SAS +500% Retur til gammel storhet som vi ikke har sett på 30 år
Jeg mener at dagen i dag er veldig god for inngang. SAS verste pandemi kvartal er nå publisert. De vil fortsatt tape saftig neste kvartal, men det blir bedre og kvartalet etter der vil også bli drastisk bedre. Resultatet vil tippe positivt i midten av 2021 og vil til slutt ende opp flere milliarder i kvartalet. Hvorfor?
1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.
2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.
3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.
4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)
Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.
2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.
3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.
4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)
Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
halvpris
03.12.2020 kl 09:44
22127
Regner med at SAS kommer styrket ut av dette. NAS sliter og får kjempe videre. SAS sine penger på bok er betryggende
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
Var nok ikke mange som ble negativt overasket over resultatet i dag. Nå kan vi se framover og forvente opptur i kursen. Baiserne forsvant som dugg. Omtrent som spøkelser. De fikk nok en dårlig start på dagen
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
Det kan du si.. MEN, hovedpoenget er at det har vært et fundamentalt skifte for SAS i markedet på hjemmebane. SAS kommer til å ta flere ruter enn noen sinne nå. De kan ta bedre marginer med NAS borte. Billigselskapene har virkelig vist seg fra sin verste side og så lenge det er smitte risiko, så er nok disse fullstendig ute. Regner med at det vil gå år før billigselskap får tilbake sin markedsandel.
Mye daukjøtt i SAS er nå ut døra. Endelig. Dette har vi ventet på i 20 år.
Mye daukjøtt i SAS er nå ut døra. Endelig. Dette har vi ventet på i 20 år.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
Aldara
03.12.2020 kl 10:06
21847
Synes jeg ser tendens til stigende topper i intradagchartet. Gledelig. Og ja, jeg er inne!
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
Aldara
03.12.2020 kl 10:15
21793
Jøjes.
Ligger vi an til rally..?
Ligger vi an til rally..?
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
PingPong
03.12.2020 kl 10:36
21686
Rally pågår nå :) NAS bidrar med varsel om ny emisjon (ca 5NOK?) og aksjespleis (100:1).
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
NAS er død. 4 milliarder til dem, om de i det hele tatt klarer å hente det, er IKKE nok.
SAS, gammel storhet skal skinne sterkt. SAS for eliten ;)
SAS, gammel storhet skal skinne sterkt. SAS for eliten ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
SAS blir vinneren og kommer ta av skikkelig i Dec. Synd om NAS men 4 milliarder er en piss i Nilen.....
Wizzair blir den store konkurrenten i fremtiden..
Wizzair blir den store konkurrenten i fremtiden..
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
nofilter
03.12.2020 kl 11:44
21719
Her var det masse rart..
1.Norwegian sin markedsandel vil nok bli spist opp av andre enn SAS, SAS har nedbemannet og har pr dags dato ikke kapasitet. Det koster mye penger å ansette nye.
2. Fortsatt relativt høye kostander, og enorm gjeld.
3. Nei, de gamle med høye lønninger er ikke ut døra, det er dem som sitter igjen idag. Alle ansatte etter 2001 ble sagt opp, Blir enorme kostander når gamlingene skal av med pensjon og disse må erstattes, samtidig som de må ekspandere post-korona.
4. Massiv kapitalbase? Kjøpe andre opp? SAS har faktisk mer gjeld og mindre verdi av eiendeler enn Norwegian, fordelen er eierne.
1.Norwegian sin markedsandel vil nok bli spist opp av andre enn SAS, SAS har nedbemannet og har pr dags dato ikke kapasitet. Det koster mye penger å ansette nye.
2. Fortsatt relativt høye kostander, og enorm gjeld.
3. Nei, de gamle med høye lønninger er ikke ut døra, det er dem som sitter igjen idag. Alle ansatte etter 2001 ble sagt opp, Blir enorme kostander når gamlingene skal av med pensjon og disse må erstattes, samtidig som de må ekspandere post-korona.
4. Massiv kapitalbase? Kjøpe andre opp? SAS har faktisk mer gjeld og mindre verdi av eiendeler enn Norwegian, fordelen er eierne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
Da var det slutt på Torsdagslunsjen og trur fan det blir rally på SAS idag..
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
McCartney
18.12.2020 kl 16:41
21033
Ja, garantert opptur i januar!
Derfor kjøper vi i desember.
Derfor kjøper vi i desember.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
Tror det var siste dagen under 1.6. Nasse er for meg blitt et jalla kebab selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
Flamkitekt
26.01.2021 kl 13:51
20476
Hei alle SAS aksjønærer! Legger ved linken om SAS tekniske analyse som jeg bedt SteinOve Haugen i FA gjorde i midten av januar. Her kommer linken til de som fikk ikke med seg da og den kan finnes under tekniske analyser der. https://finansavisen.no/fatv
Det ser ut vi har endte i plus nå og ifølge FAs tekninske analyse har vi truffet bunnen med 1,653 denne gangen. Satser på gode nyheter førstkommende torsdag/fredag i denne uken.
Lykke til videre alle SASere i lyse tider som kommer senere selv om med disse kjedelige dager vi er i nå!
Det ser ut vi har endte i plus nå og ifølge FAs tekninske analyse har vi truffet bunnen med 1,653 denne gangen. Satser på gode nyheter førstkommende torsdag/fredag i denne uken.
Lykke til videre alle SASere i lyse tider som kommer senere selv om med disse kjedelige dager vi er i nå!
Ilusion
26.01.2021 kl 15:17
20337
Nå er det snakk om muterte virus og utsettelse på 2 måneder på å motta vaksine..Hva ventes av gode nyheter oppi dette og hvorfor skal kursen opp nå når sommeren er blåst??
Dolphines
26.01.2021 kl 15:24
20312
Har dere sett på siste rapport og satt dere inn i ståa i selskapet? Ville vært forsiktig med SAS; ble tilført nesten 12 mrd i finansiell støtte, men cash burn er høy. Tror de vil trenge mer påfyll i løpet av våren, og da vannes det ut igjen.
Kahytt
26.01.2021 kl 19:24
20175
Krysser fingre for krisepakken gis til sas også....har troen på det
Hvorfor i all verden skal det gis norsk krisepakke til ikke norsk eide SAS ?
Og hva får norske flyselskap av støtte fra Danmark og Sverige ?
Norge burde satse på FLYR. De har ikke gjeldssekk og kommer til på de
billige prisene.
Og hva får norske flyselskap av støtte fra Danmark og Sverige ?
Norge burde satse på FLYR. De har ikke gjeldssekk og kommer til på de
billige prisene.
Hei. Ikke link inn noe fra Finansavisen som om det skulle ha tyngde av noe slag og fortelle noe av relevans. Vi vet alle at FA skriver relativt vilkårlig uten faktasjekk.
Jeg har ingen SAS aksjer nå. Jeg har solgt SAS på 2 nå sist dessverre pga noen strafferunder med Corona. MEN, vær derimot sikker på at SAS kommer med et brøl. Det sekundet smittetall begynner dippe ned signifikant nok til at vi tør knytte det til vaksine og normalisering. SAS vil fly over 3og kanskje opp mot 5. Følg med i hibernation folkens. Tenker SAS blir veldig spennende i Mars. da er det best å ha posisjon.
Jeg har ingen SAS aksjer nå. Jeg har solgt SAS på 2 nå sist dessverre pga noen strafferunder med Corona. MEN, vær derimot sikker på at SAS kommer med et brøl. Det sekundet smittetall begynner dippe ned signifikant nok til at vi tør knytte det til vaksine og normalisering. SAS vil fly over 3og kanskje opp mot 5. Følg med i hibernation folkens. Tenker SAS blir veldig spennende i Mars. da er det best å ha posisjon.
SAS har nå børsverdi på 12,4 mrd. kr. på kurs 1,70.
NAS 2,4 mrd. kr. på kurs noe over 60.
Opp mot 5 i SAS er nesten 3 ganger nåværende kurs. Da er vi på
i størrelsesorden 35 mrd. kr. i børsverdi. Det tror jeg lite på. Opp
til noe sånt er langt frem for SAS.
Det beste alternativet mht. kursstigning blant flyselskap i Norden,
er nok å skyte inn friske penger i FLYR.
NAS 2,4 mrd. kr. på kurs noe over 60.
Opp mot 5 i SAS er nesten 3 ganger nåværende kurs. Da er vi på
i størrelsesorden 35 mrd. kr. i børsverdi. Det tror jeg lite på. Opp
til noe sånt er langt frem for SAS.
Det beste alternativet mht. kursstigning blant flyselskap i Norden,
er nok å skyte inn friske penger i FLYR.
Gratis landing. Sjekk dette:
https://www.dn.no/makrookonomi/imf/makrookonomi/koronaviruset/imf-setter-sin-lit-til-vaksinene-og-oppjusterer-vekstutsiktene/2-1-951412
Og når Coronaen gir seg så kommer folk til å reise 3 ganger tidligere som noen galninger. Det er snart dags for kvartals resultater med 1 milliard EBIT. Skal vi satse på at vi klarer det i Q3? ;)
https://www.dn.no/makrookonomi/imf/makrookonomi/koronaviruset/imf-setter-sin-lit-til-vaksinene-og-oppjusterer-vekstutsiktene/2-1-951412
Og når Coronaen gir seg så kommer folk til å reise 3 ganger tidligere som noen galninger. Det er snart dags for kvartals resultater med 1 milliard EBIT. Skal vi satse på at vi klarer det i Q3? ;)
Kahytt
27.01.2021 kl 10:02
19798
Jo rett og slett fordi at stortinget har sagt de skal likestille de 3 flyselskapene. Forsøkte å finne frem linken, men dessverre fant jeg ikke tilbake til uttalelsene. Det gjelder NAS SAS og WF
Når det gjelder FLYR så valgte de oppstart i denne perioden, så det får være opp til selskapet selv
Når det gjelder FLYR så valgte de oppstart i denne perioden, så det får være opp til selskapet selv
Kahytt
27.01.2021 kl 10:05
19805
Ikke misforstå jeg setter pris på konkurranse i luften, men kan aldri tenke meg at FLYR får støtte nå.
Hva får norske flyselskap av støtte fra Danmark og Sverige ?
Mht. Flyr, kan nordmenn støtte dem. Om NAS konker, kan Flyr sluke NAS.
Det er en måte NAS kan gjenoppstå på.
Mht. Flyr, kan nordmenn støtte dem. Om NAS konker, kan Flyr sluke NAS.
Det er en måte NAS kan gjenoppstå på.
Oppoghopp skrev SAS har tegnet rekordavtale med Apollo!!!
Etter at den norske stat solgte seg ut av SAS, må Norge (både privart og offentlig) ivareta norsk luftfarts fremtid.
Flyr er uten gammel gjeld. Og starter opp på et historisk gunstig tidspunkt. Om det blir til at Flyr omdannes til
norges hovedflyselskap, så vil nok instanser som Folketrygdfondet og andre norske fond kom litt inn på eier-
siden etterhvert. (Unnskyld at jeg sier det, men jeg misliker det Gordon Gekko pregede raidet i NAS). Det er
ikke sånn man behandler NAS-aksjonærer og NAS cashpoints innehavere. Da er det bedre å vri fokuset over
på å samles om Flyr. (Som kanskje senere da kan sluke NAS, og gjenoppstå i NAS-drakt ?). Sunn finansiell
stilling er viktig i denne historisk spesielle tid for luftfarten.
Flyr er uten gammel gjeld. Og starter opp på et historisk gunstig tidspunkt. Om det blir til at Flyr omdannes til
norges hovedflyselskap, så vil nok instanser som Folketrygdfondet og andre norske fond kom litt inn på eier-
siden etterhvert. (Unnskyld at jeg sier det, men jeg misliker det Gordon Gekko pregede raidet i NAS). Det er
ikke sånn man behandler NAS-aksjonærer og NAS cashpoints innehavere. Da er det bedre å vri fokuset over
på å samles om Flyr. (Som kanskje senere da kan sluke NAS, og gjenoppstå i NAS-drakt ?). Sunn finansiell
stilling er viktig i denne historisk spesielle tid for luftfarten.
Kahytt
28.01.2021 kl 15:51
19481
Jo det kan jeg fortelle deg....hvor mange arbeidsplasser gir SAS til nordmenn?
NAS, har egentlig vært skikkelig utkrøpne ansatt folk i utlandet - outsourcet alt som de har maktet. Dette er jo lovlig, men vi har tapt norske arbeidsplasser og selvfølgelig skatt og arb.g avgift.
Når det gjelder FLYR kom de på banen i coronatiden og de viste hva de gikk til.
Jeg håper og tror ar det er plass til alle, sunn konkurranse er det beste for forbrukerne.
Krysser fingre for at WF, NAS og SAS får samme tilbud om støtte.
NAS, har egentlig vært skikkelig utkrøpne ansatt folk i utlandet - outsourcet alt som de har maktet. Dette er jo lovlig, men vi har tapt norske arbeidsplasser og selvfølgelig skatt og arb.g avgift.
Når det gjelder FLYR kom de på banen i coronatiden og de viste hva de gikk til.
Jeg håper og tror ar det er plass til alle, sunn konkurranse er det beste for forbrukerne.
Krysser fingre for at WF, NAS og SAS får samme tilbud om støtte.
Dette med skatt og arb.g.avgift er relevant. Der burde det europeiske regelverket se på ryanair, easyjet, wizz osv.
Deres forretningsmodeller er snyltende på andre lands velferdsordninger.
SAS bør ikke få norsk støtte, hvis norske flyselskap ikke får skandinavisk støtte.
Kanskje det er plass til alle ? Kanskje en blir innfusjonert senere ?
Flyr er startet på historisk gunstig tidspunkt. Uten gammel gjeldssekk, og med tilgang på veldig billige fly.
Relativt billig drivstoff også. Samt lave renter og billig personale.
Deres forretningsmodeller er snyltende på andre lands velferdsordninger.
SAS bør ikke få norsk støtte, hvis norske flyselskap ikke får skandinavisk støtte.
Kanskje det er plass til alle ? Kanskje en blir innfusjonert senere ?
Flyr er startet på historisk gunstig tidspunkt. Uten gammel gjeldssekk, og med tilgang på veldig billige fly.
Relativt billig drivstoff også. Samt lave renter og billig personale.
Har ennå ingen SAS aksjer men mener lavprisselskapene er død. Utdatert konsept. Tilbake med full pakke tjenesten SAS.
McCartney
28.01.2021 kl 21:23
19261
Jeg kjøpte litt fler idag.
Ser at United Airlines er opp 3.56% så langt idag.
Det kan tyde på at turnaround i sektoren er på vei til å starte.
Ser at United Airlines er opp 3.56% så langt idag.
Det kan tyde på at turnaround i sektoren er på vei til å starte.
Kahytt
29.01.2021 kl 08:51
19011
Økonomisk støtte. Krisepakken blir off idag kl 12
Redigert 29.01.2021 kl 08:51
Du må logge inn for å svare
Kahytt
29.01.2021 kl 11:37
18932
Hvorfor i hel....legger folk ut 200.000 ut for åpent salg?? Har sett dette opp mot 1.000.000 aksjer i åpent salg de siste dagene. Blir ganske frustrert, tenker det er for å legge lokk på kursen. Er noen som styrer kursen med en klam hånd.
Oppoghopp
29.01.2021 kl 11:59
18893
Det nytter ikke med 1000000 aksjer til salgs hvis markedet plutselig bestemmer seg for å kjøpe. Da er det 🚀 uansett.
tuja
29.01.2021 kl 13:26
18938
13:08:12
Leila Feratovic
NHO misfornøyd med regjeringens luftfartstiltak
– Regjeringens forslag til tiltak for norsk luftfart er en stor skuffelse for bransjen. Stortinget ba om en kompensasjonsordning, men regjeringen tar dessverre ikke luftfartens utfordringer tilstrekkelig på alvor, sier Torbjørn Lothe, administrerende direktør i NHO Luftfart i en pressemelding.
NHO mener at det er urimelig at regjeringen ikke vil kompensere noa av de økonomiske tapene de norske flyselskapene har hatt som følge av restriksjonene.
– Regjeringen setter nå døren på vidt gap for at utenlandske selskaper med sterk økonomi kan presse ut norske aktører. Dette setter norske arbeidsplasser og et helhetlig flytransporttilbud i spill sier Lothe, som vil Stortinget nå rydder opp.
Leila Feratovic
NHO misfornøyd med regjeringens luftfartstiltak
– Regjeringens forslag til tiltak for norsk luftfart er en stor skuffelse for bransjen. Stortinget ba om en kompensasjonsordning, men regjeringen tar dessverre ikke luftfartens utfordringer tilstrekkelig på alvor, sier Torbjørn Lothe, administrerende direktør i NHO Luftfart i en pressemelding.
NHO mener at det er urimelig at regjeringen ikke vil kompensere noa av de økonomiske tapene de norske flyselskapene har hatt som følge av restriksjonene.
– Regjeringen setter nå døren på vidt gap for at utenlandske selskaper med sterk økonomi kan presse ut norske aktører. Dette setter norske arbeidsplasser og et helhetlig flytransporttilbud i spill sier Lothe, som vil Stortinget nå rydder opp.
Staten kan konvertere de 1,5 mrd. til 23,33 % av selskapet. Meningen er videre at norske investorer
skal inn blant de 46,66 %. Og ca 3,3 % er private norske etter konvertering (dagens norske småaksjonærer med 64 %).
Men Flyr ser ut til å være en mye bedre investering.
skal inn blant de 46,66 %. Og ca 3,3 % er private norske etter konvertering (dagens norske småaksjonærer med 64 %).
Men Flyr ser ut til å være en mye bedre investering.
Kahytt
29.01.2021 kl 14:06
18885
Sinnsykt sleip at
« Regjeringen vil komme tilbake til en kompensasjonsordning til flyselskapene etter at Norwegian har fullført rekonstruksjonsprosessen.»
Skal avvente å se på hvordan det går med NAS før andre flyselskap får støtte....dridsleipt!
« Regjeringen vil komme tilbake til en kompensasjonsordning til flyselskapene etter at Norwegian har fullført rekonstruksjonsprosessen.»
Skal avvente å se på hvordan det går med NAS før andre flyselskap får støtte....dridsleipt!