MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2353074

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
28.09.2021 kl 10:31 8853

Takk for info!
Problemer med å bygge skip også nå

Her er en som mener at det ikke hjelper med flere skip:
https://www.hellenicshippingnews.com/will-the-worlds-largest-container-ship-actually-provide-trade-solutions/
Mulig den linken ligger lenger opp her et sted, men her er nå i alle fall et utdrag:

“Adding capacity on already congested trade lanes does little to solve the fundamental problems,” explained Peter Sand, chief shipping analyst at Bimco. “The limiting factor is not capacity on board ships, but rather how many containers the ports and hinterland connections can manage, as well as storage space in temporary container yards and final destinations.”

Remember, the flow of trade is a series of pipes. Adding more volume to this clogged system is only going to further back up the problem.
Redigert 28.09.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2021 kl 10:36 8827

Flaskehals på flaskehals. Verden er 'off to a shaky start' post-pandemi ('ish). Nytter ikke med økt antall containere uten tilgjengelige skip å frakte.
2025, Helg11! (just sayin') :-)
Redigert 28.09.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Helg11
28.09.2021 kl 11:18 8574

(Sjekker regnearket): Ja, i 2025 har du som kursmål 10$/share. :-)
Ifht. skipsbygging og problemer, har media også fanget opp dette. Hadde jo vært interessant hvis ikke vertfene nå klarer å levere... Fin PR-sak.
https://www.tradewindsnews.com/shipyards/chinese-newbuilding-sales-hit-by-main-engine-and-crankshaft-shortages/2-1-1072970

Og denne på IMO som kommer til 2023 vil gi press på mer scrapping og slow steaming i tillegg:
https://splash247.com/database-housing-cii-rankings-of-the-global-merchant-fleet-launches-35-7-of-all-ships-in-imos-danger-zone/
Redigert 28.09.2021 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
28.09.2021 kl 11:27 8535

Så... det er grunnen til at det bygges så få feedere:)

Gleder meg til årevis med utbytter jeg da :)
Bikez
28.09.2021 kl 12:25 8189

Så langt i dag er det forholdsvis lavt volum i forhold til forrige uke og i går. Kursen holder seg også stødig rundt 21+. Kan kanskje tenkes at nedsalg, posisjonering er over for denne gang. Blir spennende å se, mye som er i rødt i dag, men mpcc viser seg svakt i grønt i forhold til en del annet innen shipping.
Helg11
28.09.2021 kl 12:52 8053

Fortsatt flotte slutninger:
Als Ceres 2010 4380 2850 n o fixed to Bal 45-60 days $200,000/d
Abidjan Express 2006 2824 2030 n o fixed to Cma Cgm 34-38 m $37,000/d
Perito Moreno 2009 1740 1295 yes fixed to Cma Cgm 48 m $28,000/d
Nordic Italia 2012 1085 730 n o extended to Unifeeder 30-32 m Euro 19,750/d
atdnshinc
28.09.2021 kl 13:06 8286

Artikkel fra Tradewinds:

With rates at $200,000 per day, have containerships peaked?

Some observers believe the boxship market will continue to rise with key charterers yet to weigh in, while others say charter and freight rates are plateauing

23 September 2021 10:36 GMT
28 September 2021 10:45 GMT UPDATED 28 September 2021 10:45 GMT
By Ian Lewis in London

Asiatic Lloyd & Atlantic Lloyd (AL) group has emerged as the latest owner to benefit from record charter rates of $200,000 per day.
But the impressive figure obscures the fact that some charterers remain on the sidelines in the hope that freight and charter markets will ease, raising questions over whether rates have peaked.

A slowdown of the astonishing 18-month rally for container shipping has not prevented some spectacular short-term fixtures by some of the industry's newer charterers.

Germany and Singapore-managed AL has secured $200,000 per day for the 4,380-teu Als Ceres (built 2010), according to two European brokers.
Chinese newcomer BAL Container Line has reportedly chartered the ship for four months.
The fixture potentially nets AL $24m of charter revenue and matches the record rate obtained by the 4,250-teu Synergy Oakland (built 2009) in early September.
Asiatic Lloyd & Atlantic Lloyd, which is co-managed by Nicolaus Bunnemann, has bagged some lucrative short-term charters. Photo: Jorg Brockstedt/SeeSaw

AL, which declined to confirm the fixtures, fixed the vessel to another up-and-coming player, China United Lines (CULines), brokers said.
Charterer CULines is said to have taken the 2,546-teu Als Venus (built 2014) for five to six months at $162,000 per day.
That could bag the owner about $29m over the period and is several thousand dollars higher than fixtures of similar ships earlier in the month.

One source familiar with the deals suggested that the market could still climb further.

"While the liquidity for the shorter periods at these ultra-high rates is thin, we don’t think that the general market has peaked," he said.

Another European broker suggested that momentum is gaining for the remaining positions this year at rates "substantially" above last done.
"Although nothing has yet been concluded, we expect further increases, whilst the underlying fundamentals seem to remain, and are even escalating," he said.

On the other hand

Others question how long some of the newer charterers will continue to pay for short fixtures of up to six months.
"It remains to be seen until when this endless rise will last, with endemic congestion issues across the globe denting the massive profits achieved by carriers on these ad-hoc employments," said Alphaliner.

Some freight forwarders have become cautious about taking ships for longer charters due to an easing of freight rates, brokers said.
Rates from Asia to the US west coast have eased from around $20,500 per 40-foot equivalent unit (feu) in early to mid-September to $19,182 per feu for the week beginning 27 September, according to the Freightos Baltic Index (FBX).

The dip in earnings has led charterers to think twice before fixing boxships when port congestion in the US west coast is at record levels, brokers said.

At the same time, lines including CMA CGM and Hapag-Lloyd have started to cap rates.

Brokers said demand remains strong for prompt vessels, despite the Golden Week holidays starting in October.
Carriers are increasingly prepared to commit to charters for which delivery does no start until early next year, they added.

US liner operator Matson has taken the 4,250-teu Kota Latif (built 2007) for four years at $44,000 per day, with delivery as late as March 2022, brokers said.
That reflects the view that the charter market will remain firm through to at least the first quarter of 2022.
"We have seen [the market] plateau for the last six-to-eight weeks, but strong interests have resurfaced over the last few days both for longer periods and in the sale-and-purchase market," said one Hamburg source.
Others remain uncertain as to whether the tonnage is likely to be taken by operators.
"There are growing indications that charter rates are approaching their peak, with prices increasingly plateauing across the board, especially for long period charters," wrote Alphaliner.
Standard tonnage in particular seems to be struggling to improve on last done, the research firm added.
"A slowing rise in container freight rates in the last weeks and a rebound in oil prices are also calling for greater caution from carriers," Alphaliner said.

Big ships thrive
The charter market for the biggest boxships continues to defy gravity due to a dearth of available vessels.
US-based Seamax Capital Management is reported to have fixed two neo-panamax containerships for five years in deals worth a total of $240m.
The company, which declined to comment for this story, reportedly chartered the 9,443-teu Seamax Rowayton (built 2015) and Seamax Mystic (built 2016) to France's CMA CGM for five years at rates of $65,000 per day
Slettet bruker
28.09.2021 kl 13:28 8186

Og det ligger en Ace i havn congestion og håpløs lagring til alle de nye containere de måtte finne på å bygge (bygg i vei, sier nå jeg).
Måtte vi få en evig clusterf%#& . Amen. :-)
ejewil
28.09.2021 kl 14:20 7945

Et lite sidesprang, men hvor finner du disse endringene?😁 Regner med man må abbonere på ett eller annet, i såfalll, hva?
Helg11
28.09.2021 kl 14:23 7941

Da skal Constantin på podiet i USA (paneldebatter og 1-1 sesjoner), og DNB er sponsor:
Capital Link’s 13th Annual Digital New York Maritime Forum will take place VIRTUALLY on Tuesday through Thursday, October 12-14, 2021 from 8:30 am - 2:40 pm EST.

The event is held in partnership with DNB, and in cooperation with Nasdaq, NYSE and the Port Authority of NY and NJ. The digital event will feature a series of panel discussions and presentations over a three-day period with top level executives and experts including 39 shipping companies (private and public). ​
For complimentary registration and to view the full agenda please visit:
http://forums.capitallink.com/shipping/2021NYmaritime/overview.html

We are scheduling 1x1 meetings between institutional investors and the below shipping companies during the days of the Forum – but we are also flexible to accommodate requests for the period after the forum.
Any 1x1 meetings with Executives of Shipping Companies are available upon request for institutional investors only and will be held by video conference.
To schedule a one-on-one meeting, please contact us at shipping@capitallink.com.

Har ofte vært mye bra på disse forumene, ny kunnskap gir ny interesse og trygghet.
Struts
28.09.2021 kl 14:24 7939

Vel, jeg bruker Tekinvestor:

https://tekinvestor.no/

Blir fortalt gratis prøvetid, men selv betaler jeg for det.

PS. Og så blir man nesten skamfull for å ikke takke hver og én for all god info formidlet siste dagene (tja, siste måneder og året snart). Ekstremt bra (ingen nevnt, ingen glemt)!
Redigert 28.09.2021 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
CatchTrader
28.09.2021 kl 14:32 7917

Liker utviklingen i kursen nå. Litt tidlig å synge Kaptein Sabeltan, men jeg ser hvert fall antydning til trend/psykologi-endring. Så at de prøvde seg med en teknisk analyse i Facebook-gruppa, teknisk analyse er null verdt i denne aksjen, men det tipper jeg at de fleste her forstår.
Redigert 28.09.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
NetromK
28.09.2021 kl 15:43 7547

Frå Banchero rapport i dag:
Perito Moreno 2009 1740 1295 yes fixed to Cma Cgm 48 m $28,000/d

Trur ikkje eg har sett så små skip får kontrakt på 4 år. Alstå nesten ut 2025.
Cma Cgm trur neppe marknaden skal stupe når dei inngår slike kontrakter.

https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2021/09/Bancosta-Weekly-2021-38.pdf
Redigert 28.09.2021 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2021 kl 16:05 7434

New ConTex opp ca. 0.44% siden sist torsdag. Ratene er alle på rekordnivåer, med mindre justeringer. Indexen er opp 601% YoY.

https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Redigert 28.09.2021 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Helg11
28.09.2021 kl 16:13 7420

Noen nye slutninger. 1700 TEU, 3 år, 35.000 usd/day.
Ellers er det jo heftig med 202.000 usd/day for et 4300 TEU skip.

Container Geared TEU Bau Dauer Fahrgebiet Rate Charterer
San Lorenzo 1708 2014 36 months trading South East Asia + Vietnam 35.500 $ daily OOCL
Santa Loukia 1708 2015 36 months trading South East Asia + Vietnam 35.000 $ daily OOCL
Varamo 1296 2007 12months trading Caribbean 30.250 $ daily X-Press Feeders
Container Gearless TEU Bau Dauer Fahrgebiet Rate Charterer
Northern Guard 4294 2008 60 months trading Asia + India 40.000 $ daily Feedertech
Synergy Oakland 4253 2009 2-3 months trading Asia + US West Coast 202.000 $ daily Vasi Shipping
Heng Hui 3469 1993 9-10 months trading Asia 54.000 $ daily CMA CGM
Elbspirit 3426 2008 42-44 months trading Worldwide 40.000 $ daily CMA CGM
NetromK
28.09.2021 kl 16:26 7839

Kvar er disse rapportert?

Eine 1700 TEU skipet får 35 500, 500$ høgare enn eg har sett på 3-årskontrakter tidlegare.
Gjennomsnittet aug-sep. for 1700 TEU på 3-årskontrakt stig då til rett under 31 000/døgn - 13 slutningar.

Elbspirit nær identisk som Stralsund ser det ut til.
Redigert 28.09.2021 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Helg11
28.09.2021 kl 17:42 7508

Kilde er Thb.info, daglige oppdateringer. Frachtabschlüsse.
Kbkristi
28.09.2021 kl 19:32 7089

Enda ei side å sjekke daglig, Takk skal du ha :)
Bikez
28.09.2021 kl 22:01 6592

2 interessante artikler...

https://gcaptain.com/maersk-says-port-congestion-and-supply-chain-bottlenecks-to-persist-through-year-end/

https://gcaptain.com/container-shippings-latest-shock-blackouts-in-china/

Legger med et lite avsnitt fra den ene artikkelen:
In Vietnam, hundreds of factories have remained closed under COVID-19 lockdown rules, with many expected to reopen from early October as local restrictions are lifted.
Ærligtalt
28.09.2021 kl 22:45 6393

Så... Kina fortsetter å øke produksjonen av containere... Fordi de forventer mindre eksport?

Huffamegen ;)

Hmmmm... Kreves det flere eller færre båter dersom antallet containere øker?

https://www.hellenicshippingnews.com/china-ministry-of-transport-takes-steps-to-boost-supply-of-shipping-containers/
Bikez
29.09.2021 kl 07:25 5717

Det er lagt ut screeshot fra den på Facebookgruppen.
Struts
29.09.2021 kl 07:34 5666

Hm, presterte å legge ut på feil tråd. Prøver igjen:

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt mandag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 9,646’ aksjer (mye av dette kan antagelig nok en gang tilskrives at Songa Capital - Blystad - konto # 4 med tidligere 10,860’ aksjer er ute av listen), og har med det 71.07% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Nordnet Livsforsikring ned 314’ (4,629’ totalt), J.P. Morgan Luxembourg ned 252’ (3,291’), Merrill Lynch minus 151’ (986’) og The Bank of NY Mellon ned 95’ (8,145’ totalt). Ellers bare noen små endringer.

På plussiden: Deutsche Bank opp 465’ (8,840’ totalt), Interactive Brokers pluss 227’ (1,135’), UBS Europe opp 188’ (10,155’), J.P. Morgan Chase London pluss 60’ (5,373’), Skihus AS (kontrollert av Torger Brække) + 60’ (1,160’), Nordnet Bank + 31’ (2,359’), Clearstream Banking opp 27’ (4,835’), Saxo Bank opp 26’ (1,261’), Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) pluss 25’ (893’), Citibank + 24’ (2,588’) og Credit Suisse + 20’ (1,013’ totalt. Ellers bare noen mindre endringer.
Londonmannen
29.09.2021 kl 07:59 5609

Jeg har alltid sett på visen til Alf Prøysen om «Bakvendtland» som en barnevise, men det var inntil jeg ble aksjonær i MPCC. I juni sluttet kursen på 28. Siden den gang har ratene steget kraftig, den uavklarte logistikksituasjonen innen containersegmentet er blitt forverret og noen løsning kommer neppe før 2023 samt at vi går mot å få et samlet utbytte for årene 2022-24 på mellom 20-30 kroner, samtidig som aksjekursen svekker seg og ligger nå og surrer på kr 21,-. Merkverdige markedsaktører!
Kbkristi
29.09.2021 kl 08:13 5531

Det er jo antagelig vanskelig å se noen måneder eller år fram i tid. Etter disse utbyttene, så er vi fortsatt like stor medeier i 74 skip som seiler rundt på alle verdens hav.
Slettet bruker
29.09.2021 kl 09:27 5152

Nokon som føler for eit lite eksperiment?

Hypotetisk, dersom dagens rater blir halvert. Legg inn 50% rabatt ihht. gjeldene rater+rabatt på alle skipene som ikkje sluttet i regnearket. Kunne vore interessant å fått ut ein ny EPS for 2022-2023. Undertegna har gjort eit lite eksperiment og ble meget positivt overrasket. For min del ble usikkerheten nærmest visket bort. Men nøyaktige tall hadde vore av interesse, trur fleire ville fått seg ein liten «aha» opplevelse....
NetromK
29.09.2021 kl 09:42 5104

Eg rekna meg fram til at 14 skip har snittrate 28 000 til medio 2024 (juli) og får inn 5,5-6 kr/aksje netto.
Om resterande av flåten går på halvparten av dagens rater på 30 000, altså rundt 15 000/døgn drar dei inn netto 9 kr/aksje over same tid.
Sum EPS vert då ca. 14,5-15 kroner per aksje. Men dette vil skyvast kraftig opp berre med dei 12 skipa som skal ha ny kontrakt i Q4, med mindre ratene bråsnur kraftig ned. Her rekna med Break-even 7500/døgn og dollar 8,6.
Slettet bruker
29.09.2021 kl 09:53 5036

Da er me rimelig enig. Poenget er at sjølv om ratene skulle falle ganske så kraftig i årene som kommer, er allerede MPCC sikret. Det vil tildels bli store utbyttebetalinger, sjølv om ratene skulle falle kraftig. Så sjølv om dagens rater skulle bli halvert og dagens aksjekurs skulle bli halvert, vil ein om eit par år sitte igjen med dagens kurs, uansett. Kva nedside sitter ein da med igjen i aksjen? Men ein må sitte på aksjen, trading fra dag til dag og måned til måned, kan raskt gå galt. Lås skuffa og kast nøkkelen, og sist men ikkje minst; ikkje selg. Evt. la kjærringa bytte passord, slik at du ikkje kommer deg inn på og får solgt, så kan du få passordet igjen 01.01.2025. 😁😁😁
Redigert 29.09.2021 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
29.09.2021 kl 10:49 4787

NetromK
Du skriv «Men dette vil skyvast kraftig opp berre med dei 12 skipa som skal ha ny kontrakt i Q4, med mindre ratene bråsnur kraftig ned.»

Dersom ratene skulle bråsnu, så vil der uansett ikke berøre mer enn 4 skip i Q4, ettersom 8 av de 12 skipene allerede er sluttet på nye kontrakter som samtlige trer i kraft i løpet av Q4. Ett av de skipene som går motsatt vei rasemessig, er AS Constatina som går fra 120.000 i november til 35500 i desember. Men ser vi bort fra dette skipet, så vil gjennomsnittsraten for de andre 7 skipene gå fra 10.353 til respektable 30.642 PR dag. Altså nær en tredobling. Så bare i løpet av Q4 vil bare rateøkningen på disse syv skipene, hvorav 3 starter i OKT, 2 i NOV og 2 i DES utgjøre: USD 8.735.250,-.

Så skal vi altså ytterligere 30 skip på nye kontrakter i løpet av 2022. Mye tilsier at det høye ratenivåwt vil holde seg på dagens nivå, og kanskje enda høyere til langt uti 2022, trolig inn i 2023. Hvilke pengemaskin vi er medeiere i!
Bikez
29.09.2021 kl 10:54 4890

Vet det har vært en del synspunkter og teorier rundt nye nedsalg fra Star Spike og Pilgrim.

Leste en eldre artikkel fra FA for å se litt på informasjonen rundt blokkesalget de gjorde 1juli.
Star Spike solgte 20 millioner aksjer (fra92 til 72 millioner/ 23.2% til 18.2%)
Pilgrim solgte 5 millioner aksjer (fra 25 til 19 millioner/ 6.1% til 4.8%.
Det ble inngått en vanlig 90 dagers lockup som sikkert alle har fått med seg. Denne går ut i morgen hvis jeg har forstått dette rett. Med tanke på at Pilgrim nå er under 5% trenger ikke de å varsle før videre nedsalg.
Hvis det skulle vise seg å komme et nytt blokksalg blir vel det stort sett gjort med en med rabatt. Med dagens kurs vil vel det tilsi 18-19kr pr aksje.
Jeg er klar over at mange her ser mye lengere frem enn ut dette året. Men er sikkert en god del som også sitter med minus etter at kursen stupte den siste uken. Er jo mye "smarte" penger som nå trekkes ut av markedet i påvente av en korreksjonen, kan jo tenkes at Star Spike/Pilgrim tenker det samme.
Ikke meningen å være en pessimist, men tenker at det kan være en fordel å belyse flere sider av saken. Container har gode fremtidsutsikter, men det har vært mye dårlige nyheter som har påvirket markedet den siste tiden. Forstår at man kan fylle på hvis kursen skulle droppe på et nedsalg, men noen har kanskje ikke noe mere kapital å bruke samtidig som de har kjøpt seg inn høyt.
Hadde vært fint med en guiding fra ledelsen de nærmeste dagene.
Clay Allison
29.09.2021 kl 10:59 4943

Ja, kjøpte nå. Kr.99.- Pr. Mnd. September tilbud. Uansett er den da i negativt territorium, motstand Kr. 22.- Støtte Kr. 17.-
Selv har jeg inngang høyere enn dette, men brukte 2 dagers eventyrlig fortjeneste i Hydro og Storebrand, til å handle. Så har den jo uansett vært over Kr. 22.- I dag.
Struts
29.09.2021 kl 11:21 4956

Ja, bra å få med flere sider av saken! Så da blir det interessant å følge med på hva Spike gjør (om noe) i dagene som kommer. Mht "lockup" har vi da å forholde oss til utløp i morgen (30.09.21) for Spike, og for Blystad (09.11.21). Det kan være greit å følge med på Pilgrim også (implisitt Brown Brothers Harriman med 18,919' aksjer).
Bikez
29.09.2021 kl 11:42 4907

Helt enig med deg Struts. Trenger selvfølgelig ikke å bety noen ting, men Songa/Blystad er jo ute av listen med den delen uten lockup. Vet han investerer i nytt shipping selskap, men kan jo være han har fått greie på noe som vi andre ikke vet og derfor ville ut før lockupen til Star/Pilgrim. Blir selvfølgelig kun spekulasjoner fra min side. Men han valgte jo å selge på et dårlig tidspunkt med tanke på kursen. Forstår godt at de store ikke alltid klarer å time markedet, men virket kanskje som han hadde litt vel hastverk med å komme ut med hele posten.
Slettet bruker
29.09.2021 kl 11:46 4934

Bare godt nytt for meg om denne dupper mer. Første gang jeg er inne i en aksje og håper på fall. Sier litt om hvor syk denne aksjen er 😂
Struts
29.09.2021 kl 11:52 4902

Beveggrunnene hans (og fruens) kan nok være så mange, men tipper inngangsprisen deres var lavere enn utgangen. Uansett, så vil tallene tale for seg de nærmeste dagene. Må nesten nevne, over salgene i dag, så syntes jeg det var litt morsomt (intet vondt ment) å legge merke til at det eneste salget (iht VPS-loggen for i dag) jeg fant perifert assosiert med Blystad var Blystadlia Fysioterapi A/S som solgte hele sin beholdning på 58' aksjer - og det er nok VELDIG perifert!
Slettet bruker
29.09.2021 kl 12:03 4879

Aksjeeierboken er offentlig - alle har rett til å se den.
Har bedt om om å få en kopi på epost ...

Det skal bli intressant å kikke i kortene ...
Londonmannen
29.09.2021 kl 12:17 4798

Ser man på hva som har skjedd siden kursen toppet ut på kr 28,- i slutten av juni, så er det umulig å unngå å se den enorme rateveksten som har skjedd såvel i markedet generelt som i MPCC spesielt. Takket være den fantastiske oppfølgingen som Helge11 og andre gjør, så har vi et eminent godt bilde av hva som vil skje mhp inntjening de nærmeste årene. Q2 tallene vist jo med all tydelighet at tallene i regnearket ligger svært nær de reelle tallene. Det er derfor all mulig grunn til å anta at de tallene regnearket viser for resten av 2021 ihvertfall 2022 ligger tett opp til hva vi vil få. I den grad de ikke stemmer så vil realiteten høyst sannsynlig bli enda bedre enn det regnearket viser.

Etter mitt syn burde utsiktene til utbytte gjøre MPCC svært eksplosiv mhp kursutviklingen utover høsten og vinteren. At den man få seg et midlertidig kursdykk dersom vi får en internasjonal korreksjon, det kan jeg leve med. En slik korreksjon vil være midlertidig. Inntjeningen til MPCC vil vedvare i flere år fremover. At selskapet vil få seg en reprising i løpet av vinteren er jeg rimelig sikker på. Noe annet ville være sensasjonelt.