Lack of experience/competence in the board of Cadeler!

Slettet bruker
CADLR 16.12.2020 kl 00:09 2437

CADLR is unprofitable, and losses have increased over the past five years at a rate of 67% per year.

Earnings vs Industry: CADLR is unprofitable, making it difficult to compare its past year earnings growth to the Construction industry (0.9%).

I believe that Cadeler could have been more profitable if the company's board had been replaced.

There is no doubt that offshore wind will grow in the coming years!

But do you think the lack of experience/competence in the board of Cadeler can ruin the future growth of the company?
Redigert 21.01.2021 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2020 kl 00:54 2379

Du skifter mening like fort som noen skifter underbukser... Utålmodig og solgte deg ut? Prøver å prate den ned slik at du kan få kjøpt den marginalt rimeligere?. Så savner jeg dokumentasjon. Presentasjonen er profesjonell, backloggen er meget bra, og de har i lengre tid utviklet hvordan Cadeler X skal se ut. Det jeg sitter å vente på er byggekontrakten, leveringsbetingelser, samt flere oppdrag å fylle ordrebøkene med.
Historikk er historikk. Apple holdt på å gå konkurs flere ganger, og tok i grunn ikke av før årtusenskiftet. viktigste her er hvor de henter sin kompetanse ifra, og det ser bra ut.
Dette er ikke en highflyer på forhåpninger om eventyrlige fremtidige inntekter, bak skrifebordet...
det er også risiko: man kan ikke bare sette et frimerke på den nye krana og sende den med Bring....
De er en nisjebedrift, og en av de ledende i sitt segment, og bra posisjonert i EU. Så vil det drysse med subsidier innenfor sektoren, noe som gis i hele verdikjeden.
Spennende aksje med bra risk/ reward.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2020 kl 10:33 2265

No, I have not sold my stock in Cadeler. I have done the research and, the fact is that in competing companies, the board has more experience than the board members in Cadeler have is not necessarily negatively, but it would have been better if the board had been replaced. I like to be aware of all the ups/downs in a company. But I agree with you that Cadeler is an exciting stock, with great potential for price development
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Zohan
16.12.2020 kl 13:02 2210

Jeg synes UKInvest er inne på noe her. Jeg er ikke eier i selskapet, og det er ene og alene at dette er en et selskap som har opphav i Swire gruppen. Har hatt mye med den gjengen å gjøre opp igjennom året og hele strukturen i selskapet der har mangelfull kunnskap om lønnsom drift. De er rett og slett for griske og skal tyne mest mulig penger ut av alt. Dette går på bekostning av vedlikehold som videre kan medføre redusert oppetid på flåten. Er dessverre redd for at denne filosofien er tatt med over i Cadeler. Nedetid på skip i en så liten flåte vil ha store negative konsekvenser for driften, vil ikke engang tenke på ekstra kostnader som kan påløpe ved forsinkede prosjekter etc. Jeg har virkelig troa på offshore vindmøller og at markedet vil være en gullgruve for de som skal stå for frakt, installasjon av fundamenter og møller. Selv har jeg gått all inn i OHT hvor jeg har større tiltro til de som leder selskapet.

Men alle får gjøre sine vurderinger her, men jeg ville bare belyse mine bekymringer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2020 kl 11:15 2111

https://breakbulk.news/cadeler-new-board-and-intentions-to-float/
BW group er sterk involvert, og selskapet får skryt for sin HMS.
Det er strenge krav i EU, i motsetning til mange andre deler i verden, og selskapet ville aldri fått fulle ordrebøker om de jukser, noe de ikke gjør.
Jeg foretrakk CADL, grunnet fulle ordrebøker, god posisjonering især i EU, og ifht. de større turbiner som skal løftes, Cadeler X, og BW group sin sterke tilstedeværelse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
upsidedown
19.12.2020 kl 23:01 1934

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
29,50???
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2020 kl 23:44 1682

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Hopefully, the management is, changed within the next year. In that case, I think we will see a significant price increase in April, May next year. I have increased my holdings in Cadeler. I believe that 2021 will be a good year for the company.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2020 kl 18:05 1576

Haha...24,90. Forsto ikke helt hvorfor administrator slettet innlegget. Må nok pløye meg gjennom reglene ser det ut til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 00:15 1495

Hva mener menigheten om kontrakt på 875 millioner for oppgraderinger av de to eksisterende kraner da? I presentasjonen har de en CAPEX på 893 millioner. Tror derfor at totalkostnadene overstiger busjettert. Litt skuffende. Jeg har ikke endret mening om de, men markedet er kjølig til de. Muligens litt for tidlig?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 00:48 1471

I do not think that the company will get any price increase as a result of that contract. The company needs to replace management first.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2020 kl 17:20 1394

https://www.oedigital.com/news/484126-huisman-crane-for-first-jones-act-wind-turbine-installation-vessel?utm_source=AOGDigital-ENews-2020-12-23&utm_medium=email&utm_campaign=OEGDigital-ENews

Konkurrenter sitter ikke stille. Nå må de snart ro i land en god kontrakt for Cadeler X.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2020 kl 23:20 1265

https://www.offshorewind.biz/2020/12/25/cadeler-to-open-office-in-vejle/

Many of the largest and most influential companies within the offshore wind industry are headquartered along Jutland’s eastern coast – including original equipment manufacturers, wind farm developers, and many of the suppliers which support Cadeler’s offshore operations, the company said.

For this reason, Cadeler, the owner and operator of vessels for the installation and maintenance of offshore wind turbines, viewed an increased presence in the region as a critical part of its overall strategy.

Redigert 21.01.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare