MPCC Bull 2021

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Kbkristi
MPCC 26.11.2020 kl 12:16 2425503

Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)

Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf

Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
AlanS
29.09.2021 kl 15:36 6388

https://simplywall.st/stocks/no/transportation/ob-mpcc/mpc-container-ships-shares
- Trading at 61% below our estimate of its fair value
- Earnings are forecast to grow 80.9% per year

Dagens sluttpris er kr 21,95.. Dersom dette er 39% av "fair value", får vi at "fair value" er omtrent kr 56. :-)
Redigert 29.09.2021 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Clay Allison
29.09.2021 kl 15:48 6313

Ja, som det heter. Trist som faen ( Faan, på mitt språk ) Hehe
velkjent
29.09.2021 kl 15:55 6256

Hvorfor fokusere på "earnings"? Det er "profit" som teller! og den skal firdobles fra 2.til 3. kvartal. Det vrimler av selskaper, som snakker om earnings, men som taper investorenes penger hele tiden. Et slikt selskap er ikke MPCC!
Slettet bruker
29.09.2021 kl 16:02 6240

Jeg har fått en oversikt over de 50 største i MPCC ..
men ikke hele aksjeeier boken så jeg har purret på resten.

Dette er offtenlig info som de må utlevere ..
Euronext kunne gjort dette enklere og det finnes tekniske løsninger
for å bremse massete forespørsler.

En kan scripte søk hos Google så lenge en følger spillereglene.
Clay Allison
29.09.2021 kl 16:18 6163

Må gjerne få min, som PT er på 22250 Stk. kan vel dere andre følge opp den.
Slettet bruker
29.09.2021 kl 20:19 5285

MPCC bad pent om å slippe utlevering av hele aksjeeier boken.
Det kan tolkes på mange måter da Ocean Sun og par andre raskt
sendt meg sine lister ..

Hint om krøkete rutiner og altfor mye annet å holde på med
kunne leses igjenom linjene.

Tvilen får komme tiltalte til gode ....

Slettet bruker
29.09.2021 kl 20:28 5236

Det skurrer, noe er galt i MPCC og har vært det lenge, hvorfor går ikke kursen når det er så mange positive slutninger ?
Jeg tror att ratene kommer til å gå ned igjen ganske fort , samfunn går over og kommer til å bruke penger mye mere på tjenestytende
Det som er trist er att det er en hel menighet her som kommer til å tape en masse penger, nei MPCC har sett sin storhetstid nu er det energi som gjelder.
En som hadde 22000 aksjer her som ville være med på topp 50 tragisk.
Redigert 29.09.2021 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2021 kl 20:42 5197

Ikke noe galt med MPCC, har jo en vanvittig kontantstrøm i dollar.
Her gjelder det å ha flest mulig aksjer når utbyttemeldingen kommer. Etter det kan aksjen bli «dyr». Tydeligvis noen her som ikke har skjønt det.
Redigert 29.09.2021 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2021 kl 20:48 5177

Hjelper ikke med utbytte hvis resten av skipene går med tap
Blir lite utbytte av det
Redigert 29.09.2021 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Inspektøren
29.09.2021 kl 20:51 5161

næh… MOC har sikret fremtidig cash flow mange år frem i tid. Kommer nok snart en melding om dette. Ja, ratene skal nok ned etterhvert, men med 3 årige TCer er ille d så farlig.
Imidlertid mye nybygg som treffer vannet i 2023, men det kan tildels oppveies av bye utslippskrav som betyr slow steaming.
Slettet bruker
29.09.2021 kl 20:52 5206

Herregud & Jesus.

Her har me ein lettmatros lærling som virkelig kan sitt fag.
Redigert 29.09.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2021 kl 21:02 5158

Herregud & Jesus. Ja det har jeg jo virkelig gjort, vært med opp i MPCC og solgt meg ut, unngått ørkenvandringen som dere holder på med og tjent penger i oppgangen i energisektoren
Jeg var inne i MPCC på 5 tallet. Så ikke kom å snakke om fag , det som irriterer meg er att dere drar med dere flere i fallet
Slettet bruker
29.09.2021 kl 21:03 5248

Så VolumOpp dra til deg fingeren
Slettet bruker
29.09.2021 kl 21:09 5234

Så VolumOpp slutt å drite ut personer det har det jo vært takhøyde for her
Redigert 29.09.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Hoasis
29.09.2021 kl 21:12 5216

Hvordan skal de kunne klare å utbetale utbytte hvis 74 av 75 skip går med tap? Du er åpenbart bare et troll som visstnok har solgt seg ut, da har du ingenting her å gjøre lengre
Slettet bruker
29.09.2021 kl 21:16 5229

Hvordan skal de kunne klare å utbetale utbytte hvis 74 av 75 skip går med tap? Du er åpenbart bare et troll som visstnok har solgt seg ut, da har du ingenting her å gjøre lengre

Nå må dere huske att dere er på en offentlig plass og minner mye på Jehovas Vitner.

Hvorfor har jeg ikke det?
Redigert 29.09.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2021 kl 21:31 5125

Hoassis enda en som går på person og ikke sak, tråden går ned
Og en viss oppførsel må det være ikke gå på person men på sak.
Redigert 29.09.2021 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
NetromK
29.09.2021 kl 21:40 5061

Mange måtar å rekne på det, og eg likar ha med ei potensiell nedside også sjølv om ting ser veldig sterkt ut no.
Eg vil ein dag snart sette samman alle åra framover og summere opp kjente rater for "sikker" EPS på disse.
Då er det lettare å rekne på totalen for alle skip med ulike scenario for rateutvikling.

Om ein snur på det du seier om Q4, og disse er kjent i marknaden allereie så inngår dei i talet mitt på 14 skip med kontrakter allereie.
Ergo vil dei neste som skal sluttast ligge lenger fram i tid, og nedside der OM rater snur ned vere større på reknestykket mitt på eit vis.

Uansett. Estimert EPS med halverte rater verkar no ikkje særleg sannsynleg. Og fleire av skipa eg då satte 15 000 har jo høgare rater gjenom store delar av 2022, og dels 2023 og vil nok dra EPS opp mot 17-18 kroner per aksje omtrent (litt tipping). Får komme tilbake til dette når eg har sjekka tala litt meir.
Slettet bruker
29.09.2021 kl 21:53 4979

Undertegna la inn 15.000 USD som eit "Worst Case Scenario" i "Estimated TC" kolonnene. Resultatet og "Worst Case EPS" for 2022 & 2023, ser rett så hyggelig ut. Etter mitt syn.
Redigert 29.09.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2021 kl 22:06 4895

...litt småsjokkert og rystet....eller egentlig så overrasker ingen ting lenger.
Takk auxe for dine synspunkter i kraft av dine fagkunnskaper.....da har vi fått med oss dine meget gode argumenter og velbegrunnede analyser for å ikke sitte i MPC.
Lykke til i kraftbransjen. Skjønner ikke hvorfor folk har så stort behov for å kommentere opp og i mente investeringer de er ute av. Bruk energien på de nye og eksisterende....er mer givende det.vel :-)
Som det er sagt tidligere her inne er det vel opp til hver enkelt om de er short eller long og gjøre seg opp sine egne meninger. Det å sitte long medfører innimellom litt ørkenvandring....opptil flere
Keefer
29.09.2021 kl 22:07 4900

Jeg er en av dem som gjerne ønsker kritiske røster, men å nevne at «resten» av skipene går med tap og derfor lite utbytte» blir nå litt hard kost, selv for meg. Det er ikke mange legacyavtaler igjen nå med dårlige rater. Så godt som alle avtalene de har tegnet til nå har svært god og langsiktig rekordrate i mange år fremover. Altså sikret inntekt, uavhengig av hva som skjer i markedet. Det skal samtidig nevnes at ikke alle skip er tegnet på nye avtaler, men alt fundamentalt pr. nå ser ut til at de neste avtalene også blir svært gode.

For å få underbygget dette med et par eksempler - Denne siste kontrakten til Stralsund alene vil gi et overskudd på nesten 400 millioner. Videre er hele 16 av MPCC sine 74 skip tegnet avtale med varighet ut hele 2023. Altså sikre avtaler med rekordoverskudd. Selv de minste skutene deres får nå god rate over mange år,. Det ser særdeles lyst ut. Jeg var derfor aksjoner i går, i dag og i morgen.

Meen - når det kommer til faremomenter så er vår store generelle markedsuro godt etablert som risiko her også. Det vil ta tid å få kontroll på congestion i havner/trucks/trains/warehouse osv., men kan også løse seg raskere enn man skulle tro ved f.eks. utvide åpningstid på US Ports til 24/7, men da må resten av verdikjeden også henge med. Kanskje går det raskere enn man tror? Hvem vet? Det vil også skje en forflytning fra kjøp av varer til tjenester som tidligere, spesielt er USA en driver her med
Alle tiltakspakkene. Jeg tror derfor på en fortatt høy vekst en god periodd til før en normalisering av rater på litt sikt, men det vil bli en ny normal som ligger langt over tidligere nivå.

For å være med på dette sirkuset uten å være for eksponert for volatiliteten lenger ned i verdikjeden, synes jeg MPCC er godt posisjonert for å ivareta dette. De eier båtene, båtene blir leid ut til de som tar risikoen, de får lange sikre avtaler fremover med de store sikre aktørene, og det kan tyde på at en raus utbyttepolitikk fjerner mye frykt. Vi har fortsatt ingen garanti for at det blir utbytte eller i hvilken størrelsesorden. Skuffelsen vil blistor om de kommuniserer noe annet nå, tenker jeg. Realistisk kan det være å redusere enda mer Gjeld, tilbakekjøp av aksjer, kapitalkrevende initiativ som oppkjøp eller notering andre steder som selskapet kan prioritere fremfor utbytte fremover. Who knows? Blir ikke kjedelig her, men tror ikke det er så mange andre selskapee med bedre risk/reward på disse nivåene - kun mine synspunkter og betraktninger.
Redigert 29.09.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2021 kl 22:15 4920

Tusen takk for gode tilbakemeldinger ifra dere to , fordi man er ute så betyr det ikke att man har og ser etter inngang igjen , og syns da det er veldig godt å få relevante svar og å "rote" i det jeg kaller menigheten der alle er enige.
Igjen takk for svar og å ikke gå på person.
Bikez
29.09.2021 kl 23:14 4604

https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#94662
Evt. frakt av kull hjelper ikke mpcc stort, men at fabrikkene får åpne igjen er jo positivt for container.
Slettet bruker
30.09.2021 kl 00:04 4420

Hun eller han (auxe) tror jeg bare er ute etter å snakke ned kursen for å få seg en billig inngang. Dette er totalt bortkastet tid. Tror ikke Top-50 bryr seg noe særlig, hehe..

Beklager @auxe, men når du kaller meg og andre for medlemmer av en menighet, (med negativt fortegn) så får du et spenn i leggen. Med andre ord så er det ikke noe personangrep. Du får litt som fortjent her,.. med andre ord.. :-)
Redigert 30.09.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Struts
30.09.2021 kl 05:59 4109

Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt tirsdag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.

Topp 50 reduserer med 20’ aksjer, og har med det 71.06% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) kan variere noe fra når på dagen man innhenter dem.

På salgssiden: Morgan Stanley ned 1,310’ (1,700’ totalt), Nordnet Livsforsikring ned 81’ (4,547’) og Siz Sis minus 30’ (1,494’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.

På plussiden: J.P. Morgan Bank Luxembourg opp 282’ (3,574’ totalt), Interactive Brokers pluss 245’ (1,380’), Skihus AS (kontrollert av Torger Brække) + 120’ (1,280’), Glaamene Industrier (Egil W. Iversen, investor, bla assosiert med Songa og Awilco) pluss 50’ (943’), Saxo Bank opp 45’ (1,306’) og Citibank + 40’ (2,629’). Ellers bare noen mindre endringer.
Kbkristi
30.09.2021 kl 07:10 3931

AS Constantina jobber for harde livet og steamer for 20 kts fra Kina til Los Angeles. Frøkenen har den nette rate av $ 120.000 pr dag ut november. Deretter går hun på en kontrakt til $ 35.500 ut desember 2024. Break even ca $ 8.000.
As Columbia fikk jo kaiplass i Long Beach forrige helg, men lå kun et par dager. Hun har siden ligget for anker, men ser nå ut til at hun rykker nærmere i køen for ny kaiplass.
Denne frøkenen seiler inn (ankrer inn) $ 101.000 pr dag. Break even ca $ 8.000 pr dag.
Håper dette kan være med å berolige alle de som står utenfor Mpc og er bekymret på våre vegne.
Londonmannen
30.09.2021 kl 07:41 3809

Ja, pengene formelig spruter inn i kassen til MPC. Og 1 NOV starter Stralsund på en kontrakt som håper inn $ 40.000 PR dag de kommende 4 årene. Imponerende inntjening! Og i henhold til ledelsen vil 75% av overskuddet pløyes tilbake til aksjonærene. Har man ikke større bekymringer her i livet enn pengene man har investert i MPCC, ja da har man sannelig ikke mye å klage over.
Kbkristi
30.09.2021 kl 07:56 3808

Hehee, du har så rett. Men når man ser på diskusjonen som utspant seg i går, så var det tidligere aksjonærer som var bekymret for våre investeringer :)
Bsci
30.09.2021 kl 08:14 3720

Anser det som veldig bra med kritiske vurderinger og hva som er potensielle utfordringer og der er selvfølgelig alltid ukjente faktorer som påvirker finansverdenen.
(eksempelvis et kinesisk eiendomsselskap)

Men realiteter bør jo heller ikke ignoreres.
Har du tilgang til grafer over kursutviklingen i MPCC ?
Ut fra de grafer jeg finner, så var kursen for 6 mnd. siden ca. 10,50. (dvs. litt over 100% stigning)
Det siste året har stigningen vært 644%.
Flere kursmål på 30+ og lange kontrakter med en oversiktlig inntjening osv. osv.
Det beste skapet er etterpåklokskap. Er vel ingen, som ikke ville solgt på kr 28,- og kjøpt tilbake på 21,- om de viste dette på forhånd.
Også svært lett å se inn i det samme skap og se hvor mann kunne sittet bedre i en gitt periode.
Men å kalle det en ørkenvandring blir jo fullstendig meningsløst og sender tankene til et annet skap.

Oilbaron
30.09.2021 kl 08:21 3721

Du skriver at nu er det energi som gjelder.
Det kunne være intresant med noen tips i så måte.
Det ramlet inn en del penger på kontoen her forleden, 0,6 % rente i bank blir litt snaut synes jeg.
Londonmannen
30.09.2021 kl 09:03 5439

I utgangspunktet skulle vi jo bare være smigret over at tidligere aksjonærer er bekymret for våre investeringer. Men når dette gjelder våre investeringer i MPCC, vel da er det vel snarere vi som bør bekymre oss for dem. For vi sitter faktisk i en unik posisjon gjennom å ha tilgang til Helg11 sitt regneark, som til de grader har vist seg å være skremmende tett opp til realitetene. Og da sitter vi investert i et selskap vi har særdeles god innsikt i hvordan inntjeningen vil bli i flere år fremover. Jeg skulle gjerne sett hvilke andre selskaper på OSE som gir oss tilsvarende innsikt i fremtiden.

Problemet som investorer gjerne har er at de forkuserer for mye på kursutviklingen og mindre på de fundamentale forhold. Hadde de snudd på dette og fokusert mindre på hvordan kurskurven hopper og spretter og mer på det fundamentale i selskapet, så ville de nok bekumret seg betydelig mindre for oss som er så heldige å være medeiere i denne pengemaskinen.
toftos
30.09.2021 kl 09:40 5256

Børsen er opp over 1,5% og alle på hovedlisten er i grønt utenom NEL og MPCC. Ser det er lite volum i dag, så enten er folk avventende til hva som skjer i kveld eller i mrg med Star Spike Limited, eller så ligger det noe under et teppe som vi her inne ikke ser
Eankee
30.09.2021 kl 09:43 5274

.....jeg avventer ikke....har fylt på med nye 70' stk....klarer ikke å forstå de som selger nå..
Alby
30.09.2021 kl 09:43 5294

Ironien lyser i dette innlegget, og med full kraft og med rette 😂😂
Slettet bruker
30.09.2021 kl 09:51 5280

Hadde sjølv to stunt innen olje og lakseoppdrett, men har i dag lagt heile potten i MPCC. Så får det bære eller briste, men ser ikkje korleis det fundamentale kan feile på sikt. Så seier som CB; stålbull.
SuperSeven
30.09.2021 kl 10:12 5139

Merkelig nok er ikke markedet like overbevist om at MPCC er ei gullgruve som resten av oss. Langvarige kontrakter med god inntjening vs faste kostnader (break even) viser et ekstremt potensiale for utbytter. Når ledelsen i tillegg har kommunisert så klart at det blir utbytter utover, så er det litt undelig at man ikke ser større interesse for aksjen. Krysser fingrene for at Q1 2022 vil trigge ny oppgang mot kr.32 per aksje.
Diry72
30.09.2021 kl 10:18 5100

Hjelper jo lite når kursen gjentatte ganger blir kjørt opp og ned.
Fullpung
30.09.2021 kl 10:20 5096

Så du er her og kommenterer fordi du har et så godt hjerte og vil redde andre fra å tape penger? Kan du vennligst legge ut analysen din om MPCC?

Å irritere seg er ikke godt for kropp og sjel, anbefaler deg å holde deg bort fra tråden her så vil du nok ha bedre dager uten irritasjon og lavere blodtrykk.
LPGfan
30.09.2021 kl 10:31 5007

På tross av all verdens fremtidig inntjening og utbytter , så ligger det udiskutabelt en klam hånd over denne aksjen. Markedet nekter bastant på at noe av det som her blir kommunisert i denne tråden, har noe som helst hold...😆. Nå jo løsne etterhvert ...👍
StevenG
30.09.2021 kl 10:33 4999

Forstår ikke folk dette enda?? Når en aksje har gått solid opp på 6-12 måneder ... da er det alltid investorer som selger ned litt eller hele posisjoner . Har ingenting å gjøre mot det fundamentale , det er bare slikt det fungerer. Enten i blokk salg eller i markedet , som idag . Solid omsetning og når millionbeløp av aksjer ikke hever kursen ? Ja da er det nedsalg.. det vil si Blystad selger sine siste millioner nå før Pilgrim og Spike skal ut med litt til .
Er det ikke bare å vente og kjøpe mer ? Folk stresser for mye her 😅
jadden
30.09.2021 kl 10:36 4971

I mange innlegg på forumet refereres til fundamentale forhold og at de ligger fast, altså ingen grunn til bekymring når kursen går opp og ned (mest ned de tre siste måneder). Det er nok riktig det med det fundamentale, det var det som fikk aksjen til å være børsvinner første halvår. Det fundamentale, dvs dagratene og kontraktsvarighet steg jevnt og trutt og kursen fulgte med oppover. Nå har vi hatt en periode på 3 måneder der det fundamentale ikke ligger fast, men derimot bedrer seg uke for uke, opp 70 % siden i sommer. Kursen derimot ligger og svinger rundt der det fundamentale lå i sommer. Det er vel det som bekymrer investorene, hvorfor har kursen og det fundamentale skilt lag? Mange spør, men det er lite svar.

Jeg prøvde meg i helgen med spørsmål om hvem som bærer risikoen ved flerårlige kontrakter. Forumet var unisont enige om at kontraktene ikke kunne reforhandles, men det var ikke det som var spørsmålet. Containerbransjen har gått fra typisk kortvarige kontrakter for noen måneder. Da er risiko for markedsendringer små, og kjøper tar denne risikoen. Men ved overgang til flerårige kontrakter øker risikoen betydelig, så hvordan reguleres det kontraktsmessig? Dette må igjen ikke forveksles med force majeure, som er kontraktsklausuler som regulerer kontrakter dersom det oppstår markedssituasjoner utenfor partenes herredømme, eksempelvis krig, streik, lockout etc.
Redigert 30.09.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
nima
30.09.2021 kl 10:37 4963

Følger mønsteret, da er det bare å kjøpe seg inn igjen for den stiger vel i morgen eller mandag. Sånn har det vært en stund en dag ned neste dag opp
Londonmannen
30.09.2021 kl 10:40 4995

Nå er ikke jeg så naiv at jeg tror at store, proffe aktører ikke evner å se det samme som oss amatører. Når kursutviklingen likevel gir et inntrykk av at markedet generelt ikke er like overbevist som oss andre, så tror jeg at dette er en fullstendig feil tolkning av det som nå skjer. Kursutviklingen er en ting. Men den er PR nå robotstyrt. Og hvorfor tror dere at robotene gjør hva de kan for å presse kursen nedover? Tror dere virkelig at det skyldes at MPCC tjener penger som gress og vil gi betydelige utbytter i årene som kommer? Tror dere virkelig at det skyldes at selskapet i løpet av de kommende tre årene vil gi like mye og mer i utbytte PR aksje enn det du i dag kan kjøpe en aksje for? Nei, selvfølgelig ikke. Men proffe aktører vet at småsparere og andre uerfarne aksjekspekulanter er lettskremte og livredde for å tape innskuddene sine. En del av dem har tross alt investert penger de ikke har råd til å tape. Ved å presse kursen nedover skaper de usikkerhet og frykt hos aksjonærene. Og man ser jo på handelen at flere velger å selge seg ned/ut i frykt for at nedturen skal fortsette. Man kan jo undre seg over om disse som selger ikke evner å se lengre frem enn det nasen rekker! Nå må dere innse at det som skjer er at proffe aktører benytter roboter for å riste så mange aksjer som mulig ut fra oss amatører, slik at de selv får maks i utbytte når disse begynner å ramle inn på kontoene fra 2022.

Jeg synes oppriktig synd på dem som lar seg finte på denne måten. For det er ikke oss som tviholder på aksjene det er synd på, men dere som lar dere lure til å selge. Ufattelig at dere ikke gjennomskuer spillet.
Fullpung
30.09.2021 kl 10:46 4926

Hva kritikerene ikke forstår er at majoriteten her er langsiktige p.g.a utbytter, da spiller det Keine Kasserolle hva kursen er idag.
Enkelte må bestemme seg for om de skal være Trader eller Investor i MPCC.

Skipene til MPCC går Breakeven på 8-9,000 USD. Ratene vil aldri gå tilbake til nivåene pre-covid, så MPCC vil tjene penger i all uoverskuelig fremtid. Og så lenge vi har Helg11 sitt regneark og masse flinke folk her som følger med på markedet sitt vi trygt i skuten.
Slettet bruker
30.09.2021 kl 10:48 4908

I tillegg har ikke MPCC figurert så hyppig i nyhetsbildet de siste par månedene som de gjorde i første halvår. Det er sånt som får en rekke småsparere, tradere og andre utålmodige til å se seg om etter den neste moteaksjen. Disse gikk neppe langt ned i materien da kjøpte seg inn og sier seg fornøyd med den reisen de har hatt uten tanke for det som ligger foran. Helt fair det. Uten mange investorer med forskjellige strategier ville verdens børser fungert ganske dårlig.
Selv synes jeg det er veldig ålreit med litt ro og redusert hype rundt aksjen da jeg ikke har planer om å selge de 3 neste årene uansett.
StevenG
30.09.2021 kl 10:48 4916

Enig ! Og hvem ville sittet til neste år for å tjene enda litt mtp utbytter ..når de har allerede 2100% avkastning ? Dette er proffe investorer , ikke grådige.
Slettet bruker
30.09.2021 kl 10:51 4927

Alby! Så bra å se deg pålogget igjen. Har tenkt mye på hvordan det har gått med deg. Velkommen tilbake!