🧩GREENSTAT🧩

flusher99
GRST 01.12.2020 kl 23:10 130225

Making green happen
Greenstat er et energiselskap som utvikler og investerer i prosjekter og selskaper som bidrar til utslippskutt og grønn verdiskapning.
https://greenstat.no/

Redigert 05.06.2023 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2023 kl 22:21 8201

Ja, så er Greenstat sin del verdt ca. 225 millioner NOK. Hele Greenstat er jo verdsatt per nu til ca. kr. 627 millioner NOK, så bare anlegget i Bosnia-Herzegovina bærer jo kring 1/3 av heile selskapets verdi.
Dopey
18.03.2023 kl 20:36 8253

Ett annet selskap med nærmere 170 MW i Europa kan selge disse for ca 1,7mrd for å dekke gjeld. Derfor burde 45MW være verdt ca 450 mill.
Slettet bruker
18.03.2023 kl 19:28 8282

Hvordan har du regnet deg frem til den summen?

Ingen tvil, uansett, om at den fabrikken vil være mye verdt for Greenstat, når den kommer i drift, og den kan nesten ses på som en "hjørnesten" for selskapet. Den fabrikken i Bosnia Herzegovina er blant annet en av (hoved)grunnene til at jeg er aksjonær i Greenstat.
Dopey
17.03.2023 kl 15:56 8417

https://greenstat.no/en/news/update-from-petnjik-solar-plant

Om jeg ikke tar feil så vil denne parken ha en verdi på nærmere 400-450 millioner kroner. 50% eid av Greenstat.
Redigert 17.03.2023 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Lars-Erik
14.03.2023 kl 16:20 8709

Skal du virkelig angripe Retur grunnet fakta? Jeg gir meg her og går ikkje ned til ditt nivå. En reaksjon må du tåle såpass. Synd at du har gått glipp av en god gevinst som har blitt generert dei siste årene. Jeg nyter turen videre📈. Lykke til videre og kos deg med å rakke ned andre☀️
Dopey
13.03.2023 kl 19:42 8897

TO NYE SOLKRAFTVERK UNDER PLANLEGGING PÅ AGDER

Greenstat har kommet godt i gang med utviklingen av 2 nye solkraftverk på Agder. Dette er Glamsland solkraftverk i Lillesand kommune og Slåtta solkraftverk i Tvedestrand kommune. For begge prosjektene er det inngått avtaler med grunneier, gjennomført positive møter med vertskommuner og søknad om nettilknytning er sendt til Glitre Nett (tidligere Agder Energi Nett). Det er et mål om å sende inn konsesjonssøknad for begge prosjektene før sommeren.

Torstein Thorsen Ekern (Greenstat), Nils Cato Glamsland (grunneier) og Einar Holmer-Hoven (ordfører, Lillesand kommune) på Glamsland, Lillesand. Foto: Christian Nørstebø, Lillesandsposten
PUBLISERT: 13. MAR. 2023 KL 12:10
Greenstat bygger nå opp sin portefølje med solkraftverk-prosjekter både i Norge og i utlandet. I Norge har sendte vi inn konsesjonssøknad i oktober 2022 for vårt første solkraftverk på Engene i Larvik. Engene solkraftverk er på 6 MWp og utvikles i felleskap 50/50 med Skagerak Kraft. Les mer om Engene solkraftverk her.

Greenstat vil i den nærmeste tiden presentere stadig nye sol-prosjekter. Dette vil være solkraftverk som er under utvikling hvor Greenstat eier, ofte i samarbeid med andre, prosjekter som skal produsere og selge kraft ut på nettet. Greenstat ser, i likhet med flere andre energiselskaper, at det vil være god økonomi i solkraftverk med de framtidige prognosene som er for kraftpriser i Norge.

Glamsland og Slåtta vil være solkraftverk nummer 2 og 3 som Greenstat presenterer utad. Begge prosjektene er også omtalt i lokalavisene Lillesandsposten og Tvedestrandsposten (se linker under):

Planområde for Glamsland solkraftverk.
Glamsland solkraftverk
Greenstat utvikler i samarbeid med grunneier Nils Cato Glamsland et bakkemontert solkraftverk ved Glamsland steinbrudd i Lillesand kommune.

Glamsland Solkraftverk planlegges i et flatt deponi-område ved steinbruddet med en planlagt installert effekt på ca 8 MWp. Dette vil gi en fornybar kraftproduksjon på ca. 8,5 GWh. Søknad om nettilknytning er meldt inn til Glitre Nett / Agder Energi Nett som bekrefter at det er ledig kapasitet, og at det kan være ønskelig med ny kraftproduksjon i dette området.

Planområde for Slåtta solkraftverk.
Slåtta solkraftverk
Greenstat utvikler i samarbeid med grunneier Øystein Finsrud og Tvedestrand Næringsområde AS et bakkemontert solkraftverk solkraftverk på Slåtta i Tvedestrand kommune.

Det planlegges et bakkemontert solkraftverk på ca. 3 MWp ved Slåtta på områdene som ble brukt som riggområde ved bygging av ny E-18.

Prosjektet kan produsere ca. 3 GWh med fornybar kraft til næringsområdet på Slåtta og Grenstøl, med planlagt tilkopling til nettstasjonen som er på næringsområdet. Søknad om nettilknytning er sendt til Glitre Nett / Agder Energi Nett.

Begge prosjektene er dermed i tråd med Greenstat sine prinsipper for lokalisering av energianlegg, at de lokaliseres i og ved områder som allerede har inngrep og aktivitet (grå arealer med randsoner).

Torstein Thorsen Ekern (Greenstat) og Øystein Finsrud (grunneier) på Slåtta, Tvedestrand. Foto: Anne-Linn Bjartheim Nylèn, Tvedestrandsposten
Greenstat jobber nå med prosjektene i samarbeid med våre partnere med mål om sende inn konsesjonssøknad til NVE før sommeren.
Frodon
11.03.2023 kl 11:49 9220

Hvilken konklusjon var det du snakket om nå? Jeg er ikke profesjonell, skrev jeg var en seriøs skribent.

Jeg satte meg veldig godt inn i GreenStat tidligere, som du kan se på tråden under. Men så synes jeg ikke caset ble slik jeg håpet og sluttet å oppdatere meg på nyheter om selskapet

https://www.finansavisen.no/forum/thread/137600/view/0/0?page=1

Hva synes du om retur sin utregning på verdiene til AKH i GreenStat…? Det er slik retur holder på hele tiden

Hva er det jeg ødelegger på denne tråden nå? For meg virker det som om du er kun ute etter å krangle. Hvorfor prøver du å ødelegge denne tråden…?
Frodon
11.03.2023 kl 11:40 9159

Jeg tenker jo at det er et stort gjennombrudd hvis de får suksess med det, da har de proof of concept. Også blir neste skritt å skalere opp dette i stor skala, hvor de forhåpentligvis får lønnsomhet. Har GreenStat sagt noe om hvor stort beløp de trenger før de får lønnsomhet?
Frodon
11.03.2023 kl 11:37 9156

Ødelagt AKH tråden…? Hvordan da? Du tenker på fakta utregningene, som går imot din investering…?

Mener du fortsatt av verdiene til AKH i GreenStat er kr 1,5 pr AKH aksje?

«retur
14.2.2023 kl 15:44
Akh har alene 6,5 kr i acc og 1,5 i greenstat . 8 kr det . Leverer acc i morgen kan det bli mer»

Frodon sin utregning på GreenStat verdien i AKH:

«AKH eier 19,4288% av GreenStat, ned fra 20,836% som AKH eide før siste emisjon i 2022. Dvs AKH eier 13.500.000 aksjer, men eierandelen ble litt utvannet da AKH ikke var med i emisjonen. Siste emisjon i GreenStat var på kr 7,5 pr aksje. GreenStat har ende en pågående emisjon nå, hvor aksje kursen er satt til kr 8,5. Dvs verdien på AKH sine aksjer er ca kr 114.750.000, dvs ca kr 0,166 pr AKH aksje»

Det er et vanvittig sprik på enkle utregninger. Hva er grunnen til det…?
Lars-Erik
11.03.2023 kl 09:59 9197

Om du er så proffosjonell som du sier du er, hvorfor leser du deg ikkje opp før du gjør konklusjoner? Greenstat lot AKH kjøpe seg inn med 20% og det var svært ved første blikk. Men ved emisjonen etter hadde AKH ønske om å kjøpe seg ytterlig opp, men Frihammer ønskte ikkje dette og lot dem ikkje være med på emisjonene etter, derfor faller eierandel % for hver emisjon fremover. Det har vel noe med om man eier over en viss % så kan man være med å styre skuten, noe som Greenstat ikkje ønsket i en fase som dei er i.

Jeg støtter @Retur på denne, stopp før du ødelegger denne tråden også Frodon. Du vet hva jeg og retur prater om.
Lollen
11.03.2023 kl 09:43 9217

Hydrogen prosjekt snart i drift? er det det den lille kontaineren bak bensinstasjonen på Stord du refererer til ? ikke mye å bli rik på det.
Slettet bruker
11.03.2023 kl 09:10 9199

Hvis du følger med har de allerede et hydrogenprosjekt snart i drift. Nå må du ikke ødlegge denne tråden også. Sånn du har gjort med akh . Er det fordi akh og greenstat ikke ønsker å kjøpe Hrgi? Du holder på sånn
Frodon
11.03.2023 kl 08:35 9194

Useriøst/krangling…? Jeg er en av meget få seriøse aktører på HO og har vært det i mer enn 20 år. Du er på 13 innlegg…? Men som du kanskje vet, er det ikke populært på et forum å lage seriøse analyser som går imot det de fleste har investert etter. Men der ligger også de største gevinstene, hvis du klarer å finne feil priset aksjer der de fleste tar feil.

AKH sin eierandel i GreenStat ble utvannet i forrige emisjon da de ikke deltok. Har noen sett om AKH tegnet seg i emisjonen som nettopp ble avsluttet? Tegningen var lav, da er det kanskje stor sannsynlighet for at AKH ikke tegnet nå heller?

GreenStat skulle hente inn penger via emisjon nå, for å videre utvikle prosjektene sine. Hva gjør de hvis de ikke får inn nok penger nå? Har de eks sagt hvilke prosjekter de prioritere og hvilke de ikke går videre med?
Redigert 11.03.2023 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Fink
10.03.2023 kl 17:58 9406

Med Saga Pure ute er Spetalen ute, og det er da ikke så ille? Blir stort sett bare uro med den inn-og-ut-mannen. Om Simonsen er like ustabil, vites jo ikke. Men nå sitter han som innsider med en ganske stor egen post. Kan ikke skjønne annet enn at han går seriøst inn, har trua på Greenstat og vil bidra til å øke verdien av egne og dermed også andres aksjer.
Lars-Erik
10.03.2023 kl 16:55 9425

Hvorfor valgte Saga Pure å selge seg ut? Spetalen varte ikkje lenge denne gangen heller.. Jeg lurer på hvor lenge han varer i senga.
Aksjekjøp
I forbindelse med engasjementet i Greenstat har Bjørn Simonsen kjøpt Saga Pure sin aksjepost i Greenstat ASA. Han eier dermed 666 666 aksjer i selskapet som tilsvarer 0,9% av utestående aksjer.
Fink
10.03.2023 kl 14:52 9326

Simonsen skal hjelpe til. Han har jo vært med på litt av hvert.
https://greenstat.no/nyheter/bjorn-simonsen-styrker-greenstat-teamet
Lars-Erik
10.03.2023 kl 10:03 9408

Tror nok du selv kan sende inn en forespørsel om oppkjøp. Jeg anbefaler ingen av mine co-investorer å gjøre dette, da det er fjas av deg å si det. Men nok om det! Vi fremmer Greenstat i denne gruppen, takk for dine tips Frodon, men vi veit hvor mye useriøst/krangling fra deg på AKH sine grupper og det ønsker jeg ikkje noe av her i Greenstat.
Frodon
09.03.2023 kl 23:35 9495

Hvorfor ikke det? Equinor sa at prosjektet var enten for lite eller for stort for dem. Fertiberia kom inn i stedenfor. Har du sjekket dem ut?

«Fertiberia Group er en av de viktigste produsentene av gjødsel og ammoniakk og derivater i Europa»

https://newsweb.oslobors.no/message/581083

Hva slags hydrogen er det GreenStat skal lage?
Frodon
09.03.2023 kl 23:31 6755

Spetalen var stor eier og kjøpt på høye kurser. Når han ville ut, solgte han uansett pris, slik han gjorde i BCS også. Det var innsidekjøp der idag, fra Saga Pure sin mann. Saga Pure eier ca 10% i Horisont Energi og de er vell også eiere i GreenStat.

Alt er selvfølgelig ikke rosenrødt i selskapet når det har den prisingen, men alle de 4 gangene jeg har gått inn i børs selskap som har 0 i gjeld og er priset under cash beholdningen i mine ca 20 år på børs, har det gitt fin avkastning.

Burde ikke aksjonærene i GreenStat ta opp med styret om et mulig oppkjøp av Horisont Energi?

Sjekk ut dette og spesielt samarbeidspartnerne og største eier. Dette er store energi selskap

2.3.2023 presentasjonen til Horisont Energi på seminaret til Sparebank 1 Markets kan dere se på linken under. HRGI er fra ca 23 min

https://vimeo.com/804095515/7901334318

Polaris prosjektet

«The Polaris reservoir is currently undergoing subsurface assessment and studies. The offshore pre-survey is completed. In June 2022 the storage licence was formally approved by the Ministry of Oil and Energy»

https://horisontenergi.no/projects/polaris/

Errai prosjektet

En godkjenning av lisensen på Errai prosjektet burde være en kjempe trigger for et selskap priset langt under cash beholdningen. Legg merke til ordene fra børs meldingen om finansiering, og fra artikkel at infrastrukturen med blant annet strøm er allerede på plass

«Intensjonsavtalen dekker flere områder, inkludert utvikling og finansiering av en komplett verdikjede for håndtering CO2»

«Gitt en tildeling av lisens for Errai, vil E.ONs deltakelse i prosjektet styrke det kommersielle grunnlaget ytterligere»

https://newsweb.oslobors.no/message/582921

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/soknader-om-tillatelse-til-lagring-av-co2-i-nordsjoen/id2958149/

E.ON er største aksjonær i Horisont Energi med 25,56% av selskapet

«Horisont Energi annonserte nylig at E.ON vil lagre over 1 million tonn CO2 årlig i Errai»

«Her er infrastrukturen allerede på plass, med tilgang til fiber, strøm, vann og avløp, og et stort havnebasseng med dyphavskai som er ideelt for Errai prosjektet»

«Horisont Energi og Neptune Energy har allerede levert inn søknad til Olje- og energidepartementet om tillatelse av lagring av CO2 i et definert område på norsk sokkel. Det er forventet at Olje- og energidepartementet vil annonsere tildeling av lisens i løpet av første halvår 2023«

https://energi24.no/nyheter/horisont-og-neptune-valgte-haugaland-naeringspark-for-errai
drekkapilsen
09.03.2023 kl 20:43 6677

Hrgi som har blitt dumpa av både Vår og Equinor ville jeg ikke tatt i med ildtang
Fink
09.03.2023 kl 20:28 6706

Sorry, misforsto. Hvis dine tall er riktige, er jo Hrgi voldsomt underpriset. Har ikke fulgt aksjen, men hva kan kursen skyldes? Er vel ikke bare Greenstat dette burde være interessant å bite i.
Frodon
09.03.2023 kl 19:12 6530

Hva mente du nå?

Dagens kurs kr 10,60
Cash pr aksje ca kr 17,91
Kr 0 i gjeld

Dvs ikke engang cash beholdningen er priset inn i kursen, og alt annet i selskapet er gratis
Fink
09.03.2023 kl 18:23 6415

Mener du det ligger null cashkroner inne i dagens kurs, siden du plusser hele cashbeholdningen til dagens kurs?
Frodon
09.03.2023 kl 17:00 6327

GreenStat burde kjøpt opp Horisont Energi, så hadde de kommet seg på børs den veien + fått penger for oppkjøpet 😉

Ved å legge inn bud på kr 16 pr aksje, kan GreenStat få sitt selskap på børs + få ca kr 43 mill i cash etter oppkjøpet. Ganske sykt

I tillegg har Horisont Energi fått godkjent støtte på kr 482 mill fra Enova, som ikke er brukt enda

Legger ved regnestykket

Det er 22 325 980 aksjer i HRGI.
Selskapet har ca kr 400 mill i cash, som utgjør kr 17,91 pr aksje
Aksje kursen står i kr 10,60 pr dags dato. dvs selskapet er priset til ca kr 232 mill

Hvis noen legger inn et bud på kr 16 pr aksje, som utgjør ca 53% budpremie, vil oppkjøpet koste budgiver ca kr 357 mill. Med de kr 357 mill, får budgiver ca kr 400 mill i cash + Enova stønad på kr 482 mill.

Dvs en budgiver får kr 43 mill for å kjøpe opp selskapet på en kurs på kr 16, loool

Hvis vi i tillegg legger til stønad fra Enova på kr 482 mill, utgjør det ca kr 21,58 pr aksje i Horisont Energi, utgjør cash + stønad ca kr 39,49 pr aksje i Horisont Energi

Dagens kurs kr 10,60
Cash pr aksje ca kr 17,91
Enova stønad ca kr 21,58
Gjeld kr 0
Totalt kr 39,49 pr aksje
Lars-Erik
09.03.2023 kl 16:35 6270

Ett oppkjøp lønner seg vel før de går på børs? Da blir det vel mye papirarbeid spart.
Fink
09.03.2023 kl 15:43 6292

Greenstat skiller posotivt seg ut i den grønne jungelen. Mange "jordnære" prosjekter og eierskap innen hydrogen, sol og vind, med gode alliansepartnere. Nasjonalt og internasjonalt. Stort potensiale, på egne bein, i samarbeid med andre - eller ved å bli oppkjøpt.
Lars-Erik
09.03.2023 kl 15:21 6269

Hei, du har nok rett til det. Jeg ønsker ikkje å få frem noe negativt her, men kan gjerne dele en liten del av min mening.
Jeg også tror selv det kommer til å gå sidelengs til jul om ESG aksjer ikkje har fått ett positiv brudd. Igjen har dette medført at jeg revurderer hvor mye og hvor stort nedsalget mitt blir ved børsåpningen. Jeg har ingen planer om å tape min gevinst som jeg har opparbeidet i 5 år :)
flusher99
09.03.2023 kl 12:15 6278

POSITIV UTVIKLING FOR HYDROGENPRODUKSJONSANLEGGET PÅ STORD

Sammen med Alltec Services og HYDS har Greenstat etablert selskapet Stord Hydrogen. Stord Hydrogen er nå i sluttfasen av installasjon av hydrogenproduksjonsanlegget på Heiane, Stord.

GEO Vegard Frihammer står utenfor anleggsplassen, med kompressorkontainer til venstre og elektrolysøren i bakgrunnen. Besøk på en solfylt dag tidligere denne uken.
PUBLISERT: 9. MAR. 2023 KL 10:29
Hovedkomponentene som elektrolysøren og kompressoren er nå på plass, og anlegget nærmer seg ferdigstillelse. I forbindelse med både prosjektmøter og strategimøter har representanter fra Greenstat vært på Stord den siste tiden og sett anlegget ta form. Nå gjenstår noe mer montering og til slutt testing før hydrogenproduksjonsanlegget er klart for produksjon i Q2 2023.

Are Opstad Sæbø, Malena Danielsson og Helene Worren (prosjektledere for Hydrogen i Greenstat) besøker anleggsplassen (elektrolysøren i kontianer til venstre).
Når produksjonsanlegget er ferdig, vil det kunne produsere nærmere 400 kg grønt hydrogen hver dag. Hydrogenet vil da leveres komprimert i kontainere ved 350 barg. Anlegget skal først og fremst levere til Sustainable Energy Catapult senter, hvor deler av hydrogenet vil benyttes til testing av brenselsceller på testsenteret. I tillegg vil det bli levert hydrogen til eksternt marked i form av komprimert hydrogen i kontainere. Vi ser frem til et ferdigstilt anlegg, hvor vi kommer til å levere de første hydrogenmolekylene senere i år.

https://greenstat.no/nyheter/positiv-utvikling-for-hydrogenproduksjonsanlegget-pa-stord
Bonou2
08.03.2023 kl 20:59 6424

Jeg har vært med siden 2015 og kurs 1,5 kr. Men må si jeg har blitt mer og mer usikker de to siste årene. For meg ser det ut som at de taper terreng iforhold til andre selskaper. Ihvertfall når det kommer til Hydrogen. F.eks, verdens største gruveselskap har startet prosjektering av et Hydrogeanlegg i Bremanger kommune med kapasitet på 300MW. Anlegget på Fiskå er et miniatyranlegg iforhold. Emisjon som ble avsluttet i mnd skiftet sier ganske mye. Jeg er redd for at de henger for langt etter og at aksjekursen går andre veien i oktober når de går på børs. Så dette blir første EMI jeg sitter stille i båten.
Bonou2
08.03.2023 kl 20:58 6415

Jeg har vært med siden 2015 og kurs 1,5 kr. Men må si jeg har blitt mer og mer usikker de to siste årene. For meg ser det ut som at de taper terreng iforhold til andre selskaper. Ihvertfall når det kommer til Hydrogen. F.eks, verdens største gruveselskap har startet prosjektering av et Hydrogeanlegg i Bremanger kommune med kapasitet på 300MW. Anlegget på Fiskå er et miniatyranlegg iforhold. Emisjon som ble avsluttet i mnd skiftet sier ganske mye. Jeg er redd for at de henger for langt etter og at aksjekursen går andre veien i oktober når de går på børs. Så dette blir første EMI jeg sitter stille i båten.
Lars-Erik
04.03.2023 kl 17:09 6711

Spennende! :) Ja du har rett i det, jeg har vært i Greenstat siden årskiftet 2018 og er meget fornøyd :)
Slettet bruker
04.03.2023 kl 11:43 6851

Hei Lars-Erik.
Takk. Jeg har fulgt Greenstat en stund og kjøpt/solgt unoterte aksjer tidligere. Tenkte å få tak i noen aksjer billigere, enn i den offisielle emisjonen, og jeg har allerede fått napp. Så det virker som det ordner seg. :-) Synes Greenstat ASA virker som et meget spennende og nyskapende selskap!
Lars-Erik
04.03.2023 kl 10:51 6727

Hei Shade7 :)
No veit jeg ikkje om du er etablert investor eller ei, men hos https://greenstat.no/investor/emisjon så kan du kjøpe aksjer direkte :) Men selvfølgelig er det lov å se om noen som ønsker å selge seg ut.
Siden Greenstat går på børs allerede i okt/november i år, er sjansen liten at noen ønsker å selge seg ned.
Ser også nå at det er en annen på Finn som ønsker å selge seg ut pr i dag, kanskje du er heldig å få kjøpt noe billig? :)
Lykke til!
flusher99
04.03.2023 kl 10:22 6690

EVERFUEL OG GREENSTAT INNGÅR LEIEAVTALE MED ELKEM FOR HYDROGEN-KNUTEPUNKT AGDER

Det er inngått festeavtale mellom Elkem og hydrogen-selskapene Everfuel og Greenstat, via felles selskap Everfuel Greenstat Production 1, om langsiktig leie av tomt i Fiskaa teknologipark for bygging av en hydrogenfabrikk.

Signering av leiekontrakt mellom Elkem, Everfuel og Greenstat. Håndtrykk mellom Torstein Thorsen Ekern for Everfuel Greenstat Production 1 AS og Rolf Sørbø, Elkem ASA.

PUBLISERT: 3. MAR. 2023 KL 12:39
Everfuel og Greenstat etablerte prosjektet ‘Hydrogen-knutepunkt Agder’ i 2021, og signerte en intensjonsavtale med Elkem i april 2022 for utvikling av et hydrogenanlegg på Fiskaa i Kristiansand. Målet er primært å forsyne norsk kysttrafikk og sjøtrafikk til kontinentet (Danmark, Tyskland, Nederland osv.) med fornybart drivstoff fra grønt hydrogen. Prosjektet mottok investeringsstøtte på 148 MNOK fra Enova i juni 2022 som ett av fem maritime knutepunkt for hydrogen i Norge.

Nå har Everfuel og Greenstat, via et eget prosjektselskap Everfuel Greenstat Production 1 AS, signert en langsiktig leieavtale med Elkem. Avhengig av investeringsbeslutning for hydrogen-anlegget, er det inngått avtale om 30 + 10 års leie på industriområdet på Fiskaa for å kunne produsere og distribuere grønt hydrogen til maritim sektor med base i Kristiansand.

Leieområde Fiskå.jpg
Oversiktsbilde Fiskå Teknologipark, med leieareal for hydrogen-anlegg i blått omriss.
Beliggenheten ved havnebassenget i Kristiansand er ideell for hydrogenforsyning til maritim sektor ved bruk av både container-swapping og kaskadefylling på et område som allerede er regulert til industriformål. En rekke fremoverlente samarbeidspartnere har inngått intensjonsavtaler om å ta i bruk hydrogen i Kristiansand, og Everfuel og Greenstat jobber tett med våre samarbeidspartnere med å få dette på plass i konkrete leveranse-kontrakter. Kristiansand er et logistikk-knutepunkt for flere selskaper, og dette gjør beliggenheten også attraktiv for samarbeidspartnere innen både landtransport og bygg- og anleggsbransjen.

Det planlegges i første omgang en bygging av et hydrogenproduksjonsanlegg med en 20 MW elektrolysør som produserer rundt 8 tonn grønt hydrogen per dag. Det er denne fasen Enova ga investeringsstøtte til i juni 2022. Det er også et mål om en utvidelse av hydrogen-anlegget (Fase 2) på litt lengre sikt med en total kapasitet på ca. 60 MW og en produksjon på rundt 24 tonn/dag.

Everfuel og Greenstat jobber nå med en fremdriftsplan hvor det tas en investeringsbeslutning for prosjektet i juni i år, og byggestart i august/september. Selve byggeperioden vil vare i ca. 1,5 år med mål å produsere hydrogen fra Fiskå i slutten av 2024.

https://greenstat.no/nyheter/everfuel-og-greenstat-inngar-leieavtale-med-elkem-for-hydrogen-knutepunkt-agder?fbclid=IwAR35tV6nAo4o-b1e2Pybn1wSDcvw9elAPK0R-UW_JRwNok-4RNv-HvbNXNQ
Slettet bruker
04.03.2023 kl 00:23 6789

Hei. Jeg ønsker å kjøpe aksjer i Greenstat ASA. Se annonsen min på finn.no, der jeg ønsker å kjøpe. Ta kontakt der, eller svar på dette innlegget mitt.
Redigert 04.03.2023 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
flusher99
02.03.2023 kl 08:44 7010

Emisjon i Greenstat i forkant av forespeilet børsnotering i løpet av 2023

EMISJON mars 2023
Det gjennomføres en emisjon i Greenstat i perioden 2. - 30. mars 2023.
Aksjepris: NOK 8,50
Minstetegning: 10 030 NOK

https://greenstat.no/investor/emisjon
Slettet bruker
27.02.2023 kl 17:54 7456

Resultat fra emisjon i februar

Det ble gjennomført en emisjon i februar 2023 hvor minste tegningsbeløp var €100 000.

Resultatet her ble 2 855 000 aksjer a NOK 8,50 tilsvarende 24,3 MNOK.

Strategiske investorer

Det jobbes kontinuerlig med å sikre nye strategiske investorer som kan ta posisjoner mellom 5-15% av selskapet fram mot børsnotering høsten 2023.
Redigert 27.02.2023 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
Lars-Erik
23.02.2023 kl 15:40 7751

Takker så mye for deling :) Ha en strålendes dag :)
flusher99
23.02.2023 kl 07:50 7934

Digital investormøte februar 2023
https://m.youtube.com/watch?v=pvWScZZx4Io

Lollen
22.02.2023 kl 21:11 8034

Hmm, det er under 10% av 28 mill aksjer som var planlagt i emisjonen
Osvaldsen
22.02.2023 kl 20:39 7987

2,7mill aksjer litt før fristen gikk ut i dag.

Osvaldsen
fastinvest
22.02.2023 kl 18:07 7977

noen som vet hvor mye investorer har tegnet til nå ?