Avance i desember, fortsatt mot 60!!
Forrige tråd ble litt lang, så tillater mei å sterte en ny tråd for desember. November har vert eventyrlig i avance, og det ser ut som det er mye mer å gå på før den topper ut. Tror 50 kan komme før jul dersom ratene er så høye som nå. Avance er ferdig med flere dockinger og klar til å skumme fløten med skip i spotten.
Fortsatt er det vel slik at ingenting vokser inn i himmelen, ei heller avance, men enn så lenge burde det være oppgang i vente. personlig vil jeg ha med utbytte Q4.
Fortsatt er det vel slik at ingenting vokser inn i himmelen, ei heller avance, men enn så lenge burde det være oppgang i vente. personlig vil jeg ha med utbytte Q4.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
cold
02.12.2020 kl 16:51
4945
Vi hadde en lignende situasjon sist gang Avance (agas) bikket 42 kr i januar. Kursen bunnet ut omtrent der vi er nå før den tok sats og bykset til igjen. Får vi en reprise?
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
suspekt
02.12.2020 kl 16:59
5015
Skal nok opp i morgen, det var korr i avance denne gangen
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
reveneven
02.12.2020 kl 18:06
4837
Klassisk gevinstsikring. De med mye gevinst fra lave 20 har nå solgt. Snittet er opp. Selskapet tjener solid med cash og aksjene gjør seg klar til nye løft.. tipper litt sideveis ut uka før den setter kursen mot 50 neste uke.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
uldiuldi
02.12.2020 kl 18:11
5016
Poten 83,191
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
isolon
02.12.2020 kl 18:47
4966
Fearnley`s : 83.333 k$/dag
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Elpge
03.12.2020 kl 07:51
4568
Tror det nærmer seg slutten på gevinstsikring her.
Skal følge litt med i dag, og hvis fortsatt rødt så får man hanke inn litt til tradekontoen.
Det er jo positivt at det kommer inn en del nye aksjonærer med høyere snitt enn de hadde de som solgte.
Ser fremover mot Q4 og Q1.
Regner med at det renner inn litt utbyttekroner på kontoen da.
Skal følge litt med i dag, og hvis fortsatt rødt så får man hanke inn litt til tradekontoen.
Det er jo positivt at det kommer inn en del nye aksjonærer med høyere snitt enn de hadde de som solgte.
Ser fremover mot Q4 og Q1.
Regner med at det renner inn litt utbyttekroner på kontoen da.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
JanOrge
03.12.2020 kl 09:09
4426
Ifølge Hannisdahl er det fire laster for desember som ikke er dekket, samtidig som er er utsolgt for båt for hele måneden. Ratene kommer ikke ned med det første, er min konklusjon ut fra dette. De som vil trade må selvsagt bare gjøre det. Det fundamentale har ikke vært sterkere her siden 2014. 2021 blir et bra år for LPG-transport.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
prude
03.12.2020 kl 09:14
4417
ble det ikke noe utbytte for q3?
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Drowsy
03.12.2020 kl 09:26
4391
prude skrev ble det ikke noe utbytte for q3?
Nei, de kjørte ikke utbytte, men så tjente de bare 0,35 kr pr aksje i Q3.
Det er likevel ganske imponerende all den tid de nærmest ikke hadde skip på vannet og at ratene bare var såvidt over CBE gjennom kvartalet. I Q4 er det sannsynlig at Avance tjener 2,0-2,7 kr pr aksje, mens vi med ratene i dag (som blir effektive i Q1) kan gi overskudd på opp mot 8 kr pr aksje for kvartalet. Dette er da høyst usannsynlig all den tid ratene sannsynligvis ikke kommer til å holde seg så høyt i to mnd til. Akkurat nå er det likevel naturlig å forvente et overskudd på opp mot 5 kr bare for Q1. Det er langt over 10 prosent av dagens kurs på et kvartal.
Det er likevel ganske imponerende all den tid de nærmest ikke hadde skip på vannet og at ratene bare var såvidt over CBE gjennom kvartalet. I Q4 er det sannsynlig at Avance tjener 2,0-2,7 kr pr aksje, mens vi med ratene i dag (som blir effektive i Q1) kan gi overskudd på opp mot 8 kr pr aksje for kvartalet. Dette er da høyst usannsynlig all den tid ratene sannsynligvis ikke kommer til å holde seg så høyt i to mnd til. Akkurat nå er det likevel naturlig å forvente et overskudd på opp mot 5 kr bare for Q1. Det er langt over 10 prosent av dagens kurs på et kvartal.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Elpge
03.12.2020 kl 09:27
4411
Sitter med en del aksjer i Avance som jeg kjøpte i 2019 med snitt på 20.
Disse aksjene bare sitter jeg med, det er de som skal gi meg bensinpenger når jeg får min nye T8 neste år.
Har 2 kontoer hos Nordnet, en for de lange og en for de midlertidige.
Disse aksjene bare sitter jeg med, det er de som skal gi meg bensinpenger når jeg får min nye T8 neste år.
Har 2 kontoer hos Nordnet, en for de lange og en for de midlertidige.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Greenhorn
03.12.2020 kl 10:05
4315
Hehe makan til tulling!
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Springer
03.12.2020 kl 10:25
4267
Longsit er Trader. Vil ikke kalle han tulling. Han her peil på både børs og shipping.
Jeg vil heller kalle han en "manipulerende backtrader".
Hans siste trade var ut på rundt 42 og inn igjen rundt 39. Fin trade, selvom han etter dette har anbefalt SHORT.
Han vil sikkert snart opplylse oss om at han gikk inn igjen på 35 tallet.
Han backtrader da han føler det vil skaffe nicket hans "cred" på forum.
Målet er at han da gjennom sine anbefalinger pushe noen kjøpere/selgere i den retningen som passer han best.
Jeg vil heller kalle han en "manipulerende backtrader".
Hans siste trade var ut på rundt 42 og inn igjen rundt 39. Fin trade, selvom han etter dette har anbefalt SHORT.
Han vil sikkert snart opplylse oss om at han gikk inn igjen på 35 tallet.
Han backtrader da han føler det vil skaffe nicket hans "cred" på forum.
Målet er at han da gjennom sine anbefalinger pushe noen kjøpere/selgere i den retningen som passer han best.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Greenhorn
03.12.2020 kl 10:45
4242
Det jeg mener med tulling er at han skryter aksjen opp i skyende ene dagen,så for å snu 180grader dagen derpå. Er jo helt tåpelig å sitte og legge ut sånt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Springer
03.12.2020 kl 10:48
4256
Helt enig
Redigert 20.01.2021 kl 23:34
Du må logge inn for å svare
Drowsy
03.12.2020 kl 14:18
4087
Både ja og nei.
Han kommer med gode innspill i forhold til et kort bilde og er en god indikator på det tekniske i forhold til når den går litt ned osv, men om du tenker langsiktig er det jo uviktig og dumt å prøve å treffe topper og inn igjen på nye bunner - for trenden har lenge vært at toppene blir høyere og høyere og bunnen blir høyere og høyere. Da kan det være uproblematisk å være med ned fra 40 til 37 når den en mnd senere uansett er på 45 eller 50...
Du skal være på, lese mye, være oppdatert og kunne en del teknisk analyse for å holde på med det han gjør og så kan man som det nevnes her etterpå si at man alltid traff bunn og topp. Jeg hadde aldri gjort det og med en så volatil aksje som Avance er det i hvert fall i min verden umulig å vite når den plutselig dundrer ned eller opp 6 prosent. Da holder jeg meg heller til at med de ratene, den flåten og de seilingsdagene Avance har mulighet til de neste 4 mnd så vil det generere så mye cash at en pris på ca 50 kr ser forholdsvis nøktern ut. Dvs - alt under 50 kr burde være gode kjøp pr i dag.
Han kommer med gode innspill i forhold til et kort bilde og er en god indikator på det tekniske i forhold til når den går litt ned osv, men om du tenker langsiktig er det jo uviktig og dumt å prøve å treffe topper og inn igjen på nye bunner - for trenden har lenge vært at toppene blir høyere og høyere og bunnen blir høyere og høyere. Da kan det være uproblematisk å være med ned fra 40 til 37 når den en mnd senere uansett er på 45 eller 50...
Du skal være på, lese mye, være oppdatert og kunne en del teknisk analyse for å holde på med det han gjør og så kan man som det nevnes her etterpå si at man alltid traff bunn og topp. Jeg hadde aldri gjort det og med en så volatil aksje som Avance er det i hvert fall i min verden umulig å vite når den plutselig dundrer ned eller opp 6 prosent. Da holder jeg meg heller til at med de ratene, den flåten og de seilingsdagene Avance har mulighet til de neste 4 mnd så vil det generere så mye cash at en pris på ca 50 kr ser forholdsvis nøktern ut. Dvs - alt under 50 kr burde være gode kjøp pr i dag.
Salbei
03.12.2020 kl 14:22
4108
Driter i alle kommentarer om Avance..sitter med snitt under 20-tallet og er fornøyd uansett :)
Sonatrach
03.12.2020 kl 17:28
3845
Markedet er utsolgt for VLGC'er. Da er det kun et tidspørsmål før $100,000 Usd grensen brytes...... Og det vil skje fort!
Salbei
03.12.2020 kl 18:04
8606
Over 60 ila desember...
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Gnesdam
03.12.2020 kl 18:17
8562
S Korea’s upbeat domestic LPG sales boon for US suppliers , https://www.hellenicshippingnews.com/s-koreas-upbeat-domestic-lpg-sales-boon-for-us-suppliers/,
Eller den her https://www.tradewindsnews.com/gas/virtually-no-vlgcs-available-as-rates-stay-strong/2-1-924005
Der er guld for enden af regnbuen.
Ha’ en god aften., ser frem til Danmark muler Norge i kvindehåndbold, når de en gang mødes i løbet af EM 🤠🇩🇰
Eller den her https://www.tradewindsnews.com/gas/virtually-no-vlgcs-available-as-rates-stay-strong/2-1-924005
Der er guld for enden af regnbuen.
Ha’ en god aften., ser frem til Danmark muler Norge i kvindehåndbold, når de en gang mødes i løbet af EM 🤠🇩🇰
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
isolon
03.12.2020 kl 21:49
8181
Og futtene stiger igjen-----
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Springer
03.12.2020 kl 22:42
8060
Det er det viktigste synes jeg. Futures Juni 2021 opp over 10 %. Nå ser det ut som at Q2 også vil gi et solid overskudd. Vi kan risikere høye utbytter 3 kvartal på rad.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
awkward
03.12.2020 kl 23:33
7950
Flott utvikling i andre kvartal nå ja!
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.12.2020 kl 05:30
7822
Fra TW:
'Virtually no' VLGCs available as rates stay strong
Analysts continue to talk up prospects for large gas carriers as free tonnage dries up
Prospects remain bright for VLGCs into 2021 as free tonnage dries up.
Norwegian investment bank Fearnley Securities said the market has continued on a "strong note" since hitting five-year highs last week.
Analysts Espen Landmark Fjermestad, Peder Nicolai Jarlsby and Ulrik Mannhart see limited headwinds in the near-term.
"The market remains extremely tight in both basins as there is simply not enough tonnage to cater for demand," they said.
There are still a few vessels available for December dates in the Middle East Gulf, but Fearnley expects attention to quickly turn towards January, with no tonnage overhang.
Rates have continued to tick upwards, with the latest Baltic Exchange assessment coming in at $91.36 per tonne on Wednesday, or $82,300 per day.
Charterers assess their options
"Following the hectic last week, the market has levelled off as charterers have taken a step back to assess options," the analysts said.
"However, there are virtually no available vessels for the relevant fixing window which has left transpacific runs at a premium to western rates."
Western numbers are estimated at $86,000 per day.
Compatriot investment bank Cleaves Securities said a lack of available tonnage and strong fixing activity in the west saw earnings rally to $81,000 per day on 27 November, a 50% jump on the prior week and 58% on the prior month.
"Canal delays are still supportive, but relets could emerge with the US/Asia LPG arbitrage now close to spot rates," the company added.
Cleaves puts vessel earnings 3.5 times above cash break-even levels.
Exports stay solid
"The very strong VLGC spot market reflects solid export volumes, but also significant fleet inefficiencies. Cargoes ex-US are now working towards mid-January laycans due to the lack of available prompt vessels, impacted by turnaround delays at discharge ports and transit delays at the Panama Canal," analysts Joakim Hannisdahl and Peter Michael Christensen said.
Satellite data shows eight VLGCs were awaiting Panama Canal transit at the start of this week, with an average waiting time of 2.8 days, according to Cleaves.
This is down from the 3.8 days average in October, but up from the 1.7 days average between May and August.
"With some vessels now using up to nine days to transit the canal (normally around two days), many opt for the 12-days-longer voyage around the Cape of Good Hope. This is further adding to the fleet inefficiencies, tying up an estimated 7% of the global VLGC fleet’s capacity," the Cleaves analysts said.
Ballast speed picking up
One offsetting factor is an increase in VLGC ballast speed as owners hurry to the next deal.
Speed averaged 15.1 knots in November, versus 14.3kn in June, the investment bank calculated.
This rise represents a 2.5% increase in fleet capacity.
Ballast speed has averaged 2% higher than laden speed in November, reflecting the strong earnings environment, Cleaves said.
"It is challenging to say how long these fleet inefficiencies will last, with the Panama Canal delays said to be caused by high traffic, seasonal fog and Covid-19 related issues," the analysts added.
"We expect that the delays will abate in the first quarter of 2021.
'Virtually no' VLGCs available as rates stay strong
Analysts continue to talk up prospects for large gas carriers as free tonnage dries up
Prospects remain bright for VLGCs into 2021 as free tonnage dries up.
Norwegian investment bank Fearnley Securities said the market has continued on a "strong note" since hitting five-year highs last week.
Analysts Espen Landmark Fjermestad, Peder Nicolai Jarlsby and Ulrik Mannhart see limited headwinds in the near-term.
"The market remains extremely tight in both basins as there is simply not enough tonnage to cater for demand," they said.
There are still a few vessels available for December dates in the Middle East Gulf, but Fearnley expects attention to quickly turn towards January, with no tonnage overhang.
Rates have continued to tick upwards, with the latest Baltic Exchange assessment coming in at $91.36 per tonne on Wednesday, or $82,300 per day.
Charterers assess their options
"Following the hectic last week, the market has levelled off as charterers have taken a step back to assess options," the analysts said.
"However, there are virtually no available vessels for the relevant fixing window which has left transpacific runs at a premium to western rates."
Western numbers are estimated at $86,000 per day.
Compatriot investment bank Cleaves Securities said a lack of available tonnage and strong fixing activity in the west saw earnings rally to $81,000 per day on 27 November, a 50% jump on the prior week and 58% on the prior month.
"Canal delays are still supportive, but relets could emerge with the US/Asia LPG arbitrage now close to spot rates," the company added.
Cleaves puts vessel earnings 3.5 times above cash break-even levels.
Exports stay solid
"The very strong VLGC spot market reflects solid export volumes, but also significant fleet inefficiencies. Cargoes ex-US are now working towards mid-January laycans due to the lack of available prompt vessels, impacted by turnaround delays at discharge ports and transit delays at the Panama Canal," analysts Joakim Hannisdahl and Peter Michael Christensen said.
Satellite data shows eight VLGCs were awaiting Panama Canal transit at the start of this week, with an average waiting time of 2.8 days, according to Cleaves.
This is down from the 3.8 days average in October, but up from the 1.7 days average between May and August.
"With some vessels now using up to nine days to transit the canal (normally around two days), many opt for the 12-days-longer voyage around the Cape of Good Hope. This is further adding to the fleet inefficiencies, tying up an estimated 7% of the global VLGC fleet’s capacity," the Cleaves analysts said.
Ballast speed picking up
One offsetting factor is an increase in VLGC ballast speed as owners hurry to the next deal.
Speed averaged 15.1 knots in November, versus 14.3kn in June, the investment bank calculated.
This rise represents a 2.5% increase in fleet capacity.
Ballast speed has averaged 2% higher than laden speed in November, reflecting the strong earnings environment, Cleaves said.
"It is challenging to say how long these fleet inefficiencies will last, with the Panama Canal delays said to be caused by high traffic, seasonal fog and Covid-19 related issues," the analysts added.
"We expect that the delays will abate in the first quarter of 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.12.2020 kl 05:53
7820
Siste ukes VLGC Fixtures:
BW Thor - 82,000 cbm - 44,000 MT LPG - US / East - Mid-Jan - USD 142 pmt H/C-P - Chevron
Gas Al Ahmadia - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - Ras Laffan / India - 24/25 Dec - USD 103 pmt RT/C - HPCL
Chaparral - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - Ras Laffan / India - 9/10 Jan - USD 110 pmt RT/C - IOC
Gas Al Ahmadia - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - Ras Laffan / India - 24/25 Dec - USD 103 pmt RT/C - HPCL
Ronald N - 75,000 cbm - 44,000 MT LPG - US / East - 18/20 Jan - USD 140’s pmt H/C-P - BGN
BW Thor - 82,000 cbm - 44,000 MT LPG - US / East - Mid-Jan - USD 142 pmt H/C-P - Chevron
Gas Al Ahmadia - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - Ras Laffan / India - 24/25 Dec - USD 103 pmt RT/C - HPCL
Chaparral - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - Ras Laffan / India - 9/10 Jan - USD 110 pmt RT/C - IOC
Gas Al Ahmadia - 84,000 cbm - 44,000 MT LPG - Ras Laffan / India - 24/25 Dec - USD 103 pmt RT/C - HPCL
Ronald N - 75,000 cbm - 44,000 MT LPG - US / East - 18/20 Jan - USD 140’s pmt H/C-P - BGN
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
04.12.2020 kl 07:17
7806
Hvor finner du disse fixturene?
Skulle vært et sted hvor man kunne se status på skip
Skulle vært et sted hvor man kunne se status på skip
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
04.12.2020 kl 07:52
7796
Bl.a. Fearnleys Weekly
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Elpge
04.12.2020 kl 10:23
7554
Noen som vet hvilken mnd Avance får levert neste skip i 2021?
Har kikket innom hjemmesiden, men finner ikke noe der.
Har kikket innom hjemmesiden, men finner ikke noe der.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
UNIT
04.12.2020 kl 10:32
7544
Skipene skal vel leveres i q4 21 og q1 22
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Elpge
04.12.2020 kl 10:39
7607
Sendte Mail til selskapet, og fikk kjapt svar estimert levering i slutten av Desember 2021.
Deretter neste i Februar/Mars.
Deretter neste i Februar/Mars.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
kodenavn
04.12.2020 kl 15:38
7282
Dorian 5 % opp. Det burde Avance og BWLPG vært også.
Veldig liten omsetning i dag.
Det er ikke mange selgere her med disse ratene.
Jeg tror aksjene snart drar videre
Veldig liten omsetning i dag.
Det er ikke mange selgere her med disse ratene.
Jeg tror aksjene snart drar videre
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
rogero30
04.12.2020 kl 16:22
7176
Tror ledelsen bestemmer seg for et bra utbytte i Q4 etter mange dårlige år og lave utbytter i Avance. Forrige var ca. 2,85, denne gg antar jeg de flesker til med minst 5 kroner i Q4 (belønner trofaste aksjonærer), dette vil gjøre aksjen enda mer attraktiv, samt være kursdrivende for aksjen framover (da Q1 og Q2 ser bra ut mht. futures forventes det et bra utbytte i Q4).
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
04.12.2020 kl 17:55
7004
Jeg ville ikke vært overrasket dersom Avance melder fra at selskapet bestille ny(e) skipp(er). Med så mye kontant, god innsikt av Q4 tjeneste og ingen stor CAPEX i 2021, var det overraskende at Avance ikke betalte utbytte. Det lukter til meg t Avance planlegger CAPEX i nær/mellonmlang fremtid. Ellers tror jeg at Avance skal være konservativ med utbytterasio mot EPS.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.12.2020 kl 18:14
7011
Poten 84.974 og Dorian opp mer enn 6%. Hvor ender dette?
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
isolon
04.12.2020 kl 18:29
6984
Iflg Hannisdahl, Baltic 86k$/dag!
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
isolon
04.12.2020 kl 22:32
6698
Ratene stiger for alle måneder. mest i januar.hvor ender futurene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
harrytur
04.12.2020 kl 23:05
6726
Superoptimist skrev Poten 84.974 og Dorian opp mer enn 6%. Hvor ender dette?
Kansje best å høre med di 3 vise menn,brad,long og mikke,di har noen gode råd om hvor detta ender.Men det ser jo veldig bra ut fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
04.12.2020 kl 23:13
6738
De dukker nok opp med gode råd igjen når vi får neste lille dipp fra 50 til 47.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
UNIT
05.12.2020 kl 10:20
6451
Ratene øker ytterligere
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Greenhorn
05.12.2020 kl 10:29
6430
:)))))))))))))
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
jess23
06.12.2020 kl 20:10
5812
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/12/06/7595304/lpg-aksjer-pa-billigsalg
Oppgang imorra var nok allerede veldig trolig, men denne gir kanskje ennå litt mere gass på akjsen...
Oppgang imorra var nok allerede veldig trolig, men denne gir kanskje ennå litt mere gass på akjsen...
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Kenevil
06.12.2020 kl 21:57
5554
Det er veldig på overtid at aksjer som denne skal hente seg tilbake etter korona rabatten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Rui
07.12.2020 kl 08:27
5095
Avance er en aksje på billigsalg skriver Kepler Cheuvreux søndag.
Det er jo noe vi alle her på forumet vet, og som er helt riktig.
Når i tillegg Freight Route Liquid Petroleum Gas (BLPG1) (Baltic) Futures Quotes søndag viser en fortsatt stigende og rekord høy rate, på både kort og lang sikt, er det bare å sette seg godt til rette og nyte oppturen som pågår.
Noen humper i veien vil det alltid være, men at kursen skal betydelig opp er helt klart.
Det er jo noe vi alle her på forumet vet, og som er helt riktig.
Når i tillegg Freight Route Liquid Petroleum Gas (BLPG1) (Baltic) Futures Quotes søndag viser en fortsatt stigende og rekord høy rate, på både kort og lang sikt, er det bare å sette seg godt til rette og nyte oppturen som pågår.
Noen humper i veien vil det alltid være, men at kursen skal betydelig opp er helt klart.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
awkward
07.12.2020 kl 09:26
4937
FEF buller seg helt inn i 2022 nå..
LPG: VLGC rates continue to tick upwards with the latest Baltic assessment now at USD 94.43/mt, or c. USD 86k/d for non-scrubber fitted vessels. Vessels with scrubbers are presently making just south of USD 90k/d. December to date has averaged USD 83.6k/d and stacks against earnings in the record years of 2014/15 of c. USD 58k/d in the same month. The factors driving this is first and foremost fleet inefficiencies with Panama congestion, drydocks and discharge delays. However, product margins also continue to improve with product differentials (US spot vs 1m fwd Far East prices) now at USD 199/mt, the widest level seen since early January this year. Although we continue to expect a weakening oil parity (Asian propane to price in parity with brent), the effect is still there and a rising crude price is having positive ripple effects on product pricing. At the same time it will (over time) have positive effects on the supply side (product) of the equation.
We continue to like the VLGC names on the long side, seeing improving fundamentals and continued fleet inefficiencies aiding the market in 2021. 2022 is still very much a black box in terms of US production but given the recent rally in crude and seemingly resilient production (propane production dropping substantially less than crude) it is certainly boding well for a potential strong 2022 as well.
LPG: VLGC rates continue to tick upwards with the latest Baltic assessment now at USD 94.43/mt, or c. USD 86k/d for non-scrubber fitted vessels. Vessels with scrubbers are presently making just south of USD 90k/d. December to date has averaged USD 83.6k/d and stacks against earnings in the record years of 2014/15 of c. USD 58k/d in the same month. The factors driving this is first and foremost fleet inefficiencies with Panama congestion, drydocks and discharge delays. However, product margins also continue to improve with product differentials (US spot vs 1m fwd Far East prices) now at USD 199/mt, the widest level seen since early January this year. Although we continue to expect a weakening oil parity (Asian propane to price in parity with brent), the effect is still there and a rising crude price is having positive ripple effects on product pricing. At the same time it will (over time) have positive effects on the supply side (product) of the equation.
We continue to like the VLGC names on the long side, seeing improving fundamentals and continued fleet inefficiencies aiding the market in 2021. 2022 is still very much a black box in terms of US production but given the recent rally in crude and seemingly resilient production (propane production dropping substantially less than crude) it is certainly boding well for a potential strong 2022 as well.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
07.12.2020 kl 09:37
4896
Nå faller det så mange brikker på plass på en gang så jeg blir ikke mye forundret om vi passerer forrige topp på rundt 58. Her er det bare å surfe med videre oppover. Kanskje vi må ta en kikk på chartet fra 2015-2016 etter hvert ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
JanOrge
07.12.2020 kl 09:55
4892
Det er såpass mange indikatorer for BULL på LPG-frakt, at man skal lete godt for å finne noe som er negativt. Hvor mange indikatorer trenger man egentlig. Det er så enormt mange selskaper som kjøpes på teoretiske scenarioer om mulig fremtidig inntjening. Avance er akkurat nå i posisjon for minst en dobling fra dagens nivåer. Og jeg overdriver ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare
isolon
07.12.2020 kl 10:00
4908
Jeg blir forundret om ikke Hannisdahl kryper til korset idag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:31
Du må logge inn for å svare