MPCC Bull 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
SÃ¥ min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
SÃ¥ min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Tipper det blir jomfrutur i helgen da, god tur! :-)
Ærligtalt
13.05.2021 kl 10:46
8137
Alby skrev Dette gir vel et godt signal for oss også ?
Definitivt- men DNB er sikkert skeptiske :)
Rockepelle
13.05.2021 kl 10:47
8130
På en måte liker jeg med all informasjonen som florerer som indikerer positive resultater fremover ikke har gitt særlig utslag på kursen.Ulempen er vel bare at man gjerne skulle hatt mer å dytte inn. Spent på hva vi er vente jeg også
Ærligtalt
13.05.2021 kl 10:51
8111
Ikke særlig spennende egentlig... For dersom man kan vente mer enn 6 måneder så får man minst 5 kroner mer pr.aksje, PLUSS utbytter
EPS i Q1? Hva forventes.
DPS i Q3?
DPS i Q3?
Hoasis
13.05.2021 kl 12:06
7928
For dere som har vært med i gamet en stund, hva tenker dere skjer med denne aksjen om vi nå får et minikrakk og verdens børser går ned kraftig pga rentefrykt? Kursen er vel relativt lavt priset i forhold til inntjening 21 og 22, men blir vel delvis med i dragsuget denne også? Vurderer å selge 50-60 % av beholdningen og satse på lavere inngang i juni. Usikkert hvordan markedet reagerer på Q1, personlig tror jeg den får seg en smell da markedet forventer mer.
For meg som sitter LONG ville det bare være kjedelig, men spiller liten rolle om den skulle dippe sammen med vekstaksjene/børs. Er da heller klar til å kjøpe mer på lønningsdag 20. mai da fundamentet i aksjen er stabilt uansett dipp eller ikke. Ref. Googlearket til Helg11.
Redigert 13.05.2021 kl 12:33
Du må logge inn for å svare
Constantin Baack prioriterte BALANSE i finansene.
Struts skrev Jaha? Det var da voldsomt, men siden når da?
Enig, høres voldsomt ut. Jeg tok bare tanken videre fra det som sto i artikkelen om Songa:
"På drøyt fire måneder har flåteverdien økt med formidable 108 millioner dollar, eller nær 900 millioner kroner, ifølge VesselsValue.
– Verdiene du refererer til synes noe høye, men at det har vært en positiv utvikling siden nyttår er utvilsomt, sier storaksjonær og styreleder Arne Blystad til Finansavisen."
Blystad selv synes tydeligvis det virker i overkant, og du har jo også sagt at du ikke fester helt tillitt til tallene fra VesselsValue.
Uansett, vi snakker en betydelig verdiøkning! Det vi mangler nå er en ditto økning i inntjening, og det vet vi jo kommer. :-)
"På drøyt fire måneder har flåteverdien økt med formidable 108 millioner dollar, eller nær 900 millioner kroner, ifølge VesselsValue.
– Verdiene du refererer til synes noe høye, men at det har vært en positiv utvikling siden nyttår er utvilsomt, sier storaksjonær og styreleder Arne Blystad til Finansavisen."
Blystad selv synes tydeligvis det virker i overkant, og du har jo også sagt at du ikke fester helt tillitt til tallene fra VesselsValue.
Uansett, vi snakker en betydelig verdiøkning! Det vi mangler nå er en ditto økning i inntjening, og det vet vi jo kommer. :-)
Slettet brukerskrev EPS i Q1? Hva forventes. DPS i Q3?
Vei ikke om det var meningen, eller utilsiktet humor pga en "skriveleif", jeg lo i alle fall godt :-). Håper virkelig vi alle slipper DPS i Q3, altså Distrikts Psykiatrisk Senter. :-)
Alby
13.05.2021 kl 14:46
7874
Gastromat skrev Er utbytte bekreftet?
Syntes det er viktigere å få ned gjelden enn utbytte.
Gastromat
13.05.2021 kl 14:48
7857
Skjær i sjøen tåler jeg, men hvis jeg ser at ting generelt stuper så hopper jeg ut å kjøper meg inn igjen. Har allerede kvittet meg med nesten alle selskapene unntatt mpc og to andre, tror cash er greit å ha litt fremover, mye som faller og virker som det er endel frykt i markedet nå. Men for all del ting kan snu på flekken... En ting er hvertfall sikkert, jeg er ikke ferdig med Mpc på sikt :)
Ærligtalt
13.05.2021 kl 14:51
7928
Gastromat skrev Er utbytte bekreftet?
Nei, ikke bekreftet annet enn at de har sagt de vil prioritere det...Samt at en avklaring kommer i H2
Dividend = Utbytte. Utbytte pr aksje = DPS
Var ikke meningen at DPS skulle være psykiatrisk, men har noen grå hår som jeg sikkert kan tilskrive VOW i fjor høst.
Var ikke meningen at DPS skulle være psykiatrisk, men har noen grå hår som jeg sikkert kan tilskrive VOW i fjor høst.
banani
13.05.2021 kl 16:12
7773
Container aktørene over dammen har alle en god start, smitter nok over på MPCC i morgen skal vi se :-)
Jan Banan
13.05.2021 kl 16:29
7727
Takk for denne Kbkristi!
Leser at Blystad har kjøpt seg opp til å bli MPCC 15. største aksjonær. Det låter jo bra.
Leser at Blystad har kjøpt seg opp til å bli MPCC 15. største aksjonær. Det låter jo bra.
PSI- Investor
13.05.2021 kl 16:54
7679
Gratulerer med bil, og takk for artikkelen!
Passer vel fint å ta mai som inneklemt måned nå da, og bare farte rundt og kose seg mens lottogevinsten fortsetter å tikke inn i slow motion
Helg11: har det blitt noe feil med regnearket, eller er det jeg som surrer mer enn vanlig? Får opp lavere tall enn sist og det står New Contex pr 29/4
Hmm, sorry, nå ble det plutselig pr 11/5, er nok bare meg. Håpa det skulle komme nye tall i dag
Passer vel fint å ta mai som inneklemt måned nå da, og bare farte rundt og kose seg mens lottogevinsten fortsetter å tikke inn i slow motion
Helg11: har det blitt noe feil med regnearket, eller er det jeg som surrer mer enn vanlig? Får opp lavere tall enn sist og det står New Contex pr 29/4
Hmm, sorry, nå ble det plutselig pr 11/5, er nok bare meg. Håpa det skulle komme nye tall i dag
Redigert 13.05.2021 kl 17:01
Du må logge inn for å svare
Hehe, slik å forstå, det er jeg som ikke har terminologien på plass skjønner jeg :-). Etter mine amatørmessige beregninger bør selskapet kunne klare å ha nedbetalt rundt 10% av restgjeld etter Q2. Dersom de da åpner for utbytte fra Q3, bør det kunne bli på +/- 50 øre, dersom 75% av cash flow går til utbytte. For Q4 bør de klare 65-70 øre. Så spørs det da om de prioriterer utbytte, eller om de finner annen spennende bruk av pengene.
Redigert 13.05.2021 kl 17:09
Du må logge inn for å svare
Jeg håpet også det kom nye tall i dag, men Kristi Himmelfart er offentlig fridag i Tyskland også. Kan håpe at de slipper tallene i morgen, men tipper nok vi må vente til tirsdag igjen. Harpex kommer forhåpentligvis i morgen i alle fall.
PSI- Investor
13.05.2021 kl 20:20
9254
Ok, takk, ja får vel klare oss uten rateøkninger på helligdager
Maduro
13.05.2021 kl 20:39
9744
Hvis de kjøper, så kjøper de sikkert med oppgjør i aksjer. Håper de ikke gjør det, dumt å handle skip i en syklisk bransje som kanskje nærmer seg toppen......
Les DAC.US kvartalsrapporten som kom ut denne uken, de venter med å kjøpe skip. Bygger krigskasse!
https://www.danaos.com/news-and-media/press-release-details/2021/Danaos-Corporation-Reports-First-Quarter-Results-for-the-Period-Ended-March-31-2021/default.aspx
Les DAC.US kvartalsrapporten som kom ut denne uken, de venter med å kjøpe skip. Bygger krigskasse!
https://www.danaos.com/news-and-media/press-release-details/2021/Danaos-Corporation-Reports-First-Quarter-Results-for-the-Period-Ended-March-31-2021/default.aspx
Helg11
13.05.2021 kl 21:43
9631
Ny kommentar fra New ConTex idag (uten tall), anbefalt positiv lesing:
Since the beginning of the first Q 2021 there has been an unprecedented increase of the charter rates in all segments (even the
ones that are not covered by the NEW CONTEX namely the vessels below 1000 teu). Now we are in the middle of the second Q
and this widespread euphoria is very difficult to be contained or limited and evidently so. Our earlier estimation that 12-24
months business will prevail gave way to our more recent and firm belief that periods in excess of 24 months up to 36 months
(and even beyond for 4500 teu+ vessels) will be the norm. One could notice that in the past the 24 months results were based
upon mere guesses or approximations developed by good feelings and optimism. Now we fill in the 24 mos results having actual
and real data in our hands as 24 mos is the minimum period that owners ask these days (regardless of vessel size or even age). On
the other side of the table we have the charterers who take in tonnage based on long term planning because the demand for
goods (which greatly exceeds demand for services) seems to be quite strong. Moreover, if we take into consideration the hickups
created recently in Suez, we can safely say that the situation has not become easier from a logistics point of view. There have
been disruptions which forced many charterers to do fleet reshuffling in the various trades and even fix further ships and for
longer. Needless to say that this fuels the appetite of many owners for even higher rates and longer periods. We have no reason
to believe that this situation will end any time soon. Of course we have the summer in front of us and the world is timidly opening
up thanks to the millions already vaccinated against COVID-19 but as long as the demand for goods is there and is strong then the
classical differentiation between slow summer and fast spring (in terms of rate) does not apply anymore. There is a paradigm shift
and perhaps in the coming couple of years we may be inserting 36 month figures in Contex for some sizes. Whether this is wishful
thinking or not remains to be seen.
Since the beginning of the first Q 2021 there has been an unprecedented increase of the charter rates in all segments (even the
ones that are not covered by the NEW CONTEX namely the vessels below 1000 teu). Now we are in the middle of the second Q
and this widespread euphoria is very difficult to be contained or limited and evidently so. Our earlier estimation that 12-24
months business will prevail gave way to our more recent and firm belief that periods in excess of 24 months up to 36 months
(and even beyond for 4500 teu+ vessels) will be the norm. One could notice that in the past the 24 months results were based
upon mere guesses or approximations developed by good feelings and optimism. Now we fill in the 24 mos results having actual
and real data in our hands as 24 mos is the minimum period that owners ask these days (regardless of vessel size or even age). On
the other side of the table we have the charterers who take in tonnage based on long term planning because the demand for
goods (which greatly exceeds demand for services) seems to be quite strong. Moreover, if we take into consideration the hickups
created recently in Suez, we can safely say that the situation has not become easier from a logistics point of view. There have
been disruptions which forced many charterers to do fleet reshuffling in the various trades and even fix further ships and for
longer. Needless to say that this fuels the appetite of many owners for even higher rates and longer periods. We have no reason
to believe that this situation will end any time soon. Of course we have the summer in front of us and the world is timidly opening
up thanks to the millions already vaccinated against COVID-19 but as long as the demand for goods is there and is strong then the
classical differentiation between slow summer and fast spring (in terms of rate) does not apply anymore. There is a paradigm shift
and perhaps in the coming couple of years we may be inserting 36 month figures in Contex for some sizes. Whether this is wishful
thinking or not remains to be seen.
Inspektøren
13.05.2021 kl 22:46
9451
Takk for deling. Bet mer merke i følgende:
«24 mos is the minimum period that owners ask these days«
Basert på dette kan vi forvente at betydelig økning i kontraktslengde på det er sluttet siden forrige rapport.
Eller tolker jeg feil evt. at det i like stor grad ikke gjelder for feeder segmentet??!
«24 mos is the minimum period that owners ask these days«
Basert på dette kan vi forvente at betydelig økning i kontraktslengde på det er sluttet siden forrige rapport.
Eller tolker jeg feil evt. at det i like stor grad ikke gjelder for feeder segmentet??!
Maduro
13.05.2021 kl 23:00
9416
Inflation alert: Container shipping rates just spiked (again)
https://www.freightwaves.com/news/inflation-alert-container-shipping-rates-have-just-spiked-again?hss_channel=tw-31128798&utm_medium=social&utm_source=twitter&&__twitter_impression=true
https://www.freightwaves.com/news/inflation-alert-container-shipping-rates-have-just-spiked-again?hss_channel=tw-31128798&utm_medium=social&utm_source=twitter&&__twitter_impression=true
Helg11
13.05.2021 kl 23:18
9431
New ConTex er drevne eksperter som har vært lenge i gamet og sett mye. Det de skriver nå er en bekreftelse på paradigmeskiftet for container-shipping.
Sitat : even higher rates and longer periods. We have no reason
to believe that this situation will end any time soon.
Dette er altså diametralt motsatt av utsagn fra DnB.
Lengde på kontrakt: gjelder alle våre størrelser, hvor 24-36 mnd er den nye malen for lengde på kontrakt. For skip over 4500 TEU vil det være over 3 års lengde.
Inflasjonsfrykt: I en situasjon med høy inflasjon tenker jeg at cash=trash, penger mister egenverdi. Da bør rotasjon fra vekstaksjer til verdiaksjer (og edelmetaller) øke, der sikker kontantstrøm trumfer luftige regneark.
Luftige regneark: Jeg tenker at bullarket er for positivt både på kostnader og inntekter (spesielt pool, da jeg fortsatt kan skimte 40k i horisonten på juli-skip). Bear er for defensivt, så noe i mellom er nok riktig som mange påpeker, og fortsatt meget solid. Blir spennende å få mer info om en uke...
Sitat : even higher rates and longer periods. We have no reason
to believe that this situation will end any time soon.
Dette er altså diametralt motsatt av utsagn fra DnB.
Lengde på kontrakt: gjelder alle våre størrelser, hvor 24-36 mnd er den nye malen for lengde på kontrakt. For skip over 4500 TEU vil det være over 3 års lengde.
Inflasjonsfrykt: I en situasjon med høy inflasjon tenker jeg at cash=trash, penger mister egenverdi. Da bør rotasjon fra vekstaksjer til verdiaksjer (og edelmetaller) øke, der sikker kontantstrøm trumfer luftige regneark.
Luftige regneark: Jeg tenker at bullarket er for positivt både på kostnader og inntekter (spesielt pool, da jeg fortsatt kan skimte 40k i horisonten på juli-skip). Bear er for defensivt, så noe i mellom er nok riktig som mange påpeker, og fortsatt meget solid. Blir spennende å få mer info om en uke...
PSI- Investor
13.05.2021 kl 23:18
9467
Takk for veldig positiv info!
Morsomt at de vurderer å måtte ta inn 36- måneders slutninger!
Morsomt at de vurderer å måtte ta inn 36- måneders slutninger!
Maersk CEO sees no real sign of inflation risk.
https://gcaptain.com/maersk-ceo-sees-no-real-sign-of-inflation-risk-in-world-economy/
https://gcaptain.com/maersk-ceo-sees-no-real-sign-of-inflation-risk-in-world-economy/
viggi87
14.05.2021 kl 00:03
9625
Det var vel litt derfor du brukte betegnelsen BULL og BEAR på arkene også? For å illustrere hva som kan komme til å skje i hver sin ende av skalaen:-). Baack sa jo at de "flørtet" (mitt uttrykk) med chartere om opptil treårskontrakter for de større av skipene under 2000 TEU. Om det blir/ble en realitet er jo en annen sak.. Spørsmålet er jo om en når 40 000 i juli for de større båtene i klassen under "Nadia" for en ettårskontrakt. Jeg ANER ikke, men stigningstakten på ratene tilsier at det absolutt er mulig om vi fortsetter samme utvikling. Så er dilemmaet hva en skal gå for. Gitt at en får 36-40 måneders kontrakter på de større skipene, hvor mye rabatt må selskapet gi kontra en ettårskontrakt for tilsvarende skip? 10%?
Struts
14.05.2021 kl 06:10
9473
Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt tirsdag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.
På salgssiden: Citibank ned 3,669’ (1,291’ totalt), Caceis Bank minus 125’ (4,465’) og Avanza Bank minus 30’ (1,637’). Ellers bare mindre endringer.
På plussiden: UBS Europe opp 205’ (5,704’’ totalt), Verdipapirfondet Storebrand opp 64’ (1,558’ totalt), Barclays Capital pluss 55’ (1,089’), Nordnet Livsforsikring + 54’ (3,717’), Morgan Stanley opp 40’ (878’) og UBS Switzerland opp 25’ (1,454’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer, bortsett fra at Brutus Invest (Atle Solum, aksje- og eiendomsinvestor i Asker) har kommet inn (igjen) på listen med 704’ aksjer.
På salgssiden: Citibank ned 3,669’ (1,291’ totalt), Caceis Bank minus 125’ (4,465’) og Avanza Bank minus 30’ (1,637’). Ellers bare mindre endringer.
På plussiden: UBS Europe opp 205’ (5,704’’ totalt), Verdipapirfondet Storebrand opp 64’ (1,558’ totalt), Barclays Capital pluss 55’ (1,089’), Nordnet Livsforsikring + 54’ (3,717’), Morgan Stanley opp 40’ (878’) og UBS Switzerland opp 25’ (1,454’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer, bortsett fra at Brutus Invest (Atle Solum, aksje- og eiendomsinvestor i Asker) har kommet inn (igjen) på listen med 704’ aksjer.
Det er en fryd å tråle rundt etter nyheter ang. container segmentet fortida. Alle piler peker i riktig retning, uten tvil. Dette blir et flott halvår alle sammen!
Redigert 14.05.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Helg11
14.05.2021 kl 08:10
9352
Det kommer jo flere og flere positive analyser her.
https://theloadstar.com/containership-time-charter-lengths-and-daily-rates-break-new-records/
https://theloadstar.com/containership-time-charter-lengths-and-daily-rates-break-new-records/
Ærligtalt
14.05.2021 kl 08:37
9224
...According to one broker, shipowners are dismissing enquiries for periods of less than three years...
Det er mulig trenden ble for sterk for markedet rett og slett? Avtaler på høye rater i 2-3 år er i alle fall IKKE priset inn
Lykke til, alle sammen
Det er mulig trenden ble for sterk for markedet rett og slett? Avtaler på høye rater i 2-3 år er i alle fall IKKE priset inn
Lykke til, alle sammen
Elpge
14.05.2021 kl 09:04
9119
Har ikke noe tro på at Mpcc skal noe særlig ned, selv om børsen korrigerer noe ned.
Aksjen er i en stigende trend, og så langt er det vel bare positivt det som er kommet av info ifm containerfrakt.
Har ikke noen store forventninger til Q1 som blir presentert snart, men vi vet at inntjening vil øke en god del fremover etterhvert som de får fornyet kontrakter på helt andre rater.
Det er hva som kommer av guiding fremover som er intresant.
For mitt vedkommende er det helt uaktuelt å selge en eneste aksje her med det aller første.
Aksjen er i en stigende trend, og så langt er det vel bare positivt det som er kommet av info ifm containerfrakt.
Har ikke noen store forventninger til Q1 som blir presentert snart, men vi vet at inntjening vil øke en god del fremover etterhvert som de får fornyet kontrakter på helt andre rater.
Det er hva som kommer av guiding fremover som er intresant.
For mitt vedkommende er det helt uaktuelt å selge en eneste aksje her med det aller første.
13 - 14 er bare en hvilepause, og den har vi hatt flere av siste 6 måneder, så jeg kjenner igjen "lusa på gangen".
Regner med at samme tid neste er kursen det dobbelte.
Regner med at samme tid neste er kursen det dobbelte.
Ærligtalt
14.05.2021 kl 09:18
9194
Lite som tilsier pause nå, som markedet formelig eksploderer med lange avtaler på høye rater
At den i skrivende stund er ned blir jo bare helt tullete
At den i skrivende stund er ned blir jo bare helt tullete
Det jeg ikke skjønner er at Oslo er den eneste rød børs i dag.
Ærligtalt
14.05.2021 kl 10:25
8902
Hele børsen kan rade for min del- men her er altså MPCC en av få selskaper som beviselig har høy, forutsigbar inntjening fe neste årene...i tillegg til at verdien på skipene stiger voldsomt om dagen
Så kan man predikere om høy RSI og DNB kan forsøke seg med sine mafiastunt... Men dette er altså galskap
Så kan man predikere om høy RSI og DNB kan forsøke seg med sine mafiastunt... Men dette er altså galskap
*sukk* Jaja...
(sidenote; DnB hausset Rana Gruber i morges og den stupte nå. Sell-off like før et bra utbytte. Det er ikke til å bli klok av)
(sidenote; DnB hausset Rana Gruber i morges og den stupte nå. Sell-off like før et bra utbytte. Det er ikke til å bli klok av)
Ærligtalt
14.05.2021 kl 10:39
9138
Hallo...De er ilagt forelegg på 400 millioner kroner for å bevisst unnlate gode rutiner på å avdekke hvitvasking- så akkurat DNB trenger man ikke tenke mer på o denne sammenhengen :) - De er jo hva de er!
Struts
14.05.2021 kl 10:43
9135
Ja, det er korrekt. Periodene blir lengre og lengre, hvilket innebærer at befrakterne regner med at markedet vil forbli sterkt lenge. Men på mandag (tror jeg) var det en artikkel i Tradewinds hvor en fra Hansa Bereederung advarte mot at prisene kan falle like raskt som de har steget, når markedet først snur. Kanskje noen tar det som en dommedagsprofeti. Jeg syntes det er ganske innlysende at prisene vil falle når markedet snur. Kan bare ikke se at det vil finne sted i forutsigbar fremtid. Men, dersom det skjer snart betyr det vel at alle de store har tatt feil i alt de har gjort siste året. Og kan ikke se det heller. Tror mer på "takeoff" videre før vi detter ned i søppelbøtta, men den som lever osv. Og det er vel ikke lenger enn til 20/5 før vi (forhåpentligvis) får noen signaler om fremtiden, sett fra MPCC's side.
Alby
14.05.2021 kl 11:03
9209
Hvis jeg ikke busker feil var det en som antydet mulig 40,- pr. aksje i løpe5 av juli, da tror jeg det er på tide at den starter oppgangen?
PSI- Investor
14.05.2021 kl 11:07
9244
Det er vel veldig rart dersom hele den gjengen som tross alt driver i bransjen nå sikrer seg å betale skyhøye rater for 3 år og mer dersom det er finnes reelle tegn på et svekket marked innen 3 år. Så jeg som amatør kan ikke annet enn tro på minst tre gode år herfra.
For litt større skip leste vi senest i går om avtaler som strekker seg enda lenger frem i tid.
Litt urolig aksjemarked generelt skremmer ikke meg, de her aksjene skal jeg ha i minst ett år til, sikkert lenger.
For litt større skip leste vi senest i går om avtaler som strekker seg enda lenger frem i tid.
Litt urolig aksjemarked generelt skremmer ikke meg, de her aksjene skal jeg ha i minst ett år til, sikkert lenger.
Er enig i det samme. Mindre reaksjoner ned hører med i bildet i en større oppgangsperiode. Vi er midt inne i den perioden.
jodelmann
14.05.2021 kl 12:03
9226
Veldig enig. Kan ikke skjønne annet enn at det må dryppe på klokkeren etterhvert.
Når skipene er ønsket for så lang periode må det bety at det er gode utsikter.
Hvis ikke er det meg som skjønner ingenting-:)
Når skipene er ønsket for så lang periode må det bety at det er gode utsikter.
Hvis ikke er det meg som skjønner ingenting-:)