Joakim Hannisdahl hever kursmålet fra 24 til 30 kroner på Avance
Joakim Hannisdahl hever kursmålet fra 24 til 30 kroner på Avance Gas, Men jeg har et høyere kursmål - 50kr
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
15.12.2020 kl 10:17
4357
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Dette viser hvor sterkt LPG frakt markedet er fremover, så det er bare å sitte på AVANCE
Dette viser hvor sterkt LPG frakt markedet er fremover, så det er bare å sitte på AVANCE
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
KJEPET
15.12.2020 kl 10:28
4300
#1 og kursmål er en stor vits. Han har vært helt på jordet i LPG, LNG og dry bulk i laaaaaaang tid. Nå løper han etter markedet igjen, etter skivebom over hele linjen. Null kreditt som shippinganalytiker.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Null
15.12.2020 kl 10:28
4288
Det jeg synes er mest inponerende er
kurs i dag ca 40
Hannis har økt sitt mål fra selg 24 til kjøp 30 og så kommer det jeg ikke skjønner
hvorfor skal man kjøpe på 40 om målet er 30????
Det må nok noen forklare meg.
gleder meg til det svaret som kan lære meg noe og oppklare en hel del for meg
kurs i dag ca 40
Hannis har økt sitt mål fra selg 24 til kjøp 30 og så kommer det jeg ikke skjønner
hvorfor skal man kjøpe på 40 om målet er 30????
Det må nok noen forklare meg.
gleder meg til det svaret som kan lære meg noe og oppklare en hel del for meg
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
BIF78
15.12.2020 kl 10:40
4214
Tror det er en tastefejl fra Hannisdahl, han ville nok skrive køb og kursmål 60 kr., men han kom til at trykke på 3 i stedet for 6... 🤣
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
15.12.2020 kl 22:12
3854
Dette er fra rapporten Q2:
n August, the company received credit approval for the refinancing of VLGC Pampero (2015) in a $45 million sale leaseback transaction with a Chinese leasing house, subject to normal documentation and closing procedures. The financing bears an implied 24 year age adjusted repayment profile and a credit margin of 3.10%. The transaction will generate net cash proceeds of approx. $10 million and a cash break-even of approx. $19,500/day and is expected to close in Q4.
By Q3, seven ships will have completed special survey and five scrubbers have been installed.
Mener å ha lest at BE nå er på 25k. Med rater over 109 520, ref "Poten" Gode utsikter for både Q1 og Q2, utbytter, hva venter aksjemarkedet på?
Inntjeningen forsvarer kurs over 50.
The global fleet totaled 299 ships by end July 2020, with an orderbook of 33 ships (11%). Three new ships have been confirmed ordered, for delivery in 2022. Five ships are due for delivery for the remainder of 2020, 20 ships are due for delivery in 2021 and eight ships due for delivery in 2022. It is expected that the effect of fleet growth will be partly mitigated by large number of special surveys due 2020-2022.
n August, the company received credit approval for the refinancing of VLGC Pampero (2015) in a $45 million sale leaseback transaction with a Chinese leasing house, subject to normal documentation and closing procedures. The financing bears an implied 24 year age adjusted repayment profile and a credit margin of 3.10%. The transaction will generate net cash proceeds of approx. $10 million and a cash break-even of approx. $19,500/day and is expected to close in Q4.
By Q3, seven ships will have completed special survey and five scrubbers have been installed.
Mener å ha lest at BE nå er på 25k. Med rater over 109 520, ref "Poten" Gode utsikter for både Q1 og Q2, utbytter, hva venter aksjemarkedet på?
Inntjeningen forsvarer kurs over 50.
The global fleet totaled 299 ships by end July 2020, with an orderbook of 33 ships (11%). Three new ships have been confirmed ordered, for delivery in 2022. Five ships are due for delivery for the remainder of 2020, 20 ships are due for delivery in 2021 and eight ships due for delivery in 2022. It is expected that the effect of fleet growth will be partly mitigated by large number of special surveys due 2020-2022.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
UNIT
15.12.2020 kl 22:36
3749
Raten du oppgir er rate pr tonn. Rate pr dag er 102189. BE var på 22,5k i q3
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Frogom
15.12.2020 kl 23:01
3637
Ja enten det eller så kikket han litt for dypt i glasset. Så inn i h... som han driter seg ut i denne sektoren
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
15.12.2020 kl 23:52
3492
Du har helt rett. Beklager
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.12.2020 kl 05:08
3297
Link nr 1 her er en eldre artikkel om han. Han er numero uno! Han har selv laget et excel ark som beviser dette.
Om du ser nederst i artikkelen her så svarer han på en kommentar. Og legger ved et excel ark han sikkert har produsert selv.
Kan ikke se at han har truffet 100% på lpg sektoren altså.
https://splash247.com/cleaves-securities-crowned-top-shipping-analyst/
https://f84e39df-ceab-4c95-9089-34fc088640ab.filesusr.com/ugd/5f38c3_4034aa166e29438e8f40557a055da1a9.xlsx?dn=Analyst%20ranking%20(HC%2C%201%20Nov%202019%201000%20CET
Om du ser nederst i artikkelen her så svarer han på en kommentar. Og legger ved et excel ark han sikkert har produsert selv.
Kan ikke se at han har truffet 100% på lpg sektoren altså.
https://splash247.com/cleaves-securities-crowned-top-shipping-analyst/
https://f84e39df-ceab-4c95-9089-34fc088640ab.filesusr.com/ugd/5f38c3_4034aa166e29438e8f40557a055da1a9.xlsx?dn=Analyst%20ranking%20(HC%2C%201%20Nov%202019%201000%20CET
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
16.12.2020 kl 08:38
3007
Den excel-oversikten er opprettet 1.11.2019, dvs for over et år siden. Jeg er redd den ikke ser like bra ut hvis den blir oppdatert i dag.
Men da må nok noen andre enn Hannisdahl oppdatere den..
Men da må nok noen andre enn Hannisdahl oppdatere den..
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.12.2020 kl 08:57
2916
Hehe. Ja. På tide å ta han ned fra pallen
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Pareto har et kursmål på 50 kroner for Avance. Da har de lagt til grunn en gjennomsnittlig spotrate på 40.000 dollar per dag for 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Har nedgangen nå noe med rater å gjøre eller er det andre ting?
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
kodenavn
16.12.2020 kl 09:53
2702
Pareto har et kursmål på 50 kroner for Avance. Da har de lagt til grunn en gjennomsnittlig spotrate på 40.000 dollar per dag for 2021.
Og sensitiviteten er :
For hver 10.000 USD i rateøkning på årsbasis, øker resultatet med ca. 6,50 pr. aksje. Og nå er vi på ca.100.000USD.
Det blir penger av slikt.
Og sensitiviteten er :
For hver 10.000 USD i rateøkning på årsbasis, øker resultatet med ca. 6,50 pr. aksje. Og nå er vi på ca.100.000USD.
Det blir penger av slikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
JanOrge
16.12.2020 kl 10:03
2640
Fundamentalt er det ingenting i veien må caset. Men man må ha rygg til å stå i humpene. Shipping er volatilt.
Med dagens rater, hvor AVANCE har sluttet to reiser for en uke siden, så er vi altså nesten 80 000 usd per dag OVER break even. Hadde dette nivået holdt seg et år, så hadde inntjeningen oversteget selskapets børsverdi og/eller netto gjeld. At FFA går noe ned ser jeg på som selvsagt og forventet.
Med dagens rater, hvor AVANCE har sluttet to reiser for en uke siden, så er vi altså nesten 80 000 usd per dag OVER break even. Hadde dette nivået holdt seg et år, så hadde inntjeningen oversteget selskapets børsverdi og/eller netto gjeld. At FFA går noe ned ser jeg på som selvsagt og forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
kodenavn
16.12.2020 kl 10:09
2594
P/E på 1 er helt fint. Eller på godt norsk 100 % avkastning på årsbasis.
Hva er snittet på USA-børsene nå ? Ca. P/E på 25 ? Som er 4 % på årsbasis.
Og rente i bank er ca. null
Bare for å sette inntjeningen i perspektiv.
Hva er snittet på USA-børsene nå ? Ca. P/E på 25 ? Som er 4 % på årsbasis.
Og rente i bank er ca. null
Bare for å sette inntjeningen i perspektiv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Elpge
16.12.2020 kl 10:16
2548
Slettet brukerskrev Har nedgangen nå noe med rater å gjøre eller er det andre ting?
Det som er årsak til nedgangen nå er shorting.
Vi får en rekyl opp igjen når de har fått ristet ut de med løs mage.
Her er det bare å stå han av, de tålmodige blir belønnet.
Vi får en rekyl opp igjen når de har fått ristet ut de med løs mage.
Her er det bare å stå han av, de tålmodige blir belønnet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
kodenavn
16.12.2020 kl 10:19
2522
Og for dere som ikke ser hele ordreboka, men synes selgersiden er stor nå:
Mye av det ligger helt oppe på 55.- til 63.-
Tror vi kan gjette på at dette ikke er reelle salgsordrer, men at de bare ligger der oppe for å gi inntrykk av stor salgsiver.
Aksjen er et godt kjøp nå.
Mye av det ligger helt oppe på 55.- til 63.-
Tror vi kan gjette på at dette ikke er reelle salgsordrer, men at de bare ligger der oppe for å gi inntrykk av stor salgsiver.
Aksjen er et godt kjøp nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Da dekket jeg shorten, ble 3,5 raske kroner / aksje.
Som å ta sukkertøy fra barna
Takk for pengene
Som å ta sukkertøy fra barna
Takk for pengene
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Har nedgangen nå noe med rater å gjøre eller er det andre ting?
Når ratebildet, i alle fall på future, skifter til rødt over hele linjen, er jo det selvsagt ikke positivt. Helt normalt med en reaksjon ned på kursen da, selv om selskapet fortsatt tjener bøtter med penger. Spørsmålet er jo om den oppadgående trenden nå har snudd, eller om det bare er en hump som en ovenfor beskrev det. Krefter som shorter og trader utnytter aktivt anledninger som skaper litt usikkerhet, og sørger for å forsterke usikkerheten ved å presse kursen ned.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Elpge
16.12.2020 kl 10:25
2483
Ja du fikk ingen av mine ihvertfall.
Selger kanskje noen neste år en gang.
Selger kanskje noen neste år en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
16.12.2020 kl 10:51
2368
Avance på dagens kurs rundt kr 39 er langtfra høyt priset. Bokførte verdier er ved Q3 rapporten rundt kr 55 per aksje. (De bokførte verdier er moderat vurdert, noe som vises i salget av selskapets eldste skip, hvor der ble en bokført salgsgevinst i området 5 til 6 millioner dollar.)
Spotratene er nå i overkant av $ 100 000 dagen!
Hvis vi tar utgangspunkt i at gjennomsnitt raten for 2021 på $ 40 000 for Avance sine 13 skip, vil fortjenesten per aksje ligge rundt kr 10. (Har da regnet med en break even rate på $ 23 000, 350 seilings dager og en dollarkurs på kr 8.60.) Som gir en PE på under 4.
Så selv om ratene faller med mer enn 60% fra dagens spot, vil likevel aksjen ikke være høyt priset!
Spotratene er nå i overkant av $ 100 000 dagen!
Hvis vi tar utgangspunkt i at gjennomsnitt raten for 2021 på $ 40 000 for Avance sine 13 skip, vil fortjenesten per aksje ligge rundt kr 10. (Har da regnet med en break even rate på $ 23 000, 350 seilings dager og en dollarkurs på kr 8.60.) Som gir en PE på under 4.
Så selv om ratene faller med mer enn 60% fra dagens spot, vil likevel aksjen ikke være høyt priset!
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Titleist
16.12.2020 kl 11:03
2300
Break-even raten er vel nå 19.500, etter siste salg av eldre skip.
Flott kjøpsmulighet nå under 40 kr.
Flott kjøpsmulighet nå under 40 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53
Du må logge inn for å svare