Strong. En utbomba aksje med overskudd og utbytte. nr. 7 2018

Nå gir vi gass
STRONG 28.09.2018 kl 21:18 61261

Handel, enten det foregår på nett eller i butikken, er en del av framtiden.
Likeså kontanthåndtering.
Aksjeprisen i Strong gir deg nå godt over renter i lånte penger i bank. Med antagelser om dobling av aksje-prisen det nærmeste året.
Og antagelig er selskapet sikrere en banken, i en urolig verden.
Ikke luftige bioaksjer, men godt fundert arbeid og markedsøkning i en bransje alle bruker w.w.
En trygg investering man kan låne penger for å kjøpe!
Hvor ofte er det tilfelle?
Med godt etablert salgsapparat i mesteparten av verden, med mange egenproduserte løsninger og produkter.
Hjemmeside:
https://www.strongpoint.no/

Nærmeste Q, med ny leder, vil vise retning.

Forrige tråd:
https://forum.hegnar.no/thread/11289/view
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
tunktee
15.10.2018 kl 20:31 5235

Takk for lenker HitIT.
Man våker når man leser innlegget fra Bjørn Eriksson.
Jeg føler meg ganske trygg på at self-checkout er kommet for å bli. IKEA har satset på det, og de pleier ikke bomme.

Så har jeg ikke tenkt over det før, men man kan jo bare glemme self-checkout med tobakksvarer i hylleform. Samme gjelder barberblader, medisin, og kanskje også for eksempel batterier. Disse tingene blir for fristende for enkelte å snike ned i lommen. Vertfall i Norge. (Snaskerikulturen kan jo være annerledes andre steder, men sitter ikke med følelsen av at folk har høyere moral lenger sør i Europa....)

Limt fra lenken:
Automation can also help to improve sales processes for specific categories of goods. As a high-tax product, tobacco is relatively valuable, making it an attractive target for thieves. Tobacco automation management systems can be integrated into the self-checkout experience, automatically verifying buyer rights before dispensing the goods.


Netthandel har jo definitivt kommet for å bli, og så er det ingen som klarer å knekke koden for matvarer på to ting.
1. Tjene penger på det grunnet transportkostnader (og sikkert også annen logistikk)
2. Temperatur. Skal man investere i biler som har både kjøl, frys og temperert sone? Det gjør vertfall ikke transporten billigere. I Norge kunne man kanskje klart seg med bare frys og temperert sone, men mange steder er realiteten at varer som skulle stått på kjøl enten vil fryse før man er fremme (bl.a. Russland), eller bli så varme at de blir fordervet. (Trenger vell ikke nevne land i den sammenheng.)

Collin og HitIt; Vi er medeiere i et fantastisk selskap med utrolige produkter og muligheter!
Blir tøft for oss hvis fredagen skuffer. Selv om man har aldri så mye tro på fremtiden til et selskap så må man også ha en viss kapitalkontroll.
…hvis ikke blir man plutselig stamkunde hos NAV.

Edit: Var kanskje å overdrive litt med sonene i bilene. De fleste varer tåler vell å stå på kjøl i et par timer, så kanskje det holder med kjøl og frys da!? (Strongpoint reklamerer med 3 soner på sine skap.)
Redigert 15.10.2018 kl 20:35 Du må logge inn for å svare
bernes
15.10.2018 kl 21:05 5189

http://www.vendingsolutions.co.za/solutions/automated-retail/

Automated Retail
The remote-managed retail revolution Technology now offers a new way to get your products to people. Vending machines can vend a wide variety of anything from gadgets and memory sticks to PPE equipment.
Also, see our recently launched retail solution, Vensafe South Africa.
tunktee
15.10.2018 kl 21:07 5179

Jeg har vist munndiare i dag - bare with me!

Skal fortelle fra nabolaget mitt og om hva C&C kunne gjort her.
Bor like utenfor Bergen sentrum i et strøk med dårlig bussforbindelse, og veldig mange av de som bor her flyttet inn som barn når husene ble bygget etter krigen.
De begynner å bli gammel (av en eller annen grunn mye enker), og hver eneste dag ser jeg dem komme slitende med handleposer. Får helt vondt av dem, men de sier at de har godt av trimmen når jeg spør om jeg skal svippe dem bort i gaten. De blir imidlertid mer krokbøyd for hver gang jeg ser dem, så vet ikke om de har fult så godt av den type trim....

Dere skjønner poenget mitt!
Nå tror jeg generelt at Bergenske lokalpolitikere er for konservativ til å tillatte utplassering av C&C skap i offentlig rom, men for eksempel Søviknes som igjen skal bli ordfører på Os tror jeg vil strekke seg langt for å gjøre livet enklere for folk.
Redigert 15.10.2018 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
stifinner
15.10.2018 kl 21:08 5173

Jøss, her var det litt av et engasjement nå!
Ja, dere får sørge for å få opp kursen, jeg er vel den som tjener mest på det, bortsett fra traderen da,eller hva?
Jeg synes jo at engasjementet er svært bra, så fortsett med det.
Stocktrader
15.10.2018 kl 21:14 5163

Er vending-løsningene på bildene fra Strong, eller kun det de referer til som "Vensafe South Africa" ?
tunktee
15.10.2018 kl 21:14 5162

Håper du ikke selger mer hvis der blir medvind da Stifinner!
Har du like mange egg i PCIB-kurven som i Strongpoint?
tunktee
15.10.2018 kl 21:22 4801

Jeg kan tro og mene Stocktrader;
Utskiftingen har vært planlagt lenge, og Norges Bank har hatt klar designet.
Strongpoint ble ferdig med oppgraderingen tidlig i fjor vår. Det er alt for sent å gjøre noe med dette nå, og hvis der var omfattende arbeid ville vi sett det på serviceinntektene i Q4,Q1 og Q2.
Hvordan de i praksis har fått dette til vet jeg ikke, men antar at de har fått låne noen prototyper fra Norges Bank.
Er ganske sikker på at de også har klargjort for 1000-lappene som kommer til neste år.
stifinner
15.10.2018 kl 21:34 4781

Tunktee, jeg har omtrent like mange egg i begge leire, det er jo enkelt å sjekke. De fleste vet jo hva jeg heter.
tunktee
15.10.2018 kl 21:51 4757

Jeg vet tilfeldigvis hvem du er Stifinner grunnet det som vi tidligere har snakket om, men håper du har skjønt at jeg ikke er den som ligger å lusker på folk.
Av interessen sin del, vet du hvem jeg er? (I likhet med deg setter jeg pris på å ikke bli outet her, selv om jeg skjønner at de som følger med kan legge to og to sammen.)
Om vi ikke har hatt den beste tonen her, så skal du vite at jeg som regel respekterer folk!

Edit: Syns for øvrig at det var dumt at du gikk glipp av sen-lunsjen på Rælingen og at vi ikke fikk muligheten til på veksle noen ord.
Collin og meg hadde helle ingen god tone her, men han er en som jeg gleder meg til å treffe igjen.
Kanskje er jeg for direkte og kvass i skriftlig form når glimtet i øyet og smilet i munnviken mangler. Grompf hehe ;()
Redigert 15.10.2018 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2018 kl 22:40 4703

Vel, vi får håpe på et informativt Q3 da så markedet blir "up2date". Skal den negative utviklingen snues må det komme noe på Q3. Meldinger på twitter etc.holder ikke.
PSI- Investor
16.10.2018 kl 09:42 4503

'Selskapet, som tidligere denne uken var priset på nivå med det siste tilbygget på hytta til Røkke, la fredag frem meget gode tall.
Men det var først og fremst de svært gode fremtidsutsiktene som fikk meglere og analytikere til å legge vekk alt annet og forsøke å sikre seg aksjer i selskapet.

Aktører som vanlig vis handler med noen hundre millioner av gangen glemte helt hvor billig dette selskapet egentlig var, så flere la inn bud som kunne sikret dem flere hundre prosent av aksjene dersom dette hadde vært mulig. Som følge av dette ramlet hele handelssystemet sammen, men da dagen var over var selskapet priset på et helt annet nivå. Utsiktene til betydelige utbytter fremover gjør at de fleste analytikere likevel fremdeles mener at det er stor oppside i aksjen.'


Hvilket selskap er dette? Vel jeg aner ikke, but I'm a Strong believer!
Slettet bruker
16.10.2018 kl 10:23 4458

T: godt å ha en god venn på vestlandet! Nå er nedtellingen i gang til fredagen og jeg sitter i møte midt i den mest spennende presentasjonen på lang tid i Strong. Typisk. Ha en riktig god dag Strongere.

Mye spennende lesning:
https://www.strongpoint.com/news/meny/?utm_campaign=Retail%20Agenda%20Newsletter&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=66711685&_hsenc=p2ANqtz-8XSds6yihqDiBzUKNCV3mltAMK20HcpEPgd6rHDa-wvn0AJBGgM4WilRxEpwzOKj9IAwTr6RnGNyDWh1nstm9mBSnPyA&_hsmi=66711685

https://www.strongpoint.com/news/coop-laquilone-pilots-refrigerated-pick-up-lockers-for-online-customers/?utm_campaign=Retail%20Agenda%20Newsletter&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=66711685&_hsenc=p2ANqtz-8XSds6yihqDiBzUKNCV3mltAMK20HcpEPgd6rHDa-wvn0AJBGgM4WilRxEpwzOKj9IAwTr6RnGNyDWh1nstm9mBSnPyA&_hsmi=66711685

https://www.strongpoint.com/news/coop-italy-shares-their-clickcollect-success-story-at-forum-retail-2018/?utm_campaign=Retail%20Agenda%20Newsletter&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=66711685&_hsenc=p2ANqtz-8XSds6yihqDiBzUKNCV3mltAMK20HcpEPgd6rHDa-wvn0AJBGgM4WilRxEpwzOKj9IAwTr6RnGNyDWh1nstm9mBSnPyA&_hsmi=66711685

Legg merke til: "Coop Italy shares their Click&Collect success story". Ja? Suksess betyr ordres. Fuglene sitter enn så lenge på taket. Om ikke det kommer C&C ordre fra Italia, så skjønner jeg ingenting. Kunden deltar på messe og snakker om suksess, og så skal det ikke komme ordre? Come on.
Redigert 16.10.2018 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Ols123
16.10.2018 kl 13:23 4355

För mig skulle en storsatsning på cashguard i USA kunna motsvarar dagens börsvärde . Förstår inte varför vi inte sett mer info kring cashdefend.com??? Hoppas de kommit igång med sin försäljning för jag tror att USA och cashguard kan bli en stor succé framöver om man är beredd att satsa.
Slettet bruker
16.10.2018 kl 13:49 4322

Ols123: de rendyrker CG og det er litt morsomt. Da blir det kanskje mer trøkk ut i markedet? De er vel kun to personer på det kontoret i NY?
Var det den positive lenken omhandlende C&C i Italia som medførte minus 2% i dag? Samme selger ser det ut til.
Ols123
16.10.2018 kl 13:57 4306

Ojojoj varför inget pm StrongPoint’s Self-Checkouts are favoured by both retailers and customers

October 15, 2018 | Retail

A prominent StrongPoint home market client is the first to order 85 Self-Checkouts including the hardware and software solutions.

This is a unique order, showing customer’s trust of StrongPoint‘s Self-Checkout solution. The customer based its choice on StrongPoint’s flexibility and ability to quickly react to its most pressing needs. On top of that, the Self-Checkouts, offered by StrongPoint are of much better design than the ones currently available in the market. They are also more user-friendly, appealing, interactive and intuitive, which results in a better usability for the customer. Another important advantage for the client is the simpler integration with the systems, which are already used by the retailer.

Firstly, the new Self-Checkouts have been tested in a pilot installation with the opportunity for the customers to give feedback on their experience. The results were positive, with the customers expressing favourable views on the new installations. Due to this success, the retailer decided to implement 85 StrongPoint Self-Checkouts, and is planning to complete it before the end of this year. It is likely, that in the future the Self-Checkouts are going to be implemented more widely across this retail chain.
Slettet bruker
16.10.2018 kl 14:05 4292

Casiasia: takk for god informasjon. Enda en flott ordre i millionklassen. Rundt 5-6 mill vil jeg tippe. Så har vi en til nede i APAC-land på tett opp mot 10 mill. Så har vi... Ja dere vet. Det er positiv nyhetsstrøm her nå og som allerede sagt, men som bør gjentas: markedesarbeidet begynner å bære frukter og det ser proft ut i alle kanaler synes nå jeg.
Slettet bruker
16.10.2018 kl 14:07 4287

Spennende linker, gøy Meny har satt igang med C&C! Håper dette sprer seg i Norge også. Fredagen bør bli grønn.
Slettet bruker
16.10.2018 kl 14:10 4285

Det blir rett og slett for dumt å selge Strong aksjer nå. Men, når noen er blinde for hva som rører seg, så vær så god.
Russebuss
16.10.2018 kl 14:17 4267

Casiasia
Hei . Det har ikke dukket opp verken mail eller sms i fra deg. Kunne du gjøre ett nytt forsøk ? Greit med mail da vi kan lage et lite priv "forum" !!
Norviking
16.10.2018 kl 14:35 4236

Blir vel som å banne i kjerka dette men
Jeg har solgt en del i den aksjen som ingen skal snakke om her. ( hysjjjj PCIB )
Satset litt mer andre steder i stedet men ikke solgt ut alt.
Ser også et par andre profilerte kanoner har solgt seg ned
Han ene ganske kraftig.
Hva skjedde underveis med reisen til den garanterte hundrelappen?
Kommer investeringene inn i Strong igjen mon tro ?

Slettet bruker
16.10.2018 kl 14:35 4237

Må ikke vente for lenge nå Rus og Stifinner.
brekken-7
16.10.2018 kl 14:40 4230

Hvorfor blir ikke dette meldt på børs? Dette er en kjempenyhet i mine øyne
sulzrox
16.10.2018 kl 14:44 4220

Suverent info!

Er det ikkje litt rart at denne ikkje ble børsmeldt? Det er jo første salget av hardware Self-Checkouts.

Dette er vel i Estonia eller Lithuania? (eller der borte)
Kjøpet 11 000 akjser.
Slettet bruker
16.10.2018 kl 14:47 4263

Casiasia: om ikke denne kontrakten så i alle fall den forrige. APAC-ordren ligger jo også, etter mine beregninger, ikke langt under 10 mill. Det florerer av gode nyheter i sosiale medier, på hjemmesider og større markedsaktivitet enn noen gang. Enough said.
tunktee
16.10.2018 kl 14:53 4246

Virker som det løsner på alle fronter nå! :) :) :)
Slettet bruker
16.10.2018 kl 14:54 4250

Ja, T. Det gjør jo det!!! Bare å selge? ;)
bateman
16.10.2018 kl 14:56 4256

Ørret heter vel pstrong på polsk?
Norviking
16.10.2018 kl 15:04 5539

pstrąg

Uttalen er omtrent som du skriver den bateman
:) pstrong


Redigert 16.10.2018 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
16.10.2018 kl 18:53 5415

Endringer topp 50 uke 41:

Det var så lite volum og medfølgende endringer forrige uke at det knapt er verdt å skrive om, men her kommer de allikevel:

Avanza Bank AB solgte 38 963
Svenska Handelsbanken AB solgte 10 497
Daniel Bjørnstad solgte 10 000
Petter H. Farstad solgte 4 200
Nordnet Bank AB solgte 1 367
Nordnet Livsforsikring solgte 136

Verdadero AS kjøpte 11 692
J.P.Morgan Sec. PLC kjøpte 2 217
Fana Elektrikeren AS kjøpte 2 000
MSIP Equity kjøpte 867
John I.P. Skogen kjøpte 734
Per E. Ugelstad kjøpte 90

Forøvrig kan man merke seg at øvrige investorer for første gang på lang tid kom inn på pluss-siden: + 47 716

Som mine våkne meddebattanter sikkert har lagt merke til, dukker det nærmest daglig opp linker til positive nyheter vedr. selskapet, noen sågar meget positive. Kursen holdes allikevel ufravikelig nede og er nærmest vaksinert mot å reagere oppover. Det dukker hele tiden opp nye selgere, selv om det største salgspresset de siste ukene har gitt seg. I mitt hode fortoner det hele seg merkelig, men det er tydelig at det foreløpig bare er en liten trofast krets av investorer/aksjonærer som tar seg bryet med å følge med på hva som foregår. En dag får vi tro det "smeller" så kraftig at det gir oppmerksomhet. Når vi ser hva som er i ferd med å bygge seg opp rundt om i mange land, er det å forvente at vi allerede er langt opp på oppløpssiden. Men først skal vi igjennom Q3-presentasjonen, så får vi se hva som kommer opp der.
Redigert 16.10.2018 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2018 kl 19:10 5398

Takk trikkeren du er gull.
LeifH
16.10.2018 kl 19:12 5395

It is likely, that in the future the Self-Checkouts are going to be implemented more widely across this retail chain.
Elektrikeren
16.10.2018 kl 19:22 5382

Takk for hyggelige ord. Vi bidrar alle så godt vi kan på hver vår måte. Har selv mange å takke her inne for fremgraving og deling av nyheter rundt selskapet fra nær sagt verden rundt.
Just_Nilsen
17.10.2018 kl 00:20 5242

Takk Trikker'n. Jeg lurer på om du er revisor eller noe. Du har så stål kontroll på alt.

Du har vært gull for andre som ikke er like systematiske, men mer følger hjertet. Jeg håper du tar kontakt en dag. Jeg stiller fredag og setter meg utenfor kamera og kommer ikke til å stille spørsmål. Det mener jeg alle kan sende til Nilsen, så gir han de videre til JT.

Og jeg håper det blir en lønsj etterpå. Jeg foreslår Venner på Grønnland, der får vi sitte i fred å diskutere. Og Collin, Æ, vet hvor det er når han er ferdig med sitt..

Jeg håper å få en matbit med ledelsen før det hele. Og jeg vet jeg har mange bak meg som deler den forkosten som ikke har muligheten til å komme.
Just_Nilsen
17.10.2018 kl 00:31 5234

Takk Trikker'n. Jeg lurer på om du er revisor eller noe. Du har så stål kontroll på alt.

Du har vært gull for andre som ikke er like systematiske, men mer følger hjertet. Jeg håper du tar kontakt en dag. Jeg stiller fredag og setter meg utenfor kamera og kommer ikke til å stille spørsmål. Det mener jeg alle kan sende til Nilsen, så gir han de videre til JT.

Og jeg håper det blir en lønsj etterpå. Jeg foreslår Venner på Grønnland, der får vi sitte i fred å diskutere..

Jeg håper å få en matbit med ledelsen før det hele. Og jeg vet jeg har mange bak meg som deler den frokosten som ikke har muligheten til å komme.
Jeg skalk dele etterpå, men alle kan jo se alt på WEB-cast. Vel, jeg hqar ikke sett noe varsel hverken på OB eller AP sidene om eventet på fredag. Kan noen gi et tips til Nilsen at det er ting som må børsmeldes? Så har jeg kanskje bare gått glipp av det. Jeg sender en mail til Nilsen.