MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2416548

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
23.03.2021 kl 14:05 9977

Last month, Costamare revealed that MSC had taken all four ships on 10-year charters at $33,000 per day. The quartet is being redelivered by ZIM from this month through October.

Jesus Christ !!!!
Struts
23.03.2021 kl 14:10 10003

Jeg kjøper bunnlinjen, i år og neste ser veldig bra ut (for vårt hjertebarn). Syntes nå jeg da. Det er allerede en haug med kontraheringer på gang, da av større enheter for levering 2023 og fremover. For hvem gidder kontrahere smått lenger? Det kan faktisk være en fordel for MPCC, i deres segment(er), for "feedere" vil det også være behov for i fremtiden, og når det er behov (og mangel på skuter) da blir befrakterne ikke så nøye på alder heller. Og husk, ikke så mange havner kan (eller vil) bli bygget ut til å ta i mot enheter med kapasitet på 10-20,000 TEUs; tvert i mot, svært FÅ vil pga lenge/dybde og bredde-restriksjoner (mm.) kunne det.

I mellomtiden, en fin dag for trading, og i morgen får vi fra VPS-loggen (forhåpentligvis) vite hvem som i sluttauksjonen på mandag ervervet rundt 1,689 mill aksjer.
Redigert 23.03.2021 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Struts
23.03.2021 kl 14:24 10030

Se q4 rapport for 2020, side 15, note 9. Er det beste jeg kan prøve å forklare det med:

sitat
Wilhelmsen Ahrenkiel Ship Man. GmbH & Co. KG / B.V. Technical
sitat slutt
Slettet bruker
23.03.2021 kl 14:30 10084

New Contex opp 2,87% siden torsdag, til 1038. TEU 2700/12 mnd opp 3,83% til 26 321$. Samme på 24 mnd opp 2,7% til 23 860$. New ConTex var 15 min forsinket i dag, de sliter kanskje med å håndtere de store tallene :-)
Struts
23.03.2021 kl 14:32 10141

Hehe, ja er det ett sted Jesus kanskje blir reinkarnert så bør det vel være i en lossehavn (for all del, er vel både appelsiner og annet som går ut...) ved navn Haifa!
Redigert 23.03.2021 kl 14:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2021 kl 14:35 10178

Tusen hjertelig takk, Krosta! Det her er jo helt nydelig - at du holder oss ajour med det tekniske chartet og med rykende ferske tall og analyser!

Da har jeg et, etter min mening, viktig, men kanskje umulig spørsmål til deg. Forsøker likevel:

Hvilke muligheter vil du si det er for at kursen bryter gjennom 10-tallet og kr. 10,26 igjen uten en reaksjon ned?

Og dersom kursen reagerer ned igjen; skal vi da ned igjen til 8-tallet, men innenfor den oppadgående kanalen?

Jeg må si det er vanskelig å se at kursen bare skal gå og gå uten noen reaksjon, men det har vist seg at det er dette som skjer gang på gang.....

Redigert 23.03.2021 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2021 kl 14:43 10127

Så bra, Jan Banan. Takk for det og godt å vite at de er på saken.
Jan Banan
23.03.2021 kl 14:57 10093

Hvis ratene vokser i samme fart gjennom sommeren kan vi 10.august se Rater på 1100 $18.100 og 2700 $37,900... og da har jeg regnet med 2% stigning i uken (kun fra dagens rater.. ikke 2% av nye rater uke for uke) Mye som tyder på det kan gå denne veien.
PSI- Investor
23.03.2021 kl 15:12 10091

Veldig bra!
Og endelig analyse med tosiffret kursmål. Det er klart at fortsetter ratene å stige såpass i prosent tar det ikke lange tiden før enda et bedre kursmål kommer.
Å beregne skipspriser under slike forhold er vel nærmest et evighetsarbeide Struts, de øker vel på dag for dag de også sikkert?
Slettet bruker
23.03.2021 kl 15:38 10045

Nydelig Jan B.. krysser fingrene for gode oppdateringer kommer med årsrapporten 26
Struts
23.03.2021 kl 15:52 10001

Mht sistnevnte så er det nok korrekt. Jeg tar det ikke som noe evighetsarbeide, det var det (bla) jeg drev med i alle år, så jeg ser mer på det som en hobby nå. Men, som jeg har sagt før, jeg vil ikke gi nye verdianslag før jeg kan melde noe konkret. Men jeg forsøker etter fattig evne å følge med, og har registrert en god del salg siste dagene. MEN, ikke innen segmenter jeg venter på (for resterende flåte), og/eller salg som rokker nevneverdig ved de anslagene jeg har gitt hittil. Men mine er omtrentlige, det innbiller jeg meg å ha presisert før, og jeg vet at fra skute til skute så kan verdien variere (selv for samme byggeår, avhengig av SS/DD posisjon, rigging vs. uten, verft, Europeisk bygget vs Kinesisk eksempelvis). Jeg må bare formidle det jeg føler for, og som en gammel "skurk" i bransjen, så er jeg ganske konservativ.

Men, jeg føler verdimessig som været; Nå ser det bra ut - det går nok mot vår både her og der - holdt nesten på å "kollidere" med en lavtflyvende spurveflokk i dag morges!
Redigert 23.03.2021 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Wasteland
23.03.2021 kl 15:57 10011

https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2021/03/23/7646705/morten-astrup-finner-roverkjop-i-skadeskutte-sektorer

Noen som har tilgang på denne artikeln og kan dele ett referat, misstenker att Mpcc er omtalt der.
StevenG
23.03.2021 kl 16:27 9897

Sjekk Facebook siden. Får sett der
viggi87
23.03.2021 kl 16:29 9869

@Struts Bare et triviviaspørsmål som ikke har noe med aksjekurs ol. å gjøre... Skip med kraner vs. uten kraner, har det noe innvirkning for ratene som skipene chartres ut på og skipsprisene? En skulle jo tro det, siden rederne da trolig ikke ville ta seg bryet med å inkludere kraner, MEN jeg får blandet info på charterinntektene som MPCC rapporterer og i flåteverdsettelsen din.
Slettet bruker
23.03.2021 kl 16:34 9903

Wasteland...
fra artikkelen:

Astrup mener containerfrakt er «den store coronavinneren» og liker særlig MPC Container-aksjen.

Selskapet er ledende innenfor «feeder container»-segmentet, der flåten er aldrende og ordreboken lav.

– Taksonomien har gjort det vanskeligere å finansiere nybygg, ettersom nullutslippsteknologi fremdeles ikke er regningssvarende på de fleste strekninger, forteller investoren.

– Skip som bestilles i dag vil typisk ikke leveres før om to år, så det ligger an til at rateoppgangen denne gang kan vare noe lenger enn i 2005-2007. To tredeler av flåten går av kontrakt i år, og legges spotratene til grunn for hele dagens flåte, ville EBITDA bli cirka tre ganger over ledelsens guiding for 2021.
Kbkristi
23.03.2021 kl 16:37 9948


MED KONTRÆRE INVESTERINGER: Investor og arbeidende styreleder Morten Astrup i Storm Bond Fund.
...det skal mye til om ikke disse segmentene vil gjøre det veldig bra de neste 24 månedene
Morten Astrup, Storm Bond Fund
Containerfrakt i medvind
Astrup mener containerfrakt er «den store coronavinneren» og liker særlig MPC Container-aksjen.
Selskapet er ledende innenfor «feeder container»-segmentet, der flåten er aldrende og ordreboken lav.
– Taksonomien har gjort det vanskeligere å finansiere nybygg, ettersom nullutslippsteknologi fremdeles ikke er regningssvarende på de fleste strekninger, forteller investoren.
– Skip som bestilles i dag vil typisk ikke leveres før om to år, så det ligger an til at rateoppgangen denne gang kan vare noe lenger enn i 2005-2007. To tredeler av flåten går av kontrakt i år, og legges spotratene til grunn for hele dagens flåte, ville EBITDA bli cirka tre ganger over ledelsens guiding for 2021.

https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2021/03/23/7646705/morten-astrup-finner-roverkjop-i-skadeskutte-sektorer
Helg11
23.03.2021 kl 16:55 9878

Nå er det mer Jesus Christ her!!! Gåtta banen: Ny vesselvalue oppdatering utgitt for noen minutter siden.
15 år Handy size opp (hold dere fast) +17,9%. På en uke...(!!!)
20 år Handy size opp (hold dere enda bedre fast) 28,2%. Det er så ville tall dette.
Google sheet oppdatert.

Og NB NB: Det er disse indexene som øker mest! Av alt av shipping (container, bulk, tank), og mest av alt innen container (feeder segmentet). Altså er MPCC flåten den som i størst grad har fått økning.

Jeg så at Pareto brukte NAV som grunnlag for å gi kursmål, og siden vesselvalue-indexen brukes for å justere NAV, så bør den opp fra kursmål 12 til 14,4 neste uke.

Struts: Kan dette salget være nyttig for deg: Sub Panamax St Island (2,553 TEU, Nov 2010, Naikai Setoda) sold to South Korean buyers for USD 20.50 mil, VV value USD 19.85 mil.
Struts
23.03.2021 kl 17:02 9454

Sistnevnte, takk men har tatt det med i betraktningene - godt kjent og rapportert av både Allied og Compass i inneværende måned. Hvilket får meg til å mimre, for har formidlet salg av skip med begge meglerfirmaene - det er kvalitetsfirmaer! Vi hadde mang en latter, og både ouzo og - - ja, mange fine treff!
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:24 9517

Helt drøyt!! Hvor skal dette ende? Fortsetter dette kan du snart bruke ditt bullskjema som bearskjema for 2022...

Jeg mener jeg så et eller annet sted nylig hvor høyt containerskip har vært priset på det høyeste, men jeg jeg husker ikke hvor.
Noen som har sett noe sånt?
Struts
23.03.2021 kl 17:26 12665

Godt spørsmål, og jeg har ikke fasit på noe som helst. Vet knapt nok hva som møter meg rundt hushjørnet. Men ja, befraktere vurderer i et hvert enkelt tilfelle spesifikasjonene på et skip de er i ferd med å leie inn. Ut fra behov. Små skip/små havner har ofte behov for skipets evne til å losse/laste med egen rigging (men herom har antagelig andre mye bedre kunnskap enn meg). Vedrørende kjøp og salg av skip er det litt samme greie, det var vel egentlig det jeg kunne litt om. Inneværende uke er eksempelvis rapportert om salg av =PICTOR= Blt 2009 og =PERSEUS=12,640/08 Gijon Naval 925 TEU Gless i overkant av USD 5 m pr stykk. Det skulle i teorien tilsi at mitt verdianslag av =LAETITIA= på USD 7 m er altfor høyt. Men, MPC-skuta har altså kraner. For skip på størrelse med eksempelvis ny-ervervelsen =AS NADIA= er rigging ikke en problemstilling.

Men, jeg må forholde meg til en flåte på 64 (?) skip i et segment jeg ikke kjenner inngående fra før. Jeg får ikke betalt for å verdiansette armadaen (nei og nei så synd at jeg ikke sørget for å få noen som vil honorere meg med usle USD 1000 pr skip for det, høhø). Nok om det, hadde det vært et rederi med eksempelvis 3 skip (som de tre VLCC'ene ADS Maritime hadde), ville jeg kunne presisere verdiene ganske nøyaktig i løpet av fem minutter, men for nå forsøker jeg å bygge opp de omtrentlige estimatene. Og håper det er "fair enough" for dere, under antagelsen av at noen av MPC' skip muligens nettopp har gått gjennom klasse, andre er "due" osv.

Redigert 23.03.2021 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2021 kl 17:41 12639

Det var da veldig til «utvasking» i NMCI! Høy 11,42 og lav 9,89!
Wasteland
23.03.2021 kl 18:09 12569

1000 - Hjertli før all info dokk deler, er innom her så og si hver dag (og delvis mange ganger per dag :-)) Har følgt mpc siden sommern en gang, da jeg ikke visste vad TEU stog før. Har lært meg vanvettigt mye av dere og takker en en gang.

Har vart på Forumet her siden 2016 og har som dere førstått følgt mange forskjellige aksjer. Men en sak er sikkert jeg har aldrig vart på en tråd som denne, der de kunn er gode innleg og nøktern lesning. Ikke hausing å baising om skyhøge kursmål hit og dit.

Det setter jeg veldi stor pris på.

Så håper jeg dere får rikeli betalt en dag før innsatsen deres:-))
Slettet bruker
23.03.2021 kl 18:14 12586

Det var hyggelig og høre wastland,


Noen som har leste oppgradering målet?
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/03/23/7646510/skyver-kursmal-videre-opp?mobile=1
viggi87
23.03.2021 kl 18:54 12477

Oslo Børs
1041,51 -1,17
Brent spot
60,61 -5,68
US Dollar
8,60 1,23
EUR
10,20 0,59
GBP
11,84 0,53
Skyver kursmål videre opp
MPC har gått fra 3 til 10 på under fem måneder, mens Belships har bykset 30 prosent på en måned. Paretos Eirik Haavaldsen skrur kursmålene videre opp.

OPPGRADERT: Eirik Haavaldsen i Pareto mener shippingvinnere har enda mer å gå på.
Finans
Steinar Grini
12:22 - 23. mars | Oppdatert 13:03
, , , , , , , , BEL,
Det har vært et eventyr for MPC Container-investorene som i høst festet setebeltene i shippingaksjen. Nå er Pareto ute med en ny analyse av aksjen som har mer enn tredoblet seg i verdi på mindre enn et halvt år.

Pareto-analytiker Eirik Haavaldsen hever kursmålet fra 9 til 12 og gjentar kjøp. Tilsvarende gjør han i Belships. Kursmålet hevs fra 8 til 10,50 etter at aksjen på en drøy måned har steget fra under 6 til rett under 8.

Danskes oljeanalytiker Christian Yggeseth har hevet kursmålene på Equinor og Aker BP kraftig. I Equinor spår han aksjen i 240 kroner etter å ha falt tilbake til 164 kroner. Yggeseth hever fra hold til kjøp. I Aker BP gjentar han kjøpsanbefalingen, men hever kursmålet fra 295 til 340.

Arctic har tirsdag senket anbefalingen på DNB fra hold til selg med kursmål på 165 kroner. Av 29 analyser har nå kun 7 analyser kjøpsanbefaling for DNB. Også UBS er ute med salgsanbefaling tirsdag.

Bengt Jonassen i ABG har samtidig nedgradert Selvaag Bolig fra kjøp til hold med kursmål på dagens kursnivå.

Slettet bruker
23.03.2021 kl 19:29 12308

Supert:-)
PSI- Investor
23.03.2021 kl 20:55 12068

Jøss utrolig, og sammen med uttalelsene til han Morten Astrup fra innlegget over, tre- dobbelt av skissert resultat hvis alle skipene var på dagens rater, tenk hvordan 2022 - 2023 nesten må nødt til å bli!
Slettet bruker
23.03.2021 kl 21:19 11952

Shipping tryner skikkelig over dammen, NMCI ned 14,4% og DAC 10,6%. De som har ønsket seg en dipp i MPCC, for å fylle på, kan få ønsket oppfylt i morgen.
Helg11
23.03.2021 kl 21:35 11834

Fra port congestion til suez congestion:
Nå ligger et containerskip (EVER GIVEN) på tvers av kanalen og sperrer all trafikk...
https://www.instagram.com/p/CMxEKHanW62/

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:32.585/centery:30.012/zoom:14

Stor nedgang i USA ja. Negativt på kort sikt. Men grunnen til generell nedgang er vel frykt for ytterligere nedstenging (som gjør at forbruk av varer som krever shipping på lang sikt øker)?
Redigert 23.03.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Goldy
23.03.2021 kl 21:39 11752

Det var litt av et fall ja... men er jo ingen selvfølge at mpcc følger strømmen. Kommer fort et par meglerhus som oppjustere kursmålet sitt samt posisjonere seg for årsrapport? Lov å håpe :)
Slettet bruker
23.03.2021 kl 22:09 11643

Enig, ingen selvfølge at MPCC går ned i morgen, men med et så kraftig fall tviler jeg på at MPCC unngår en dipp. Vil tro det er krefter som vil prøve å benytte seg av situasjonen som oppsto i dag, for øvrig for meg av ukjent grunn. Med mindre det har oppstått en eller annen megakrise som har gått meg, og flere ser det ut til, hus forbi, vil en nedtur i morgen hentes raskt inn igjen.
Krosta
23.03.2021 kl 22:23 11558

Hehe enig, det er bortimot et umulig spørsmål ;) Jeg legger ut et chart av hva jeg tenker - så får du se om du finner noe verdi i det.
https://www.tradingview.com/x/lwKaAHdp/

Edit: du har nok ikke gått glipp av noen megakrise dato. Alt av shipping hadde en blodrød dag på NYSE i dag. Verdens største oljetank selskap, Euronav var for eksempel ned nesten 9%. Alle reflasjons- og åpningsaksjene fikk seg en skikkelig knekk i dag når 10-åringen falt 4% og Small Cap indeksen falt tilsvarende.
Redigert 23.03.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2021 kl 22:40 11440

Takk Krosta, for både forklaring på røde shippingtall og chartene dine. Nok et eksempel på bra og lærerik info som deles på denne tråden! :-)
Slettet bruker
23.03.2021 kl 22:59 11678

Hele børsen faller i USA corona nedtur, aksjer som har gått mye for gjerne en gevinst sikring. https://e24.no/boers-og-finans/i/Lnk6Q9/wall-street-faller-fra-start
Struts
24.03.2021 kl 06:33 11395

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt mandag. Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

På salgssiden: Bank Julius Bär ned 600’ (3,994’ totalt), The Bank of Ny Mellon minus 243’ (1,340’), Six Sis minus 230’ (3,965’), Clearstream Banking ned 150’ (12,788’), Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) minus 40’ (1 mill totalt), Altea Property Dev. (Trond Sigurd Storbråten) minus 40’ (942’) og Merrill Lynch ned 20’ (1,223’ totalt). Ellers bare mindre endringer (under 20’).

På plussiden: Tre selskaper har kommet inn på listen. De er Skandinaviska Enskilda med 716’, Kommunal Landspensjonskasse Gjensidige med 886’ og Verdipapirfondet DNB Norge Indeks med 1,403’ aksjer. Videre The Bank of Ny Mellons andre og tredje konto med pluss 828’ og 73’ (5,730’ og 4,737’ totalt resp.) og Nordnet Bank + 139’ (1,973’). Ellers bare små endringer.
baila
24.03.2021 kl 06:55 11361

Suez-kanalen pt blokkert; burde ikke det føre til at MPC-kursen stiger markant, og ikke faller i dag??
Slettet bruker
24.03.2021 kl 07:06 11253

Hvordan påvirker det container båtene med stengt suez kanal!
Skulle tro det hoper seg opp i kanalen og da må enten båtene ta en ny vei eller vente til kanalen åpnes. De båten på kortids leie får en lenger leieperiode mens de alt som er på faste kontrakter vil bli upåvirket. Hvilken innvirkning på leverandør kjeden, leveranser blir forsinket.
Slettet bruker
24.03.2021 kl 07:09 11191

Solide fond vekter seg ytterligere, det et veldig bra signaler.
Struts
24.03.2021 kl 07:19 11117

Skal bli spennende å se hva som skjer! Får de skuta av grunn i morgen, blir det vel ikke så store konsekvenser, men drøyer det og man må sende all trafikk mot Europa rundt Kapp det gode håp, da...
Slettet bruker
24.03.2021 kl 07:22 11111

Kommer kpi tall fra Storbritannia i dag klokken 08:00 neste oppdatering i Norge er 4 april. Det er USA vi venter høy kpi https://www.ssb.no/kpi
Kbkristi
24.03.2021 kl 07:38 11024

Veldig positivt at norske fond begynner å våkne, flere måneder etter oss amatører :)
Våre kolleger i Nmci rykket jo 3-4 dager tilbake i går kveld.
Så da står både Nmci (etter et fall i går på 14,4%) og Mpc likt i utvikling siste måned, med en økning på 45,8%.
Likevel har Nmci en stigning på 170,9% siste 3 mnd, mot vår Mpc på 73,8%.
Det er ikke så store forskjeller på inntjeningen på de to selskaper. Begge tjener godt med penger.
Dermed er det nærliggende å tro at enten er Nmci fryktelig overpriset, eller så er vi fryktelig underpriset.
Er det midt i mellom, så skal vi mye opp framover.
Det blir spennende å se om vi får bank i dag, men så lenge det fundamentale er på plass, så tåler vi en på trynet.
Tvi tvi :)
Kbkristi
24.03.2021 kl 07:44 10960

Vi har vel ikke så mange skip som skal igjennom Suez akkurat nå. Men vi må kanskje vente litt på tilbringerskip. Da er det jo greit at vi er på faste dagrater.
Kokka og gutta får sole seg litt på dekk :)
Maduro
24.03.2021 kl 08:10 10845

Ikke glem at NMCI skal fusjoneres inn i NMM, 0,39 NMM pr NMCI aksje. Det vil si at det er priset inn Dry Bulk tonnasje i tillegg til kun Containerskip i aksjekursen til selskapet siden NMM har begge deler.
Slettet bruker
24.03.2021 kl 08:22 10698

Den blokkeringen tar 1-2 døgn å rydde opp i.
Konsentrer deg eller om at HOLD Asset selger med begge henda
Redigert 24.03.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Struts
24.03.2021 kl 08:38 10500

Børmelding:

https://newsweb.oslobors.no/message/528585

Ungarerne har vel solgt seg ned før også, så kanskje ikke så voldsomt revolusjonerende. Dog, alle nedsalg betyr jo noe.
Redigert 24.03.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
24.03.2021 kl 08:49 10421

Hold kvittet seg med de fleste aksjene mellom kr3- 5. De satt med 15,91% av aksjene pr 30.9.20. Totalt 58.779.735
Nå har de kommet under 5%, derfor børsmeldingen.
Hold har gått glipp av enorme beløp på kursoppgangen.
Slettet bruker
24.03.2021 kl 09:08 10281

Oslo (TDN Direkt) Egyptisk myndigheter har lykkes med å få åpnet Suezkanalen igjen, etter at et container-skip hadde grunnstøtt på tvers av kanalen. Det melder AFP, ifølge NRK onsdag.

KORRIGERING:

SHIPPING(NY): HAR ÅPNET EN HISTORISK DEL AV SUEZKANALEN
(Oppdatert, NRK har endret sin sak)

Oslo (TDN Direkt) Egyptisk myndigheter har åpnet en historisk del av Suezkanalen, for å avhjelpe køen med skip etter at et container-skip hadde grunnstøtt på tvers av kanalen.

Det melder AFP, ifølge NRK onsdag.

NRK skrev tidligere onsdag at kanalen var åpnet igjen.
Redigert 24.03.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
24.03.2021 kl 09:30 10153

Ungarerne ble jo mye diskutert her inne i begynnelsen av tråden. De hørte absolutt ikke til blant de skarpeste knivene i skuffen. Og de har ikke lært noe underveis heller. Godt å se at solide norske fond tar over eierpostene.