Hva skjer med FRO? Noe stort på gang?

Slettet bruker
FRO 27.11.2020 kl 09:19 11825

Vi som har vært med i mange år lar oss ikke "lure". Ledelsens begrunnelse om å ikke betale utbytte har en større forklaring enn det de gir markedet. Hvorfor? Jo når man er stinn av cash og har en flåte som har en belåning som er for å si det enkelt er BEHAGELIG, så er begrunnelsen for å ikke betale utbytte svak.

Noe mer er på gang, det er i slike tider, når ratene er nede og utsiktene er usikre at Fredriksen slår til........hva blir det til? Vi er med, tror tank kommer veldig hurtig tilbake.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 09:30 9696

Frontline har også et mandat til å trykke et stort antall aksjer å dumpe de i markedet.
De kjøper nok Hunter ganske snart
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
27.11.2020 kl 10:25 9570

Kan være et mulig scenario det, men det er langt mer å hente på oppkjøpskandidatene enn de som kjøper om det skulle skje. Er det noen som har oversikt over hvordan FRO-kursen har reagert etter tidligere oppkjøp?
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 15:47 9337

Hvem vedder i mot; Det skjer noe stort i FRO før JUL.
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
Garmis
27.11.2020 kl 15:51 9305

Er du lurt å være inne, eller er det best å avvente litt? Jeg har ikke fulgt med FRO så godt tidligere, kjenner derfor ikke til denne så godt historisk.
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 17:06 9174

Vi er alltid inne når fraktene er lave( spot)slik som nå. Viktig å få med at FRO har lengre avtaler med andre rater enn spot.
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
Garmis
27.11.2020 kl 17:12 9152

Ok, da er jeg inne ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
ks1977
27.11.2020 kl 17:28 9109

Vi? Har dårlig erfaring med forumpostere som omtaler seg selv i flertall :(
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 17:31 9087

Smart, men ikke forvent at den går mye før om litt. FRO har de beste skipene sammen med Hunter og er rigget for langsiktig vekst med moderne flåte. De er flinke på oppkjøp og jeg tror det kommer et stort før Jul. Ny sjef: Barstad som kan drift til minste detalj - meget dyktig. Kina og Østen vil overraske med høyt forbruk av olje, snakket med Kinesere som sier at forbruket og volumet er på et langt høyere nivå nå. Lagrene reduseres og man skal ikke se seg blind på flåten som har lagret olje (Cantango) - skipene er ikke brukbare inn i fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2020 kl 17:41 9309

Vi er et lite firma som investerer på Oslo Børs. Dersom du har har fulgt våre anbefalinger har du hatt en avkastning på ca 30% i år. Våre største poster i år har vært: STB, YARA og ParetoB. Vi har også anbefalt: ELK,NHY, Mowi (fra 155) og DNB. Vi er nå inne i NOFI,FRO, TEL, Volue -me og LSG. ++++ noe mindre poster i mange andre selskaper. Vi skifter portefølje hver ca 3 måned - vi har også mang uketrader. Unngår selskaper med høy gjeld og dårlig inntjening.

Sikkert mange som har gjort det bedre enn oss i år - håper det!! Men vi gjør det godt over mange år - uten å ta unødig risiko, så det er ikke farlig å lytte til oss.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2020 kl 21:00 8915

Med vedvarende kutt i oljeprod (og etterspørsel) på 7-8 mill fat per dag sammenlignet med situasjonen før virus, og for tiden et betydelig overskudd av tilgjengelige tankere, er jeg dessverre redd for at ratene kommer til å holde seg lave i noen måneder fremover. Husk at en reduksjon på 1 mill fat per dag i ett år utgjør en reduksjon på 182 oljefrakter. Hvert skip har i gj sn 6 turer per år, og man snakker således om et redusert behov for 30 skip per år for hver mill redusert produksjon som varer i ett år (182/6). Nå vil vi ikke få et helt år med 7-8 mill i prod reduksjon, men man kan jo allikevel fort regner seg frem til at et såpass stort kutt i prod som vi opplever i dag vil føre til et betydelig tilbudsoverskudd på fraktsiden. Regner med at etterspørselen gradvis tar seg inn i 2021 og at dagens blytunge marked gir fart på skrapingen fremover. I så fall kan det blir moro igjen i tank i slutten av neste år.

Analytikerne regner med at Opec+ vil forlenge dagens nivå på kutt et stykke ut i 2021. Jeg velger derfor å vente med å vekte meg opp i Frontline til starten av neste år. Derimot har jeg brukt anledningen de siste ukene til å øke litt på i Hunter group.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
nucleus
28.11.2020 kl 21:32 8840

Norge har økt oljeproduksjon i det siste ..
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
JTC
29.11.2020 kl 03:03 8572

Haster ikke med å komme seg inn i stortank nå tror jeg. Ikke alltid lurt å være tidlig ute om man må sitte i 6 måneder og vente på oppgang. Har en lyttepost i Hunter og i Teekay. Når ting begynner å skje kan man vekte seg opp:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
JonasKr
29.11.2020 kl 07:47 8430

Norge er irrelevant, OPEC+ og USA har kutt på nesten 10mill bpd. Når det kommer ut i markedet skjer det ting, det er primært flybransjen som nå er problemet. En kan jo spørre seg selv om hvorfor det kun er skrapet en VLCC på 500dager?
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
JonasKr
29.11.2020 kl 09:06 8329

Spørsmålet for bransjen generelt er jo hvor mange nye skip man "tør" å bygge fremover. Et skip har vel nedbetalingstid på rundt 20år og skal vare 20-25år. Oljens fremtid er usikker og imo2030 kommer. Det trengs masse offshore-vind skip fremover så det blir vel ikke spesielt billig å bygge skip uansett. Dette blir en avgjørende faktor, veit ikke om jeg hadde turt å bygge nye VLCCer fremover hvis jeg var reder, I disse klima-tider. En ting å merke seg er jo at bransjen virker ganske Bull, i og med at det ikke skrapes skip. Bonusen for eco-skip med scrubber vil øke med økende oljepris. At ratene vil begynne å øke gradvis fra april (OPEC+ kutt reduseres) er det vel ingen tvil om
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
nucleus
29.11.2020 kl 09:46 8230

De brukte jo eldre VLCC til bunkring (lagring) av olje, når det ble prisbonanza på fraktrater. Da var det ikke store behovet får skrape gammelt. Fremover tankflåter med scrubbers, eller nybygging av mere miljøvennlig? Det veit vi jo ikke ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
29.11.2020 kl 11:16 8071

Hvor mange skip er vraket siste 6 mnd da? Noen som har link eller info?
Vraking kombinert med lite nybygg vil gi press og økte rater tenker jeg, ketchup effekt om corona vaksinen fordeles effektivt og får verden i gang igjen.

Nå har det vært sparebluss i investeringer i olje/gass verden i 6-7 år, noe som ofte gir en oppblomstring i etterkant. Bla. er Bay du Nord utbyggingen utsatt, skulle bygges ved Samsung i Korea. Ved Dalian I Kina er prosjekter også utsatt men snart i gang med bygging av flere PFSO skip som skal produsere utenfor Brasil, Equinor er en av eierne. Innen vind og sol er det en kjempevekst i investeringer.
Generellt vil selskaper og folk over hele verden ut å reise igjen, seminarer, utstillinger og samarbeidsarenarer skal igang etter verden har vært nedstengt i coronatiden. Cruise og fly og generell reisevirksomhet vil få en enorm vekst. Folk vil treffes personlig og danne relasjoner fremfor å sitte kun på teamsmøter.
Samsung og DSME i Korea som er at verdens største skipsbyggingsverft har fått store ordrer siste tiden med mange LNG skip for Qatar og en flåte av Suezmax skip, samt en av de største i koreansk historie, trolig fra Zvezda. Disse verftene bygger også olje og gass installasjoner.
Ventetiden kan derfor bli lang på nye skip, prisene går opp og alt er rigget for en supersyklus.
Der fremme ligger IMO 2030 som påvirker kravene til neste generasjons skip. Uten avklaring på teknologi fører det til usikkerhet her tror også jeg at rederne er restriktive til å bestille mange nye skip. Dermed fortsetter snittalderen på VLCC, som allerede er rekordhøy, og øke.

Utenom dette har vi spenningen i midtøsten. For meg er det selvsagt at drapet på Atomprogrammets leder i Iran får konsekvenser som fort kan føre til at transport av olje i gulfen blir redusert. Oljeprisen har på kort tid økt fra stabilt 40 dollar til 48 dollar, det er 20% på kort tid. Innfører USA sine lenge varslede sanksjoner mot de selskaper som transporterer olje fra Venezuela, så vil det også fyre opp prisen.
Etter 7 trange år kommer 7 gode, sies det. Men innen shipping snakker vi vel om 15-20 trange år :-)

https://splash247.com/samsung-heavy-wins-suezmax-orders-as-well-as-giant-zvezda-contract/
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Kantarell
29.11.2020 kl 15:58 7704

Tør man å spå 80 kroner i FRO før jul?
Jeg er fristet til å laste opp under 50,- denne uka.
500 millioner i overskudd i Q3 () -
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
JonasKr
29.11.2020 kl 18:49 7456

Problemet er at spotprisene kommer til å være grusomme frem til tidligst Q3 2021. Så lenge Opec holder igjen 7.7mill bpd og USA over 2mill bpd så er det aaaalt for mange skip.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.11.2020 kl 18:50 7446


FRO – Increase in Ownership Interest in Feen Marine Scrubbers
15.01.2019

Frontline Ltd. (the “Company” or “Frontline”) (NYSE:FRO) today announced that its ownership interest in Feen Marine Scrubbers Inc. (“FMSI”) has increased to 28.9% following the purchase by FMSI of a 30.8% stake in FMSI from Bjørnar Feen.

Robert Hvide Macleod, CEO of Frontline Management said: “FMSI has gained market share since our initial investment, and we are pleased to see our ownership stake in the company increase. Setting aside potential financial benefits, our ownership in FMSI has allowed Frontline to source high specification scrubbers on short notice, which we believe will present a challenge to many owners as the deadline for sulphur emissions compliance approaches.”

FMSI was formed in 2017 and has rapidly become a leading manufacturer of exhaust gas cleaning systems (“EGCs”). The company has a presence in Batam, Oslo, Singapore, Athens, Mumbai, Shanghai and Seoul and has received orders for more than 150 EGCs systems since its sales efforts were initiated. As of 3 January 2019, FMSI had delivered 45 EGCs, and fully commissioned 18 systems. In response to market demand, FMSI is increasing its production capacity through constructing a 40,000 square meter facility in Batam, Indonesia. The new facility, which will commence operations in February 2019, will see production capacity increase five-fold at a time when some manufacturers are unable to accept scrubber orders due to capacity restraints.

January 15, 2019,
The Board of Directors
Frontline Ltd.
Hamilton, Bermuda
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
30.11.2020 kl 19:27 6905

FRO faller markant i USA, samtidig som tankratene stiger kraftig fra et lavt nivå. VLCC har steget 57% fra onsdag i forrige uke til i dag. Tar sjansen på å gå inn igjen her.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2020 kl 19:52 6804

FRO a ca kr 55 i USA nå bør være en grei inngang, så kjøpte også :-) Tror det kan bli en god investering på litt sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Spartan
30.11.2020 kl 20:01 6755

Fristet til å kjøpe om den detter ned til 50 igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2020 kl 20:07 6737

Spartan - laster også mer om jeg får mulighet +/- 50, men tror 55 også er en god inngang. Stikker fort opp igjen nå tror jeg ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
01.12.2020 kl 18:18 6260

Ratene litt opp i dag også. Kursen stuper videre. Kjøpte mer nå på 53,5
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2020 kl 20:10 6062

Ws 52 i appen
Kjøpte litt selv på 53,6
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
01.12.2020 kl 20:18 6026

Har kommet flere gode slutninger i dag. I tillegg til FRO, gikk jeg inn igjen i TNK på 11,1 etter å ha solgt på 12 for en uke siden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2020 kl 20:37 5941

Kjøpte mer jeg også, håper å få mer ned mot 50 blank :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2020 kl 20:56 5884

Ganske bra short i Fro enda, vi får håpe på et lite vinter rally.
Bør bedre seg nå, eller taper Ceo hele desember veddemålet,
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
dr-syk
01.12.2020 kl 22:07 5727

Tviler vi ser 50 om ikke Opec + klarer å kødde det til på torsdagen?
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
dr-syk
01.12.2020 kl 22:08 5725

Enten er CEO en skikkelig gambler, ellers så har han noe inside info som kommer ila. desember mnd....
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2020 kl 22:27 5672

Ceo er en skikkelig gambler, gang på gang har vist, men han treffer ikke godt med timing, det Jar han vist gang på gang.
Men makan til møkka q4 skal en jaggu årevis tilbake i tid for å finne også.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
dr-syk
01.12.2020 kl 22:49 5593

Ja Q talla var basert på spot i markedet, skuffende nok, men utbytte ville jeg ha, dog dette kommer i neste runde. Det som var egentlig tiltenkt long posisjon var:
1) Fusjonering mellom tank selskap.
2) Oppkjøp av Hunt
3) Salg av Fro

Venter fortsatt på nyheter, lurer på om Fred. er lei av tank, nå som døtrene ikke skal i shipping?
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
03.12.2020 kl 19:44 5089

Ratene klatrer videre.

Most significant #oil #tanker #shipping spot movements:

#VLCC +23% to $12k/d
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
Andreas
03.12.2020 kl 22:44 4844

OPEC and Russia Reach Deal to Raise Oil Production
«Oil producers in the OPEC Plus group reached a compromise on a modest production increase»
https://www.nytimes.com/2020/12/03/business/opec-russia-oil-production.html

Det er da en begynnelse …..
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
dr-syk
03.12.2020 kl 23:04 4800

Vendepunktet er kommet. FRO US: Stengte opp 0,98%+post-market opp 0,97%, totakt 1,95% lover bra. Etterhvert som vaksinene shippes ut, går etterspørselen opp, ratene likeså.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
HitIT
04.12.2020 kl 15:35 4389

Bra driv i aksjen nå! up over 6%
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
04.12.2020 kl 15:53 4331

Dette var hyggelig oppgang og kjapp gevinst. Selger FRO her og kjøper mer Hunt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare
HitIT
04.12.2020 kl 16:27 4190

yeah yeah, sluttet på HOD, tenker denne er tilbake på 60tallet neste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 04:27 Du må logge inn for å svare