***PFIZER/BIONTECH*** STORBRITANIA STARTER VAKSINERING

Slettet bruker
02.12.2020 kl 13:01 22845

Hei folkens:))

Og...en rekke land i Europa og USA ruller i disse dager ut sine planer for massevaksinering av befolkningen, folkens - i Storbritannia starter vaksinering allerede neste uke - det store spørsmålet er hvorfor det er så stille i fjøset her på berget om når vaksinasjonen starter og hvordan utrullingen skal foregå - for å kunne restarte økonomien er fullskala vaksinering av befolkningen (60/70%) helt vesentlig - Norge har som kjent bundet seg til masta og stoler på å få vaksinen gjennom EU systemet - som EU medlem kjører Sverige derimot to parallelle løp både gjennom EU, men også direkte mot produsentene og vil på den måten ha tilstrekkelige doser til hele populasjonen på ca. 10 millioner mennesker vinteren/våren 2021 - hvorfor kjører ikke Norge eget løp mot produsentene, er vi nok en gang lurt av EU til å stole på at vi her i steinrøysa får nok doser til å reåpne landet like tidlig som Tyskland, Frankrike, Italia og Spania - time will show - stay tuned...ZnageZz...


Helseminister Matt Hancock sier dette er fantastiske nyheter, og at det offentlige helsevesenet NHS er klare og vil starte vaksinering neste uke.
Vaksinen er utviklet av tyske BioNTech, med finansiering fra den amerikanske legemiddelgiganten Pfizer.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/M35wJm/pfizer-vaksine-godkjent-i-storbritannia-starter-vaksinering-neste-uke

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 07.08.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.03.2021 kl 20:11 4089

Hei folkens:))

Og...som kjent har Storbritannia som selvstendig nasjon klart å fremforhandle gode avtaler med leverandører og produsenter av vaksiner, folkens - lørdag fikk over 870 000 briter vaksine på en dag i UK - dette er langt flere på en dag enn Norge har vaksinert så langt i pandemien - nøkkelen er selvsagt tilgang til vaksiner noe britene har nok av, men som Norge gjennom husmannspakten med pampene i EU har satt i spill - Hoie trøster naive nordmenn med at alle vil få vaksiner før eller siden og skyter stadig ut tiden for "tilnærmet normale" tilstander i kongeriket, vi skal bare opp noen flere motbakker - skrekk og gru...ZnageZz....

873,784 personer fikk en dose med koronavaksine i Storbritannia lørdag. Det tilsvarer ett vaksinestikk hvert 27. sekund.
Det var ny døgnrekord, skriver den britiske ministeren med ansvar for vaksineutrullingen, Nadhim Zahawi, på Twitter søndag.
Sjefen for NHS, det britiske helsevesenet, er stolt av sine ansatte.
– I løpet av en dag vaksinerte vi like mange mennesker som hele den voksne befolkningen i Liverpool, Southampton og Oxford til sammen, sier Simon Stevens ifølge Sky News.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/03/21/195747697/vaksinerekord-i-storbritannia

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
23.03.2021 kl 21:00 3997

Hei folkens:))

Og...i ARK kl. 21:20 vil Fredrik Solvang belyse tråden, folkens - julenissene i H C Andersen regjeringen som har gitt bort 700 000 doser vaksine og latt egen befolkning i stikken vil måtte stå skole rett i studio - hvorfor verdens rikeste land ikke har inngått egne avtaler med produsentene og leverandørene av vaksiner vil også bli satt under lupen - som kjent har Hoie og smittevernmistenkte Solberg bundet landet til EU pampene med vaksinetørke og vaksine almisser som resultat - men Merkel og EU pamp tilhengerne på tinget vil nok koke sammen røverhistorier om at vaksinepakten med EU er best for land og folk på lik linje med at Norge er best tjent med å bli styrt fra Brussel - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
24.03.2021 kl 17:58 3926

Hei folkens:))

Og...det gikk som det måtte gå i gårsdagens direktesendte "Debatten", folkens - helseministeren mumlet på inn og utpust de samme innlærte leksene som han har gjort under hele pandemien - "Norge kan ikke gå utenom vaksinepakten med EU for da kan de andre EU landene bli sure på oss og gi oss færre vaksinedoser, dessuten er ikke Sputnik vaksinen godkjent" - ædda, bædda Listhaug og Vedum - Hoie tror folket er stokk dum og argumenterer slik rødvinstantene gjør til ungene i barnehagen - ingen av de avtalene som ble gjort med produsentene i fjor sommer og høst var i boks uten forbehold om godkjennelse av legemiddelverkene Word Wide - i dag har plutselig pipa fått en annen lyd og den smittevernmistenkte statsministeren åpner nå opp for avtaler med nye leverandører og produsenter - en rekke EU land har selvsagt gjort dette for leenge siden og når selveste rikskansleren i Germany går utenom det hun selv har bestemt hopper regjeringen etter, men too little, too late - FHI utbasunerer i dag at kun en storstilt vaksinering av folket kan redde landet og at R tallet aldri kommer under 1 - regjeringen i verdens rikeste land har sviktet i sin viktigste gjerning på vakt - skrekk og gru...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Joppe84
24.03.2021 kl 18:13 3910

Du slutter ikke å prate med deg selv. Faen meg mye pensjonerte senile frp'ere på dette forumet.
Slettet bruker
24.03.2021 kl 18:34 3897

Hei joppe/folkens:))

Og...nå er vi jo to som snakker sammen, joppe - du virker som en grei og oppegående fyr med gode verdier i det offentlige ordskiftet som sikker kan korrigere og/eller gi gode innspill til temaet i tråden:))....ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Kaisovski
24.03.2021 kl 19:17 3905

Min daglige selvpining er å lese disse innleggene. Fantastisk deprimerende å se hvordan Norge styres rett inn i avgrunnen i disse dager:(

Keep it up Lulla
Slettet bruker
25.03.2021 kl 19:45 3835

Hei folkens:))

Og...i kveld kl. 21:20 setter Fredrik Solvang nok en gang dilemmaene i tråden under lupen i "Debatten", folkens - seigpining, nedstengning, motbakker+++++ på grunn av vaksinemangel løftes som tema i studio - nå krangler pampene i EU seg i mellom med bakgrunn i vaksinetørken i unionen og truer med nasjonalistiske tiltak som forbud mot eksport av doser ut av unionen produsert på lisens i noen av medlemslandene - USA har praktisert denne strategien over lengre tid og Storbritannia beskyldes for samme taktikk - pampene i Berlin og Brussel har malt seg selv inn et hjørne da de ikke inngikk gode avtaler med produsentene tidlig nok og uten for mange forbehold ut over godkjenning i landenes legemiddelbyråer - Norge har som kjent bundet seg til vaksine almisser fra EU som har få doser til fordeling samtidig som Israel snart er fullvaksinert, Storbritannia har vaksinert halve befolkningen og USA proklamerer gjenåpning av samfunnet i Mai - nå utsetter vår smittevernmisstenkte statsminister fremleggelsen av planen for gjenåpning av Norge til over påske - motbakkene vil bli laange og bratte - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
26.03.2021 kl 18:42 3800

Hei folkens:))

Og...regjeringen og Solberg har rikelig med frekkhetens nådegave, folkens - nå har det åpnet seg en mulighet til å lure det norske folk til å tro at vaksineringstempoet i skillpaddefart skyldes ene og alene pausen med AztraZeneca vaksinen - leveransene av forskjellige vaksiner og lurendreier pakten med Berlin og Brussel har medført reduksjon av vaksinedoser gang på gang, men da har utsettelse av gjenåpningen av landet vært et ikketema - nå åpnet det seg et mulighetsvindu til å skylde på pausen i vaksinasjonen av AztraZeneka og den ble raskt og beleilig benyttet av statsministeren til å proklamere forsinkelse i gjenåpningen av landet - fremover blir nok dette argumentet brukt hver gang vi skal opp nye motbakker og flere oppløpssider - naise trai, men vi lar oss ikke lure big time hver gang Hoie og Erna sier hopp - skrekk og gru...ZnageZz...

Statsminister Erna Solberg mener det er klokt å bruke noen uker til på å vurdere AstraZeneca-vaksinen, men påpeker at det vil forsinke gjenåpningen av Norge.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/03/26/195748750/solberg-om-astrazeneca-pausen-vil-forsinke-vaksinasjonsprogrammet

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 26.03.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Pacino
26.03.2021 kl 19:07 3812

Nå skulle vi også få 310 000 doser fra Johnson & Johnson i April, noe som nå er redusert til 52 000
Blir vel ikke direkte overrasket om en god andel av disse dosene blir sendt til såkalte fattige land, mens
resten blir sendt til Ali fra Grorud..

https://www.aftenposten.no/norge/i/nA0qbd/drastisk-nedgang-i-ventede-vaksineleveranser-fra-johnson-johnson
Slettet bruker
26.03.2021 kl 21:24 3797

Hei Pacino/folkens:))

Og...det blir mange motbakker og strafferunder, Pacio - Hoies avtale med Berlin og Brussel har medført vaksinetørke og skillpaddefart i vaksineringen av folket med unntak av smittesprederne i Groruddalen og andre ikke vestlige områder som nå premieres - sist uke var ca. halvparten av nye innlagte på sykehus av ikke vestlig bakgrunn og nå blir landet stengt ned for nte gang på grunn av uansvarlig oppførsel - det er forskjell på folk og folk og Ola og Ali - skrekk og gru...ZnageZz...

Én av to koronapasienter i Norge er født i et annet land
https://www.aftenposten.no/norge/i/BlJOWQ/halvparten-av-koronapasientene-ved-sykehusene-er-foedt-i-et-annet-land

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
27.03.2021 kl 19:12 3707

Hei folkens:))

Og...det mumles med innestemme om strenge nasjonale tiltak over påske, folkens - bakgrunnen er vaksinetørken etter at regjeringen sviktet folket i sin viktigste gjerning på post og at smittesprederne i Groruddalen med omegn får gjøre hva de vil - i dag samlet et stort antall ungdommer seg til masseslagsmål i Groruddalen mens folk flest ikke får samle mer enn to personer hjemme - de fikk nok en pizzabit og trussel om dialogsamtale med sosionomtantene på Stovner politistasjon - read our lips - skrekk og gru...


OPS Politiet Oslo
@oslopolitiops
·16t
#Oslo Vi har pågrepet fire personer på Grorud i forbindelse med et slagsmål hvor opptil 10 personer var involvert. De pågrepne var involvert i flere hendelser i forkant i samme område.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 28.03.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2021 kl 12:37 3637

Hei folkens:))

Og...velkommen til virkelighetens verden, folkens - dere leste det først her den 2 Desember 2020, stay tuned - skrekk og gru...ZnageZz...

Nå får vi høre at de som bidrar økonomisk til dette globale spleiselaget, norske skattebetalere, slett ikke trengte de 1,9 millioner vaksinedoser fra Covax-ordningen.
For vi skal få så masse vaksine fra EUs ordning i stedet. En eller annen gang. Regjeringen har åpenbart god tid med vaksineutrullingen.
Så kommer rosinen i pølsa: Det viser seg at betingelsen for å få vaksine via EU, skal være at Norge frasier seg retten til å kjøpe en eneste dose fra andre kilder.
Kan det være riktig? Jeg spurte Helse- og omsorgsdepartementet, og fikk til svar fra statssekretær Saliba Andreas Korkunc:
«Avtalen med EU gir oss ikke anledning til å benytte disse opsjonene i Covax.»
Han understreker at Covax-samarbeidet ikke ville gitt Norge et tilstrekkelig antall doser, noe EU vil bidra med.
Pussige greier. Mens Ungarn og andre land som er medlem i EU og deres vaksineordning, samtidig kjøper inn vaksine fra Russland og Kina, må Norge si fra seg doser vi har betalt for.
Summa summarum har vi en regjering som virker sannspådd når de sier at Norge er helt avhengig av EU for å få nok covidvaksine til den norske befolkningen.
For Solberg-regjeringen pøser altså ut 13 milliarder kroner til global vaksineutvikling uten å sette en eneste betingelse om at landet selv skal være blant dem som får tilgang til vaksinen.
Da gjenstår å stå med lua i hånda overfor EU og bukke pent når vi allernådigst får tildelt våre doser.
https://www.abcnyheter.no/stemmer/2021/03/28/195748499/nar-eu-lojalitet-blir-til-covid-nestekjaerlighet

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
29.03.2021 kl 22:05 3533

Hei folkens:))

Og...det er nesten kjedelig å treffe så spot on hele tiden, men i dag slapp katten ut av sekken, folkens - nå proklamerer statsministeren at hun "håper" store deler av samfunnet kan gjenåpnes før september, men bare hvis smitten er lav og vaksineprogrammet går som regjeringen håper - for kort tid siden sa regjeringen at våren og særlig april, mai skulle bli den store vaksinasjonstiden og sommeren skulle gå tilnærmet normalt - men som husmenn i vaksinepakten med EU har vaksinetørken ført oss rett inn i en blindgate - spørsmålet nå er ikke om, men når den dramatiske meldingen med innestemme kommer - "vi kan dessverre ikke åpne samfunnet før de eldste blir revaksinert da vaksinen bare har begrenset immunitet etter 8/9 måneder og det viktigste nå er at sykehusene ikke blir overbelastet" - husk eventyret om ulven og gutten, folkens - skrekk og gru...ZnageZz...


Statsminister Erna Solberg (H) sier at vaksineprognosene er gode for sommeren. Hun håper at store deler av samfunnet kan åpne før september.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/03/29/195749243/erna-solberg-gode-vaksineprognoser-for-sommeren

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
01.04.2021 kl 11:46 3452

Hei folkens:))

Og...da kommer selveste WHO med pekefingeren mot EU pampene, folkens - som kjent malte Berlin og Brussel seg inn i et hjørne med vaksinetørke da vinduet for å bestille vaksiner var åpent i fjor sommer og høst - Norge (verdens rikeste land) er bundet til EU masta og vaksinemangelen/vaksinasjonstempoet blir selvsagt skadelidende av at regjeringen sviktet i sin viktigste gjerning på post -Hoie og Solberg agerer som kjerringa til Gudbrand i Lia og er fornøyd med vaksinesmuler fra Brussel - men der intet finnes har selv keiseren tapt sin rett - skrekk og gru...ZnageZz...

– Vaksinene gir den beste veien ut av denne pandemien. Men utrullingen av disse vaksinene er uakseptabel langsom og fører til at pandemien forlenges, sier WHOs Europa-direktør Hans Kluge i en uttalelse torsdag.
– Vi må få opp farten i prosessen ved å trappe opp produksjonen, redusere hindringer for administrasjon av vaksinene og bruke hvert eneste vaksineglass som vi har på lager nå, fortsetter han.
WHO mener at smittesituasjonen i Europa er den mest alvorlige på flere måneder.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/04/01/195749675/who-refser-europas-langsomme-vaksineutrulling

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 01.04.2021 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2021 kl 11:05 3372

Hei folkens:))

Og...som kjent har Solberg og Hoie samme servile tilnærmingen til EU som kjerringa i eventyret om Gudbrand i Lia, folkens - vaksinepakten med pampene i EU er jo rene husmannskontrakten - skattebetalerne i Norge betaler mest, men får minst - skrekk og gru...ZnageZz...


Men så sa kjerringa en dag: «Jeg syns vi skulle reise til byen med den eine kua og selge henne, jeg, så vi kunne få oss noen handskillinger. Vi er så bra folk at vi godt kan ha noen skillinger mellom hendene, liksom andre har. De hundre dalerne som ligger på kistebonn, kan vi ikke ta hol på, men jeg veit ikke hva vi skal med mer enn ei ku. Og litt vinner vi ved det au, at jeg slepper med å stelle ei, i stedet for at jeg har gått og måka og vandla til to.»
Ja, det syntes Gudbrand var både vel og riktig talt; han tok kua og gikk til byen med og skulle selge den.
Så spurte kjerringa hvordan det hadde gått han i byen.

«Å, så som så,» svarte Gudbrand, «det er just ikke noe å rose. Da jeg kom til byen, var det ingen som ville kjøpe ku, så bytta jeg bort kua mot en hest, jeg.»
«Ja det skal du ha riktig takk for, det,» sa kjerringa. «Vi er så bra folk at vi kan kjøre til kirke, vi likså vel som andre, og når vi har råd til å holde hest, så kan vi vel legge oss til en. Gå ned og sett inn hesten, barn!»
«Ja,» sa Gudbrand, «jeg har nok ikke hesten, jeg. Da jeg kom et stykke til på veien, bytta jeg den bort for en gris.»
«Nei, nei!» ropte kjerringa. «Det var da riktig som jeg sjøl skulle gjort det. Det skal du jammen ha takk for! Nå kan vi få flesk i huset, og noe å by folk når de ser innom oss, vi au. Hva skulle vi med hesten? Så ville folk si vi var blitt så store på det at vi ikke lenger kan gå til kirke som før. Gå ned og sett inn grisen, barn!»
«Men jeg har nok ikke grisen heller,» sa Gudbrand, «Da jeg kom et stykke lenger, bytta jeg den bort med ei mjølkegeit.»
«Å nei, å nei, så vel du gjør allting!» ropte kjerringa. «Hva skulle jeg med grisen, når jeg riktig tenker meg om. Folk hadde bare sagt: Der borte eter de opp alt de har. Nei nå har jeg geit, så får jeg både mjølk og ost, og geita beholder jeg enda. Slepp inn geita, barn!»
«Nei, jeg har nok ikke geita heller, jeg,» sa Gudbrand. «Da jeg kom et stykke på veien, bytta jeg bort geita og fikk en dyktig sau i stedet.»
«Nei!» ropte kjerringa. «Du har gjort det akkurat som jeg skulle ønska meg alt, akkurat som jeg sjøl skulle ha vært med. Hva skulle vi med geita? Jeg måtte klyve i berg og daler og få 'a ned att til kvelds. Nei, har jeg sau, kan jeg få ull og klær i huset, og mat au. Gå ned og slepp inn sauen, barn! »
«Men jeg har nok ikke sauen lenger, jeg,» sa Gudbrand, «for da jeg hadde gått ei stund, bytta jeg den bort mot ei gås!»
«Takk skal du ha for det,» sa kjerringa, «og mange takk au! Hva skulle jeg med sauen? Jeg har jo verken rokk eller tein, og ikke bryr jeg meg om å slite og slepe og virke klær heller. Vi kan kjøpe klær nå som før. Nå får jeg gåseflesk, som jeg lenge har stunda etter, og nå kan jeg få dun til den vesle puta mi. Gå ned og slepp inn gåsa, barn!»
«Ja, jeg har nok ikke gåsa heller, jeg,» sa Gudbrand. «Da jeg hadde kommet et stykke lenger på veien, bytta jeg den bort for en hane.»
«Ikke veit jeg håssen du har funnet på det alt,» ropte kjerringa. «Det er alt sammen som jeg hadde gjort det sjøl. En hane! Det er det samme som du hadde kjøpt et åttedagsur, for hver morgen galer hanen klokka fire, så kan vi også komme på beina i rette tid. Hva skulle vi vel med gåsa? Ikke kan jeg lage til gåseflesket, og puta mi kan jeg jo fylle med storr. Gå ut og slepp inn hanen, barn!»
«Men jeg har nok ikke hanen heller jeg,» sa Gudbrand. «Da jeg hadde gått enda et stykke, vart jeg skrubbsulten, og så måtte jeg selge hanen for tolv skilling, for å berge livet.»
«Nå gudskjelov for du det gjorde!» ropte kjerringa. «Håssen du steller deg, gjør du allting nettopp som jeg kunne ønska det fram. Hva skulle vi med hanen? Vi er jo våre egne herrer, vi kan ligge om morgenen så lenge vi vil. Gudskjelov - når jeg bare har fått att deg, som steller alt så godt, trenger jeg verken til hane eller gås, verken til gris eller ku.»
https://www2.hf.uio.no/eventyr_og_sagn/index.php?id=%2052674

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla

Redigert 02.04.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2021 kl 10:58 3273

Hei folkens:))

Og...som tidligere nevnt vil skilpaddetempoet i vaksineringen medføre at runddansen må fortsette til sårbare grupper (les ikke vestlige med stor andel underliggende sykdommer) og folk over 45 år er revaksinert, folkens - utrullingen går så sakte at de som først ble vaksinert sannsynligvis må få ny vaksinedose før landet kan gjenåpnes for å unngå overbelastning av helsevesenet - men Hoie og Solberg takker pampene i EU for rask levering av vaksinedoser, det skal de ha - skrekk og gru...ZnageZz....

Ifølge en undersøkelse foretatt blant til sammen 77 forskere i 28 land, svarer to tredjedeler av ekspertene at de regner det som sannsynlig at dagens vaksiner snart er utdaterte og ikke lenger vil gi tilstrekkelig beskyttelse mot Covid-19. Trolig vil dette inntreffe allerede i løpet av ett år.
Om lag en tredjedel av ekspertene antydet at tidsrammen for hvor lenge dagens vaksine vil vare, sannsynligvis vil være ni måneder eller kortere.
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2021/04/03/195749938/forskere-i-28-land-advarer-om-ett-ar-virker-ikke-dagens-vaksine-mot-covid-19

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 03.04.2021 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2021 kl 19:30 3160

Hei folkens:))

Og...nok en gang stiller Fredrik Solvang de vanskelige spørsmålene i Debatten på ARK kl. 20:00 i kveld (Merk tidspunktet), folkens - hvor lenge skal vi seigpines på grunn av sviktende handlingskraft av de tomme dressene i regjering - bindingene til Berlin og Brussel har ført landet inn i vaksinetørken og nå kommer forbeholdene på løpende bånd for tidspunktet for gjenåpning av landet - "R-tallet må ligge under 1 i en lengre periode" - "alle over 45 må være fullvaksinert og smittetallene må ligge under 200 nysmittede pr. døgn på landsbasis" - hvor lenge immuniteten av vaksinen varer tør ingen foreløpig diskutere, men ingen bør overraskes hvis dette blir Hoies nye kinderegg for fortsatt strenge tiltak når sensommeren nærmer seg - skrekk og gru...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 06.04.2021 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 08:44 3135

Hei folkens:))

Og...i dag skal den såkalte gjenåpningsplanen av samfunnet fremlegges, folkens - utfordringen er at planen inneholder bare bla, bla på grunn av vaksinetørken og ingen konkrete datoer å forholde seg til - de tomme dressene i regjeringen tør selvsagt ikke love noe som helst da alle lovnader om "store vaksineleveranser" har vist seg å være tomme ord så langt på grunn av lurendreieri fra Berlin og Brussel - planen vil derfor være verdiløs og uten substans, men full av forutsetninger som kan skyves på i det uendelige - gled dere til en time med bla, bla, bla - skrekk og gru...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
07.04.2021 kl 18:29 3100

Hei folkens:))

Og...forutsetningene for gjenåpning ble mange og innviklede som beskrevet i forrige innlegg, folkens - det garderes i alle retninger big time - antall på sykehus må ligge på et lavt nivå lenge - R-tallet må være under 1over lang tid - antall smittede i utlandet må være under norsk nivå - vaksineleveransene må gå som planlagt i henhold til vaksineplanen i FHI - antall smittede pr. døgn må være lavt og ikke over 200 - alle over 45 år må være fullvaksinert - nye mutasjoner kan forsinke gjenåpningen - trinn et må være oppfylt før trinn to kan åpnes etc. bla, bla, bla - hvor stor sjanse er det for at alle disse forutsetningene blir oppfylt - Julen 2021 blir neppe "tilnærmet normal" på grunn av Solbergs bindinger til EU pampenes vaksinestrategi og skillpaddetempoet i vaksineringen - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
07.04.2021 kl 21:12 3098

Har aldri forstått hvorfor Solberg skal være ansvarlig for min og din ansvarlighet eller uansvarlighet Tulla, er det ikke greitt å bare være ansvarlig da? Tror du virkelig at ett virus tar turen innom EU og Solberg før det bestemmer seg for å ta turen innom hvermannsen sine luftveier?
Slettet bruker
07.04.2021 kl 22:13 3105

Hei folkens:))

Og...som tidligere nevnt var forbeholdene i gjenåpningsplanene mange, folkens - hele planen er full av snikk, snakk og kunne like godt vært skrevet for et år siden - selvfølgelighetene stod i kø og helgarderingene kom på løpende bånd - vaksinetempoet går så tregt at de eldste som fikk vaksinen i desember 2020 må mest sannsynlig revaksineres før gjenåpningen
for å unngå overbelastning på helsevesenet - i en pandemi er det vesentlig at utrulling av vaksiner skjer raskt for å oppnå flokkimmunitet - det lutfattige landet Bhutan har vaksinert 60% av befolkningen på 9 dager mens vi her på berget har bundet oss til EUs vaksinemast og sniker oss sakte opp i 15% fullvaksinerte på 5 måneder - sommeren går fløyten og Julen blir langt fra "tilnærmet normal" - skrekk og gru...ZnageZz...

Rundt 60 prosent av befolkningen i Bhutan har fått første vaksinedose, opplyser kongedømmet i Himalaya ni dager etter at korona-vaksineringen startet.
https://www.framtidinord.no/ntb/utenriks/2021/04/07/Bhutan-Seks-av-ti-innbyggere-vaksinert-p%C3%A5-ni-dager-23768638.ece

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 07.04.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2021 kl 19:02 3022

Hei folkens:))

Og...regjeringens gjenåpningsplan er selsom lektyre og bør ikke leses rett før sengetid, folkens - for å gå fra ett trinn til neste må tre kriterier være oppfylt - både smittesituasjonen, kapasiteten i helsevesenet og vaksinesituasjonen må være på stell før neste trinn innføres, en helgardering som kan utnyttes i alle retninger - på fremleggelsen av planen ble vaksinesvikten underkommunisert med vitende og vilje - allerede på det punktet ligger snubletrådene tett og Folkehelseinstituttets vaksineplan har den omstridte AstraZeneca vaksinen innbygd i tidsplanen - de fleste skjønner at denne vaksinen ikke vil bli tatt tilbake i vaksineprogrammet - i tillegg har alle lovnader om vaksiner fra pampene i EU frem til nå bommet på tid og antall - regjeringen sviktet i sin viktigste gjerning på post da de unnlot å gå for egne vaksineleveranser/avtaler med produsentene og landets økonomi og folkehelse er satt i spill - da euforien var på topp i vaksineringens tidlige fase i desember 2020 ble påsken 2021 lovet som "tilnærmet normal" - Julen 2021 blir ikke "tilnærmet normal"- read our lips - skrekk og gru...ZnageZz....

Gjenåpningsplanen planlegges ikke etter konkrete datoer. Før det blir aktuelt å gå fra ett trinn til et annet, vil det bli gjort vurderinger basert på tre sjekkpunkter:
- Smittesituasjon og sykdomsbyrde
- Kapasitet i helsetjenesten
- Vaksinasjon
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringens-plan-for-gradvis-gjenapning-sammen-ut-av-krisen/id2842670/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 09.04.2021 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Pacino
09.04.2021 kl 19:33 3023

Helgens quiz, ..hva heter landets statsminister når vi er ferdig med det siste trinnet?
Slettet bruker
09.04.2021 kl 20:07 2994

Hei Pacino/folkens:))

Og...godt spørsmål, Pacino - elimineringsprinsippet tilsier at hun som i dag vedtok boten på 20000 ikke sitter i statsministerboligen til høsten - da er to kandidater igjen som begge har sine skyggesider - vanlig kutyme tilsier at statsministeren velges av det partiet som får flest stemmer i den nye blokken - for å unngå skattesjokk og at Norske interesser heises på agendaen vil Vedum være det beste av de to tvilsomme alternativene som kan velges - vingle Støre kan lett skifte ham og invitere MDG-ml med på regjeringsforhandlinger med åpne grenser og skattesjokk som resultat++++ - det har vi opplevd i Oslo med skremmende konsekvenser - taktisk stemmegivning på Senterpartiet vil derfor gi minst skade på land og folk - ikke minst vil tøysekoppene i MDG - ml da holdes langt unna styre og stell...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 09.04.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2021 kl 12:00 2912

Hei folkens:))

Og...bedre sent enn aldri, folkens - nå kommer kravene om en egen granskningskommisjon for å gå vaksinestrategien til de tomme dressene i regjeringen etter i sømmene - statsministeren er selv enig i at en slik granskning er på sin plass - som tidligere påpekt må helseminister Hoie offentliggjøre avtalen med pampene i Berlin og Brussel usensurert - skillpaddefarten i vaksineringen er direkte pinlig og nye utsettelser i leveransene fra EU er like om hjørnet - at Norge betaler mer til EU pr. vaksinedose enn andre land som har forhandlet dirkete med produsentene bør etterprøves - hvorfor Hoie har akseptert at vi ikke kan inngå avtaler ut over vaksinepakten med pampene i Brussel må også på bordet - regjeringen sviktet på post - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
14.04.2021 kl 09:36 2785

Hei folkens:))

Og...herved er julen 2021 avlyst som "tilnærmet normal", folkens - helgarderingen i gjenåpningsplanen er allerede kommet til anvendelse - vaksineringen som er et av tre kriterier for gjenåpning (se ovenfor) blir utsatt med opp til tre måneder foreløpig - med andre ord vil siste trinn i planen bli utsatt minst tilsvarende lenge - Hoie mumler med innestemme når han kommenterer Storbritannias raske gjenåpningstempo og mørklegger så godt som mulig hvordan landet har forhandlet med produsentene av vaksiner - som lakei for pampene i Berlin og Brussel hvitvasker han de negative konsekvensene av pakten med EU og nekter å offentliggjøre avtalen - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 14.04.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2021 kl 11:09 2771

Eu vil ikke forlenge avtalen med J&J og AZ
Da blir nok disse faset ut
Vi som får/har fått Pfizer kan vel bare konstatere at vi trakk vinnerloddet
Slettet bruker
18.04.2021 kl 14:25 2735

Hei folkens:))

Og...som kjent har de tomme dressene i regjeringen Solberg bundet seg slavisk til EUs vaksinemast, folkens - helseministeren har gjentatte ganger stått på riksdekkende tv å mumlet med innestemme om regjeringens glimrende vaksinestrategi, men mørklagt innholdet i samtalene med pampene i Beilin og Brussel og dokumentene med produsentene (som ikke finnes) - vi har etterlyst dokumentene leeenge og nå har endelig nettet begynt å snøre seg sammen om eventyrfortellerne - velkommen til virkelighetens verden, dere leste det først her i denne tråden allerede i desember 2020 - skrekk og gru...ZnageZz.....

Koronakommisjonen har ikke fått dokumentasjon på at regjeringen tok kontakt med legemiddelselskaper for å sondere muligheten for å kjøpe vaksiner direkte.
NTB har gjentatte ganger de siste månedene bedt Helsedepartementet om innsyn i korrespondanse og eventuelle møtereferater fra kontakten med vaksineprodusentene om mulige innkjøp, men har ikke fått svar på noen av henvendelsene.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/04/18/195753161/koronakommisjonen-fikk-ingen-dokumenter-om-vaksine-sonderinger-fra-regjeringen

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 18.04.2021 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2021 kl 19:51 2609

Hei folkens:))

Og...hvor mange ganger er dere blitt lurt, folkens - påsken skulle som kjent gå som "tilnærmet normalt" og FHI/Hoie lovte stooore vaksinedoser og de fleste ferdig vaksinert i Mai/Juni (se link) - i dag prøver FHIs Geir Bukholm for nte gang å selge inn stoore vaksinedoser, men nå i August - den havarerte vaksinestrategien som Norge gjennom EUs vaksinepakt er en del av skal hvitvaskes må vite - Hoie og Bukholm minner bare mer og mer om kjerringa til Gudbrand i Lia (se tidligere innlegg) - skrekk og gru...ZnageZz....

– I mai og juni får vi de store forsyningene. Det er nesten en eksponentiell opptrapping. Fra å ha vaksinert en relativt liten andel, har vi plutselig vaksinert nesten alle i løpet av to måneder, sier Bukholm.
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/lE9weL/fhi-tror-vi-kan-begynne-aa-reise-mot-slutten-av-mai

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
20.04.2021 kl 21:36 2547

Hei folkens:))

Og...da er katta ute av sekken, folkens - nå skal korona kommisjonen sette vaksine strategien under lupen, i tillegg vil stortinget nedsette sin egen kommisjon for å undersøke sannhetsgehalten i regjeringens bindinger til pampene i Berlin og Brussel når det gjelder innkjøp av vaksinedoser - uttalelser fra helseministeren har vært at Norge var bundet til EUs vaksinemast og ikke hadde muligheter til å forhandle direkte med produsentene - tråden stilles gratis til disposisjon for granskerne i kommisjonen - hvorfor kom vi så sent i gang og hvorfor selges store doser inn som nye forsyninger flere ganger - hvor er dokumentene mellom regjeringen og produsentene, hvor er referatene fra møtene med pampene i EU++++ - skrekk og gru....

– Vaksiner og vaksinestrategi er et tema som må følges nøye, og jeg vil tro at det er en av sakene som det blir naturlig å følge opp, sier Kvinnsland til NTB.
Også opposisjonspolitikere har tatt til orde for at undersøkelsene bør fortsette i månedene som kommer, enten ved at koronakommisjonen får et nytt mandat, eller ved at det nedsettes en helt ny kommisjon.
Et hovedspørsmål fra opposisjonens side har vært regjeringens beslutning om å kjøpe vaksiner gjennom EU. Dette spørsmålet har koronakommisjonen ikke behandlet grundig i rapporten.
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/pA8pXR/koronakommisjonen-vil-foelge-opp-vaksinestrategien

NB! I dag torsdag 22 April ble 17 Mai avlyst også - vaksinene uteblir og trinn 2 i den såkalte gjenåpningsplanen henger i en tynn tråd, hilsen Hoie!

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 22.04.2021 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2021 kl 10:38 2375

Hei folkens:))

Og...nå kommer bekreftelsen på det vi formidlet allerede i begynnelsen av April, (se innlegg i tråden den 30.04.21) folkens - nå mumler helsetoppene og Hoie om ny vaksineringsrunde allerede til høsten - som tidligere proklamert blir verken sommerferien, høstferien eller juleferien "tilnærmet normal" - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz...

Assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad mener vi bør være forberedt på at det kan bli nødvendig å fylle på med en justert vaksine allerede til høsten.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/04/27/195755133/nakstad-kan-bli-nodvendig-med-vaksinepafyll-til-hosten

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 27.04.2021 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 19:34 2294

Hei folkens:))

Og...nå når kreativiteten i regjeringens vaksinestrategi nye høyder, folkens - på grunn av vaksinetørke og EUs handlingslammelse når det gjelder vaksinekjøp har regjeringen funnet kinder egget - nå skal intervallet mellom første og ander vaksinedose økes fra 6 til 12 uker - Pfizer/Biontech anbefaler mellom 19 og 23 dager mellom vaksinedosene for å få størst mulig effekt - da vaksinetørken slo inn økte regjeringen dette intervallet til 6 uker, men panikken har nå ført til at 12 uker for personer under 65 år blir normen i Norge - helseminister Hoie har nå solgt inn de samme vaksinedosene til media så mange ganger at han selv har mistet oversikten - selv dette nye stuntet vil neppe hindre at nye doser (dose 3) må settes før landet kan gjenåpnes på grunn av skillpaddefarten i utrullingen - sommerferien går fløyten, høstferien og julen blir ikke "tilnærmet normal" - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz....

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/04/30/195755965/regjeringen-forlenger-intervallet-mellom-forste-og-andre-vaksinedose

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
30.04.2021 kl 19:50 2411

Kan Grorud dokumentere at 19-23 dager er det sikreste tidspunkt for slutteffekt av vaksinen, eller er det minstetid for å oppnå full effekt? Hvis det er 80% effekt etter 4-6 uker og at effekten holder seg ytterligere 6 uker og at andre dose etter 12 uker gir full effekt så virker det nye opplegget riktig og vil beskytte flere innen samme tidsrom.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 20:08 2398

Hei bodien/folkens:))

Og...resten får du karre deg ut fra gutterommet og spørre storesøster om bodien...ZnageZz...

Vaksinen gir beskyttelse ca. 7 dager etter 2. dose. Det er derfor svært viktig at kommunen i sine
planer har gode systemer for å registrere og informere hver enkelt som skal vaksineres om at 2
doser er nødvendig for god beskyttelse og at 2. dose skal gis minimum 21 dager etter 1.dose.
https://www.fhi.no/contentassets/1af4c6e655014a738055c79b72396de8/2020-12-implementering-ultrakjolekjedevaksine-i-kommunen_2.pdf

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
30.04.2021 kl 20:16 2393

Du må dokumentere at vaksinen gir dårligere slutteffekt etter 12 uker for at dette skal bli logisk, i motsatt fall oppnår langt flere 80 % beskyttelse innen samme tidsrom, for dette er alltid ett spørsmål om tid. I ett større perspektiv vil en slik strategi gi stor positiv effekt på f.eks India, Brasil og Peru og er overordnet enkeltes behov for å f.eks kunne dra på ferie.
bravi
30.04.2021 kl 22:51 2635

Først ble det praktisert 3 uker mellom første og andre dose, akkurat slik som vaksine fabrikantene hadde foreskrevet. Dette var også basis for godkjenningen av vaksinene innledningsvis, 3 ukers intervall kom ikke fra løse lufta.
Så ble intervallet doblet til 6 uker mellom dosene, det var så lang tid intervallet med en viss seriøsitet kunne strekkes. I Norge er det nå vilje fra helsemyndigheter og regjering til å doble tiden mellom dosene enda en gang, helt opp til tolv (12) uker. Åraken til dette finner vi i Oslo, der er det blandt store grupper i enkelte bydeler stor smitte. Det skyldes at mange i disse gruppene overhodet ikke tar eller har tatt noe hensyn til smittevern regler i sin adferd, de har ganske enkelt bare gitt blaffen. Byrådet med Raymond i spissen har ikke greid å kontrollere de aktuelle gruppene, han mener i stedet at resten av landet skal gi dem sine doser. Oslo har allerede blitt forfordelt med vaksiner, nå vil de ha enda mere doser på bekostning av resten av landet. Ganske utrolig at regjering og folkehelsemyndigjeter gang på gang lar seg presse av Raymond og denne Stene.
Fluefiskeren
01.05.2021 kl 09:50 2598

Raymond kan ikke presse noen. Hva er isåfall pressmiddelet? Han får imidlertid støtte fra en rekke smittevernspesialister i at hvis målet er å redde flest mulig liv må Oslo og andre steder med høy smitte bli prioritert. Det er til Oslo smittede som ankommer Gardermoen gjerne drar. Det er også mange fra distriktene som drar til Oslo for å studere etc. Det er viktig at de ikke blir smittet for så og reise hjem. Motsatt reiser mange Oslobeboere også ut av byen til andre steder i landet og utgjør en potensiell smittekilde. Det er nok der beste for hele landet at smittetrykket i Oslo og en del andre steder reduseres. Dessuten er det mange bydeler i Oslo som ikke har noen høy smitte i det hele tatt og de som bor der har nå hatt meget strenge smittetiltak i mer en et halvt år. Det er begrenset hvor langt man kan dra dette før folk gir mer f...
Slettet bruker
01.05.2021 kl 22:38 2548

Hei folkens:))

Og...dream on, uansvarlighet og ansvarsløshet skal ikke premieres, fisker - bydelene og områdene med uansvarlighet skal likebehandles, men ikke forfordeles i forhold til resten av landet uten unntak - alle vet at hvis forfordeling av vaksiner til Oslo Øst med omland fører til nedgang i smitte i sentrale Østland vil kravene om full gjenåpning av landet melde seg as we speak - dette vil føre flere dødsfall kysten rundt som ikke har fullvaksinert sine innbyggere - bestemor på Røst er like mye verdt som bestemor i Oslo Øst...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 02.05.2021 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2021 kl 18:12 2447

Ønsker Erna lykke til med å stagge almuen, vi er tett på å lykkes nå med utmerket styring ifra Erna og FHI, men forventningene fører med seg kolleltiv uforsiktighet og ufaglige vurderinger. Ref Charter Svein, Jacekson , Grorud mf. Selvsagt er det så en detter av stolen av latter når Kolagenkongen forlanger fakta på bordet, men det har en alvorligere side også når deler av befolkningen velger populisme fremfor vitenskap.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 16:42 2359

Hei folkens:))

Og...loddet er kastet, folkens - i dag bestemte Stortinget med Frepp i spissen at hele vaksinestrategien skal under lupen - mumleriene fra helseminister Hoie og tungetalene til Solberg skal gjennomlyses og analyseres - ikke minst skal postulatene om at Norge ikke kunne inngå avtaler ut over EUs vaksinepakt etterprøves når en rekke EU land i ettertid har inngått selvstendige avtaler med leverandørene og produsentene - hvorfor har Storbritannia og Israel allerede snart fullvaksinert hele befolkningen mens sneglefarten fortsetter her på berget - hva står egentlig i de påståtte dokumentene med EU pampene og hvor er referatene fra møtene+++++ - tråden stilles gratis til disposisjon for granskningskommisjonen ( spammet fra gutterommet til Bodien må selvsagt sladdes) - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 04.05.2021 kl 17:11 Du må logge inn for å svare