Ocean Yield - kjøpsanbefaling
Dette er en kjøpsanbefaling for Ocean Yield (OCY). Jeg anbefaler kjøp av OCY nå, fordi dette er et solid selskap med gode fremtidsutsikter.
OCY eier skip innen oljeservice og shipping. Aksjen er nå underpriset og vil stige i verdi etter hvert som verden normaliseres. OCY betaler bra utbytte hvert kvartal.
P/E: 7,99
Direkteavkastning: 12,32%
Kilde: https://www.nordnet.no/market/stocks/16216952-ocean-yield
DIVIDEND YIELD: 6.7%
Kilde: https://oceanyield.no/Investor-Relations/Dividend
Aksjen har falt på grunn av coronapandemien, men aksjekursen har ikke hentet seg opp igjen enda.
Teknisk analyse av aksjekursen viser et kraftig fall fra 46 til 21 i mars 2020 på grunn av corona.
https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010657448-XOSL
Min beholdning av OCY nå:
Antall aksjer: 42191
Dagsverdi: 1 120 171
Anskaffelsesverdi: 1 130 000
Jeg anbefaler derfor kjøp av Ocean Yield nå. Etter å ha tatt gevinst i NAS, satser jeg nå på OCY.
OCY eier skip innen oljeservice og shipping. Aksjen er nå underpriset og vil stige i verdi etter hvert som verden normaliseres. OCY betaler bra utbytte hvert kvartal.
P/E: 7,99
Direkteavkastning: 12,32%
Kilde: https://www.nordnet.no/market/stocks/16216952-ocean-yield
DIVIDEND YIELD: 6.7%
Kilde: https://oceanyield.no/Investor-Relations/Dividend
Aksjen har falt på grunn av coronapandemien, men aksjekursen har ikke hentet seg opp igjen enda.
Teknisk analyse av aksjekursen viser et kraftig fall fra 46 til 21 i mars 2020 på grunn av corona.
https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010657448-XOSL
Min beholdning av OCY nå:
Antall aksjer: 42191
Dagsverdi: 1 120 171
Anskaffelsesverdi: 1 130 000
Jeg anbefaler derfor kjøp av Ocean Yield nå. Etter å ha tatt gevinst i NAS, satser jeg nå på OCY.
Redigert 21.01.2021 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
helsetrøya
16.02.2021 kl 05:42
3645
Bordet er langt fra rensket.
Db1 står fortsatt bokført til 50 millioner dollar. Reell verdi er 0,-
Det gjenstår altså fortsatt enda en skrell. Denne kommer. Den har bare blitt skjøvet frem i tid for å unngå brudd på lånebetingelser.
Db1 står fortsatt bokført til 50 millioner dollar. Reell verdi er 0,-
Det gjenstår altså fortsatt enda en skrell. Denne kommer. Den har bare blitt skjøvet frem i tid for å unngå brudd på lånebetingelser.
selars
16.02.2021 kl 07:20
3491
Med en høyere oljepris så har jeg stor tro på at de klarer å finne en løsning for Db1, men får se hva som skjer i løpet av året.
desirata
16.02.2021 kl 07:21
3491
DB1 har en skrap verdi på $10 mil, dvs litt bedre enn null. Den blir sannsynligvis skrapet iår. Derved får vi minus regnskap igår også, når de må nedskrive de siste $40m. Det kan også bli andre nedskrivninger.
Utbytte er bra, men OY vil ikke tjene penger på en stund
Utbytte er bra, men OY vil ikke tjene penger på en stund
ignatas
16.02.2021 kl 07:25
3475
Höegh Beijing jun 2022 går ut av kontrakt, 1 år til, eller mener du noe annet?
dhirubai har noe i skrapverdi, usikker om det var 10 eller 20 mln
dhirubai har noe i skrapverdi, usikker om det var 10 eller 20 mln
AlanS
16.02.2021 kl 09:33
3230
Containerdelen kan få et betydelig løft i 2021. Det må være noen mekanismer for profitsharing i kontraktene. Containerratene for store båter har nesten firedobblet siden sommeren.
Redigert 16.02.2021 kl 10:36
Du må logge inn for å svare
Ocean Yield klatrer.DNB Markets anbefaler kjøp av aksjen
Dialog4
16.02.2021 kl 12:31
2904
Tror nå at OCY fremover vil fokusere på flere skip innenfor segmenter som er inntektsbringende i form av gode rater for de shippingselskapene som skal leie/bruke disse i årene som kommer. Det vil etter hvert løfte både kursen og utbytte som kommer inn på konto hvert eneste kvartal. Aksjen er slik jeg ser det en god investering - både for de som muligens tenker på å kjøpe seg inn og for de som tenker på å akkumulere beholdningen på dagens kursnivå.
Moniker
16.02.2021 kl 17:20
2654
En god dag for aksjen. Selv om litt synd at div yield skrumper. Har en ren utbyttereinvestering strategi på denne siden i fjor vår. Så mindre opptatt av store kursøkninger.
desirata
16.02.2021 kl 17:56
2565
På Tradewinds idag er det en artikkel at India saksøker OY pga FPSOen som har ligget der.
Jeg har ikke tilgang, har noen info ?
Jeg har ikke tilgang, har noen info ?
selars
16.02.2021 kl 18:04
2531
Det er nevnt her, men det er et krav som går mot Aker Contracting.
16.2.2021, 06:28 · TDN Finans Delayed
OCY: VENTER GRADVIS ØKNING I AKTIVITET I MARKEDET GJENNOM ÅRET
Oslo (TDN Direkt): Mens aktiviteten i salg- og tilbakeleiemarkedet for tiden er lavere enn normalt venter Ocean Yield det gradvis vil øke gjennom året.
Det skriver selskapet i kvartalsrapporten mandag.
Samtidig gjentar Ocean Yield at selskapet har et konservativt utbyttenivå relativt til ventet fremtidig inntjening og styret i selskapet har intensjon om gradvis økning i utbyttet fremover.
Når det kommer til FPSOen "Dhirubhai-1" skriver Ocean Yield at diskusjoner med mulige interessenter har fortsatt i fjerde kvartal og inn i første kvartal. Imidlertid er det fortsatt usikkert om et salg av FPSOen vil bli konkludert, og at det er risiko for ytterligere nedskrivninger knyttet til enheten. Videre opplyses det at indiske myndigheter har sendt et skattekrav til Aker Contracting FP, som er et ikke-garantert datterselskap av Ocean Yield, relatert til den tidligere kontrakten for "Dhirubhai-1". Aker Contracting FP motsetter seg kravet og saken vil sendes til retten i India.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
16.2.2021, 06:28 · TDN Finans Delayed
OCY: VENTER GRADVIS ØKNING I AKTIVITET I MARKEDET GJENNOM ÅRET
Oslo (TDN Direkt): Mens aktiviteten i salg- og tilbakeleiemarkedet for tiden er lavere enn normalt venter Ocean Yield det gradvis vil øke gjennom året.
Det skriver selskapet i kvartalsrapporten mandag.
Samtidig gjentar Ocean Yield at selskapet har et konservativt utbyttenivå relativt til ventet fremtidig inntjening og styret i selskapet har intensjon om gradvis økning i utbyttet fremover.
Når det kommer til FPSOen "Dhirubhai-1" skriver Ocean Yield at diskusjoner med mulige interessenter har fortsatt i fjerde kvartal og inn i første kvartal. Imidlertid er det fortsatt usikkert om et salg av FPSOen vil bli konkludert, og at det er risiko for ytterligere nedskrivninger knyttet til enheten. Videre opplyses det at indiske myndigheter har sendt et skattekrav til Aker Contracting FP, som er et ikke-garantert datterselskap av Ocean Yield, relatert til den tidligere kontrakten for "Dhirubhai-1". Aker Contracting FP motsetter seg kravet og saken vil sendes til retten i India.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
-
«
- 1
- 2 »