Kontraktstråd for Solstad Offshore
Det renner på med nye kontrakter til Solstad og tenker det kan være på sin plass med en egen tråd kun for diskusjon av kontrakter.
Siden 20.11 har vi fått følgende:
https://newsweb.oslobors.no/message/518607
https://newsweb.oslobors.no/message/519715
https://newsweb.oslobors.no/message/520481
https://newsweb.oslobors.no/message/520653
https://newsweb.oslobors.no/message/520922
Siden 20.11 har vi fått følgende:
https://newsweb.oslobors.no/message/518607
https://newsweb.oslobors.no/message/519715
https://newsweb.oslobors.no/message/520481
https://newsweb.oslobors.no/message/520653
https://newsweb.oslobors.no/message/520922
Redigert 21.01.2021 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
refinansieringen av gjelden i Q4 gjorde jo at mange nye aksjer kom ut til bankene. Alt finansieringsarbeid synes som gjort nå. Nå er det bare å vente på at the perfect storm kommer. oljeservice og offshore renewable kommer inn samtidig.
Paradokset er at det ikke er så fryktelig mye aksjer i SOFF. 76 millioner tror jeg. 76% av aksjene er bundet opp av de 20 største aksjonærene..
Så hvis noen skal ha 1/4 mill aksjer så blir det aksjetørke i ordreboka :)
Redigert 24.01.2021 kl 16:00
Du må logge inn for å svare
Ja, og faktisk enda litt bedre,
Total number owned by top 20 59,551,673 100% 79.54%
Total number of shares 74,872,682 100%
Total number owned by top 20 59,551,673 100% 79.54%
Total number of shares 74,872,682 100%
Det er enda en indikasjon på styrken til SOFF. Dette blir bra.
locksley
25.01.2021 kl 08:59
4495
Slettet brukerskrev Topp 50 total 63 148 751 84,33%
Ligger det en topp-50 liste åpent noe sted? Evt. kan du lime den inn?
Var det så negativt med disse kontraktene da?
Nå er kursen under hvor den var da meldingen på fredag kom, ganske fantastisk.
Men, man får smøre seg med ytterligere tålmodighet, alt av kontrakter er positivt og det underbygger caset, kursen kommer når den kommer.
Men, man får smøre seg med ytterligere tålmodighet, alt av kontrakter er positivt og det underbygger caset, kursen kommer når den kommer.
Redigert 25.01.2021 kl 09:19
Du må logge inn for å svare
Fholm
25.01.2021 kl 09:18
4468
Uten at det kan sammenliknes annet enn at samma karen står ved roret, så oppfører denne mistenkelig likt det rec gjorde under 10kr
Jeg visste det.. Jeg har sett veldig mye finting frem og tilbake i aksjen i senere tid. Det ble en siste test ned.
Men nå kjøper jeg for dette er idiotisk. Denne koster over 1 kroner mer om timer/dager.
Men nå kjøper jeg for dette er idiotisk. Denne koster over 1 kroner mer om timer/dager.
Må nok si meg enig i at det foregår endel køddings i denne aksjen og det har som du sier pågått et stykke tid.
Soff aksjonær eller ei så er det liten tvil om at det er noe som foregår i aksjen, fallet idag er lite rasjonelt for å si det diplomatisk.
Soff aksjonær eller ei så er det liten tvil om at det er noe som foregår i aksjen, fallet idag er lite rasjonelt for å si det diplomatisk.
Redigert 25.01.2021 kl 10:21
Du må logge inn for å svare
Men da kan man kanskje vente den ender i pluss i dag i like vel? :)
Hehehe... man kan jo håpe :)
Hehehe... man kan jo håpe :)
Veldig vanskelig å si, meget uforutsigbart dette, men utelukker ikke at den ender i blått.
Utelukker heller ikke nye meldinger fra selskapet relativt kjapt, de kommer i bolker kan det helt klart virke som.
Men, opplagt, å tro på pluss når den ligger 6-8% i minus er kanskje "høl i huet", samtidig så har det skjedd større under enn akkurat det.
Utelukker heller ikke nye meldinger fra selskapet relativt kjapt, de kommer i bolker kan det helt klart virke som.
Men, opplagt, å tro på pluss når den ligger 6-8% i minus er kanskje "høl i huet", samtidig så har det skjedd større under enn akkurat det.
Redigert 25.01.2021 kl 10:41
Du må logge inn for å svare
Jeg svetter lite på grunn av kursfallet i dag. Hovedindeksen er negativ, cov-19 har fått et sterkere fotfeste (den aggressive mutanten til og med), Norge får ferre vaksiner enn planlagt, man kan lese artikler om et kommende krakk. Mennesker med svake hender selger aksjene sine i slike situasjoner. Ganske sikker på at om man sjekker beholdningen til nordnet livsforsikring i morgen så er den vesentlig redusert.
Vel.. Teknisk sett så ser jeg tre tester ned nå på 7.50ish.. Trippel bunn betyr vanligvis relativ bratt vei opp. Jeg har fått det med meg, og jeg er ikke særlig glad i TA engang. Jeg tenker det ikke tar lang tid før markedet sier kjør.
" Ganske sikker på at om man sjekker beholdningen til nordnet livsforsikring i morgen så er den vesentlig redusert."
Hehe, ja, det vil du nok få rett i.
Ellers er det jo ganske spesielt å se at selskapet som stadig vekk melder nye kontrkter, har fullført restrukturering faller betydelig mer enn andre sammenlignbare selskaper.
Her må man bare forholde seg i ro, en overreaksjon.
Hehe, ja, det vil du nok få rett i.
Ellers er det jo ganske spesielt å se at selskapet som stadig vekk melder nye kontrkter, har fullført restrukturering faller betydelig mer enn andre sammenlignbare selskaper.
Her må man bare forholde seg i ro, en overreaksjon.
Redigert 25.01.2021 kl 10:57
Du må logge inn for å svare
14 dagers oppdrag til Far Sapphire nettopp tildelt nå.
http://westshore.no/
https://www.vesselfinder.com/?imo=9372169
http://westshore.no/
https://www.vesselfinder.com/?imo=9372169
Met1976
26.01.2021 kl 20:26
4010
Deler denne i denne tråden og:
-Tror mange har problemer med å regne på SOFF nå, inkludert profesjonelle. Etter refinansieringen/restruktureringen er gjelden fortsatt på over 20mrd-det betales ikke renter før 2023 og avdrag før 2024. Det er vanskelig å vite hvor SOFF ligger før man får et, helst 2 kvartaler hvor man ser hvordan det ligger an- ideelt sett bør jo SOFF øke kontantkassen endel fremover når de ikke betaler noe på lån, men så har man jo problemene med lave rater og nedskrivning.... Tror mange er på gjerdet rett og slett
-Så må man huske at det har vært trøblete år for ALLE innen offshore siden 2014, det er jo treghet i systemet- når markedet krakket i 2014/2015 hadde alle fortsatt masse nye dyre fine båter på vei-disse var høyt belånt og kom etterhvert ut i et marked som var elendig og ikke i nærheten av å kunne forsvare investeringene-dette gjaldt ALLE ikke bare SOFF
- Derimot hadde man fra 2014 og til ihvertfall 2017-2018 en fordel med at endel av båtene gikk på lange kontrakter inngått før krakket, disse betalte godt-men så begynte jo disse og gå ut, markedet kom seg ikke (lavere oljepris, lavere aktivitet og altfor mange båter ) noe som betydde at inntektene sank mens utgiftene ikke sank, det ga den kollapsen med konkurser, gjeldsberg, refinansiering etc vi fortsatt er inne i nå.
SOFF sin åpenbare fordel er selvsgat at de er ferdige med prosessen- DOF f.eks er enda ikke ferdige og det spørs om ikke det kan være en liten ulempe f.eks når Doggerbank skal deles ut....
-Ang Doggerbank- ser ut som endel "antar" SOFF får den- Doggerbank er ikke inne i min vurdering av SOFF, det blir en bonus...men husk at Doggerbank betyr lån, nybygging og inntektene ligger flere år frem i tid. Det er ingen quickfix for noe som helst (men vil nok ihvertfall kortsiktig være kraftig kursdrivende) og bety sikre innterkter langt frem.
- ESG, det er også endel som snakker om ESG-senest ble det vel nevnt på Aksjesladder i helgen- SOFF har ingen åpenbarr ESG del å skille ut aka ACC/AOW eller lignende imho- en CSV blir ikke ESG selv om den frakter turbiner noen måneder. Nå har jo SOFF satset endel på grønne løsninger for driften lenge (står endel på www.solstad.com om sertifisering bla) men en eventuell ESG-del blir imho kunstig-men markedet vil selvsagt elske det så at de ser på det slik Subsea7 nok også for sin havvind-aktivitet gjør er ikke helt utelukket. Vil være trigger selvsagt.
- Ordrereserven er vanskelig å "få tak på", f.eks med kontraktene man opplyste om på fredag, her kan det være snakk om alt fra litt over 100millioner til 4-500millioner- vi aner rett og slett ikke. Eneste måten er å følge ordrereserven ved hver kvartalsreapport og med Maximus delvis inaktiv/kortkontrakt er det allerede flere kvartaler som er blitt/blir skadelidende. MAnge etterlyser store kurshopp når det inngås kontrakter-husk at det ikke kommer børsmeldinger når skip stille og rolig siger inn til kai når en kontrakt avsluttes (unntatt for Maximus da men det er en megalodon i en gullfiskdam)
-Tror mange har problemer med å regne på SOFF nå, inkludert profesjonelle. Etter refinansieringen/restruktureringen er gjelden fortsatt på over 20mrd-det betales ikke renter før 2023 og avdrag før 2024. Det er vanskelig å vite hvor SOFF ligger før man får et, helst 2 kvartaler hvor man ser hvordan det ligger an- ideelt sett bør jo SOFF øke kontantkassen endel fremover når de ikke betaler noe på lån, men så har man jo problemene med lave rater og nedskrivning.... Tror mange er på gjerdet rett og slett
-Så må man huske at det har vært trøblete år for ALLE innen offshore siden 2014, det er jo treghet i systemet- når markedet krakket i 2014/2015 hadde alle fortsatt masse nye dyre fine båter på vei-disse var høyt belånt og kom etterhvert ut i et marked som var elendig og ikke i nærheten av å kunne forsvare investeringene-dette gjaldt ALLE ikke bare SOFF
- Derimot hadde man fra 2014 og til ihvertfall 2017-2018 en fordel med at endel av båtene gikk på lange kontrakter inngått før krakket, disse betalte godt-men så begynte jo disse og gå ut, markedet kom seg ikke (lavere oljepris, lavere aktivitet og altfor mange båter ) noe som betydde at inntektene sank mens utgiftene ikke sank, det ga den kollapsen med konkurser, gjeldsberg, refinansiering etc vi fortsatt er inne i nå.
SOFF sin åpenbare fordel er selvsgat at de er ferdige med prosessen- DOF f.eks er enda ikke ferdige og det spørs om ikke det kan være en liten ulempe f.eks når Doggerbank skal deles ut....
-Ang Doggerbank- ser ut som endel "antar" SOFF får den- Doggerbank er ikke inne i min vurdering av SOFF, det blir en bonus...men husk at Doggerbank betyr lån, nybygging og inntektene ligger flere år frem i tid. Det er ingen quickfix for noe som helst (men vil nok ihvertfall kortsiktig være kraftig kursdrivende) og bety sikre innterkter langt frem.
- ESG, det er også endel som snakker om ESG-senest ble det vel nevnt på Aksjesladder i helgen- SOFF har ingen åpenbarr ESG del å skille ut aka ACC/AOW eller lignende imho- en CSV blir ikke ESG selv om den frakter turbiner noen måneder. Nå har jo SOFF satset endel på grønne løsninger for driften lenge (står endel på www.solstad.com om sertifisering bla) men en eventuell ESG-del blir imho kunstig-men markedet vil selvsagt elske det så at de ser på det slik Subsea7 nok også for sin havvind-aktivitet gjør er ikke helt utelukket. Vil være trigger selvsagt.
- Ordrereserven er vanskelig å "få tak på", f.eks med kontraktene man opplyste om på fredag, her kan det være snakk om alt fra litt over 100millioner til 4-500millioner- vi aner rett og slett ikke. Eneste måten er å følge ordrereserven ved hver kvartalsreapport og med Maximus delvis inaktiv/kortkontrakt er det allerede flere kvartaler som er blitt/blir skadelidende. MAnge etterlyser store kurshopp når det inngås kontrakter-husk at det ikke kommer børsmeldinger når skip stille og rolig siger inn til kai når en kontrakt avsluttes (unntatt for Maximus da men det er en megalodon i en gullfiskdam)
Leser på Aksjeforum at det spekuleres i at Dogger prosjektet kan nærme seg en avklaring, Equinor skal visstnok komme med en slags oppdatering i slutten av uken.
Andre som har samme oppfattelse?
Andre som har samme oppfattelse?
Vet ikke hva Herr Solstad synes om kurs utviklingen etter alle disse kontraktene han har meldt til markedet fra medio desember, men her er noe av det han kommenterer til haugesunds Avis på fredag i forrige uke.
– Vi signerer kontrakter hele veien. Noen er korte og noen er lange, men det er kjekt å gå ut med en såpass stor melding på en gang. Vi har jobbet med dette en god stund, men det ramlet på plass nå nylig, sier han til Haugesunds Avis.
Den første kontrakten dreier seg om «Normand Energy». Fartøyet skal brukes på et prosjekt i Stillehavet. Estimert tid er fem måneder.
Så har de fått en kontrakt for «Far Samson». Fartøyet starter på jobben med kabelleggingsoperasjoner i april/mai. Avtalen er i første omgang for 90 dager, med opsjoner på resten av året.
– Det blir sannsynligvis store deler av året, sier Solstad.
Solstad kan ikke navngi hvilke selskaper de nå har tegnet avtaler med, men:
– Det er forskjellige selskaper. Alle store, anerkjente operatører, sier han.
– Hva betyr disse fire kontraktene for dere nå?
– Det er veldig positivt. Definitivt. Nå blir det mer arbeid innenfor fornybar energi, noe vi gjør stadig mer av. Å få mest mulig båter i arbeid på best mulige betingelser er det vi prøver på hele veien, sier han.
Med denne måten å utrykke seg på uten å snakke om kontraktsverdi så tror jeg personlig at kontraktsverdien er nærmere 400 mill enn 100 mill ref. Met1976 sitt innlegg ovenfor.
– Vi signerer kontrakter hele veien. Noen er korte og noen er lange, men det er kjekt å gå ut med en såpass stor melding på en gang. Vi har jobbet med dette en god stund, men det ramlet på plass nå nylig, sier han til Haugesunds Avis.
Den første kontrakten dreier seg om «Normand Energy». Fartøyet skal brukes på et prosjekt i Stillehavet. Estimert tid er fem måneder.
Så har de fått en kontrakt for «Far Samson». Fartøyet starter på jobben med kabelleggingsoperasjoner i april/mai. Avtalen er i første omgang for 90 dager, med opsjoner på resten av året.
– Det blir sannsynligvis store deler av året, sier Solstad.
Solstad kan ikke navngi hvilke selskaper de nå har tegnet avtaler med, men:
– Det er forskjellige selskaper. Alle store, anerkjente operatører, sier han.
– Hva betyr disse fire kontraktene for dere nå?
– Det er veldig positivt. Definitivt. Nå blir det mer arbeid innenfor fornybar energi, noe vi gjør stadig mer av. Å få mest mulig båter i arbeid på best mulige betingelser er det vi prøver på hele veien, sier han.
Med denne måten å utrykke seg på uten å snakke om kontraktsverdi så tror jeg personlig at kontraktsverdien er nærmere 400 mill enn 100 mill ref. Met1976 sitt innlegg ovenfor.
Redigert 27.01.2021 kl 11:06
Du må logge inn for å svare
Vet ikke, men noen syntes prisen var så billig at de begynte å kjøpe.. forhåpentligvis fortsetter det i morgen..
Her prater man litt om Solstad siste kontrakt i Afrika(var vel Normand Jarstein mener jeg å huske)
Spol fram til 19:30
https://twitter.com/riglynx/status/1354917563537494017?s=20
Spol fram til 19:30
https://twitter.com/riglynx/status/1354917563537494017?s=20
R1234
30.01.2021 kl 16:03
3116
Ny båt på vei til dokk idag, kommer nok news om kort tid ang denne.
Ref Solstad, Facebook gruppe
Ref Solstad, Facebook gruppe
Ganske sannsynlig at det kommer flere kontraktsmeldinger nå ja både på Fortress og Mermeid.
Redigert 30.01.2021 kl 16:46
Du må logge inn for å svare
Har sett litt på hvilke fartøy som pt ikke er i oppdrag av de som skulle/burde/kunne vært det ift oppsettet i q3 slide 17,18 og 19.
Tar forbehold om feil, men i grove trekk ser det slik ut.
26 CSV oppgitt i tillegg er Norman Fortress tatt ut av opplag og klargjøres for oppdrag.
Normand Mermaid - Haugesund
Nor Spring - Kabil
Far Samson - Husøy
Normand Energy - Fikk nettopp en 5mnd kontrakt som starter i februar.
Normand Fortress - Halsnøy Dokk
22 av 27 fartøy på kontrakt eller spot oppn 5mnd kontrakt som starter i februar.drag. Utnyttelse pr idag 81,5%
35 PSV oppgitt.
Far Seeker -Australia
Normand Service - Aberdeen
Normand Sitella - Langevåg
Sea Flyer - Abelsnes
Sea Spark - Flekkefjord
Sea Spear - Flekkefjord
29 av 35 fartøy på kontrakt eller spot. Utnyttelse pr.idag på 82,9%.
20 AHTS er oppgitt.
Bos Torquesa - Rio De Janeiro
Far Scout - Rio De Janeiro
Far Stream - Brunei
Far Sword - Kabil
Far Captain -
Normand Prosper - Bergen
Normand Ranger - Ålesund
Normand_Ivan - Storesund
12 av 20 fartøy på kontrakt eller spot. Utnyttelse pr.idag 60%.
Fartøyene som er oppgitt her er følgelig de som ikke pt er på oppdrag.
https://www.solstad.com/wp-content/uploads/2020/11/Quarterly-Report-3-2020.pdf
Tar forbehold om feil, men i grove trekk ser det slik ut.
26 CSV oppgitt i tillegg er Norman Fortress tatt ut av opplag og klargjøres for oppdrag.
Normand Mermaid - Haugesund
Nor Spring - Kabil
Far Samson - Husøy
Normand Energy - Fikk nettopp en 5mnd kontrakt som starter i februar.
Normand Fortress - Halsnøy Dokk
22 av 27 fartøy på kontrakt eller spot oppn 5mnd kontrakt som starter i februar.drag. Utnyttelse pr idag 81,5%
35 PSV oppgitt.
Far Seeker -Australia
Normand Service - Aberdeen
Normand Sitella - Langevåg
Sea Flyer - Abelsnes
Sea Spark - Flekkefjord
Sea Spear - Flekkefjord
29 av 35 fartøy på kontrakt eller spot. Utnyttelse pr.idag på 82,9%.
20 AHTS er oppgitt.
Bos Torquesa - Rio De Janeiro
Far Scout - Rio De Janeiro
Far Stream - Brunei
Far Sword - Kabil
Far Captain -
Normand Prosper - Bergen
Normand Ranger - Ålesund
Normand_Ivan - Storesund
12 av 20 fartøy på kontrakt eller spot. Utnyttelse pr.idag 60%.
Fartøyene som er oppgitt her er følgelig de som ikke pt er på oppdrag.
https://www.solstad.com/wp-content/uploads/2020/11/Quarterly-Report-3-2020.pdf
Redigert 30.01.2021 kl 22:45
Du må logge inn for å svare
Har du utnyttelsesforskjellen mellom q3 og i dag?
Dessverre, veldig vanskelig for meg å vite med såpass mange fartøy oppgitt som spot fartøy om hvorvidt de hadde oppdrag da.
Ikveld har jeg sjekket alle spot fartøy mot meldte kontrakter og eller bevegelser på vesselfinder(2-3 av dem er på kortidsoppdrag akkurat nå for eksempel og det er ikke meldt noe sted),
Ser nå at Normand Drott må tas bort, den fikk nettopp et 14 dagers oppdrag fra Equinor Energy.
I tillegg er noen av fartøyene oppgitt ovenfor stasjonert på andre siden av jordkloden og mitt inntrykk er at signalet til Vesselfinder ikke alltid stemmer i de områdene, kanskje flere fartøy er på spot oppdrag nå uten at jeg klarer å se det.
Ikveld har jeg sjekket alle spot fartøy mot meldte kontrakter og eller bevegelser på vesselfinder(2-3 av dem er på kortidsoppdrag akkurat nå for eksempel og det er ikke meldt noe sted),
Ser nå at Normand Drott må tas bort, den fikk nettopp et 14 dagers oppdrag fra Equinor Energy.
I tillegg er noen av fartøyene oppgitt ovenfor stasjonert på andre siden av jordkloden og mitt inntrykk er at signalet til Vesselfinder ikke alltid stemmer i de områdene, kanskje flere fartøy er på spot oppdrag nå uten at jeg klarer å se det.
Redigert 30.01.2021 kl 20:31
Du må logge inn for å svare
Skal prøve å sette opp et excell skjema når jeg får tid.. ganske greit i grunn sine mye om markedet.
Mulig utnyttelsesgrad står i rapporten.
Da er Normand Fortress løs fra kai etter 4,5 år til kai og en liten pit stopp på Vico kai så går turen til Halsnøy kl 0600 i morgen tidlig med god følge av T/B Rodny 😁
https://www.facebook.com/groups/123947701610834/permalink/688131371859128/
https://www.facebook.com/groups/123947701610834/permalink/688131371859128/
Helt "umulig" for oss som ikke kjenner selskapets daglige aktiviteter å vite utnyttelsesgraden, det hele blir litt fingern i været og man kan komme i nærheten for en enkelt dag og uke som ovenfor, men blir altfor unøyaktig.
Her er fra q3 rapporten:
The overall utilization for the operational fleet in 3Q
2020 was 86% (92% in 2019), the subsea CSV fleet had a
utilization of 83% (90%), AHTS fleet 83% (87%) and 90%
(95%) for the PSV fleet.
Til sammenligning Q2:
The overall utilization for the operational fleet in 2Q 2020 was
79% (89% in 2019), the subsea CSV fleet had a utilization of
81% (92%), AHTS fleet 64% (81%) and 86% (92%) for the PSV
fleet.
Og også for Q1:
The overall utilization for the operational fleet in 1Q
2020 was 79% (83% in 2019), the subsea CSV fleet had a
utilization of 76% (73%), AHTS fleet 67% (78%) and 87%
(91%) for the PSV fleet.
I tillegg er det slik at det som jeg beregnet meg fram til igår var for en enkelt dag, 30.1.21.
Hva graden var gjennom q4 har jeg ingen ide eller formening om, men antar den ikke var mindre hvertfall, flere fartøy som gikk ut av kontrakter etter endt q4 som Sea Flyer, Sea Spark etc. Om dette er fartøy som skal skrotes/selges ihht restruktureringsplanen vet jeg heller ikke. I såfall skulle dem ikke vært medregnet i mitt oppsett og graden ville følgelig vært høyere. Uansett, ganske sikker på at utnyttelsen i Q4 er høyere enn både q2 og q3.
Så det hele blir kun spekulasjoner.
25.2 får vi det korrekte svaret for q4 hvertfall. Spennende å lese regnskapet når alt er korrigert etter restruktureringen.
Her er fra q3 rapporten:
The overall utilization for the operational fleet in 3Q
2020 was 86% (92% in 2019), the subsea CSV fleet had a
utilization of 83% (90%), AHTS fleet 83% (87%) and 90%
(95%) for the PSV fleet.
Til sammenligning Q2:
The overall utilization for the operational fleet in 2Q 2020 was
79% (89% in 2019), the subsea CSV fleet had a utilization of
81% (92%), AHTS fleet 64% (81%) and 86% (92%) for the PSV
fleet.
Og også for Q1:
The overall utilization for the operational fleet in 1Q
2020 was 79% (83% in 2019), the subsea CSV fleet had a
utilization of 76% (73%), AHTS fleet 67% (78%) and 87%
(91%) for the PSV fleet.
I tillegg er det slik at det som jeg beregnet meg fram til igår var for en enkelt dag, 30.1.21.
Hva graden var gjennom q4 har jeg ingen ide eller formening om, men antar den ikke var mindre hvertfall, flere fartøy som gikk ut av kontrakter etter endt q4 som Sea Flyer, Sea Spark etc. Om dette er fartøy som skal skrotes/selges ihht restruktureringsplanen vet jeg heller ikke. I såfall skulle dem ikke vært medregnet i mitt oppsett og graden ville følgelig vært høyere. Uansett, ganske sikker på at utnyttelsen i Q4 er høyere enn både q2 og q3.
Så det hele blir kun spekulasjoner.
25.2 får vi det korrekte svaret for q4 hvertfall. Spennende å lese regnskapet når alt er korrigert etter restruktureringen.
Redigert 31.01.2021 kl 10:56
Du må logge inn for å svare
Begynte å lage en oversikt. For mitt vedkomne blir det viktigste å få oversikt over antallet fartøy på kontrakt, i spot og opplag. Nyansene her mener jeg er viktig da det sier noe sentimentet for sektoren generelt.
Mossegutt
31.01.2021 kl 15:56
2614
Skulle ikke avklaring på Dogger kontrakt foreligge ila Januar ? Har ikke fått fulgt med så godt i det siste, mulig jeg har gått glipp av noe.
Er det kommet noe mer info ?
Er det kommet noe mer info ?
Er nok noen her inne som har ment januar.
Det som stod i siste artikkel i FA om dette var at det er signalisert tidlig "neste år", artikkelen fra desember.
Så er sikkert ikke langt unna.
Det som stod i siste artikkel i FA om dette var at det er signalisert tidlig "neste år", artikkelen fra desember.
Så er sikkert ikke langt unna.
På Westshore kan man lese at oppdraget for Aker BP som Normand Serenade fikk igår er avlyst,
http://westshore.no/
Serenade er nå på vei til Ula og på Solstad sin hjemmeside står det at den er på en 10 dagers jobb for Aker BP(bekreftes også på Vesselfinder at fartøyet er på vei til Ula nå), så stadig ny aktivitet.
Normand Serenade PSV Aker BP 30.01 / Term 10.02 Stavanger
https://www.solstad.com/our-fleet/#spotmarket
https://www.vesselfinder.com/?imo=9408229
http://westshore.no/
Serenade er nå på vei til Ula og på Solstad sin hjemmeside står det at den er på en 10 dagers jobb for Aker BP(bekreftes også på Vesselfinder at fartøyet er på vei til Ula nå), så stadig ny aktivitet.
Normand Serenade PSV Aker BP 30.01 / Term 10.02 Stavanger
https://www.solstad.com/our-fleet/#spotmarket
https://www.vesselfinder.com/?imo=9408229
Mener Aker BP og SOFF har en form samhandlings avtale. Kanskje ikke så rart iom begge er endel av Aker.,