MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2350595

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2021 kl 16:28 10342

Er ikke så mye her inne, men mener å huske du anbefalte alle å selge seg ut av den synkende skuten når det blåste litt imot for noen uker siden?
Slettet bruker
25.07.2021 kl 17:03 10279

Det er et svært stort behov for frakt av alt mulig så MPCC har gode odds for å klare seg bra.
Men det meste kan synke og undervannsskjær er noe dritt så vi har ingen 100% garanti

Redigert 25.07.2021 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.07.2021 kl 17:20 10336

Dette har jeg selv spurt om tidligere og fått som svar at slik klausul er det ikke i de kontraktene MPC seiler på. Og server logisk ettersom det i dag er rederiet som sitter med kontrollen. Dersom kunden ønsker en slik klausul så har rederiet råd til å glemme den kunden og gi skipet til en annen. Med såpass stor mangel på tonnasje som markedet i dag opplever må kunden nærmest godta det de får tilbud om. Rederiet vil ikke tjene på å la kundene få den slags klausuler.
Slettet bruker
25.07.2021 kl 17:32 10307

Er overhodet ikke bekymret, bare stusset litt på den helomvendingen
Hoasis
25.07.2021 kl 17:52 10316

Slapp av det finnes mange av her inne 😂 positive når de ser grønne tall og visa versa uten å ha sjekket selskapet nærmere
Svar
25.07.2021 kl 17:57 10284

Takk for svar.

Er det riktig tolket i mitt scenarie da at AS Petronia som i dag har en rate på 11.000 2500 TEU må gå på denne i opsjonsåret uten å kunne korrigere raten, da er det kunden som har gjort den beste dealen
Slettet bruker
25.07.2021 kl 18:35 10183

Heilt riktig, det gjorde eg. Når vanlige folk får panikk, glemmer ein alt av logikk og det fundamentale - da er det berre å følge på etter mitt syn og det anbefalte eg. Solgte alt sjølv med hell, har etter den tid gått «all inn» igjen. Eg hadde like stor tru på caset MPCC da som no. Men kvar får bake si eiga kake, mi kake skal MPCC betale neste sommer. Men når kursen no ligger under alle kursmål som er satt og industrien opplever tidenes rater, uten unntak på korte og lange kontrakter - er det opplagt (for undertegna).
Redigert 25.07.2021 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
Struts
25.07.2021 kl 19:14 10076

Vel, som tidligere sagt, så har jeg mest peiling på K+S, og ikke befraktning. Men min lille oppfatning er det du nettopp indikerer, MEN med nyanser. La oss si man inngår en kontrakt på 3 år (=36 mnd), så vil det alltid være et "Vindu" mht tilbakelevering innen utløp av samme. Eksempelvis etter utlossing siste reise innenfor perioden. Og HVOR tilbakelevering (akkurat som leveringsrange ved inngåelse) skal finne sted. Slikt er uansett kontraktfestet. Og her er alle mer eller mindre profesjonelle. Litt ala BMW contra Mercedes. Ok siste var kanskje ikke rette metaforen, men... Opsjoner er noe helt annet, altså en rett men ikke forpliktelse til å erklære forlengelse. Når markedet er pyton og huggorm, blir den ikke erklært, når det er gullrush, Bonanza og Nirvana, da BLIR den erklært.
Redigert 25.07.2021 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2021 kl 19:45 10237

Har vært en tur langt til fjels utenfor dekning siste døgnet og ser det har vært mange gode innspill her i mellomtiden. For min del, så ser jeg frem til info fra selskapet de kommende ukene. Er sikker på at det vil komme svar på mye av det vi lurer på da. Som flere har vært inne på tidligere, så er det agurktider. Jeg liker godt agurktider jeg, bortsett fra når det gjelder børsen. Når det er sagt, så er det helt tydelig ut i fra Struts sine daglige morgen-oppdateringer at noen store aktører benytter sjansen til fortsatt å hente ut gevinst i rolig tempo. Dette samtidig som at andre store kjøper billige aksjer. Jeg tror ikke noen av disse aktørene vil selskapet noe vondt, eller at dem har mistet troen. I så tilfelle hadde ikke kursen ligget perfekt som den gjør for øyeblikket. Så klart ønsker vi rakett opp så raskt som mulig, men gevinstsikring og agurktider er noe vi må regne med, og som jeg sa i mitt forrige innlegg, så mener jeg vi er i bunn og at forholdene ligger til rette for oppgang.

Tiden vil vise :-)
Redigert 25.07.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2021 kl 20:17 10123

Det er ett stort behov for transport av alt mulig skrot vi bestiller fra det fjerne østen og andre steder.
Det mye penger i transport ...

MPCC og andre burde kunne tjener mye penger på at vi ikke kan eller vil produsere lokalt ....
Normalone
25.07.2021 kl 21:46 9906

En må ikke glemme at det kun er ca. 3 uker siden Star Spike Limited valgte å selge 25 mill aksjer til kr 22 - og det naturlig at noen velger å ta noe gevinst etter siste tids kursstigning. Det vil alltid etter slike salg ta noe tid før man igjen er "on track" kursmessig.

Vi har mange eksempler på store aktører har solgt seg ut i selskaper - f.eks Spetalen som solgte seg helt ut i NEL på kr 2.70 (hvis jeg husker riktig) og Ferd kvittet seg med alle aksjene i Scatec rett over kr 100 (før den kort tid etter gikk til over kr 400). Spetalen har gått glipp av 10 gangaren i NEL.

Forskjellen ift nevnte eksempler i NEL og Scatec er at aksjonærene i MPCC kun har valgt å lette seg noe (ikke solgt seg helt ut) - og en må huske på at kursen aldri går i en rett linje (vanligvis i trappetrinn). Det fundamentale har i alle fall ikke svekket seg den siste måneden (etter at Star Spike Limited valgte å selge seg ned) - ratene har faktisk steget med over 30-40 % og MPCC har siden inngått så vidt jeg husker 6 slutninger hvor bl.a. to 3 måneders avtaler til USD 120 000. Dersom Blystad ikke hadde hatt tro på at MPCC vil fortsette den fine utviklingen, ville en i forbindelse med salget av Songa ikke tatt store deler av kjøpesummen i MPCC aksjer. Likefullt har kursen falt noen prosent den siste måneden - men er fullt innenfor den positive trendkanalen - hvilket etter mitt syn gir en kjøpsanledning. Det fundamentale er også betraktelig bedre enn når kursen lå på over kr 28 for en liten stund siden.

Vi leser også nå flere artikler om at ting tar mye lenger tid enn først planlagt før vi er i "normalsituasjon" I cointaner markedet, det er fortsatt "propp"/lange køer (fryktelig lang leveringstid på mange varer), tar tid før det kommer nye skip og vi er straks på vei inn i den mest hektiske perioden. Vi har derfor ennå ikke sett toppen - og MPCC skal inngå mange nye slutninger I løpet av høsten/våren 2022.

Som flere har nevnt - dagens kurs ligger under alle kursmålene som er kommet - og basert på det CEO uttrykte i artikkelen i FA for 1.5 uker siden og de siste tiders rateoppgang/nye slutninger som MPCC har inngått er det mye som tyder på at det vil komme en ny og bedre guiding sml. med det som ble uttrykt i børsmeldingen 22. juni (Songa kjøpet). Det betyr at vi også vil få nye og høyere kursmål. MPCC har derfor de beste forutsetninger til å få en inntjening de neste 3 årene som vil langt overstige dagens MCAP.

Men har får alle selv gjøre sine undersøkelser/valg:)
PSI- Investor
25.07.2021 kl 23:18 9766

Takk for innsatsen og for nytt forslag!

Jeg synes denne passer veldig fint som logo til å ha litt på siden på brystet.

Jeg føler meg veldig kravstor når jeg pukker på detaljer, jeg er jo fornøyd med å i det hele tatt få noe!
Men jeg synes fremdeles det er rart med oksen bak, og så bør vel brua, ikke bare skorsteinen, være høyere enn lasten slik at man ser hvor man seiler.
Kanskje jeg misstolker tegningen? Vil liksom gjerne at det skal være et perfekt skip slik at jeg slipper eventuelle kommentarer når jeg skal bære t- skjorten med stolthet og dessuten dele den ut til hele familien siden alle er med på dette.

Sånn er det når man gir noe, kravstore mottagere som ikke egentlig har fortjent gaven, de fremstår alltid som missfornøyde og vil ha mer. Det er en mening jeg har hatt lenge, og nå er det jeg som fremstår slik. Skammer meg egentlig litt.
Londonmannen
25.07.2021 kl 23:54 9628

Det er klart at de kundene som fortsatt har gjeldende kontrakter på dagsrater på USD 11.000,- har gode dager, enn så lenge. Hva angår opsjoner på å fortsette leieforholdet skal jeg ikke uttale meg om. Sikkert personer her på forumet som kan gi mer korrekt info enn det jeg kan. Men i utgangspunktet vil jeg tro at dette er en avtale kunden kan velge å aktivere. Eller?
Slettet bruker
26.07.2021 kl 01:35 9458

Et par kommentarer til det med opsjoner:

Det er avtalefrihet i næringslivet, både nasjonalt og internasjonalt, så fremt dette ikke kolliderer med henholdsvis nasjonale lover og internasjonale konvensjoner.

F.eks. er det i Norge ikke tillatt å avtale visse plikter innen husleieforhold og i arbeidslivet. De såkalte preseptoriske lover, det betyr lover som ikke kan fravikes til ugunst for leietager og arbeidstager, skal hindre at f.eks. leietagere og arbeidstagere beholder sin rett til en viss oppsigelsestid.

Men når det gjelder næringslivet ellers, f.eks. Innen shipping, står partene fritt til å gjøre de fleste avtaler, men altså innenfor internasjonale konvensjoner. Det betyr at kontrakter om skipning av containere kan avtales temmelig fritt, f.eks. med at rederiene kan akseptere avtaler som innebærer opsjoner på 1+1 år, for eksempel. Tilsvarende kan rederiene ha en klausul i sine kontrakter om at ratene kan eller skal økes ved så så mange prosentvise økninger i bestemte indekser.

Hvorvidt det siste benyttes noe særlig, vet jeg ikke, men ser ikke bort fra at det kan være en god løsning ved visse kontraktsinngåelser. Det kan skje der hvor reder er svært usikker på ratenivået et par år frem i tid. Reder ønsker å inngå kontrakt for en lang periode, men tar forbehold om å kreve høyere rater dersom disse øker mer enn forventet.
Redigert 26.07.2021 kl 01:37 Du må logge inn for å svare
Struts
26.07.2021 kl 06:05 9311

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt tosdag i forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 127’ aksjer, og har med det 70.8% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Nordnet Livsforsikring minus 124’ (5,272’ totalt), The Bank of NY Mellon reduserer i to beholdninger med hhv 120’ og 56’ (til resp. 1,001’ og 7,347’ totalt), J.P. Morgan Luxembourg ned 84’ (1,210’) og Verdipapirfondet DNB SMB ned 51’ (5,927’). Ellers bare noen små endringer.

På plussiden: The Bank of NY Mellon øker i en tredje beholdning med 403’ (2,547’ totalt), State Street Bank pluss 95’ (8,435’) og Northern Trust London + 61’ (808’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.
Redigert 26.07.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
NetromK
26.07.2021 kl 08:42 8978

Det er vel fyrste gong på ganske lang tid med auke hos topp 50, sjølv om det ikkje var store kvantum.
Slettet bruker
26.07.2021 kl 09:31 8659

Du finner svaret i Google-regnearket i ingressen øverst.
Akutt Bistand
26.07.2021 kl 10:16 8406

Takk for svar!
Kaga
26.07.2021 kl 10:24 8355

Det korte enkle svaret er 26 i siste halvår iallefall. Hvorav noen er inngått allerede nå i juli, og et par skal også sluttes på nytt senere i høst (da de nå er på korte meget lukurative kontrakter)
Redigert 26.07.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.07.2021 kl 12:10 7959

Har latt MPC seile sin egen sjø siste uken og prioritert familie, sjø og sol. Men registrerer at den fortsatt ligger å dupper nede på 20-tallet fortsatt. Synes som om økende rater og lyse fremtidsutsikter ikke har noen effekt på kursutviklingen enn så lenge.

Dette skyldes trolig at det for tiden er ganske mange som gjør de samme prioriteringene som meg selv og følgelig blir markedet slappt i en periode. Men ingen ting er så galt at det ikke er godt for noe. Dette er jo en gylden mulighet for etternølerne å ta plass før vi starter på det jeg mener vil bli en forykende høst for MPC aksjen.

I det korte bildet så kan vi forvente en oppdatert guiding fra ledelsen. Den i seg selv kan være nok til å få noe mer fart på kursutviklingen. Så kommer Q2 presentasjonen den 19 aug. I forkant av den vil jeg tro vi vil få en hyggelig FOMO effekt. Så derfor tror jeg ikke vi vil se kursen bli liggende på dette nivået frem til Q2 presentasjonen. I løpet av de kommende to ukene vil flere og flere komme igjen fra sommerferien og tar jeg ikke mye feil vil vi allerde neste uke kunne se langt mer aktivitet i MPC aksjen.

Men enn så lenge; god sommer og nyt de lyse nettene med måte! Vikitg at vi samler mye krefter til "høststormene" setter inn.
Kbkristi
26.07.2021 kl 15:33 7364

Høststormene gir vel oss medvind, får man håpe.
Hjemvendte feriemeglere begynner vel sakte å plukke aksjer, og prøver å ikke drive kursen opp.
Selv begynner vi ferien i morgen, så jeg lar min fullastede Mpc-konto stå urørt.
Fortsatt god sommer til alle medredere :)
Struts
26.07.2021 kl 16:11 7213

Hm, var ikke du nylig innerst i en Moldefjord? Det var altså ikke ferie, men på søken etter etterlatte skosåler da Ibsen var i samme område i juli 1885? Fantastisk! Forventer reiserapport hver bidige fjord og Ibsen-molekyl! Det er så mange vitser om fjord og bilen Ford, betryggende da å vite at du har en Lamborghini Bobil! Hehe! God påske til deg også fra surrekråka!
Kaga
26.07.2021 kl 16:24 7189

Ikke mye gøy for de som jobber med å booke containertransport for tiden... Lite sitat fra artikkel i International Shipping News;

"The customers are paying such high prices, but nothing is certain... So many delays, so many cancellations. I don't know what to tell the customer, they are so angry. Sometimes I just want to turn off my phone and run away", a freigt-forwarder based in Singapore said.
atdnshinc
26.07.2021 kl 16:42 7165

Skyhøye tall for kjøp av 2nd hand tonnasje..... Artikkelen er hentet fra Tradewinds i dag:
+++
MSC takes bullish move with $170m deal for containership duo:
Swiss operator acquires 16-year-old post-panamax brace for close to their newbuilding price

26 July 2021 14:30 GMT UPDATED 26 July 2021 14:30 GMT
By Ian Lewis in London
Mediterranean Shipping Co (MSC) is spending $170m on a pair of 16-year-old post-panamax boxships in a benchmark deal that shows the liner giant's optimistic view of the market.

The Swiss operator has snapped up the 8,814-teu sisterships Northern Jade and Northern Julie (both built 2005) for around $85m each while it already had them on charter, according to UK brokers.

MSC is digging deep into its pockets in a market where neo-panamax boxships ships are in short supply.

The carrier is believed to be paying more than what the ships cost when they were ordered 18 years ago.

Number one predator
The deal means MSC remains the markets number one predator of secondhand containerships.

The liner company is estimated to have picked up more than 70 secondhand ships in the past 10 months.

The carrier already operates the Northern Jade and Northern Julie in its transpacific trades at an extremely low rate of $13,000 per day through a charter that lasts into next year.

However, the company locked in those rates in June 2020, and since then the cost of fixing a containership has risen exponentially.

Today, MSC and other liner operators are faced with having to paying several times as much in charter hire.

That is a result of lengthening charter periods where rates have risen by tens of thousands of dollars.

In March, MSC secured the 8,814-teu sistership Northern Javelin (built 2009) for $44,800 per day in a four-year fixture.

That rate was surpassed last month when AP Moller-Maersk chartered the 8,814-teu the Northern Jaguar (built 2009) in a five-year deal at $53,500 per day.

Those escalating rates are seen as justification for MSC paying the exorbitant fee for containerships with older designs.

The price for the Northern Jade and Northern Julie exceeds expectations of the charter-free value of the ships, which are estimated to be worth between $60m to $70m.

That is already up from under $30m each that MSC paid to acquire the 8,533-teu ER Texas (built 2006) and three sisterships late last year.

The high price reflects a dearth of charter-free tonnage in the large boxship sizes.

That is forcing liner operators to cough up ever greater sums to secure vessels on charter or as outright purchases.

The neo-panamax vessels were owned by Hamburg-based Northern Shipping Holding after a October 2018 deal that saw Norddeutsche Reederei H Schuldt taken over by Advent, the private equity backers of ship manager V.Group.

Since then, they have been technically managed from Hamburg by V Ships and commercially managed by Blue Net Chartering.

The Northern Jade and Northern Julie were ordered by German KG (limited partnership) interests in 2003 from Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering for around $83m each.

The ships were the first of a series of ten Northern J-type ships, the last eight of which were delivered in 2009 and 2010
Theonlywayisup
26.07.2021 kl 18:09 6843

Veldig enig! Sommerferie. Flott avslutning i dag for oss som er inne.
Og ja- gleder meg til 2 merkedatoer: !9 aug halvårstall og ikke minst 18 nov 3 kvartalstall m høyst sannsynlig utbytte :))
For dere som ikke har kommet dere inn igjen- som VolumOpp sier: Kjøp og Hold! Fundamentet her er klart- lange kontrakter til høye rater.
Jeg har denne som min top-pick, vi når 28 kr igjen før vi vet ordet av det!
Ps- Jeg bestiller gjerne 2 t-skjorter i str S : Takk!
Alby
26.07.2021 kl 18:52 6777


Hvor store er Russ i forhold til Mpcc, kan det være en oppkjøpskandidat for oss ?
Kbkristi
26.07.2021 kl 20:01 6617

Flott artikkel. Og MSC gjør ikke en sånn deal om de ikke er sikker på at de tjener inn penga. Med MSC`s kjøp av 70 brukte containerskip siste 10 mnd, så er det vel lite tvil om at gode ratene vil vare flere år.
Hver dag ramler det jo inn gode nyheter, som det har gjort de siste 9 måneder.
Vår jobb er ganske kjekk, sitte stille som mus og akkumulere om man kan.
Tror det blir umulig å holde kursen på lavt 20 tall noe særlig lenger.
Men i morgen går pensjonistens arbeidene fru på ferie, og i følge Struts skulle det visstnok hjelpe på kursen at bobilen befant seg på landeveien :)
PSI- Investor
26.07.2021 kl 20:32 6496

God tur!
Vi får se da om det tar av i morgen igjen når bilen er på veien. Hvis ikke så får vi vel bare vente litt til, det går fint det også, selv om jeg sliter med å skjønne hvorfor det fremdeles er selgere på dette nivået.
Dere kjører vel nordover nå da, her i sør skal det jo regne i dagevis.
Slettet bruker
26.07.2021 kl 20:44 6430

Dohle Group (bl.a. Peter Dohle KG) er stor eier i Ernst Russ og ikke noe å bryne seg på. De har ASSETS på 8 milliarder $. Heller motsatt at sønnen Jochen Dohle kjøper MPCC, men lite sannsynlig. https://www.doehle.de/company/dohle-group/
Redigert 26.07.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Hoasis
26.07.2021 kl 21:29 6249

Hvis det stemmer det Helg(enen) og co har regnet ut er det merkelig at de ikke kjøper tilbake egne aksjer? Er jo mer enn billigsalg og det vet de selv også!
Teps
26.07.2021 kl 22:52 5881

Ser at Mintzmyer kjører 14 dager fri adgang til ‘Value investors edge’ frem til i morgen. Jeg er ikke medlem selv, men detblir sitert mye snadder herfra
https://seekingalpha.com/checkout?service_id=mp_316
viggi87
27.07.2021 kl 00:10 5657

Anbefales.
Struts
27.07.2021 kl 06:07 5304

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag i forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 54’ aksjer, og har med det 70.81% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: J.P. Morgan Bank Luxembourg ned 233’ (976’ totalt), The Bank of Ny Mellon minus 118’ (882’) og Clearstream Banking ned 43’ (4,323’ totalt). Ellers bare et par små endringer.

På plussiden: The Bank of Ny Mellon øker i en annen beholdning med 263’ (2,811’ totalt), Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) opp 50’ (9,281’), Saxo Bank opp 42’ (1,164’), Verdipapirfondet Storebrand pluss 41’ (1,696’), State Street Bank + 31’ (8,467’) og J.P. Morgan Securities opp 29’ (939’ totalt). Eller bare én liten endring.
Slettet bruker
27.07.2021 kl 06:55 5303

Storebrand? Jeg visste ikke at de var på topp 50 listen.
jadden
27.07.2021 kl 07:16 5447

Verdenshandelen lider, containerskipmarkedet er en av hovedårsakene. Positivt for oss investorer, men det øker risikoen for uforutsatte konsekvenser. Kanskje største risiko ligger på inflasjon og prisstigning med renteøkning i neste omgang. FA oppsummerer her:

https://finansavisen.no/nyheter/handel/2021/07/27/7710547/et-sammenfall-av-darlig-nytt-far-verdenshandelen-til-a-knake
Struts
27.07.2021 kl 07:23 5431

De er nr 27, og har omtrent doblet beholdningen siden januar i år.
Slettet bruker
27.07.2021 kl 07:30 5409

Pr idag er det positivt for oss investorer .. Transport tar tid og er dyrt så mere lokal produksjon vil tvinge seg frem.
Enn så lenge burde MPCC og andre som driver med frakt kunne tjene mye penger.

Slettet bruker
27.07.2021 kl 07:35 5465

Det er en tilleggs betryggelse. De er ikke akkurat kjent for 'høyrisiko' satsing.