MPCC Bull 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
SÃ¥ min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
SÃ¥ min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
Jeg skrev den 04.06. at jeg regnet med at kursen skal videre oppover i løpet av 2-6 dager. Vi nærmer oss allerede et vendepunkt fra dagens nedgang idet aksjekursen nå befinner seg på den høyre støttelinjen i den oppadgående trenden. Samtidig er volumet svært lavt til MPCC å være, noe som er positivt. Få selgere når kursen faller, og flere kjøper når kursen stiger, er positivt. Men igjen, du tar selv ansvaret for egne investeringer!
PSI- Investor
07.06.2021 kl 11:32
7881
He he nei stopper vel ikke helt opp selv om vi tar fri noen dager. Fint å være investert i et selskap hvor man ikke må passe på hele tiden.
God tur! Håper dere finner noen små fine veier med lite trafikk og mye å se!
Lurt å ha med vanlig kart, de GPS'ene virker å være infiltrert av miljøpartiet de grønne og vil alltid ha deg over på store, kjedelige og korteste veier, uansett hva man velger så hopper de plutselig tilbake til kortere vei. Å legge inn hyppige delmål funker, men det tar jo sin tid.
God tur! Håper dere finner noen små fine veier med lite trafikk og mye å se!
Lurt å ha med vanlig kart, de GPS'ene virker å være infiltrert av miljøpartiet de grønne og vil alltid ha deg over på store, kjedelige og korteste veier, uansett hva man velger så hopper de plutselig tilbake til kortere vei. Å legge inn hyppige delmål funker, men det tar jo sin tid.
PSI- Investor
07.06.2021 kl 12:59
7647
Takk for info om New ConTex- kommentaren!
Den er absolutt verdt å lese!
Så altså etterspørsel etter skip fra en ny kant nå, det er jo strålende!
Den er absolutt verdt å lese!
Så altså etterspørsel etter skip fra en ny kant nå, det er jo strålende!
Ærligtalt
07.06.2021 kl 13:03
7686
Snart er det komplette kaos et faktum... Og vi kan sette oss ned og regne på høye rater og inntekter etter inngåtte avtaler de neste to-tre årene
Handelen i dag er også merkelig, på et veldig lavt volum - nesten som om markedet nøler med å fatte at MPCC sitter midt i tidenes squeeze - og at vi "snart" kan regne hjem verdier som gjør dagens prissetting av selskapet til skamme
Og p.s:
https://m.shippingwatch.dk/Rederier/Container/article13036241.ece?utm_campaign=ShippingWatch+Middag&utm_content=2021-06-07&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
OG... Nylig klippet fra Facebook-gruppen:
..."Fikk mail fra en tidligere distributør forrige uke med beskjed om opp til 52 uker leveringstid på nettverksutstyr.. Chip shortage bidrar nok sitt, men samme mail inkluderte varsel om 30% prisøkning.. En annen distributør av samme type utstyr for hele norden har tomme lager, har flere tusen items i bestilling mot leverandør - det leveres ca. 50 stk i slutten av juli, der neste leveranse ikke ankommer før 1. november"...
Handelen i dag er også merkelig, på et veldig lavt volum - nesten som om markedet nøler med å fatte at MPCC sitter midt i tidenes squeeze - og at vi "snart" kan regne hjem verdier som gjør dagens prissetting av selskapet til skamme
Og p.s:
https://m.shippingwatch.dk/Rederier/Container/article13036241.ece?utm_campaign=ShippingWatch+Middag&utm_content=2021-06-07&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
OG... Nylig klippet fra Facebook-gruppen:
..."Fikk mail fra en tidligere distributør forrige uke med beskjed om opp til 52 uker leveringstid på nettverksutstyr.. Chip shortage bidrar nok sitt, men samme mail inkluderte varsel om 30% prisøkning.. En annen distributør av samme type utstyr for hele norden har tomme lager, har flere tusen items i bestilling mot leverandør - det leveres ca. 50 stk i slutten av juli, der neste leveranse ikke ankommer før 1. november"...
Redigert 07.06.2021 kl 14:42
Du må logge inn for å svare
Lyr
07.06.2021 kl 14:50
7451
Ærligtalt
07.06.2021 kl 15:12
7580
...Er vel ingen som kan høre dem snakke... og deretter vekte seg ned i MPCC?
Merker jeg støyer - og beklager det, men nå henger vi altså langt bakpå rent kursmessig
Merker jeg støyer - og beklager det, men nå henger vi altså langt bakpå rent kursmessig
Neida, Ærlig Talt, det her går veien! Kursen har snudd oppover i løpet av dagen med 2,7 prosent fra bunn til topp.
PSI- Investor
07.06.2021 kl 16:19
7545
Kjøpte litt flere i dag jeg, drøye 9000 stk, tror jeg gjorde et godt kjøp
Kva har skjedd med MPCC siden Mars-April-Mai 2018? Er det nokon gode grunner for at aksjekursen på sikt ikkje skal tilbake til nærmare 30 kr/aksje, tatt i betraktning at ein i dag ser tidenes høyeste rater for seilende skip, samt sterkt økende kontrakslengder, stor mangel på skip på verdensbasis og økende skipsverdier i containerflåten?
Nei, ingen god grunn til det. Husk at det var lavere rater og færre aksjer da.
Den som er tålmodig vil oppleve 30 kr. Men først når utbyttene kommer regelmessig.
Den som er tålmodig vil oppleve 30 kr. Men først når utbyttene kommer regelmessig.
Redigert 07.06.2021 kl 19:47
Du må logge inn for å svare
JHoffa
07.06.2021 kl 19:34
7206
Det som har skjedd er en emisjon på noen 100 M aksjer. Kan ikke bare sammenligne dagens aksjekurs med historisk aksjekurs uten å vite om det har vært en aksje splitt, spleis eller emisjon. Når det er sakt så kan kursen fint komme opp til 30 kr, må bare ha dagens marked eller bedre i et år til. Da har man sikret god inntjening langt inn i 2025. Bare å holde på aksjen :)
Nokon som har det eksakte tallet på aksjer? «Noen hundre millioner» seier lite.
Det er vel greit. Men kor mange aksjer er utstedt eller «trykt opp» om ein vil, siden toppen i 2018? Og gjerne når, dersom nokon har eit godt svar.
Redigert 07.06.2021 kl 19:51
Du må logge inn for å svare
DROY80
07.06.2021 kl 19:57
7412
Container-aksjer kraftig opp i USA nå. DAC f.eks opp over 7%. Håper det smitter over til MPCC i morgen!
Redigert 07.06.2021 kl 19:58
Du må logge inn for å svare
banani
07.06.2021 kl 21:32
7232
ESEA er opp nesten 29% i USA, er det Reddit gjengen som er i gang :-) eller andre nyheter?
ESEA +28.62%
NM +8.04%
DAC +7.82%
GSL +6.60%
ZIM +6.58%
CMRE +5.23%
NMM +3.90%
ESEA +28.62%
NM +8.04%
DAC +7.82%
GSL +6.60%
ZIM +6.58%
CMRE +5.23%
NMM +3.90%
Redigert 08.06.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
polakk
08.06.2021 kl 00:23
6969
Tenker at dette forteller litt om hvordan situasjonen innen container frakt er nå.
Snakket for noen dager siden med en slektning i Polen som driver et mobilkranfirma.
Han sier at det stadig oftere nå kommer trailere med containere fra Kina til Polen for omlasting og videre forsendelse inn i Europa.
Transportfirmaer fra Kazakhstan kjøre til grensen til China for å hente containere som skal til Europa. Disse firmaene har ikke tillatelse til å kjøre til mange land i Europa og polske transportfirmaer tar dei derfor videre med inn i Europa.
Containerne kommer på gardintrailere og dei tar da av presenningen på taket og mobilkranene løfter containerne av disse bilene og over på en polsk trailer. Forteller at det har vært en voldsom vekst i slike oppdrag den siste tiden.
Snakket for noen dager siden med en slektning i Polen som driver et mobilkranfirma.
Han sier at det stadig oftere nå kommer trailere med containere fra Kina til Polen for omlasting og videre forsendelse inn i Europa.
Transportfirmaer fra Kazakhstan kjøre til grensen til China for å hente containere som skal til Europa. Disse firmaene har ikke tillatelse til å kjøre til mange land i Europa og polske transportfirmaer tar dei derfor videre med inn i Europa.
Containerne kommer på gardintrailere og dei tar da av presenningen på taket og mobilkranene løfter containerne av disse bilene og over på en polsk trailer. Forteller at det har vært en voldsom vekst i slike oppdrag den siste tiden.
Keefer
08.06.2021 kl 08:05
6693
Fra DNB i går etter stengetid:
Container shipping: SCFI index up 3.4% WOW
The overall SCFI index came in at 3,613, up 3.4% from last week. Rates for the Asia-NW Europe route were up 1% coming in at USD5,887/TEU and Asia-Mediterranean rates were up 2.4% to USD5,952/TEU, while Asia-US West Coast increased 9.3% and stands now at USD4,826/FEU. The CCFI index, which to a larger extent than the SCFI captures rate development on medium- and long-term contracts, was up 3.4% WOW, to 2,374.
Container shipping: SCFI index up 3.4% WOW
The overall SCFI index came in at 3,613, up 3.4% from last week. Rates for the Asia-NW Europe route were up 1% coming in at USD5,887/TEU and Asia-Mediterranean rates were up 2.4% to USD5,952/TEU, while Asia-US West Coast increased 9.3% and stands now at USD4,826/FEU. The CCFI index, which to a larger extent than the SCFI captures rate development on medium- and long-term contracts, was up 3.4% WOW, to 2,374.
Vikarens korte referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.
Top 50 reduserer totalt med ca 626' aksjer, eier ca 76,4%.
PÃ¥ salgssiden: Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) ned ca 229' (10,967'), Caceis Bank Spain, ned 169' (2,447), Spiralen Holding (har to konti - tidl Blix priv?) ned ca 129' (1,377'), Clearstream Banking, ned 111' (5,258'), The Bank of NY Mellon, ned 82' (4,544'), Euroclear Bank, opp 76' (4 983') J.P. Morgan Securities, ned ca 31' (1,359'), Six Sis AG, ned 22' (1 901'), Jan Heggelund, ned 20' (1 256'), ellers noen mindre endringer.
PÃ¥ plussiden: The Bank of NY Mellon (annen konto) opp ca 102' (1 195'), Nordnet Livsforsikring, opp ca 90' (3,682), State Street Bank opp ca 70' (7 688'), Nordnet Bank AB, opp ca 28' (2 872'), ellers noen mindre endringer.
Top 50 reduserer totalt med ca 626' aksjer, eier ca 76,4%.
PÃ¥ salgssiden: Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) ned ca 229' (10,967'), Caceis Bank Spain, ned 169' (2,447), Spiralen Holding (har to konti - tidl Blix priv?) ned ca 129' (1,377'), Clearstream Banking, ned 111' (5,258'), The Bank of NY Mellon, ned 82' (4,544'), Euroclear Bank, opp 76' (4 983') J.P. Morgan Securities, ned ca 31' (1,359'), Six Sis AG, ned 22' (1 901'), Jan Heggelund, ned 20' (1 256'), ellers noen mindre endringer.
PÃ¥ plussiden: The Bank of NY Mellon (annen konto) opp ca 102' (1 195'), Nordnet Livsforsikring, opp ca 90' (3,682), State Street Bank opp ca 70' (7 688'), Nordnet Bank AB, opp ca 28' (2 872'), ellers noen mindre endringer.
Takk for den polakk! Kreativiteten blomstrer tydeligvis, som den gjerne gjør når kriser oppstår. For de som får varene sine på denne måten har det selvsagt stor betydning. Kan vanskelig se for meg at det blir volum av dette, det skal mange trailerlass til for å erstatte selv et lite containerskip.
Bsci
08.06.2021 kl 09:11
6564
11/12-2017 ca. 65 mill. aksjer - kurs ca. 41,13 = selskapsverdi ca. 1586 mill.
20/6-2018 ca. 83 mill. aksjer -kurs ca. 44,45 = selskapsverdi ca. 3702 mill.
2/7-2018 - ca. 84 mill. aksjer - kurs ca. 44,04 = selskapsverdi ca. 3710 mill.
16/3-2020 ca. 91 mill. aksjer - kurs ca. 7,68 = selskapsverdi ca. 700 mill.
17/7-2020 ca. 357 mill. aksjer - kurs ca. 2,58 = selskapsverdi ca. 923 mill.
31/8-2020 ca. 394 mill. aksjer - kurs ca. 2,21 = selskapsverdi ca. 871 mill.
7/6/2021 kurs ca. 17,20 = selskapsverdi ca. 6781 mill.
Dette er KUN de aktuelle tall. Hva som ligger bak disse må naturligvis hensynstas om de skal være sammenlignbare.
Dvs. antall skip, gjeld osv. er selvfølgelig avgjørende for hva selskapsverdi markedet setter på de aktuelle tidspunkter.
20/6-2018 ca. 83 mill. aksjer -kurs ca. 44,45 = selskapsverdi ca. 3702 mill.
2/7-2018 - ca. 84 mill. aksjer - kurs ca. 44,04 = selskapsverdi ca. 3710 mill.
16/3-2020 ca. 91 mill. aksjer - kurs ca. 7,68 = selskapsverdi ca. 700 mill.
17/7-2020 ca. 357 mill. aksjer - kurs ca. 2,58 = selskapsverdi ca. 923 mill.
31/8-2020 ca. 394 mill. aksjer - kurs ca. 2,21 = selskapsverdi ca. 871 mill.
7/6/2021 kurs ca. 17,20 = selskapsverdi ca. 6781 mill.
Dette er KUN de aktuelle tall. Hva som ligger bak disse må naturligvis hensynstas om de skal være sammenlignbare.
Dvs. antall skip, gjeld osv. er selvfølgelig avgjørende for hva selskapsverdi markedet setter på de aktuelle tidspunkter.
Ærligtalt
08.06.2021 kl 13:18
6057
Er dere klare for jevn økning ut året?
Sitter du på gjerdet og skal laste på en korreksjon?
Bruk nøtta, fyll aksjebøtta!
..Flood of new container capacity will ease price pressures, but not before 2023...
https://globalmaritimehub.com/5-reasons-global-shipping-costs-will-continue-to-rise.html
Sitter du på gjerdet og skal laste på en korreksjon?
Bruk nøtta, fyll aksjebøtta!
..Flood of new container capacity will ease price pressures, but not before 2023...
https://globalmaritimehub.com/5-reasons-global-shipping-costs-will-continue-to-rise.html
Redigert 08.06.2021 kl 13:30
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
08.06.2021 kl 13:28
6049
Takk for link til fin artikkel!
Selv om det altså er bestilt inn en del skip nå så øker kapasiteten bare med 6%, og det først i 2023. De ser ikke for seg at ratene blir presset veldig ned.
Nå kommer det vel straks nye rater også.
Trenger litt fart her nå, liker ikke så godt at omsetningsvolumet har blitt borte.
HÃ¥per det bare er en del av konsollideringen, og at det tar seg opp snart.
Selv om det altså er bestilt inn en del skip nå så øker kapasiteten bare med 6%, og det først i 2023. De ser ikke for seg at ratene blir presset veldig ned.
Nå kommer det vel straks nye rater også.
Trenger litt fart her nå, liker ikke så godt at omsetningsvolumet har blitt borte.
HÃ¥per det bare er en del av konsollideringen, og at det tar seg opp snart.
Ærligtalt
08.06.2021 kl 13:32
6055
Bare hyggelig, blir en fin ferd dette; selv om jeg plager meg selv med at bud på hele selskapet kan komme når som helst
Lykke til, alle sammen
Lykke til, alle sammen
PSI- Investor
08.06.2021 kl 14:16
5952
NÃ¥ er regnearket oppdatert med nye rater fra New Contex igjen.
I dag er jo dollarkursen litt ned, men tallene er nå en EPS for 2022 på 6,89 og EPS for 2023 på 8,72.
Dersom dette slår til så handles den for øyeblikket på en PE på 2 for 2023 da!
I dag er jo dollarkursen litt ned, men tallene er nå en EPS for 2022 på 6,89 og EPS for 2023 på 8,72.
Dersom dette slår til så handles den for øyeblikket på en PE på 2 for 2023 da!
Ærligtalt
08.06.2021 kl 14:43
5895
Det er heeeeeeeeeeelt borti natta!
Edit: Får fylle på med denne - for mangelen på containere fueler jo også dette... Og problemene vil ingen ende ta:
https://container-news.com/cimc-boss-sees-no-end-to-container-crunch-in-2021/
Edit: Får fylle på med denne - for mangelen på containere fueler jo også dette... Og problemene vil ingen ende ta:
https://container-news.com/cimc-boss-sees-no-end-to-container-crunch-in-2021/
Redigert 08.06.2021 kl 15:27
Du må logge inn for å svare
Indeksen steg mer siste uke enn uken før der, og stigningen har ligget på +/- 2,5% de siste ukene. Vi må tilbake til slutten av januar for å finne en stigning wow på mindre enn 2%. Best i denne runde var 2700TEU/24 mnd, som steg 2,85% siden torsdag, og hele 3,75% wow.
Kan som en kuriositet nevne at en tilsvarende oppgang, på $1145, i slutten av januar ville utgjort hele 6,4%, på en uke… $1145 i økning på en kontrakt utgjør rundt $415k/3,4 mill kr i økt årsinntekt. Da snakker vi altså effekten av denne ene ukens stigning (2700TEU/24 mnd) på EN kontrakt. Noen som fortsatt tviler…?
Kan som en kuriositet nevne at en tilsvarende oppgang, på $1145, i slutten av januar ville utgjort hele 6,4%, på en uke… $1145 i økning på en kontrakt utgjør rundt $415k/3,4 mill kr i økt årsinntekt. Da snakker vi altså effekten av denne ene ukens stigning (2700TEU/24 mnd) på EN kontrakt. Noen som fortsatt tviler…?
Nemlig!
Er det ikke interessant å se at verdien ikke gjenspeiles i aksjekursen? Det gir jo mye håp om en kurskorrigering i overensstemmelse med det vi har hevdet her inne lenge. Og så har du interessenter/meglere/banker (som DNB) som hele tiden ligger etter "våre" budsjetter. det kan ikke være tilfeldig lenger, men et bevisst valg for å posisjonere egne kunder.
Normalt vil undervurderte selskaper gjerne ha en lav aksjekurs sammenlignet med dets verdier. Men med MPCC er alt så solid og langsiktig bra at det ikke er noen grunn til å vurdere verdien lavere enn normalt.
Hadde jeg hatt flere midler, skulle jeg ha kjøpt meg opp ytterligere, men det får vel holde med 130%. For øyeblikket er lånet på samme nivå som da jeg kjøpte belånte aksjer, men det er bare et par uker siden. Om 1-2 dager er de også blitt lønnsomme.
P.S. Det er ikke meningen å være flåsete og haussete, men jeg blir så ivrig noen ganger. Tallene sier sitt!
Er det ikke interessant å se at verdien ikke gjenspeiles i aksjekursen? Det gir jo mye håp om en kurskorrigering i overensstemmelse med det vi har hevdet her inne lenge. Og så har du interessenter/meglere/banker (som DNB) som hele tiden ligger etter "våre" budsjetter. det kan ikke være tilfeldig lenger, men et bevisst valg for å posisjonere egne kunder.
Normalt vil undervurderte selskaper gjerne ha en lav aksjekurs sammenlignet med dets verdier. Men med MPCC er alt så solid og langsiktig bra at det ikke er noen grunn til å vurdere verdien lavere enn normalt.
Hadde jeg hatt flere midler, skulle jeg ha kjøpt meg opp ytterligere, men det får vel holde med 130%. For øyeblikket er lånet på samme nivå som da jeg kjøpte belånte aksjer, men det er bare et par uker siden. Om 1-2 dager er de også blitt lønnsomme.
P.S. Det er ikke meningen å være flåsete og haussete, men jeg blir så ivrig noen ganger. Tallene sier sitt!
Redigert 08.06.2021 kl 15:39
Du må logge inn for å svare
Helg11
08.06.2021 kl 15:41
5812
Rapporterte slutninger, legg merke til AS Fatima:
Vessel Name Built TEUs TEU@14 Gear Fixture Period Rates
Seamax Norwalk 2005 7831 6072 no fixed to Maersk 58-62 m $46,000/d
Cma Cgm Lapis 2009 4300 2771 no extended to Cma Cgm 60 m $34,000/d
Cape Araxos 2016 2190 1574 yes extended to Cma Cgm 24-26 m $$30,000/d
As Fatima 2008 1284 957 no fixed to Cosco 25-27 m $18,500/d
Skylight 2007 801 490 no fixed to Containerships 15-17 m $10,800/d
Vessel Name Built TEUs TEU@14 Gear Fixture Period Rates
Seamax Norwalk 2005 7831 6072 no fixed to Maersk 58-62 m $46,000/d
Cma Cgm Lapis 2009 4300 2771 no extended to Cma Cgm 60 m $34,000/d
Cape Araxos 2016 2190 1574 yes extended to Cma Cgm 24-26 m $$30,000/d
As Fatima 2008 1284 957 no fixed to Cosco 25-27 m $18,500/d
Skylight 2007 801 490 no fixed to Containerships 15-17 m $10,800/d
Vi må også huske på at det er de store TEU skipene som er det er kommet flest bestillinger på (Maersk og co).
PSI- Investor
08.06.2021 kl 15:46
5830
kjøpte 1000 til nå, begynner å bli litt tomt med cash igjen dessverre
PSI- Investor
08.06.2021 kl 15:49
5833
Fatima står til 19.600 i regnearket for 2023 så må justeres litt da.
Hva betyr egentlig no fixed, er ikke avtalen endelig godkjent av begge parter kansje? I så fall bør de legge på så den havner på 19600 da, de må jo følge regnearket...
Hva betyr egentlig no fixed, er ikke avtalen endelig godkjent av begge parter kansje? I så fall bør de legge på så den havner på 19600 da, de må jo følge regnearket...
Tar jeg feil, eller er As Fatima nå nr 4 fra poolen som får lang kontrakt på gode rater? Skjønner jeg skulle notert ned disse, men det har jeg altså ikke gjort...
Helg11
08.06.2021 kl 15:52
5872
Ja, skipene i poolen får nå lange kontrakter på gode rater (i linje med New ConTex på 2022-arkene etc). Men vi får ikke bekreftet disse fra MPCC, så da må vi evt. stole på shipbrokers report (som jeg tror er veldig nærme sannheten).
Helg11
08.06.2021 kl 15:55
5986
Gear: No
Fixture: Fixed to costco.
Limer inn fra en tabell, og da forstår jeg at det ikke er så lett å se de usynlige strekene... :-)
Fixture: Fixed to costco.
Limer inn fra en tabell, og da forstår jeg at det ikke er så lett å se de usynlige strekene... :-)
wow, er det en interjeksjon?
Ærligtalt
08.06.2021 kl 15:59
6027
💥💥💥💥💥💥💥💥
...Algoene gjør dog en fortreffelig jobb og maler et bilde av at kursen er "fair"... Men det er den ikke - dette er skambillig
...Algoene gjør dog en fortreffelig jobb og maler et bilde av at kursen er "fair"... Men det er den ikke - dette er skambillig
Redigert 08.06.2021 kl 16:01
Du må logge inn for å svare