DNO OKTOBER

cinet
DNO 01.10.2018 kl 08:47 41282

OBJEKTIV STATUS DNO

Meglerhus roper kjøp kjøp kjøp kjøp og ...kjøp
Oljeprisen hoder seg, og pengene spruter inn
Stadig økende produksjon
Yemen?


SUBJEKTIVE TRIGGERE

5.10.18 KAN DNO kjøpe seg videre opp i Fareo. Hvis oppkjøp, har Fareo mye sikre fremtidige inntekter i kurven sin. Her er en latent +10kr. Det blir uansett en avklaring, og eventuelt en pen gevinst hvis rettrett ( Fareo har steget ca. 50% siden april?)

PEN/BWO har nye funn utenfor Gabon. DNO/PEN har noe "på gang" (jf avtalen i sommer) , og det kan tenkes DNO hopper over på denne casen i stedet. Sikrer og bedre sammarbeidsklima mellom partene. DNO har masser av invisteringskapital, og PEN(BWO) sitter med jackpot-funn. Her er en ny latent +10kr

Kurs 1.1.19; Tror på 30, håper på 35.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Mulla3
15.10.2018 kl 16:33 5973

HA,HA,HA.
DNO ned med kr. 0,50 ihh til dagens topp. Ser en på produksjonen og forventningene der de har kjøpt 28% av Faro.
Da burde denne aksjen nå vert i kr 25. Hvem holder den nede og hva er motivet?
Singularity
15.10.2018 kl 17:04 5894

Motivet er oppkjøp. Bare vent...
Slettet bruker
15.10.2018 kl 20:49 5632

Forstår ikke hvorfor amatør banken Dnb kommer stadig med kursmål når de alltid bommer. Vi så i dag at kursen sank bra utover dagen og effekten av Dnb sin melding ble gradvis borte. Var det en storkunde av Dnb som ba om denne meldingen for å komme seg ut høyest mulig? Skal Dnb komme med samme melding om 2 uker igjen...pump and dump...Dnb hadde kursmål over 30,- som aldri ble innfridd og det sa jeg også den gangen..
oto1
15.10.2018 kl 21:16 5560

Enig i at DnB analysen føyer seg pent inn i søppelrekken.

Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan de kommer frem til tallene sine.
Overogut
15.10.2018 kl 21:36 5484

Må være gøy å jobbe som saue gjeter i aksjemarkedet! Null risiko, og gjeternes venner, Ulvene, blir feite uten å løpe en meter...
Redigert 15.10.2018 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
cinet
16.10.2018 kl 00:05 5236

Analysen Er viktig fordi den tar dno inn I varmen igjen. Det for aksjen økt troverdighet. MN kN mene mye om selve tallknusingen, men at banken har mange rike kunder trenger man ikke lure på
Fjellgutten
16.10.2018 kl 08:29 5013

Jeg er en glad amatør her. Har tjent godt på DNB sine råd. Ref DNB markets sine sider. Kanonavkastning på porteføljen Iår. Slår Oslo Børs 9 av 10 ganger siste årene. Ref TV sendingene deres. For meg fremstår Paul Harper med troverdighet og langt mer kunnskapsrik enn det meste jeg leser her på foraet.
Vil gjerne lære mer, hører svært gjerne hvorfor jeg tar feil.
oto1
16.10.2018 kl 08:52 4914

Fjellgutten

Da får du registrere deg på sjatten.no der vi diskuterer denne og andre analyser.

Kan nevne at jeg har laget til noen spørsmål på DnB sin analyse som en vil ta opp med analytikeren når han møter han om noen uker.
De spørsmålene finner du der.
Fjellgutten
16.10.2018 kl 09:05 4854

Will do. Mni tks.

PS skjønner forøvrig at det fra segment til segment og fra hus til hus er forskjell på de forskjellige analytikerne.

Ds
Fjellgutten
16.10.2018 kl 10:32 4685

Skjønner nå at denne tråden stort sett handler om DNO, og at det er et par stykker som legger ned mye arbeid i analyser,innhenting av informasjon og deler dette velvillig med andre. Flott. Står respekt av det.

Mitt innlegg gikk på en generell betraktning mht DNB og porteføljeplukking og den står jeg for. De er flinke.
oto1
16.10.2018 kl 10:38 4661

Fjellgutten

Hvor flinke de er skal ikke jeg uttale meg om.
Jeg bare registrerer at det er mye tvilsomt i DNO analysen deres.

Det blir vel mer slik at de er såpass store at spådommer blir selvoppfyllende.

Du følger jo anbefalingene deres selv, og om mange nok gjør det så blir anbefalingene oppfylt, uavhengig av underliggende grunn.

F. eks hvia analysen var riv ruskende gal og DnB kom med kursmål 12 og selg anbefaling, så ser jeg ikke bort fra at DNO ville falt.
Så da blir de genierklært, selv om underlaget er feil, og enda flere følger anbefalingene.

Du skjønner?
Prewia
16.10.2018 kl 12:47 4527

Inte ens rek från stora typ DNB verkar bita på DNO handeln, den är fortsatt under press , trots oljepris över 80 dollar trots börsen upp, starka motkrafter tydligen,
oto1
16.10.2018 kl 13:21 4471

Du kan jo ikke si at det ikke har hjulpet når kursen til tider i går var opp 8%??

Problemet er mer at opp siden er noe begrenset all den tid kursmål "bare" er 20.
Hadde det vært noe fornuft i tallene så vill nav og kursmål vært minst 25.

Jeg nevner:

4q produksjon på 125k. Den blir over 140k
Oljepris på usd 57..
Snittproduksjon i 2019 på 140k. Ja, det kan den bli om DNO parkerer sine 4 rigger.
Oljeprisestimat for 2019 på 63 var det vel? Ikke oppdatert på et år minst.

Dette var noe av det. Det er mer.
nafa
16.10.2018 kl 14:35 4358

Ser det er mange kortsiktige og derav liten tålmodighet blant mange skribenter her.
Folket/aksjonærene her må lære seg og derav skjønne at for det første så skjønner alle at potensialet framover er stort slik det ser ut i dag med det helt nye utbyttepotensialet som er helt nytt i DNO.
Dette betyr at mange er ute etter flest mulig aksjer til en lavest mulig pris. Dermed dagens kjemping om posisjoner i selskapet. Underveis er det nok en del stoore som har kortsiktig potensiale til å styre kursbevegelsene og derav ønsker å få med seg mest mulig verdier.
Vi vanlige "dødelige" har ingen annen fornuftig mulighet enn å vente å se.
Forrige gang jeg var aksjonær i selskapet satt jeg urørlig i selskapet i ca 3 år før jeg fikk være med på kursøkning fra kr 9 til kr 64.
Der etter splitt 1:4 hvor kursen var nede på 15 igjen. Mange år siden dette nå, så nå mener nå jeg at potensialet på nytt er moden for en dobling av kursen i hvert fall.

Lykke til alle tolmodige framover.
Underveis i dette
oto1
16.10.2018 kl 14:43 4332

Tålmodighet er et fremmedord på HO.

Her skal aksjer gå minst 100% dagen etter man har kjøpt, hvis ikke er det manipulering.

Selv har jeg vært dno aksjonær siden 2000..
Slettet bruker
16.10.2018 kl 15:22 4242

oto1
Merker jeg nerver hos deg nå om dagen?
Full investert (++++) som du er i DNO føler du kanskje en form for usikkerhet?
Jeg kan ikke huske du noen gang tidligere har kommentert alt som kommer om DNO både sent og tidlig, her på HO.
Er du bekymret, skulle vi andre små også i så fall være det? Oss uten ++++ investeringer i DNO.
Worldwide
16.10.2018 kl 17:30 4069

Løgneren er på plass.
Fjellgutten
16.10.2018 kl 20:21 3781

Jeg skjønner oto. Men det vesentligste er vel å tjene penger okke som eller hur ? Og dersom dette er en metodikk som funker må det være OK , og det er jo det, Ref track rekorden til DnB. Men all mulig respekt for deg og et par andre her inne. Uten at jeg er proff virker det som dere er vel så dyktige på DNO som mange analytikere i husene. Men det er DNO. Vet ikke om det finnes lignende her inne på andre selskap. Noen anbefalninger herfra på noen ?
oto1
16.10.2018 kl 20:37 3729

Fjellgutten

Sikkert flere selskap.
Av de har jeg bare Panoro, der er det også mange dyktige.
Selv om jeg per nå er en smule uenig med de, så kan du ta en titt på trådene der.

Ellers har jeg mye itera, men der er det omtrent ikke noe å lese her på forumet, og er vel kanskje ikke den aksjen jeg ville kjøpt meg stort inn i på dagens kurser.

Det finnes sikkert flere 100% kandidater der ute, men jeg har en følelse av at de fleste har det til felles at det i så fall må skje noe.
DNO er en 100% kandidat på dagens inntjening, og de finner du trolig ikke mange av.
Fjellgutten
16.10.2018 kl 20:50 3699

Oto. Takk. Will look info it