QEC - CANADA 1.24 OSE 1.16

Slettet bruker
QEC 08.12.2020 kl 07:25 20499

Fortsetter rallyet eller blir det en pust i bakken?

Er det pump and dump?

Ramler den ned igjen så skal det selges rubbel å bit i andre aksjer å gå all in.
Det er dette som er gøy på børs.

Eller stikker qec?....🤑💸🎈
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 11:30 5211

Har ikke Binnion i mange år samarbeidet tett med myndighetene?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 11:49 5156

PU - 00.20 - du trenger ikke komme med emi antydningen din igjen nå. Se hva GC for lenge siden har skrevet om dette, Tuja har limt det inn en gang til i dag slik at vi er sikker på du får det med deg😀 Kontakt gjerne QEC selv også for å få dette bekreftet, men tviler på det er av interesse😉

Det som er enda mer uforståelig enn at QEC kursen går opp/ned, er ditt utrolige engasjement i QEC 24/7/365 du som ikke har aksjer i selskapet. Eller kanskje ikke så rart, du/Ketchup/SP dukker jo alltid opp igjen med stort engasjement hver gang kursen går nedover igjen😉
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 11:58 5120

Sector
Gc skriver at de er i sluttfasen. Ja eller nei til pilot.
Søknadsprosessen for pilotprosjektet hos Miljødepartetmentet er meget omstendelig og tidkrevende for Binnion og departementet selv som skal behandle søknaden.

Sitat gc:
"Jeg og mange andre som har mer innsikt enn meg i prosessen ser på det som sluttfasen, da tenker jeg på ja eller nei til pilot.
Dersom de kommer med et nei, da har selskapene enda sterke sak mot myndighetene i eventuelt rettsak som Quebec gruer seg til"

1)Har Binnion i det hele tatt innlevert sin søknad for godkjennelse av pilot hos Miljødepartementet?
Hvis ikke er de i hvert fall ikke i sluttfasen.

2)Hvilket belegg har gc for sin påstand om at Quebec gruer seg til en eventuell rettssak?
Forbudet hadde neppe blitt iverksatt hvis myndighetene var sikre på at de hadde en lost case. Selv har Binnion uttalt at rettssaken er siste utvei. Det forteller også litt om hvor sikker han føler seg.

Et høyst betimelig spørsmål er også hvordan det går med høringsrunden som skal prøve lovligheten ved det innførte forbudet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
tuja
12.12.2020 kl 12:27 5055

Har blokkert PU, pelle politibil, chris m.fl etter deres iherdige svartmaling 24/7. En herlig befrielse. Det interesserer meg midt i ræva hva de skriver. Har ikke lest ett "kvekk" av deres innlegg på lang tid. Anbefales på det sterkeste. Men gran coupehar truffet meget godt på tidligere uttalelser. Og når han skriver at det er fra selskapet sammen med samarbeidspartner infoen kommer fra, betviler ivertfall ikke jeg det.

Ha en fortsatt strålende helg, Sector.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
XL2016
12.12.2020 kl 12:35 5019

Kanskje de burde meldt ut hvem denne partneren er?

Alt denne partneren foretar seg vil vel ha direkte nyhetsverdi også for Questerre?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 12:43 4989

PU
1) QEC ønsker minst mulig blest om prosessen de er inne i, minst mulig fokus fra presse mm. Men ja, jeg mfl. er sikker på at de selvfølgelig er i dialog / har søkt vedr pilot og at man nå venter svar rundt nyttår.
2) Selvfølgelig er rettssak siste utvei, og noe hverken QEC eller Québec ønsker. Men, er det siste og eneste utvei vil de selvfølgelig kjøre sak, og beløpene det er snakk om er jo enorme, vinner QEC og andre selskaper vil det jo tilføre enorme verdier og tilsvarende tap for Québec, noe de selvfølgelig ikke tåler slik økonomien der er.
3) Jeg er sikker på pilot er en vinn/vinn, det er egentlig gitt grønt lys allerede, såfremt alt gjøres forsvarlig (noe Qec med sin Clean Teach tilfredsstiller) samt ikke minst sosial akset da (som de nå har brukt mange år på å få til).

Tuja - riktig god helg til deg også, har som deg lastet mer under 1,20 , og tror vi blir rikelig belønnet neste år og at QEC blir årets grønne nyttårsrakett :-)🚀
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 12:54 4957

Tullprat, det er ikke gitt grønt lys for noenting i Quebec...hvordan kan du påstå noe slikt !
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
tuja
12.12.2020 kl 13:15 4911

Denne uttalelsen er fra kv.rapporten 10 nov:

Our Clean Tech Energy project in Quebec will dramatically reduce full lifecycle emissions and so could benefit from a stronger focus on ESG.”

Commenting on Quebec, he added, “The timing for our Quebec project could be getting better. The economic impacts of the pandemic have highlighted how important low cost and secure energy supply is for the province. We heard this directly from energy consumers from farmers to large industrial users. We also heard from First Nations and local communities who want to be a part of a local development project.”


Denne er fra kv.rapporten 11 aug:

“The crisis has also created an unexpected opportunity to move our Clean Tech Energy project forward. As securing local supply chains and developing projects to restart the economic recovery and create jobs have become top priorities in Quebec, interest in our project is growing. Late in the quarter, we resumed discussions with stakeholders including farmers, local municipalities and First Nations on their participation and support. We have been very pleased with the recent progress and hope to conclude several participation agreements later this year.”


Binnion sir klart og tydelig at det er økende tilslutning til deres clean tech program. Alt fra farmers, lokale myndigheter og First nations. Det blir også nevnt at de sannsynligvis vil komme med "several participation agreements later this year.” Klokken tikker mot en børsmelding som jeg tror inneholder sosial aksept, og "go ahead" med pilot.


:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 13:50 4862

Tuja:👍👍😀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Nedtur
12.12.2020 kl 14:13 4803

Takk for gode innlegg! Jeg har også blokkert PU og tvillingbroren, og det fjerner støyen for min del. Det blir en spennende uke, og jeg er fullastet!
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
XL2016
12.12.2020 kl 14:37 4748

Begynner så smått og få troen på at det kan meldes noe fra Questere / Partner / AEQ om forskningsprosjekter både her og der - samt sosial aksept i aktuelle Kommuner?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 14:40 4729

I etterpåklokskapens lys vet vi i dag hva mange av Binnions tidlgere uttalelser er verdt.

Fra intervju med Binnion i Dagens Næringsliv 12. juni 2018.
Questerres mål for 2018 er en produksjon på 5000 fat om dagen med potensial for tilsvarende volumer fra nye felleseide arealer, ifølge en oppdatering fra selskapet i forkant av aksjonærmøtet onsdag.

https://www.dn.no/energi/michael-binnion/canada/quebec/oljesjefen-floy-til-norge-for-a-berolige-eierne/2-1-356450
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 15:45 4613

XL2016
Hvem skal verifisere sosial aksept for skiferutvinning? Neppe Binnion. Dette må være opp til myndighetene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
12.12.2020 kl 16:31 4518

Binnion sitter jo med et anselig antall aksjer. Om muligheten for utvinning var lik null som PU og gjengen påstår så hadde han jo selvsagt solgt seg kraftig ned.

Han skal vel snart pensjonere seg og da er det jo viktig at posten er verdt mest mulig. Han sitter= jeg har troa. Selger han posten=jeg selger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 18:28 4345

Hvis jeg kategorisk har påstått at muligheten for utvinning er lik null, ville jeg ikke ha fulgt med på aksjen. Her må det foreligge en aldri så liten misforståelse. Hva jeg har påstått, er at sannsynligheten for skiferutvinning er svært liten. Jeg har prøvd å begrunne mitt synspunkt. Så får man være enig eller uenig i mine resonnementer uten at det får innvirkning på kursutviklingen. Hovedsaken er at jeg er enig med meg selv og følger min egen magefølelse. Som Spetalen engang har uttalt: " Hvis jeg ikke liker lukta, går jeg ikke inn."
Ja, Binnion sitter med over 18 mill. aksjer. I nåværende situasjon er innsidesalg neppe en option for Binnion. Han er finansiert av andres penger og gambler på å stå løpet ut med full pott. I verste fall har han råd til å avskrive papirgevinsten selv om det ville vært et stort økonomisk nederlag.

https://www.corporateknights.com/channels/climate-and-carbon/gas-company-ceo-fueling-canada-climate-politics-15714803/
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
XL2016
12.12.2020 kl 19:38 4225

Ingen vet noe som helst PU

Kun Questerre og partner.....?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 20:38 4130

0-0
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 21:05 4072

Nå får du svare på mitt spørsmål siden du skriver at du venter melding. Jeg gjentar. Hvem skal verifisere sosial aksept for skiferutvinning? Og hvem venter du melding fra? Få høre hvis det ikke er opp til myndighetene. Det går an å bruke hodet selv om ingen vet noe som helst. Skiferutvinning er et provinsielt anliggende som angår Quebecs myndigheter, og det er de som har full kontroll og styring. Et siste spørsmål. Tror du virkelig at forbudet ble innført for moro skyld etter at de tre siste regjeringene alle som en har satt foten ned for skiferutvinning uavhengig av partitilhørighet og partipolitikk?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Vikingen
12.12.2020 kl 21:34 4006

Dit argument er simpelthen for dumt.....

Tror du virkelig at forbudet ble innført for moro skyld etter at de tre siste regjeringene alle som en har satt foten ned for skiferutvinning uavhengig av partitilhørighet og partipolitikk?

Der er rigtig mange ting som er ændret det sidste år - og derfor er det vel ikke fuldstændig urealistisk at politikerne også bliver nød til at tænke i nye baner....
Du siger stort set at man ikke kan ændre mening.
Tror du ikke mange ting har ændret sig pga. corona?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2020 kl 23:58 3803

Sitat Vikingen: "Tror du ikke mange ting har ændret sig pga. corona?"

Ja, men neppe i favør av skiferutvinning i Quebec. Canada klarer ikke engang å selge nåværende produksjon. Hva Canada minst av alt nå trenger, er mer olje og gass fra Quebec i en tid hvor produksjonen kuttes ned. Faktum er at olje- og gassindustrien sliter i konkurranse med USA importert skiferproduksjon og må subsidieres. Alberta, Canadas største oljeprovins nedbemanner og kutter produksjonen. Hvordan kan en subsidiert industri med stigende arbeidsledighet bli løsningen for Quebec hvis man ønsker å skape nye arbeidsplasser og selvstendige inntekter? Nå er Quebec heldigvis i den gudsbenådede situasjonen at de kan fortsette å bygge sin fremtid på fornybar og bærekraftig energi som dessuten ikke er konkurranseutsatt som fossil energi er. (Jeg hører gjerne fra deg hvis du finner hull i mitt resonnement.) Samtidig skal jo Quebec også økonomisk støtte Canadas olje-og gassindustri. Dette gjøres neppe ved å bli en ny konkurrent til Alberta som bare ville gjort situasjonen verre, men snarere ved å etablere et kundeforhold til Canadas største oljeprovins. Som Legault allerede har gjort i tillegg til å tillate et nytt rørnettsystem som vil åpne opp for eksport av Alberta gassen.

PS
Jeg kan heller ikke se at kursutviklingen har tatt høyde for at Corona epedemien vil forandre myndighetenes energipolitikk.
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
XL2016
13.12.2020 kl 03:48 3649

PU

Alvorlig talt - det er kun de involverte parter som kjenner til hva som skjer.

Vi hjemme på berget - vi får kun håpe at Binnion leverer.

Verden trenger store mengder LNG, og blått hydrogen.

AEQ sier de kan produsere dette i et «lukket system» med nullutslipp, uten bruk av kjemikalier. Skal man hindre utviklingen av en bærekraftig overgang mot grønt?

Québec vil gjennom AEQ sitte på det aller siste innen produksjonsteknologi. Og kunne tilby verden dette, og samtidig skilte med verdens reneste produserte gass/hydrogen, må være vinn vinn.

Men ingen vet utfallet - så det blir spennende og se om GC har riktig info.



God Jul
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
MC Axel
16.12.2020 kl 09:19 2734

Up +5,88% in Toronto

https://www.bloomberg.com/quote/QEC:CN
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2020 kl 10:02 2555

Quebec gjorde åpenbart et strategisk riktig veivalg for fremtiden da de valgte bort produksjon av fossil energi til fordel for fornybar og bærekraftig energi.

FORNYBAR ENERGI
– IEA Fornybar energi vokser i rekordfart tross pandemien

Verdens energiforbruk har falt under pandemien, men fornybar energi fortsetter å vokse. Allerede i 2025 kan dette være den største kilden til elektrisitet.

IEA* anslår at fornybare kilder vil står for en tredel av verdens elektrisitetsproduksjon innen 2025. Nesten halvparten av dette vil være vannkraft, men sol og vind vokser svært raskt. (Foto: Mona Strande)

NTB ENERGI 10. NOV. 2020 - 11:20

Det viser anslagene for den globale energibruken i en ny rapport fra Det internasjonale energibyrået (IEA). Sol-, vind- og vannkraft kan samlet sett gå forbi kull, som i mange år har vært den viktigste energikilden

– I 2025 vil fornybar energi være verdens fremste kilde til elektrisitet, noe som avslutter fem tiår med kullkraft som den viktigste energikilden, sier IEA-sjef Fatih Birol, ifølge nyhetsbyrået AFP.

Mens kullkraft er en av verdens største kilder til utslipp av CO₂, har fornybar energi svært lave utslipp. De ventede endringene i energiproduksjonen vil derfor bremse de globale klimautslippene.

Koronakrisen

IEA anslår at fornybare kilder vil står for en tredel av verdens elektrisitetsproduksjon innen 2025. Nesten halvparten av dette vil være vannkraft, men sol og vind vokser svært raskt.

Byrået påpeker at utviklingen har gått i rekordfart også under koronapandemien, som har ført til en kraftig reduksjon i bruken av fossil energi.

I 2020 har verden hatt et fall i den globale energietterspørselen på 5 prosent, det største siden andre verdenskrig. Likevel venter IEA en 7 prosents vekst i elektrisiteten som produseres med fornybar energi.

Hentet fra
https://www.tu.no/artikler/fornybar-energi-vokser-i-rekordfart-tross-pandemien/502425

(Min fotnote)
*IEA – International Energy Agency
The International Energy Agency works with countries around the world to shape energy policies for a secure and sustainable

Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
18.12.2020 kl 11:58 2457

Købersiden er lige nu over fire gange så stor som sælgersiden. Hvorfor i alverden er vi så vidner til et fortsat kursfald?
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
MC Axel
05.01.2021 kl 01:20 2150

Toronto 0,21 CAD = 1,41 NOK

https://www.bloomberg.com/quote/QEC:CN

Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2021 kl 04:18 2065

Nå har det ingenting å si hva kursen er i Canada, jo selvfølgelig betyr det noe når den er høyere enn Oslo men ikke lavere...ta dere en bolle !
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
omans
05.01.2021 kl 07:28 1910

Dette er hva Binnon avsluttet Q3 rapporten med å si:

Based on the renewed local interest, we are hopeful we can clear the final hurdle of social acceptability and receive our approvals by next summer.

Det blir derfor interessant å lese hva som står i q4 rapporten når den kommer, og hva som skjer det neste halve året.

Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
05.01.2021 kl 07:38 1874

Det her indlæg har jeg vel egentlig placeret i en forkert tråd. Jeg beklager.
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare
dno corelli
05.01.2021 kl 07:38 1872

Har du ikke lagt merke til at flesteparten av aksjer går i starten - første time. Så kjøres den nedover for å ta et godt jafs neste dag igjen på lavere nivå. Det er et par mill aksjer hver dag. Noen akkumuleres uten at vi får vite noe som helst nå, aksjonærlister kommet med 2-3 uker etterslep..noen som har nyere enn 9 desember? Dvs etter at oppturen startet?? Skal vedde på at det er litt endringer på større aktører.
Redigert 21.01.2021 kl 02:17 Du må logge inn for å svare