SAS +500% Retur til gammel storhet som vi ikke har sett på 30 år


Jeg mener at dagen i dag er veldig god for inngang. SAS verste pandemi kvartal er nå publisert. De vil fortsatt tape saftig neste kvartal, men det blir bedre og kvartalet etter der vil også bli drastisk bedre. Resultatet vil tippe positivt i midten av 2021 og vil til slutt ende opp flere milliarder i kvartalet. Hvorfor?

1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.

2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.

3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.

4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)


Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
tuja
20.03.2021 kl 11:08 4282

https://e24.no/boers-og-finans/i/zgx7E9/moodys-nedgraderer-sas-kredittverdighet

«SAS’ likviditet har svekket seg markert i kvartalet frem til 31. januar 2021, og gruppens beholdning av kontanter og salgbare verdipapirer har falt fra 10,2 milliarder svenske kroner i starten av kvartalet til 4,7 milliarder ved utgangen av kvartalet», skriver Moody’s.

Svekkelsen i selskapets likviditet forsterkes av en reduksjon i selskapets tilgjengelige kredittlinjer til 1,1 milliarder svenske kroner, fra 2,8 milliarder kroner ved starten av kvartalet, påpeker byrået.

De fleste selskapene er nå svekket/mangler penger, her må man tenke langsiktig og hvem som har størst sjanse å komme ut av dette med minst mulig skade.
Redigert 20.03.2021 kl 11:14 Du må logge inn for å svare

Som jeg sa, men sånn skrives for å presse den menige mann ut. Hold hode kaldt, for dette snur noe veldig så fort reiselivet kommer i gang. Ingen er tjent med at SAS som det stiligste selskapet forsvinner... 1 tallet er bunn og helt lavmålnivå sammenliknet med bjellesauenes NAS...
Redigert 20.03.2021 kl 11:17 Du må logge inn for å svare

Jeg vurderer å starte opp Air Force One Norway :))) Med på laget er Erna Solberg, Reodor Felgen og Solan Gundersen. Dette kommer til å utkonkurrere alt :))) Selskapet skal samarbeide med Flyr og SAS..
Redigert 20.03.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare

Det konker aldri! NAS konker (samarbeidsselskapet til Norse Kjos)..
Redigert 20.03.2021 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
retur
20.03.2021 kl 15:44 4138

Frisdahl kjøpte 500 k forrige dagen. Ny i sas styret. Aldri hadde han brukt en mil på aksjekjøp hvis han hadde trodd/visst det kom en emi.
retur
20.03.2021 kl 16:00 4120

Vær å klar over at det er mye short i sas det er enkelt å se i ordrebildet. Dette kan lett være en dritt pakke som er bestilt ang rating. Stay COOL.

Blir 3 og 4 doblet utover sommeren det her
cinet
22.03.2021 kl 11:46 3672

sas Vil trenge påfyll av penger innen juni . Blir det emisjon , eller nye lån fra svenske/danske stat ?
tuja
23.03.2021 kl 11:32 3480

11:28:14
Leila Feratovic
EU-dom mot SAS: Risikerer å måtte betale 1,2 milliarder i erstatning

EU-domstolen går generaladvokatens forslag og sier at SAS kan bli tvunget til å betale erstatning til passasjerene som ble berørt av pilotstreiken våren 2019.

Det fremgår av en kjennelse tirsdag.

SAS risikerer nå å måtte betale kompensasjon på opptil EUR 117 millioner, tilsvarende nesten 1,2 milliarder svenske kroner, skriver Dagens Industri.

– En streik organisert av fagforeningspersonell i et luftfartsselskap som blant annet hadde som mål å håndheve lønnsøkninger, dekkes ikke av begrepet» ekstraordinære omstendigheter» som kan frigjøre flyselskapet fra sin forpliktelse om å betale kompensasjon for kansellert eller alvorlig forsinket flyreise, står det i den ferske kjennelsen fra EU.

Dette er en gammel sak. Dette er tatt høyde for allerede med kurs under 2 kr. Det er også høyst usikkert hvorvidt dette skjer i praksis. Kundene har fått medhold, noe som er det vesentlige her. SAS som andre seriøse, store aktører vil alltid ha en eller annen forsikring som uløses mot slike situasjoner dersom det skulle bli endelig. I og med at man nå er inne i en pandemi der alle flyselskap er skakk-kjørte, så er det svært lite sannsynlig at dette utfallet blir stående. Man ser hvordan NAS har holdt på med tilbakehold av penger til både kunder og kreditorer. Det vil til og med kunne være bra for SAS dersom det må betales slik at sinte kunder får berettigede beløp tilbakebetalt. Alt som skrives av sensasjoner i presse er kjøpt og betalt, spesielt som i dette tilfellet da ting IKKE er endelig. Hold på dette selskapet, som skal opp. Høyt opp, og glem konkurs. Det åpnes til sommeren!

NB! Ikke gi bort aksjene deres gratis til hyener. Det er tragisk! Dette selskapet står i 4 - 7 til høsten når ting åpnes.. SAS vil også ekspandere da merkevaren er en av Europas beste.
LPI
23.03.2021 kl 12:50 3369

Godt å se at noen er deler mine meninger ang SAS !

Alle vet dette. Dette er stille farvann som kan bli en kjempevinner... Du får stå på tuja, ikke kjøp..
Redigert 23.03.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare

Det vises også til dette som vil føre til at SAS vinner frem for sære kunder og ilojale piloter:

SAS -pressesjef, John Eckhoff forklarer at selskapet nettopp har lest dommen og ikke kan kommentere detaljene per nå. SAS understreker at selskapet har kompensert kunder for ekstra utgifter til nye billetter, reiser, kost og losji i forbindelse med streiken, og at alle kunder dermed fikk booket om eller kansellert de avbestilte flyvningene.

Konkl: SAS vil aldri bli økonomisk bli ansvarlig for dette kravet....
Redigert 23.03.2021 kl 13:22 Du må logge inn for å svare

Det var da voldsomt til skråsikkerhet, slik jeg leser e24 må SAS ut med 1,18 mrd i tillegg til det de har kompensert. Trolig har SAS dekket utgifter, men ikke standardkompensasjonen ved forsinkelser.
Det betyr også at hvis SAS kommer på beina igjen vil trusselen om 200 mill pr dag i streik gi foreningene til pilotene og kabinpersonalet trumfess. Så kan man håpe på at det ikke misbrukes. Wizzair slipper slike problemer, og det kan tenkes fagforeningene i SAS tenker på overlevelsen til selskapet. Det blir spennende å se.
JeanPaul
23.03.2021 kl 14:15 3252

Kåre har alltid rett.....:)
cinet
23.03.2021 kl 15:39 3180

Sas vil trenger påfyll av penger til å betale ut komensasjonen, og penger til drift fra juni 21. Det blir enten emisjon eller nye lån fra svensk/dansk stat. Sas vil overleve, men til hvilken pris/aksjeverdi?
retur
23.03.2021 kl 22:07 3048

Fordel for SAS at olja krækker. Er ikke like fokus på dette lenger men største utgift er jo olja

Vurderer å kjøpe meg inn i sas aksjen nå. Teknisk støtte nivå på dagens priser og gode muligheter for rekyl i tiden framover. Sas kommer godt ut av dette.
H-U-B
24.03.2021 kl 10:01 2815

For tiden spiller oljeprisen liten rolle. Tror det første løftet i aksjen kommer i dagene etter påske.

Jeg er enig. Jeg tror det at SAS er best etablert, blir oppfattet klassisk og stiligst, satser framtid, vil være med på å skyve dette selskapet opp og fram. Her er det bare å holde til tross for nedpress.. Jeg er helt tom for frisk kapital, ellers hadde jeg dundret inn alt her. Alt under 5 er billig framover 2022 og videre.. Jeg elsker SAS og kommer kun til å fly dette selskapet selv!
Redigert 24.03.2021 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
retur
24.03.2021 kl 21:40 2613

Synd at Kjos skal konkurere på lang dist. Synes ellers at nas har snodd seg greit unna gjeld mm

SAS aksjen er dobbelt så dyr nå som før koronakrisen. Den skal ned, ikke opp!

Trassige unger sier "jeg vill, jeg vill(den skal ned, ikke opp..)!!!" Sånn er ikke verden. Prøv å være litt realistisk nå. Ikke kommenter dersom du venter på inn. Og lykke til med å kjøpe på et langt høyere nivå etterhvert. SAS kommer ikke til å måtte betale erstatning til passasjerer etter streik, det tar andre ordninger seg av da SAS er uforskyldt. SAS vil selvsagt som andre selskap få støtteordninger etter en uforskyldt pandemi som er et samfunnsproblem. Jeg tror ikke jeg trenger si noe mer. SAS er det ryddigste selskapet gjennom tidene av de konkurrerende på norsk jord. Vær glad om SAS blir store og fortsetter, så blir det ikke flyttinger og annuleringer som i NAS/RyanAir/WissAir og framtidige NORSE som ikke får landingstillatelse pga Kjos.. Stem Flyr og SAS tror jeg er supertips!
Redigert 25.03.2021 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
cinet
26.03.2021 kl 11:22 2290

UD forlenger reiseråd til 15.mai. Dette betyr store tap for SAS. De vil trenge ny emisjon i juni.

Avtale mellom pilotene og SAS om årets lønnsoppgjør – frasier seg lønnsøkning

.. tror en del av SAS pilotene begynner å kjenne på at det er greit å komme i gang med ¨fly igjen. SAS er nok en ære for dem å fly for.. Dette kommer til å bli bra de kommende årene!!

Tror du har oversett pilotenes synspunkter på hvordan SAS skal fylle hullet etter 737-600.
Dette kan bli ille!!
cinet
27.03.2021 kl 09:22 2001

Ille eller ; E24; "Flybransjen i knestående: – Kan nesten ikke bli verre enn det er nå". SAS har store løpende kostnader. Emisjon i juni

VG hjelper i hvert fall SAS ved å markedsføre idiotpartiet De Grønne som uttaler seg direkte mot SAS.. Hva media holder på med er stort sett svada utført av majoriteten av journalister som stemmer De Grønne!! De ødelegger ikke bare for flyselskap men også for hele Norge og reiselivet..
SAS gir selvsagt gass der de kan.. de gjør alt helt lovlig

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86oEbE/sas-lokker-med-ekstra-statuspoeng-for-aa-reise-jeg-haaper-folk-ikke-hoerer-paa-sas
Redigert 27.03.2021 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
cinet
29.03.2021 kl 16:19 1635

Sas hadde sin største inntjening fra Norge. Hvis flyskammen smitter over til NOrge, vil Sas bli alvorlig rammet. Store tunge selskap har store store løpende kostnader. Sas vil trenge ny emisjon i juni. Dette svensk/danske statssubsidierte selskapet vil bli utkonkurrert i Norge, av selskaper med lave kostnader(NAS, Flyr, og Norse)
U.K anslår nå at britene ikke vil kunne reise til utlandet før i august -21 ( og de er kommet veldig langt med vaksineringen) da ryker store deler av gull månedene juni/juli for Sas, mens løpende utgifter tømmer kassen. Det er på tide den svenske adelen våkner til den virkelige fly-verden 2021.

SAS holder i gang og vil nær tidoble flyvningene raskt etter påske. Dette blir bra!

Det er vel intet nytt. Derfor SAS satser mot ferie nå. Ellers er det bare å glemme at businessreiser dør ut. For en periode, ja, men møter fysisk er fortsatt viktig.. Alle er drittlei teams-skjermer.. Lunsj sammen og skikkelige relasjoner er viktig.. Dagflyvninger tur/retur blir det mindre av ja. Men som sagt old news.. Man får heller gå inn på NAS som ligger på 66,40 hahahaha. Er det mulig..
Redigert 04.04.2021 kl 11:05 Du må logge inn for å svare

https://www.nrk.no/norge/norge-far-150.960-doser-pfizer-vaksine-neste-uke-1.15443064

Ikke lenge til at reiselivet smeller opp nå.. Folk er lei hytteliv, lofotlivet og stive, norske priser... Folk kommer til å svikte norske matbutikker til fordel for Nordby kjøpesenter også. At enkeltmennesker skal bli søkkrike på andres nedtrykte situasjon er kvalmt. Snart kommer friheten og gleden for vanlige folk! Norge har for dårlig klima til at man gidder å bli her hele sommeren. 14 dager finvær, så er det over (dersom det treffer ferien da)
Redigert 04.04.2021 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
retur
07.04.2021 kl 22:49 479

Er du kommet deg inn i flybransjen å Long? Uansett er det Spennende hvis SAS etablerer seg over to. Det kan for utløse rally. Ang nas/Vs SAS. Mener nas vil få 20 mila i gjeld og få kurs 6-8. Sas har vel 30 mila i gjeld og kurs 2. Mener uansett at SAS blir storebror her.
retur
08.04.2021 kl 12:28 325

Flytrafikken øker og SAS er på 8 plass over selskaper i eur som flyr mest.