MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2348921

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
16.08.2021 kl 07:22 10028

Jeg tror ikke kursen vil synke tilsvarende utbyttet... For da skylder vel alle aksjonærer børsen penger om et par - tre år?

Det ble spurt om hva jeg mente med manipulasjon... Vel, det er kort og godt banker som selger frem og tilbake til seg selv via forskjellige konti...Som igjen bidrar til større spread...som igjen algoene benytter seg av

Uansett: Lykke til alle sammen
Redigert 16.08.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 07:29 10118

Struts, så nå er enda et DnB fond på banen med en økning på en måneds tid? Hmmm, ja.
Hva tror dere er sjansen for at aksjen blir tatt opp på hovedindeksen neste opptaket? Hadde vært en fin kursdriver, det.

Har gledet meg som en unge til denne uken, mest til guidinger, som begynner med kick-off i et par tørrbulk aksjer før vi vender nesen mot Q2 guiding-gleder i denne. Jeg tror det blir som juleaften, 3 dager denne uken og har en liten flaske bobler på kjøling, klar til fredag :-)
(bank i bordet, vegger og gulv og må kanskje kaste noe salt over skulderen. Heh :-)

Det blir en spennende uke. Lykke til, alle sammen.
jadden
16.08.2021 kl 07:55 9950

Takker for svar, gjelder også Svar(!). Kursutviklingen fremover tåler nok eventuelle fallende dagrater, allerede inngåtte kontrakter er så solide at de vil gi en markant løft i inntjeningen og som vil generere heftige utbytter i 2022. Et eventuelt ratefall vil derfor ha mest en psykologisk betydning, men må likevel tas med i det store bildet.
Så hva kan vi forvente utover uken, spesielt den 19.de? Jeg ser ser for meg at vi ser 28-tallet før torsdag, men neppe mer. I Q2-resultatet ligger ingen store forventninger, men guidingen bør løfte oss opp mot 30-tallet og tidligere kursmål på 30-31 innfris. Fredag/lørdag kommer de positive utsiktene på trykk sammen med nye kursmål omkring 40. Kursen begynner å spise av 30-tallet neste uke.
Frykten for nye blokksalg vil være der, men er urealistisk ved denne korsvei grunnet bindinger/sperrer. Dersom de engelske investringsselskapene på eiersiden vil realisere ytterligere sine investeringer gjennom blokksalg, betyr det at de har større forventninger til avkastning på andre objekter fremover. De objektene tror jeg neppe finnes.

Redigert 16.08.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Struts
16.08.2021 kl 08:17 10002

Ja, ikke så lett å forstå seg på hva DnB driver med... Mht hovedindeks så har jeg ingen formening egentlig, pleier som regel dessverre å tippe feil uansett. Men det det er lov å håpe!

Ser også frem til en del denne uken, foruten MPCC så har jeg aksjer i 2020 Bulkers, Tekna Holding og Kahoot, som alle kommer med kvartalstall samme dagen. Har kjøpt inn Aass Pilsner, men det har jeg jo alltid. Sukk.
Ærligtalt
16.08.2021 kl 08:28 9953

DNB... Hva de driver med er ikke godt å si nei

...Men så lenge de blir bøtelagt 400 millioner kroner for å passivt ha fasilitert for hvitvasking... Så er de vel neppe til å stole på uansett hvor fancy logo de har?

https://www.dn.no/marked/dnb/finanstilsynet/antihvitvasking/finanstilsynet-gir-bot-pa-400-mill-og-refser-dnb-ledelsen-og-styret/2-1-1004322


Edit: Smått utrolig at de flyttet den ned såpass på det lave volumet... Plukket litt rundt 26,4/5,-... Sjekker ikke folk hvilke havner som stenges i Kina...over helgen?
Redigert 16.08.2021 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 09:17 9689

Jeg tror det er litt overmodig å ta frem bobler FØR resultatet fremlegges. Mulig jeg er litt overtroisk, men det har sine grunner:

* Resultatet for 2. kvartal blir neppe noe jubelresultat. Til det var det for mange gamle kontrakter i porteføljen.

* Forventningene er skrudd i været (også av meg!), og mange sitter og venter uten å kjøpe.

* En generell usikker børs kan bikke kursen litt, og så lenge de virkelig store resultatene ikke er manifistert ennå, vil markedet kanskje være litt tilbakeholdent.

Men når det er sagt og skrevet, har jeg lagt merke til en artikkel i Kapital som jeg mottok i dag. Der er det en klar kjøpsanbefaling på Aker Solution.
Hvorfor? Blant annet fordi man forventer en cash-flow i snitt på 1 milliard.!!!!

Da slo det meg: Hvorfor har ikke Kapital, DN eller Finansavisen en kjempeanbefaling på MPC når vi nærmest vet at resultatet fra 2022 allerede blir noe tilsvarende og kanskje mer????

Har det sammenheng med at anbefalingene i Kapital ikke har holdt mål de siste par årene? Pr. i dag f.eks. ligger økningen i hovedindeksen fra 01.01.2021 på 17,62, mens avkastningen på Kapitals portefølje fra 01.01.2021 er på kun 11,07 %. Fjoråret var en katastrofe, med stort minustall!
Redigert 16.08.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 09:27 9600

Cash flow for 2021 er ca. 1.400.000.000,- og for 2022 er ca. 4.250.000.000,- i regnearket (disclaimer det gjenstår en del kontrahering for 2022).
Redigert 16.08.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 09:37 9540

Ja, nemlig, og da gjentar jeg og omformulerer spørsmålet mitt:

Hvorfor ser ikke de toneangivende aviser og tidsskrifter at man her har å gjøre med en aldri så liten sensasjon???
Har man blitt for mye byråkrater og for lite nysgjerrige? Er det ingen av journalistene som leser forumet eller er det slik at de ikke tror på dette lille mirakelet?

For hadde man trodd på dette, så ville det ha vært på alles lepper idag!!!

Trygve Hegnar: Nå må du gi klar beskjed til dine skrivende medarbeidere: Og ta en Trump: Skjerp dere, ellers blir det fyken.....
Redigert 16.08.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 10:00 9399

Ein overraskende sterk start på uka. Mange aksjer sliter, men MPCC har lite selgerer, så når kursen overvinner 27-knekken, kan det bli ein rask oppgang videre. Har sjølv kjøpt i dag, er så sikker på det fundamentale og det som venter, at eit kjøp på 27,- kroner ser eg på som ein meget god investering. Kursmålene som foreligger på 30 & 31 kroner, vil bli økt kraftig innen 14 dager, rater, kontrakslengde, mangelen på tonnasje i markedet, EPS, NAV etc. tatt i betraktning. Tipper aksjen står i ca. 28.50, innen Q2 på torsdag. KJØP & HOLD.
Redigert 16.08.2021 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 10:20 9277

Selvsagt skjønner jeg alle dine punkter, Argus.
Jeg er temmelig nøktern som person, men tillater meg litt forventningsgleder denne uken, aller mest for guidingen mot Q3.
Sålangt har den første tørrbulk aksjen min svart til forventningene, opp ca 23% på to børsdager og raske gevinster tatt for reinvestering. Som nevnt, så er boblene på kjøling helt til fredag!
Redigert 16.08.2021 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 10:37 9191

He-he, det var ikke meningen min å være festbrems, Pentad, beklager det!!

For alt tilsier at vi vil få muligheten til å heve glassene både to og fire ganger i løpet av de neste tolv månedene.

Neida, jeg blir kanskje litt forretningsmessig fra morgenen av og glemmer å gi positive signaler. Poenget var at vi ikke må skru forventningene så høyt at markedet blir skuffet SELVOM det kommer gode nyheter fordi tallene ikke var 1000%, men "bare" 500%. Skjønner?

Jeg sitter pal med mine aksjer i MPC, men også i Ernst Russ AG i Tyskland. Aksjer som kan kjøpes gjennom norske meglere og som i følge regnearket er superbillige dersom man sammenligner med ordinære kriterier for lignende containerrederier.
Redigert 16.08.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 10:55 9098

Jeg sitter med et lite papirtap i Ernst Russ, men har troen på at med tålmodighet, så vil den betale bra. Ingen hast der, altså.
Vi kan være litt prisgitt gevinstsikring og småaksjonærer sine tolkninger av mpcc resultatene denne uken, ja, mtp kursutviklingen. Men hver gang jeg tenker på dupp fellene, tenker jeg, 'De skipsverdiene da! Holy moly". Tar ikke noe raske gevinster her, nei.
Redigert 16.08.2021 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.08.2021 kl 11:04 9102

Det vil alltid være noen aksjonærer som selger. Enten for å sikre gevinst eller redusere ens eksponering i et selskap som har steget kraftig i verdi. Men jeg er ikke redd for at interessen for MPCC vil tilta når det går opp for investorene hvilke utbytter som kommer aksjonærene tilgode i årene som kommer.
Slettet bruker
16.08.2021 kl 11:10 9051

100% enig. Interessen vil tilta når ein ser kva som venter av utbytter i årene som kommer. Har lasta til ripa, så vil få godt betalt om eg kommer meg trygt i havn. Sjøreisa vil dog ta eit par år.
Redigert 16.08.2021 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
16.08.2021 kl 11:32 8964

Melding fra Xtrainvestor:


Melding fra MPC Container:

I løpet av de siste månedene har det vært en kraftig økning i antall norske aksjonærer, og ikke minst norske retail aksjonærer, i MPC Container Ships ASA. Det er vi i MPC veldig glade for og ønsker med dette å vise takknemlighet ved å sponse en tidlig utsendelse av nyhetsmailen fra BørsXtra. Nå som kjøpet av Songa Container AS er fullført, ser vi frem til resultatpresentasjonen for 2. kvartal 2021 som annonseres torsdag 19. august 2021 kl. 08:00. Vi inviterer til webcast/investorpresentasjon samme dag kl. 15:00 for dem som ønsker å lære mer om selskapet og markedet vi opererer i, samt å høre om vårt syn på fortsettelsen av det som er en svært spennende tid innenfor container shipping. Her er lenke for påmelding.
Ærligtalt
16.08.2021 kl 11:45 8874

Hallo... hei..Hallo, du... haaaalloo!

https://marketfeed.news/the-impact-of-chinas-port-shutdown-on-global-trade/


Markedet sover - jeg økte litt på denne...


...Despite the diversion of shipments, industry experts are anticipating a backlog of consignments, and average wait times are likely to increase. All major ports around the world are bracing for a sharp decline in cargo volumes. Shipping companies are likely to pass on the extra costs to consumers, which could lead to a further hike in global inflation...

...With economies reopening and manufacturing activities growing to pre-Covid levels, the global shipping system will struggle to handle an unprecedented rise in demand...

Redigert 16.08.2021 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 11:46 8904

Dette lukter gode nyheter lang vei. Tviler på ein hadde tatt seg bryet med ei slik melding om det ikkje er positive nyheter i pipelinen..
Kbkristi
16.08.2021 kl 12:02 8825

Det er nok ikke tvil om at Mpc gleder seg til å publisere rapporten :)
Redigert 16.08.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 12:15 8806

Hehe.. Nei.. :-)

Forresten ein god kjøpsmulighet på dippen i skrivende stund, om du sitter på kaien å venter eller ønsker meir last ombord.
Slettet bruker
16.08.2021 kl 12:32 8767

Og for den som måtte lure, MPCC topper beholdningen til DNB SMB A fondet. Så kanskje kommer det snart eit nytt kursmål her også, tiden vil vise.

https://www.morningstar.no/no/funds/snapshot/snapshot.aspx?id=F0GBR04P36
Redigert 16.08.2021 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 12:53 8683

Morn!
Har omsider fått stablet på beina en brukerprofil på forumet så jeg kan få takket alle dere som deler kunnskap og erfaring her. Jeg er relativt fersk i gamet og har neppe så mye annet å bidra med enn teite spørsmål så jeg legger meg foreløpig lavt i terrenget og suger til meg av informasjonen her.
Min historie med MPCC strekker seg ikke lengre tilbake enn februar/mars da jeg synes det virket som et gunstig tidspunkt å komme seg inn i shipping. Mener jeg gikk inn på 6.70. Etter det har jeg lastet på litt mer, og hadde det ikke vært for denne tråden og alt tallmaterialet så hadde jeg nok solgt meg ut i panikk på julifallet. Gjorde ikke det, og kjøpte istedenfor litt til :)
Trading er ikke mitt spill så jeg ser for meg å sitte i MPCC i de nærmeste årene fremover i alle fall.
Så igjen; Takk for jobben dere gjør her inne! Dere bidrar til at seilasen oppleves tryggere for landkrabber som meg.
Redigert 16.08.2021 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
jadden
16.08.2021 kl 13:14 8547

Mistanke om prissamarbeisd innen containerrederier, men intet er funnet av dokumentasjon så langt. Ja, nå snus hver stein for om mulig å avdekke misligheter og forklaringer for ratene som skyrocker. Feedersegmentet er vel det minst utsatte dersom det skulle være hold i ryktene.

Ellers positivt at vi nå er på toppvalg også hos DNb-fond, til og med høyere enn Aker Solutions med sin enorme cashflow...

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/08/16/7720004/mistanke-om-prissamarbeid-blant-containerskiprederier?internal_source=sistenytt
Struts
16.08.2021 kl 13:31 8458

Egentlig litt artig (men også tragisk). Går markedet/priser veldig mye opp (i en hvilket som helst bransje) da står politikere (som selvfølgelig har null innsikt i de forskjellige) ut og skriker PRISSAMARBEID! Går det sørover, da tar de kreditt for at DE har ordnet opp i bransjen(e). I ville vesten var det på 1800-tallet i det minste en VISS moral, på tross av så mye annet. Skiltet "Skyt ikke på pianisten" ble respektert. Skjønt, det skal tilføyes - klart det har vært pris-samarbeider (i vårt årtusen) som har blitt avdekket (også i shipping), men da dreier det seg ofte om ikke monopoler, så oligopoler og tilnærmet.

Men det var det da, som nevnt før, slik jeg ser det er det kun to ting som kan ødelegge for MPCC (og mange andre i samme segment innen shipping): Politikk og/eller børskrakk (djevelen går gjerne hånd-i-hånd med dem).

PS. Og hyggelig å ha en Rednings(in)vest om bord! Selv om vi forhåpentligvis ikke synker med det første! 😊
Redigert 16.08.2021 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 14:20 8217

2007-built, 2,500TEU ship - US$150,000 per day for 40 to 55 days

https://container-news.com/ts-lines-fixes-ship-to-bal-container-line-at-record-amount-recovers-investment/

«Selv om det ikke har vært noen øyeblikkelig effekt på rater så har sentimentet skiftet, med bekymringer fra forhandlere om at fraktratene vil forbli høye for lengre perioder», skriver Clarksons"

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/08/16/7720003/verdens-tredje-storste-havn-stengt-sentimentet-har-skiftet
Redigert 16.08.2021 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 15:51 7969

Dagens påstand fra meg er at fondsforvaltere er noen artige skruer.. Inn på en beholdning og ut av en annen..
Ærligtalt
16.08.2021 kl 16:40 7676

Krever abonnement... Får du kort gjengitt innholdet?
atdnshinc
16.08.2021 kl 17:22 7453

Her er en annen fersk artikkel fra Tradewinds ::

++++
MSC leads charge as German containership exodus gathers pace

A dearth of larger vessels has shifted buyers' attention to smaller vessels as more German tonnage is sold
Containerships
29 July 2021 5:59 GMT
16 August 2021 14:59 GMT UPDATED 16 August 2021 15:00 GMT
By Ian Lewis

Tonnage hungry liner operators have bagged a series of vessels from the German market in sale-and-purchase deals focussing on smaller ships.
The move continues a growing exodus of tonnage from German shipowners that has raised questions over the country’s future in container shipping.
The latest batch of ships to be sold to non-German buyers come from smaller tonnage providers including Okee Maritime, HS Schiffahrts and Jebsen Shipping Partners.
Perennially hungry liner operator Mediterranean Shipping Co (MSC) — which is believed to have purchased more than 100 containerships in the past year — is linked to at least two of the recently sold vessels.
The Geneva-based base liner giant has bought the 1,794-teu Jennifer Schepers (built 2009) for around $21m from Haren-based containership owner HS Schiffahrts, according to European shipbrokers.
The carrier is also understood to have acquired the 1,740-teu Okee Ann Mari (built 2002) for a price in the low $20m range.
That would be the second of Okee’s seven small containerships to be sold this year.
In March, the company sold the 1,400-teu Okee Alba (built 2002), renamed A Makoto, although the vessel remains in the Okee-managed fleet.
TradeWinds has sought comment from the German owners reported to be selling vessels, and MSC does not comment on transactions.
Top dollar
The demand for German-owned containerships has been fuelled by demand from smaller Asian liner operators.
Singapore’s Sea Consortium (Seacon) is paying around $25m to acquire the 1,674-teu Gerrit Braren (built 2006), said brokers.
The new owners are expected to operate in the intra-Asia services of X-Press Feeders, a Seacon-related company that is among the world's largest independent common carriers.
The vessel had previously been operated on behalf of German owners by Jebsen Shipping Partners, a ship management venture formed in 2015 that controls a fleet of 20 feederships.
The growing focus of buyers on smaller vessels below 2,800 teu reflects the dearth of purchase candidates in the larger shipping sizes, brokers believe.
The 1,304-teu Jett (built 2007), owned by Laurel Shipping and managed by the Hamburg-based Schulte Group, was sold an Israeli buyer for more than $19m, brokers said.
That marks a rise on the sale of similar feeder vessels such as the 1,118-teu Vega Fynen (built 2006).
That vessel has been renamed MSC Olga F and was sold in May for a reported $15m.
Other sales include the 650-teu Heung-A Jakarta and Heung-A Manila (both built 1997) for $5.5m each.
The vessels were reported to be sold to Singapore-based Straits Orient Lines (SOL), formerly known as Orient Express Lines, which operates intra-Asia regional services for Transworld Group Singapore.
Fewer charters but still heading upwards
The interest in smaller ships as charter rates continue to climb.
Rates for ships of between 2,000 teu and 3,000 teu have soared as high as $150,000 per day for short periods up to six months.
Smaller ships of 1,700 teu are able to demand up to $120,000 per day for a transpacific round voyage.
That has made it difficult for operators to obtain vessels for longer periods unless prepared to pay top dollar.
Dan123
16.08.2021 kl 17:37 7434

Får ikke kopiert fra shareville 😏 og ikke får jeg lagt ut bilde her 😏😔
Dan123
16.08.2021 kl 17:43 7489

"We try to buy dramatically undervalued assets, and we try to be creative, as we have [been] with MPCC and Anglo International," he said.
Today, many of his undervalued assets have caught fire, and Maupin's fund is facing interesting strategic choices, especially about red-hot MPCC.
Last month, MPCC's acquisition of Arne Blystad's Songa Containers put a spotlight on his interesting position, when Maupin and Mallin cashed in some of their MPCC chips.
In simultaneous sales worth together NOK 550m ($62m), Pilgrim Global and Star Capital took profits on some 25m shares to bring their number three and number one holdings down 4.80% and 18.22%, respectively. To TradeWinds, Maupin described it purely as a portfolio-balancing move.
The timing of that sale at NOK 22 per share benefited from MPCC's just-completed acquisition of Blystad's Songa Containers, but more generally from a booming liner market that had boosted MPCC's share from a 12-month low of NOK 1.9. Darren Maupin -> kilde Shareville
Kaga
16.08.2021 kl 17:57 7432

Kan se hele artikkelen om Maupin/Pilgrim (i bilder) i tråd på Facebook gruppa
Redigert 16.08.2021 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
Normalone
16.08.2021 kl 18:23 7300

Vi er kun 2 børsdager unna Q2 rapporten. Når vi vet at det foreløpig er kun noe i underkant av 20 skip som er gått inn på nye kontrakter (dratt nytte av de gode ratene) - og at MPCC ligger veldig godt an til virkelig dra nytte av det gode markedet, ved at 16 nye skip går inn i nye kontrakter denne høsten og (hvis jeg husker riktig) 29 skip i 2022 (dvs totalt 62-65 av totalt 75 vil innen 2022 fått nye kontrakter) - er det først og fremst guidingen for 2022 og 2023 (og om det ev. sies noe om utbytte for fremtiden) som det etter mitt syn er størst interesse å høre noe om på Q2. Deretter er det spennende å høre hvor mye kursmålene blir hevet - Pareto har ihvertfall uttrykt at de vil komme med ny guiding etter Q2.

Her finner dere guidingen som ble gitt etter Songa kjøpet;

https://newsweb.oslobors.no/message/536623

Deretter har ratene steget relativt mye, og en ser at slutninger blir inngått på høyere dagsrater og med lengre periode, så spørsmål blir derfor hvor mye guidingen blir økt med.

Dere må alle ha en fin børsuke!
Struts
16.08.2021 kl 18:32 7280

Takk! Her er det en rekke (noe er jo kjent) interessante momenter (for meg) å ta tak i. Hvilket innebærer at på tross av mine hyseøyne og strutsinfame fysiognomi er ikke akkurat flåteverdien forringet siden sist. Det er tvert i mot fristende å resitere fra Dynamitt-Harry: Der går ingen grense under vann!
Redigert 16.08.2021 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
jadden
16.08.2021 kl 18:39 7265

Fryktindeksen stiger noe om dagen, la oss håpe at forventnigene ved Q2 guidingen ikke drukner i negativt børsterreng. Nå er det først og fremst overpriste ESG-aksjer som faller, mange uten inntekter og mest luft og gode intensjoner. Mer interessant er det at utbytte vektlegges stadig mer, svinger pendelen ytterligere over mot utbytteaksjer kan det være med og fyre ekstra oppunder MPCC-raketten. I innlegget fra Dan123 karakteriseres MOCC som «red-hot» for tiden, det sier egentlig ganske mye.
La oss håpe at utbyttepolicien til selskapet blir mer konkretisert nå på torsdag, det er varslet skal skje ved Q3, men ledelsen vet allerede nå vesentlig mer om stoda om 3 mndr frem i tid enn det man visste sist utbytte ble kommentert.
Mange følger hva som skjer og skrives om MPCC. Jeg har ikke vært borti noen aksjer på forumet som har hatt så mange lesertreff bare minutter etter postlegging. Jeg må si det blir meget interessant å høre guidingen på torsdag, til nå er det ikke fremkommet noe skjær i sjøen som skulle tilsi oppbremsing av cashmaskinen som er i ferd med å komme skikkelig i siget.
emiro
16.08.2021 kl 22:40 6323

Skjønte ikke helt. Vil dette si mye støy i tiden som kommer?
Kaga
16.08.2021 kl 22:47 6468

Det var en som spurte hvordan han kunne få lest artikkelen. Jeg opplyste om at det var mulig å se den på MPC Facebook gruppa
emiro
17.08.2021 kl 01:31 6037

Ja det skjønte jeg :) Men hva vil innholdet kunne bety for aksjekursen på kort sikt tenker vi? Ser for meg at det kan komme en reaksjon på dette.
Struts
17.08.2021 kl 06:46 5988

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt fredag forrige uke). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 635’ aksjer, og har med det 72.37% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: State Street Bank ned 363’ (8,014’ totalt), Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) minus 220’ (8,578’), J.P. Morgan Bank Luxembourg ned 40’ (4,529’) og Nordnet Livsforsikring ned 28’ (5,380’ totalt). Ellers bare et par mindre endringer.

På plussiden: The Bank of Ny Mellon øker i tre beholdninger med hhv. 677’, 379’ og 88’ aksjer (til resp. 2,121’, 1,340’ og 1,438’ resp. totalt), Merrill Lynch opp 106’ (1,246’) og Avanza Bank pluss 23’ (1,742’ totalt). Ellers bare en håndfull mindre endringer.

PS. Et par av salgene referert fra Atdnshinc (og selv om jeg ikke kan så mye om befraktning, så får nicket meg til å tenke på uttrykket shinc, altså "Saturdays, holidays included") i segmentet rundt 1700 TEU (MPCC har jo en haug av dem) indikerer til dels store verdiøkninger. Eksempelvis er det som anført nevnt at M/V =OKEE ANN MARI= 1,740 TEU Blt 2002 skal ha oppnådd lavt på $ 20-tallet fra MSC. Det tilsvarer verdien vi anslo for litt over to uker siden (1. august) for en 2007-bygget enhet!! Mine damer og herrer, flåteverdien øker dag for dag!

Dobbel-PS. I oppdatert (nå) liste fra VPS er det en bøtte med andre endringer, vil bare nevne at i samme så øker DNB Markets konto # 75 (!) med 399' aksjer (totalt 574')...
Redigert 17.08.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2021 kl 07:40 5775

DnB, med kursmål på 23kr og SELG, kjøper på 24-27kr, det er tillitvekkende! 🙈🙈🙈
Ærligtalt
17.08.2021 kl 08:04 5806

Bare å lese seg opp

At folk fremdeles blir overrasket over Den Norske Banden...Overrasker meg