Strong. En utbomba aksje med overskudd og utbytte. nr. 7 2018

Nå gir vi gass
STRONG 28.09.2018 kl 21:18 61462

Handel, enten det foregår på nett eller i butikken, er en del av framtiden.
Likeså kontanthåndtering.
Aksjeprisen i Strong gir deg nå godt over renter i lånte penger i bank. Med antagelser om dobling av aksje-prisen det nærmeste året.
Og antagelig er selskapet sikrere en banken, i en urolig verden.
Ikke luftige bioaksjer, men godt fundert arbeid og markedsøkning i en bransje alle bruker w.w.
En trygg investering man kan låne penger for å kjøpe!
Hvor ofte er det tilfelle?
Med godt etablert salgsapparat i mesteparten av verden, med mange egenproduserte løsninger og produkter.
Hjemmeside:
https://www.strongpoint.no/

Nærmeste Q, med ny leder, vil vise retning.

Forrige tråd:
https://forum.hegnar.no/thread/11289/view
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
06.10.2018 kl 14:40 5139


Ukes-statistikk, uke 40

Ukens sluttkurs: 8,50
Tot.omsatt volum: 131 833
Tot.verdi: 1 110 073
Ukes-snitt pr.aksje: 8,42
Tot.antall handler: 83
Ukens laveste: 8,32
Ukens høyeste: 8,84
Norviking
06.10.2018 kl 16:56 5087

Takk for exxxellent service Elektrikeren :)
stifinner
06.10.2018 kl 18:03 5056

Hola, Collin.
Du har nevnt at du vurderer kjøp av Pcib. Kanskje tidspunktet er gunstig nå? Eller har du slått det fra deg?
Jeg tror det er gunstig med inngang nå, som du skjønner.
God helg til deg.
tunktee
06.10.2018 kl 18:55 5021

Collin,
Siden man skal gi best mulig råd til hver andre;
Det siste rådet der er kanskje det verste jeg har sett.
Trenden i PCIB er kraftig nedadgående, og der finnes ingen tall til å støtte oppunder en kurs.
Ergo bør rådet som et minimum være å vente til markedspsykologien har snudd og trenden er oppadgående.

Det jeg har sett, og som jeg tidligere ikke trodde var mulig, er at noen på Hegnar forum klarer å skape blest om enkeltaksjer med påfølgende kursoppgang.
De velger da tilsynelatende ut selskaper som KAN ha et potensiale, men som ikke tjener penger og/eller har særlig omsetning p.t.
De hauser så aksjen med et enormt antall innlegg på diverse tråder, der de beskriver et fantasieventyr. Disse eventyrene trenger ikke nødvendigvis være uoppnåelig, men som oftest lite sannsynlig. De blir derimot gjentatt så mange ganger at de til slutt blir en sannhet. Etter hvert som flere og flere blir overbevist og blir aksjonærer gjentar disse individene de samme påstandene.

Selv har jeg aldri lest på PCIB-tråder og aner ikke om Stifinner er en disse personene.
Imidlertid kan jeg fortelle at det har skjedd i Photocure. Et nick begynte å hause noe voldsomt tidlig i vår. Med tiden har han overbevist flere titalls andre personer, og der er nå omtrent konsensus om et kursmål på 1900,-. Der er naturligvis ekstremt mange faktorer som må på plass for å oppnå en slik kurs, samtidig som der er like mange faktorer som vil forhindre det. Ingen av disse ser ut til å passe inn i eventyret.

(Photocure toppet for øvrig på 63,50 etter en oppgang på over 100% fra forsommeren. Kursen er nå 50,70. Jeg har solgt 7-8%)
Redigert 06.10.2018 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 19:09 5012

Jeg tar mer enn gjerne en tur til Bergen om Maiden spiller på Koengen T. Ja, PCIB er selvfølgelig på blokka over selskaper jeg følger Stifinner.

God helg Stifinner, T. og øvrige. Ta godt i mot Rus i APAC-land.
stifinner
06.10.2018 kl 19:52 4993

Tunktee, Grantchester sa at mitt råd høsten 2016 var det beste rådet han hadde fått. Det samme har rusbrus sagt,og han tjente vel 10 mnok. Jeg tror fortsatt at mitt råd er bra.
Du må selvfølgelig mene hva du vil.
Han som hausser Pho er focuss.
stifinner
06.10.2018 kl 21:32 4815

Tunktee, jeg er ganske sikker på at du vurderer det fundamentale i Strong Point når du har investert der, og det samme gjelder for Pcib, ingenting er endret etter emisjonen, de står like sterkt.
Norviking
06.10.2018 kl 23:57 4760

Vedr den aksjen som ikke diskuteres mer her ;
Jeg må bare si min hjertens mening.
Jeg er glad jeg solgte tegningsrettene mine for 4,75 . Lukta vi skulle ned rundt 30 og nå er vi under emi kurs så jeg skjønner ikke tankegangen til hausserne .
Skjønner heller ikke en annen kar her som mente 40 kr var "en god inngang"
jaja
Noen tror visst dem kan gå på vannet

Jeg vurderer å selge ut deler eller alt jeg har i pcib ( snitt 10 kr ) og heller satse på NEL som jeg allerede har en post i ( inngang ca 3 kr )
Og evt ta en liten post i HEX i tillegg.

Tror det kan være mer lønnsomt nå enn å kjøpe PCIB som stifinner så varmt anbefaler
Får vurdere litt i løpet av helgen..

I mellomtiden så får jeg smøre meg med en strong cream of patience !
Redigert 07.10.2018 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
07.10.2018 kl 11:24 4653

Har tatt en titt på aksjonærlista som nylig ble lagt ut på selskapets hjemmeside. Nå har jeg lagt ut ukentlige oppdateringer, så dette blir i så måte et sammendrag av de siste 4 ukene, men det kan jo være greit å få det oppsummert. Lettere å se trendene da. Mye kan tyde på at mange begynner å synes at kursen nå har kommet ned på et nivå hvor det er "billig nok". Denne måneden har det tilkommet en ny aksjonær, og faktisk har 21 stykker på topp 50 økt sin beholdning. På den andre siden har en aksjonær forsvunnet ut, og kun 3 andre har redusert sin eksponering i selskapet. Dette har alt i alt gitt en grei overvekt i økning av totale antall aksjer for topp 50.

På kjøpssiden finner vi følgende endringer:

Verdadero AS tok ytterligere 62 000 aksjer.
V.Eiendom holding AS kjøpte 32 761
Nordnet Bank AB kjøpte 30 399
G-Eiendom AS kjøpte 30 000
MSIP Equity kjøpte 17 984
John I. Panduro Skogen kjøpte 17 706
Nordnet Livsforsikring kjøpte 17 176
Fana elektrikeren kjøpte 15 000
Petter H. Farstad kjøpte 12 970
Skandinaviske Enskilda Banken AB kjøpte 10 835
Rune J. Kongsrud kjøpte 9 338
Gunnar Gammelsrød kjøpte 7 511
Tor C. Evensen kjøpte 5 000
Børge Andersen kjøpte 5 000
Per E. Ugelstad kjøpte 4 100
Karl T. Granberg kjøpte 4 000
Swedbank AB kjøpte 3 387
Bernhard Næss kjøpte 2 300
Svenska Handelsbanken AB kjøpte 1 100
Netfonds kjøpte 550
Nordea Bank AB kjøpte 508

Inn på lista kom J.P.Morgan Securities PLC med 170 639 aksjer

På selgersiden finner vi følgende:

Avanza Bank AB reduserte med 54 397 aksjer
Daniel Bjørnstad solgte 16 000
Swedbank AB solgte 7 000

Ut av lista forsvant BNP Paribas Sec. Services. De var oppført med 167 654 aksjer.

Alt i alt ga dette en økning i beholdningen for topp 50 på totalt 197 762 aksjer.
Antall aksjonærer i selskapet er forøvrig nøyaktig likt som forrige måned.

Når det gjelder kortsiktig utvikling i kursen fremover har jeg ikke tro på noen vesentlig endring før tidligst etter Q3-presentasjonen. Etter at det ble meldt om omstruktureringer i selskapet har dette hengt som en rød klut over forventningene. Ofte er slike formuleringer synonomt med større utgiftsposter/nedskrivninger, og mange har nok enten solgt seg ned/ut eller inntatt en avventende holdning inntil fasiten ligger på bordet. Hvis man også legger til at dette er det eneste kvartalet Jacob kan dra frem og avskrive eventuelle lik i lasten uten å "bli belastet for dette selv", ja da har vi nok en del av forklaringen på nedgangen vi har sett de siste månedene. Det er ikke så lenge igjen til vi blir forelagt fasiten, og vi får håpe at frykten i markedet for dårlige tall blir gjort til skamme og at selskapet overrasker på oppsiden denne gangen. Uansett er det kanskje hva som blir sagt om fremtiden som er mest interessant. Og hvis de bare snart får dratt i havn noen avtaler for noen av alle de pilotene som putrer og går rundt om i verden, ja kanskje vi får snudd trenden over i positivt leie. Det er ikke til å skyve under en stol at det tærer kraftig på tolmodigheten å sitte i dette selskapet når man ser at "alt annet" går til himmels på børsen. Dette kan også være med på å forsterke nedgangstrenden for selskapet vårt, da noen sikkert har hoppet av for å gå inn i noe i positiv trend.
Redigert 07.10.2018 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2018 kl 13:31 4604

Takk for dine betraktninger Trikkeren. Hva som ligger i omstruktureringer mener jeg vi har fått svar på i en børsmelding som kom en søndags kveld. Det er gjort avsetninger for dette ved Q2. At det skal komme en ny runde med avsetninger ved Q3? Hvorfor det egentlig, avsetningen var jo romslig? All R&D kostnadsføres løpende. Går vi gjennom balansen, hva er det så igjen å nedskrive? Jeg spør fordi jeg får ikke øye på det. Ja, aksjekursen har gått regelrett til helvete. Likte ikke markedet å få inn nye yngre krefter? JT kommer fra et vinnermiljø og burde ha bedre tillit enn det som utvises av markedsprisingen? Så, hvorfor er vi priset som vi er? Innsidesalg? Ja, det er nok med på å dra oss ned sammen med mangel på innsidekjøp. Bemerk at Waaler sitter på over 1 mill aksjer og forrige styreleder fortsatt sitter. Det skal ikke velte lasset at ny ledelse er avventende med å kjøpe aksjer. Wiren er en av Norges dyktigste på salg, og ble nok tatt inn med den begrunnelse samt at han har annen bransjeerfaring blant annet fra Telenor hvor jeg jobbet sammen med ham. Gi de litt tid og bli kjent og trygge på selskapet, så kommer kanskje innsidekjøpene. JT har da kjøpt litt, så den balansen er ikke helsvart.
tunktee
07.10.2018 kl 14:43 4560

Så hyggelig at du kommer med meninger da Elektriker! Du har jo nøyet deg med harde kalde fakta før, hehe.
Takk for info!

Stifinner; ikke bland pærer og epler. Jeg har ikke kommentert kvaliteten på selskapet, og har heller ingen bakgrunn eller kunnskap til å gjøre det.
Konseptet med å kjøpe på fallende kurs er derimot som regel en dårlig ide uansett hvilket selskap man snakker om.
(Ja, du kan parere det med at jeg har kjøpt meg opp på fallende kurs i Strongpoint, men jeg har ikkje påstått at det er hjernen som har vert i aktivitet. Les: det er hjertet)

Med fare for å helle bensin på en nesten slukket brann; Jeg gjør det likevel!
Stifinner. Å selektivt velge ut de som har tjent penger på rådet ditt, for så å skryte av det, er infantilt.
Du forsøkte så godt du kunne å hause selskapet også når kursen lå på femtitallet. De som følge det rådet har tapt ekstremt mye penger (i prosent)
Hvis de har noen form for kapitalkontroll så har de stoppet seg selv ut; Dessverre tror eg ikkje at den type personer som kjøper på et råd fra en som de ikkje kjenner har den type kontroll.
Redigert 07.10.2018 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
tunktee
07.10.2018 kl 15:07 4541

Faan så jeg hater å eie ting utenom verdipapirer.
Har oppdaget sannheten i to gode utrykk; Første er at man skal eie tingene, og ikkje latt tingene eie deg.
Et enda bedre utrykk som en kompis fant på var at han var dritt lei av å være vaktmester over eget liv.
Nå er jeg møkka lei av å gjøre vaktmestertjenester for eiendom og ubrukelige leietagere.
GI MEG FRED!

Husker dere reklamen for Thorn; de som leide ut hvitevarer og sånt:
To be truly happy in life u must own only seven things!
Redigert 07.10.2018 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2018 kl 19:59 4441

T: lev enklere, ha det bedre sier jeg.
Jeg gleder meg til nok en spennende uke i Strong. Ha en så flott søndagskveld som mulig alle mann.
stifinner
07.10.2018 kl 20:23 4415

Ingen har tapt før de har solgt, tunktee, og la tiden fortelle hvem som har valgt rett.
Så langt har mitt råd om å kjøpe Pcib på 5 nok vært en vinner. Om det er en vinner på 50 får, som sagt, tiden vise.
Over og ut!
tunktee
07.10.2018 kl 20:33 4401

Takk for tippset kompis!
Det har vært målet siden jeg var 30, men ikkje faan om eg nærmer meg.

???
tunktee
07.10.2018 kl 20:35 4397

Stifinner. Jeg regner pengene som tapt når jeg ligger i minus, men ikke pengene som tjent før jeg har realisert.
Hvert sitt syn på den saken!
Traderèn
07.10.2018 kl 21:46 4340

tunktee..
Som du har erfart og vet godt så er eiendom en krevende og utfordrende hobby.. like sikkert er SP. Selv om store deler av kostnadene med lederbytte i Norge og Tyskland så ble jeg skikkelig frustrert over økende lønnskostnader i Q2. Faktisk ser det ut som dem ikke har kontroll. Når EBITDA og cashflow er visket vekk , da er det natt fra meg. Lønnskostnadene kommer til å drepe fremtidig resultat.. Beklager at jeg er negativ samtidig som jeg kjøper, men nå har jeg vært aksjonær i noen år (15+) så jeg tåler 15 til... Som i eiendom.........

Traderèn
07.10.2018 kl 21:47 4340

tunktee..
Som du har erfart og vet godt så er eiendom en krevende og utfordrende hobby.. like sikkert er SP. Selv om store deler av kostnadene med lederbytte i Norge og Tyskland så ble jeg skikkelig frustrert over økende lønnskostnader i Q2. Faktisk ser det ut som dem ikke har kontroll. Når EBITDA og cashflow er visket vekk , da er det natt fra meg. Lønnskostnadene kommer til å drepe fremtidig resultat.. Beklager at jeg er negativ samtidig som jeg kjøper, men nå har jeg vært aksjonær i noen år (15+) så jeg tåler 15 til... Som i eiendom.........

tunktee
07.10.2018 kl 22:28 4303

Traderèn; Forstår veldig godt hva du sier, og jeg var også helt der når jeg først så på Q2.

Nå blir det kanskje komplisert for noen, hold tungen beint i munnen!
Dette er fakta, ikke fiksjon.

Fra Q2 rapport:
o Engangskostnader i forbindelse med endringer i konsernet, MNOK 5,9
o Utbedringer av konstruksjonsfeil i ny produktserie fra Cash Security, MNOK 8,1

Salgsinntekter 276 372 237 855 16,2 % 526 319 487 598 7,9 % 951 388 Resultatandel TS, serviceselskaper 29 51 147 -20 90
Varekostnad 131 739 119 303 10,4 % 252 297 246 125 2,5 % 472 003 Lønn og sosiale kostnader 92 565 80 342 15,2 % 176 482 159 915 10,4 % 298 916 Andre driftskostnader 33 771 31 546 7,1 % 67 881 64 094 5,9 % 128 112 Sum driftskostnader 258 075 231 190 11,6 % 496 660 470 135 5,6 % 899 032

Så må man se på hvor man skal putte de 14 millionene i ekstraordinære kostnader.
Det som er gøy er at uansett hvor man putter de; Varekost, lønn og sos, eller ADK så må man altså ta de vekk fra fremtidige driftsutgifter.
Hvis man studerer tallene så viker det dog som ganske opplagt at majoriteten skal på lønnskostnader.
Så vidt jeg kan se skal 10-11 av disse millene på lønn, og minst 2 mill på ADK.

Resten av regnestykket lar jeg være opp til andre, for jeg er faktisk for full.

Edit: En studering av tallene må gjøres i en sammenligning med andre kvartaler. Det er i den sammenligning at man kan anta at lite av de 14 millionene ligger i varekostnad.
Redigert 07.10.2018 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
07.10.2018 kl 22:48 4284

Jeg synes ikke det er så stress å eie eiendom som leies ut. Mulig dere har veldig mange flere enheter.
Men vi er to, og det er en fordel, for vi deler på oppgavene og er den ene litt lei tar den andre et lite tak. Dessuten er ungene glade for feriejobber med oppusing, maling etc. De begynner til og med å bli flinke. Muligens var det ikke helt frivillig i begynnelsen, men de kom for flere år siden og snakket om at de var glade for at de ikke slapp unna.
tunktee
07.10.2018 kl 22:56 4289

Skal også fortelle hvorfor jeg er litt smågal i dag Tradèr.
Har leiet ut et hus rett bak der jeg bor. De festet noe jævlig under fadderuken, og jeg ventet bare på en klage. Den kom ikkje,
Så, mens jeg var å ferie for en måned siden, kom der en tekstmelding fra en nabo om fest klokken fire om natten. Sjipern det. Kom hjem og dro opp å kjeftet litt på de.

Når jeg kom hjem fra fest i går så jeg en melding på telefonen.
Dette er ikkje kødd; De gutta som bor der hadde kastet en flaske med tequila i veggen på nabohuset. (Ja, mursteinshus da, så flasken kom ikkje helskinnet fra det)
Har vært opp å snakket med de i dag, og bedt de om å plukke opp glasskårene fra naboen sin plen.
Det betyr ikkje at jeg er mindre frustrert av den grunn, hehe.
tunktee
07.10.2018 kl 22:58 4294

Ja, da var den siste et svar til deg og om eiendom PSI-I
grompf :)
PSI- Investor
07.10.2018 kl 23:07 4284

Jeg sier klart i fra ved ‘kontraktsforhandlinger’ at hvis de ikke oppfører seg ordentlig så vil de bli kasta ut med en gang. Og at dersom de har tenkt å feste og bråke så burde de flytte et annet sted, for det vil de ev da måtte uansett.
Og det pleier å funke fint.
tunktee
07.10.2018 kl 23:08 4284

Slettet. For personlig.
Redigert 07.10.2018 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Grantchester
08.10.2018 kl 03:51 4220

tunktee og PSI - Investor ( "Jeg synes ikke det er så stress å eie eiendom som leies ut. Mulig dere har veldig mange flere enheter" );

i) jeg har ikke leid ut mye personlig; en enhet i Bergen sentrum til et selskap på 90-tallet i noen år: knirkefritt. Så har jeg noen andre eksempler;

ii) ved siden av kjøp/salg av eiendom og meglervirksomhet har min spanske partner drevet korttids og langtidsutleie av boliger siden 70-tallet; dvs tusenvis av erfaringer. Han har gitt meg mange mange eksempler av erfaringene. Konklusjon; et mareritt - ekstremt mye arbeid, veldig lite penger. Jeg bruker minst mulig tid på utleie i vårt samarbeid akkurat for denne grunnen (jeg har lært den harde veien) men har et eksempel som jeg var bort i som en vennlig tjeneste ovenfor min partner. En sveitsisk dame og eksisterende kunde skulle leie en enkel studioleilighet av en russisk dame (også eksisterende) kunde i 1 måned for EUR 900 inkl. strøm og kommisjon. Det endte opp i en e-post utveksling bestående av totalt over 30 stk. e-poster (som jeg måtte håndtere på to forskjellige språk) og misfornøyde parter på begge sider i etterkant. Min kommisjon; EUR 100 !

iii) I går informerte en annen spansk samarbeidspartner meg om at hun hadde leid ut huset sitt til en britisk familie i sommer. Hun måtte bruke en hel dag for å vaske huset etter oppholdet - ikke bra.

iv) Jeg leier i disse dager en leilighet fra en god bekjent i tre måneder. Leiligheten er totalt nyrenovert i sommer og fremstår som ny. Eieren og jeg har kjent hverandre i fem år, så jeg forhåndsbetalte de 3 månedene (uten kontrakt, depositum eller annen tull) og begge parter er kjempefornøyde. Eieren som har en 5-6 utleieeindommer, leier ut kun til folk han kjenner og kan stole på og vice versa, selvfølgelig. Dette er nok ikke et standard eksempel.

Jeg har min konklusjon klar - dere får konkludere selv.


Redigert 08.10.2018 kl 04:14 Du må logge inn for å svare
Grantchester
08.10.2018 kl 04:22 4247

Innen et par uker skal jeg ta meg en tur til Málaga som ligger en times kjøring vest fra hvor jeg oppholder meg. Via en kontakt som har bodd i byen i mange år har jeg nå fått vite hvor jeg kan finne forretninger med installerte CG eller lignende systemer - det skal bli spennende å se hvor mange er CG og hvor mange er fra konkurrende firma og ikke minst hva opplevelsene er. Feedbacken postes her ASAP.
Grantchester
08.10.2018 kl 04:25 4241

Om noe helt annet; hva synes dere om denne dama ? Temperaturen her nå er 23 grader C. Og føles litt høyere etter å ha sett denne videoen;

https://www.youtube.com/watch?v=AbrXJx2TAcw (fra 3:20 ca.)
Redigert 08.10.2018 kl 04:30 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
08.10.2018 kl 08:33 4171

Sikkert nok prat om utleie, men jeg skjønner nå at vi snakker om helt forskjellige ting her. Jeg leier ut i Norge, innenfor en halvtime hjemmefra, og bare for langtidsleie, det er nok vesentlig enklere. Selv om jeg en sjelden gang må tømme fraflyttede leiligheter, rekorden er 4,5 containere og ca 1m høyt lag med klær i nesten hele kjelleren. Ikke så rart de ikke hadde råd til husleie...

Håper på en fin børsdag, snart q3- presentasjon som blir spennende. Han mr JT har nok noe positivt å komme med om fremtiden tenker jeg.
mrdoob
08.10.2018 kl 09:03 4144

@Grantchester
Var exakt befinner du dig?
Jag bodde själv i Nerja några år - men det var för 20 år sen :-) - men åker fortfarande ofta dit.
Slettet bruker
08.10.2018 kl 09:24 5469

T: jeg synes du traff tastene riktig så godt. :)
Q3 kan bli så bra som bare det, men faktum er at aksjen vår er illikvid. Vi må ha nye krefter inn og volum. Vi har da fått noen beilere på i det siste og noen nye aksjonærer har vi da. Det er jo litt morsomt å se at topplisten øker og at få der selger noe å snakke om. Så og si alt salget i det siste er utenfor topplisten. Ha en riktig god dag alle Strongere, med og uten leieinntekter. Apropos leieinntekter, så har aldri yielden vært lavere i Oslo, noensinne. Objekter selges på 2-3% og det fordrer full utleie. Skjønner ikke de som kjøper nå for den dårlige kontantstrømmen med alt arbeidet og ditt og datt. Ja, det ligger en inflasjonssikring i utleie og man kan jo håpe om høyere eiendomspriser.
Redigert 08.10.2018 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
LeifH
08.10.2018 kl 10:42 5406

Snart 7 tallet. Blir pent å kjøpe der nede.
Grantchester
08.10.2018 kl 17:26 5281

LeifH: er det alt du kan bidra med ? Gjør et nytt forsøk !
LeifH
08.10.2018 kl 17:32 5272

Har man så mye å si om strong fortiden da? Utenom at den skal meste sannsynlig nedover. Ytrer min glede for kjøpsmulighetene på en annen tall. :D fleste som har troen gjør det samme.
JosMag
08.10.2018 kl 23:01 5087

Tror det kommer ordre på rekke og rad i tiden frem mot årsskiftet.
Grantchester
09.10.2018 kl 09:02 5003

Ref. det nylige intervjuet. Hvorfor kan den nye CEO ikke få seg et ordentlig intervju, med eller uten slips, i et ordentlig medium, som for eks. FT (Financial Times). Kan noen svare ? Er det så vanskelig ? Vet dere hvem som leser FT ? På nittitallet, tror jeg det var så var den årlige gjennomsnittsinntekten av FT-lesere GBP 64000 !

Jeg blir matt av den manglende initiativen blant CEOene.
Redigert 09.10.2018 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Grantchester
09.10.2018 kl 09:11 4987

Ser her hvor flinke spanjolene er; en beautiful liten CG-videosnutt - slik gjør man det. Verdt uendelig mer en et veldig middelmådig intervju.

https://www.facebook.com/CashguardEspana/videos/527560724358928/
Redigert 09.10.2018 kl 09:11 Du må logge inn for å svare