Strong. En utbomba aksje med overskudd og utbytte. nr. 7 2018

Nå gir vi gass
STRONG 28.09.2018 kl 21:18 61471

Handel, enten det foregår på nett eller i butikken, er en del av framtiden.
Likeså kontanthåndtering.
Aksjeprisen i Strong gir deg nå godt over renter i lånte penger i bank. Med antagelser om dobling av aksje-prisen det nærmeste året.
Og antagelig er selskapet sikrere en banken, i en urolig verden.
Ikke luftige bioaksjer, men godt fundert arbeid og markedsøkning i en bransje alle bruker w.w.
En trygg investering man kan låne penger for å kjøpe!
Hvor ofte er det tilfelle?
Med godt etablert salgsapparat i mesteparten av verden, med mange egenproduserte løsninger og produkter.
Hjemmeside:
https://www.strongpoint.no/

Nærmeste Q, med ny leder, vil vise retning.

Forrige tråd:
https://forum.hegnar.no/thread/11289/view
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
bernes
28.09.2018 kl 22:07 11586

Taperaksje...
Styre og ledelse lever i sin egen verden med kortene tett til brystet.
Blir tilslutt kjøpt opp fra utslitte aksjonerer.
Nye eiere tar SP world wide med kjempesuccess.
Desverre for oss tålmodige som ble stående igjen i Norge.
Mulig senarie?
Just_Nilsen
28.09.2018 kl 22:34 11556

Du er trolig seriøs, nå gir vi gass. Måtte vi ta rett!
Nå gir vi gass
28.09.2018 kl 22:35 11551

bernes skrev Innlegget er slettet
Et selskap som går med overskudd, i en stor spennende bransje, kan selvsagt bli kjøpt opp.
Ellers er det lagt et så godt fundament, med SQS, C.G, C&C, og handelshåndtering/Cub at det ene vil overstyre det andre i en god vekst, og aksjevekst, framover.
Men det tar lengre tid å bygge en bedrift ennå hause en aksje uten inntjening til himmelen.
Bortsett fra på OB, og spesielt Ho.
Sauer er sauer, men Strong er en geit, den hviler på en fjellhylle - før den klatrer videre. Bryr den seg om sauene? Lite.
Redigert 28.09.2018 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
Overogut
28.09.2018 kl 22:40 11539

Tok bare 3 minutt å finne ut at aksjen skal videre ned med mindre de kommer tilbake til tidligere fortjeneste marginer! Ja, de tjener fortsatt noen kroner, men alle pilene peker jo kraftig nedover! Mest sannsynlig grunnet for dårlige marginer..
Slettet bruker
28.09.2018 kl 22:52 11538

Jaha? Ordrene begynner å rulle inn. APAC viser vekst kvartal for kvartal og neste år et sprang i veksten. Ny leder fra øverste hylle. En av Norges dyktigste selgere er ny styreleder. C&C piloter vellykket. Hvilke piler peker ned? Og, ikke rart kursen faller når de som selger ilke har fått med seg status? Vi får se på Q.
Nå gir vi gass
28.09.2018 kl 22:54 11915

Og marginene er....?
Store nok til gå med overskudd, og små nok til å ta marked. Det er en evig kamp det.
Pilene peker ikke nedover, bortsett fra på Ho. Der pilene på selskaper, uten inntjening, "peker oppover".
Overogut
28.09.2018 kl 23:07 11895

3Q 2017 var jo fryktelig dårlig! + innsidesalg

Går litt bedre i år, men virker veldig ustabil..
Marginene kan variere veldig i et marked med hard konkurranse! Men er positivt at de er flink med utbytte straks de har noen kroner på bok. Er ikke nødvendigvis noen stor nedside, men kanskje litt kjedelig aksje for gamblerene her på forumet?
bernes
28.09.2018 kl 23:17 11882

Ikke akkurat kjedelig. En dag opp 5%. Neste ned 5%.
Problemet er den evigvarende trenden nedover mens markedet slår nye rekorder. Et bud nå på 12 går glatt igjennom på frustrasjon. Taperne er allikevel de langsiktige tålmodige som engang i 2016 drømte om mellom 40 og 60.
Overogut
28.09.2018 kl 23:30 11858

Ok, skal bistå litt allikevel? Kjøper på mandag.. halvparten long og resten for trayding..
Slettet bruker
28.09.2018 kl 23:31 11838

Overogut: du skriver med kursen/trenden og ditt syn blir da mer riktig enn oss som maser dag inn og ut over hvor feil markedet tar. Markedet tar ikke feil? Vi har fortsatt Sberbank på kroken og skal levere 960 kofferter/sqs innen utgangen av året. Vi har landet nye ordres etter lang tid uten. Ja, innsidesalgene er ikke tillitsvekkende men har sin forklaring.
Vanskelig å fortsette å være positiv i denne, men nedsiden fra dagens nivå? Hvor er den?

Hvilke konkurrenter har C&C? Jeg vet ikke om noen. Det gir oss nå et vindu. SQS er eneste kofferter som er gode nok for Sberbank. Eneste. Pricer er overlegne konkurrenter på produktkvalitet og har balletak på det nordiske markedet og det er Strong som sitter og får serviceinntektene løpende. Det er cluet her. Service og lisensinntekter sammen med økt salg så skal du se marginer. Det skal ikke mye økning til før det slår skikkelig på bunnlinja, det har vi sett før.

Å kjøpe nå for kortsiktig trading? Vet ikke om det er så lurt?
Redigert 28.09.2018 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Overogut
28.09.2018 kl 23:43 11809

Hovedproblemet, og den mulige nedsiden ligger selvsagt i at selskapet ikke har spennende triggere som oljepris, laksepris, og It bransjens luftige vyer om mulige milliardfortjenester.. Alle har et barn i seg derfor liker vi godt luftslott og ballonger!?
Slettet bruker
28.09.2018 kl 23:54 11777

Flere som vurderer å selge her nede, bare lodd stemningen på trådene her på HO og Leif over her. Hva gjorde at de samme så verdi på 9 og 10-tallet og ikke nå? Selv med innsidesalg så går det en grense for hvor langt ned vi skal? God natt, snakkes til uka.
Redigert 29.09.2018 kl 00:09 Du må logge inn for å svare
Overogut
29.09.2018 kl 00:06 11738

God natt!?
tunktee
29.09.2018 kl 02:41 11651

Eg ser at dere snakker fortsatt...
Eg vil eg si tradilita og tudilitei.
Noen som har nyheter, eller som vil komme med noen synspunkter (utover kursen...)
Kvaralet er over. Da kommer eg som vanlig med spådommer selv om ingen bryr seg.
Om noen dager..... eller uker. Eller etter fasiten.

Seriøst, Collin og dere andre som ellers bidrar positivt her; skal vi bruke tid på å gnage på kursen?
Kan dere gjøre noe med den?
Av en eller amnen grunn kom jeg på dette som er fornorsket:
Ikke stress med livet, du kommer ikke til å overleve det!

Som vanlig bedugget bergenser; Denne gangen fra hytten.
Klem!
tunktee
29.09.2018 kl 03:06 11630

Der er en annen ting som ikkje er besynderlig;
Kursen på PCIB er ned over 40% fra topp, og Stifinnner har ikkje kvekket siden da.

Kvakk
Grantchester
29.09.2018 kl 07:04 11580

4 kunder foran meg i kassakøen på Mercadona-supermarkedet i går kveld. Alle betaler med kontanter. Ufattelig at ikke supermarkedgiganten investerer i CG. Jeg betaler også cash. Det må finnes en måte å komme inn - har STRONG utnyttet alle mulighetene ? Bedriften med over 1600 store supermarkeder er i hovedsak familieeid og den yngste datteren til hovedaksjonæren på ca. 30 fikk i fjor ansvaret for online salget. Jeg håper at STRONG ikke har sluttet å snakke med Mercadona (og de andre markedsupermarkedgigantene i Spania).

Kunne noen presse ledelsen litt på Q3 og fått noen svar om deres dialog med disse kjedene ?
Redigert 29.09.2018 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
29.09.2018 kl 17:05 11427

Du er skjønn, Grancheter pg tenker som meg. Fytti hvor irritert jeg over kontantbetilng på gamle måtne. Kort eller CG mener jeg.
Klem til deg også T. Ring en dag på dagtid.

Så snakkes det om marked som er mettet i Skandiinavia. Nei! SP ruller ut Pricer og det er kjede som bare må bli med. At ikke alle Remabutikkene har CG skjønner jeg ikke. Al.le vil ha, men så sier de det er for dyrt og det tenkle er det beste. Nupp!! De har misforstått alt.
Men jeg vil alstå ha Tomra inn. Jeg solgte der på i ørkenvandring rundt 50 og satset SP. Det hadde vært flereXgangeren. Sukk, men nå er det helg. Familie middag i morgen som jeg skal stå for. Kraft er ferdig på oksehaler kjøpt på halalbutikken Grønlad torg. Og grønnsaker til halv pris av kjedene og bedre kvalitet enn de store kjedene.
Litt morsomt. Der er det kontanter som gjelder. Vel, man kan betale med kort og de har en løsning som trenger kassadamen (kun damer i kassen) å slå inn suymmen. Men fytti så fort det går ellers. De er faktisk kjappere en en CG klarer. Kassaoppgjøret tas fortløpende av mennene.

Phil, SBerbank, SP should give shareholders a note of the progress. They usually don't give updates! They should at lest give an update the news page of their homepage/investor.
Elektrikeren
29.09.2018 kl 18:21 11367

Ukes-statistikk, uke 39

Ukens sluttkurs: 8,56
Tot.omsatt volum: 85 117
Tot.verdi: 720 907
Ukes-snitt pr.aksje: 8,47
Tot.antall handler: 80
Ukens laveste: 8,32
Ukens høyeste: 8,98
Redigert 29.09.2018 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2018 kl 20:57 11304

Kos deg på hytta T og god helg til alle på tråden og husk:
Ny spennende uke i?vår.
Grantchester
29.09.2018 kl 21:14 11279

Tror du er en gourmet, Just_you ! Takk Elektrikeren for tallene.

En liten rapport fra kontantverdens paradis; I dag skulle jeg ta en større handel hos Mercadona og jeg hadde god tid. Mens jeg slentret gjennom de brede avenyene mellom hylene (min. 3m mellom de) fikk jeg øye på en mann i mørkeblå dress uten slips. Dette må være daglig leder tenkte jeg og kom fort i snakk med ham. 1. spørsmål om de vurderer CG. Svaret er nei. Kontantene blir i dag samlet fra kassaene i en stor safe uten at de er telt. Safen har adgang fra utsiden av bygget hvorfra Prosegur (cashhåndteringsselskapet) uttransporterer kontantene og tar seg av oppgjør/tellingen uten noe mer innblanding av Mercadona-ansatte. Dette fungerer utmerket påstår daglig leder og på en omsetning av ca. NOK 30 millioner i for eks. august måned var det kun utrolige 20 Euro svinn ! De kvinnelige kassaoperatørene tjener ca. 1000 Euro i måned. I november i år skulle denne butikken oppdatere sine kontantkassaene til en mer moderne versjon, men ingen CG eller lignende. På spørsmål om Self-checkout er vurdert var svaret også nei. Online handelen taper de penger på men forsøker seg nå på et nytt dark store-basert konsept som jeg har nevnt tidligere. Han kjente ikke veldig godt til C&C konseptet.

https://www.google.no/search?q=mercadona+prosegur&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Cxp9IMuU_UtB5M%253A%252ClJ1-R0WFMbaf6M%252C_&usg=AI4_-kT_UbWdoADnPqYZDjjLK6Vm3jxCXQ&sa=X&ved=2ahUKEwjRoO-f9uDdAhUQyRoKHYAgCA0Q9QEwDnoECAIQBA#imgrc=Cxp9IMuU_UtB5M:

Ingen bruk av SQS kofferter heller.
Redigert 29.09.2018 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
29.09.2018 kl 21:16 11266

SP har tydelig en jobb å gjøre.
Russebuss
30.09.2018 kl 10:49 11134

Med 20 euro i svinn av en omset på 2,5 mill n.kr og prisen på "kassadama" i till er nesten gratis så blir det ikke enkelt å være Strong-selger.

Har mistanke om at dette også er årsaken til at Roine ikke har lyktes i østen ? Nå skal jeg til Singapore i uken som kommer og det skal vel være en av verdens mest kostbare byer ? Var der for 5 år siden men det var "guttetur" med bare fest å moro så jeg sjekket ikke priser i vanlige butikker. Denne gangen er med mine to døtre og partnere så det blir nok hakket mer "seriøst" ( øl og vin til maten + litt og ikke hele døgnet som sist) Blir spennende å se om jeg finner noen strong-produkt?
Slettet bruker
30.09.2018 kl 11:18 11108

Men de mp fortsatt bruke tid på kassatelling... Hørte fra en kjede i Norge "nei, vi betaler ikke overtid for å telle kassa etter arbeidstid, det er inkludert". Når de ikke følger norsk lov så er det jo ikke rart de ikke vil ha CG.
I kjeden jeg jobbet i var kassasvinnet på millionbeløp hvert år. At kassaavviket er så lite som det påstås over er, det er ikke mindre enn utrolig. God tur Rus, og du kommer til å se CG der nede.
Grantchester
30.09.2018 kl 16:49 11012

Russebuss: 20 Euro svinn på NOK 30M.

Collin; selvfølgelig må pengene telles av Prosegur som nok ikke er billige men som har inntil videre en quasimonopol på pengehåndtering/transport i Spania. Så er det ikke nevnt at det går fortere med CG. Noe som blir til store beløp på så mange transaksjoner.
Kassaavvik går i begge retninger så over kanskje opp til 100000 transaksjoner nærmer den seg 0 ?
Redigert 30.09.2018 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
30.09.2018 kl 17:54 10966

"I kjeden jeg jobbet i var kassasvinnet på millionbeløp hvert år."

Men hvorfor i all verden kjøpte ikke kjeden CG da,Collin?
Var "svinnet" rett i lomma-penger?
Er det her det ligger, både i vesten & østen?
Redigert 30.09.2018 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
bernes
30.09.2018 kl 18:09 10954

Lete etter SP produkter i Singapore er som å lete etter nåla i høystakken.
Russebrus bør nok få noen adresser så han ikke kaster bort tiden.
Personlig har jeg vært i Singapore flere 10-talls ganger, men enda ikke sett et SP produkt.
Slettet bruker
30.09.2018 kl 18:14 10940

Ja, rett i lomma. Tok noen. De blir alltid tatt, til slutt. En annen årsak er at de gir kreditt til kunder som er stoppet som fakturakunde. Slår inn beløpet som kontant på kassa og tar ikke i mot pengene.
børst
30.09.2018 kl 18:37 10910

Her er det mye fallhøyde ut fra det fundamentale. Akkumulert EPS på NOK 0,28 pr. Q2. Tigangen tilsier da en kurs på rundt 6 kroner.
HrDuck
30.09.2018 kl 18:51 10897

20-gangen tilsier da 12 kroner. I tillegg så kan vi nok anta at inntektene fra CC står foran en eksplosjon. Siden vi kommer fra 0 så er veksten garantert eksponentiell.
Selgerne er ikke noe problem. Volumet har vært ekstremt lite siste tiden. Problemet har vært for liten interesse på kjøpersiden. Uavhengig av hvordan siste ukene har vært så har selskapet en jobb foran seg på IR siden. Men selgere er tross alt uansett en svært begrenset gruppe. Kjøpere som gruppe er nesten ubegrenset om selskapet tar jobben i investormarkedet.
Tipper de fleste aksjonærer kjenner mer på utålmodighet enn bekymring.
bernes
30.09.2018 kl 19:06 10879

Ser Prosegur er notert på madrid børsen.
Kursutviklingen de siste 5-årene nesten kopi av SP.
SP er fortsatt vurdert som et cash-hådtering selskap i markedet og ikke som et bredt teknologi-selskap for varehandelen.

Redigert 30.09.2018 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.09.2018 kl 19:30 10856

Børst: Så du mener Strong skal prises mye lavere enn de største selskapene på Oslo Børs? En rabatt på 60-70%? Hvorfor det?
Det hele koker ned til kontrakter om vi skal se kortsiktig gevinst for få tror på den langsiktige veksthistorien som faktisk er der
Redigert 30.09.2018 kl 19:31 Du må logge inn for å svare
tunktee
30.09.2018 kl 20:53 10795

Børst,
For en tid tilbake la jeg ut en oversikt over omsetningen 1. halvår mot 2. halvår for de senere årene.
Den viser helt klart at 2. halvår alltid gir høyere resultat.
Hvis noen gidder å lete kan de finne postingen min, og kopiere den in her på nytt.
Grantchester
30.09.2018 kl 21:33 10768

Ja, viktig at STRONG utvikler den ikke cashhåndteringsdelen av virksomheten - her er det stort potensiale, alt innenfor salgsautomatisering bør ses på med interesse. CG-konkurrenten Azkoyen gjør det veldig bra for eks. med sine kaffeautomater http://www.coffetek.co.uk/
LeifH
30.09.2018 kl 22:18 10721

Børst, en kar med flere Nick antar jeg:D
Just_Nilsen
30.09.2018 kl 22:57 10678

Ruser'n. Vi har snakket samme og fetter'n var en av mine gode venner. Men jeg har ikke fulgt op og har dårlig samvittighet.

Kos deg der med jentene of jeg tipper Casasia kommer med noen tipw om hvor finn CG . Kanskje treffes dere?

bernes #256. Med CG vinner så lenge det fins kontatner der ute. Vensafe og C&Cblir vinner'ne, tror jeg sammen med CUB. . Vi kan ta en stuaus om et år.

Jeg kklarer ikke i min villeste fantasi skjønne hvorfor noen selg i bøtter og spann. Dt skulle jeg likt å ha en forklaring på. Kanskje noen som har låst for mye penger i SP og bar må ha livider.

Stifinner og Ruser'n var jo grei i sin tale og det er greit med deres begrunnelse, mern hvem er det nå. Vi får se hva Trikker'n kommer med neste uke om han fortsatt gidder og kan dele med oss.Takk Trikker'n-. Hm, tror vi har skrevet sammen siden 2006 i foskjellige papirer og forskjellige media. Dønn seriøs i motsetning til meg som står bak mer en 20k innlegg om mat et annet sted. Det er veldig godt å ha deg her. Tåka savner jeg. Klippet vi skulle ta, men jeg ble aldri med. Han er her på fora i andre papire hjer på HO mistenker jeg. Det er også en fin gutt.

Så har vi alle her gått på belmme. Falt så mye at det er ikke mulig å gå lenger ned. Jeg har alstås kjøpt på fallen knife i SP. 1 måned rto, eller et år eller tre. Men de må utbale utbytte skal jeg være med videre Men det vet vi ikke før Q1?
Redigert 30.09.2018 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
Casiasia
01.10.2018 kl 04:55 10612

Tar gjerne en aksjeprat med Rusern. Jeg er innom Singapore torsdag og delvis fredag denne uken. Aldri galt med en drink på toppen av Marina Bay Sands.

Little Farms har iallefall CG i sitt utsalg i Tanjong Pagar Centre. Muligens også på de andre. Ellers er det Cathay Cinemas og Pink Parlour. Alt for lite. Flere CG i Malaysia, der selger Strongpoint selv. I Singapore via agent (IRMCS). Ofte har agenter i Asia en stor portefølje av produkter, alltid noe som selger seg selv bare du har mange nok. Dermed mangler det fokus og for de som vil vokse (Strongpoint) så er det ikke alltid det funker med lokale agenter. Nødt å være hands on skal man lykkes i Asia. C&C vil nok bli rullet ut rundt i Asia, men tøff konkurranse. Alltid noen som produserer billige løsninger og som har en fetter på innkjøpssiden hos de som skal rulle ut. Ikke lett for et lite skadinavisk selskap.
børst
01.10.2018 kl 07:36 10559

Det er mange små, lønnsomme selskaper på OSE som er verdsatt til 10x nettoinntjening og lavere, til tross for at de gir 5-10% direkteavkastning. Sånn er det bare!
Slettet bruker
01.10.2018 kl 07:45 10544

Casiasia: vi måtte øke prisen kraftig fordi da fikk selgerne økt provisjon og så kom salget... Dette er Hongkong.
God morgen til trollet vårt også. Stå på.
Casiasia
01.10.2018 kl 08:37 10494

Ja høyere provisjoner hjeper, også i Asia :-) IRMCS er agent for Pricer og har levert til Cold Storage/Dairy Group. IRMC er ikke noe stort selskap tror jeg. Lever nok bra på Pricer og kassasystemer.

En mindre utgave av Vensafe kunne blitt en vinner. I dag tar den for mye plass, husk at gode retailkiosker i Asia går for 200.000-800.000 per m2. Da blir leieprisene også høye. Blir spennende å se hvem som tar over i KL. Mulig de sender en ung single svenske, koster ikke like mye som en erfaren VP med familie. Overlater man butikken til de lokale så vet man aldri hvordan det går. I alle fall i Malaysia.