Slettet bruker
04.10.2018 kl 11:43 3556

Knusende seier i alle saker = jackpot!

Svært høy risiko. Flere usikkerhetsmomenter. Tid.

Tok det veddemålet til 30,- per aksje.
Barneskirenn
04.10.2018 kl 12:14 3515

Har skummet gjennom fort div. artikler og forum. Men hvorfor er det så stort spenn på når avgjørelsen kan komme? Dere sier fra 10.okt til og med februar 2019.
Er det ikke dato for dom?

Men er vel mest sannsynlig med forlik, hvis det er så åpenbar dokumentforfalskning.. Og det kommer vel før evt. dato for dom. Da de har meklet seg frem til en avtale.
Kadden
04.10.2018 kl 12:56 3467

Skum heller igjennom års og halvårsrapporter. Forlik er ganske usannsynlig, i alle fall per dags dato etter min vurdering. Selv om svindelen Aveleos sto for er tydelig, betyr det ikke umiddelbart at det kommer et forlik på bordet når det er morselskapene Enovos og Avelar, ett eller begge, som skal ta støyten. Det gjør saken mer kompleks om hvem som skal betale hva i erstatningner. Det er nok hverken Enovos eller Avelos sitt ønske å påberope seg ansvaret, ”ta en for laget” og legge et forlik på bordet. Voldgiftssaken omhandler annulering av SPA(p31), og omdreier seg ikke kravet om tapte inntekter(tror jeg). Store deler av det totale kravet til EAM knyttes nok til det sivilrettslige søksmålet.

Når det er sagt er det nok store verdier likevel, som knyttes til Voldgiftssaken som det snart foreligger en dom på. Vinner de her, kan den ikke ankes av motparten. Og om de så vinner den vil nok dette medføre bedre kort på hånden til EAM og enda større sannsynlighet for seier i de andre sakene.

Korriger meg gjerne eller kom med kritiske innspill. Jeg er forøvrig fullastet i EAM.
Kadden
04.10.2018 kl 13:03 3452

BB_
Risiko finner man vel overalt. Jeg stusser over at folk kaller EAM skyhøy risiko. Skal man ikke ta i betraktning at rettsvesenet allerede har sagt at EAM er offer for svindel og at motparten er ansvarlig? Med det i bakhodet ringer ikke mine varsellamper hva gjelder risiko, tross at det er søksmål og rettsaker det er snakk om. Tidsaspektet derimot, det er usikkert, og det kan ta lang tid før alt er ferdig.
tuja
04.10.2018 kl 13:13 3424

Bra info, Kadden.
Du er nok på rett spor. Blir spennende tider nå ang dom på voldgiftssaken. Vi vet den kommer i løpet av de nærmeste mnd, og tidligst
inneværende mnd. Tok faktisk en liten pott ekstra på "dumpen" i dag.

:)
Slettet bruker
04.10.2018 kl 14:51 3318

Svært høy risiko er det vel strengt tatt, siden man tross alt ikke vet utfallet, men hvorfor ikke..? Hvor det er skyhøy risiko, er likevel diskutabelt. Plutselig har det gått skikkelig galt i "trygge" aksjer også.
tuja
04.10.2018 kl 15:08 3285

14/09-2016 07:00:51: (EAM.OAX) EAM Solar ASA : Criminal Court of Milan decides that Enovos, Avelar and Aveleos are financially liable for damages




14th of September 2016

On Tuesday the 13th of September, the Criminal Court of Milan reconvened the proceedings of the criminal case 44638/13 against Igor Akhmerov, Marco Giorgi and others concerning fraud against the State of Italy in conjunction with application for Solar PV feed-in-tariff incentives and criminal contractual fraud against EAM Solar ASA in conjunction with the sale of the P31 SPVs.

In the hearing on the 13th of September 2016, the three judges (tribunal) of the 10th Criminal Division of the Court of Milan rejected the requests presented by Aveleos S.A., Avelar Energy Ltd. and Enovos Luxembourg S.A. aimed at obtaining their exclusions from the criminal proceedings in their quality of financially liable parties towards EAM Solar ASA and EAM Solar Italy Holding S.r.l.

Consequently, the Court has definitively confirmed the positions of the three companies, summoned by EAM Solar ASA and EAM Solar Italy Holding S.r.l., as financially liable parties for the economic damages arising from the criminal offence of contractual fraud contested to the defendants Marco Giorgi and Igor Akhmerov.

The proceedings will continue at the hearing on the 2nd of November 2016 scheduled for the analysis of the preliminary issues.

For information, please contact:

Viktor E Jakobsen, CEO, phone +47 9161 1009, viktor@eam.no
About EAM Solar: EAM Solar is a utility company that acquires and operates solar power plants. The Company currently owns solar PV power plants in Italy. The plants are operating under long-term sales contracts.



This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


Står da klart og tydelig at EAM er utsatt for svindel. ;)
milk
04.10.2018 kl 15:10 3270

Nå er selgerdybden dobbelt så stor som kjøperdybden,å kursen siger ned! Det er ikke mye optimisme å spore akkurat.....
ToffeeMan
04.10.2018 kl 16:46 3188

Keep calm and be successful!
milk
04.10.2018 kl 17:11 2342

Det er aksjonærer som vet mer en vi på dette forumet gjør.... Jeg avventer svar fra en analytiker før jeg går inn med ny kapital!
abroker
04.10.2018 kl 17:18 2331

Lite trolig dette er noen Volkswagen?
I beste fall en rusten Lada.
ToffeeMan
04.10.2018 kl 18:39 2296

Del analytikerens svar med oss også da, Milk!
Et annet argument for å ta en sjanse her er at et eventuelt børskrakk ikke vil innvirke noe særlig på denne?
Slettet bruker
05.10.2018 kl 00:11 2196

Analytikere har det med å komme med analyser, noen gode, noen dårlige...

:)-
Slettet bruker
05.10.2018 kl 12:13 2089

Kanskje overskrifter om EAM à la dette snart:

"Her kunne du ha mangedobla innsatsen din"

I så fall... For oss som er med blir det jo ikke kun et tenkt scenario, men en fullt ut reell situasjon, en delikat en!
Redigert 05.10.2018 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
tuja
05.10.2018 kl 12:22 2076

Fra neste uke av begynner klokken å tikke mot en børsmelding. Sjelden ett slikt "case" ligger rett framfor nesa til potensielle investorer.
Vil vel påstå at det er ufattelig om ingen benytter sjangsen med en pott i EAM. Risk-reward er meget attraktiv, ivertfall i mine øyne.
Men, hver sitt valg.

Tikk-takk... :)
ToffeeMan
07.10.2018 kl 11:18 1971

Ta deg tid til å lese om caset EAM Solar!
Slettet bruker
07.10.2018 kl 16:29 1904

EAM er veddemålspotten min, rett og slett, men det kan komme til å bidra meget godt til porteføljen. Det både tror og håper jeg på.

Amen..:)-
pipsoe
07.10.2018 kl 18:29 1847

re Kadden: (4.10 kl. 13:03)
"Jeg stusser over at folk kaller EAM skyhøy risiko. Skal man ikke ta i betraktning at rettsvesenet allerede har sagt at EAM er offer for svindel og at motparten er ansvarlig?"

Tror dessverre at mange små-aksjonærer IKKE bruker tid på å sette seg inn i selskapene de investerer i (eller vurderer investere i...), men bruker forumet som en "rettesnor", - på hvilket nick man skal tro på ang investeringer...
Og som du sier Kadden; rettsvesenet HAR konkludert med at EAM er utsatt for svindel, mer direkte går det vel ikke an å være?

For de som vurderer å gå inn i EAM, les børsmeldingene. Er du fortsatt usikker, se på andre selskaper.........
Kortsiktige, usikre aksjonærer "ønskes ikke",

hilsen pipsoe
;-)




Redigert 07.10.2018 kl 18:32 Du må logge inn for å svare