FERD ØKER I LERØY !!

Slettet bruker
FISK 12.12.2020 kl 13:36 940

har vi lest i den senere tid.

Så kommer vi til spørsmålet !

Har dette noen sammenheng med denne linken ?

https://finansavisen.no/nyheter/sjomat/2020/12/11/7597408/norge-truer-med-a-stenge-eu-fiskere-ute-fra-norske-farvann-fra-nyttar

Hva blir konsekvensen hvis avtale med EU ikke lykkes ?

Eller hva blir konsekvensen hvis avtale oppnås ?

Eller har ikke dette noen sammenheng ?

Det var alt, takker for mulige kommentarer !

Bybonden....
Redigert 20.01.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
12.12.2020 kl 13:51 914

Jeg mener den gamle avtalen gagner EU mer enn Norge. Hvis EU blir utestengt fra norske farvann, vil de i større grad bli mer avhengig av import fra Norge. Island kan ikke alene forsyne hele EU, og Spania er svært avhengig av å få fiske i norske farvann. Storbritannia er allerede svært avhengig av import, uansett om de får til en avtale eller ikke. Både EU og Storbritannia kan komme til å strekke seg langt for å sikre en avtale, og den nye avtalen vil måtte gagne Norge mer, ellers vil det være bedre for Norge at det ikke blir noen avtale.
milk
12.12.2020 kl 14:04 879

Det var ikke "bare bare" dette! Viktige spørsmål som man kanskje ikke reflekterer over. Andresen og Ferd har relasjoner til Møgster og DOF. Møgster er hovedeier i AUSS som igjen er hovedeier i LSG. Jeg tror Andresen vet litt mer enn oss andre når det gjelder LSG. Jeg tror Ferd kan være en såkalt "bjellesau" i så måte.. Hvis det ikke oppnås enighet med EU, er det nærliggende å tro at kvotene økes til de norske båtene. LSG har en brukbar båt flåte etter oppkjøpet av Havfisk. Gadus båtene er moderne og effektive båter. Det vil også bli gode muligheter med økende salg og bedre priser på foredlet fisk til EU. LSG kjøpte jo også opp NWSF så de vil jo dra fordeler av dette...
milk
16.12.2020 kl 07:05 662

Norge "feiger ut" ovenfor EU!!!!!!!