MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2350495

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Maduro
18.08.2021 kl 14:54 9866

Utbyttet på 2 USD er spesial utbytte. De betaler årlig utbytte på mellom 30-50% Net Income.... Mao utbytte for 2021 kommer i tillegg til USD 2 som utbetales nå i september.......
Helg11
18.08.2021 kl 15:07 9789

Er et stort spørsmålstegn hvorfor ikke investorer hiver seg over containersektoren. Her har vi et nytt eksempel... $ZIM EPS på $7,38 på et kvartal -> hvis vi ganger dette med 4 kvartaler / år = $30. P/E på 1,5... DPS på $15/aksje for 2021? Vilt!

ZIM driver jo som liner, og markedet kan snu fortere enn for oss som leier ut skip, men dog.
Jeg forstår altså ikke helt dynamikken, og kanskje må vi smøre oss med enda mer tålmodighet i MPCC. Evt. er det som ketchup-flaska. Hvis proppen først løsner etc.
emiro
18.08.2021 kl 15:20 9698

Men hva mente du med støv :) hvilket støv skal legge seg ;)
Struts
18.08.2021 kl 15:26 9677

Den eneste skyen jeg ser er, som nevnt før, politikere. De kan (og er nærmest i ferd med) å anklage linjeselskap (les: MSC, AP. Møller osv) for pris-samarbeid eller kartellvirksomhet. Disse myndighetene er nærmest misunnelige (som om en etat kan være som folk flest, ok stryk det siste, de færreste mennesker er forhåpentligvis ikke misunnelige) , en av de ti største syndene (min mening), de vil aldri innrømme at de har lagt opp til det selv., Det snakkes mye om pris for TEU og FEU (dobbel størrelse) fra den og den til den og den destinasjon. Maersk eksempelvis tjener jo enorme beløp på dette. Dem vel unt, har vært smalhans før.

Samme med MPCC. Nær konkurs i fjor, nå tyner de markedet for det det er verdt - og hvorfor skulle de ikke det etter å ha blitt satt mot veggen? Ok, retorisk ?, men, satt i perspektiv, så er de jo beskjedne. De tar ikke betalt per container, og gir Frode Flodhest i hva som er INNE i containeren. De frakter det fra A-B, kanskje innom C også. Men de leier altså ut skipene, mannskap, drift osv tar de tak i, men drivstoff osv står jaggu befrakterne for.

At diverse indekser har gått opp er fantastisk og resultat av så mange hendelser siden Covid (en særdeles trist affære) - men ironisk nok sitter vel alle igjen med svarteper pga ren og skjær udugelighet fra alle styrende organer.

Det er visstnok alltid et unntak fra regelen - og det syntes jeg er denne fine gjengen. Makan til kunnskap har jeg ikke vært borti siden jeg dessverre som 18-åring duppet nesen i en flaske min far hadde plassert på øverste hylle over kjøleskapet. Han var kirurg, og det var visstnok 96% - legesprit altså. Så det ble jeg ei (eh, bare den marinerte delen)!
Redigert 18.08.2021 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2021 kl 15:42 9529


Kbkristi, din charthenvisning til Cup and Handle minner mistenkelig om chartet til MPC dersom man ser det over en 2-3 års periode. På de to chartene til hammers og Krosta (over), er det vanskelig å få øye på mønsteret, men dersom man stiller inn Nordnets chart over MPC på 3 år, er det absolutt visse likheter. Kanskje "Handlen" er litt skarp, men det er fortsatt en Handle.

Jeg har inntil nylig også sett for meg at target er kr. 32, slik Hammers chart tilsier, men utviklingen skjer jo dynnamisk. Så på Investtechs chart er det ikke noen motstand av betydning mellom kr. 28 og 40....
Kbkristi
18.08.2021 kl 15:58 9706

Synes det kommer tydlig fram ved enten i år eller 1 år på Nordnets chart. Leser man det som står om C&H i Investopedia, som jeg la link til, så er det forbausende mye som stemmer.
Moro skal det bli uansett. Det ble ihvertfall ikke kne og tå :)
Slettet bruker
18.08.2021 kl 16:04 9649


Å ja, jeg ser mønsteret nå, det så litt "hakkete" ut, men trenden er klar!

Nå er det snart ingen vei tilbake, for etter stengetid er alt låst til resultatet kommer i morgen tidlig kl. 08.00!

Tipper kurs kr. 31,15 fredag 20.08. kl. 14.25!!!
gandhi-21
18.08.2021 kl 16:16 9566

ZIM opp over 6 % på morgenen, det kom nok som en stor overraskelse på wall street at container gjør det godt.
NetromK
18.08.2021 kl 16:37 9347

Om MPCC finn på å annonsere utbytte overraskande alt i morgon trur eg me kan sjå 30 i morgon.
Viss ikkje trur eg dei nye kursmåla er det som skal til for å dra kursen over 30, og dei kan potensielt byrje å komme fredag, eller i alle fall tidleg neste veke, og då bør kursen kunne passere 30. Eg vert ikkje overraska om kursmål er nærare 40 enn 30 etter MPCC har komt med guiding.
Rater og skipsverdiar har sidan førre kursmål i juni stige +/- 50%.

I dag vart det også meldt (dels som venta) at MPCC nok vil inngå i OBX-indeksen, så spørst det om aktørar alt har kjøpt inn det dei må ha, og evt. kor lenge dei tørr vente om det kjem ein sterk rapport, og spesielt guiding i morgon.
Slettet bruker
18.08.2021 kl 18:36 8690

For noen tall!
$2.00? Jøss, det er mange som feirer nå.
Alby
18.08.2021 kl 19:16 8443


Jeg må si jeg er spent på tallene. Jeg har flere ganger opplevd at selskaper med gode resultater faller tilbake. De mekanismen forstår jeg ikke.
Jan Banan
18.08.2021 kl 19:35 8347

Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange begynte snakke om utbytte praten nå på Q2 når CB hele veien har kommunisert ut slutten av Q3. Det blir litt forvridde forventninger da spør du meg. Men nå er jeg kanskje litt spesiell da jeg ikke tror på gud, julenisser og troll. Jeg forholder meg til hva som blir sagt og så langt har CB innfridd. Til Q2 er jeg mest interessert i å se hvor nærme vi treffer på estimatene våre, Q1 lå vi jo et stykke over.

På face kom jeg over en kar som virket å ha vært på noe møte greier og han tok et bilde av presentasjonen. Der stod det "at i nye EU mål for godsfrakt over 300km skal 30% flyttes fra vei til sjø eller togbane innen 2030." Det betyr at europa behøver nok flere feederskip fremover og mpcc er feederkonge. Enda flere godsaker som vil spe på en bransje som trenger litt ekstra trøkk. Sjøveien er jo mye sikrere enn tog som kan bli tatt av flom, ras og gudene vet hva... nei, på sjøen går man bare på skjær eller støter inn i hverandre og da er det ofte størst først (eller størst synker ikke) som gjelder.

Tidene blir stadig bedre og jeg regner med det vil koke litt her inne i morgen. Det skal bli hyggelig uansett hvilken vei kursen går.. Som fuglen sa "kjempefin gjeng!"
Redigert 18.08.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2021 kl 19:52 8287

Det blir nok presentert mye snop i morgen. Forundrer meg noe helt inni granskauen dersom det går noe annet enn kraftig oppover. Vet vi ikke skal hause opp noe her, men så mye må det vel være lov å si..?
Bikez
18.08.2021 kl 19:54 8293

Ja det blir en svært spennende dag i morgen. Men veldig rart at mange tror det enten skal utbetales utbytte eller bekrefte at det skal utbetales utbytte for 2021 i morgen. Så hvis det er mange som har disse forventningene vil nok mange bli skuffet. Samtidig avsluttet kursen sterkt i dag, ligger vel helt i toppen av trendkanalen? Så hvis kursen reagerer positivt i morgen vil den jo bryte trendkanalen. Og jeg vil jo si Mpcc har steget svært jevnt innenfor trendkanalen utenom noen små topper og selfølgelig i slutten av juni når den gikk til 28 før den gikk ned igjen.

Blir moro å se hva som skjer i morgen. Går den mot 30 i løpet av få dager bryter den trendkanalen og da kan den evt. fort falle tilbake innefor trendkanalen som den har gjort de andre gangene.

Jeg fikk desverre ikke fulgt med så mye i dag pga jobb, så gikk glipp av dippen ned til 25/26. Så får nesten se på utviklingen i morgen om man skal gå inn med mer eller avvente litt. Får vel prøve å sove på det.😅

Takk igjen for all informasjon og bidrag dere deler med oss amatører.👌

Slettet bruker
18.08.2021 kl 20:05 8269

Uansett kva som måtte komme ut av morgendagen, er det først i Q3 det virkelig begynner å vise igjen i regnskapet - ha tolmodighet, enkelt å greit. Ser at du vurderer å «avvente», sikkert fleire med deg som har tenkt den tanken det siste året. Zoom ut, sjekk grafen det siste året, så kan kvar enkelt fundere litt på om «avvente» er stikkordet for dagens container marked. Forresten, over dammen er det opp mellom 4-6% i container-segmentet i dag - for den som måtte finne det interessant. #sjekkdetfundamentale#utvistolmodighet
Redigert 18.08.2021 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.08.2021 kl 20:32 8083

Sett i relasjon til utviklingen i rater og skipsverfter gjennom juli og hittil i august, så kan jeg ikke si at FOMO effekten har vært påtagelig i tilfelle MPCC. Vi mimikken glemme at kursen lå på kr28,- ved utgangen av juni. Sluttkurs 18 aug ligger godt under kr 28,-. Samtidig har vi fått info om at skip eid av MPCC er sluttet på rate pålydende USD 80.000 pr dag. Inntjeningspotensialet er altså fantastisk!

Dersom kursen bryter opp i morgen så vil det ikke skyldes tallene for Q2 som er historiske før de slippes. DS er det ledelsen sin guiding for fremtiden som imponerer markedet.

I tillegg vet vi at Pareto allerede har erkjent at deres kursmål på kr 30 er foreldet, eller skal jeg si overtaken by events. De skjønner altså at, basert på de fantastiske lagtidsratene som oppnås samt det fantastiske inntjeningspotensialet selskapet har gjennom kortsiktige slutninger, gjør at potensialet til kursen ligger godt over kr 30,-.

Disse momentene vil kunne bidra til økt interesse og at kursen bryter opp. Men om så skjer på bakgrunn av positiv guiding og nye, hørte kursmål, så bør man ikke forvente at kursen faller tilbak til trendkanalen. Da tror jeg man må akseptere at det etableres en ny trendkanal.

Ut fra regnearkene til Helg11 og det faktum at man kan benytte en PE på 7, så er det enkelt å se at dagens kurs like langt under det den kan forsvare basert på 2022 inntjeningen. Og er man realistisk så bør man innse at vi enn så lenge befinner oss langtfra en toppkurs.

Lykke til i morgen! Hold på hatten!
Bikez
18.08.2021 kl 20:37 8069

Har sittet med bra med aksjer i mpcc siden starten april, og fylt på jevnt og trutt siden den gang. Tenker å kjøpe ca 40000 aksjer til før q3, er derfor det kan være litt å spare på om man betaler 25+ eller 27+. Tenker ikke å avvente lenge, men hvis kursen går i fra meg mens jeg er på jobb i morgen, så kan man jo "håpe" at den faller tilbake til trendkanalen så man får fylt på litt rimeligere. Hadde en ordre inne i dag på 25.70 men den gikk ikke igjennom. Typisk med en hektisk dag på jobben akkurat i dag.
jadden
18.08.2021 kl 20:40 8073

Det er klart det bygger seg opp en forventning om informasjon om eventuelle utbytter, det skulle bare mangle når fortjenestemargine er kommet opp på skyhøye nivåer i forhold til for et år siden. Men det vil selvsagt ikke bli meddelt eksakte beløp for utbytte ved denne korsvei, det vil det neppe bli gjort ved Q3 presentasjonen heller.
Ledelsen kjenner selvsagt godt til hvordan Q3 tegner til å bli, vi er tross alt over halveis i kvartalet og hver eneste solgt dagrate er kjent for dem. Utbytte vedtas som kjent av generalforsamlingen, ordinær eller ekstraordinær. Vedtak er ikke gjort hittil og vil kanskje ikke skje i løpet av inneværende år.
Men det som kan skje er at det formidles hvilke tanker storaksjonærene har om dette samt antydninger om når det vil bli gjennomført.
Ved presentasjonen vil det helt sikkert bli spurt om ledellsens holdning, det vil neppe stå ubesvart.
Det er forøvrig i firmaets interesse å være tidlig ute med signalet, det gir høyere aksjekurs som i neste omgang gir et sterkere handlingsrom økonomisk.
Slettet bruker
18.08.2021 kl 20:45 8008

Helt enig. Det er tre ting som taler for at dette skal oppover. Det tekniske er på stell, den fundamentale inntjeningen fremover er bunnsolid, og ikke minst magefølelsen er helt prima.
Vedr. hatten, så er det sikkert like greit å investere i en hatt med hakestropp. Kan bli noen blodfattige armer, da dette kan «ta sin tid»..

Lykke til ;-)
NetromK
18.08.2021 kl 20:50 8027

For min del ser eg det ikkje som sannsynleg med utbytte alt no, men på den andre side heller ikkje heilt utenkeleg.
Frå Back uttala seg i juni har ikkje akkurat det fundamentale vakla.
Har dei derimot gjort/skal gjere fleire oppkjøp/større investeringar kan det la vente på seg.
Men, skrapverdi er 50% over gjelda no og verdi av flåten ca. gjeld x6.
97% av -21 fixed, 57% -22 og 22% -23 (+ litt -24) - Om ikkje då nye kontrakter alt er inngått som aukar tala noko - ganske god oversikt.
Med forventa inntjening kan MPCC potensielt betale ned heile si gjeld omtrent etter H1-22 ved ca. EPS NOK. 3+ 4,5/aksje (Y21 + H1-22).
I MPCC sin Cash Break Even på 7900$/døgn er det faktisk innbakt avskriving og renter, samt 880$/døgn til Capex.

Uansett, om utbytte vert annonsert ved Q2, Q3 eller Q4 rapport uroar meg ikkje, eg auka behaldninga seinast på føremiddag i dag.
Guiding interesserar meg mest, med påfylgjande kursmål.
Vert spennande i morgon uansett :)
Diry72
18.08.2021 kl 21:32 7694

Noen som har link til morgendagens presentasjon?
Hoasis
18.08.2021 kl 21:36 7683

NetromK: Jo det er helt utenkelig med utbytte nå! Dersom du tror utbytte kommer etter Q2 er det bare et godt tegn på at du ikke har satt deg inn i selskapet og dermed ikke vet hva du snakker om. De fleste her inne er enige om at den som har tålmodighet blir den store vinneren. Utbytte kommer mest sannsynlig ikke før 2022 da de ønsker å nedbetale en en del gjeld først noe som er fornuftig. Sitt i denne aksjen 12 til 18 måneder til og du vil bli meget godt beriket.
Jan Banan
18.08.2021 kl 22:19 7319

Det han har sagt er at på slutten av Q3 har vi nok oversikt over 2021/22 til å adressere vår utbytte strategi. Ikke nødvendigvis at det blir utbytte på Q3. Så enig i hva du skriver men med mindre de har sluttet flere skip for 2022 har CB og Co ikke oversikten enda. Den tviler jeg plutselig dukker opp av en flosshatt på Q2 ;)

- Jeg er av typen som ikke forventer noe av noen og blir dermed heller positivt overrasket (sjeldent) :D

NetromK
18.08.2021 kl 22:41 7131

Som eg skreiv forventar eg heller ikkje noko utbytte no, men samtidig har det skjedd enormt positive ting fundamentalt sidan juni og der ser jo knapt ut til å stoppe.
Den kanskje aller største forskjellen er nettopp det at dette ikkje er eit blaff slik DNB spådde då dei kom med kursmål 23 og annonserte at toppen var nær 1. juli.
Ikkje sikkert toppen er langt vekke, men containerselskapa vil nok tjene veldig gode pengar i mange år no.
Sjølv er eg kortsiktig mest spent på kursmåla, både kva dei seriøse no drar opp, og kva DNB kjem med, og korleis dei grunngjev det.
Struts
19.08.2021 kl 06:17 6175

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt tirsdag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 øker med 399’ aksjer, og har med det 72.17% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: State Street Bank ned 131’ (7,535’ totalt), J.P. Morgan Bank Luxembourg reduserer i to beholdninger med hhv. 108’ og 100’ aksjer (til resp. 1,494’ og 4,259’ totalt), Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) minus 73’ (8,179’), The Bank of Ny Mellon ned 69’ (1,990’) og Nordnet Livsforsikring ned 25’ (5,473’ totalt). Ellers bare et par små endringer.

På plussiden: The Bank of NY Mellon øker i en annen beholdning med 477’ (1,259’ totalt), Goldman Sachs pluss 211’ (3,261’) og Johnny Silberg (investor) + 50’ (1,350’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.
Nortraship
19.08.2021 kl 06:38 6106

Bloomberg/Al Jazeera: China port congestion worsens as ships divert away from Ningbo. The shipping industry has been plagued by recent disruptions, which have driven freight rates to record highs.

https://www.aljazeera.com/economy/2021/8/18/china-port-congestion-worsens-as-ships-divert-away-from-ningbo
Londonmannen
19.08.2021 kl 07:35 5714

Det kjem vel an på om det er inntjening i 2021 eller 2022 dei legg til grunn. Samtidig veit me frå erfaring at den slags analysar gjerne kjem med eit konservativt kursmål. Me kan difor ikkje venta å sjå eit kursmål basert på PE på 7 i dei analysene.
hectorgonzales
19.08.2021 kl 07:42 5651

Syke tall fra Zim. Fikk ikke med meg dette før jeg var innom Freightwaves i morges. Det er nesten som vi skulle hatt vorspiel før Q2 presentasjonen og skikkelig fest etterpå. Så kan vi sykemelde oss på fredag /-%

‘Home run’ results
ZIM reported net income of $888 million for Q2 2021 compared to $25 million in Q2 2020. Earnings per share of $7.40 came in well above the consensus forecast for $6.05. Adjusted earnings before interest, taxes, depreciation and amortization of $1.34 billion far exceeded analyst expectations for $890 million. It was “a home run,” said Fearnleys Securities.

Det interessante med tallene som kommenteres i artikkelen er at Zim har chartret ship for å møte etterspørselen. Dette øker basiskostnadene. Så blir det et veddemål mot Havnekaos. Men er det noen som vet når dette 20% lavere fart skal innføres? Dette øker jo behovet for skip.

https://www.freightwaves.com/news/supply-chain-anarchy-is-gold-mine-for-ocean-carriers-like-zim.


Helg11
19.08.2021 kl 07:48 5584

Enig ang. ZIM, ville resultater. Ny guiding: Rett opp, potensiale +100%.
Men hva gjør markedet? Sender kursen opp mikroskopiske 2,5%... Hmmm.
Kbkristi
19.08.2021 kl 08:01 5396

MPC Container Ships ASA reports Q2 and six-month 2021 results
· Significantly improved operating revenues by 25 percent and EBITDA by 43

percent compared to Q1 2021.

· Revised FY 2021 guidance based on current market developments.

· Continued high chartering activity in Q2 2021 bringing the EBITDA backlog to

more than USD 500 million.

Oslo, 19 August 2021

Q2 and six-month 2021 results:

MPC Container Ships ASA ("MPCC" or the "Company", together with its subsidiaries

the "Group") today published its unaudited financial report for the six-month

period ended 30 June 2021.

· Total revenues of USD 68.8 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 54.9 million).

· EBITDA of USD 31.9 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 22.3 million).

· Net profit of USD 12.0 million in Q2 2021 (Q1 2021: USD 3.5 million).

· Utilization of 96.9% in Q2 2021 (Q1 2021: 99.2%).

· Average time charter equivalent ("TCE") of USD 13,437 per day in Q2 2021 (Q1

2021: USD 10,502 per day).

· Cash and cash equivalents of USD 46.3 million as at 30 June 2021. Equity

ratio of 58.8% and leverage ratio of 37.7%.

As at 30 June 2021, the Group owns and operates 64 container vessels, whereof 56

are fully owned and 8 are operated in a joint venture.

The Company revises its guidance for FY 2021, with expected revenues in the

range of USD 320-325 million and expected EBITDA in the range of USD 210-215

million. The guidance is subject to certain assumptions, including the sale of

one of the Company's 2,800 TEU container vessels being successfully finalized

and executed.

CEO Constantin Baack comments in relation to the announcement:

"The positive momentum in the container market is strengthening, supported by

very strong fundamentals resulting in a further tightening of the availability

of assets. Due to the upward trend in global trade and growing inefficiencies in

the logistical chains there are no indications whatsoever of a weakening market

before at least well into 2022.

In these market conditions the Company has completed a total of 42 fixtures in

2021 and expanded the fleet with additional 11 vessels, locking in favourable

rates and consequently improving the EBITDA backlog to a total of more than USD

500 million. The visibility for 2021 is vastly improved, allowing the Company to

revise the FY 2021 guidance.

Continuing to adhere to the moderate leverage strategy, we will continue to

optimize our financial structure to achieve a more optimal balance sheet.

Following that, the Company is well positioned to pay dividends in 2022."

Q2 and six-month 2021 earnings call and webcast:

The Company will host a webcast for the presentation of the Q2 2021 results
Jan Banan
19.08.2021 kl 08:11 5097

Iflg regnearket ligger estimatene her for lavt. Estimert: $13.000 Rapport: $13.400. (inntjening pr. skip pr. dag). Finfin overraskelse.
Slettet bruker
19.08.2021 kl 08:18 4970

Jeg er nå så fornøyd at jeg tillater meg deg noe litt "unorsk", et klapp på egen skulder! For meg var spenningen knyttet til hvor mye jeg bommet på tallene med mine estimater. Jeg bommet med 3,5 mill på omsetning, en mill på bunnlinje og traff vel rett greit planken på EBITDA. Det er overraskende at de fikk så pass høy omsetning, i og med at vi har fulgt den med argusøyne. Jeg vil tippe feilmarginen ligger i når den enkelte kontrakt starter. Vi regner jo stort sett fra den 1. hver måned, noe som selvsagt sjelden treffer. Jeg gleder meg til å dykke dypere ned i tallene, men det får bli senere. Har jo en dagjobb jeg liksom skal forholde meg til også....
Redigert 19.08.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
19.08.2021 kl 08:21 4889

Ja, det overgikk mitt regneark også. Jeg vet jeg regner nøkternt, så det var meget hyggelig at virkeligheten ble mer enn 10% opp.
Struts
19.08.2021 kl 08:22 4957

For meg er det litt interessant at de skriver under note 11 (tror jeg) mot slutten:

On 18 August 2021, a subsidiary of 2. Bluewater Holding Schiffahrtsgesellschaft GmbH & Co. KG, where the Group
has a 50% interest, entered into an agreement for the sale of AS Cordelia for USD 39.0 million. Based on the sale
being successfully finalized and executed, the gain on the sale of vessel for the Group’s 50% interest is estimated
at 15.9 million and the vessel is expected to be delivered to its new owner in the third quarter.

sitat slutt

Dersom jeg ikke er mer lobotomert enn vanlig må det være den 2003 byggete skuta på 2,824 TEU. At de har prestert å oppnå $ 39 mill (halvparten - minus gjeld antar jeg - da til MPCC) for en 18 år gammel skute betviler jeg ikke, men det er helt sinnssykt høyt!! Verdiansatte den til $ 29.5 mill 1. august...
Redigert 19.08.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2021 kl 08:25 4961

Due to the upward trend in global trade and growing inefficiencies in the logistical chains there are no indications whatsoever of a weakening market before at least well into 2022. "..NO INDICATION WHATSOEVER...", klarere kan det neppe sies!