FRONTLINE

shipanalyse
FRO 13.12.2020 kl 14:50 4864

Positive signaler for Frontline-ser nivåer opp mot 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Spartan
13.12.2020 kl 19:14 4521

Ja, vi ser nok 70 før eller siden, er en syklisk aksje på billigsalg, men jeg tenker det fint kan ta flere måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
13.12.2020 kl 20:21 4294

Jeg som prøvde meg på trading. Valgte å selge FRO for å gå inn i Avance. Jaja oppsiden i Avance er større enn i FRO. Men siden jeg valgte å ta tapet i FRO så kommer den sikkert til å gå til himmels de neste 3 månedene. Men er TCene til FRO noe å skryte av? Mener å ha lest at de var på 22.6K.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
21.12.2020 kl 20:36 3646

Ratene for olje shipping har stigit ganske mye siste periode, Noe som ikke reflekteres i kursen. Tror nok det finnes en stor oppside hos Frontline inn i 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 14:04 3257

VLCC +16% to $17k/d
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 23:23 2979

VLCC +6% to $19k/d
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
27.12.2020 kl 18:29 2423


No reason to worry...... VLCC for 2021 er nettopp nedjustert til $26.6K/dag fra $31.3K/dag:

Tankers – Analysts cutting tanker estimates…
In a fresh Bloomberg survey, shipping analysts have cut estimates for almost all tanker segments for the next two years, following a soft trend in rate developments in Q4 due to a lack of activity on the back of the drop in oil production and consumption earlier this year. For 2021, leading analysts expect VLCC rates to average USD 26.6k/d, which is 15% below the USD 31.3k/d estimate in September.

In 2022, rates are expected to increase to USD 35.9k/d, which is down 4% from estimates in September.. The estimates compare to Arctic expectations of USD 32k/d in both 2021 and ’22.

For Suezmaxes, rates are expected to average USD 21.6k/d (-16% vs September estimate) in 2021 and USD 26.5k/d (-5%) in 2022, while Aframaxes are expected to earn USD 17.6k/d (-11%) in 2021 and USD 20.8k/d in 2022.

Product tankers have seen similar negative revisions, albeit somewhat smaller changes. LR2 rates are expected to average USD 20.7k/d next year, which is down 6% from September, and USD 21.2k/d (-0.2%) in 2022. MR rates are expected to earn USD 15.8k/d in 2021 (-8%), and analysts expect 2022 earnings to be USD 16.6k/d (+1.4%).

Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2020 kl 19:39 2288

Hvis du mener oppsiden er større i Avance kontra Fro da skjønner jeg ingen ting.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
27.12.2020 kl 21:04 2043

Når FRO valgte å ikke betale utbytte for 3Q ble jeg med andre skuffet, når de oppgir 22600 på TC for Q! betyr det mindre penger i kassen, verdensøkonomien kommer nok til å ligge brakk i 2021 som i år så etterspørselen etter olje kommer til være stabil, ikke forvent noen hopp, dvs økt etterspørsel av frakt av olje.

Frakt av LPG og LNG har vært sterk i Q4, Avance har nok TC på 62K men noen i spot også som drar nytte av de rekordhøye ratene. Avance har BE på 42K så her seiles det inn Cash så det holder, BW group er enig med meg der med sitt siste aksje kjøp. Futures fremover vil holde seg sterk.

Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2020 kl 21:10 2012

Er det stor oppside i en aksje når raten er meget høy?
Er det stor oppside i en aksje når raten er meget lav?
Hvor hvilken veg går aksjene når raten som er meget høy blir lavere, eller raten som er meget lav blir høyere.

Vi har nok stikk motsatt tilærmimg til dette
Jeg ser langt høyere potensiale i Fro en i Avance, men det skjer nok neppe i morgen.

At fro skulle kutte utbytte i dagens marked burde ikke overaske noen om de fulgte litt med
Man betaler ikke utbytte når en ikke har inntjening, bare useriøse selskaper gjør det, den tiden er definitivt forbi i JF selskapene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
27.12.2020 kl 21:31 1942

Når flybransjen kommer til hektene igjen, om kanskje "2 år" og folk begynner å fly igjen da vil etterspørselen etter frakt av olje bedre seg, markedet priser det deretter, ratene også.

Frakt av LPG og LNG har gode tider og vil ha det fremover da det er Covid-19 tider over hele verden og hele verden skal bli grønnere.

Om du kaller OET for et useriøst selskap får være din mening, de betaler utbytter hvert Q, er vel finansiert og min favoritt innen frakt av olje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare