FLEX LNG - Kursmål

omans
FLNG 27.11.2020 kl 23:52 73728

"De lærde" strides.

Claeves nedgraderer med mål 60
SEB øker sitt til 70
Kepler har 107
Pareto øker til 95
--

Jeg kan se ut fra teknisk formasjon at det gis signal om mål ca 76 i første omgang.
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Kristoffern
24.02.2021 kl 19:06 4595

Det er et viktig tema. Ratene holder seg ikke så verst på de 50 k+ jeg skrev. Men mangler litt facts på slutningsstrukturen. Husk de 65k du får oppgitt er på reisebasis og posisjonsavhengig. Effektiv pris til eierne er noe annet. Viktigere er rykter om at mange brukere nå prøver å gå litt lengre ut på certepartier fordi vinteren viste at skillet mellom full utnyttelse med 100k+ rater og generell oversupply er svært liten. Men lite feedback på dette i regnskapsmeldinga. Synes flng har gjort en meget respektabel jobb. Differansen mellom dagens 140 mill i implisitt verdsettelse og 180 usd / skip begynner å bli oppsiktsvekkende stor. Nav/aksje er vel godt 120 Kr aksjen. Mot de 75 +/- kursen er i dag.
sverre_stang
24.02.2021 kl 17:09 4610

FLNG - Repurchase of shares
February 24, 2021
Hamilton, Bermuda

Flex LNG Ltd. ("Flex LNG" or the "Company") announces that the Company has today purchased 8,500 of the Company's own common stocks. The shares have been bought on the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 75.33 per share. After this transaction Flex LNG holds a total of 440,000 own shares.

The transaction is part of the share buyback program announced on November 19, 2020.

For more info please contact: Harald Gurvin, Chief Financial Officer of Flex LNG Management AS. Telephone +47 23 11 40 00

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
sheepman
24.02.2021 kl 14:38 4660

Tja, de har vel ikke så mange båter på spot nå. Mesteparten er på faste kontrakter og variable rater. Får tro de har sluttet noen av spotbåtene på lengre kontrakter nå. Men fallet i spotratene er vel ikke akkurat noen overraskelse. Spotfutures for april var jo lavere i januar, enn den er nå, så det ser jo bra ut. Disse spotratene som man får opplyst nå gjelder vel for april.. - Men det er uansett over 60 000 dollar om dagen nå for MEGI, så ser vel greit ut. Break even er på ca 45 000 om dagen for flex. De greide litt over 45000 om dagen i fjor sommer under pandemien, så det må vel gå greit og få mer enn dette nå i år for 2 og 3 kvartal!
MacJoJo
24.02.2021 kl 13:58 4652

https://fearnpulse.com/

Hvis det har vært slutninger i løpet av Januar, og første halvdel av Februar, kan en nok forvente at de har fått gode kontrakter. Men fortsettelse ser heller laber ut.

Noen som har oversikt over hvilke spot-båter som har lastet siste 2 mnd?
Kristoffern
23.02.2021 kl 19:26 4778

Ser ut som ratene nå på helt moderne skip, nå er tilbake til de 50 000+ vi hadde i 3 kvartal. Men ryktes om god interesse for lengre slutninger. Ser it som om Flex dro bra nytte av nyttårsstigningen. Energisituasjonen globalt er vel blitt ganske så supportive for LNG. Mye å gjøre fortsatt inn i 2 kvartal på tomme lagre. Men mye ny tonnasje blir levert i år. Dette vil holde spot nede. Men periode vil vel bli mer interessant når de gamle dampbåtene blir tilbakelevert gjennom året. B/E er vel godt 45 000 dagen for Flex. For båter med 30-årene + levetid.
Ser ut til at de tjener ca 1-1,5 usd/aksjen i år da. Vi kjenner bare få slutninger for 2-4 Q. Ser nokså interessant ut med et forsiktig tilbakekjøpsprogram. Og fin flaks/beregning denne vinteren. Antagelig en av de beste skipsaksjer du finner Worldwide.
sverre_stang
23.02.2021 kl 18:53 4721

Flex LNG Ltd. ("Flex LNG" or the "Company") announces that the Company has today purchased 21,500 of the Company's own common stocks. The shares have been bought on the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK 75.19 per share. After this transaction Flex LNG holds a total of 431,500 own shares.
Mollen
23.02.2021 kl 18:29 4685

Har vært litt stille her inne. Hvordan ser ratebildet og utsiktene i LNG ut nå og videre ut over våren ?
omans
18.02.2021 kl 23:34 4997

Tenker alt begynner når osebx bryter opp av 1000. Før det skjer virker det å konsolidere,
Kaller bruddet opp av 1000 for "The lift-off", når den tid kommer. Trenger kanskje ikke bli så veldig lenge til.
sheepman
18.02.2021 kl 22:02 5041

Flex LNG delivered as expected and guided in Q4 but gives a clear statement with the
dividend that is expected to increase going forward. While Q1 will be less stellar than
previously hoped, we find the business model now firmly proven – and that its P/B of
0.6x with fully invested ROE (against good counterparties) well above 11% at
conservative rates is far too low. Maintain BUY, raising our TP to NOK 130 (120)
bellx
18.02.2021 kl 09:41 5129

Pareto hever i dag kursmålet til 130 mens danske bank sier hold til 80.når det gjelder analyser på aksjer er det visst bare å tenke på et tall??
Rumleskaft
17.02.2021 kl 08:04 5228

Ca 100.000 i rate for q1..? Må si jeg hadde forventet mer - litt skuffa over det faktisk
Ratta
17.02.2021 kl 07:39 5225

Eps 0.5$ for Q4 og omtrent det dobbelte for Q1. Brukbart marked gjennom kommende "lavsesong".
sverre_stang
16.02.2021 kl 23:32 5223

Uff, Long... dette går nok ræva. Ser vi 65 imorgen??
omans
15.02.2021 kl 16:58 5402

Ser kursmål økes:

FLEX LNG: DNB øker til NOK 102 (91), gjentar kjøp.
Slettet bruker
15.02.2021 kl 11:17 5497

Ser ut som det var lurt å ta noen aksjer på 66kr, eller hva Sona ?
Tipper Hlng også vil gå som ei kule etter q4, fullboket å greier.
Redigert 15.02.2021 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.02.2021 kl 11:08 5498

Fra Arctic:

LNG – Spot falling and sentiment remains soft!
Following last week’s 30% drop, LNG carrier spot rates fell further this week. Tri-fuel and MEGI (2-stroke) spot rates were down by 24% and 27% to USD 62.5k/d and USD 72.5k/d, respectively, according to Poten. 1yr TC rates were flat from last week, with tri-fuel and MEGI (2-stroke) quoted at USD 52k/d and USD 64k/d. Rates entered the year on a strong note supported by strong gas prices and an open East-West arbitrage.

However, rates have been under pressure the past weeks as gas prices have been falling rapidly. The JKM March ’21 contract trades at USD 8..26/MMBtu, which is 2% down from last week after having dropped 40% from three weeks ago. Moreover, the average monthly contract for 2021 stands at USD 7.96/MMBtu, which is more or less flat from a week ago.

While shipping rates continue to come off rapidly in the East, prompt availability remain limited in the West. This is likely to be the case in the coming weeks as vessels continue to discharge in the East. The spot market has been subdued due to a combination of Chinese New Year and limited new cargos. Fixing continues on the term side with traders in particular moving opportunistically on new positions at competitive levels.

Rates are expected to fall further in the coming weeks as we are heading into a softer seasonal period for demand and relet players are eager to secure employment as they see the charter cargo market coming off. Available vessels for prompt delivery stands at 10x vessels (vs five last week). There is still a lack of available tonnage in the West, but availability has increased substantially in the Far East in recent weeks, and the trend is expected to continue over the next month.

Owners taking delivery of vessels in the Far East are faced with the challenge of ballasting to the West or to position for securing a new intra-pacific voyage. We should expect rates to slide in the coming weeks based on weaker seasonal demand and sliding gas prices (reflected by the futures curve).. Charterers are confident on being able to secure tonnage for next requirements given the expected tonnage build-up during March.
rolstad
13.02.2021 kl 12:03 5885

Med elbiler blir etterspørselen etter strøm større, for å sikre jevn tilgang på strøm trengs gass, som igjen fører til økt etterspørsel av LNG. Selv med økt flåte kapasitet tror jeg på høye rater i mange år fremover.
omans
13.02.2021 kl 09:41 5944

Ser at aksjen nå etter gårsdagens handel USA initierer kjøpssignal for MacD, Rsi og MA-brudd der.
Norsk bulls sier stay long.
You may relax since our STAY LONG position is secure. The market action does not cast a serious doubt on the wisdom of going long.

Ser an om 77,50 tas ut til uka, deretter videre års toppen.
Redigert 13.02.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.02.2021 kl 20:01 6229

Så du tro altså at q2 og q3 i år blir dårligere enn fjorårets historisk dårlige rater? I fjor gikk jo flex i break even i q2 og q3 på elendige rater. I år har vi lagre i Europa som tømmes kjapt før sommeren og i Asia har de helt tomme lagre. Vi har en flåtevekst på ca 6 prosent som svarer til ca det man trodde var forbruksøkningen i verden før kulda satte inn... Du kan jo selvfølgelig ha flaks med at neste vinter blir varmere i Asia enn gjennomsnittet, men tviler vel på at du sitter med shorten så lenge.

Har du regnet litt på utbytter i 2021 og 2022 Sonatrak?

Eller har du ikke regnet i det hele tatt?

Jeg for min del har et totalt avslappet forhold til Flex nå. Skal bli koselig med kvartalsrapporten som kommer nå på to små uker. Blir vel ingen bombe hva cashflowen ble i q4, for de oppnådde ratene i q4 har jo Flex tidligere opplyst til å være ca 70 000 dollar om dagen. Det som blir intr er hva de sier om oppnådde rater i q1 og mest spennende blir det om de har bundet opp hele , eller deler av flåten på kontrakter i q2 og q3... Så får vi vite om Flex holder ord og betaler ut all positiv cashflow i utbytte :)

-Lykke til!

Sonatrach
08.02.2021 kl 18:52 6252

Så detaljert er jeg dessverre ikke.Men jeg tror vi skal bli rimelig happy om Q2+Q3 samlet blir i positivt terreng. Jeg tror ikke neste vinter blir like bra som denne vinteren gitt at produksjonen i de delvis handicappede terminalene er tilbake igjen for fullt, samt det store tilsiget av nybygg. Samt at befrakterne blir litt smartere i sin logistikkplanlegging.
Redigert 08.02.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
sheepman
08.02.2021 kl 17:42 6281

Vel,vel,,,,,- SHORTER-track: At ratene skal ned mot 2q og 3q tror jeg alle her vet fra før. 2q for tfde er vel nå estimert til ca 45 000 om dagen ... så må vi plusse på ca 10-15 000 dollars for MEGI, så kommer vi opp i 55-60 000 dollar om dagen. Dette vil bety positiv cashflow for Flex på ca 10-15 000 dollar om dagen. Dette vi i så fall bety i overkant av ca 2,5 kroner pr aksje i positiv cashflow bare for 2 q. Tidligere har imidlertid Flex gjort det langt bedre enn spot på q2 og q3, så jeg tror det blir bedre.

- Hva tror du at positiv cashflow blir i 2021 da Sonatrack? Du kan godt spesifisere for hvert kvartal... ha ha ha ha
Redigert 08.02.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
08.02.2021 kl 15:44 6348

Den som ikke har solgt seg ut av LNG nå, den må stå:

LNG - Spot falling; TC rates flat
Following last week’s 25% drop, LNG carrier spot rates fell further this week. Tri-fuel and MEGI (2-stroke) spot rates were down by 31% and 29% to USD 82.5k/d and USD 100k/d, respectively, according to Poten. 1yr TC rates were flat from last week, with tri-fuel and MEGI (2-stroke) quoted at USD 52k/d and USD 64k/d. Rates entered the year on a strong note supported by strong gas prices and an open East-West arbitrage.

However, rates have been under pressure the past weeks as gas prices have been falling rapidly. The JKM March ’21 contract trades at USD 8.39/MMBtu, which is 5% down from last week after having dropped 39% from three weeks ago. Moreover, the average monthly contract for 2021 stands at USD 8.05/MMBtu, which is more or less flat from a week ago.

While shipping rates continue to come off rapidly in the East, prompt availability remains limited in the West. This is likely to be the case in the coming weeks as vessels continue to discharge in the East. The market sentiment is driven by cargo prices and the spread between prices in Asia and the Atlantic. Hence, following the recent drop in prices, rates are trending lower and charterers are cautious on fixing for March, anticipating a further decline in headline rates.

The key factors that will determine how quickly rates are falling are weather forecasts, political factors affecting demand in Asia (and prices) and congestion around the Panama Canal. Rates are expected to fall further in the coming weeks as we are heading into a softer seasonal period for demand and relet players are eager to secure employment as they see the charter cargo market coming off.

Available vessels for prompt delivery stands at five vessels (vs two last week). There is still a lack of available tonnage, particularly in the West, as strong volumes have induced an increase in demand for tonnage in recent months. A shortage of tonnage had been a bottleneck for charterers, but as we’re highlighting above, availability is expected to increase in the coming weeks as demand slides.

We should expect rates to slide in the coming weeks based on weaker seasonal demand and sliding gas prices (reflected by the futures curve). On the term side, charterers are waiting for one year rates to come off further before making a move. Meanwhile, an increasing number of vessels of all sizes, newbuilds included, are being shown for longer periods as subletters review their tonnage needs for the summer.
Else
08.02.2021 kl 09:23 6472

Sterk kulde østover og LNG-transporten går på full fart . FLNG styrker seg videre i dag med +2,5% på vei mot kursmålet på 100kr.
sheepman
04.02.2021 kl 16:17 2999

Hmmm. - ja du la jo frem fiktive fremtidsrater før jul også - men disse viste seg jo naturligvis å ikke stemme i det hele tatt! Hvor mye har du shortet denne gangen?
Sonatrach
04.02.2021 kl 15:31 3040

Jeg har sittet short i LNG i 3 år (dvs ikke eid LNG aksjer), da det er bedre inntjening i andre shippingsegmenter. Fluktueringen (syklusen) i aksjene er altfor stor til at det svarer seg å sitte å tviholde aksjer pga utbytte. Aksjen ramler uansett tilsvarende på -ex utbytte dag. Den eneste forskjellen i LNG i år fra de 3 foregående årene er at markedet kicket inn 1 mnd sener i 2020 og har vart 1 mnd lengre i år. Ratene tryner i Februar istedet for Januar.

Baltic LNG 1+2+3 pr dag for Mars & April. MEGI-XDF kun marginalt over dette!

Mar-21 - 39,750 / 49,875 / 40,750
Apr-21 - 29,625 / 34,125 / 31,125



Redigert 04.02.2021 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
sheepman
04.02.2021 kl 13:08 3078

Hvis de oppnår rater på ca 100 000 ut i begynnelsen av mars, så er det veldig veldig bra rater! Hva var ratene i fjor på dette tidspunktet,tro?
I fjor gikk de ca i null på de elendige ratene som de fikk i 2q og 3q. For 2021 så vil nok Flex oppnå rater langt over break even både i 2 og 3 kvartal! Dette betyr at vi man kan få bra med utbytte i alle kvartaler!

Hva satte du shorten på?

Tenker jeg sitter og tar i mot fete utbytter i Flex, jeg.......
Sonatrach
04.02.2021 kl 10:13 3146

Ratene stuper for hypermoderne og effektive LNG skip:

The 173,000cbm Flex Endeavour has been sub-chartered by Japanese utility Osaka Gas from US-based major ExxonMobil. The vessel will lift a cargo from Oman LNG on 17 February and deliver it to Japan. The vessel is chartered for a single voyage in high-$90,000s/day.

Bli med å ri den neste LPG bølgen før det er for sent, og gå tilbake til LNG i September.
Redigert 04.02.2021 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
sheepman
02.02.2021 kl 17:35 3386

Tallene nedenfor er for TFDE.
Ca kanonsterke 140 000 for MEGI nå for levering langt ut i mars. Vi får nok et veldig bra 2 kvartal også i år!

Argus Market Highlights: LNG Freight

Prices published 01 February 2021 ($/day)
ARV1 - Australia-northeast Asia 105,500
ARV2 - USGC-northwest Europe 125,306
ARV3 - USGC-northeast Asia 126,159
TFDE laden leg - west of Suez 120,000
TFDE laden leg - east of Suez 95,000
Jensi
02.02.2021 kl 14:09 3469

at vi ikke rigtig kommer videre............
nogen med lidt info om seneste LNG spot ????
omans
02.02.2021 kl 13:10 3479

Og oversatt til norsk, så betyr det?

Blir bra rodeo. Jeg spår hovedindeksen til 1100 og videre kanskje også 1250, ila H2.
Det finnes ingen argumenter for dårlig år. Det er et perfect setup.

FLex over 100, eqnr over 200, mye skal opp.
omans
02.02.2021 kl 12:42 3436

Kan se ut som støtten underkant av 70 holdt, og en er godt rustet for videre oppgang ved inngangen av det sterke børsåret 2021.
11 månder igjen av dette OKSENS år, the year of the OX. (Men starer strengt tatt ikke før 12. feb ift Kinesisk regnemåte.)
Redigert 02.02.2021 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
sheepman
02.02.2021 kl 10:46 3486

Arctic høyner kursmålet til 117 kroner aksjen. Kjøpsanbefaling
Fresh Prince
25.01.2021 kl 23:30 3714

Kursen endte på 73,44kr i USA, så skal nok opp i morgen
hogan
25.01.2021 kl 14:59 3891

Eps q4 blir ca 0,5 us rater 70000 som ikke er noe spesielt. Gir på 71 kr aksje 24% i året i utbytte og det blir minimum med denne kalde vinteren.
Deler ut alt minus noe tilbakekjøp.
Plukka mer mellom 70-71, bare å lene seg tilbake her.
2020 mild vinter og corona kaos ble 60000 rater.
Break even 47000 når alle ship er på vannet om noen mnd
Nesten halv pris på Nav og rater 175000, fint med et par lange kontr nu
Redigert 25.01.2021 kl 15:04 Du må logge inn for å svare