🔥Norsk kryptoeventyr går bananas går i 2021 mot 100kr🔥

Slettet bruker
ELE 08.12.2020 kl 08:36 156767

Norsk Krypto- all inn.

Mega bull.

Vil fly høyt på OSE. 2021 meget lovende med alle bjellesauer inne her.

styreleder kjøper 160 000nye aksjer
Redigert 22.03.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
NoRiskNoReturn
27.02.2021 kl 21:50 5646

Kan ikke såkalt «cost averaging» være en fornuftig strategi? Hvis f.eks 100 k er budsjettet, og man er usikker på om kursen skal opp eller ned akkurat i nærmeste fremtid, så kan man eksempelvis kjøpe for 10 k hver dag over ti dager? Eller hvis man holder en knapp på at den skal ned på veldig kort sikt, men fortsatt er litt usikker, så kan man kjøpe for stadig større beløp inntil man har nådd totalsummen man tenker å bruke? Eller hvis omvendt, så for stadig mindre beløp inntil man når totalsummen man tenker å bruke? Eller er forsøk på særs god timing og engangskjøp foretrukket? Hva sier dere som er veteraner her inne? Jeg spør av nysgjerrighet
Redigert 27.02.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Inord
27.02.2021 kl 22:53 5621

Blant annet hit går det nære kontaktnettverket til de som Ele inngår partnerskap med.

DLI kjøpte et firma til Scott Offord, ref han som holder podcasten i forrige innlegg:
DLI is excited to welcome CMT’s founder, Scott Offord, as the company’s Director of Asset Management.
https://distributedledgerinc.com/distributed-ledger-inc-acquires-crypto-mining-tools/
De eies av https://jmfsolutions.net/

Og Scott kjenner utrolig mange gjennom podcasten. Her er et eksempel, der han også i videoen (12:50) tar med reklame for Immersion Systems. Og viser noe som er litt mer enn et skur.
https://www.youtube.com/watch?v=FH0mcxuwLVo&feature=emb_logo

Så nettverket de nå kommer inn i, pluss rådgivere til DLT ASA, pluss nettverket til de som går inn i ledelsen,

Pluss at Haft i går på DLT Friday har med Patrick Tsang, Chairman of Tsangs Group, og spørr hva satser dere på fremover, jo, investeringer i SPACs (ELE er en SPAC, et børskall som kjøper noe å fylle skallet med).
Så Haft sier da at, det blir om ikke lenge annonsert, at jeg er styreformann i et SPAC, og har noen forslag til forretninger vi kan gjøre, la oss ta en prat nå i kveld.

Og Gordon Einstein er involvert i flere av prosjektene som kan komme Ele til gode, og for tiden i Dubai og utvider kontaktnettverket til potensielle investorer der.

Det vil ikke forundre meg om co-investors, joint ventures, utbygging av bitcoin mining, satsing sammen med Immersion System, satsing sammen med de 10 rådgiverne, og mye annet, bare tar av som en månerakett.

Og så er det alt som vi ikke vet noe om. De ti rådgiverne som er blitt med er en ting, hva med alle de andre man har snakket med og forklart planene?

Redigert 27.02.2021 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Inord
27.02.2021 kl 23:03 5593

Det som avgjør er handelsmønsteret. Dvs. både volum og kurs. Du ender uansett med å plukke poster, fordi bildet endrer seg hele tiden, så det blir helt opp til størrelsen på de postene. En dag kan du klare å plukke mye aksjer til lav kurs, en annen dag er det nesten ikke volum på de lave kursene. En tredje dag er det mange som er ute etter de postene med lav kurs.
NoRiskNoReturn
27.02.2021 kl 23:04 5596

Du er en legende Inord👏👏👏 Imponerende hva du klarer å finne ut av! Håper det blir 🚀🌙 og videre til 🪐
Redigert 27.02.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Inord
28.02.2021 kl 11:36 5389

Takk!

Jeg kikket videre på det de sier om Novablock. Novablock jobber også med prosjektering av bitcoin miner for sine kunder.

Jeg ser i podcasten at de sier at de har jobbet sammen med Novablock i noen byggeprosjekt.
So, but from our experience Novablock’s our partner, they’ve always been extremely transparent and I’ve actually worked on building out some mines with them

Men jeg klarer ikke så langt å finne ut om det som Novablock selger, er produktet til Immersion System:
NovaBlock IMDC™
NovaBlock is working on our first immersion-cooling mining facility in United States, powered by utility-electricity. The immersion technology can provide future solution to high density mining facility with its amazing value:

Up to 25% power consumption reduction

Up to 60% hashrate increase

Up to 2~3 times hashrate density increase

More than 50% equipment lifespan increase

IMDC Business Introduction 2020.pdf

Inord
28.02.2021 kl 15:27 5194

Og der var et annet sidespor i nettverket.

En av rådgiverne David Shafrir er Chief Executive Officer at Secure Digital Markets

Hvordan startet Secure Digital Markets:

Secure Digital Markets "SDM"​ was formed in 2017 as an operating partner to Scandinavian Capital Markets Forex (SCMForex.com), a Stockholm based and FSA regulated private equity investment and management group.

Så da forundrer det meg ikke, at Haft har kontakt på linkedin med noen i Scandinavian Capital Markets.

Dvs. mulige forbindelser til skandinaviske investorer. Det kan lede til ingenting, det kan lede til med-investorer i forskjellige prosjekt, f.eks. en bitcoin mine i Sverige, det kan lede til noe i forbindelse med det tokenized fund prosjektet.
Eller nye prosjekt innen dette segmentet.

https://www.linkedin.com/company/securedigitalmarkets/about/


NoRiskNoReturn
28.02.2021 kl 16:49 5137

Inord! Du har jo funnet ut av en hel del etter hvert. Det hadde vært rått om du kunne laget en helt ny og seriøs tråd hvor du gir en god oversikt over alt det viktigste i stikkordformat (hovedsakelig for folk som ikke har hørt om caset før, men også for å lage en oversikt som kan bli nyttig for oss selv etter hvert som det kommer stadig mer info). Kanskje med en innledning om oppkjøpet, nyttige lenker (investor rapport, kvartalsrapport etc.) samt hovedpunktene fra alt du har funnet ut om nettverk osv (med lenker her også). Kanskje liste opp lignende selskaper og deres markedsverdi også (per dato). Og lenker til viktige nyhetssaker. Kan vel bli mange som googler etter hvert som det kommer nyheter, og da kan jo folk fort ende opp på forumet her.

Denne oversikten kan du jo også redigere/oppdatere etter hvert som det kommer mer info. Vi andre kan komme med forslag gjennom å kommentere (som så kan kopieres og limes inn i den opprinnelige posten). Ellers kan vi diskutere som vanlig selvsagt!

Foreslår følgende struktur:

Innledende info:
- Info om element, DLT og oppkjøpet med nyttige lenker

DLT sine satsinger:
- info om mining kapasitet og planer/muligheter for utvidelse av kapasitet
- oversikt over DLT sin portefølje med lenker til sider hvor en kan følge kursutviklingen til disse (sistnevnte kun aktuelt for noen av investeringene)

Nettverk og muligheter:
- Dine hovedpunkter i stikkordformat samt relevante lenker.

Lignende selskaper:
- Info om Hut 8 Mining, Hive Blockchain Technologies, Riot etc.

Nyheter:
- Lenker til nyhetssaker

PS: Jeg kan bidra litt om du vil! I så fall, bare gi beskjed om hva du vil at jeg skal gjøre.
Redigert 28.02.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Inord
28.02.2021 kl 16:51 5135

Mye jobb å samle alt i en tråd.



I starten av 2020 var det et partnerskap med Novablock.

Men nå er Novablock solgt til Poolin, så spørs hva som skjer med det partnerskapet.




https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=2664132;sa=showPosts
Partnerships:

1. OTC - NovaBlock and Secure Digital Markets have reached a strategic partnership. Secure Digital Markets is one of the largest OTC desks in Canada and trades billions of dollars every year. Secure Digital Markets has similar values to NovaBlock, such as providing transparency and lowest fees. Our goal is to ensure that our clients get the best value out of their bitcoin and their mining pool.

2. Immersion Cooling - NovaBlock and Immersion Systems have reached a strategic partnership. We believe that immersion cooling will be a cornerstone for mining in the near future and Immersion Systems is a client oriented team with values that align with NovaBlock of passing on all savings to clients. Immersion Systems is the leader in commercial scale immersion deployments and an internationally recognized brand. They have 100's of MW in the pipeline to be built and we are proud to be their partner. Our goal is to build the future of mining together and provide the most value to clients.
Redigert 28.02.2021 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Inord
28.02.2021 kl 18:35 5025

Der fant jeg svaret på det:

Alejandro De La Torre, VP at Poolin, was quoted by The Block saying that NovaBlock will continue to operate independently. The other aspects of its business will also continue unaffected.

https://coingeek.com/poolin-finds-partner-as-it-eyes-north-america-expansion/

Jeg så forresten på Novablock sin side at i 2020 fikk man ca 3MW for en million dollar, så klarer Rhodium 2.0 LLC å reise 45 mill dollar som planlagt, så kan dette tyde på en utbygging på over 100 MW bitcoin mining.

Jeg ser for meg at det er mulighet for et tilsvarende strategisk partnerskap mellom ELE og Immersion System.
Basert på det de sa i børsmelding om partnerskap med Rhodium.
Men det gjenstår å se.
Inord
28.02.2021 kl 18:58 4989

Skal si de gutta ikke ligger på latsiden: Rhodium Encore LLC, 21 investorer har gått inn med 33 mill dollar.

Funding
Fort Worth-based Immersion Systems, a tech company, focused on cooling systems for cryptocurrency mining farms, reported raising $33 million in a fund called Rhodium Encore in debt and equity from 21 investors, according to a filing with the SEC. The company, founded by Cameron and Chase Blackmon and Nathan Nichols in 2018, immerses mining power supply units in non-conductive liquid.
https://www.bizjournals.com/dallas/inno/stories/roundups/2021/02/26/february-dfw-startup-investment-funding-roundup.html

https://sec.report/Document/0001844113-21-000001/
Total Offering Amount $33,000,000 USD
Total Amount Sold $33,000,000 USD


Er det bare jeg som er alt for optimistisk? Hvor er det negative? Er disse folkene interessert i noe samarbeid med ELE?

Ifølge børsmelding påstår Ele at det ihvertfall er en mulighet for det:

The investment in Rhodium 30MW LLC has allowed
Distributed Ledger Technologies, LLC to build a
solid relationship with Rhodium JV LLC (“Rhodium”),
the principal manager of the investment vehicle

Redigert 28.02.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Inord
28.02.2021 kl 19:47 4929

Rhodium Encore LLC får inn 33 mill dollar
Jordan hpc llc planlegger 12 mill dollar, har fått inn 8 mill dollar
Rhodium 2.0 LLC planlegger å få inn 45 mill dollar, ikke fått inn noe ennå.

Har dette å gjøre med det Novablock nevner i forbindelse med det strategiske partnerskapet, at de har 100's of MW in the pipeline to be built?

Redigert: Det burde jo passe perfekt med strategien til ELE, ref Outlook i kvartalsrapporten:
strategically partner with the industry’s best-in-class operators through its Bitcoin mining operations and its
continuing expansion of these operations.

Noen mener bitcoin mining er bare tull, forbruker enorme mengder energi.
Det er baksiden av medaljen, det er ikke akkurat stuerent i forhold til miljøhensyn.
Men bitcoin i seg selv ser jeg ikke på annet enn som en form for aksje, der mining er opsjoner.
Og det er mange ganger totalt ufornuftig at noen aksjer skal være mye verdt. Men de er det fordi noen vil betale mye for de, og fordi noen tror at de kommer til å bli enda mer verdt.
Og fordi opsjonene etterhvert blir dyrere og dyrere pr aksje, samtidig som det er mange nok som vil ha mer aksjer.
Redigert 28.02.2021 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
tommorris
28.02.2021 kl 21:27 4835

Har du klart å finne ut hvor mye Ele eier i Rhodium 30MW? Alt jeg klarer å se av innkallingen er at de eier 4,8387 B-aksjer og 1,451 mill USD i et gjeldsbrevslån som har 1,6% rente. Kan dette lånet være konvertibelt?
NoRiskNoReturn
28.02.2021 kl 22:08 4760

Vent litt her nå... ser ut til at jeg kanskje har lest enkelte viktige detaljer litt raskt og muligens misforstått. Hvor mye mining kapasitet er det DLT faktisk har tilgang på/eierskap til målt i MW (uten sannsynlig utvidelse)?
Redigert 28.02.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2021 kl 00:02 4615

Spenningen stiger, nyheter slippes snart🔥🔥🔥
Inord
01.03.2021 kl 05:53 4489

Nei, men cash flow er oppgitt til 150.000 dollar i måneden.

Og lånet kan de få nedbetalt i bytte mot mer mining kapasitet.
olje
01.03.2021 kl 08:17 4346

Kommer vel til å bli tidenes bikkje-slagsmål om de få frie aksjene som er tilgjengelige her....spennende. Tenk når vi har steget flere 100% og alle gamle grinebitere som tror at dette og det meste skal gå rett til helsikes begynner å kjøpe, da går det videre oppover.
tommorris
01.03.2021 kl 08:22 4338

Ok, takk. Ser jo også i innkallingen at en revisor har godtatt at verdien av aktivaene som legges inn i bytte mot aksjer er minimum NOK 135 mill., 27 millioner nye aksjer x 5 kroner.
bamsemums
01.03.2021 kl 09:18 4243


Der våknet 4900-kameraten.
Møyfrid
01.03.2021 kl 10:13 4180

...og de "store" letter seg...
Møyfrid
01.03.2021 kl 12:42 4022

Snart så det tilter for robotene.

Får jo nesten epilepsianfall av å følge med på boka.
Zorin
01.03.2021 kl 12:57 3995

Tviler vel egentlig ikke. Og jeg har alle planer om å holde meg utenfor et spekulasjonsobjekt forbeholdt amatører og kyniske spekulanter.
denkmal
01.03.2021 kl 14:26 3892

Hedgefundet Third Point begynner å kjøpe krypto og Bitcoin snur opp igjen. Ser lyst ut for ELE / DLT nå, og med mcap på 135 mill får du ikke billigere kryptoeksponering på børs.
Møyfrid
01.03.2021 kl 14:39 3885

Ser vi Sæther flagge seg ned under 5% i dag?
tommorris
01.03.2021 kl 14:49 3864

Den markedsverdien på 135 mill er ikke riktig. Etter kjøp av DLT Irland og emisjon har selskapet 53 millioner utestående aksjer = market cap kr 371 mill ved 7 kroner. I tillegg kommer ca 10 millioner opsjoner og warrents på ulike utøvelseskurser.
tommorris
01.03.2021 kl 14:54 3853

Beklager, det er ca 13 millioner opsjoner og warrents, så riktig er 53 millioner aksjer og 13 millioner warrents og opsjoner, så fullt utvannet 66 millioner aksjer. Ser at Inord har skrevet dette tidligere.
denkmal
01.03.2021 kl 14:56 3849

Dagens prising er 135mill, hva prisen per aksje og mcap er etter EGF og de nye aksjene er på plass kan man jo bare spekulere i, men poenget var at ELE ser svært billig ut når man ser på alternative måter å eksponere seg mot krypto.
tommorris
01.03.2021 kl 15:13 3810

Jeg er enig i at dagens markedsverdi er 135 mill, men det er før kjøp av DLT og emisjonen.
RyddigSamtale
01.03.2021 kl 21:51 3613

M.cap er en ting som har vært lite relevant de siste årene (ref. Grønne aksjer, Arcane Crypto osv). Da kan vi heller se på tilgang til aksjer, det er mange aksjer og warrants som blir under lock-up i minimum 12 mnd. De kjøper selskapet ved å utsette 27m aksjer+ 3m warrants, Selgeren vil trolig beholde aksjene siden det gjøres på denne måten.
Alle i ledelsen og tilhørende har minium 12mnd lock up på sine aksjer og warrants.

I tillegg har man hjørnestein investorer som har vært med en stund, og som jeg antar ikke kommer til å selge seg tidlig ut. Jeg tviler på de flipper aksjer for 30-50% profitt når dette må børsmeldes, når selskapet har ekspansjonsplaner.

Når alle aksjene er ute blir det i overkant 50mil aksjer. 27mil vil bli gitt til de som selger.
Top20 har pr.dags dato 45% eller 8.6mil Av dette er det kun 1.27% som er Nordnet konten som er 244 000 aksjer...
Andre aksjonerer eier de resterende 55% som er ca 10mil pr.dags dato.

Man kan med andre ord tolke dette som at det er få småsparere (tradisjonelt via meglerkonton) som har hevet seg på pr.dags dato siden man kun finner en Nordnet konton på top20. Man finner ingen avanze konto eller lignende. Men man finner mange private aksjonerer siden enkeltpersoner eier 55%. Etter GF skal man rebrande selskapet med navneskifte osv. og jeg tror mange som sover i timen vil få øynene opp og som følge av en vakuum effekt som følge av mangel på frie aksjer så vil kursen presses vesentlig opp.
Redigert 01.03.2021 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Inord
01.03.2021 kl 22:46 3534

Nå blir det antakelig dødtid frem mot EGM, også fordi mange vil se avtalen i havn før de satser på Ele.
Inord
03.03.2021 kl 08:05 3183

James Haft og David Johnston har en konkurranseklausul i kontrakten.

Da må det være planlagt mer der. Partnerskap/co-investorer?
De kan jo ikke bare legge død egne bedrifter i to år.
Redigert 03.03.2021 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
denkmal
03.03.2021 kl 08:53 3114

Hvor fant du den informasjonen?

PS: Ta gjerne en tur innom Xtrainvestorkanalen Inord!
Krypto
03.03.2021 kl 09:28 3056

Det ser ut til å være en korrelasjon med cryptomarkedet, og jeg tror vi er inne i en eksplosiv måned...
Inord
03.03.2021 kl 09:46 3014

I den første børsmeldingen om DLT kjøpet.


The Management Principals have agreed not to sell or otherwise dispose of their shares in Element (including the Consideration Shares and any shares acquired pursuant to the Warrants and/or Share Options) for a period of 12 months after the closing date of the Acquisition. After the period of 12 months, the Management Shareholders may sell shares if the per share sales price is at or above NOK 10.00. After a period of 18 months, the Management Shareholders are free to sell their shares in Element.

The Management Shareholders have further, subject to customary terms and conditions, agreed to a non-compete with Element for a period ending two years after the Closing Date.
Inord
03.03.2021 kl 10:06 2984

Palcapital har jo som kjent jobbet med et tokenized fund. Og andre prosjekt.

Dukket også opp en ny ansatt/innleid i Palcapital på LinkedIn, som jobber i et fond i New York.
Om det er noen forbindelse, vet jeg ikke, fondet heter Aventail Capital Group LP. Jeg tror ikke det nødvendigvis har noe med fondet å gjøre.
Men vedkommende hadde sommerjobb i Palcapital i 2016, og har såvidt jobbet i andre bedrifter med portefølje-analyse.

Og det er helt sikkert planer som blir en del av DLT ASA.
Redigert 03.03.2021 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
freddiemercury
03.03.2021 kl 10:51 2937

ingen i Element som får med seg at bitcoin stiger som nøkken over natten ?
Møyfrid
03.03.2021 kl 20:07 2795

Du står på, Inord! Bra!

Det ble lizzom så stille på de andre "langsiktige" på tråden ... ;
helloween
03.03.2021 kl 20:39 2763

Tror de fleste langsiktige sitter Møyfrid. Nå venter vi på DLT ASA skal mate på😎

Er du inne med full pupp igjen?
Redigert 03.03.2021 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
NoRiskNoReturn
03.03.2021 kl 20:59 2713

Holder på aksjene mine, jeg. Venter på EGM samt nyheter og mer konkret info😁
Redigert 03.03.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
03.03.2021 kl 21:01 2713

Jeg mangler litt, men er komfortabel om den skulle finne på å ta fyr.

Ser virkelig frem til at sirkussesongen starter for fult 17.3

Kanskje går det til helsinke? Uansett skal jeg være med - langsiktig og frivillig :-)