Er det nå man skal kjøpe Link Mobility Group


Link har falt jamt og trutt siden noteringen i Oktober med bunn 8 Desember .ser positiv ut nå. Hva mener folket?
Redigert 21.01.2021 kl 09:25 Du må logge inn for å svare

Analysesjef Lars-Daniel Westby i SpareBank 1 Markets har har 12 favorittaksjer for desember. En av disse 12, er Link. Publisert 9. des. 2021 kl. 11.24 i FA.

Atter et lite oppkjøp fra LINK;

LINK Mobility Group Holding ASA acquires Altiria in Spain

Oslo, 14 December 2021. LINK Mobility Group Holding ASA (LINK) has today acquired the Spanish self-sign up (SSU) company Altiria TIC, S.L. (Altiria).

Altiria was founded in 2002 and is headquartered in Madrid. The company is active in the A2P market in Spain and also has some activity in other Spanish speaking countries through its web-based go to market business model. Altiria is the market leader within NGOs in Spain.

The acquisition will be complementary to LINK’s current business in Spain and provide multiple upsell opportunities to Altiria customers. Key personnel will join LINK and are motivated to further advance the strong Altiria brand in the Spanish market.

“I’m excited for Altiria to join LINK. The acquisition will enable LINK to expand in the Spanish market through upselling opportunities and a strengthening of our SSU offering”, says Guillaume Van Gaver, CEO of LINK.

“Our acquisition by LINK will evolve Altiria into a leading CPaaS operator in the Spanish market. Given the rapid changes in the industry, we are very pleased to join the enterprise CPaaS leader in Europe ensuring our future growth”, says Juan Jesus Yubero, CEO of Altiria.

The transaction values Altiria at an enterprise value of EUR 2.5 million, implying a forecasted 2021 EV/EBITDA multiple of 5.8x including already implemented synergies. The purchase price was settled with 50% in cash and by 50% in shares in LINK. LINK has today resolved to issue 713,186 new shares at NOK 20.36766 per share, representing the volume weighted average share price during the last 10 trading days. The new shares are subject to a customary lock-up period for 3-months, however, each of the sellers are entitled to sell up to 50% of their portion of the new shares subject to customary restrictions. The transaction is deleveraging for LINK.

LINK will register the new share capital increase with the Norwegian Register of Business Enterprises and issue a separate announcement when the registration of the share capital increase has been completed.

Following registration of the share capital increase with the Norwegian Register of Business Enterprises, LINK will have a share capital of NOK 1,471,261.270 divided into 294,252,254 shares, each with a nominal value of NOK 0.005.


For further information, please contact

Tom Rogn, VP Investor Relations
+47 94 85 56 59
tom.rogn@linkmobility.com

Dette vil vel sette fart i aksjen👍


20,36,snitt siste 10,fair👍
Redigert 14.12.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Autolock
16.12.2021 kl 17:15 3743

Rødt i dag å ja. Gratulerer med dagen.

Fra kr 60 i februar til kr 19 nå... Er bunnen nådd? Merkelig liten interesse for selskapet, også her på forumet.. Men Finansavisen skriver det blir en nyttårsrakett.

Petter Kongsli/Sparebanken 1 annonserer i dag LINK som en av kandidatene til årets børsrakett, - kursmål tredobles til Kr. 60

https://e24.no/boers-og-finans/i/x8wgAB/dette-er-analytikernes-tech-favoritter-for-2022
Autolock
17.12.2021 kl 08:30 3536

Kan jo tenkes det skjer noe når det blir nytt skatteår. Forferdelig utvikling siden notering i januar. Det ble frigjort endel aksjer fra tdligere oppkjøp i høst. Disse må da snart være spist opp av markedet, selv med den elendige likviditeten i aksjen. Rart om det ikke ligger endel short her også som må dekkes inn. All antydning til oppgang bli kvalt i forsøket. Men når det først skjer noe,tror jeg det smeller skikkelig.

La oss se om ikke Kahoot rallyet kan smitte over på Link.

Har snittet ned til 19,5 i Link nå og er klar for 2022, jule kuler , nyttårs raketter osv.

Nå som de skatte messige salgene straks er over.
Ikke glem ´HEAVY´ innside kjøp nylig
Hardly
17.12.2021 kl 15:10 3401

Kursen i Link Mobility er mindre enn en tredjedel av hva den var på toppen i februar. På Investtechs kursdiagram ligger aksjen i en fallende trendkanal etter at investorene stadig har gått nedover i pris for å få solgt.
Spesielt de siste tre månedene har aksjen gått dårlig. Det er ingen støtte i kursgrafen, og fortsetter salgspresset, kan kursen lett dundre ned ti prosent på en dag eller 20 prosent på en uke.
Vi ser imidlertid to tegn på at bunnen kan være nær: De siste to-tre ukene har volumet vært høyere på dager med kursoppgang enn på dager med kursnedgang. Det er tegn på at kjøperne begynner å bli mer aggressive, mens selgerne er mer komfortable med å sitte i aksjen.
Det andre tegnet er kjøp fra innsiderne og styreobservatørene Rune Syversen og Søren Sundahl på henholdsvis ti og to millioner kroner i november. Det beskriver deres sterke tro på aksjen, og indikerer at kursen nå er fundamentalt lav.
Snur aksjen opp, kan den stige flere titalls prosent tre-fire uker, og kanskje doble seg på tre-fire måneders sikt.

Helt riktig, innside kjøp på 19 kroner for 12 mill kroner.

En velger selv om en tror mest på aksje robotene eller innsiderene.
En velger også selv om en tror at de som ønsket skatte fradrag på årets tap i Link nå er ferdige eller ei, er vel 6-7 handels dager igjen av 2021
Bullbob
31.12.2021 kl 12:35 2822

Link en aksje som har fått ufortjent mye juling. Er nedgangsperioden over? Potensialet for oppgang er stor på nyåret klar KJØP.

Fin start på året.. Tror dette er begynnelsen på en lang opptur..
Arky
03.01.2022 kl 10:14 2592

Brytes kr 20, så kan det være et signal om at trenden ned er over. Kanskje da en mer sidelengs utvikling?
Casper81
05.01.2022 kl 18:00 2342

Noen med god kunnskap om Link? Ser det er spådommer på at dette kan bli en nyttårsrakett, hva mener dere som evt har god kjennskap til LINK? På forhånd takk.
Arky
05.01.2022 kl 21:37 2267

rakettene er fyrt opp og på full fart ned igjen.....
Casper81
05.01.2022 kl 21:41 2262

Ok, da er det vel bare og vente en stund om man skal inn det altså?

Tja ,lang lunte her 🤣
Autolock
07.01.2022 kl 09:45 1955

Jises for en søppelaksje. Ned snart 70% siste år. De betalte over 100 mill for bøtsnoteringen i fjor. Man kan lure på hvorfor?
InForTheWin
07.01.2022 kl 09:53 1943

Ja, hva skjer her da? Kraftig oversolgt. Noen som har bestemt seg for å leke litt med aksjen?

Virker bunnløs denne
Bullbob
07.01.2022 kl 10:35 1881

Kan virke som selskapet og de største eierne ikke er interessert i å forsvare verdiene i selskapet!

Tilsvarende selskaper som f.eks. Twillio og Sinch har også falt kraftig de siste 3-4 mnd'r, men ikke i nærheten av LINK. Twillio 30-35%, Sinch 40-50%, mens LINK 60%++ CFO Berge og co er ikke i stand til å vise verdiene i selskapet. Ikke engang et inside kjøp fra CFO noen gang? Her trengs nytt blod og giv..........

En styreformann som ser oppgang 18x som i quec hadde gjort susen 🤣

Fake it 'till you make it, hehe


Er svaret på spørsmålet i overskriften i denne tråden omsider "JA"?

Aksjen har kollapset over 70 % fra all time high 62,82 kroner i februar i fijor. Det var da! Glem kurser over 50 kr, og sannsynligvis 40 kr også de nærmeste par årene. Men klarer den å karre seg tilbake til 25 kroner så er det faktisk godt over 40 % avkastning å hente. Men det kreves nok en liten positiv regnskapsoverraskelse for at det skal skje. Siden det er mye negativitet rundt aksjen nå som har vært på all time low i dag, så skal det neppe så mye til for å snu stemningen.

27. mai i fjor ved Q1 falt aksjen forsiktig 1,6 % til 36,54 kr etter å ha rapportert om omsetning på 1,1 milliarder kr i kvartalet og et underskudd før skatt på 66 mill.

17. august i fjor ved Q2 spratt aksjen opp 15,4 % til 37,0 kr etter omsetning på 1,1 milliarder kr og et underskudd før skatt på 53 millioner.

3. november ifjor ved Q3 stupte aksjen 22,7 % til 22,20 kr etter omsetning på 1,1 milliarder kr og et underskudd før skatt på 46 millioner. (Ebitda var pluss 92 mill i Q3)

Hva skal eventuelt til i Q4 for å sende aksjen tilbake til 25 kr, forutsatt at det ikke skjer store endringer i det generelle aksjemarkedet? Hvis jeg skal tippe, så bør de nok nærme seg 0 i resultat før skatt og vise i det minste en omsetningsvekst og opprettholde det langsiktige målet om 20 % årlig vekst og omsetning på 10 milliarder i 2024. Risikoen nå på kurs runt 17,50 tror jeg ikke først og fremst er selskapsspsifikk, men er rente- og inflasjonsutviklingen i verden og påvirkgningen av dette på aksjemarkedet.


Skjønner ikke helt hvor tallene dine kommer fra.
Omsetning 2021:
Q1 - 946''
Q2 - 1055''
Q3 - 1112''

Link har vist at de klarer å opprettholde målet om 20% årlig omsetningsvekst.
Omsetning:
2019 - 2890''
2020 - 3539''
2021* - 4225''

Dette tilsvarer henholdsvis 22%, og 19.5% årlig vekst i 2020 og 2021.
*Forutsatt null omsetningsvekst i Q4.

Så mener jeg det blir feil å ikke ta hensyn til veksten i justert Ebidta, som har økt med 40% hittil i år (Q3) i forhold til 2020.


Ser nå at omsetningen i Q1 var 946 mill. (https://linkmobility.com/wp-content/uploads/2021/05/LINK-report-1Q21.pdf)

De andre er jo bare justert opp eller ned til ett siffer bak komma, og det endrer uansett ikke det store bildet. Justert Ebitdta er vel heller ikke det nøkkeltallet man bør legge mest vekt på.

Det bør tillegges en del vekt på justert ebitda i et selskap som Link, som i stor grad driver med oppkjøp, og har høye engangskostnader i forbindelse med dette.
InForTheWin
07.01.2022 kl 17:10 1507

Større aktør som vil inn billigst mulig etter nyttår her eller? Hvordan kan handelsmønsteret denne uken ellers forklares?

Lurer på hvor mange ganger den regla der er brukt inne på forumet her
InForTheWin
07.01.2022 kl 17:25 1477

Er vel ett legitimt spørsmål? Hvorfor skulle salgspresset og volumet gå opp her nå etter nyttår? Hvis de ville ut så hadde de vel gjort det før nyttår, for å kunne trekke tapet av på skatten.
Antitax
10.01.2022 kl 21:07 1163

"Link Mobility må betale omkring 125 millioner kroner i årlige renter, men tjener kun halvparten på driften. Selskapet går kanskje ikke konkurs umiddelbart, men det ser ikke bra ut." https://www.dn.no/marked/philippe-sissener/sissener-canopus/jens-rugseth/tek-aksjer-i-fall-sissener-peker-pa-konkursprising-i-link-mobility/2-1-1142218
Bullbob
10.01.2022 kl 21:59 1103

Det ville jeg sagt også dersom jeg ønket billige aksjer. Ikke en aksje skal jeg selge men kjøpe mange. Bli med på det dere andre også!
Redigert 10.01.2022 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Fendi80
10.01.2022 kl 22:27 1068

Hvis du hadde lest hele artikkelen, ville du sett Styrelederen som avkrefter nettopp det du kopierte ut der.
Han sier det bare er tull, og om det var sånn, så måtte de varslet markedet om det. Samme person eier aksjer for 250 mill.
Samtidig; Hvorfor skulle en hoved insider handlet aksjer for 10 mill rett før jul om selskapet var på vei til å gå konk?