ArcticZymes AS secures first supply agreement for utility of Sal

Yzf R1
BIOTEC 01.10.2018 kl 06:12 4396



10.21 PM CEST / 30-Sep-2018 / Biotec Pharmacon ASA (OSE:BIOTEC)

ArcticZymes AS secures first supply agreement for utility of Salt Active Nuclease in Gene Therapy

(Tromsø 30. September 2018) Biotec Pharmacon ASA’s (OSE:BIOTEC) subsidiary ArcticZymes secures its first supply agreement for the utility of Salt Active Nuclease (SAN) in the cGMP manufacturing of viruses for gene therapy

ArcticZymes’ Novel SAN-HQ enzyme offers gene therapy and vaccine customers a more cost effective and technically superior solution for removing contaminating DNA during the manufacturing process of therapeutic viruses. This represents a critical and challenging step in the manufacturing process where long-established alternative technologies are costlier and technically suboptimal. Cost and technical inefficiencies represent key challenges for the wider adoption of gene therapy. ArcticZymes SAN-HQ allows customers to overcome these hurdles in one part of the complicated workflow in the manufacturing of cGMP grade therapeutic viruses. cGMP (current Good Manufacturing Practices) is relevant when a drug leaves the laboratory and enters into production, where scale, consistent quality and robustness are key requirements.

The undisclosed customer is a leading pioneer in the rapidly growing gene therapy market. Unlike traditional therapeutics, gene therapy provides realistic opportunity to cure devastating childhood genetic diseases and cancers by using viruses to modify DNA within a patient’s cells.

Commercial value of individual deals is anticipated to be in the 1-3 MNOK range per annum as customers lock down their large-scale cGMP manufacturing processes. The ability to produce viruses in large-scale is a critical factor to ensure that enough virus can be produced to support clinical trials and approved therapeutics.

“Securing our first supply agreement to support cGMP manufacturing of gene therapy viruses via our novel technologies is a milestone for ArcticZymes. We are excited and privileged that ArcticZymes can play a part in supporting our customers who are pioneering gene therapy solutions to cure devastating and life-threatening diseases.” says Jethro Holter, Managing Director ArcticZymes, AS.

Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.10.2018 kl 06:54 4357

På et eller andet tidspunkt vil nogle investere en større sum penge i samarbejdet mellem Arcticzymes, Biotec Betaglucans og UiT. Det er blevet populært, men også nødvendigt at investere i life science.
Alternativt kan man frygte, at forskningseksperticen søger andre steder hen, hvor mulighederne er bedre.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Fünke
01.10.2018 kl 09:30 4215

Repetisjon fra Q2:

"There are ongoing activities with more
than 90 of the leading viral vector facilities in
the world who have purchased the enzyme and
are at different stages in the sales process. It is
expected that over the next 12 months, 10-20
customers will have progressed to the stage
where they have locked down SAN in their
cGMP processes. Large bulk orders will be
necessary to fulfil the manufacturing needs of
such customers. "

SAN kan se ut til å bidra ganske så godt om dette fortsetter. Forhåpentligvis minst en ny kunde pr måned fremover. Får håpe påfølgende kunder også børsmeldes. Jeg synes AZ bare blir mer og mer spennende, selv om jeg forstår lite av teknologien og markedet. Jeg må bare stole på at de som kan dette snakker sant under presentasjonene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
oppturen
01.10.2018 kl 10:22 4141

AZ er veldig spennende.
Dessverre har tallene vært "dårlige" siste år grunnet omorganisering i Thermo Fisher.
Holter sa på sist presentasjon at nedgangen i salg til TH var på grunn av nytt innkjøpsmønster og at de fortsatt hadde samme behovet.
La oss inderlig håpe at det stemmer.
Hadde salgsutviklingen fortsatt på slutten av 2017 og begynnelsen av 2018 slik den var i 2016 og første halvdel 2017 ville AZ levert salg i alle Q på over 10 mill nå.
Produktene som er sluppet siste 3 år burde nå for alvor begynne å vise igjen med økt salg Q for Q fremover.
Liens guiding for 2018 var salg i AZ for 50 mill, hadde vi fått det ville BG trolig gått i +.
La oss håpe at Az sine Q3 og Q4 totalt blir på over 30 mill. Og med god vekst kan da 2019 bli på 60 mill ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
JosefK
01.10.2018 kl 11:38 4049


SAN selger jo som varmt hvetebrød. Men man må vite litt om denne bransjen og ledetider før man skjønner det utsagnet. IsoPol f eks mangler en slags bekreftelse på at den kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
rufus01
01.10.2018 kl 15:06 3890

Hyggelig melding, og man ser jo tydelig resultatet, aksjonærer benytter den minste positive nyhet til og lempe ut aksjer. Ikke mye tillitt til at de skal klare og snu den evigvarende nedturen tydeligvis. Selv velger jeg og sitte, så vil tiden vise om det er lurt. Så langt har det iallefall ikke vært det. En gang må det snu sies det, når det gjelder biotec så tviler jeg, men jeg håper. Produktene er helt fantastiske, jobben som er gjort for og markedsføre og selge rett og slett begredelig og tragisk
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Computum
02.10.2018 kl 00:53 3645

Jeg lot aksjene gå idag med 30% tap. Satte pangene i PCIB isteden og håper å ta igjen det tapte der.
Jeg var opprinnelig ute av Biotec, men syntes den nye CEO'en var så inspirerende at jeg kjøpte meg inn igjen på ca 7 kroner. Det viste seg å være dumt.
Nå kan den vel ikke falle stort lenger, men det er vel lite som tyder på noen betydelig stigning heller.
Lykke til dere som fremdeles har troa.
Woulgan virker ihvertfall bra selvom den jeg har er gått ut på dato.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
sjarmedes
02.10.2018 kl 01:41 3623

Hvor lenge kan de store aksjonærene sitte i dette selskapet uten å få noe igjen ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
oppturen
02.10.2018 kl 08:52 3499

CEO har lovet bedre resultater i 2H, nærmer seg Q3 nå.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
rufus01
03.10.2018 kl 12:51 3271

En ny gladdag for hardt prøvede biotec aksjonærer, vi nærmer oss all time low med stormskritt. Jeg er heldigvis ikke blandt de store aksjonærene som fikk det generøse tilbud om og delta på emisjonen til 20kr, ei heller til 5,25. Men av og til er det greit og ikke være blandt mest bemidlede som får slike fantastiske tilbud. Hadde jeg derimot vært blandt de så hadde jeg følt meg lurt. Når skal de klare å få denne skuta på rett kjøl, også dagens ledelse virker og famle i blinde på samme måte som den gamle. Virker veldig rart at de etter så mange år, med så gode produkter fremdeles ikke klarer og vise til stigende vekst, snarere tvert imot.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Fünke
03.10.2018 kl 13:44 3215

Om ikke annet så er det stabilt og forutsigbart. Stabil nedgang. Det skjer jo mye fint i Biotec, som avtaler, gode resultater på studier, publikasjoner i viktige bransjetidsskrifter og produktanbefalinger fra "KOL's" m.m. Men det har til gode å materialisere seg som tall i regnskapet. Eller forsåvidt blir det tall, men de er røde. Det er vel utvilsomt mye riktig som gjøres, men hva er nøkkelen for at den siste biten som gjøre dette om til omsetning også lykkes? Er markedet bak en upenetrerbar vegg? Er det umulig for et lite nord-norsk selskap å trenge gjennom denne barrikaden? Har Biotec de riktige folkene med de korrekte egenskapene/verktøyene til å borre seg gjennom denne veggen eller finne en vei rundt? Står det på tilnærming til markedet, kontakter, strategi? Hvor mye nærmere har man kommet de siste 4 årene? Jeg håper Jørgensen er det riktige verktøyet for Biotec.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
rufus01
03.10.2018 kl 14:36 3170

Tror svaret ligger i at de har fullstendig feilet når det gjelder tilnærmingen til markedet. Dokumentasjonen er ikke god nok, selv om produktet woulgan utvilsomt er det beste for de aller fleste sårtyper. Sånn er medisinbransjen, god og uavhengig dokumentasjon er nøkkelen. Markedet er tydeligvis ikke fornøyd med dokumentasjonen som foreligger. Det i tillegg til manglende strategi, bortsett fra og dra rundt på ett uttall messer og konferanser. Som hittill ikke har bidrat til annet enn bruk av penger. Tidligere ble KOL nevnt til det kjedsommelige. Snarveien til suksess var og overbevise KOL. Så ville visstnok resten komme av seg selv. Der har de iallefall feilet. Har ikke hørt en eneste representat for KOL uttale seg positivt om woulgan. I stedet for og få KOL med seg har det motsatte skjedd, så kan man jo bare spekulere i hvorfor. Pris, dokumentasjon og markedstilnærming vil jeg tro er tre faktorer som kan forklare litt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 14:39 3161

Evneveik, udugelig og inkompetent er tre andre faktorer som forklarer alt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Fünke
03.10.2018 kl 14:54 3130

Jeg vet jeg har nevnt dette produktet flere ganger tidligere, men det er sammenliknbart med Woulgan. Mølnlycke har kjøpt opp selskapet SastoMed som hadde rettighetene til produktet Granulox. Granulox har ikke bedre dokumentasjon enn Woulgan. Muligens litt dårligere. Så det er fortsatt håp med den dokumentasjonen som foreligger. Sånn ut fra hukommelsen så mener jeg Woulgan også hadde noe bedre effekt en Granulox i sin dokumentasjon.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
fisker65
03.10.2018 kl 18:38 3027

Lien og Thorsen, har med hjælp fra de største aktionærer 4½ år uden fremdrift,kørt Biotec ud til kanten af vippen, lige før nedslag, og så smutter de sjovt nok, når der igen var ved at gøres klar til emission, intet af det Lien snakkede om holdt en meter plan A B C D,? ja gad vide hvor mange han havde for ikke at sælge noget,? og så blev han jo syg lige inden ballonen sprang hvad var det nu lige salget skulle være i 2018,? der er stor værdi i Biotec og Woulgan Biogel er et super produkt, man kan så kun tilskriv Evneveik, udugelig og inkompetente og dumpe karakterer til afgået styrefolk og ledelse, som vist havde mere travlt med at berige sig selv, end at få bragt ting i orden,? og så forsvandt Devine S&N manden sjovt nok også nu,? lidt underligt denne fantastisk prof, der skulle få WB salget i gang eller hur,? men hav nu lige lidt tillid til de nye, 2 som har været i Coloplast og som har forstand, hvor de tidligere havde savsmuld når det gælder Pharma drift.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 08:30 2842

Fisker65. Du har været kritisk til den gamle ledelse. Hvor lang tid giver du den nye ledelse til at vise resultater?
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
issis
04.10.2018 kl 11:25 2755

De "nye koster" er særdeles kompetent personer med realistisk syn på hva som er mulig å få til. Tipper god avtale i slutten av oktober.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
fisker65
04.10.2018 kl 19:53 2642

Wound ja jeg har været kritisk fra 2014, og jeg har jo desværre fået ret ren amatør styre og ledelse dengang til de stak af, og hvad angår de nye tidligere Coloplast folk, nu skulle de jo i gang med oprydning efter kassetømmerne uden visioner, så der kan jo gå lidt tid, men engang i 2019 Q2 eller Q3 bør vi se en bedring og fremgang, for klare de ikke og vende skuden nu, så tror jeg kursen siver betydeligt længere ned, og Biotec vil så mest sandsynlig blive opkøbt for en slik og deres produkt lagt langt væk i en mørk kælder, men jeg tror på de nye kan klare det, de ved hvad de har med at gøre, og er ikke handlings lammet, som de tidligere.
Redigert 20.01.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare