Bilfritt byliv Parkeringene forsvant, butikker legges ned

Nornodemocracy
29.09.2018 kl 13:25 4237

Bilfritt byliv
Parkeringene forsvant: Nå legger flere barnebutikker i Oslo sentrum ned
https://www.nettavisen.no/na24/parkeringene-forsvant-na-legger-flere-barnebutikker-i-oslo-sentrum-ned/3423540253.html
........................................................
Er mange politikere en fare for landets fremtid, arbeidsplasser og jobbskaping?
Når ideologi og fikse ideer kommer fremfor gangsynet og sunn fornuft kan mye skje.....
https://forskning.no/demokrati-krig-og-fred/2008/02/blodbadet-i-kambodsja
Redigert 19.01.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
OZZY
29.09.2018 kl 13:39 4210

trist. Det nye byrådet har skylden. AP, MDG, Rødt og SV.
Nornodemocracy
29.09.2018 kl 14:59 4164

Ja ser ut som MDG(Miljøpartiet de gale), som minner om Pol Pot, får ture frem som de vil, så lenge rørlegger Raymond får dyppe sine lanker dypere og dypere i kassen, og bevilger seg lønninger som konger og grever snart. Vanstyret, ja man kan jo si det når man kaster vekk penger og stenger gater, som får alvorlige konsekevenser for mange borgere, uten at de er villig til å høre på fornuft...................
OZZY
29.09.2018 kl 15:02 4160

...".også må de kjøre bil med privatsjåfør og parkere under Rådhuset selv selvfølgelig.
Nornodemocracy
29.09.2018 kl 15:08 4153

Og venner, familie og kjente har også fått så det monner, mens byen er i ferd med å gå lukt ned i avgrunnen av vanskjøtsel, men bare keiserens klær skinner så er det vel ikke så farlig med resten, og folket skal betale så det svir, for herligheten. Tiden under Raymond kan vel sies å bli de tapte år, der bare de nederst ved bordet skal betale for overdådigheten til pamper og andre som vet å sno til seg av folkets penger, de lever ikke for folket men av folket, og utbytter dem, kan det virke som, ikke forskjellig fra diktatur og solkonger.
Redigert 29.09.2018 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Nornodemocracy
29.09.2018 kl 15:15 4127

Det er forskjell på å barbere seg og å hogge hodet av seg.................. Man må kunne ha flere tanker i hodet på en gang.
https://www.nettavisen.no/na24/saftig-lnnshopp-for-raymond-johansen-%26amp%3B-co/3423529809.html
https://nyeborgerlige.no/ny-korrupsjonsak-i-oslo-kommune/
Administrerende direktør i Omsorgsbygg Per Morten Johansen, som er bror til byrådsleder Raymond Johansen (Ap), anklages for alvorlige brudd på habilitetsbestemmelsene. I 2009, året etter han ble ansatt som administrerende direktør, ansatte han sin forlover, kone og datter. Senere ansatte han også sin svigersønn.

Dette ble gjort kjent etter at en varsler kontaktet 4 bystyrepolitikere og en journalist i Dagbladet i mars i år. De har først nå i september skrevet om saken. Kommunerevisjonen har nylig iverksatt granskning.
Redigert 29.09.2018 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
OZZY
29.09.2018 kl 16:50 4087

Vi husker at Byrådsleder Raimond Johansen med stor iver i valgkampen for ca 4 år siden at den nye eiendomsskatten som Oslofolk måtte betalet skulle uavkortet gå til flere hender i eldreomsorgen. Total løyn. Vi ser jo nå sløseriyet går til. ja tull og tøys.
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 17:11 4062

Elsker bilfritt sentrum, men området en unødvendig stort.
Slettet bruker
29.09.2018 kl 17:40 4034

Leste for noen dager siden at 1/2 million mennesker har forsvunnet på Karl Johan, - blitt borte fra bybildet. Det sier ikke lite,
at Karl Johan som var en pulserende hovedgate i Oslo. liksom er "lagt ned", pga. idioti. Folk liker å gå på steder der de kan
møte venner, som også er ute for å møte venner. Det er naturlig at folk kjører ikke fra Asker til Oslo når det ikke er parkeringsplasser å finne sentralt i Oslo. Raymond og Co går inn i historien som de som la ned Karl Johan, dvs kvalte Oslo`s
hovedgate.
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 17:58 4009

Det går tog fra Asker til Sentrum og du slipper å lete etter rådyre parkeringsplasser.

Du kan til og med ta deg noen øl.
PSI- Investor
29.09.2018 kl 18:20 3980

Det er vel sikkert like fint med et bilfritt sentrum for noen få som at bare de med god råd skal kunne kjøre bil gjennom alle bommene.
Politikere og byråkrater glemmer helt at oppgaven er å legge til rette. Ikke å gjøre ting så vanskelig som mulig for folk flest.
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 18:26 3971

Det er ikke vanskelig å ta tog fra Asker til Oslo. Det greier en tiåring helt på egenhånd.
Nornodemocracy
29.09.2018 kl 19:14 3942

Klippe, klippe klippe, ja mulig det, hva med barnefamilier med barnevogner eldre eller funksjonhemmede også, ikke alle er like mobile.... Her bør jo politikerne legge til rette for at alle skal kunne komme seg greit rundt i samfunnet. Dette er jo bort i mot å sette bom og føre samfunnet til et fengsel, der bare de rikeste og friskeste kan komme komme seg rundt i samfunnet, selv funksjonshemmede med bil har ikke råd eller vil få problemer. Galskap satt i system minner det om dessverre, og man er så lite villig til å forstå hva slags problemer man skaper for handel og det normale samfunnet, at man må være født omtrent med skylapper og mangel på bakkekontakt for ikke å forstå at man har gått alt for langt, vel og bra med motivet, men resten av utfordringene har man hoppet bukk over.
Redigert 29.09.2018 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 19:46 3917

Jeg er som jeg skrev enig i at området er for stort.
OZZY
29.09.2018 kl 20:21 3896

oppgaven til byrådet er å legge forholdene til rette for allmennheten og ikke stenge allmennheten ute slik at bare rikfolk får køfrie veier og gater.
Byrådet har TOTALT misforstått sin rolle.
Slettet bruker
29.09.2018 kl 20:22 3891

Nå er det slik at vi som kjører bil, er vant til å bruke bilen når vi skal noen steder. Byråd Raymon Johansen kan ikke diktere hva Norges befolkning skal gjøre, - at de skal ta toget for eksempel. Togene går kanskje en gang i timen, men Olsen har barn som han enten skall legge, eller har en avtale som han må rekke, eller kanskje han jobber skift, og må på jobb, - da kan ikke Olsen`s ta toget, for toget går bare en gang i timen.
Bilen har gitt menneskene en frihet, og den vil de beholde. Raymon Johansen er ikke innsatt som byråd for å hindre befolkningen i å bevege seg rundt. Hvis han skal revolusjonere trafikken. må han sette inn så mye kollektiv transport at området blir dekket hele tiden, men det krever at det lønner seg ,og så store investeringer at verken byråd eller landet har råd til det. Kunne kanskje ha gått hvis vi ikke importerte så mange som skal forsørges. Raymond kan ikke få både i pose og sekk.
Nornodemocracy
29.09.2018 kl 20:33 3876

Flott at du kan innrømme at området er for stort, Når man nå ser hva dette medfører i praksis bør man i det minste justere eller gå tilbake på noe av det som er gjort, men når prinsipprytteri blokkerer for kunnskap og sunn fornuft, kan man vel ikke forvente for mye. Man bør ha politikere som vedtar ting basert på kunnskap og sunn fornuft, ikke basert på synsing, indoktrinerte sneversynte meninger og idelogi, som står i veien for fornuften. Her må det ryddes opp før mange blir enda mer skadelidende.................. Holdningene og oppførselen til mange politikere nå skaper enda mer avstand til mange folk, og fører bare til mer politikerforakt, og det skader demokratiet, at stadig fler politikere må ha livvakt eller omtrent kjøre i skuddsikre biler, og blir utsatt for trusler, viser vel at man er på feil kurs. Man må bli mer folkelige og lytte til folket eller så ender vi opp i land der man har diktatorer som sitter og bestemmer over hodet på folk, uten å lytte, og kan ende opp med blodige opprør og tilstander man ikke ønsker. Og når politikere opphøyer seg med millionlønninger og fordeler andre ikke har, ja så er det vel vanskelig å forstå hvordan småbarnsforeldre og alenedemødre bl.a som sliter hard for å tjene 3-400 tusen på Rema og sliter med å komme fra A til B selv med bil på en normal dag, for å hente barn etc. Og for å få endene til å møtes, når avgifter og bompengebetalinger eksploderer.
Politikerne må sørege for å komme seg tilbake til virkeligheten slik de fleste lever, hva med et par måneder på minstelønn i samfunnet, eller som funksjonshemmet eller ha minstepensjon f.eks og tvinges til å kjøre gjennom alle bompengestasjonene daglig, og se hvordan folk flest har det.
Redigert 29.09.2018 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
29.09.2018 kl 21:39 3835

Antagelig er det her på tråden som i samfunnet generelt. En her synes det er en god ide alt sammen bortsett fra ar selv han synes det er for stort. Når ble det sånn at mindretallet skal diktere flertallet?
Og om man så må ha et totalt bilfritt sentrum, hvorfor er det da vanskelig å parkere også på togstasjonene? Her i Moss mener politikerne oppriktig at man skal gå eller sykle også til toget. Hvorfor kan man ikke være fornøyd med at folk tross alt vil ta tog. Når selv det er vanskelig ja da får man kjøre bil hele vein da. Eller rett og slett dra et annet sted.
PSI- Investor
29.09.2018 kl 21:44 3829

Det med å gjøre det vanskelig for folk med miljø som argument fører også til tomtemangel og de tomtene som finnes blir sinnsykt dyre.
For nå er det ikke lov til å bygge der hvor det ikke er god kollektiv transport. Og pussig nok så går det ikke kollektiv transport på steder hvor det ikke bor noen. Og vips: tomtemangel i verdens tynnest befolkede land. Igjen sikkert helt ok for de rike, men vanlige folk har ikke råd til å bygge seg en enebolig lenger.
Redigert 29.09.2018 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
30.09.2018 kl 09:15 3731

Hvorfor tror noen at de snakker på vegne av befolkningen i Oslo. Faktum er jo at flertallet ønsker et bilfritt sentrum. Hvorfor skal man sette seg op mot demokratiet og tvinge folk til å ha samme mening som dem selv?

«Det er riktig at det finnes tall som viser at et flertall i Oslo mener sentrum bør være mest mulig bilfritt. Dette fremgår av Oslo kommunes klimaundersøkelse for 2017. Forskningsleder Aud Tennøy ved Transportøkonomisk institutt forteller også at undersøkelsen er i tråd med andre funn på området.»

Skal de som bor der faktisk tvinges til å fortsette med høy biltrafikk. Dette begynner å ligne på forholdene før røykeloven. Hvis en riking fra f.eks. Asker vil parkere bilen sin i Oslo Sentrum så mener dere altså at han bør bestemme mere enn de som faktisk bor.

Betyr det virkelig ikke noe hva folk ønsker? Se stolpediagrammert i artikkelen.

https://www.faktisk.no/faktasjekker/LEL/flertallet-i-oslo-onsker-et-tilnaermet-bilfritt-sentrum

De er uskikk å tro man snakker på vegne av befolkningen når man gjør det motsatte. Har dere i det hele tatt vært i bilfrie sentrum i andre land på kontinentet og sett hvor fint det kan være? Dog gjentar jeg min mening om at området i Oslo er for stort etter min mening. Hvis de som bor der ikke er enig med meg så gir jeg meg på det. Jeg har ingen grunn til å bestemme hva andre skal mene. Demokratiet går foran.
Redigert 30.09.2018 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
Fjellgutten
30.09.2018 kl 09:41 3710

Fake News nornodemocracy ?
Glem en faktabasert diskusjon fluefiskeren.
Du blir møtt med synsing og et språk som i seg selv forteller ganske mye.
Slettet bruker
30.09.2018 kl 10:21 3678

Hvilket flertall? Hvis en skal spørre om det, må spørsmålene rettes til dem som bruker sentrum, ikke folk på Vestlandet eller Hedmark.
Det er først og fremst brukerne i Oslo området som må spørres, det er dem som blir berørt, og kjenner problemene. Ikke folk som synser, og tror, og har meninger om alt. Hadde byrådet gjort skikkelig arbeid, hadde de spurt på forhånd.
De er folkets tjenere, og er valgt for å gjøre det beste for innbyggerne.
Fluefiskeren
30.09.2018 kl 10:30 3672

Ærlig talt. Dette er en undersøkelse blant Oslofolk. Dette blir så dumt at jeg avbryter diskusjonen slik jeg ble anbefalt over her
Slettet bruker
30.09.2018 kl 12:15 3621

Det er mulig at undersøkelsen gjelder bare Oslo-folk, noe jeg ikke har sett noe sted, men Oslo`s hovedgate brukes ikke bare av Oslofolk, men av alle fra omegnen, i hvert fall ca 10 mil rundt Oslo. Og ikke alle har mulighet til å ta tog inn til byen, det skulle
byrådet vite, eller undersøkt før de satte i gang. Resultatet kan dere jo se, også "fluefiskeren", mulig dere er fornøyd da?
PSI- Investor
30.09.2018 kl 16:18 3565

Såmde som bor i Oslo må kunne bestemme selv?
Og derfor kan de ha skyhøye bompenger på motorvei som går innom deres by med begrunnelse at de ikke vil ha så mye trafikk? Og så bruke pengene til hva de vil?

Men da må det være greit at vi som bor i Moss gjør det samme? Vi har også E6 innenfor bygrensen. Men vi får ingen av pengene selv. Her brukes inntekten til å lage motorvei ved Askim. Og hva med alle andre som også har motorvei gjennom sin kommune? Jeg synes det er helt på trynet at Oslo får holde på som de vil, for hvis alle andre gjorde det samme ville ingen ha råd til å kjøre bil.
pengex
30.09.2018 kl 19:46 3500

Blir bra dette, snart får vi autonome tivolitog som gjør 20km/t i hele byen. Gratis frakt pub til pub.