Strong. En utbomba aksje med overskudd og utbytte. nr. 7 2018

Nå gir vi gass
STRONG 28.09.2018 kl 21:18 61280

Handel, enten det foregår på nett eller i butikken, er en del av framtiden.
Likeså kontanthåndtering.
Aksjeprisen i Strong gir deg nå godt over renter i lånte penger i bank. Med antagelser om dobling av aksje-prisen det nærmeste året.
Og antagelig er selskapet sikrere en banken, i en urolig verden.
Ikke luftige bioaksjer, men godt fundert arbeid og markedsøkning i en bransje alle bruker w.w.
En trygg investering man kan låne penger for å kjøpe!
Hvor ofte er det tilfelle?
Med godt etablert salgsapparat i mesteparten av verden, med mange egenproduserte løsninger og produkter.
Hjemmeside:
https://www.strongpoint.no/

Nærmeste Q, med ny leder, vil vise retning.

Forrige tråd:
https://forum.hegnar.no/thread/11289/view
Redigert 21.01.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
JosMag
17.10.2018 kl 07:51 4670

Veldig bra med en stor ordre på selv check out systemer. Vi har ventet lenge på det. Enda et ben å stå på. Strongpoint begynner å ligne et innsekt (tusenben). Må ha kostet mye å utvikle en slik løsning. Veldig deilig at det endelig synes å lykkes med enda et egenprodusert produkt som fungerer. At det skal ut til kjedens alle butikker etter hvert lover godt. Tror at vi bare er i starten av automatiseringen innen denne bransjen. Kunne godt tenkt meg å bestille alle matvarer på nett selv og hentet det på ICA, Kiwi e.l. Førstemann ut får mitt kjøp:-) Hater å trave rundt i butikkhyller...
LeifH
17.10.2018 kl 08:00 4666

Som jeg skrev oppe, men oversetter fra Google. Dette står nederst på siden ved ordre av self checkout:

Det er sannsynlig at selvutskuddene i fremtiden skal implementeres mer over hele denne detaljkjeden.

Kan bety betydelig ordre før self checkout, og dette er kun en som har sett løsningen. Utrolig spennende, og det var self checkout jeg ville de skulle komme på banen med.. så dette blir spennende.
Norviking
17.10.2018 kl 08:38 4640

Hva skjedde med han som var inne på forumet her en vending som hadde "oppfunnet" self checkout ?
Det var et navn med "pos" eller noe i på det produktet

Bare lurte på hva skjedde videre der eller om dette er en videreutvikling av det systemet

Noen som husker noe mer enn meg ?
Nå gir vi gass
17.10.2018 kl 09:03 4618

Etter det jeg kan huske, så var det noe PSI støttet/kjøpte seg litt inn i. (?)
En løsning der kunden kunne, for at varekjøpet skulle gå raskere, scanne noen av varene selv sammen/samtidig med kasseoperatøren.

Det er jo mulig at det var forløperen? Ikke så dum løsning synes jeg.
Slettet bruker
17.10.2018 kl 09:13 4606

Fun og andre godtfolk, jeg vet ikke hvor lenge møtet på Gardermoen varer på fredag, men blir det så jeg ikke kommer avgårde før klokken 12 så er det vel for sent? Registrerer med vantro at dette hjernedøde salget bare fortsetter.
bernes
17.10.2018 kl 09:23 4585

Norviking: Ja, den første løsningen PSI hadde var en kombinert løsning med kassaoperatøren på den ene siden som betjente manuelle kunder og kunne assistere SC kunden på andre siden fra plassen sin når det var problemer. Trur ikke de solgte mye av dette.
Var vel litt tungvidt, plasskrevende og lite effektivet i forhold til systemene idag med vektkontoll og scanneport slik at det mer er uavhengig av butikkoperatør.
Trur ITAB sitt system selger bedre enn SP-systemet.

Ellers frykter jeg den lave interressen for SP ender med en liten notis i media uansett resultat med etterfølgende fortsatt kurstørke.
Det var en periode SP var mer aktiv ovenfor finansmarkedet, men virker som det fokuset er borte,
Norviking
17.10.2018 kl 09:41 4672

Takk gassern og bernes
Hva dere husker ! :)

Ja
Når det gjelder tilnærmingen til investormarkedet så er jeg også svært overrasket over hvor "tannlaust" dette er for tiden.
Må nesten lure på hva som er agendaen til ledelsen ?
Jeg trodde vi skulle få full fart jeg nå når vi fikk en ny frisk og opplagt ungdom inn som CEO
Ja en som likte smaken av seier
men jeg må si jeg er litt overrasket over den defensive holdningen så langt

jaja
Vi får se
Kan hende JT har en plan han ikke har satt ut i livet enda
Mulig det er andre ryddeoppgaver eller strukturendringer som prioriteres først ?
Redigert 17.10.2018 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
JosMag
17.10.2018 kl 09:44 4664

https://www.facebook.com/pg/cashguard/posts/?ref=page_internal
Irene gnur på de. Hyggelig å lese at innehaveren der selv har sett og fått informasjon fra andre som har installert systemet og ville ha det samme som dem, selv om han egentlig ikke likte å se penger ut av kassa:-)
Slettet bruker
17.10.2018 kl 09:54 4647

Viking: enig i det du skriver, men vil la JT bli varm i stolen før jeg konkluderer. Nå har han parkert denne rollen til Anders. Kan være flere grunner til at det ikke er sendt meldinger, at det er nære Q rapportering og tas med der og samtidig tror jeg de jobber med noen saftige ordres som kan komme når tid som helst. Tipper C&C er nære signering.
Slettet bruker
17.10.2018 kl 10:02 4633

Ikke sant HitIT, og legg merke til "with the major roll-out planned for 2019.". Og, så skrives det at det er interesse fra mange land. Det gjøres et solidt markedsarbeide. Strong settes opp til å bli en pengemaskin fremover. Som Waaler sa før han forlot sjefsstolen: "jeg tror det løsner på flere fronter samtidig". Ja, det tror jammen jeg også.

Edit: alle disse ordrene vi har fått i det siste kan sies å være strategisk viktige og burde vært børsmeldt. Nå tar vi det danske markedet med CUB. Ikke verst. Og merk: serviceinntektene bare øker og øker. Bare å selge folkens. Kan klare 8-blank før dagen er over.

CUB gjennombrudd i Danmark med utsikter til større utrulling i 2019 resulterer i nedgang i aksjekursen på 1,88%... Hva blir det neste? C&C-Italia ordre? Det må vel bety minst 5% ned?
Redigert 17.10.2018 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
bernes
17.10.2018 kl 10:24 4593

Flott, men hvorfor ikke en børs-melding? Strategisk viktig...
Begynner å bli mye som kunne vært børsmeldt.
Børsmeldinger har mer gjennomslagskraft enn meldinger på hjemmesiden.
Spurte JT om dette på mail for en stund siden + noen andre spørsmål, men svarte ikke...
Kursen fortsetter nedover..
mrdoob
17.10.2018 kl 10:26 4589

Det är under all kritik att alla dessa nyheter inte skickas ut till nyhetsbyråer!

SP måste ju förstå att informera marknaden om alla dessa fina/stora saker som händer!

Tyst som i kyrkan - nästan straffbart tyst!
Slettet bruker
17.10.2018 kl 10:28 4587

bernes: det er forbigående. Altfor mye positivt som skjer her nå. Man selger da ikke en aksje med positiv nyhetsstrøm. H**** heller. Det får være grenser. Eneste (bort)forklaringen på at det ikke børsmeldes er at vi er så nære Q. Men pinnadø. Jeg mener det burde vært det uansett. De tre siste er jo supre meldinger. Vi har meldt vekst i APAC i 2019 allerede (ref. 200 ordren). Sjekk. CUB ordren i Danmark står det jo svart på hvitt at det sannsynlig kommer større utrulling i 2019 og hvorfor ikke tro at det også blir hekter på en C&C på den ordren? Det henger jo sammen, hvorfor ellers skal de ha effektiv plukking for å ha dyr utkjøring? Nei, jeg tror det kommer mer fremover og ikke glem at vi er inne i budsjettperioden.
Redigert 17.10.2018 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
bernes
17.10.2018 kl 10:49 4551

At vi er nær Q rapport er ingen grunn til å vente med å melde.
Begrenset av deltakere på disse samlingene og de som er der følger allikevel vel med.
Det er alle de andre som har fokus på børsen som bør informeres.
Mange små drypp er bedre enn et ras av info på Q.

HitIT
17.10.2018 kl 10:50 4551

Kan noen spørre på fredag hvorfor i huleste slike nyheter ikke meldes?
Er det krise om kursen snur oppover eller hva er greia?
Norviking
17.10.2018 kl 10:53 4549

Eneste forslaget mitt er sende mail til Jacob for å uttrykke den misnøye som er vedr manglede børsmeldinger og manglende aktivitet / info mot investormarkedet
Jeg har sendt mine innspill og han har fått tydlige signaler om hva jeg mener

Nå kan vi alle kjøre på massivt

Send mail til
Jacob.Tveraabak@strongpoint.com


PS
Samlet info virker mindre massivt enn at "alle" sender mail
Da får vi kanskje en reaksjon når mailboxen fylles av samme synspunkt fra mange aksjonærer
Redigert 17.10.2018 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
tunktee
17.10.2018 kl 11:07 4523

Mornings!
Spennende nyheter! Har vi egne folk i Danmark, eller blir dette en samarbeidspartner som løser?

Nå har JT så mye positivt å fortelle om på presentasjonen om leveranser fremover, at det bør gi en guiding på at de neste kvartalene blir bra.
Betyr det at vi kan tåle litt dårligere tall nå, enn det vi ville tålt før disse ordrene kom, uten at kursen trekker ned?

Jacob har mye å snakke om. Han bruker kanskje litt tid på å presentere seg selv, ettersom introen på Q1 var veldig kort.
I tillegg har der blitt gjort strukturelle endringer i organisasjonen.
På toppen av det er der mange spennende ordrer i nye markeder som bør brukes tid på.
Må en presentasjon være ferdig før børsåpning?
Slettet bruker
17.10.2018 kl 11:16 4504

T: det har lite å si hva som guides, sies, prekes, predikeres når vi har aksjonærer som sender oss ned 2% på supre nyheter. Vi behøver nye aksjonærer slik at etterspørselen etter aksjen tar seg opp. Vi behøver aksjonærer som kan å regne, for Q3 behøver slettes ikke bli så bra for å forsvare dagens kurs, men aksjonærene som selger vet jo ikke verdien av selskapet de sitter i. Min påstand. Arrogant? ja, får så være. :)
tunktee
17.10.2018 kl 11:20 4496

Ja Collin, hvor stor del av markedet får med seg disse nyhetene da? Er det bare oss som sitter her? Virker jo som de fleste av oss er på kjøper'n!
Utfordringen med at så mye aksjer er samlet blant topp 50 er fortsatt et problem tror jeg. Men vi er jo ikke villig til å gjøre noe med det, for det betyr jo å selge seg ned ;)
Slettet bruker
17.10.2018 kl 11:31 4480

Få som sitter på samme informasjon som oss på tråden her vil jeg tro T?
Av de tretten aksjene jeg følger så er det liv i leiren i flere i dag. Strong er en av tre aksjer som går ned. De to andre som er ned er AXA med 0,15% og WSTEP med 0,34%. Ufattelig.
Rosenthal
17.10.2018 kl 11:45 4451

Tipper at JT og andre insidere også ønsker aksjer på dagens kurs. De er jo forhindret av å kjøpe i påvente av Q, det er lett og tro at noen hjelper til å holde litt igjen til forløsningen.
JosMag
17.10.2018 kl 11:52 4429

Virker som om CUB har fått til et skikkelig oppsving etter å ha blitt overtatt av SP. Mere muskler og større nettverk gir tydeligvis gode resultater. Artig om SP kunne komme mere på banen i Danmark også.
JosMag
17.10.2018 kl 11:55 4420

Må jo gi Jacob ros for tydeligvis å fått fart på informasjonsstrømmen også for ordre under 10 mill. Reneste nyhetsflommen den siste uken jo:-)
LeifH
17.10.2018 kl 12:00 4417

Trur fortsatt vi skal nedover.. ingen andre enn oss som har satt denne kursen. Trur 7.5kr er innen rekkevidde etter Q3.
Så her får man nok bedre kjøpsmuligheter, og virker ikke ut som det fosser ut stor ordre så tar nok tid.
Just_Nilsen
17.10.2018 kl 12:04 4406

Mye positivt nå, N.esten for mye sånn rett før prentasjonen slik at jeg nesten frykter at vi får tall som i Hegnar.no's penn, vil senke kursen ytterligere.

Nei, dette er bare positivt og gøy å se CUB viser seg å være et gullkantet kjøp fra SP side!

ps: Jeg var på min lokale meny i dag. Der har de for et par måneder siden fått SC. Jeg spurte hvem som var produsent, det var han ikke sikker på, men alt som ble levert til dette varehuset går gjennom SP. Og de var veldig fornøyd med service. Svar med en gang på telefon og om det ikke var løsbart over telefon,, servicearbeider før en time var gått! Sånt liker jeg å høre. Ikke rart Norgesgruppen holder på SP!
HitIT
17.10.2018 kl 12:26 4375

Når sjefen sjøl Jacob Tveraabak bruker såpass store ord, skulle en tro at dette var verdt en børsmelding...
‏"@tveraabak
2 t2 timer siden
Mer
Another great win - and break-through in Denmark! Amazing work from our StrongPoint Cub-team! "
https://twitter.com/tveraabak/status/1052469074033299456

Slettet bruker
17.10.2018 kl 12:38 4354

Jeg er i alle fall misfornøyd med at dette ikke børsmeldes og har sendt e-post til Jacob.

Tidligere var det slik at strategiske viktige ordrer ble meldt over børs selv om ordreverdi var under 10M.

Er det bare sosiale medier som skal gjelde nå??
Latterlig!
Sylfest
17.10.2018 kl 12:47 4336

Tydeligvis mye spennende på gang nå, og morsomt med siste dagers ordre i ulike markeder og med ulike produkter. Tror det blir en positiv overraskelse også på fredag :-)
mrdoob
17.10.2018 kl 13:01 4316

Då har även jag mailat Jacob och ifrågasatt deras strategi med att vara tysta som möss gällande stora nyheter. (förutom twitter och hemsidan)
LeifH
17.10.2018 kl 13:09 4304

La nå børsmelding komme når den skal. Hehe.
LeifH
17.10.2018 kl 13:20 4298

Just fun, man får ihvertfall vite mer o disse avtalene på Q3, :)
bernes
17.10.2018 kl 13:39 4262

MENY bruker ITAB SC hvor jeg har vært selv om SP har resten.
ITAB logo er veldig diskre. Må lete litt. Normalt gravert på plexiglass skjerm.
Så du ikke SP merket er det nok ITAB.
Slettet bruker
17.10.2018 kl 13:47 4251

Skjult selger på 8,44. SC kan forveksles med Select & Collect, så kanskje bruke en annen forkortelse? Ja, meny har gått for Itab som ikke er en like sexy løsning synes jeg.
Russebuss
17.10.2018 kl 14:21 4220

Collin
Du river deg i parykken over kursutviklingen når det "hagler" pos nyheter men forklaringen tror jeg er enkel ( vi ser det samme i PCIB som også har fått grisebank kursmessig uten en eneste dårlig nyhet) . Vi som er full-lasta og som følger selskapene nøye har dessverre ikke mer å kjøpe for og dermed blir det dem med korte penger som bestemmer kursen. Kursen sier heldigvis egentlig ikke så mye om det som skjer i selskapet men mer om hva markedet tror/ikke tror kommer på sikt.
Jeg er overbevist om at både Strong og PCIB får nye solide løft og at dette kan komme som lyn i fra klar himmel som ordtaket sier.
Går PCIB-raketten først så kommer jeg muligens inn i Strong igjen og da vil dere se på kjøps-mønsteret at jeg er tilbake.
Just_Nilsen
17.10.2018 kl 14:26 4210

ITAB, det stemmer sikker, bernest! Svensk familiebedrift som omstrukturerer for å få ned kostnader og har en skikkeleg nedadgående trend på kursen på svenskebørsen! Hmmm,
bernes
17.10.2018 kl 15:16 4262

ITAB hadde passet perfekt in i SP mener nå jeg.
En konkurrent mindre og sikkert en god del accummulert underskudd som SP kan bruke.
Bra dekning i Norden så vidt jeg har sett.
SP software allerede integrert med ITAB hvor SP har resten av butikk utstyret.
Just_Nilsen
17.10.2018 kl 15:29 4231

Tenkte samme tanke, og med utviklingen der i selskapet tror jeg ITAB trenger en sterk onkel i SP. Time will tell, SP er forsiktige og har vært veldig gode med strategiske kjøpp. Du skulle bare snappet Pricer den gangen de kunne det da investorer stod i kø for å putte penger i gamle PSI. Men det er mange år siden det. Sukk.
Ols123
17.10.2018 kl 16:35 4155

Our solution can already be found at three biggest food retailers in Sweden, so we are of course happy for our first installation in Denmark,” Kristofer continues. He concludes: “We also see an interest from other countries to follow”.