JIN - Jinhui kan stige 100 prosent

JimJohnny
JIN 01.10.2018 kl 20:31 5828

Synes denne medieomtalen fortjener en egen tråd, som det kan bygges videre på i diskusjonen.
Synspunktet til vedkommende her, er også i tråd med synspunktet til flere senere tiden. Slik sett ikke stor vitenskap, når skyter i været, og aksjen nesten står stille.
Nå derimot, synes markedet å våkne, og høstens vinner (mitt syn) er i godt driv, med pent volum i dag.

Tyngre investorer har beveget seg inni aksjen, og kan se ut for at dette ble forsterket i dag.

Det er noen synspunkter i artikkelen som flere har delt, og som gjør JIN spennende fremover (personlig heler jeg til dobling før jul, men, men...):

"Jinhui kommer til å tjene grovt på stigende fraktrater"

"I 2013, da fraktratene steg til 16.242 dollar pr dag, ble aksjekursen til Jinhui firedoblet på ett år, fordi man antok at inntjeningen ville stige. Det er nesten samme situasjon vi har i dag, men kursen har ennå ikke fulgt med opp, sier Jackson, ifølge Børsen"

"Han peker på at man kan komme opp i 20 prosent utbytteavkastning på aksjen"


Alt i alt, det er bare å lene seg tilbake, og nyte en lengre opptur. Dobling spås innen ett år. Personlig tror jeg den da har gått mye mer, men det vil selvsagt tiden vise :)
Redigert 19.01.2021 kl 06:05 Du må logge inn for å svare
noprofit
01.10.2018 kl 22:21 5728

Hvor mye opp i morgen, den ligger stadig bak GOGL
holysmoke
01.10.2018 kl 23:47 5599

Nok et eksempel på hvor usikkert det er med scrubber-investeringer som Jinhui foreløpig har stilt seg avventende til:
Scrubbers will likely be regulated out of the market within three to five years, says Scorpio president Robert Bugbee to ShippingWatch.
https://shippingwatch.com/secure/carriers/article10906364.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Newsletter&utm_content=2018-10-01&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_com
Bullebajas
02.10.2018 kl 00:17 5542

De har jo gjeld? Så kostnader på 6-7000 dollar blir jo helt feil mtp utbyttekapasitet.

Jinhui er og har alltid vært ett drittselskap. Kan doble eller triple seg for min del. Golden Ocean er og blir det foretrukne selskapet for tørrlasteksponering
Wilde
02.10.2018 kl 10:36 5303

Finfin opptur i dag. Det som er interessant er at aksjen fortsatt er latterlig rimelig når man ser på kontantstrøm og P/B. Kommer det et nytt utbyttevarsel kommer det til å eksplodere. Denne har mye å gå på.
mdkInvest
02.10.2018 kl 12:01 5100

Bullebajs, JIN har omkostniinger inkl. lønomkostninger og alt på 10.000 USD -

Her er et skriv fra JIN's Investor afdeling vedr. omkostninger. Dette skriv er sakset fra Euroinvestor, fra en debatør, der har hat skrevet til JIN.

Thank you for your email.

Daily vessel cost of US$6,400 represented costs directly attributable to owned vessels; however, the total shipping related costs, staff costs and other operating expenses included all types of expenses that incurred for the group. While depreciation included deprecation for other fixed assets, and partial finance costs were also attributable to other non-vessel related borrowings, the total expenses of US$21.3M was not directly comparable to vessel cost.

I hope the above answers your question.


Investor Relations

Jinhui Shipping and Transportation Limited



Nu er det Torleif Jackson's udtalelser den stiger så voldsomt på - OG man skal lige huske TJ var mega Bull på JIN den den lå i 50 NOK - og han har haft den med hele vejen ned i sit private investeringsselskab - så jo, naturligvis ser han den gerne stige 500% hvis det var muligt :-)

Men - jeg syntes også det ser noget bedre ud for JIN vil jeg sige - men jeg kunne ikke drømme om at køber på en anbefaling fra Torleif Jackson - han bliver altid dybt dybt forelsket i sine aktier !!
Redigert 02.10.2018 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
børst
02.10.2018 kl 12:43 4948

Jeg har hatt korte posisjoner i JIN over flere år. Husker at "høydeskrekken" kom etter 25 kroner i 2011 og 2014. Nå kommer "høydeskrekken" allerede før 15 kroner. Folk er livredde for bulk fordi det er så syklisk og volatilt - voldsomme oppturer og nedturer utspiller seg over få dager. Om man ikke har flaks med timingen risikerer man mange måneder med røde tall.
coccoman
03.10.2018 kl 07:44 4688

Antar at noen vi gevinstsikre og at aksjen vil svinge litt framover. Jeg ser framover mot q3-talla, spotprisene har vært høyere enn i Q2 ;O)
JimJohnny
03.10.2018 kl 08:28 4589

Spennende å se i dag ja. Var en del gevinstsikring på slutten av dagen i går, så potensielt stiger den videre i dag.
Var jammen på tiden at folk fikk opp øynene for potensialet her, og det er på langt nær tatt ut :)

mdkInvest
03.10.2018 kl 12:59 4413

Bull Flag på Timechartet ser det ud til.... Kan den lige kommer over 14 NOK, tænker jeg den kan sætte kursen op over 15 -16 NOK

Lang target er 22-23 NOK vil jeg mene.
Slettet bruker
03.10.2018 kl 14:11 4314

Hadde rett der mdkinvest
Lurer fært på hva 13.10 i dag drev med ....
coccoman
04.10.2018 kl 07:48 4109

Kvartalstallene må jo bli gode, men de kommer ikke før 30 nov og da må man være tungt inne. Aksjen har i løpet av tre børsdager endelig korrigert seg i forhold til ratene. Vi går nå inn i noen spennende uker der ALLE ønsker å vekte seg opp billigst mulig. Kan vi håpe på en kjøpsanledning i dag .... eller må vi vente til neste uke? Kommer noen drittpakke, og hva skal den inneholde? Ingen blir vel særlgi skremte av Trump sine utspill lenger, så hva da?

Lykke til med billigaksjefiske, jeg skal ikke selge men kjøper gjerne litt mer på duppene fram til 30 nov.

Hau, hau.
sorte
07.10.2018 kl 15:41 3761

Det ble for en tid tilbake skrevet om en tvist JIN hadde. Er det noen som har kjennskap til hva dette dreier seg om og kan skrive litt om det ?
holysmoke
07.10.2018 kl 20:30 3571

I 2008 inngikk Parakou Shipping en 5-årig charter-avtale med Jinhui Shipping om skipet "Jin Kang". Når finanskrisen i verden kom like etter så trakk Parakou seg fra avtalen. Jinhui fikk en voldgiftsdom i sitt favør der selskapet ble tilkjent USD 41 mill (inkludert renter er beløpet nå over 60 mill). Parakou har i mellomtiden iverksatt en frivillig likvidering av selskapet for å komme seg unna dette kravet. Jinhui fikk deretter Parakou-skipet "Pretty Scene" satt i arrest og senere tvangssolgt i Durban i håp om å få deler av kravet. Jinhui prøvde/prøver(?) også å forfølge Parakou-direktørene personlig. I skrivende stund har ikke Jinhui fått inn noe av kravet, og etterhvert som tiden går så svinner vel håpet. Vi kan imidlertid fastslå at det er en potensiell oppside, men ikke noen nedside, i denne saken.
JimJohnny
07.10.2018 kl 21:18 3516

holy
Kan fylle ut litt med svar fra JIN:

Svar på spørsmål rundt oppgjør av salget av Pretty Scene:
"We are the competing creditor with the financier of Pretty Scene. Right now the proceeds from the sale of Pretty Scene is with the South African Courts pending Courts decision on the distribution of proceeds given we have challenged the financier."

På spørsmål om de tror de vil få noe tilbake av utestående:
We have been fighting tooth and nail on this case because we believe we will get part of the outstanding claim back. Unfortunately this is very complicated and involves multi jurisdiction. We will update the market when further solid progress has been made.

holysmoke
07.10.2018 kl 22:04 3451

Takk for det, JimJohnny :-)
Thegoldenone
08.10.2018 kl 09:54 3250

Takk for oppdatering om Parakou saken.

Ser det er folk som kommer med argumenter med at Jin har steget fra 8 kr til 13-14 kr og det er et argument for at den skal selges fordi den har gått så mye.
Er uening. Jin har vært dypt underpriset i lang tid. Tørrbulkratene var vel de laveste på ca 30 år! i begynnelsen av 2016.
Ratene er nå stigende. Selskapet har en svært lav breakeven. Gjeld og risiko er kraftig redusert. Selskapet har begynt å betale utbytte igjen. Masse innsidekjøp for ca 1 år tilbake.

Det er lite nybygg av supramax skip. Rentene er stigene noe som begrenser antall nybygg da det er vanskeligere å få finansiering til dem. Dette er etter min mening tegn på at ratene vil fortsette å stige og Jin inntjening vil øke de neste kvartalene eller t.o.m neste par år. Hvis de fortsetter å dele ut overskuddet i form av utbytter vil det bli særdeles fint for oss investorer.

Kursmålet mitt er 30-45 kr på 1 års sikt. Kanskje optimistisk, men når ratene var på 30 års lav i 2016, og det ser ut til at det blir færre nybygg fremover, så er det vel ikke urealistisk å tro på en topp over 30 kr (som har vært de 2 tidligere toppene)
Thegoldenone
08.10.2018 kl 09:57 3242

Og hva skjer hvis skipsverdiene blir skrevet opp? De ble jo kraftig skrevet ned for et par år siden mener jeg. Kan det skje en tilsvarende oppskrivning av verdiene? Vil det overraske markedet og sende kursen opp?
Wilde
09.10.2018 kl 12:24 3049

Supramax – Activity remained relatively stable in the East, lending a fair amount
of support in the market despite the slight drop in rates noted in the region. In the
Atlantic, ECSA seemed to be the key driver while elsewhere a fair amount of business
seemed to be more positional than anything else.

https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/10/ALLIED-Weekly-Market-Report_05_10_2018b.pdf
Wilde
09.10.2018 kl 14:50 2953

Supramax hever seg 0,2 prosent til 13.104.