumionøkosystemer. Anlegget ligger i Moses Lake, og vil bli drevet av ren vannkraft og er designet for å være karbonnøytralt.

"I kjernen er dette partnerskapet rettet mot å drive batteriinnovasjon fremover for å møte etterspørselen etter neste generasjons Li-ion-batterier," sa Tore Torvund, administrerende direktør og president, REC Silicon. "Med Group14 skaper vi en innenlandsk forsyningskjede som kan produsere nivåer av innovative batterimaterialer i industriell skala."

Som verdens største og tier 1-produsent av silangass, har REC Silicon investert over 1,7 milliarder dollar i staten Washington, og Group14s nye partnerskap med REC Silicon i forhold til anodematerialeproduksjonsanlegget signaliserer sin langsiktige forpliktelse til økonomisk vekst i Moses Lake. Det toppmoderne anlegget, samlokalisert med REC Silicons Moses Lake-anlegg for enkel integrering med REC Silicons silanforsyning, er en klar indikasjon på Group14s intensjon om å bygge ut en innenlandsk forsyningskjede for å imøtekomme den økende etterspørselen etter silisium-komposittmateriale for litiumionbatterier, SCC55.

Group14 er ledende innen batterilagringsteknologi og markedsfører sin banebrytende silisium-karbon-anode-teknologi med høy kapasitet for å erstatte grafitt i konvensjonelle litiumionbatterier og levere dramatisk mer energitetthet til en lavere kostnad. Group14s materiale vil være avgjørende for å levere batterier som vil imøtekomme den økende etterspørselen etter høytytende litiumionbasert lagring med applikasjonsspesifikk ytelsesområde over forskjellige markeder, inkludert elektriske biler, forbrukerelektronikk, medisinsk utstyr og romfart.

"Vi ser fremover for å redusere potensielle globale forstyrrelser i forsyningskjeden, og dette partnerskapet med REC Silicon i vår hjemstat Washington tillater oss å skaffe en viktig vareforløper lokalt, pålitelig og bærekraftig," sa Rick Luebbe, medstifter og administrerende direktør, Group14 Technologies. "REC Silicon produserer silan av høyeste kvalitet med det laveste karbonavtrykket, slik at vi kan utvikle rene litium-silisiumbatterimaterialer for å muliggjøre elektrifisering av alt."

Om Group14 Technologies
Group14s gjennombrudd for batterimaterialer ble grunnlagt for å muliggjøre den kommende elektrifiseringen av alt, og gir nye nivåer av energiytelse til litiumiondrevne enheter og kjøretøy. Anerkjent av Department of Energy for sin nye, drop-in klare nanomaterialer og pålitelig prosess i industriell skala, serverer Group14 den globale overgangen til en helelektrisk fremtid med avstemmbar ytelse for ethvert brukstilfelle. Besøk oss på www.group14.technology.

Group14 Investor Oversikt
ATL (Amperex Technologies Limited), et datterselskap av et verdenskjent multinasjonalt selskap, basert i Hong Kong med produksjonsvirksomhet i Kina, er en verdensledende produsent og innovatør av litiumionbatterier. BASF Venture Capital (BVC), den USA-baserte venturearmen til BASF SE, fokuserer investeringen på kjemiske produkter og nye materialer, programvare og tjenester, samt innovative og digitale forretningsmodeller innen det bredere kjemiske feltet. Cabot Corporation (NYSE: CBT), et USA-basert ledende globalt spesialkjemikalier og ytelsesmaterialer, har levert innovative ytelsesløsninger til kunder i over 13 å


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En annen måte Tesla kan redusere batterikostnadene
Av Al Root

Hvis Tesla kan knekke silisiumanodeproblemet, står det at det kan øke batteriets rekkevidde med 20% og kjørebatterikostnadene ned ytterligere 5%.
Alex Kraus / Bloomberg
Bedrifter, inkludert Tesla, jobber med å forbedre batteriteknologien, og prøver å lage elektriske kjøretøyer som slår forbrenningsmotorer på startkostnader, vedlikehold, pålitelighet, rekkevidde og ytelse. Bransjen ønsker å bruke batterier til foreldet bensin.



Ofte involverer batteriforbedringer ting som nikkel, kobolt og litium. Elon Musk ba for eksempel nikkelindustrien om å utvinne mer av metallet på selskapets siste batteriteknologidag. Han snakket også forhåpentligvis om å utvinne litium fra leirforekomster.

Litium og nikkel brukes imidlertid på den ene siden av batteriet - katoden eller plussiden. Katoden absorberer elektroner. Det er en annen side - anoden eller minus-siden. Anoden frigjør elektroner og er vanligvis laget av grafitt.

Mens anoder diskuteres sjeldnere, bør investorer vurdere hvordan forbedringer kan redusere batterikostnadene, og om det er noen måter å investere i nye anodeteknologier.


På sin batteridag snakket Tesla (ticker: TSLA) om en potensiell erstatning for grafitt: silisium. “[Silisium] lagrer tilfeldigvis 9 ganger mer litium enn grafitt,” forklarte Andrew Baglino, Tesla, senior visepresident for drivlinje og energiteknikk, ved selskapets 22. september-arrangement. “Så hvorfor bruker ikke alle det? Hovedårsaken er fordi utfordringen med silisium er at den utvides. ”

Ekspanderende silisium begynner å sprekke elektriske partikler, noe som resulterer i tap av energilagring og kapasitet. Som Musk sa det: ”I utgangspunktet smelter kaken med silisium og blir klissete. Det er egentlig det som skjer. "

Hvis Tesla kan knekke silisiumanodeproblemet, står det at det kan øke batteriets rekkevidde med 20% og kjørebatterikostnadene ned ytterligere 5%.

Kina er også den dominerende produsenten av grafitt globalt, og utgjør mer enn 60% av verdens totale. Dessuten importerer USA mer grafitt fra Kina enn noe annet land. Det kan være bekymringsfullt hvis USA-kinesiske handelsspenninger øker igjen.


Group14 er et privateid selskap som jobber med silisiumproblemet. (Silicons atomnummer er 14. Det er antall protoner i en Silicon-kjerne og hvordan selskapet fikk navnet sitt.)

Løsningen er å bruke en karbon-silisiummatrise for å overvinne ekspansjonsproblemet. "Vi starter med [i det vesentlige] en svamp ... utvidelsen skjer i svampen," forteller Group14-sjef og medstifter Rick Luebbe til Barron's. Han sier at selskapets løsning kan forbedre batteriets energitetthet med 30% til 50% mens man opprettholder syklusens levetid.

Energitetthet betyr større rekkevidde med færre batterier. Og syklusliv refererer til hvor lenge batterier holder. Bilbatterier må selvfølgelig vare i et tiår eller lenger.


Selskapet planlegger å ha et produksjonsanlegg oppe i 2023 i staten Washington med nok kapasitet til å lage anoder for rundt 750.000 elektriske kjøretøyer. "Vi prøver å etablere en innenlandsk forsyningskjede for batterimaterialer," legger Luebbe til.


Group14 er foreløpig ikke børsnotert. Og Luebbe tippet ikke hånden sin om selskapets planer i den forbindelse. Han sa at investorer snart ville høre mer fra selskapet.

Noen av Group14s investorer er imidlertid børsnotert og inkluderer nåværende anodeprodusent Showa Denko (4004.Japan). Kjemisk gigant BASF (BAS.Germany) er også investorer. Børsnotert anode- og batteriprodusent Umicore (UMI.Brussels) er ikke en investor, men privateid ATL er det. ATL ble kjøpt av TDK (6762.Japan) i 2005.

Investorer er optimistiske med hensyn til potensialet for at elektriske biler kan bli den dominerende leverandøren av personlig mobilitet i fremtiden. Elektriske kjøretøy aksjer som Barrons spor er opp rundt 360% hittil, langt bedre enn sammenlignbar avkastning av S&P 500 og Dow Jones Industrial Average. Tesla er nå verdens mest verdifulle bilprodusent. QuantumScape - en oppstart av batteriet som ervervet av Kensington Capital Acquisition (KCAC) - har en markedsverdi på nesten 7 milliarder dollar uten å generere betydelig salg de neste årene.
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
stockwalker
19.01.2021 kl 20:43 1112

RECSI 1.95 euro på tradegate
Redigert 21.01.2021 kl 04:51 Du må logge inn for å svare
nutellut
19.01.2021 kl 22:21 1112

ikke så dumt det du der skriver :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:51 Du må logge inn for å svare