Hareide kjører et solospill - er i strid med begge nestlederne

Slettet bruker
28.09.2018 kl 18:35 2041

Etter Hareides solospill er det full splittelse og kaos i KrF.

KrF-leder Hareide er ikke bare i strid med sine egne velgere - nå viser det seg at begge nestlederne i KrF er i mot veivalget hans.
I tillegg har flere KrF-topper på Stortinget flagget sin uenighet med Hareide, mens en rekke fylkes- og lokallag i partiet reagerer.

Hareide kjører rett og slett et sololøp hvor han forsøker å kuppe saken med bok og svulstige taler.
Men siste ord er neppe sagt i denne saken.

Hareide spiller et høyt spill for å slippe til venstresiden i norsk politikk etter at de tapte valget.
Velgerne vil ikke akseptere at Hareides solospill skal åpne opp for mer makt til SV, Rødt, De grønne, AP og Støre.
Redigert 28.09.2018 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
balder72
30.09.2018 kl 21:25 1135

Det er Bondvik som styrer dette. Han har direktelinje til Hareide der han gir sine instrukser. Det er Bondevik som styrer Krf og ikke Hareide. Han er bare en løpegutt.
Slettet bruker
30.09.2018 kl 22:33 1121

Man skal være klar over at AP+SP+KRF har 76 mandater. Med SV støtte blir det 87. Og de kan bruke H som motvekt mot SV.
https://www.dagbladet.no/nyheter/ber-sv-si-nei-til-bompenger/70243142

Nå er SV i ferd med å gjøre seg til et bompengedödar parti.

De blå blå grønne må avvikle bompengene over hele landet, ellers blir de kastet.
Clubs
30.09.2018 kl 22:44 1116

Ja,for i Oslo er jo SV sååååå sterke motstandere
av bompenger.....,ehhhh

SV er bløffmakere som nyter bompenger,som i Oslo!
Slettet bruker
30.09.2018 kl 22:53 1112

De nye toner fra Rogaland vil endre på dette.
Hiv hele bompengeopplegget på skraphaugen. Det er ineffektivt og ressursødende. Ingen andre land har slik galskap.
Bensin, biler, forsikring, parkering m.m. er i verdenstoppen dyrt FRA FØR. Som om dette ikke har noe å si for eksporten av varer og tjenester i Norge.
Få hurtigjernbane ferdig. Ta vekk moms på togbilletter, og yt subsidiert strøm til togene. Gratis Park & Ride, Send ERA på dør.
Slettet bruker
01.10.2018 kl 18:23 1078

Norge står i fare for et regjeringsskifte og Dagsnytt 18 har ikke den aktuelle saken som tema engang...
Slettet bruker
01.10.2018 kl 19:03 1074

Det er ingen vits å diskutere dette. Norsk politikk er bare løgn, falskhet, manipulasjon og hykleri alt sammen. Det eneste som teller er å sørge for at folket får makten i Norge. At vi blir kvitt det falske lissom demokratiet som i realiteten er et totalitært sub-styre underlagt globalister.
Slettet bruker
02.10.2018 kl 10:59 1041

Og Aftenposten er i gang med å påvirke ikke-sosialistiske KrFere til å skifte side:

"- Her er sakene KrF kan vinne ved å gå til Ap", er overskriften i avisen.

Et dårlig kamuflert påvirkningsforsøk.
Fluelort
02.10.2018 kl 17:07 1024

Bondeviks opptreden på NRK i helgen, der han gikk ut og støttet Hareide, fremstår for meg mest som et falskt spill. For når jeg vet hvordan det har vært med usikre Hareide, som normalt knapt makter å fatte en beslutning eller å gi ett eneste klart svar, men som etter mye å dømme, benytter Bondevik som mentor og ledestjerne, så er det mye som tyder på at Bondevik har stått bak Hareide og mer eller mindre ledet han i sosialistisk retning.

Det at Bondevik så går ut og "støtter" Hareide, er da mer å regne som at Bondevik egentlig bare støtter seg selv og det at Hareide følger Bondevik...

Og propagandakanalen NRK spurte selvsagt ikke Bondevik om hvorvidt Hareide hadde søkt råd hos ham, fordi NRK da kunne risikert at svaret kunne ha opplyst saken og ført den i en retning som NRK ikke ønsket.
Redigert 02.10.2018 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2018 kl 17:37 1022

Ja, det er jo ganske påfallende at en yngre slektning av Bondevik som er aktiv i lokalpolitikken for KrF, også er en av de sterkeste kritikerne av dagens regjering. Bondevik trekker nok i trådene både her og der for å påvirke sine politiske omgivelser.
Redigert 02.10.2018 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Sotah
02.10.2018 kl 17:48 1016

Over 200 nyinnmeldte i KrF siden temaet ble tatt opp, melder Hareide idag. Kan det tenkes at menigheten her tar helt feil i den saken også? Stay tuned.
Fluelort
03.10.2018 kl 17:04 695

Jeg har etter Hareides tale fredag, sett en liste på 10 - 15 punkter som Hareide hadde ramset opp for hvor han mener at KrF har felles standpunkter med AP. (Jeg husker dessverre ikke hvilken nettavis jeg leste dette hos og har følgelig ingen link til denne). Men jeg husker i hvert fall at de aller fleste punktene dreiet seg om hvordan penger kan fordeles.

Det at venstrevridde Hareide finner fellesskap blant sosialister som vil ødsle bort penger andre har tjent, til alt mulig av mer eller mindre "gode formål", det er ingen bombe. Men for å kunne bruke penger, bør man først tjene penger, og oppramsingen til Hareide var særdeles mangelfull når det kommer til tema som næringspolitikk og hvordan landet kan øke verdiskapningen, ja temaet var kort sagt så godt som fraværende.

Dette indikerer sterkt at Hareide har en "sosialistisk tankegang", der hovedfokus er hvordan staten kan omfordele og bruke/ødsle bort dine skattepenger, mens det ikke benyttes mange kalorier på å legge til rette for økt verdiskapning. Se for eksempel på det sosialistiske fyrtårnet Venezuela!

Grunnfjellet i KrF, særlig på Vestlandet, har en stor andel velgere som selv er næringsdrivende, og den venstredreiningen Hareide forsøker for partiet, kommer helt på kollisjonskurs med disse velgernes holdninger. Se for eksempel uttalelser fra Per Sævik med flere til Dagens Næringsliv i dag.
Redigert 03.10.2018 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
Fluelort
04.10.2018 kl 19:57 672

En prest måtte av samvittighetsgrunner avstå fra å stemme på KrF og Hareide.

Nei takk til Hareide

Hareide & Co er nå på kollisjonskurs med Jesu ekteskapsbud.

Da Knut Arild Hareide deltok i Pride-paraden, innså jeg at han ikke kunne få min stemme ved stortingsvalgene. Og da nominasjonsmøtet i Hordaland KrF likevel nominerte ham til stortingsplass, ble konsekvensen at jeg av samvittighetsgrunner ikke kunne legge valglisten til Hordaland KrF i urnen. I stedet stemte jeg med partiet De Kristne.

https://www.dagen.no/dagensdebatt/samfunn/KrF/Nei-takk-til-Hareide-663081
Fluelort
04.10.2018 kl 19:58 671

Hareide ønsker et varmere samfunn, og vil starte med å la Frp brenne i helvete.