🔥Norsk kryptoeventyr går bananas går i 2021 mot 100kr🔥
Norsk Krypto- all inn.
Mega bull.
Vil fly høyt på OSE. 2021 meget lovende med alle bjellesauer inne her.
styreleder kjøper 160 000nye aksjer
Mega bull.
Vil fly høyt på OSE. 2021 meget lovende med alle bjellesauer inne her.
styreleder kjøper 160 000nye aksjer
Redigert 22.03.2021 kl 10:42
Du må logge inn for å svare
nopetter
19.03.2021 kl 23:51
4313
Det skjedde som jeg fryktet ca 37 mill nye aksjer inkludert warrantene kommer ut. Roboten kjøpte kursen opptil 14,56 og startet med pump og dump umiddelbart. Hvis det kommer en dupp i bitcoin kursen så vil kursen duppe ned mot kr 5 nivåene. Glem ikke at de kun tjener penger på nedadgående kurs
tuja
19.03.2021 kl 19:37
4601
Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 19. mar 2021
Element viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har støtte ved cirka 8.30 kroner og motstand ved cirka 13.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 74)
Element viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har støtte ved cirka 8.30 kroner og motstand ved cirka 13.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 74)
Intruderen
19.03.2021 kl 18:04
4773
NoRiskNoReturn skrev Kjøpte litt flere aksjer på dagens billigsalg
Det er ikke billig enda.....laaangt ifra billig. Tipper 30-40% videre nedgang. Nedgang mens maaange store aksjeposter skal spyles ut på markedet fra idag og neste uke.
rischioso
19.03.2021 kl 17:58
4790
Jeg skal ikke si hva var det jeg sa - men fristende var det ... ;)
https://finansavisen.no/forum/post/3205679
https://finansavisen.no/forum/post/3205679
Redigert 19.03.2021 kl 18:06
Intruderen
19.03.2021 kl 17:17
3525
NoRiskNoReturn skrev Kjøpte litt flere aksjer på dagens billigsalg
Det er ikke billig enda.....laaangt ifra billig. Tipper 30-40% videre nedgang. Nedgang mens maaange store aksjeposter skal spyles ut på markedet fra idag og neste uke.
PerAr
19.03.2021 kl 17:06
3565
BTC snart i 60.000 dollar. Dette drar med seg øvrig krypo
Så tenker vi ser FOMO i ELE som ble shortet ned i dag på mandag
Så tenker vi ser FOMO i ELE som ble shortet ned i dag på mandag
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 16:51
3614
Poenget er at Bitcoin har potensiale til å forandre verden slik vi kjenner den. Blokkjedeteknologi har enda større potensial og handler altså om veldig mye mer enn bare bitcoin og kryptovaluta... Kunne det ikke vært flott med en desentralisert sosial plattform som ikke misbruker personlig informasjon til egen vinning? Kunne det ikke vært flott med desentralisert, trygg og effektiv datakommunikasjon - si f.eks i forbindelse med en eventuell fremtid med selvkjørende biler? Hva med som verktøy for å effektivisere logistikk? Eller hva med merking av varer og tjenester? DNV GL har vel et samarbeid med VeChain for å gjøre merking osv mer transparent? Eller hva med desentraliserte bettingplattformer som ikke høster grove gevinster på konsumentenes bekostning (slik som Augur)? Det er sååå utrolig mange muligheter. Jeg tror dette er teknologi vi alle vil bli kjent med før eller siden på en eller annen måte - helt uavhengig av bitcoin sin eksistens. Det blir spennende å følge med på hva som velter ut av dette potensielle teknologiske paradigmeskiftet
Redigert 19.03.2021 kl 16:57
Tror ts bør fjerne 2 nuller i overskriften skal denne tråden bli troværdig.
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 16:30
3687
Det er sant. Veldig mye av det vi mennesker gjør innebærer store naturinngrep. Noen av disse naturinngrepene anser vi per dags dato som hensiktsmessige fordi man høster gevinster som overgår kostnadene. Jeg tenker at man i første omgang bør rette fokus mot hvordan vi produserer energien vår før vi snakker om energiforbruk. Det er en del lavthengende frukter der, f.eks i form av kutt i kullkraft og oljeproduksjon. Det går et viktig skille mellom naturinngrep og klimagassutslipp. Jeg tenker som så at naturinngrep kan være bærekraftige, men for høye klimagassutslipp kan være katastrofale. Derfor stemmer jeg ja til naturinngrep for å produsere fornybar energi som erstatning for kullkraft og oljeproduksjon. Et litt interessant aspekt ift mining virksomhet for øvrig er at det potensielt kan bidra til å gjøre det mer lukrativt å investere og produsere fornybar energi. Et problem med produksjon av fornybar energi er at man har ujevn produksjon, og at mye energi kan gå tapt. Mining virksomhet kan benytte seg av slik overskuddsenergi og dermed tilby større trygghet for strømprodusentene. Som sagt kan også mining bidra til reduksjon i flaring fra eksempelvis gassanlegg.
Absolutt veldig høy risiko, men også veldig stort oppsidepotensial! Hvis en antar 10% sannsynlighet for at bitcoin skal få samme market cap som gull, og 90% for at den skal gå til null, så kan dagens kurs forsvare forventingsverdien til bitcoin. Bitcoin har for øvrig betydelig større oppsidepotensial enn dette ettersom det tilbyr en hel del som gull ikke tilbyr.
Absolutt veldig høy risiko, men også veldig stort oppsidepotensial! Hvis en antar 10% sannsynlighet for at bitcoin skal få samme market cap som gull, og 90% for at den skal gå til null, så kan dagens kurs forsvare forventingsverdien til bitcoin. Bitcoin har for øvrig betydelig større oppsidepotensial enn dette ettersom det tilbyr en hel del som gull ikke tilbyr.
Redigert 19.03.2021 kl 16:37
Herregud du beviser at du har 0 peiling!! Du kan jo begynne å regulere alt strøm som går til unødvendig «verdiløst» tull. For det er masse! Skårer sikkert høyt på mdg sine ideer!
Haft sier de jobber for fult med å ferdigstille DLT takeover. I løpet av neste uke, så vet vi mye mer. Lykke til!
Haft sier de jobber for fult med å ferdigstille DLT takeover. I løpet av neste uke, så vet vi mye mer. Lykke til!
Bullen
19.03.2021 kl 16:18
3646
Ja det er mye energi som trengs for å utvinne kryptovaluta.
Tenk tanken å kvitte seg med hele bankvesenet, det er jo en absurd tanke, men det mye menneskelig energi og energi generelt som brukes på dagens penge system.
Hele penge systemet i dag er basert på tillitt. Det har ingen verdi utover det. Det kan komme en nytt system som er my enklere å håndtere over hele verden.
Tenk tanken å kvitte seg med hele bankvesenet, det er jo en absurd tanke, men det mye menneskelig energi og energi generelt som brukes på dagens penge system.
Hele penge systemet i dag er basert på tillitt. Det har ingen verdi utover det. Det kan komme en nytt system som er my enklere å håndtere over hele verden.
Fluefiskeren
19.03.2021 kl 16:15
3661
Det er bare det at også fornybar industri innbærer store naturinngrep. Du har noen poenger, men glemte at krypto er en gave til kjeltringer.
Når det gjelder å bruke pengene sine til å investere i dette betyr det en enorm risiko, men det er vel godt kjent.
Fra E24 i dag:
« Finanstilsynet støtter ny krypto-advarsel: – Må være klar over den høye risikoen
Det norske Finanstilsynet stiller seg bak en ny advarsel fra flere europeiske finanstilsyn om risikoen for å tape alt når du investerer i kryptovaluta.»
« https://e24.no/boers-og-finans/i/lEJAAL/finanstilsynet-stoetter-ny-krypto-advarsel-maa-vaere-klar-over-den-hoeye-risikoen
Når det gjelder å bruke pengene sine til å investere i dette betyr det en enorm risiko, men det er vel godt kjent.
Fra E24 i dag:
« Finanstilsynet støtter ny krypto-advarsel: – Må være klar over den høye risikoen
Det norske Finanstilsynet stiller seg bak en ny advarsel fra flere europeiske finanstilsyn om risikoen for å tape alt når du investerer i kryptovaluta.»
« https://e24.no/boers-og-finans/i/lEJAAL/finanstilsynet-stoetter-ny-krypto-advarsel-maa-vaere-klar-over-den-hoeye-risikoen
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 16:09
3652
Jeg har lenket til noen forskningsartikler i en annen tråd som tilsier at desentraliserte valutaer, transaksjonssystemer og finanstjenester kan bidra til veldig positiv utvikling i land hvor det er manko på tilgang til stabile institusjoner, valutaer, banktjenester (for lån og sparing) mv. Jeg vil ellers argumentere for at det kan være flere fordeler med at verden benytter seg av en desentralisert valuta fremfor en valuta som tilhører et bestemt land. Hvis man tar et steg til siden, så virker kanskje en desentralisert og uavhengig valuta litt fornuftig? USAs befolkning utgjør tross alt kun 4% av verdens befolkning, og har BNP som utgjør ca 15% av verdens BNP. Merkelig at så mye av det som skjer i handel og finans skal være så avhengig av hva som skjer i USA.
Du har helt rett i at Bitcoin mining forbruker enorme mengder energi. Dette er en av bakdelene med bitcoin sitt design. Man må imidlertid huske på at minere i stor grad benytter seg av fornybar energi og overskuddsenergi. Dette gjør at klimaavtrykket til mining virksomheten i form av co2 utslipp ikke er så stort som det kanskje kan høres ut som. Det er ellers viktig å huske på at teknologien er under utvikling, og det finnes mange eksempler på kryptovaluta som nettopp forsøker å løse problemet med energiforbruk samtidig som alle fordelene med desentralisering, sikkerhet osv. opprettholdes. Jeg vil ellers bemerke at Bitcoin raskt havner i en forsvarsposisjon når det kommer til dette med energiforbruk - man glemmer hva man får igjen for dette energiforbruket. Ikke misforstå meg - jeg tenker at energiforbruket til bitcoin er en ulempe - spørsmålet er om gevinstene veier opp for ulempene. Også må man sammenligne med hva alternativene bruker av ressurser og tilbyr, Jeg er sikker på at det går med en hel del ressurser til å utvinne, transportere, lagre og sikre gull for eksempel.
Du har helt rett i at Bitcoin mining forbruker enorme mengder energi. Dette er en av bakdelene med bitcoin sitt design. Man må imidlertid huske på at minere i stor grad benytter seg av fornybar energi og overskuddsenergi. Dette gjør at klimaavtrykket til mining virksomheten i form av co2 utslipp ikke er så stort som det kanskje kan høres ut som. Det er ellers viktig å huske på at teknologien er under utvikling, og det finnes mange eksempler på kryptovaluta som nettopp forsøker å løse problemet med energiforbruk samtidig som alle fordelene med desentralisering, sikkerhet osv. opprettholdes. Jeg vil ellers bemerke at Bitcoin raskt havner i en forsvarsposisjon når det kommer til dette med energiforbruk - man glemmer hva man får igjen for dette energiforbruket. Ikke misforstå meg - jeg tenker at energiforbruket til bitcoin er en ulempe - spørsmålet er om gevinstene veier opp for ulempene. Også må man sammenligne med hva alternativene bruker av ressurser og tilbyr, Jeg er sikker på at det går med en hel del ressurser til å utvinne, transportere, lagre og sikre gull for eksempel.
Redigert 19.03.2021 kl 16:18
Kryptovaluta er da bra for land som Venezuela å andre høy inflasjons land. Ja sikkerheten Bitcoin er veier opp det høye strømforbruket.
Fluefiskeren
19.03.2021 kl 15:57
3693
Det er da absolutt ingen menneskelig utvikling ved å bruke krypto. Du mener da ikke det på alvor.
Bare Bitcoin bruker nå mer strøm enn hele Norge. På noe som er 100% unødvendig. All strømproduksjon belaster naturen og da må vi ikke benytte det til tulleting.
Bare Bitcoin bruker nå mer strøm enn hele Norge. På noe som er 100% unødvendig. All strømproduksjon belaster naturen og da må vi ikke benytte det til tulleting.
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 15:56
3709
Jeg tror blokkjedeteknologi kommer til å være en del av folks hverdag om 5-10 år. Desentraliserte valutaer, desentraliserte sosiale nettverk, desentraliserte meldingstjenester, desentraliserte markedsplasser for handel, desentraliserte spillservere, desentraliserte lagringstjenester for data osv.
Redigert 19.03.2021 kl 15:59
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 15:54
3721
Det er eksempelvis ganske lett å finne frem til fordeler med Hedera:
Bitcoin pioneered decentralized infrastructure and Ethereum brought programmability. But earlier proof-of-work blockchains consume massive amounts of energy and process transactions slowly in order to achieve acceptable levels of security. Heavy bandwidth consumption by these technologies leads to expensive fees, even for a simple cryptocurrency transaction.
The Hedera proof-of-stake public network, powered by hashgraph consensus, achieves the highest-grade of security possible (ABFT), with blazing-fast transaction speeds and incredibly low bandwidth consumption. By combining high-throughput, low fees, and finality in seconds, Hedera leads the way for the future of public ledgers.
Bitcoin pioneered decentralized infrastructure and Ethereum brought programmability. But earlier proof-of-work blockchains consume massive amounts of energy and process transactions slowly in order to achieve acceptable levels of security. Heavy bandwidth consumption by these technologies leads to expensive fees, even for a simple cryptocurrency transaction.
The Hedera proof-of-stake public network, powered by hashgraph consensus, achieves the highest-grade of security possible (ABFT), with blazing-fast transaction speeds and incredibly low bandwidth consumption. By combining high-throughput, low fees, and finality in seconds, Hedera leads the way for the future of public ledgers.
Skorstein
19.03.2021 kl 15:53
3722
Is i magen gutta og jentar.
Har selv snitt på 9,50. Vi alle har jo sett hvordan kan rykke oppover.
Går den under mitt snitt så kjøper jeg mer. Legger denne i nattbords skuffen og åpner om noen år 💸💸
Aksjemarked må det tåles nedgang og oppgang, de kommer sammen. God fredans aften alle sammen og la oss alle bli styrtrike, det unner jeg oss💰💰
Har selv snitt på 9,50. Vi alle har jo sett hvordan kan rykke oppover.
Går den under mitt snitt så kjøper jeg mer. Legger denne i nattbords skuffen og åpner om noen år 💸💸
Aksjemarked må det tåles nedgang og oppgang, de kommer sammen. God fredans aften alle sammen og la oss alle bli styrtrike, det unner jeg oss💰💰
bamsemums
19.03.2021 kl 15:50
3726
Jeg lastet på 9,75 for en time siden.............
Og det går i dass, ser jeg.
Bullen
19.03.2021 kl 15:50
3723
Når en aksje detter mye, kommer forum trollene på banen som ikke har noen interesse i selve aksjen. Det er noen som også lever av den type næring.
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 15:48
3666
Fluefiskeren skrev Merkelig sammenligning.
Fire spørsmål:
- Har det historisk sett vært en korrelasjon mellom energiforbruk og menneskelig utvikling?
- Hva slags energi er det mining virksomhet forbruker? (hint: hovedsaklig fornybart og overskuddenergi | fun fact: det finnes også selskaper som spisser seg mot å tilby pakkeløsninger til olje og gassindustri slik at de kan benytte seg av overskuddenergi til mining virksomhet istedenfor å drive med flaring)
- Hvor mye ressurser brukes for å opprettholde dagens finanssystem, og hvor mye ressurser kan frigjøres ved bruk av kryptovaluta og blokkjedeteknologi?
- Kan desentraliserte finansielle tjenester bidra til fremgang i utviklingsland, og hvis så, hvor mye kan dette bidra til å redusere forurensning?
BONUSSPØRSMÅL:
- Bruker all desentralisert valuta- og transaksjonssystem samt blokkjedeteknologi like mye energi som Bitcoin? Ta f.eks cardano eller hedera hashgraph, eller ethereum etter kommende oppgraderinger (eth 2.0), eller casper network?
- Har det historisk sett vært en korrelasjon mellom energiforbruk og menneskelig utvikling?
- Hva slags energi er det mining virksomhet forbruker? (hint: hovedsaklig fornybart og overskuddenergi | fun fact: det finnes også selskaper som spisser seg mot å tilby pakkeløsninger til olje og gassindustri slik at de kan benytte seg av overskuddenergi til mining virksomhet istedenfor å drive med flaring)
- Hvor mye ressurser brukes for å opprettholde dagens finanssystem, og hvor mye ressurser kan frigjøres ved bruk av kryptovaluta og blokkjedeteknologi?
- Kan desentraliserte finansielle tjenester bidra til fremgang i utviklingsland, og hvis så, hvor mye kan dette bidra til å redusere forurensning?
BONUSSPØRSMÅL:
- Bruker all desentralisert valuta- og transaksjonssystem samt blokkjedeteknologi like mye energi som Bitcoin? Ta f.eks cardano eller hedera hashgraph, eller ethereum etter kommende oppgraderinger (eth 2.0), eller casper network?
Redigert 19.03.2021 kl 15:51
Fluefiskeren
19.03.2021 kl 15:41
3696
Det gjør i hvert fall i Spetalen:
« Det kan jeg ingenting om, sier Spetalen.
– Det eneste som jeg har lagd en analyse av er at bitcoin i dag bruker like mye energi som hele Norges energiforbruk. Det er ekstremt energifiendtlig, sier han.
Dette gjør også at investoren ikke har særlig tro på at bitcoin kan brukes som betalingsløsning. Flere kjente investorer har kastet seg på bitcoinbølgen i det siste, inkludert investor Kjell Inge Røkke som skal ha handlet bitcoin for en halv milliard.
– Det er bare en tullevaluta. Det er bare tull og tøys. Vi klarer oss fint med det betalingssystemet vi har i dag, sier Spetalen.»
https://e24.no/boers-og-finans/i/GaOGP9/spetalen-tror-paa-hoeyere-oljepris-og-er-skeptisk-til-bitcoin-det-er-bare-tull-og-toeys
« Det kan jeg ingenting om, sier Spetalen.
– Det eneste som jeg har lagd en analyse av er at bitcoin i dag bruker like mye energi som hele Norges energiforbruk. Det er ekstremt energifiendtlig, sier han.
Dette gjør også at investoren ikke har særlig tro på at bitcoin kan brukes som betalingsløsning. Flere kjente investorer har kastet seg på bitcoinbølgen i det siste, inkludert investor Kjell Inge Røkke som skal ha handlet bitcoin for en halv milliard.
– Det er bare en tullevaluta. Det er bare tull og tøys. Vi klarer oss fint med det betalingssystemet vi har i dag, sier Spetalen.»
https://e24.no/boers-og-finans/i/GaOGP9/spetalen-tror-paa-hoeyere-oljepris-og-er-skeptisk-til-bitcoin-det-er-bare-tull-og-toeys
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 15:40
3678
https://www.seetee.io/static/shareholder_letter-6ae7e85717c28831bf1c0eca1d632722.pdf - link til brevet :)
vil for øvrig anbefale å lese litt om desentraliserte apper og tjenester også :) ikke bare kryptovaluta
vil for øvrig anbefale å lese litt om desentraliserte apper og tjenester også :) ikke bare kryptovaluta
Theo19
19.03.2021 kl 15:39
3663
Mange nissa på tråden nå.JanV har vi ikke hørt fra under oppgangen,men i dag når den faller dukket han opp.Dere som mener Krypto er tull,kan skrive om aksjer dere trur på.
Kulami
19.03.2021 kl 15:37
3656
Da klarte jeg ikke å gamble mere ... solgte alt på billigsalg .. blæh
Bullen
19.03.2021 kl 15:37
3642
Slettet brukerskrev Go helg vi får se men jeg tipper på 20kr innen kort tid🔥
Har blitt anbefalt av mange å lese de 23 sidene om krypto som Røkke har skrevet. Bruker noe av helgen på dette. Må bli litt varmere i trøya for å forstå dette i dybden
Ele er verdt 0kr så det er klart at ele kan handles for både 100 og 1 kr. Spiller liten rolle boblene sprekker alltid til slutt
Go helg vi får se men jeg tipper på 20kr innen kort tid🔥
Cph2500
19.03.2021 kl 15:25
3702
Slettet brukerskrev Jeg kjøper opp under 10kr 🥂👍💪🍾billig.
Rolig i næste uge kan du købe den under 8 NOK.
Typisk tilbage til start.
Typisk tilbage til start.
Jeg kjøper opp under 10kr 🥂👍💪🍾billig.
verbatim
19.03.2021 kl 15:09
3819
Ja ikke sant! Litt som produksjon av elbil...raserer sikkert ikke noe natur det vel...?🤓
NoRiskNoReturn
19.03.2021 kl 15:09
3797
Theo19 skrev 9,51 nå
Jøss :D Også akkurat når ting begynner å bli ekstra spennende, og før mannen i gaten har fått med seg opplegget??