MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2413456

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2021 kl 08:08 8900

Puben er dessverre fremdeles stengt - men jeg har hatt åpen hjemmepub lenge! Og mye billigere øl også, en halvliter Aass koster 24,90, på puben har de ikke det en gang, og da betaler man rundt 90 - i dette landet blir man flådd med avgifter på alt som smaker godt! Trøsten er at "overskuddet" går rett inn i MPCC...
PSI- Investor
24.04.2021 kl 08:34 8850

Så for hver øl du drikker får du råd til ca 4 nye aksjer da, det er jo glimrende, husk å passe på helsa likevel, uten den er det jo lite vits med mange aksjer...
Takk for oppdatering av slutninger! Veldig fint å se!
Og den ene var vel til de som betalte ned all gjeld to år før tiden hvis jeg ikke husker feil.
Og en på to måneder, kan det være for å bistå med å tømme Ever Stuck kanskje, siden det var en så kortvarig avtale?
Struts
24.04.2021 kl 09:27 8731

Mht det siste vet jeg ikke, you're guess is as good (at least) as mine. Men to innbringende måneder kan man si...
Slettet bruker
24.04.2021 kl 12:43 8436

God lørdag....
Har lenge merket at det er vanskelig å finne kokosmelk som jeg bruker daglig til å lage smoothies. Lurte også på om det hadde noe med container kaoset å gjøre og fikk bekreftende svar på det i dag.
pytt pytt....får bruke mandelmelk, enn så lenge.

https://www.dagsavisen.no/oslo/2021/04/23/skrapa-butikkhyller-i-hele-byen-dette-er-grunnen-til-at-kokosmelka-er-borte/?utm_source=Nyhetsbrev+fra+Dagsavisen&utm_campaign=79cb8babaa-EMAIL_CAMPAIGN_2018_04_11_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_d68682790c-79cb8babaa-164052873
Redigert 24.04.2021 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
24.04.2021 kl 13:43 8371

Dette merkes overalt og med en rekke produkter, og det vil ikke bli bedre på lang tid

...Men bra for noen av oss da :)
Ærligtalt
24.04.2021 kl 14:40 8324

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/shipping/042321-container-ship-charter-rates-continue-upward-momentum-as-tonnage-markets-run-dry

..."[Demand growth] will shape charter market for long period because availability is limited, and orderbook for 2021 delivery is very slim," said the same shipowner source, adding that vessel fundamentals and demand indications favor the supply side for at least the next 24 months...
Kbkristi
24.04.2021 kl 15:29 8290

Vi må jo få oss et HQ (Headquarter) møteplass :)
Venter enda på bobilen.
Alt går vel ikke til himmels, men en pub må vi kjøpe :)
Men den må ha store parkeringsplasser utenfor :)
Første stopp blir der Struts :)
Redigert 26.04.2021 kl 07:18 Du må logge inn for å svare
Struts
24.04.2021 kl 17:43 8002

Hehe, den er grei Kbkristi - du, din viv med datter og flere har fortjent det meste slik jeg ser det! Jeg har bare et par stampuber, og begge er stengt pga det vi alle vet.

Den ene er vis-a-vis Nationaltheatret, der både Bjørnson og Ibsen fremdeles har sine statuer framfor. Og det er en liten morsom historie relatert til det (ikke bare til Sindings skulpturer), men også i forkant av da teatret ble åpnet (i september 1899) og rett før Ibsens siste drama (Når vi døde vågner) ble utgitt. Uansett, Ibsen og Bjørnson var ikke alltid beste-kompiser (for å si det mildt), og på den tid var Bjørnsons sønn Bjørn (hvis søster Bergliot som kjent gift med Ibsens sønn Sigurd...) nyansatt teatersjef på teateret som skulle åpnes.

Ok, for å komme til poenget: HI (Henrik) møtte teatersjef Bjørn på gaten på sin faste runde en stund før åpningen i 1899. Hvorpå HI stirrer på Bjørnson junior og sier; Mitt skuespill må bli fremført først. For jeg er eldst! Unge Bjørnson som forstod at han var satt i en familiær klemme, i og med at han selv var mer enn klar over at hans far var født i 1832 og HI i 1828, han repliserte: Vel, egentlig er det vel en som er eldre enn dere begge! Og slik gikk det til at åpningen 01.09.1899 av teatret hadde forestillinger av Ludvig Holberg (Gert Westphaler), Henrik Ibsen (dagen etter med En Folkefiende) og Bjørnstjerne Bjørnson 3. september med Sigurd Jorsalfar.

PS. Hørte forresten (forrige uke?) til min gru at firmaet Henrik Ibsen AS i Vang, Valdres har gått konkurs. Noen som vet hvordan man finner frem til bobestyrer, og om det er mulig å hjelpe henne som drev til å gjenåpne stedet igjen? Eller er det bare illusjoner og fåfengte tanker?
Redigert 24.04.2021 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.04.2021 kl 19:07 7875

Antagelig er det å gå på purehelp eller bedriftens egen hjemmeside som sikkert fremdeles finnes og finne kontaktpersoner som drev firmaet, de vet jo også ev hvem bostyrer er
Newfarmie
24.04.2021 kl 21:59 7631

God aften folkens,
Jeg har et spørsmål til det imponerende regnearket fra Helg11:

Daily cost/ship CBE (celle G11 I bull og bear skjemaet), dette tallet kommer vel fra MPCC selv mener jeg å huske. Jeg lurer på om det er finanskostnader, avskrivninger, skatt etc. i disse kostnadene? Hvis ikke blir vel EPS for høy, eller?

Jeg sitter nå halvveis nedi rødvinsglasset mens jeg prøver å regne litt her. Hva tenker dere om "rettferdig PE" i sykliske aksjer som shipping? Det er vel forskjellige PE nivåer basert på ulike bransjer med tanke på sykluser etc. Hva skjer den dagen ratene blir "normale igjen"? Jeg er i oppfatning av at firmaer som kan regnes hjem "forever" kan oppnå en høyere P/E siden diskonteringen blir annerledes. Profitten i firmaer som har lang levetid vil vel få mer betalt for inntjening enn kortvarige pengetrykkerier (som vel og merke MPCC er om dagen)? Ikke vet jeg!

Det jeg lurer på er vel egentlig om for eksempel MPCC noen gang vil oppnå den P/E'en de "fortjener", siden "alle" vet at ratene vil avta og cash-krana en gang vil tettes vesentlig igjen. Hvis det kommer utbytte på 3,4 eller 5 kroner neste år, hva prises dette til?

På en annen side så virker det som Constantin og gjengen rigger seg fremover. Hva skann tru og hva skann gjæra?

Gleder meg til å lese deres refleksjoner! God lørdag videre!
Slettet bruker
25.04.2021 kl 00:40 10845

Struts: Bobestyrer i boet etter Henrik Ibsen AS er i følge Konkursregisteret advokat Scheibler på Fagernes. Hans adresse osv. står oppført i K.reg.

Lykke til!
Redigert 25.04.2021 kl 00:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.04.2021 kl 00:47 10874

Jeg har skrevet tidligere her at en PE i MPCC bør ligge på minst 8.

Samtidig vet vi at PE på Helgs regneark for 2023 er beregnet til 1,86 ved kurs kr. 34.

PE på 8 tilsvarer da en kurs på kr. 57,8. Det er jo voldsomt, men illustrer vel ganske godt hvor rimelig aksjekursen fortsatt er i MPCC!
Redigert 25.04.2021 kl 00:49 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
25.04.2021 kl 01:44 10884

Hei,hei,hei!
Ikke hauss...

🤣
StevenG
25.04.2021 kl 08:53 10619

Hvordan får man P/E på under 2? Noen som har regnestykket? Jeg kommer til 4.4 ish.
Slettet bruker
25.04.2021 kl 16:54 10007

Dersom du går inn på starttråden øverst på denne siden og slår opp på Helgs regneark, finner du PE på 1,86 for år 2023!

Jeg beklager at det kan se ut som haussing, men jeg bringer altså klare fakta basert på andres utregninger. Har forøvrig også på denne tråden formidlet hva som kan endre kursen i negativ retning underveis, for å bringe inn litt balanse i fremstillingen.

Håper det ikke er faglig uenighet om at PE på 8 ikke er for mye for en aksje som MPCC? Og at det heller ikke er faglig uenighet om at korrekt PE 8 tilsvarer en kurs på kr. 57,3? (13,34:1,86 x 8 = kr. 57,3).
Redigert 25.04.2021 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Newfarmie
25.04.2021 kl 17:40 9768

Ser unektelig meget bra ut! Det jeg fortsatt lurer på er om den P/E'n i regnearket til Helg11 forespeiler driftsresultat per aksje eller nettoresultat per aksje?

EDIT: Er det noen som vet hvilke kostnader som ligger i celle G11 på bear og bull arkene i regnearket?
Redigert 25.04.2021 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Hoasis
25.04.2021 kl 18:46 9464

Har jeg forstått det riktig er dette kun løpende driftskostnader på skipene og inkluderer ikke avskrivninger, nedskrivninger, renter og skatt, korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Det er vel cash flow som er regnet ut her (E11)?
PSI- Investor
25.04.2021 kl 19:06 9397

Det er hvertfall ikke med skatt.
Men det er egentlig ikke for 2023 heller, det er mer for et tenkt år dersom alle skip kunne gått på rater slik ratene er akkurat nå det er sånn jeg har oppfattet det hvertfall.
StevenG
25.04.2021 kl 19:15 9368

Takk for det! Nei enig om mye muligheter mot 2023, men om vi kun ser inntjeningen i 2021 som er guidet, så vil en fornuftig kursutvikling være mot slutten av året rundt 17-18kr, men markedet som styrer :).
NMM og dac i statene har kursmål blitt regnet ut med P/E på 4-7. Utbytte plan vil nok også gi en større P/E
Newfarmie
25.04.2021 kl 19:38 9354

Vi får vel gode indikasjoner på hva slags inntjening per aksje vi kan forvente fremover når Q1 fremkommer. Jeg er veldig spent på å se alle kostnadene «sør for driftsresultatet», altså finans, impairments, avskrivninger osv. Da kan vi finne nettores. per aksje.

Skatt blir det ikke så mye av uansett vil jeg tro. De har vel 108 mill usd i fremførbart underskudd (retained losses)?
Redigert 25.04.2021 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
25.04.2021 kl 21:04 9228

Såpass?

Det var jeg slettes ikke klar over :)
Newfarmie
25.04.2021 kl 21:09 9347

Står hvertfall i årsrapporten for 2020 på side 32, men vet ikke om det fungerer helt på samme måte som i normale AS'er.. De har jo aldri tjent penger før, så det er jo akkumulert en del underskudd.

EDIT: Ser nå at de hadde overskudd i 2017.
Redigert 25.04.2021 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Helg11
25.04.2021 kl 21:36 9363

Hu hei, her har det jo vært mange spennende diskusjoner om regneark mens jeg har holdt på med andre ting. Nu vel, det ser ut som om de fleste spørsmålene har fått gode svar?
Noen merknader:
Gjennomsnittlig OPEX i 2020 var 4918$/day/vessel, og operating cash break even 6194$/day/vessel. Dvs at driften i bunn er god, men MPCC kan tjene godt på en refinansiering og nedbetaling av gjeld, som de har uttalt er fokus i 2021. Totale kostnader i 2020 var ca 8400$/day/vessel, inkl non recurring bunker costs. I regnearket for 2022&2023 har jeg derfor "målsatt" en nedgang til $8000. Dette bør være oppnåelig, litt avhengig av DD og evt installasjoner av scrubbers.
viggi87
25.04.2021 kl 22:00 9338

Kan jeg spørre om dette med scrubbere? Mener å huske at MPCC har en gjennomsnittlig alder på flåta på 13,6 år (ved forrige kvartalsrapport, arrester meg gjerne). Det er jo slik at det er et spørsmål om utgift kontra fortjeneste her. At alder og forbruk vil avgjøre om det er "matnyttig" å innstallere scrubbere. Hva tenker de som har mer peiling på dette enn meg? Jeg tenker at båtene bør være under en viss alder for at dette skal være tjenelig. Gjerne over en viss størrelse også, da forbruksdifferansen kanskje er vesentlig mindre på de mindre båtene?
Struts
26.04.2021 kl 06:34 8810

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt torsdag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

På salgssiden: Surfside Holding (ved Arve Bakke, investor) reduserer med 370’ (1,129’ totalt), The Bank of NY Mellon ned 319’ (1,311’), Clearstream Banking minus 116’ (7,690’), Morgan Stanley minus 53’ (821’), Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) minus 46’ (1,194’), Saxo Bank ned 21’ (1,127’) og Nordnet Livsforsikring minus 20’ (3,953’). Ellers bare små endringer.

På plussiden: UBS Europe øker med 244’ (2,801’ totalt), Spiralen Holding (Sverre Morten Blix som nylig solgte sin personlige beholdning, i det minste ut av listen) pluss 200’ (11,310’), Skihus AS (kontrollert av Torger Brække) + 100’ (2,000’), Verdipapirfondet Storebrand + 55’ (1,153’) og Intec International AS (Ole Andre Hellem på Vinterbro, driver innen pumpeteknikk, eiendomsutleie mm.) + 40’ (2,490’). Ellers bare små endringer involverende de to nederst på listen som kommer inn (og som av og til går motsatt vei).
Ærligtalt
26.04.2021 kl 09:20 8261

Denne må deles... Traderen "tok meg" og jeg solgte 10K på 13,70,-

Nei- vent litt... Jeg KJØPTE 10K på 13,70 :)


Jaja - den som stresser synder ikke :)
Helg11
26.04.2021 kl 09:38 8161

Den ene etter andre rekorden blir slått:
Shanghai indexen på all time high:https://splash247.com/scfi-hits-new-record-high/
“Port congestion and delays at both origins and destinations are expected to make the container shortage in Asia worse over the next few weeks". Ja, den har vi jo hørt i hele år.
Ærligtalt
26.04.2021 kl 09:41 8158

Ja...Det er duket for spinnville rater fremover nå

Lykke til alle sammen
PSI- Investor
26.04.2021 kl 09:48 8352

Ikke alle køer og prisstigninger en blir like glad for å høre om, men det her er jo ikke like ille...
Fin start på dagen!
Ærligtalt
26.04.2021 kl 09:52 8375

Geopolitisk, Med Putin som rasler med sablene... Så skal man heller ikke se bort fra at det plutselig blir både fortettinger og økt behov for transport av varer

Den enes død, den andres brød... Tragisk, egentlig
Kbkristi
26.04.2021 kl 09:56 8358

Køen skulle jo ordne seg etter kinesisk nyttår,
men nå sier de 8 måneder til :)

High freight rate, container shortage to linger for 8 more months.
https://www.hellenicshippingnews.com/high-freight-rate-container-shortage-to-linger-for-8-more-months/
Ærligtalt
26.04.2021 kl 10:04 8320

Jeg har jo fått streng beskjed om å slutte å hausse... Men ærlig talt, folkens: Kontrakter som fornyes / reforhandles det neste halvåret kommer jo til å sprenge hull i taket både hva gjelder varighet og rater... Vi er vel enige om det?

Fremeles spent på utbyttene...
PSI- Investor
26.04.2021 kl 10:05 8417

Jeg synes det beste med spådommen om 8 mnd er at det stadig er lenger frem til slutten på en måte.
Altså i november så de løsningen 3 mnd frem (kinesisk nyttår i februar).
Så har det flere ganger blitt sett 3 mnd lenger frem til en løsning.
Nå har jo også andre snakket om ut året, fint å få enda et utsagn som strekker seg langt frem i tid.
Og så får man jo bare håpe at horisonten når vi kommer til nyttår er neste nyttår...

Siden det kommer en del svære skip på vannet om 2-3 år blir det sikkert mer enn nok å gjøre for MPCC også da, liker ordet feeder...
Slettet bruker
26.04.2021 kl 10:28 8368

Hvis det ikke kommer et eller annet uforutsett og "spenner ben" på denne oppturen, kommer antagelig ratene til å fortsette å stige, eller i det minste ikke gå nevneverdig ned (jeg har pt ingen tro på ned, så er det sagt...:-). Hvis vi anser "taket" for å være tidligere topper på ratene, 32k/35k/37k på 1700/2500/2700 TEU, gir det neppe høye odds å tippe på at disse toppene blir slått. Konsekvensene av det får man en idé om ved å se på regnearket til Helg11...
Jeg understreker "hvis det ikke kommer et eller annet uforutsett og "spenner ben" på denne oppturen", for det vet man aldri, uansett hvor lyst det ser ut.
Slettet bruker
26.04.2021 kl 10:34 8335


Og med fare for å bli kalt hausser,.... tar jeg sjansen på å vise til to tekniske chart øverst på siden.

De viser at intervallet kr.13-15 møter liten motstand. Med andre ord så kan det bære videre oppover rent teknisk vurdert.

Og dersom aksjekursen bryter gjennom kr. 15, er nivået rundt kr. 21 neste. Om det tar tre, fire eller seks måneder, vites ikke.
Helg11
26.04.2021 kl 12:29 7923

Da høyner jeg fra 8 til 24 måneder... :-)
"vessel fundamentals and demand indications favor the supply side for at least the next 24 months"
https://www.hellenicshippingnews.com/container-ship-charter-rates-continue-upward-momentum-as-tonnage-markets-run-dry/

Og for å balansere litt, så er det vel en betydelig svakere dollar som jeg ser som en mulig trussel for oss:
https://www.hellenicshippingnews.com/dollar-slumps-to-8-week-low-on-bets-u-s-tapering-remains-distant/
Redigert 26.04.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
JHoffa
26.04.2021 kl 12:40 7921

Er det noen som har 100% oversikt på hvor mange båter som skal over på nye kontrakter i 2021? Antallet som jeg leser her på forum varierer fra 20-37 nye kontrakter. Ser det er en dame som skal på ny kontrakt i mai og bare den kontrakten utgjør jo en del kroner.
Ærligtalt
26.04.2021 kl 12:41 7935

💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣🔥
(Ment som haussing)
Redigert 26.04.2021 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
26.04.2021 kl 12:42 7926

Ingen høyere... veldig bra, takk for link, tenkte på å lime inn siste setning men ser at det har du gjort alt.
Det står jo faktisk til og med 'at least' 24 måneder
Helg11
26.04.2021 kl 12:56 7859

Det er allerede mange av skipene som har gått over til nye kontrakter i 2021 - og pt er det 18 kontrakter som gjenstår å forhandle på. Disse har MPCC sagt at de mest sannsynlig har oversikt på i juni. Hvis du kikke i google sheetet er hvite felter bekreftete kontrakter, de grå er "best guess".
Struts
26.04.2021 kl 12:59 7903

Vi har tidligere i måneden referert til salg av M/V =ODYSSEUS= 2,824 TEU Bgt 2006 for USD 19 mill basis nyklasset levering. Jeg hører nå at salget faktisk også inkluderer overføring av et T/C som starter i inneværende måned (da naturlig nok konkludert for, la oss si en måned siden eller mer) på USD 17000 pr måned i 2 år til Hapag Lloyd med ett opsjonsår på USD 23000. Det gjør i mine øyne, som riktignok ligner på en kombinasjon av Mysil Bergsprekken og Henrik Ibsens (sistnevnte og hans søster Hedvig hadde, som kjent, en misdannelse i det ene øyet, som gjorde at det fremstod større enn det andre), prisen enda bedre.
Redigert 26.04.2021 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2021 kl 13:01 7904


Mysil Bergsprekken? Jeg har hele tiden ment at det er du som er Peer Gynt!
Struts
26.04.2021 kl 13:21 7837

Ja, på riktig gode dager. Men blir som regel avslørt av min mor Åse!
Slettet bruker
26.04.2021 kl 13:55 7738


Ha-ha! Kjapp i replikken er han også!
sjakknøtt
26.04.2021 kl 14:20 7656

Fra dagens Splash
Containerratene fortsetter sin sterke utvikling. Her et lite utdrag fra artikkelen:
The red-hot markets have seen secondhand boxship prices soar, while charter rates are also in record territory.
The going charter rate for an 8,500 teu ship stood at $54,000 a day as of last Friday, with 4,250 teu ships commanding $42,000 a day and 2,500 teu vessels able to bag $28,000 a day. Her er linken: https://splash247.com/scfi-hits-new-record-high/
MPCC har vært og ser ut til å bli en hyggelig reise....
Struts
26.04.2021 kl 15:22 7570

Jeg må mer enn ydmykt innrømme at dine spørsmål er bedre enn noe jeg kan gi konkrete svar på. Men "matnyttighet" er nok et godt begrep i den forstand. Og dette vet hvert enkelt rederi best å vurdere mht scrubbere. Men slik som markedet er nå, vil antagelig MPCC vurdere om de bør/vil (eller ei) installere samtidig som enhetene etter hvert går gjennom hovedklasse (mao hvert 5. år). Og jeg tror også at de har foretatt det for noen av skutene.

Og så håper jeg at vi kan se fremover. Et skip "overage" er definert teoretisk som etter fylte 15 år. Men i shipping slår akkurat det begrepet inn dersom markedet er noenlunde nær fysisk "meltdown", da er leietager uhyre skeptisk. En nær Fukushima/Nagasaki-Hiroshima kombinasjon. Og motsatt, dersom vi befinner oss i Klondyke rundt 1860-årene, eller i vårt tilfelle container-markedet anno 2021 - da "driter" absolutt alle befraktere i om skipet er bygget før Metusalem, vel i det minste om de er 25 år (og litt til). De vil nærmest omfavne rederen av skuta som om hun var Mor Teresa - signe henne og Åse!
Ærligtalt
26.04.2021 kl 15:29 7544

Containerindustrien kan forvente et glohedt marked i mindst to år endnu, spår MPC Container Ships. Selskabet er gået fra en faretruende konkurs til en mulighed for at blive gældfri inden 2023. Det giver mulighed for at udvide flåden med flere skibe, siger CEO til ShippingWatch.

Den stærke udvikling, som containermarkedet på nuværende tidspunkt oplever, kommer til at vare et godt stykke tid endnu.


-Slike intervjuer skulle nesten vært børsmeldt :)

Lykke til, alle sammen
Redigert 26.04.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare