WHU: SPENNENDE ses over. Europaliga neste for årets sensasjon!

Hammers
HAMMER 12.12.2020 kl 00:44 8734

Etter dagens bortemøte med Leeds United kan man begynne å lure; Leverer David Moyes året sensasjon i Prem Lge?
For øyeblikket nr 5 - etter å ha vunnet 2-1 i bortekampen.

Leeds tidvis med mest banedominans, men West Ham med et UTALL av sjanser.
2 nye i stolpen (ingen andre i PL har flere stolpetreff) og ellers en rekke andre kjempesjanser som ble reddet med fingertupper og frenetiske klareringer!
Det "verste av alt" - dette var med 10 mann - bortsett fra i de siste 10.

Ja, for vårt rekordkjøp på nesten halv MRD (Haller) var så urdårlig at jeg aldri har sett på makan i moderne tid.
Det ENESTE han produserte var et framspill som førte til Leeds tidlige straffespark etter 2 minutter.
Straffen som lett ble reddet, men ble tatt om igjen siden Fabianski sto 2 cm utenfor streken. 0-1.

Vi utliknet via skallen til Soucek etter 23. 1-1 og kontrollen ble opprettholdt.
Deretter lot vi LU overta spillet uten å skape noe av verdi. 1-1 til pause var helt greit.
_______________________
2.omgang var i grunnen ganske så bra. En rekke sjanser til begge lag, men nå var det WHU som dominerte,
Sjanse etter sjanse ble skapt - inkl 2 i stolpen og 2 som krevde feberredninger fra keeper/forsvar!

Etter 80 slo Cresswell i sin kamp nr 200 inn en corner.
Rett på pannebrasken til forsvarskjempen Ogbonna - og ballen FØK i krysset! Herlig!
Ogbonna som igjen var vår "Man of the Match"! Ryddet opp i stor stil der bak - og som igjen scoret vinnermålet!

Deretter noe vekslende spill - men det var alltid vi som var nærmest farligheter.
Dvs.......etter 90 kom Leeds gjennom på 5 meter. Headingen gikk rett på Fabianski som gjorde det som var forventet av ham.

2 - 1 ble det - og nå som nr 5 på tabellen.
Det før resten av serierunden spilles (kanskje da ned til 6-7?), men det før hjermmemøtet mot Crystal Palace fk onsdag!
Man kan ikke annet enn å glede seg - og se lyst på situasjonen!

Her oppsummerer kapteinen på 21 opp det hele på en GREI og ÆRLIG måte; https://www.youtube.com/watch?v=-b6goSCrTYM

Hilsen Hammers
Redigert 23.05.2021 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.12.2020 kl 01:00 7640

Her er et sammendrag av gårdagens kamp mot Leeds. Sjanse etter sjanse, men altså seier til slutt! Laget er for tiden KNALLBRA!
https://www.whufc.com/news/articles/2020/december/12-december/extended-highlights-leeds-united-1-2-west-ham-united

Det MEST oppsiktsvekkende på denne engelske versjonen er hva som skjedde når Leeds tok sin straffe om igjen!
Det ingen norske medier (så vidt jeg vet) fikk med seg var at Bamford på Leeds var flere meter inne i feltet når straffen ble tatt.

Da skuddet gikk i mål var han nesten på høyde med straffemerket. Et OPPLAGT regelbrudd. Straffen skulle vært tatt om.
Stopp bildet i det straffe nr 2 blir tatt - etter ca 2,22! Se hvor dommer kikker. Se hvor nr 9 er når ballen går i mål!
Hvor i alle dager var VAR-rommet? Kikket de på keeperens centimeterplassering på linja?

Hvorfor i alle dager fanget ikke VAR opp dette? VAR som fanget opp at Fabianski sto 1-2 cm utenfor linja ved det første forsøket!
VAR blir mer og mer en dårlig VITS! I hvert fall slik systemet praktiseres i England!
Massevis av tilfeldigheter og delvis mangel på systematikk! Noe er selvsagt bra, men.....!

Hjemme mot Man U i kampen før fikk vi en i fleisen pga at VAR ikke fanget opp at ballen var LANGT utenfor banen før Pogba kom til skudd!
Deretter snudde kampen. https://cdn.claretandhugh.info/wp-content/uploads/Screenshot-2020-12-05-at-19.41.55.jpg

Håpløse saker.
Uansett, etter dagens kamper ligger vi fortsatt som nr 5 - selv om vi BURDE ligget på topp 3!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.12.2020 kl 01:04 7420

I dag var det hjemme mot Crystal Palace - og man kunne ta steget opp på 5. etter endt serierunde.
Som så ofte før når man KAN ta steget brister bobla! Som det sies i klubbsangen om BUBBLES;
"They fly so high, nearly reach the sky, Then like my dreams they fade and DIE".

I første omgangen var ALT under enhver kritikk. Ikke noe som helst fungerte, ingen reelle sjanser ble skapt og CP rundspilte oss til tider.
Benteke (CP) gjorde seg bemerket. Satte en albue i ansiktet på lille Bowen. Gult kort.

Deretter satte han et flott hodestøt kontant i mål.
Deretter flere gode sjanser for ham til å øke, men nå var det den gamle inneffektive Benteke vi så!
0-1 til pause. Lite å glede seg over - og jeg skjønte ikke helt hvordan vi skulle snu dette. F.. ar Antonio var ute, tenkte jeg.

David Moyes satte innpå Lanzini for "bare nesten" Fornals i pausen. Benrahma ut på venstre kant og Lancini i midten bak Haller.
Et lurt sjakktrekk, for det ble fort liv i laget igjen. Flere fine angrep, men INGEN vakrere enn det som kom etter 55 minutter!

Flott spill endte hos vår nye SUVERENE høyre back, Coufals.
Han slo inn i midten. Der sto hodespesialisten og BRAZZEKONGEN Haller - og BANG:
https://www.youtube.com/watch?v=rmScgNmu-to (Nytt klipp - fra alle vinkler).

Kvarteret senere gjorde en stadig mer usynlig Benteke (CP) seg bemerket igjen.
Nå med en NY albue - denne gangen i ansiktet til Soucek. Nytt gult kort = Rødt. Da var vi 11 mot 10.
Ikke at det hjalp stor. Få sjanser videre og kampen ebbet ut med 1-1.

Vi ligger som nr 7, som i morgen kan bli 8.
Tabellen er likevel så tett at vi kun ligger 3 poeng bak kvalifisering til Champions League.
Det etter å ha spilt borte mot lagene som i kveld ligger som nr 1+2+4. Senere er det DERES tur til å ha bortekamp mot oss.
Spennende! Bare å vente på at "Beistet Antonio" etter hvert blir kvitt sin hamstring.

Hilsen Hammers.......⚒⚒⚒!
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.12.2020 kl 23:46 7254

Ny spennende kamp i dag - borte mot Chelsea........som for tiden ledes av en av våre egne bedre spillere, Frank Lampard!
Han som i sin tid ble solgt som ung stjerne av økonomiske årsaker.

Jeg gidder ikke å brodere men tar fakta;
- Begge lag hadde sine perioder i en tidvis frisk forestilling i OK tempo.
- Helheten var jevn. Chelsea hadde oss i tauene i starten, og vi hadde dem i tauene i senere perioder!
- Vi hadde kollaps i forsvaret ved 3 ulike tilfeller. Utrolige mål mot. Da ble det 0-3 i sekken.

- Vi hadde en rekke halvsjanser, men Haller er og blir for tung som midtspiss.
- Ikke EN avslutning på mål hadde vi, en rekke uvanlige feilpasninger og som sagt 3 kjempetabber der bak!
- NEI, dette var IKKE en 3-0 kamp til Chelsea, men det ble resultatet på deres hjemmebane!
- Vi ligger nå som nr 10, men det er heltett oppover på tabellen!

Det man kan trøste seg med er:
- Den DYPT SAVNEDE Antonio er trolig og forhåpentligvis tilbake som midtspiss hjemme mot Brighton 3. juledag!
- SUMO kåret Hallers' kjempescoring mot CP i forrige runde som månedens beste; https://www.youtube.com/watch?v=rmScgNmu-to
- Se og lær.......!
- Selv kastet jeg meg tilbake i godstolen - kikket mot "himmelen" og brølte med armene i været!
- Jeg hadde nettopp sett et mirakel......🤭!

Hilsen Hammers........fortsatt med drakten på - for dette var bra saker til tross for 0-3.
Ja bra, bortsett fra kollapsene der bak og et tannløst angrep. Chelsea spilte forresten bedre enn jeg hadde trodd at de ville gjøre!
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.12.2020 kl 23:36 7322

Årets siste hjemmekamp - mot Brighton.

I år som i fjor og som året før der og før DER igjen betraktet jeg dette som lett match.
Likevel vet jeg hva fasiten forteller; Vi har aldri slått Brighton i Premier Lge.
Likevel, i år måtte det vel gå - når vi slapp å møte denne Glenn Murray som hadde torturert oss i alle tidligere oppgjør.

Min eneste bekymring var at det ikke var noen Antonio å se. I stedet var "No luck" Noble satt inn fra start.
Mannen med 3 kamper fra start i år. Vi har tapt alle - og det etter ELENDIG spill!
__________________________
For å si det kort og brutalt;
Vi ble fullstendig utspilt i 1. omgang. Ja, jeg har faktisk aldri sett laget så tafatt og uinspirert som det jeg var vitne til. Ikke NOE fungerte!
Bedre ble det ikke av at Brighton dro opp på venstre side 1 min før pause.
Klabb og babb i feltet og 0-1! Jeg har f.. ta meg ikke sett på makan!

I pausen skrev jeg 3 navn på blokka; Av dem var det kun elendige Haller som kom utpå i 2. "No Luck" kom heldigvis ikke ut i 2.

De 2 nye satte raskt fart i laget. Lanzini danset rundt, kvikk i beina og herlig ballkontroll. Dette inspirerte de øvrige og alt var forandret.
Ett kvarter senere dro den 2. innbytteren - Yarmolenko - opp på høyre. Fant Lanzini som i sin tur fant unggutten Johnson på 10 (nei - ikke SÅ ung). Ballen ble plassert iskaldt på innsiden av nettveggen og 1-1. Endelig - nå har vi dem vel?

10 min senere corner til Brighton. Soucek klarerte i Dunk på Brighton. Ballen spratt til en perfekt pasning for midtstopperen og 1-2.
VAR var ikke med på at det var en hånd med i bildet - og målet sto. Uflaksen mot Brighton fortsatte!

Flaks 12 min senere da Dunk "kvitterte ut" gaven fra Soucek ved å heade en corner rett på panna hans. Soucek takket - og det sto 2-2.
Håpet ble igjen tent og fortsatt 10-12 å gjøre det på - inkl tillegg.

De minuttene overtok Brighton litt. 1 stor sjanse til dem - og senere en til oss.......før dommeren etter hvert blåste av.
2-2.......og vi har fortsatt aldri slått bunnlaget Brighton i Premier Lge! Nå på 7 forsøk!
Vi ligger som nr 10 - og 2 verdifulle poeng ble sløst bort. Spes med tanke på at de 2 neste er borte før 2 hjemmekamper.

Hilsen Hammers...........som lurer fælt på hvorfor den hjelpeløse Haller fikk spille hele kampen.
Bortsett fra "årets mål" for et par kamper siden har dette vært årets FLOPP! Noe vi også så tegn til utover i forrige sesong!
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
28.12.2020 kl 06:35 7105

Røyk kun på Hammers på oddsen i går.
Gikk glipp av noen tusen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.01.2021 kl 21:52 6895

Gadd ikke å skrive noe etter den forrige kampen. Borte mot brukbare Soton.
En kjedelig 0-0 kamp ble det - med noen halvsjanser til begge lag.
Hjemmelagets storscorer, Danny Ings, lå og sprellet i baklomma til Ogbonna gjennom hele kampen - og fikk ikke utrettet noe som helst.

Fyren tuslet skuffet av banen midt i 2. omg.
1 poeng borte mot Soton var helt greit for oss. Verre med dem som med det tapte 2.
_____________________________

Vanskeligere ble vel i dagens bortekamp mot Everton? Et oppgjør vi tidligere aldri har hatt spesielt gode minner fra.
Denne gang var Danny Ings byttet ut med Evertons storscorer, Dominic Calvert-Lewin.
Ogbonna hadde fortsatt sine bukser på - og lommene var like store som sist!

Kjedelig første omgang. Mest ball til Everton, men de største MULIGHETENE var det vi som hadde. 0-0 til pause.
Helt greit for oss som spilte borte mot et OK lag. Et som kunne gå til Top 3 med den seieren de fleste ventet ville komme!

Selv satt jeg mest og kikket på klokka. Jeg ventet på at det skulle gjenstå 30 minutter.
Det var DA jeg regnet med at Antonio ville komme inn for "skyggen" Haller.
Etter sin hamstring fikk Antonio 15 mot Soton - og jeg regnet med 30 denne gang. Slik ble det da også!

Utover i 2. registrerte jeg at vi stadig yppet oss med fint spill og flere halvsjanser.
Dette i motsetning til Everton - som ikke skapte noe som helst mot vår reservekeeper.
Gamle Randolph som plutselig ble satt inn få minutter før kampstart.

Fabianski ble skadd u/oppvarming. Huff, at det går an, tenkte jeg........og husket tilbake til Fabi's skade i fjor.
Den som nesten kostet oss nedrykk! Det var da "Klovnen Roberto" entret manesjen - med alle sine "gøyale" krumspring.

Vår bestemann var utvilsom midtstopper Ogbonna. Denne gang med nevnte Calvin-Lewin sprellende i baklomma.
"Storscoreren" var TOTALT USYNLIG - før også HAN tuslet slukøret ut et kvarter's tid før slutt. Stillingen var fortsatt 0-0.

5 minutter før full tid raidet vi igjen. Flott direktespill mot mål. Det endte med at Soucek skjøt.
Keeper parerte, men ballen spratt ut av feltet - plukket opp av Cresswell.

Han ladet sin gullbelagte "venstre" - skjøt mot mål - ballen "deflectet" til Soucek - som sendte den kontant i nettet fra ca 6.
Kanskje litt hell med den rikosjetten, men et flott mål var det!
https://www.youtube.com/watch?v=Sn6JV7uC4T0

Høye jubelbrøl over nabolaget og stor glede i TV-stua.
Resten av kampen var kun et pliktløp til tiden var ute. Everton hadde blitt fullstendig nøytralisert og deretter slått på hjemmebane.

Antonio? Vel han bidro aktivt og skapte uro i vertens forsvar. Ikke akkurat hans kamp, men nå bygger han seg opp til å nå toppen igjen!
Var gjennom på slutten, men snublet vel i sine egne ben før han fikk ladet kanonen!

Med dagens; 4 poeng på 2 vanskelige bortekamper.
Vi ligger akkurat nå fortsatt som nr 10, men hovedpoenget er de 3 poengene. De som førte oss opp i ryggen på et kobbel foran.
Kun 3 poeng til Leicester på 3. Litt skjev kampfordeling er det, men nå ligger vi og lurer som en dark horse i angrepsposisjon.

Når jeg ser på tabellen har vi hittil spilt borte mot 6 av de 9 lagene som ligger over oss. Lag som i sin tur må ta turen til London Stadium!
På de 8 neste har vi 5 hjemmekamper. Nå snakker vi om lag som WBA, Burnley, Fulham, Sheffield U, osv. Lag som sliter.
Her er det ALL grunn til å være kjempeoptimist. Vi ligger 11 poeng og 18 mål bedre an enn i tilsvarende kamper i fjor.

Hilsen Hammers........som alltid har satt stor pris på den stilen Moysie har lagt opp til.
Gjerrige, som den skotten han er - MEN med utrolig giftige kontringer!
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.01.2021 kl 10:35 6557

I dag kom meldingen om at Sebastien Haller har forlatt WHU til fordel for Ajax.
Mindre enn halv pris fra da vi kjøpte ham sommeren 2019. Den gang £ 45 mill. Nå drøyt £ 20 mill.

Totalt 50 kamper og 14 mål (inkl cup). Herav mange ferdigscorede "tap in's" og massevis av frustrasjon for supporterne.
Hoftefeste, dårlig arbeidsmoral og en spiller som absolutt ikke passet inn i David Moyes stil.
Til tider som å spille med 10 mann på banen når Haller fikk sjansen i Antonio's fravær.

LIKEVEL; Den 15. des i fjor scoret han årets mål for oss, og det vil han aldri glemmes for.
En kruttperle av YPPERSTE slag - som får meg til å le hver eneste gang jeg ser den.
Ja, til og med fikk David Moyes jublet litt avmålt, men "hemningsløst" på linja;
https://www.youtube.com/watch?v=rmScgNmu-to

Det ryktes ellers at veteranen Robert Snodgrass er på vei til "Brannmann Sam" (Allerdyce) i WBA.
Kun en symbolsk sum for 33-åringen som uansett har utgående kontrakt til sommeren.

Større spenning hvem som kommer inn. Joshua King er nevnt, men det håper jeg KUN er avisskriverier.
F.eks en ny spiller fra Tsjekkia kunne ha vært noe. En ung og sulten spiller a la Soucek eller Coufal!
Spennende dager!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
12.01.2021 kl 00:13 6390

FA Cupens 3. runde - borte mot Stockport. Et lag vi tidligere har møtt på deres bane hele 7 ganger, men aldri slått.
I dag måtte det vel gå. Spesielt med tanke på at "No Nonsense Moyes" stilte med nært fullt lag mot et lag i National Lge (nivå 5).
Personlig tenkte jeg; Blir det 4 eller 8 null.......men det var FØR kampen startet.

Så kom TV-bildet på, og regnet pisset ned på et kutråkk av en bane. Jeg fikk bange anelser for SLIKT hadde jeg sett tidligere.
Joda, vi hadde full kontroll - men å score mot 10 mann i forsvar viste seg å være utrolig vanskelig.
ET par ok sjanser (Benrahma skjøt bl.a i stolpen og ut), men ellers var det ingen direkte farligheter.

Moyes stilte som en "Man in Black" på sin sitteplass. Han så sine menn dominere fullstendig.
Etter 16 fikk han også se et helsikes fyrverkeri like utenfor banen. Et slags "Welcome to the National Lge"!
Det varte i et par minutter og det var faktisk så ille at Mike Dean valgte å stanse kampen til avslutningsraketten hadde dødd ut!
https://www.bbc.com/sport/av/football/55626024

Ila første omgang så man etter hvert et ansiktsutrykk som skiftet fra lett smilende til gretten gubbe! Nei, dette var ikke sjefen fornøyd med.
Også jeg skiftet vel ansiktsutrykk......for hvordan skulle vi komme oss forbi disse H....... amatørene? 0-0 til pause.

2. startet som første avsluttet. Ensidig press fra oss.
Regnet fortsatte å strømme ned og det ble etter hvert så ille at ballen viste tendenser til å stanse på banen.
Da Benrahma skled gjennom feltet i jakten på en ball var det som å se en scene fra et Badeland der vannspruten sto.

Moyes kastet innpå ytterligere 3 førstelagsspillere - og NÅ var det fullt lag mot amatørene!
Det hele dreide seg KUN om å få det ene målet, komme seg på bussen og forsvinne fra Manchesters forsteder! Et utrivelig sted å være!

Etter 83 fikk vi corner.
Det endte med innlegg fra Bowen - og den trolig MEST usannsynlige av dem alle (unntatt keeper) steg opp og headet kontant i hjørnet.
Craig Dawson........midtstopperen som vi hentet på lån fra Watford i Championship. Et flott mål var det - og vi hadde omsider gjort jobben.
Nok en gang spilte han en glimrende kamp for oss.......og ikke skjønner JEG at Dawson kan være reserve i Watford!
https://www.youtube.com/watch?v=uF13_gxzg6Y

I runde 4 (om ca 14 dager) blir det hjemmekamp mot Doncaster i Lge One.
DET høres greit ut, men i 5. runde blir det borte mot enten Manchester U eller Liverpool! En versting!

Vanskeligere, men begge er vel involvert i Europa - så hvem vet hvilke lag det stilles med i FA Cupen!
Jeg regner uansett med at "No Nonsense" mønstrer fullt mannskap........og DA blir det nok kamp!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.01.2021 kl 22:36 6134

I dag startet rekken på FLERE antatt lettere kamper.
Joda, det ble på sett og vis en komfortabel seier og 3 nye poeng, men LETT ble det ikke utover i kampen.

I første hadde ikke bortelaget Burnley noe som helst å komme med.
Spesielt ikke etter at Antonio elegang satte et innlegg fra Fornals kontant i mål fra 5 meter.

Dvs, Burnley fikk meg til å banne høyt etter 32. En ball gikk i beina til Cresswell før det spratt i eget mål. Heldigvis offside i trekker før.
Det nærmeste vi kom 2-0 var da Ogbonna headet en corner kontant i stolpen fra 3 meters hold.
____________________
I 2. kom Burnley ut i 100. Sjanse etter sjanse ble skapt, men aldri noen store farligheter.
Vårt bidrag kom fra kontringer og ellers mye småpent spill. Feilprosenten i siste trekk var likevel alt for høyt i denne kampen.
Derfor ble det mye "nesten" - men aldri så mye "nesten" som da vi plutselig var 3 mot 1 like utenfor 16.

Innbytter Yarmolenko fikk ballen i svært gunstig posisjon etter 87.
I stedet for å trille den enkelt til venstre for å gi den til en umarkert Antonio så gikk han for ære og berømmelse.
Gikk selv - og ble selvsagt taklet av den eneste Burnleyspilleren i mils omkrets. Hvor talentløs kunne man egentlig bli?

Tidligere ble Bowen spilt gjennom og skjøt i nettveggen - og da hadde min feiring allerede startet. Nesten - igjen!

Jeg får legge til at Burnley hadde mange halvfarligheter de siste 15-20. Jeg følte en stadig økende uro dess nærmere vi nærmet oss 90.
Heldigvis var midtstopper Ogbonna igjen i GLITRENDE slag - og han ryddet opp i stor stil. Enorm den prestasjonen han sto for.

Det endte 1-0 og vi har nå 29 poeng. DET er det mest fornøyelige.
Spillet var etter mitt syn slapt og uinspirert - og man fikk se en rekke feilpasninger.
Her er høydepunktene ila et par minutter; https://www.youtube.com/watch?v=bA7DfG15XTQ

Neste er etter sigende "enda lettere" enn dagens. Da er det hjemme mot WBA........som slo Wolves 3-2 borte i dag.
Kanskje det likevel ikke blir så lett..........når vår tidligere manager, Sam Allardyce, kommer på besøk.

Hilsen Hammers.......påvirket av spillet - og skriver slapt og uinspirert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.01.2021 kl 22:09 5975

I dag kom vår tidligere forhatte manager - Sam Allardyce - tilbake til London Stadion.
Nå med et West Brom som skal reddes med hans destruktive opplegg.

Big Sam var høy om mørk før kampen tok til........der han tygget ivrig på sin uttygde tyggegummi med et overlegent drag om munnen.
Ja, for laget hans hadde da vunnet 3-2 borte mot Wolves for 3 dager siden.

Første omgang ble cirka så dårlig som man kunne forvente. Vi hadde ALT konstruktivt spill.
Possession var 67-33%, men å komme gjennom var vrient.

Klokka tikket mot 45, jeg begynte å henge med hue - og 4.dommer la til ETT ekstra minutt.
Klokka passerte 45 - og den passerte 45.30.....og 45.45. Jeg begynte å tenke på en pissepause, men holdt ut!

Etter 45.55 kom Benrahma seg fri på venstre. Sendte ballen over til Coufal på motsatt side.......og klokka viste 45.58 - da Coufal sendte et
DIREKTE og hardt innlegg til midten. Der sto jaggu meg lille Bowen - som brystet den kontant i mål. Klokka viste nå 46.00......🤭!

Vårt første presise og raske angrep - etter flere forutgående av ymse kvalitet tidligere i kampen.
Da har vi dem..........for hvordan i all verden skal dette tannløse WBA kunne score mål i andre?

Svaret fikk jeg etter 5 minutter. En av deres spillere fikk vandre fritt framover mellom passive WHU-spillere - før han ladet børsa på 16.
Kontant i nettet, og mørket senket seg igjen i den opplyste TV-stua! At det går an å ta så lett på oppgaven!!!

West Brom fortsatte å vinne dueller, men etter 58 våknet vi igjen. 2-3 kjempesjanser i rask rekkefølge. Klarert/skudd utenfor.
Spillebytte etter 63 var av det vellykkede slaget. 2 min senere headet Yarmolenko til Antonio i feltet. Han lirket ballen i hjørnet mellom 2 spillere.
Vi var igjen foran - og igjen var det "maskinen" Antonio som sørget for mål.

Vi hadde nå full kontroll, og "Brannmann Sam" tygde som en gal på den utslitte tyggegummien sin da 5 gjensto.
Dvs, det gjensto 9 - for nå hadde 4.dommer lagt til 4.

Vi trakk oss tilbake, ga bort frispark etter frispark til West Brom rundt midtstreken - og de lempet inn i feltet.
Dette ble langt mer nervepirrende enn jeg satte pris på. Spesielt da en WBA-spiller gikk ned i feltet 1 min før tiden var ute.
Heldigvis gult kort for filming - og man kunne puste lettet ut.

Det ble 2-1.......og 3 nye poeng. 32 poeng etter halvspilt serie er jo en drøm for en West Ham-supporter!
Ligger som nr 7, men kun 3 poeng fra 3.plass og 6 bak Leicester som nå leder.
Leicester som vi slo 3-0 på deres bane - før de i april skal spille på London Stadium.

Lørdag er det hjemme i cupen mot Doncaster fra Lge One.
Så er det borte mot CP og hjemme mot Liverpool i de 2 neste ligakampene.

Jeg kan ellers legge til at vi nå har 14 poeng og 19 mål bedre målforskjell enn i tilsvarende oppgjør i fjor.
Joda, dette kan bli en spennende sesong!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.01.2021 kl 21:49 5953

West Ham og cup mot mindre lag er noe den engelske pressen elsker å følge.
Ja, for "Gamle Hammers" har en notorisk evne til å tråkke på bananskall i slike oppgjør - for deretter å fyke rett ut.

Personlig glemmer jeg aldri da vi røk 3-0 for "amatørene" fra Mansfield i 5.runde i 1969....året etter at jeg selv hadde fått sansen.
Den gang var jeg overbevist om at det måtte være feil med resultatservicen til BBC World service, men den gang ei.....!

Hadde vunnet World Cup med Moore - Hurst og Peters 3 år tidligere. Stilte med fullt lag (cup betydde noe den gang), men likevel utspilt.
https://www.mansfieldtown.net/news/2019/february/mansfield-town-3-0-west-ham-50-years-on/
_____________________________________
I dag var det hjemme mot Doncaster i Lge one og vi stilte med et halvt reservelag. 5 av de faste spilte, men resten var reserver.
Heldigvis var det ingen bananselgere å se på sidelinja - så det var vanskelig å tråkke på noen sleipe skall i denne.

I hvert fall etter 90 sekunder av kampen - for da ledet vi allerede 1-0. Det ble både 2 og 3 og 4-0 før dommeren blåste av.
https://www.whufc.com/news/articles/2021/january/24-january/extended-highlights-west-ham-united-4-0-doncaster-rovers

Da hadde vi satt innpå 3 unggutter hvorav 2 fikk sin debut - og Afoyalan satte inn en fin retur fra keeper.
Total dominans, med flikker, hælpasninger og lekre gjennomspill i hele kampen.
Som en treningsøkt på en sandstrand en varm sommerdag.
Doncaster hadde riktignok et flott skudd i tverrliggeren helt mot slutten, men det var i grunnen det hele.

Vi har nå 7 kamper på rad uten tap - hvorav de 5 siste er vunnet (3 i ligaen + 2 cupkamper).
5. runde blir enten borte mot MU eller Liverpool - noe som avgjøres i morgen.

Det blir selvsagt tøft, men vi hadde Liverpool i knestående da vi møtte dem på Anfield i oktober.
Helt til Saha kastet seg i bakken og fikk en teatralsk straffe. Så klarte de å snu skuta.

Vi hadde MU i samme knestående posisjon på London Stadium i desember. Helt til Pogba satt et flott skudd i nettet - og det snudde.
Problemet med målet var at ballen hadde vært ca 1 meter utenfor sidelinja før Pogbas skudd (jeg har et bilde på dette).
VAR følger ikke sidelinja - og linjemannen var mer opptatt av offside enn en ball som skrudde ut og inn på banen - høyt over hans hode.

Vinneren av runde 5 kan med litt hell i trekningen av 6. runde komme langt i årets FA Cup.
Bare i dette oppgjøret forsvinner 2 stk av trioen; WHU - MU - LIVERPOOL - og de beste forsvinner i rask rekkefølge.

Til og med Manchester C holdt på å ryke borte mot Cheltenham i Lge 2 i kveld. Fikk 3 mål helt på tampen og berget med det æren.
Guardiola var SVÆRT stresset på linja før dette skjedde.

Hilsen Hammers
Redigert 24.01.2021 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
petjapo
24.01.2021 kl 00:49 5858

Hmmm... TA indikerer vel at det må komme en reaksjon etterhvert. Gruer meg til hver kamp framover.

Hammers
26.01.2021 kl 22:18 5705

Borte mot Crystal Palace har vært en lei nøtt de siste årene, og vi har ikke vunnet der siden 2016.
I kamper der CP først tar ledelsen har de ikke tapt i de 30 siste tilfellene (syntes jeg reporteren sa).

Derfor et dårlig utgangspunkt etter snaue 3 minutter - da Fabianski måtte hente ballen ut av nettet.
Zaha fikk fritt spillerom på 18 mellom passive spillere - og ballen lå i hjørnet før pinten hadde sluttet å bruse i glasset.
Huffda, dette ble vel helst en gravøl - tenkte jeg.

Kun 5 min senere sto det 1-1 etter et fint angrep på venstre kant
Cresswell/Fornals med fint samspill. Fram til Antonio som "hooket" ballen over hodet og på pannebrasken til Soucek på 4. Kontant redusering.

Kvarteret senere ble Antonio lagt i bakken på 25. Frisparket tok Cresswell inn i feltet. På bakre dukket Soucek opp.....og 1-2.

Jubelen hadde ikke lagt seg før Antonio stormet gjennom etter en feilpasning. Han dundret ballen i stolperota fra 16 - ut langs streken og borte.
Vi overtok nå fullstendig. Massevis av herlig samspill der Benrahma endelig begynte å vise hva som EGENTLIG bor i ham.
Bedre enn etter 38. ble det ikke. Nytt herlig spill. Cress med skudd som gikk til Antonio som IGJEN satte ballen i den samme stolperota.
Målet GAPTE da mot ham! JEG var oppgitt og Antonio var trolig samme - for dette var utgjort!

1-2 til pause og CP ble stadig mer tafatte - samtidig som Benteke og Zaha ble stadig mer usynlige.
Sistnevnte bannet og svertet over alle avgjørelser og var allerede dritt sur! Verre ble han utover i kampen.
____________________
2. startet med et litt friskere CP. DET varte ikke lenge - og vi overtok. Duell etter duell ble vunnet og etter 58 toppet det seg på en måte.
Benrahma med innlegg til Antonio på 3. FEBERREDNING av keeper mens Antonio så mot himmelen. For en dag, tenkte han vel!

4 min senere NY 100%'er......men det ville seg ikke. CP var nå redusert til ballwatching smågutter som så ekte fotballspillere herje med dem.
Minuttet deretter fikk vi corner og et interessant forløp. Vår forsvarskjempe Ogbonna hvisket noe i øret til midtstopperkollega Dawson.
Deretter viste han 3 fingre mot bakken til Bowen som skulle legge inn. Her var det helt klart et trekk fra treningsfeltet på gang!

Bowen svingte inn, rett på skallen til nettopp Dawson og 1-3. Ogbonna kom lykkelig løpende bort for å gratulere.
For et samspill og for noen trekk som ble vist! Kampen fortsatte deretter i det samme mønsteret.

Etter 75 sto det 16-2 i sjanser for oss - hvorav 7 på mål. CP hadde tilsvarende 2-2.
Nå gjaldt det bare å la klokka tikke i vei. Det gjorde den, og 6 min på overtid fikk CP nok et trøstemål......til 2-3.
Det gjorde ikke noe som helst for kampen var over og vi hadde igjen vunnet borte mot CP - som ikke hadde tapt de foregående 30 m/første mål.

- Dagens kamp er trolig den beste jeg har sett av West Ham i år.
- Antonio kunne alene hatt minst 5 mål på sine kjempesjanser - inkl de 2 i stolpen. Da han misset den 5. hoppet han i været i frustrasjon.
- Benrahma begynte endelig å vise litt av seg selv.
- Her var det løping, samspill og gjenvinninger over hele linja.
- Dawson som ble hentet på lån fra Watford i Championsship må være årets KUPP. Her ligger en kjøpsopsjon på MILL £2-3. Garantert utøvd.
- Her så jeg INGEN svake punkter, men mye GLEDE! Ingen større enn den gleden laget viste da de ruslet av banen.
- Det med visshet om at de DA lå som nr 4 - før helgas hjemmemøte mot Liverpool.
- Fy F.. som jeg gleder meg - bare ikke dommeren lar seg lure av en Salah som kaster seg ned i feltet igjen - slik som sist vi møttes.

Hilsen Hammers.........som legger til at vi nå ligger 17 poeng + 21 mål bedre an enn i tilsvarende kamper i fjor!
VOW - sier nå JEG.........eller var det WOW det het......🤭🤭🤭!
Redigert 26.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.02.2021 kl 00:08 5515

I dag var det borte mot Aston Villa. Småvrient etter helgas tamme innsats mot Liverpool.
Personlig fikk jeg et vanskelig valg før kampen - og jeg måtte gå til en SEN endring i egen "lagoppstilling".
Den tradisjonelle hjemmedrakten måtte byttes ut. Kunne da ikke delta i "samme drakt" som Aston Villa spilte i.

Plukket heller ned min sjeldne bortedrakt fra veggen.
Den sjeldne drakten West Ham spilte med under sin treningssamling i Nord-Norge i 1989. Lys drakt, med ny reklame sydd over den gamle.
Sponsor ble endret ila sommeren, så de spilte sine 4 kamper med denne offisielle, men PROVISORISKE drakten.
Mitt eksemplar var den vår tidligere ytreløper, Mark Ward, spilte i med nr 7.
Et nummer jeg selv gjerne spilte med på lavere nivåer i mine yngre dager.

Nok om det. Dette ble en HERLIG fotballkamp.
Jesse Lingard debuterte etter sitt lån fra Manch U. Fra første stund virket det som om dette var den brikken som manglet der foran.
3 kvikke frontspillere med massevis av løpskraft. I dag fikk vi se et tempo ikke JEG har sett i de siste kampene.

0-0 ved pause. Aston Villa hadde den største sjansen, men SPILLET var det vi som hadde.

Etter kun 6 min i andre ledet vi 1-0. HERLIG spill der Antonio - Benrahma og Soucek kombinerte.
Sistnevnte med kontant skudd i hjørnet. Vår DEFENSIVE midtbanespiller som nå er lagets toppscorer med 8 mål.......😊!

5 minutter senere var Antonio og Lingard på ferde. Sistnevnte med skudd fra 9. Rett i kassa via keepers hansker.
0-2 og jubelen sto i taket. Det flotte spillet bare fortsatte etter samme mønster.

Forsvaret hadde steinkontroll og spesielt morsomt var det å se hvordan tjekkeren Coufal temmet Villas "kloke hode" - Jack Grealish!
Deres krative kraft ble tatt fullstendig ut av kampen - og han utrettet ikke noe som helst.

Dvs, han måtte bare komme seg unna Coufal og skiftet like godt side 10 minutter før slutt.
Sendte en herlig pasning mellom våre midtstoppere - og plutselig var det noe ukomfortable 1-2 som lyste mot meg.

Jeg behøvde ikke bekymre meg lenge, for kun 3 minutter senere kontret vi 3 mot 2.
Nok et herlig spill mellom de kjappe der foran. Soucek sendte en ball til Antonio. Han sendte den på tvers av feltet til Lindgard - og 1-3.
Igjen var keeper på den, men igjen var det VÅR og Jesse Lingards kamp.

I sin debut scoret Lingard 2 mål og satte fyr på hele rekka.
Spilleren som kun hadde ETT mål siden desember 2018 - da han slet rundt i MU-trøya. I dag var det PUR GLEDE!

Så glad som David Moyes og trenerstaben var etter kampen har jeg ALDRI tidligere sett.
Akkurat som de skjønte at de endelig hadde funnet et Missing Link for laget.
Det tror også JEG at de har - for dette var virkelig en NY GIV!

Vi ligger fortsatt på 5. Et par lag under som har 2 kamper mindre spilt, men vi er i høyeste grad med der oppe.
Uansett; sett mot de samme oppgjørene i fjor ligger vi NÅ 19 poeng + 23 mål bedre an - og det etter drøyt halvspilt sesong. Morsomme tider!

Hilsen Hammers
Redigert 04.02.2021 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.02.2021 kl 21:18 5225

Etter den glimrende seieren borte mot Villa midt i uka GLEDET jeg meg til dagens bortekamp mot Fulham.
Det første jeg alltid sjekket før kampstart; Hvem dømmer? Jeg gremmet meg da jeg så navnet;
Mike Dean. Hva skulle han gjøre DENNE gang - denne dommerstandens svar på "navnebror" Mr Bean!

Fulham åpnet friskt. Klar kontroll uten å skape stort. Det gjorde heller ikke vi - vi som nærmest så slitne ut fra start av.
Første omgang gikk på denne måten. Fulham best, men temmelig tannløse. Ikke uten grunn at ligger der de gjør. 0-0 til pause.

2. fortsatt som første avsluttet. Vi skapte minimalt foran - de tannløse hadde noen halvsjanser, men ingen store farligheter.
Kvarteret før slutt gjorde vi noen endringer i rask rekkefølge - og endret noe på formasjonen. Da bedret det seg.

Etter 90 viste dommeren 4 min tillegg.
Mike Dean hadde for en gangs skyld dømt eksemplarisk, men fortsatt 4 minutter igjen.
3 minutter senere fikk vi frispark i fin posisjon. Ballen ble lagt inn i feltet, men Mr Dean blåste i fløyta.

Først så jeg ikke hva som skjedde, men reprisen viste vanlig knuffing på den oppstilte linja.
Serberen Mitrovic gikk plutselig i bakken med "store smerter".........slik en serber SKAL gjøre når det er mulig å oppnå noe med overspilling.
Ja, overspilling - for da dommer sto ved skjermen var serberen frisk som en fisk - akkurat som ikke noe hadde skjedd.

Senere så vi at vår toppscorer, Soucek, prøvde å vende seg bort fra Mitro.
Mr Dean gikk til skjermen for å sjekke - og fant ut at dette var VIOLENT CONDUCT.
En albue som ved en tilfeldighet traff Mitro i skallen i vendingen.

Mr Bean trakk nå fram det røde kortet og Soucek lusket uforstående av banen.
Like uforstående som de fleste av dem som så situasjonen på skjermen.
Hvis ikke dette kortet blir anket og trukket skjønner jeg ikke noe som helst. I så fall det 2. røde på rappen fra Mr Bean som blir trukket.

Fyren bør snarest få en LANG pause fra rampelyset.
En oppmerksomhetssyk drittsekk som gjør det han kan for å få omtale og avisoverskrifter.
Hvorfor er det alltid HAN som får slik fokus etter sine tragiske avgjørelser - når få om NOEN andre i dommerkollegiet gjør det samme?
Ligaens desidert verste dommer - slik han nå har vært det i utrolig mange år!

Hilsen Hammers........som glemte å si at det endte 0-0!

PS; Glemmer aldri da vi spilte hjemme mot MU med Zlatan. De vant 2-0.
Zlatan scoret begge, men reprisene viste at Z sto ca 1 meter offside ved begge tilfellene.
Dommeren var også den gang Mr Bean - og han ble etter kampen belønnet med nedrykk og noen kamper i 2-3. div for sine elendige vurderinger.

Redigert 06.02.2021 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
06.02.2021 kl 23:52 5084

Savner sammendraget ditt etter LFC matchen. Du gledet deg jo vilt til den kampen
Hammers
06.02.2021 kl 23:59 5066

Tomas Soucek has released his own statement on social media following his sending off this evening.

The Hammer who has never been sent off in his career before told his Instagram followers “I spoke with @aleksandar_mitrovic_45 in and after the game and he said to me that our duel was fair, I thank him for that. Unfortunately, the referee had different opinion. Anyone who knows me knows I would never mean harm to another player. I am sorry for this moment in the otherwise great season. Really nice fair play moment from Aleksandar 👍”.

Sky Sports pundit Jamie Redknapp telling viewers “What is happening to our game? We all love football, but when you see decisions like that… you can blame Mike Dean, VAR, whoever you want. What is he seeing there? He goes over to the screen and still decides to give him a red card. He’s tried to get his arm out of the way. Mitrovic has tried to grab him, and he lifts his arm to get it out of the way, and completely by accident he catches him. What is football coming to when we give that as a red card? Even the players can’t believe it.”

Hilsen Hammers............som kan tenke seg til at det er Mr Bean som til slutt ender med det røde kortet!
Redigert 07.02.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.02.2021 kl 13:37 4850

West Ham United can confirm that Tomáš Souček’s red card in Saturday’s Premier League fixture against Fulham has been OVERTURNED on appeal.

Mike Dean was universally criticised for showing a red card to Tomas Soucek late on in the game at Craven Cottage on Saturday.
The Czech midfielder made very light contact with Fulham’s Aleksandar Mitrovic with his elbow, and after it was flagged by Lee Mason on VAR Dean consulted the pitchside monitor before giving Soucek his marching orders.

In the last hour the FA independent panel overruled Dean’s decision meaning they accept the referee made a clear and obvious error leaving Soucek to play on Tuesday night in the FA Cup.
__________________________________

Som vi skjønner; Mr Bean begynner å bli overarbeidet og sliten.
Etter onsdagens cupkamp får han seg derfor en "velfortjent ferie" - av ukjent lengde.

En "Mr Bean på ferie - Vol 2".

Hilsen Hammers
Hammers
10.02.2021 kl 00:51 4722

Kveldens bortekamp i FA Cupens 5. runde endte med tap 0-1 - etter ekstraomganger.

De første 25 "eide" MU - uten å skape noe som helst av STORE farligheter.
Vel, en rekyl i stolpen var det, men ellers ikke noe.
Resten av kampen var ganske så jevn. Avgjørelsen falt 8 minutter ut i første ekstraomgang.

Vi hadde et bra angrepsforsøk, men normalt solide Declan Rice rotet det til. Leverte et ELENDIG ballmottak og MU kontret.
Det endte til slutt med mål da det meste var i ubalense der bak. Et par spillere klarte ikke å klarere skikkelig - og ute av cupen var vi.
Absolutt ingen krise - og man kan konsenterere seg om ligaen.

Det som KAN vise seg å være en aldri så liten krise er at vår mulige Hammer of the Year, Ogbonna, fikk seg en stygg smell i ankelen tidlig i kampen. Måtte ut etter drøyt 10 minutters spill. Foten kunne heldigvis tråkkes på. Altså ikke brudd.

Erstatteren Diop spilte en god kamp sammen med suverene Dawson som midtstopper.
MU fikk ikke til noe som helst - bortsett fra det ulykksalige målet. Hjemme mot Sheffield U i ligaen førstkommende helg er LANGT viktigere.

Hilsen Hammers

PS; Klarer ikke å slutte å forundre meg over denne Dawson.
Kom sist sommer på LÅN fra Watford i Championship og er nå helt KONGE som midtstopper. Har til og med scoret 3 mål fra den posisjonen.
Mener å huske at det er en opsjon om kjøp på £ 2-3 mill. Et HELT KLART "løp og kjøp" objekt som nok blir kjøpt når fristen nærmer seg.
Redigert 10.02.2021 kl 01:07 Du må logge inn for å svare
Hammers
15.02.2021 kl 23:48 4541

Så var det tid for TOPP mot BUNN - og det på hjemmebane for TOPPEN. Altså hjemme mot Sheffield United.
Riktignok med et noe svekket lag. Et lag som ga meg flashback til min barndoms bok om Gullivers reiser der hottentotter møtte kjemper.
Ja, slik var det på sett og vis - for vi hadde KUN spillere rundt 1,75 der framme men Sh U stilte med kavaleriet rundt 1,90.

Det åpnet med et BRAK etter 4. Straffe til oss. Dessverre begynte VAR å krangle med dommeren - og VAR bestemte.
Det ble dømt en cm offside i forkant. Dermed fikk vi likevel ikke årets første fra krittmerket.

Ganske jevn kamp utover. Vi hadde det konstruktive spillet mens Sheff U hadde noen ufarlige småsjanser.
Hottentottene hadde en helt klar plan som gikk ut på å KONTRE kjempene i senk. Etter 39 kom det store gjennombruddet.

Vår nye "evighetsmaskin" som kom på lån fra Man U snappet ballen. Full fres framover. Spilte vegg og ble bøllet over i feltet.
Straffe - og denne gangen var det ingen tvil. Den eneste tvilen var hvem som skulle ta den. Lingard VILLE - men kaptein Rice SKULLE.
Kapteinen fikk det som han ville og knallhardt ned i venstre hjørne. Årets første straffe for oss - og årets første for Rice.
1-0 til pause og vi lå som nr 4 på tabellen.

2.omgang startet flott fra gjestene. Mye spill, men minimalt med store sjanser.
Likevel måtte Fabi være på topp etter 52 da han mesterlig parerte en småvrien situasjon til corner.

Kvaliteten var det som sagt vi som sto for og 5 minutter senere kontret vi igjen. Det endte med skudd fra Bowen som ble parert til Corner.
Den havnet rett på hodet til vår lengste mann - Diop - og så satte også HAN inn sitt første. 2-0 og skuldrene falt ned på knærne.

Nå hadde vi full kontroll. Forsvarte oss glimrende og kontret stadig vekk.
Etter 73 var vår fantastiske h. back, Coufal, alene med keeper. Skjøt hardt fra 7 da han ikke fant noen medspiller. Keeper parerte mesterlig.
Uheldige Coufal - som i den forrige kampen (mot Man U) hadde en knallhard heading i tverrliggeren fra ca samme posisjon på stillingen 0-0.
Kun et spørsmål om tid før også han får årets første.

Etter hvert gikk det mot full tid. Den utmerkede dommeren, Simon Hooper la til 6.
Etter 5 av 6 hadde innbytter Benrahma tatt på seg danseskoene. Flotte finter og lurerier - før ballen ble trillet til innbytter og sideback Fredericks.
Også han ville være med på leken og satte ballen kontant i nettet fra 16. Med det ble det et ekte Hat-trick i årets første på 3 spillere.
Siden også straffen var årets første legger jeg den til som bonus. At Rice tok den var vel historiens første?

Vi ligger med det fortsatt på 5. siden Chelsea gikk forbi på målforskjell i den påfølgende kampen.
Kun 4 poeng bak Manchester U på 2 og Leicester på 3. Sistnevnte slo vi forresten 3-0 på bortebane i den første kampen.
Spennende tider og til helga er det ny hjemmekamp. Da mot Spurs.......som ligger 6 poeng bak og en kamp til gode!

Hilsen Hammers..........som med det har bevist at det ikke er STØRRELSEN det kommer an på - men teknikken.......🤭🤭🤭
Målene har du her; https://www.youtube.com/watch?v=pzeGHXnv6rE (redigerer senere inn "en utvidet" når den foreligger)

Høydepunkter (ca 9 min);
https://www.whufc.com/news/articles/2021/february/16-february/extended-highlights-west-ham-united-3-0-sheffield-united
Redigert 16.02.2021 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.02.2021 kl 18:39 4261

Ikke noe er som de spennende kampene mot vår forhatte motsander i hvitt fra de nordlige delene av London. Selvsagt Tottenham.
Det første møtet endte til slutt ENORMT med sine 3-3. Utligning av Lanzini da 30 sekunder at tillagt tid gjensto.

Målet var utrolig vakkert, det kom helt til slutt - og Tottenham hadde ledet 3-0 da kun 8 minutter gjensto av ordinær tid.
Med denne samlede kombinasjonen kan jeg ikke tenke meg annet enn at dette blir årets mål i England denne sesongen.

Nok om det; i dag ny kamp. En "løs og ledig" Mourinho entret banen med et smått hånlig drag om munnen.
Selvsagt, for han skulle møte gutta fra østkanten - vise hvem som var størst og best - og han skulle gi David Moyes nye vonde opplevelser.
En Moyes som aldri hadde slått portugiseren på de 15 tidligere oppgjørene - uansett hvilket lag som var i bildet.

Etter 21. virket ikke JM like glad - der han sto på linja og 12 min deretter var han FLY FORBANNA før han fikk tilsnakk av dommer.
Om det motsatte oppgjøret var spennende var dette ULIDELIG!
Var helt skjelven da dommeren til slutt blåste av - og jeg frøs absolutt ikke.

Hva som skjedde ser du HER;
https://www.whufc.com/news/articles/2021/february/21-february/goals-west-ham-united-2-1-tottenham-hotspur
Jeg redigerer inn et utvidet sammendrag når dette er klart - trolig i morgen formiddag.

I det utvidede får man sett mye av dramatikken - får jeg håpe.
Spennende saker - slik det skal være i et lokaloppgjør når "byens beste" skal kåres!

Hilsen Hammers
Redigert 21.02.2021 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
halvpris
21.02.2021 kl 19:34 4168

Ja best i byen hehe, År og dag siden sist. Men bra fotball spiller de.

Gunners
Slettet bruker
22.02.2021 kl 01:31 3991

He..he...
Kjenner meg igjen. Plagsomt å se motstanderne i Claret and Blue.

Ellers godt å se hvordan Lingard fant seg til rette på laget!
2 mål i debuten er bra!
Og 3-1 borte mot Villa var også bra!
Redigert 22.02.2021 kl 01:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 01:54 3973

Spennende igjen mot Spurs!
Men det holdt...
Og Lingard scoret igjen!

Det er stort at vi er byens beste! Og nr. 4 på tabellen. (Så lenge det varer...)

I'm forever blowin' bubbles!


(Klarer ikke å dele ditt syn på Spurs som "vår forhatte motstander". Hat passer ikke inn i et London-derby - eller i fotball generelt. De seriøse fotballtilhengere setter pris på god fotball uansett. Greavesy og Bobby lærte med det!)
Redigert 22.02.2021 kl 01:56 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.02.2021 kl 10:17 3835

Utvidede høydepunkter følger, og FULL dramatikk som varte helt til dommeren ENDELIG blåste av;
https://www.whufc.com/news/articles/2021/february/22-february/extended-highlights-west-ham-united-2-1-tottenham-hotspur

Det voldsomme kuttet Soucek fikk i panna er ikke tatt med, men se det nedenfor e/45 sek ut i klippet.
Tidvis store mengder blod - og et av de verre tilfellene av overflateskader; https://www.youtube.com/watch?v=nNnm4jRcojs

Hilsen Hammers
Hammers
27.02.2021 kl 20:28 3664

Så var det Goliat mot David på Etihad Stadium. Manchester C som hadde malt som en evighetsmaskin de siste månedene.
Her var det NULL forhåpninger fra start, men man kunne håpe på en uavgjort på en god dag med skyfri himmel.

Også DET virket litt vrient da lagoppstillingen kom.
Reservekeeper Randolph på 33 i mål og den unge Ben Johnson uten/lite spilletid på venstre back/midtbane.
Fabianskis arm hadde blitt tråkket på under gårdagens trening - og dermed var han ute av kampen.
Huffamei for en oppgave - med et klart svekket lag.

Johnson på nylig 21 hadde en forferdelig start.
Etter 20 minutter hadde han 5-6 enkle pasninger som gikk rett til City-spillere. Deretter nr 7 og 8. Alt han "tok i" gikk til motspiller.
Jeg himlet med øynene og kom med noen verbale utbrudd med 16 eller 18-års aldersgrense.
At han også lagde et par frispark i farlig område og fikk tidlig gult kort gjorde ikke innsatsen bedre.

Medspillerne hadde registrert det samme som meg - og de unngikk å spille til ham når det fantes alternativer.
Etter 30 kom De Bruyne fram på ungguttens side. Han som sto passiv på mellomdistanse.
De B fikk upresset lagt inn i feltet - og en like passiv Randolph ble stående på mellomdistanse i feltet.
Han fikk noen fingre på ballen som ble headet lekkert i mål. Det var Citys første sjanse. Målsjansene var det hittil vi som hadde stått for.

Det fortsatte vi med etter kalddusjen.
Ingen større enn etter 39 da vi fikk se en flott kombinasjon av Coufal-Lingaard og til Antonio som headet i stolpe og ut.
Det er ingen lag i PL som denne sesongen har så mange metalltreff som det West Ham har!

3 minutter deretter fikk vi endelig lønn for strevet. Den samme trioen kombinerte flott og åpnet Citys forsvar fullstendig.
Coufal stormet mot feltet. Inn til Lingard med et skudd som Antonio lett bredsidet inn fra 2 meter. 1-1 til pause.
___________________

2. omgang var kun 3 minutter gammel da Randolph satt på kne i feltet. Hva F.. er det som egentlig skjer, tenkte jeg.
Helt klart skadd - og den enda eldre og normalt enda svakere Martin på 35 varmet opp. 33-åringen kom seg imidlertid igjen - og fortsatte.

Nå begynte vi etter hvert å fa litt tak på City. Forsvaret var som en granittblokk og kontringsviljen var stor. Optimismen økte.
Det varte til det 68. minutt. Igjen angrep City vårt svake punkt - og igjen var han passiv mot langt garvede konkurrenter.
Ballen enkelt slått forbi ham og ut til 11 der Stones satte den kontant i nettet. Nok en fin prestasjon av mesterne.

Deretter skjedde det ikke så mye - bortsett fra nok et herlig angrep fra West Ham da 30 sekunder av tillegstiden gjensto.
Lingard igjen involvert. La inn til midtstopper Diop på 16. Headingen var en midtstopper verdig og godt utenfor.
En stor sjanse var det, men som sagt en midtstopperheading. Ikke mot mål og ikke mot Soucek som snuste på den ved bortre stolpe.

Det ble tap 2-1, men egentlig en stor seier med det spillet og den innsatsen som ble lagt ned.
Husk, dette var en lag sammensatt av spillere fra "Nille" som møtte slike som var handlet inn for godt over milliarden på eksklusive magasiner.

Hadde Fabianski stått i mål som forventet - og unggutten ikke hadde spilt tror jeg faktisk at vi MINST hadde fått med oss 1 poeng.
Ja, for suverene MC ble stort sett redusert til "balltrillere" mellom 20 og 50 fra vårt mål - og de fikk i utgangspunktet ikke til noe som helst mot et herlig kollektiv!

Hilsen Hammers......som gleder seg til neste. Hjemme mot Leeds mandag den 8. mars. Nå blir det "langfri", skadepleie og finpuss!
Redigert 27.02.2021 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.02.2021 kl 21:11 3612

Også David Moyes var storfornøyd etter kampen (rull ned til under midten);
https://www.bbc.com/sport/football/56135047

Målene og den store sjansen til West Ham like før slutt;
https://www.whufc.com/news/articles/2021/february/27-february/goals-manchester-city-2-1-west-ham-united

Hilsen Hammers.......som redigerer inn extended highlights når de foreligger. Trolig i morgen formiddag;
https://www.whufc.com/news/articles/2021/february/28-february/extended-highlights-manchester-city-2-1-west-ham-united
Redigert 28.02.2021 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.03.2021 kl 00:36 3258

Før dagens kamp mot Leeds følte jeg meg 100% sikker på seier - og skjønte ikke helt den haussingen av bortelaget som flere drev på med.
Dette inkluderte også TV 2 Sport Prem Studio - der min gamle helt - Trevor Morley er herlig å høre på med sine "rett fra levra" meninger og kommentarer. Det som bekymret meg MEST før kampstart var at vår verste dommer skulle dømme kampen.

Mike Dean som utviste Soucek sist han dømte oss.
Et rødt kort som deretter ble trukket tilbake av høyere myndighet - som så sendte Mr Bean i tenkeboksen som passe straff.

Nok om det - nå var det Leeds.
Alt var rigget og klart til avspark. Drakta var på, pinten var på plass og min barndoms kuleramme fra 5-års alderen sto klar. Dette skulle bli FEST!

Kampen startet i et frenetisk tempo - og spesielt bortelaget var på hugget. Jeg likte ikke helt det jeg så - for DETTE var da ikke MIN plan?
Etter 6 fikk Leeds en ball i nettet. VAR viste heldigvis at noen cm kom oss til gode mtp offside. Annullert.
Jeg feiret med en slurk, men hadde ikke før satt glasset fra meg før nr 2 var inne. Nå var ballen noen cm utenfor banen i nest siste trekk.
Annullert igjen - og NY feiring. Jeg likte ABSOLUTT ikke helt det jeg så! Så langt likevel berget av max 10 cm - til sammen!

Etter 13 kunne man se en fly forbanna Moyes på sidelinja etter nok en feilpasning fra en av våre.
Uvanlig fra DEN kanten, men han viste tegn til at spillerne måtte roe ned. Ikke være med på det frenetiske spillet Leeds la opp til.

Tror det hjalp, for etter hvert begynte vi med planmessigheter. Etter 18 var Soucek frampå med en heading som gikk 5 meter utenfor.
Minuttet senere danset Lingard inn i feltet og ble tatt.

Mike Dean dømte straffe til oss - trolig mot hans vilje, men med historien om Soucek i bagasjen våget han neppe annet!
Vår andre straffe for sesongen - og begge skapt av den utlånte MU-spilleren.
Joda, han har lært noe triks i den klubben i ligaen som vel har fått flest straffer av alle?

Keeper reddet L's skudd. Returen var han imidlertid sjanseløs på - og 1-0.
Resten av omgangen EIDE vi. Leeds så tidvis ut til å miste ALL formasjon - og å gå fullstendig i oppløsning når vi kontret i høyt tempo.
Egne gjenvinninger over hele banen var en fryd å se på. Som å stjele godterier fra småjenter var det - på selveste kvinnedagen.

Etter 28 fikk vi corner. Cresswell perfekt inn og vår 2. eminente lånespiller satte headingen herlig i nettet.
Hvem andre enn midtstopperen Craig Dawson. Skar gjennom - og KONTANT i nettet til 2-0.

Hans 4. scoring for sesongen. Spilleren som har holdt forsvaret potte tett og samtidig puttet på 4. Mannen med en option to buy for ca £ 2-3 mill. En jeg har skrytt storveis av i flere innlegg - og som er en GAVEPAKKE fra Watford for den avtalte summen.

2-0 og full kontroll.
Noe overraskende kunne man likevel se en like forbanna Moyes etter 40. min. Denne gang for å ha gitt bort et innkast.
Klart at det settes store krav til spillerne på dette laget!

Kampen gikk mot pause. Etter 45 det ble corner til oss.
Assistkonge Cresswell fra sideback med nytt innlegg på hodet til Dawson. Denne gang i stolpen og ut. Utrolig nære 3-0 fra midtstopperen.
_____________________
2. omgang åpnet på sett og vis som 1. Bortelaget var offensive - med 2 nye spillere på banen.
Bamford med livsfarlig skudd like utenfor bortre stolpe. Nok en tankevekker fra oss som tok alt for gitt.

4 minutter etter det igjen var det vi som var frampå. Fornals med herlig skudd fra 22. Tverrligger og ut. Vårt 18. treff i metallet denne sesongen.
INGEN andre lag har så mange av det slaget som oss.

Deretter flere gode sjanser begge veier. Likevel ingen så store som etter 85 minutter.
Leeds skapte "flipperspill" inne i vår 5-meter. Til slutt var det Craig Dawson som ordnet opp på streken - og som sørget for at det fortsatt sto 2-0. What a player! Vi snakker snart om "årets signering" fra Moyes sin side.

Det gikk mot slutt - og 3 minutter ble lagt til.
Etter 93 kunne man ENDLIG se David Moyes gjøre en antydning til å trekke på smilebåndet!
Joda - det boblet nok innabords for ham - for dette var NOK EN solid innsats fra hele laget. En han var kjempefornøyd med.

Vi er nå nr 5 på tabellen - og med 1 kamp til gode på SAMTLIGE over.
Neste kommer fk søndag. Borte mot Manchester United. For dem en kamp mellom 2 Europaligakamper mot Milan.
Hvilket lag stiller de DA med i Prem Lge? Uansett; Dette blir et UTROLIG spennende oppgjør. Et jeg faktisk gleder meg til!

Fordi; Personlig ser jeg ikke bort fra at vi kan overraske stort i den kampen.
Ja, for MU har knapt scoret et eneste mål i åpent spill så lenge JEG kan huske. Dvs - de fikk et i sin siste kamp, men......
Ellers går det mest på straffer og fiksfakserier.

Her målene + et par andre høydepunkter; https://www.youtube.com/watch?v=ykLZhwmUORg

Hilsen Hammers




Redigert 09.03.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.03.2021 kl 13:29 3087

Ikke noe er som "Extended Highlights" etter en solid seier.

Mange herlige sjanser å se - for begge lag:
https://www.whufc.com/news/articles/2021/march/09-march/extended-highlights-west-ham-united-2-0-leeds-united

Hilsen Hammers
Hammers
15.03.2021 kl 10:23 2966

Mot Manchester U skjer det alltid noe dritt.
- Enten scorer de når spillere står i offside (Eks Zlatan x 2)
- Eller så scorer de etter at ballen har vært en meter utenfor banen (forrige klamp).
- Eller de får utrolig tvilsomme straffespark (hele tiden)......
- Eller som i går. Da klarte vi til og med å forære dem et perfekt selvmål. Årets første fra oss - servert MU.
- Utrolig hva som skjer i de kampene og alltid til MU's fordel.

Totalt sett var MU best. I hvert fall i starten, for med en ultradefensiv inngang til kampen hadde vi ikke en eneste sjanse i første.
United scoret, Moyes tok grep i form av 2 spillebytter og ny formasjon.

Merkelig at han ikke hadde gjort dette tidligere, for med ett KUNNE vi spille igjen.
Likevel ingen store sjanser og det endte med det ene selvmålet.
https://www.whufc.com/news/articles/2021/march/15-march/extended-highlights-manchester-united-1-0-west-ham-united

Fortsatt nr 5 - med en kamp til gode på de 3 nærmeste over oss.
Det er nå kun 10 kamper igjen - fordelt på like mange hjemme som borte.
- Hjemmekampene er perfekte - og i rekkefølge; ARSENAL - LEICESTER - CHELSEA - EVERTON og Southampton.
- Hjemme mot de lagene som ligger rundt oss.

Bortekampene er OGSÅ perfekte; WOLVES - NEWCASTLE - BURNLEY - BRIGHTON - WBA
Ingen av kanonene, og lag som etter hvert ikke har noe som helst å spille for etter hvert som nedrykk blir avgjort i tiden framover.

Hilsen Hammers
Tradinator
15.03.2021 kl 10:30 2942

De har imponert i år, men når Gunners kommer på besøk neste gang må dere møte opp, vi er på hugget nå:-)
Slettet bruker
15.03.2021 kl 10:34 2927

Artig at West Ham gjør det så bra. Kan hende ender sesongen med at de blir beste London klubb? Ikke umulig det. Nyt øyeblikket, og lykke til videre!
Hammers
21.03.2021 kl 21:57 2493

Arsenal har sjeldent vært et "lykkelig møte" for West Ham. I dag kom de til London Stadium.

Kort fortalt;
DE ble rundspilt de 32 første minuttene - og VI ledet 3-0.
5 min senere sto det 3-1 etter at Arsenal hadde kommet sterkere tilbake. Det holdt seg til pause.

6 min ut i 2. sto det 3-2. West Ham hadde scoret SAMTLIGE mål! Utrolig.
20 min deretter var det 3-3. Nå var det West Ham "dødaren" Lacazette som slo til.
Dette ble sluttresultatet. Noe skuffende, men til slutt kunne begge lag vunnet.

Resten overlater jeg til "extended highlights" som trolig kommer i morgen formiddag. Jeg legger det ut her.
Dette var en UTROLIG SPENNENDE og intens kamp med STORE sjanser begge veier.

På sett og vis var det kanskje et fair result.........selv om vår "stolpekonge" (Antonio) hadde en kanon i metallet da målet gapte mot ham.
JØSS - hvor slaktet Arsenal da kunne blitt.......på stillingen 3-2 og kun 15 +3 igjen.
Fortsatt nr 5, men to nye poeng glapp!

Hilsen Hammers

PS; "Dagens mest kontante mål" var det vår ene midtstopper, Craig Dawson, som sto for.
Satte ballen knallhardt i krysset fra 6. Hans 2. i feil mål på to kamper......!
Likevel; Når han har spilt ca 60 min av neste kamp har han nok spilletid for at vi kan kjøpe ham for avtalt pris på ca £3 mill.
Et KANONKJØP til den summen!
Redigert 22.03.2021 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Tradinator
22.03.2021 kl 07:56 2348

Fantastisk match å se på. Mitt lag våknet 30 minutter inn i kampen og fra da av var de gode med unntak av Auba som er helt død for tiden. Martin Ødegaard banens gigant, lå bak alt vi produserte og ser ut som million dollar akkurat nå. Arsenal måtte nok vunnet for å få kontakt, nå blir det utenfor topp seks, men med en gjeng ungutter i fremste rekke som lover meget bra fremover. Neste år er vi tilbake i topp 4.
Hammers
22.03.2021 kl 09:12 2306

Høydepunktene kommer her.........og jeg skal si det var mange av dem;
https://www.whufc.com/news/articles/2021/march/22-march/extended-highlights-west-ham-united-3-3-arsenal

Hilsen Hammers
Hammers
05.04.2021 kl 23:57 2151

Herlig bortekamp mot Wolves avsluttet denne serierunden.
Spenningen varte til siste sekund, men vi holdt til slutt ut med "spillere på krykker" + kalde hoder!
En utrolig prestasjon med 3-2 etter at flere nøkkelspillere var/ble skadd utover i en spennende kamp.

Ledet 3-0 etter 38, men som sist mot Arsenal fikk også Wolves et mål før pause.
Så kom det enda et til 22 min før slutt. Deretter ble det hele en nervepirrende opplevelse.

Nok en gang var en suveren Lingard nøkkelspilleren for oss.
Jeg legger inn highlights etter at de foreligger i morgen formiddag - og høydepunkter var det flere av!

Med dagens seier tok vi steget opp på 4.plass foran neste ukes hjemmemøte mot Leicester.
Mest spennende hvilket lag man da klarer å stable på beina.

- Rice er ute i flere uker.
- En sprelsk Antonio måtte gi seg etter en halv time. Hamstring igjen = trolig lengre fravær.
- Soucek fikk seg en smell, men blir han klar?
- Hva med Lingard som også hadde problemer med strekk de siste minuttene?
- ALLE spillere som burde vært med i neste kamp - som blir av det krevende slaget.

Hilsen Hammers.
Redigert 06.04.2021 kl 01:18 Du må logge inn for å svare