DNO: I morra blir det haraball i olja

Slettet bruker
DNO 01.10.2018 kl 23:42 2418

Oljeprisen er i kveld på vei mot 85.
Jeg kunne nicket andre selskap enn DNO, men jeg syns DNO er mest spennende av oljeselskapene nå. "Alle" analyseselskapene har også kjøp på aksjen med kursmål 20 og mer. Mens aksjen selv oppfører seg nokså bedagelig foreløpig og har så vidt entret 17-tallet så langt. På disse oljeprisnivåene må vi forvente min. 10% kursøkning de neste par uker.

PS: Jeg har sittet med gullungen AkerBP siden januar 2015 og har ikke planer om å selge den ennå. Prosentmessig tror jeg likevel DNO vil toppe AkerBP framover.
Prewia
02.10.2018 kl 06:28 2211

Av nån obegriplig anledning har aktien gått ner två kr sen den var oå nästan 20 , trots att oljepriset ökat från (79 till 85 dollar, ytterst märkligt
pipers75
02.10.2018 kl 07:16 2081

Lurer litt på om du kun har utgående linjer Prewia. Hadde du fulgt litt med på det som har fremkommet her tidligere, er det vel slettes ikke så merkelig...
seth
02.10.2018 kl 08:02 1904

Hvorfor eier du DNO Prewia?
Slettet bruker
02.10.2018 kl 22:46 1461

Rett og slett pussig å se hvor tregt det går å dra DNO ut av sumpen. Det rusler oppover, men akk så tregt.
Å skylde på konflikten med Faroe tror jeg ikke er noen god forklaring, eller kanskje rettere:
Markedet overdriver kanskje det negative ved denne saken?
Man skal jo ikke glemme at DNOs kjøp av andel i Faroe har vært svært lønnsomt; Faroe er jo i en fin posisjon som produsent i disse dager.
Kanskje markedet derfor spekulerer i om det dermed blir mye dyrere for DNO dersom de vil kjøpe opp et dyrere Faroe?
DNO er altså flere kroner billigere nå enn under lavere oljepris, og heller ikke er risikoen økt.
Nei, her får vi bare hamstre mens vi ennå har 17-tallet.