Hlng- Høgh er ned 20 kroner i år
Slike aksjer reprises nå i Usa.
Følg med, Hlng vil gå på steroider i 2021
Last opp før den stikker.
Følg med, Hlng vil gå på steroider i 2021
Last opp før den stikker.
Redigert 21.01.2021 kl 09:06
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
cold
08.01.2021 kl 22:50
2136
Tror det er mer sannsynlig at den tar seg en liten pust i bakken etter 32. For det er vel her den første sperren ligger og venter?
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Da var vi på 20, skal vel stå å gnage og gnukke rundt 20 tallet nå noen dager før der bærer videre.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Moniker
21.12.2020 kl 10:42
2659
Slettet brukerskrev Hva skjer her i dag?, -8%, kan ikke se noe negative news heller.
Mutasjon av korona virus i UK. Generelt dårlig nytt for verdenshandel, olje, transport etc. Benyttet anledningen til å kjøpe litt mer av HLNG.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Hva skjer her i dag?, -8%, kan ikke se noe negative news heller.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
poppey
21.12.2020 kl 08:55
2806
India's H-Energy to start LNG terminal in March
Innkommet 02.12.2020 16:37
NEW DELHI, Dec 2 (Reuters) -
* India's H-Energy will commission its Jaigarh liquefied
natural
gas terminal (LNG) at Jaigarh port in Western Maharashatra state
in March 2021, the company said in a statement on Wednesday
* H-Energy will deploy Hoegh LNG Holding's
floating
storage and regassification unit (FSRU) for 10 years
* The FSRU, built in 2017, has storage capacity of 170,000
cubic
meters and has a peak regasification capacity of about 6 million
tonnes per annum, the statement said
* The FSRU will deliver regasified LNG to the 56 km
Jaigarh-Dabhol
pipeline connecting to the National Gas grid
* The FSRU is also capable of reloading LNG onto other LNG
vessel's for providing bunkering services
(Reporting by Nidhi Verma; Editing by Toby Chopra)
((nidhi.verma@thomsonreuters.com; +91 11 49548031; Reuters
Messaging: nidhi.verma.thomsonreuters.com@reuters.net))
Innkommet 02.12.2020 16:37
NEW DELHI, Dec 2 (Reuters) -
* India's H-Energy will commission its Jaigarh liquefied
natural
gas terminal (LNG) at Jaigarh port in Western Maharashatra state
in March 2021, the company said in a statement on Wednesday
* H-Energy will deploy Hoegh LNG Holding's
floating
storage and regassification unit (FSRU) for 10 years
* The FSRU, built in 2017, has storage capacity of 170,000
cubic
meters and has a peak regasification capacity of about 6 million
tonnes per annum, the statement said
* The FSRU will deliver regasified LNG to the 56 km
Jaigarh-Dabhol
pipeline connecting to the National Gas grid
* The FSRU is also capable of reloading LNG onto other LNG
vessel's for providing bunkering services
(Reporting by Nidhi Verma; Editing by Toby Chopra)
((nidhi.verma@thomsonreuters.com; +91 11 49548031; Reuters
Messaging: nidhi.verma.thomsonreuters.com@reuters.net))
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Bassefix
17.12.2020 kl 17:20
3060
Hvor langt mon vi kan komme op før Q4.?
Höegh LNG Holdings har gennembrudt taget på den stigende trendkanal på mellemlang sigt. Dette signalerer en endnu stærkere stigningstakt, men den stærke stigning kan give reaktioner på kort sigt. Prisen har også brudt et modstandsniveau på kort sigt og givet et købsignal fra det kortsigtede handelsinterval. Aktien har støtte på cirka NOK 15,20 og modstand på cirka NOK 33,00. Volumenbalancen er positiv og styrker andelen på kort sigt. RSI over 70 viser, at momentum i bestanden er stærkt positiv på kort sigt. Investorer er konstant steget i pris for at købe aktien, hvilket indikerer voksende optimisme, og at prisen fortsat vil stige. Andelen betragtes generelt som teknisk positiv på mellemlang sigt.
Anbefaling en til seks måneders periode: Køb (Score: 80)
Höegh LNG Holdings har gennembrudt taget på den stigende trendkanal på mellemlang sigt. Dette signalerer en endnu stærkere stigningstakt, men den stærke stigning kan give reaktioner på kort sigt. Prisen har også brudt et modstandsniveau på kort sigt og givet et købsignal fra det kortsigtede handelsinterval. Aktien har støtte på cirka NOK 15,20 og modstand på cirka NOK 33,00. Volumenbalancen er positiv og styrker andelen på kort sigt. RSI over 70 viser, at momentum i bestanden er stærkt positiv på kort sigt. Investorer er konstant steget i pris for at købe aktien, hvilket indikerer voksende optimisme, og at prisen fortsat vil stige. Andelen betragtes generelt som teknisk positiv på mellemlang sigt.
Anbefaling en til seks måneders periode: Køb (Score: 80)
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Bertelli
17.12.2020 kl 10:46
3189
Ja da er du i startgropen for å sverte aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Nugatti skrev Tikk takk , snart er vi på 20 kr
Tok gevinst på 1/3 del nå på 17,8 5 kr aksjen på noen dager er helt greit
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Nugatti
16.12.2020 kl 10:19
3431
Tikk takk , snart er vi på 20 kr
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Bassefix
15.12.2020 kl 20:17
3653
Höegh LNG Holdings er i en stigende trendkanal på mellemlang sigt. Dette viser, at investorer over tid har købt til stadig højere priser for at komme ind på aktien og indikerer en god udvikling for virksomheden.
Aktien har brudt et modstandsniveau på kort sigt og givet et købsignal fra det kortvarige handelsinterval. Den tester nu modstanden på mellemlang sigt til cirka NOK 15,40. En opdeling gennem NOK 15,40 vil udløse et købsignal.
Positiv volumenbalance styrker bestanden på kort sigt. Aktien på kort sigt i aktien er stærkt positiv med en RSI på over 70. Dette indikerer en stigende optimisme blandt investorerne og en yderligere kursstigning for Höegh LNG Holdings.
Aktien har brudt et modstandsniveau på kort sigt og givet et købsignal fra det kortvarige handelsinterval. Den tester nu modstanden på mellemlang sigt til cirka NOK 15,40. En opdeling gennem NOK 15,40 vil udløse et købsignal.
Positiv volumenbalance styrker bestanden på kort sigt. Aktien på kort sigt i aktien er stærkt positiv med en RSI på over 70. Dette indikerer en stigende optimisme blandt investorerne og en yderligere kursstigning for Höegh LNG Holdings.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
cold
15.12.2020 kl 20:06
3673
Det går fort oppover nå. Hyggelig å se at oppgangen kommer sammen med volum. Ser vi kursen i 20 ved utgangen av uka?
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Det stemmer ikke helt, han er ganske bull på tørrbulk.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Han Joakim Hannisdahl, har han fått rett i noen verdensting i år når det gjelder shipping. Han er bokstavelig talt negativ til alle sektorer, selv om det har vist seg stikk motsatt av det han sier.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
LNG-shippingrater har steget kraftig den seneste uken på sterk etterspørsel og begrenset tilbud, melder flere meglerhus mandag.
Clarksons Platou Securities skriver mandag at LNG-sektoren generelt har vært drevet av økende gasspriser som følge av sterk etterspørsel i Asia samt strammere tilgjengelighet på grunn av eksportforstyrrelser og forsinkelser i transitt. Ifølge meglerhuset holder gasspriser seg på normale nivåer i USA mens asiatiske priser har steget kraftig.
Gjeldende LNG-priser samt forskjellen mellom priser i øst og vest er på sine høyeste nivåer siden september 2018, skriver Clarksons.
Meglerhuset skriver at MEGI-ratene ligger i området 147.500 dollar pr dag, opp fra 125.000 dollar pr dag forrige uke og trekker frem at gassprisdifferansen mellom øst og vest har ført til økt etterspørsel etter aktører med ledige skip.
Arctic Securities peker også på arbitrasjen mellom øst og vest som en nøkkeldriver til den sterke fraktetterspørselen, og peker på produksjonsbrudd i Australia og Qatar som en av årsakene til økte gasspriser i øst.
Utsiktene ser gode ut ettersom cargo-priser er forventet å være høye samtidig som fraktkapasitet er forventet å fortsatt være begrenset, skriver meglerhuset.
Clarksons Platou Securities skriver mandag at LNG-sektoren generelt har vært drevet av økende gasspriser som følge av sterk etterspørsel i Asia samt strammere tilgjengelighet på grunn av eksportforstyrrelser og forsinkelser i transitt. Ifølge meglerhuset holder gasspriser seg på normale nivåer i USA mens asiatiske priser har steget kraftig.
Gjeldende LNG-priser samt forskjellen mellom priser i øst og vest er på sine høyeste nivåer siden september 2018, skriver Clarksons.
Meglerhuset skriver at MEGI-ratene ligger i området 147.500 dollar pr dag, opp fra 125.000 dollar pr dag forrige uke og trekker frem at gassprisdifferansen mellom øst og vest har ført til økt etterspørsel etter aktører med ledige skip.
Arctic Securities peker også på arbitrasjen mellom øst og vest som en nøkkeldriver til den sterke fraktetterspørselen, og peker på produksjonsbrudd i Australia og Qatar som en av årsakene til økte gasspriser i øst.
Utsiktene ser gode ut ettersom cargo-priser er forventet å være høye samtidig som fraktkapasitet er forventet å fortsatt være begrenset, skriver meglerhuset.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Fint oversikt som viser laggingen til Hlng kontra de 2 andre på Oslo børs
https://e24.no/boers-og-finans/i/wedpVo/kraftig-lng-hopp-fredriksen-topp-uenig-i-kollaps-spaadom
https://e24.no/boers-og-finans/i/wedpVo/kraftig-lng-hopp-fredriksen-topp-uenig-i-kollaps-spaadom
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Med 6 års høy på Lng ratene og aksjen ned 15 kr i år så skal det normalt være unødvendig å egle ja, enig det, men noen må alltid ødelegge morroa.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
lynx
14.12.2020 kl 19:25
4298
La oss slippe småkjekling om hvem som er flinkest på denne HLNG tråden. Fokuser på selskapet og markedet!
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.12.2020 kl 18:16
4387
HLNG hadde en bunn 28 okt på 9.86, i trend kanalen har den fått støtte 13.66 den 10 des, Teknisk har den svakt kjøp, men med to støttenivåer som er bekreftet så er jeg positiv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Haha, morsom du 😂😂 Plutselig så vet DU av alle hva jeg har kjøpt, eller ikke kommer til å kjøpe. Kan ikke du fortelle mer hva jeg ikke kommer til å kjøpe siden du vet det bedre enn meg. Tipper du er sur fordi jeg kjøpte meg inn i HLNG, fordi du vet at jeg kommer til å avsløre deg igjen som før.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Stakkars figur:-))
Du har ingen Hlng aksjer, kommer neppe til å gjøre det eller:-))
Endur og Ads på deg.
Du har ingen Hlng aksjer, kommer neppe til å gjøre det eller:-))
Endur og Ads på deg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Har selv kjøpt HLNG på fredag, her advarer jeg bare dem som ikke kjenner han Logsitinbulk, han er ikke til å stole på. Bare følg med når han selger seg ut, snur fra hausing til baising så fort han er ute av aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Tror det er lurt Sandsli
Spot LNG prices for North Asia are trading near a six-year high as the market remains quite tight through January
Trafigura bid $12.20/mmbtu for a late-Jan. cargo to Korea on the Platts MOC today. JKM spot price was last at that level in Nov. 2014
Spot LNG prices for North Asia are trading near a six-year high as the market remains quite tight through January
Trafigura bid $12.20/mmbtu for a late-Jan. cargo to Korea on the Platts MOC today. JKM spot price was last at that level in Nov. 2014
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
14.12.2020 kl 17:49
4469
Har kjøpt et lodd i HLNG i dag, begynner å bli enig med at fremtiden for HLNG ser lys ut
NEW DELHI, Dec 2 (Reuters) -
* India's H-Energy will commission its Jaigarh liquefied natural gas terminal (LNG) at Jaigarh port in Western Maharashatra state in March 2021, the company said in a statement on Wednesday
* H-Energy will deploy Hoegh LNG Holding's HLNG floating storage and regassification unit (FSRU) for 10 years
* The FSRU, built in 2017, has storage capacity of 170,000 cubic meters and has a peak regasification capacity of about 6 million tonnes per annum, the statement said
* The FSRU will deliver regasified LNG to the 56 km Jaigarh-Dabhol pipeline connecting to the National Gas grid
* The FSRU is also capable of reloading LNG onto other LNG vessel's for providing bunkering services
(Reporting by Nidhi Verma; Editing by Toby Chopra) ((nidhi.verma@thomsonreuters.com; +91 11 49548031; Reuters Messaging: nidhi.verma.thomsonreuters.com@reuters.net))
NEW DELHI, Dec 2 (Reuters) -
* India's H-Energy will commission its Jaigarh liquefied natural gas terminal (LNG) at Jaigarh port in Western Maharashatra state in March 2021, the company said in a statement on Wednesday
* H-Energy will deploy Hoegh LNG Holding's HLNG floating storage and regassification unit (FSRU) for 10 years
* The FSRU, built in 2017, has storage capacity of 170,000 cubic meters and has a peak regasification capacity of about 6 million tonnes per annum, the statement said
* The FSRU will deliver regasified LNG to the 56 km Jaigarh-Dabhol pipeline connecting to the National Gas grid
* The FSRU is also capable of reloading LNG onto other LNG vessel's for providing bunkering services
(Reporting by Nidhi Verma; Editing by Toby Chopra) ((nidhi.verma@thomsonreuters.com; +91 11 49548031; Reuters Messaging: nidhi.verma.thomsonreuters.com@reuters.net))
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Ta alt som han her Longsitinbulk skriver med svær bøtte salt, så fort han selger seg ut om noen dager så kommer han til å snu fra hausing til baising. Det er bare å ta en titt på tråden til NOL, ENDUR, FRO, MPCC og fler..
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
msmekk
14.12.2020 kl 15:22
5125
Flaskehalsen for hurtig anvendelse av LNG er regassifiserings kapasitet, Ser ut som Høegh LNG har gode tider fremover. Kan bli en veldig fin utvikling for et virkelig ESG selskap
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Motstanden er brutt på høyt volum,
25 kr next
25 kr next
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
poppey skrev Opp 8,57% nå, hva skjer?
Noen skrev noe om noe podcast-bulling ovenfor. Sikkert Aksjesladder-gjengen som kjører en pump&dump igjen...
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
poppey
14.12.2020 kl 11:26
5351
poppey skrev Opp 8,57% nå, hva skjer?
I første og andre kvartal var det krisestemning i LNG-markedet. Ratene falt fra rundt 90.000 dollar dagen ved årsskiftet og helt ned i 30.000 dollar dagen i mai. I høst har imidlertid markedet tatt seg kraftig opp igjen og de seneste dagene har markedet vært ekstremt bra.
– Det er faktisk litt vanskelig å anslå spotratene akkurat nå siden det er så få skip tilgjengelig, men vi snakker fort om 150.000 til 200.000 dollar dagen for skip som er tilgjengelig for umiddelbar levering, sier adm. direktør Øystein Kalleklev i Flex LNG .
Gasspriser i været
Det er enormt sterk etterspørsel etter gass i Asia og spotprisen for gass har gått 37,5 prosent bare den seneste uken fra 8 til 11 dollar pr. million BTU (British thermal units).
– Dette er i sterk kontrast til i sommer da gassprisen i Asia falt under 2 dollar og den brøt faktisk under 1 dollar i Europa. Samtidig er gassprisene i USA svært lave og på cirka 2,5 dollar. Dette betyr at vi nå ser den største arbitrasjen i gassmarkedet siden sommeren 2018, sier Kalleklev.
Hovedårsaken til de høye gassprisene i Asia er ifølge Flex LNG-sjefen den sterke veksten i kinesisk økonomi. Samtidig har Sør-Korea stengt ned mange kullkraftverk for å bedre luftkvaliteten i vintermånedene og må da ut i spotmarkedet for å sikre seg LNG-laster.
– Følgelig vil alle nå frakte sine laster til Asia. Med tanke på at det er kø i Panamakanalen må mange skip ta nå den lange veien via Suez eller Kapp det gode håp, som øker seilingstiden med cirka to uker.
– Det er faktisk litt vanskelig å anslå spotratene akkurat nå siden det er så få skip tilgjengelig, men vi snakker fort om 150.000 til 200.000 dollar dagen for skip som er tilgjengelig for umiddelbar levering, sier adm. direktør Øystein Kalleklev i Flex LNG .
Gasspriser i været
Det er enormt sterk etterspørsel etter gass i Asia og spotprisen for gass har gått 37,5 prosent bare den seneste uken fra 8 til 11 dollar pr. million BTU (British thermal units).
– Dette er i sterk kontrast til i sommer da gassprisen i Asia falt under 2 dollar og den brøt faktisk under 1 dollar i Europa. Samtidig er gassprisene i USA svært lave og på cirka 2,5 dollar. Dette betyr at vi nå ser den største arbitrasjen i gassmarkedet siden sommeren 2018, sier Kalleklev.
Hovedårsaken til de høye gassprisene i Asia er ifølge Flex LNG-sjefen den sterke veksten i kinesisk økonomi. Samtidig har Sør-Korea stengt ned mange kullkraftverk for å bedre luftkvaliteten i vintermånedene og må da ut i spotmarkedet for å sikre seg LNG-laster.
– Følgelig vil alle nå frakte sine laster til Asia. Med tanke på at det er kø i Panamakanalen må mange skip ta nå den lange veien via Suez eller Kapp det gode håp, som øker seilingstiden med cirka to uker.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
poppey
14.12.2020 kl 11:22
5360
Opp 8,57% nå, hva skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
msmekk
14.12.2020 kl 10:19
5456
- Konvertering til naturgass gir redusert vedlikehold i motorer og kjeler. Naturgass brenner rent uten soting.
- Overgang fra hvilket som helst fossilt brennstoff til LNG vil bidra til bedre klima globalt og lokalt.
- Naturgass er en rimelig energiform, og med store miljøgevinster sparer i tillegg brukere store avgifter.
- Naturgass til Industri benyttes ofte som prosessvarme i virksomheter som har behov for damp, tørking eller varme. Naturgass benyttes som erstatning for mer
forurensende energikilder som f.eks. olje eller kull.
- Biogass og naturgass benyttes ofte som drivstoff for kjøretøy, både busser, biler og tyngre kjøretøy. Bruk av naturgass direkte eller som backup for biogass gir
trygghet for stabil tilgang av gass.
- LNG brukes til drift av skip. LNG har flere store miljøfordeler og er rimeligere enn marin gassolje.
- Overgang fra hvilket som helst fossilt brennstoff til LNG vil bidra til bedre klima globalt og lokalt.
- Naturgass er en rimelig energiform, og med store miljøgevinster sparer i tillegg brukere store avgifter.
- Naturgass til Industri benyttes ofte som prosessvarme i virksomheter som har behov for damp, tørking eller varme. Naturgass benyttes som erstatning for mer
forurensende energikilder som f.eks. olje eller kull.
- Biogass og naturgass benyttes ofte som drivstoff for kjøretøy, både busser, biler og tyngre kjøretøy. Bruk av naturgass direkte eller som backup for biogass gir
trygghet for stabil tilgang av gass.
- LNG brukes til drift av skip. LNG har flere store miljøfordeler og er rimeligere enn marin gassolje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Da er Flex lng uendret for året, men Hlng er fortsatt ned 19 kr for året, setter et lys over hvor billig Hlng er.
Den tar nok en Alng snart
Den tar nok en Alng snart
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
cold
13.12.2020 kl 18:13
5931
Når den først kommer vil det gå styggfort.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Hartepool
13.12.2020 kl 16:31
6052
DnB hadde en Target på 200 !
Lukas Daul i ABG hadde en Target på 150.
Like etterpå gjennomførte DnB/ABG en emisjon på 120.
Kjøpte og betalte « analytikere « totalt upålitelige.
Det er historie...shame on them.
Nå er lng- spot ca 200000 usd.
FSRU har vært en langdryg tålmodighetstest .
Hlng betalte kvartalsvise utbytter i en årrekke .
Et par nye FSRU kontrakter nå så fyker aksjekursen.
Risikoen er at Høeg byr 30 og kjøper selskapet av børs nå før take off.
Lukas Daul i ABG hadde en Target på 150.
Like etterpå gjennomførte DnB/ABG en emisjon på 120.
Kjøpte og betalte « analytikere « totalt upålitelige.
Det er historie...shame on them.
Nå er lng- spot ca 200000 usd.
FSRU har vært en langdryg tålmodighetstest .
Hlng betalte kvartalsvise utbytter i en årrekke .
Et par nye FSRU kontrakter nå så fyker aksjekursen.
Risikoen er at Høeg byr 30 og kjøper selskapet av børs nå før take off.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Rekordhøye LNG-rater
Skyhøye gasspriser har sendt LNG-ratene rett til himmels. Spotratene nærmer seg nå ekstreme 200.000 dollar dagen.
Skyhøye gasspriser har sendt LNG-ratene rett til himmels. Spotratene nærmer seg nå ekstreme 200.000 dollar dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Julekule/ nyttårs rakett, ca 33 minutter ut i skravleriet.
https://soundcloud.com/user-368296438/julekuler-flygalskap-og-50-arskrise?fbclid=IwAR1pgnZ9jtCTw8ZYvLcuUYSN4gdnkkcB_e95z9F_u1ie9hFaUJz2nv-He-o
Helt utrolig at Hlng er ned 60 prosent i år når dagen marked er milevis bedre en for et år tilbake.
For 3 år tilbake hadde Dnb kursmål 150 kr i dette papiret,,aksje antallet er akkurat det samme nå som da, ingen emisjoner.
så snudde markedet ned i dass, i takt med annen Olje /energi , men nå er Fsru markedet på veg opp igjen og bunnen er for lengst passert uten at papiret har reagert.
https://soundcloud.com/user-368296438/julekuler-flygalskap-og-50-arskrise?fbclid=IwAR1pgnZ9jtCTw8ZYvLcuUYSN4gdnkkcB_e95z9F_u1ie9hFaUJz2nv-He-o
Helt utrolig at Hlng er ned 60 prosent i år når dagen marked er milevis bedre en for et år tilbake.
For 3 år tilbake hadde Dnb kursmål 150 kr i dette papiret,,aksje antallet er akkurat det samme nå som da, ingen emisjoner.
så snudde markedet ned i dass, i takt med annen Olje /energi , men nå er Fsru markedet på veg opp igjen og bunnen er for lengst passert uten at papiret har reagert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
poppey
12.12.2020 kl 16:35
6490
Slettet brukerskrev Pleier dem å betale utbytte, eller har dem planer om å gjøre det i 2021?
De betalte litt under en krone (15 cent) hvert kvartal opptil et par år siden og så har dette blitt redusert til 3 cent tror jeg som vel kun har blitt utbetalt en gang i mars i år. Det er vel plan om å oppta utbytte så snart inntektene fra Australia og India kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Her er det bare å sitte rolig i båten, dette er et sikkert kort 🧐
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Pleier dem å betale utbytte, eller har dem planer om å gjøre det i 2021?
Redigert 21.01.2021 kl 04:56
Du må logge inn for å svare
Endelig litt volum, like før den stikker nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Ser at f.eks Flng er tilnærmet uendret så langt i år.
Lng og Fsru aksjene flyr opp i statene.
Er helt på tryne at Hlng er ned 60% i år, helt vanvidd
Lng og Fsru aksjene flyr opp i statene.
Er helt på tryne at Hlng er ned 60% i år, helt vanvidd
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
hogan
11.12.2020 kl 13:19
6642
Selger ikke, skal ha utbytte neste år, denne spretter plutselig opp til 16-17 kr her var det innside kjøp på over 60 kr for noen år siden og Fsru markedet er strammere nu enn da
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Satser på det:-))
Holder disse ganske hardt
Holder disse ganske hardt
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Det kommer, tipper en del skal realisere tap nå, så vil de kjøpe seg inn igjen. Mitt tips er at kursen vil begynne å fly i romjulen 👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Sjaknøtt, veldig bra info 👍
De som følger slike aksjer i Usa ser at aksjene flyr, ikke en møkk skjer i Hlng, men det kommer
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
09.12.2020 kl 10:39
7056
Analytiker Anders R. Karlsen i Dansk Bank, er negativ til LNG shipping neste år. Hoved begrunnelsen hans er at der bygges mane nye skip og det har han helt rett i.
VIKTIG er det å si at HLNG driver i all hovedsak med FSRU skip, som er veldig forskjellig fra ordinær LNG shipping. Les mer om dette på selskapets hjemmeside: https://hoeghlng.com/ FSRU skip er å se på som en flytende terminal i et havneanlegg, hvor gassen importeres fra ordinære LNG skip til FSRU skipet, hvor gassen regassifiseres og sendesut til markeddet via havneanlegges infrastruktur.
På verdensbasis er der visstnok kun 35 slike FSRU skip. HLNG har sammen med HLNG Partners (46% eierandel) 10 slike skip (bygget i perioden 2009 til 2019) og er med det verdens største aktør. (I tillegg har Høegh LNG har kun eierandel i 2 rene LNG skip Artic Princess 34% og Artic Lady 50%)
Det arbeides nå med flere prosjekter og jeg har sett uttalelser fra bransjefolk om at der trolig blir mangel på FSRU skip, til å dekke opp alle de planlagte prosjekter.
Så konklusjonen min blir at den varslede overkontrahering av LNG skip ikke vil ramme HLNG i nevneverdig grad.
Husk at børskursen til HLNG for et år siden var rundt kr 31. Slik jeg ser FSRU markedet er selskapets situasjon bedre i dag enn for et år siden. Forbruket av LNG er stigende og det er det viktig for FSRU (LNG) markedet.
VIKTIG er det å si at HLNG driver i all hovedsak med FSRU skip, som er veldig forskjellig fra ordinær LNG shipping. Les mer om dette på selskapets hjemmeside: https://hoeghlng.com/ FSRU skip er å se på som en flytende terminal i et havneanlegg, hvor gassen importeres fra ordinære LNG skip til FSRU skipet, hvor gassen regassifiseres og sendesut til markeddet via havneanlegges infrastruktur.
På verdensbasis er der visstnok kun 35 slike FSRU skip. HLNG har sammen med HLNG Partners (46% eierandel) 10 slike skip (bygget i perioden 2009 til 2019) og er med det verdens største aktør. (I tillegg har Høegh LNG har kun eierandel i 2 rene LNG skip Artic Princess 34% og Artic Lady 50%)
Det arbeides nå med flere prosjekter og jeg har sett uttalelser fra bransjefolk om at der trolig blir mangel på FSRU skip, til å dekke opp alle de planlagte prosjekter.
Så konklusjonen min blir at den varslede overkontrahering av LNG skip ikke vil ramme HLNG i nevneverdig grad.
Husk at børskursen til HLNG for et år siden var rundt kr 31. Slik jeg ser FSRU markedet er selskapets situasjon bedre i dag enn for et år siden. Forbruket av LNG er stigende og det er det viktig for FSRU (LNG) markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Bra fart i Glng, opp 6 prosent nå, like før Høgh stikker?
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
Tik tak, er nok mange som kommer til å se denne skjulte skatten etterhvert, og da havner kursen der den skal være.
Redigert 21.01.2021 kl 08:21
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »