Hvem er på vei inn i PCIB ?

Bevergutt
PCIB 29.09.2018 kl 20:35 10615

På fredag ble det solgt 774 000 tegningsretter. Ved dagens slutt var det over en mill. retter til salgs. Hvem selger og hvem kjøper ?
Jeg tror de fleste småaksjonærer ( dvs. de som ikke er på Topp 20 / 50), herunder de fleste som er aktive på dette forum, sitter fullt lastet med aksjer. Noen har vel kapital til å tegne for rettene, men jeg tipper at mange er motvillige selgere ( enten av aksjer eller retter).
Så er det de store aksjonærene. Noen her vil vel selge rettene sine retter mens andre benytter rettene til å tegne.
Uansett: Det er et betydelige salgspress, som er uavhengig av de underliggende forhold i selskapet. Den siste tidens kursnedgang er ene og alene en følge av dette.
Det store spørsmål er: Hvem kjøper ? Jeg tror ikke det er oss småaksjonærer. I beste fall har vi penger til å bruke rettene vi fått, men mange selger. Jeg tviler også på at det er særlig mange nye småaksjonærer som dukker opp. Jeg tror derfor det er en eller flere av de eksisterende store som kjøper seg opp ( vi har fått bekreftet at Myrild kjøper). Men jeg tror også det er et par store nye gjedder som nå ser muligheten for et lite ( eller stort ?) måltid for en billig penge. Det blir spennende å se første aksjonæroversikt etter emisjonen er gjennomført
Redigert 20.01.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
sokaratest
30.04.2020 kl 14:55 1720

Hvordan tolker dere denne ansettelsen ift mulig avtale med AZ ?
bravi
30.04.2020 kl 15:11 1696

Tolker ikke ansettelsen spesielt positivt i forhold til avtale med Az, i så fall skulle han vært ansatt for 6 mnd. siden, det toget har allerede gått. Konsensus her på forumet er at forhandlingene har pågått i lang tid allerede, da må det være andre ting som f.eks fimaVacc de har i tankene med ansettelsen. Eller kanskje i worst case at Pcib har funnet ut at de ikke får det til med Az.
Redigert 30.04.2020 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
fabian2
03.05.2020 kl 16:33 1493

Hvem er på vei inn i PCIB ? Joda , det helt nye fondet DNB Bioteknologi , som åpnes 5.mai........påfallende dato , 6. mai kommer både Q1 for PCIB og lang Radforsk-episode.....skumle greier , dette
fabian2
30.05.2020 kl 07:06 1213

Hvem er på vei inn i PCIB ? Legemiddelgiganten AstraZeneca..... Slike som spettet og hausemann blir smågutter når det braker løs i juni