IOX - Vikingo's workover operation update

TomFrost
IOX 01.10.2018 kl 22:38 47004

Oslo, 1 October 2018

Interoil is pleased to announce that Vikingos workover operation has
successfully finished. Currently the well has been put on stream aiming at
cleaning the near wellbore from the completion fluid used to safely conduct
the workover programme.

Once the cleaning operation concludes, Interoil will continue testing and
evaluating the lower C7 formation by installing downhole pressure gauges for
pressure and flow behaviour in time analysis. This operation is expected to
take place this coming weeks. Afterwards, the well will be put on production
from the C5 formation as it has been producing prior to the workover.

In the meantime, Interoil continues constructive social conversations with the
Duyas native community aiming at having their approval for demobilizing the
work-over unit as well as continuing with Vikingos normal production
operation.

Regardless of the improved social relationship with the Duya, Interoil has
made good progress to get access approval from private landowners through
alternative The Northern Road.

Leandro Carbone, CEO, commented: We are pleased with successfully finalising
Vikingos workover program, and with the improved relationship with the Duya
community. Regardless of our current social relationship with them, the
Northern Road is still an important objective as this will secure daily
access for Vikingo-x1 production operation.
Redigert 21.01.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
sacco12
06.10.2018 kl 13:19 7187

Jeg har vært i kontakt med SLS. Selv om det selvfølgelig er begrenset hva slags informasjon de gir ut, virker det som på svaret jeg fikk at Interoil har forespurt SLS om samarbeid på flere brønner i fremtiden, men at ingenting er avklart enda.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 13:29 7149

Avklaringen av COR-6 er vesentlig i forhold til selskapets posisjon når det gjelder finansiering. Det kan til og med tenkes at det er mer og bedre betingelser å hente hos dagens obligasjonseiere enn ved et nytt opptak f.eks hos Colpatria. Når det gjelder MC, Old Andes og evt interesse fra andre aktører så tror jeg at kontrollen om obligasjonslånet gjør det vanskelig og lite interessant for noen andre enn Old Andes å ta kontrollen over IOX.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 14:27 7040

Jeg har kjøpt en rapport om "SLS Energy S.A.S. en Reorganizacion" som ligger på

https://www.emis.com/php/company-profile/CO/Sls_Energy_SAS_en_Reorganizacion_en_2655993.html

Dersom dette er SLS som vi kjenner (http://sls.com.co) så har dette selskapet ingen finansielle muskler. Hvorfor det benevnes som "en Reorganizacion" er jo en liten merkverdighet i seg selv.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
sacco12
06.10.2018 kl 15:00 6969

Det er dem jeg sendte noen mailer til. Jeg har ikke satt meg inn i SLS sin finansielle situasjon, det eneste jeg gjorde var å stille noen spørsmål vedrørende fremtidig samarbeid med Interoil i håp om å fiske frem noen svar. Virker om om Interoil er på tilbudssiden vedrørende boring av nye brønner, positivt på en måte, men kanskje negativt med tanke på at det kan bety at en fremtidig samarbeidspartner ennå ikke er avklart.

Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Ransen
06.10.2018 kl 15:25 6921

SLS kan ikke si så mye om et eventuelt samarbeid, men jeg har også fått bekreftet at det pågår samtaler om kampanje 2. Et slikt samarbeid må børsmeldes så snart kontrakten er signert og først da kan de lette litt på sløret. I romjulen 2016 gikk aksjen til himmels da den tids samarbeid ble meldt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
leteretterverdi
06.10.2018 kl 15:35 6886

Hvis MC skal ha solgt mer enn 2,32 mill aksjer, så måtte de ha flagget.

Jeg tror dette rett og slett er flere uheldige faktorer hos aksjonærer og spekulanter som spilte inn samtidig. Har sett mer og mer at det er en haug som kjøper aksjker på åpning nesten blindt på news. Dette er folk som verken kan selskapet eller har noe forhold til kursen. Deres plan er å kjøpe på x og selge på x+y og tjene noen kroner. Den første halvtimen onsdag ble det omsatt over 470k aksjer til snittkurs 6,50. Når så aksjen faller tilbake, så begynner noen av disse å selgee, og da faller aksjen mer tilbake. Da har andre aksjonærer i IOX sett at kursen snudde fra en åpning på 6,60 og er på vei ned igjen. Så blir noen av de også usikre og så selger de. Så kommer det noen kortsiktige kjøpere som har sett aksjen var på 6,60, og de tenker at da kan det ikke være så verst å plukke på 6,30. Og når aksjen ikke snur, så kommer de også ut på salg. Og samtidig med dette er det trolig også noen aksonærer som prøve å trade seg inn i en bedre posisjon.

Og når dette gjentar seg på torsdag, da det kommer en nyhet som er mye bedre enn den som kom på onsdag, så gir også noen av de øvrige aksjonærene opp.

My 2 cents.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
leteretterverdi
06.10.2018 kl 15:38 6870

Min teori angpende lokalbefolkningen:

1) Duya stilte krav ifm transport av reservedeler. - Disse er omtalt og løst.
2) Selskapet regner med at transportbehovet vil øke betraktelig (nye investeringer som betyr mer utstyr inn og mer olje ut). Dette har ikke Duya akseptert ennå. Det er således dette som skaper problemer, ikke at Duya har gått tilbake på noe de syntes var greit før. Blir dette løst tilfredsstillende, kan vi vente en betydelig økning i oljeproduksjonen i dette området etter hvertl.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 16:05 6817

Noen som behersker kommersiell spansk ? Hang meg opp i "en Reorganizacion" som ligger knyttet opp til SLS i den rapporten jeg fant. Betyr jo "til omorganisering" eller noe slikt. Er dette noe fra gammelt av som hefter ved selskapet, eller er det noe vi skal notere bak øret dersom det omfatter endringer på eiersiden som f.eks knytter det nærmere til IOX ? hm.....
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 16:25 6773

Slik jeg leser siste melding så tillater Duya foreløpig ikke transport av utstyr ut av site etter wo, og heller ikke transport etter at prod starter på Vikingo etter wo.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Ransen
06.10.2018 kl 16:47 6709

IOX har siden årsskiftet arbeidet med en alternative rute til feltet, så problemstillingen har nok vært kjent en tid.
De har tidligere meldt at de håpet å få tilgang enten fra Duyaene eller grunneiere til alternative rute i begynnelsen av oktober.
Nå fikk de til en avtale med Duya for inntransport tidligere enn ventet og WO kunne utføres. IR svarer at det også jobbes parallel med den andre tilkomsten.

Som det også nevnes her så tyder mye på at det nå vil bli behov for mer uttransport av olje enn tidligere.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Returning
06.10.2018 kl 17:27 6604

Tror SLS har stor interesse av videre samarbeid. I øvrig tror jeg også transport adkomst er nokså nær varig løsning. Dette er en vinn vinn situasjon med avtale for alle tre parter- Duya- landeier og Iox. Olja skal opp. Dette felt blir boret. Samarbeidet har også vært fruktbart så langt for Duya folket- som skal videreutvikles. Ikke noe særskilt det. Enn må huske det voldsomme potensialet her og Duyane skal selvsagt forhandle ut fra ett langsiktig horisont. Med ekstra vei nett er det med på å sikre fremadrettet. (Feltet er stort)
Jeg tror på den endelig løsning og forløsning dette kvartal. Tror mye er ordnet da Iox sin ledelse har navigert ut av vanskelig farvann- med vegt på har, og at det kulminerer i en eksplosiv forløsning, nærmest som tantra sex, dog utløsning;)...
For ikke å virke hysterisk positiv, skal nevnes at jeg har vært og er konstruktiv kritisk av person. Dog ser jeg ett bilde av progresjonen her som særs positivt. Denne Cor saken sin endelige løsning er ett alfa omega. Da tror jeg mye er avklart av det vi herinne har spekulert i lenge. Det kommer dette kvartal. Tror jeg.

Elles syntes jeg det er en god debatt herinne.
Mvh
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2018 kl 19:26 6438

Great stuff :)

Funding is not a problem with todays Oil price

Just read this:

Arrow Exploration Corporate

"As previously announced, Arrow has US$4.4 million of working capital and management of Arrow has secured a non-binding letter of intent for a senior secured credit facility of US$20-25 million from a globally recognized lender and continues to work towards closing this facility in the near future"

"We are excited about the next six months of immediate activity in our Colombian oil portfolio with exploration prospects to be drilled plus low-risk well recompletions on Llanos-23. As 2019 proceeds, we will also see increasing activity in the Middle Magdalena Valley oil fields as we target production growth from these underdeveloped, previously discovered oil fields”, said CEO Gary Wine."

https://www.marketwatch.com/press-release/arrow-exploration-corp-announces-operational-and-financial-update-2018-10-05

Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
helloween
06.10.2018 kl 19:54 6355

Slik blir det med iox også ?Llanos 47 er iallefall lower risk å bore i?det beviser Vikingo ?

At iox har ute anbud på de siste brønne indikerer at de tar de selv nå når cor6 settlement er unnagjort ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Ransen
07.10.2018 kl 11:49 5936

Snart ny uke og ett skritt nærmere oppstart av borekampanje, oppstart Vikingo og stigende oljepriser.
Hvem tør å trade?
Viktige avklaringer i uken som gikk:
Cor-6 helt ute av verden.
Work-over på Vikingobrønnen vellykket.
Aksjen gikk falt 15% på disse nyhetene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Merchant
07.10.2018 kl 13:37 5795

Leteretterverdi: Det er en logisk forklaring på nedgangen vi har sett de siste børsdager i IOX som jeg også har tenkt kan være årsaken. Men i så tilfelle snur det etter min vurdering allerede i begynnelsen av neste uke. Siden det ble tradet omkring 4 mil aksjer kan det fort går oppover når akjsene skal kjøpes tilbake til lavere kurs enn salgskursen. Jeg husker godt hvordan jeg selv ved å kjøpe 500 000 aksjer etter den første Cor6 meldingen i juni sørget for et kursløft fra 3,7 til 4,5. Vi står foran en svært spennende uke!
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
helloween
07.10.2018 kl 23:17 5474

Ransen

"Som det også nevnes her så tyder mye på at det nå vil bli behov for mer uttransport av olje enn tidligere."

Det er klart om WO på Vikingo gir store utslag på produksjonen vil selvfølgelig transporten ut være mye større enn før pumpa stoppet?

Uansett ikke lenge før svara ligger på bordet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Vikingen
15.10.2018 kl 11:27 5048

Nu er det 15 dage siden deres update omkring Vikingos og over 3 mdr. siden produktionen stoppede (5. July) - og tingene bliver bare ved med at trække ud.
De skal bore 2 brønde i Q4 - men det virker måske ret usandsynlig eftersom at udskiftningen af pumpen tager 3 mdr.
Der er noget de ikke fortæller - om det er adgangsforhold eller noget andet skal jeg ikke kunne sige - men tingene går bestemt ikke efter planen pt.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Sheriff_1
15.10.2018 kl 11:34 5002

Nå må du gi deg vikingen. Alt går etter planen og helt på skinner.
Det er bare de som stiller andre spørsmål enn hvor langt over 10 kroner skal aksjen før lunsj som ikke forstår.
At 10 dager ble 2 måneder er noe alle med noenlunde vett i skallen burde vite. At det nå trekker ut i månedsvis er bare helt naturlig. Tålmodighet TTT.
Gull og grønne skoger og alle andre meninger tilhører hensynsløse baissere og mennesker med skumle agendaer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
robkal
15.10.2018 kl 11:43 4473

Men hvorfor si; at least 10 days.. ell hva det nu var??
Hvorfor ikke bare si.. dette tar noen månader.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
helloween
15.10.2018 kl 11:50 4437

Interoil will continue testing and
evaluating the lower C7 formation by installing downhole pressure gauges for
pressure and flow behaviour in time analysis. This operation is expected to
take place this coming weeks. Afterwards, the well will be put on production
from the C5 formation as it has been producing prior to the workover

"Interoil will continue testing and
evaluating the lower C7 formation by installing downhole pressure gauges for
pressure and flow behaviour in time analysis"

A permanent downhole gauge (PDG) is a pressure and/or temperature gauge permanently installed in an oil or gas well. Typically they are installed in tubing in the well and can measure the tubing pressure or annulus pressure or both. Systems installed in well casing to read formation pressure directly, suspended systems, and systems built in coil (continuous) tubing are also available. The data that PDGs provide are useful to Reservoir Engineers in determining the quantities of oil or gas contained below the Earth's surface in an oil or gas reservoir and also which method of production is best.

Permanent downhole gauges – are installed in oil and gas wells for the purposes of observation and optimization. The most prolific function of a downhole gauge is to monitor pressure at a single point or multiple points in a well. Temperature is the second most monitored factor. Permanent downhole gauges continue to evolve into many different types of sensors.

1. Pressure 2. Temperature 3. distributive temperature 4. noise 5. strain 6. flow

The information provided by a permanently mounted sensor enables smart well technology. A "smart well" is a well that can monitor information and make adjustments automatically. The adjustments will optimize production or protect the well. The vast majority of producing oil and gas wells in the world have no such instrumentation or capabilities. PDG's are important tools for optimal production and protection of our most important non-renewable resources.

INTEROIL bruker tid på dette for de tenker langsiktig:)
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Vikingen
15.10.2018 kl 12:01 4382

Hvis der var styr på det hele - så havde de meldt ud omkring deres boreprogram for længst - men der kommer ikke noget og nu er det halve af oktober gået.
Hvorfor vente og gøre en masse investorer nervøse hvis alt er perfekt?
Der er en tid til at være optimist - men det er ikke nu :-)
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
helloween
15.10.2018 kl 12:06 4344

Vikingen


Hoved agendaen til Interoil er å produsere olje.
Ikke å rapportere små aksjonærer daglig:)

Vi får noen nytt når det er noe nytt å melde.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
qestador
15.10.2018 kl 12:14 4303

Ja det er tiden nå man skal baisse eller hva det nå heter :-))
DJIA er ikke enda nedjustert av amerikanerne, den skal nok noe mer ned enda. Dette vet alle i børs bisnessen og rører ikke aksjer enda med særlig mange penger inntil tingene nå i høst er roet seg.
Derfor hører vi bare på tonen i IOX og der synes alt vel. + Ransen selfølgelig :-)

Børshysteriet har vi erfart før.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
15.10.2018 kl 12:16 4302

Hva er galt med meldingene de har servert i år?
Synes Vikingen skal forklare hvor IOX har sviktet eller ikke holdt ord.

Kom med eksempler.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Vikingen
15.10.2018 kl 12:19 4272

Her er vi helt enige.
Du havde ikke regnet med at høre noget omkring deres boreprogram på nuværende tidspunkt?
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Ransen
15.10.2018 kl 12:20 4264

Det som ikke alle forstå er at selve pumpebyttet er en svært liten oppgave i denne sammenhengen.
Work-over på brønnen ble allerede planlagt I fjor høst og når brønnpumpen havarerte I sommer ble hele prosessen framskyndet.
Det som nå gjøres er følgende.
Bytte av brønnpumpen til en større og mer robust type.
Det skal bores og kobles opp separate produksjonslinjer mellom de ulike lagene I C7 øvre/nedre og C5.
Det skal lages kjemikalieinjeksjon til C7 slik at denne tykke og sandholdige oljen kommer lettere I bevegelse, altså større flow.
De skal koble opp enhetene slik at brønnen kan kjøres I alle soner uavhengig av hverandre. Dette krever litt mer "top side" produksjonsanlegg enn tidligere.

Alt I alt er det voldsomt med utstyr og aktivitet på brønnen. Det er viktig å ikke tro at denne work-over prosessen bare er i heise opp og senke ned en ny pumpe..

Duyaene nekter nekter ikke oljetransport ut av feltet, men anleggstrafikk og lagring av mengder med produksjonsutstyr på deres eiendom.

Sist en tilsvarende aktivitel ble gjort I norge var I Norskehavet der en rigg lå I ca 2 mnd og uttallige laster med supplybåt ble fraktet mellom rigg og forsyningsbase.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
qestador
15.10.2018 kl 12:25 4231

Takk til Ransen den var nyttig for noe og enhver..
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
kaunis
15.10.2018 kl 12:27 4215

Ser ut til å være amatørene og pesimistenes dag i dag.Det ligger an til at oljeprisen vil nå 100$ fatet om ca 2mnd.Da forutsetter vi at det ikke oppstår helt uventede ting i markedet.Hva dette har å si for elven med $ som allerede renner inn i kassa til IOX er vel ikke vanskelig å tenke seg.Men det går ganske greit å selge ned aksjen på en dag med en stigende oljepris på over 1%. Det sier alt om de aksjonærene som bruker dagene til å samle tiøringer.Løft blikket litt og ikke mas daglig om nye meldinger fra selskapet. Oktober vil vise hvor dumt det er å sutre og å selge seg ut og inn annen hver dag.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
15.10.2018 kl 12:34 4187

Q4 er ikke uke 41 eller 42. Det er Oktober, November og Desember 2018.
I dag er det bare 15 Oktober.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
15.10.2018 kl 12:40 4155

Heisan!

Om jeg ikke husker feil så meldte IOX at dette kunne ta tid med WO og det kunne trekke ut i oktober! Selskapet i mine øyne har alt på det tørre og følger sin tidslinje og jeg ser ikke at det er noe særlig avvik fra denne!

Sitt stille å la traderene gjøre jobben! Det er alltids noen som må snøre på seg løpeskoa når de melder om produksjon, seismikken, neste brønn osv....

Ha ellers en fin børsdag alle sammen!
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
helloween
15.10.2018 kl 12:40 4154

Nå har AHN(Colombianske myndigheter ) overholdt hva de lovet (Cor6 settlement) så nå forventer eg IOX overholder sine forpliktelser (bore 9 bønner innen februar 2020)
For å få det til må boringen starte opp i nærmeste fremtid.Og ja forventer en bore plan like rundt hjørne.Tror kanskje de vil vente på svar fra Vikongo testene før de bestemmer seg hvor første bor går i jorda:)
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Vikingen
15.10.2018 kl 12:50 4095

Er der ingen her inde der havde regnet med at høre noget omkring boreprogrammet nu?
Vi er i Q4 - og der er går 1/6 del af hele Q4 uden en lyd.

Jeg nægter at tro på at jeg er den eneste der finder det lidt mærkelig.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
15.10.2018 kl 12:56 4066

De aller fleste finner nok dette merkelig... Sammen med mye annet
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2018 kl 13:00 4046

IOX jobber systematisk etter en plan nå. De ønsker best mulig erfaringer med de feltene de skal gå igang med. Vikingo er den brønnen de nå kan hente mye erfaring fra, slik at de kan bruke disse til å gjøre boringer mest mulig presis å med så god presisjon som det går å få, hva gjelder å finne olje .... De traff på første .... Så IOX jobber godt, meldingene som er kommet er meget bra. De konkluderer nok også å trekker alle trådene inn i en samlet plan. De nevnte oktober Ifb.m WO. Arbeid å prosess før Borestart er meget viktig. Jeg ser på dette som seriøst og kvalitetssikring av viktige operasjoner som de skal i gang med. De har så langt innfridd å etterlevd sine meldinger. Jeg gleder meg til at tidsbruken å kvalitetssikringa materialiserer seg i gode treff å høyere oljeproduksjon. Jeg heier på IOX, og sitter i ro med mine aksjer i ei tid fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
15.10.2018 kl 13:22 3987

Kaunis: Du feilinformerer markedet. Pengene renner ikke inn i kassa til IOX for tiden. De formelig fosser ut. Kostnadene er langt større enn inntektene. IOX er snart tom for både kontanter og egenkapital. Det MÅ de snart gjøre noe med. Hva tror du/dere det blir? Get real!
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
15.10.2018 kl 13:26 3969

Hvis de annonserer det etter 6/6 del av Q4 så er det fortsatt ihht plan.
Skjønner ikke hvorfor ting er merkelig når de er helt i starten av en tidsramme?

Jeg synes heller det er merkelig med folk som gnåler om dette allerede etter 2 uker når tidsammen er 3 måneder...
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
15.10.2018 kl 13:29 3956

Dette sier vel det meste..

---------------------------------------------------------------------

007 James Bond
05.10.2018 kl 20:43
1077
"This operation is expected to take place this coming weeks."

Jeg har ikke peiling på olje. Men jeg kan litt engelsk språk.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
helloween
15.10.2018 kl 13:32 3939

Tigerberget

Til og med baiserene vet at Vikingo(kollonne C7)er ferdig testet nå like rundt hjørnet:)
Så spørs det om de klarer å time inngangen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Namtrah
15.10.2018 kl 13:34 3904

JB...

Du mener pengene renner ut av IOX... Jeg så tidligere at du refererte til tapte arbeidsinntekter som en utgift, og det blir vel feil?
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2018 kl 13:41 3882

Snart melding og pang over 6 igjen
Redigert 20.01.2021 kl 21:15 Du må logge inn for å svare