HAVYARD 🚀
Akkumuler Havyard Hydrogen AS skilles ut og vi er mange som tenker at en HYARD aksje gir en Havyard Hydrogen aksje.
Hele flåten i Nordsjøen skal nå inn på fornybar. Alle hurtigbåter skal inn på fornybar. Alle ferger skal inn ... osv osv..
Havyard drifter med +10 mill i kvartalet i dag men koster bare 250 mill. Med forholdene over skal denne 🚀
Hele flåten i Nordsjøen skal nå inn på fornybar. Alle hurtigbåter skal inn på fornybar. Alle ferger skal inn ... osv osv..
Havyard drifter med +10 mill i kvartalet i dag men koster bare 250 mill. Med forholdene over skal denne 🚀
Redigert 21.01.2021 kl 09:27
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
thypoon
17.12.2020 kl 21:31
9856
Himmelferden starter i morgen, aksjen har konsolidert fint rundt 10 nivået, brudd opp gjennom 11.8-12 utlyser nye kjøpssignaler!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Har luktet stage 2 rally av denne i en uke nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
UerfarenInvest
18.12.2020 kl 09:24
9373
Ser ut som jeg var heldig (kortsiktig iaf...) når jeg flytta limiten min opp til 11.00 i dag tidlig.
Fikk akkurat fylt på litt til før den skjøt litt fart.
Fikk akkurat fylt på litt til før den skjøt litt fart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
ecb
18.12.2020 kl 09:31
9334
her må det være et eller annet på gang, noen kjøper hvertfall mye her nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Kingen
18.12.2020 kl 09:34
9309
Bare veldig konkurspriset, noe markedet begynner å skjønne ikke er fare for lengre. Markedet begynner å skjønne hvilke verdier som snart synlige når underselskapet blir børsnotert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
18.12.2020 kl 09:38
9278
Er jo nesten ikke aksjer tilgjengelig......dette tegner godt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
ecb
18.12.2020 kl 09:44
9246
ryker 12 er 15-16 neste kortsikte motstand. blir +20 over nyttår dette
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
thypoon
18.12.2020 kl 12:12
9123
Dette er bare begynnelsen!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
HP17
18.12.2020 kl 12:16
9097
Er dette nå det beste caset kortsiktig på ose?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Amore
18.12.2020 kl 12:24
9030
Beste vet jeg ikke men vi vil nok le av kursen etter q4.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Amore
18.12.2020 kl 12:30
9000
Heavy er mye bedre stillt nå enn sist aksjekursen lå på 30 tallet. Skjønner ikke hva folk driver med selger på dette lave nivå. Melding om støtte fra staten kan komme når som helst. Da ser vi flere kroner opp i løpet av natten. Midlene ligger klare til å deles ut..
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
HAVYARD skal tilsynelatende minst opp til MCAP 500 mill nå (21 NOK pr aksje). Så får vi se om den roer seg og konsoliderer tilbake til 16 som jeg tidligere spådde.
Det er så mange triggere:
* H2 støtte fra Enova (Wilhelmsen 219 mill)
* Havyard Hydrogen notering (AKSO style)
*Q4 rapport >20 mill resultat.
Det er så mange triggere:
* H2 støtte fra Enova (Wilhelmsen 219 mill)
* Havyard Hydrogen notering (AKSO style)
*Q4 rapport >20 mill resultat.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Ikke glem denne.
Mange hyggelige meldinger ligger på lur.
Mange hyggelige meldinger ligger på lur.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Oppfarten har bare så vidt begynt. Marketcap for HYARD rundt 450 mill. Når Q4 rapporten ligger på bordet er den langt over 1 milliard
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
ecb
30.12.2020 kl 10:08
7977
litt rart at selskapet ikke har meldt dette faktisk, men for å fjerne enhver tvil om gjeldsakkorden så vedtok tingrettene denne 19 november og ankefristen utløp følgelig rett før jul. denne er nå i boks.
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20200001007637&sokeverdi=929585860
https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20200001007637&sokeverdi=929585860
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Ja herregud. Den burde jo være meldt. Reduksjon av gjeld betyr jo definitivt et bedret regnskap.
Lurer på hva akkorden gjaldt? Reduksjon eller bare rett og slett forandring av Egenkapitalkravet.
Lurer på hva akkorden gjaldt? Reduksjon eller bare rett og slett forandring av Egenkapitalkravet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Joasen
30.12.2020 kl 13:48
7770
Har du sendt melding eller mail til dem?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Nei gidder ikke. Kjøper litt aksjer nå og trenger ikke nye meldinger som starter rally :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Visste ikke E24 hadde publisert noe vedr split av Havyard til Maritime Cleantech. Det skjer virkelig.
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/lEKxoA/havyard-vil-boersnotere-datterselskap-etter-resultatvekst-i-tredje-kvartal
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/lEKxoA/havyard-vil-boersnotere-datterselskap-etter-resultatvekst-i-tredje-kvartal
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Godt nytt år HYARD som aksjeeier her så gleder jeg meg til dette året, det er så mange triggere og miljømessige nyheter her att det blir gøy å følge med på.
tipper sluttkurs om ett år på ca 100+ kr
tipper sluttkurs om ett år på ca 100+ kr
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
ecb
06.01.2021 kl 08:10
6894
det blir sikkert bra, men valgte allikevel redusere i går. litt redd for en korreksjon i de små grønne rakettene samt da jeg leste hele meldingen i går om den nye sjefen i hyard verftet hvor det fremkom at Havyard Hydrogen har kun 1 ansatt - blir litt vanskelig å sammenligne teco2030 verdsettelsen og hyard hydrogen når dette er et selskap med kun 1 mann
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Da har du nok misforstått. Havyard Group har mange ansatte og mye teknologi og kompetanse på hydrogen. Jeg har selv snakket med CEO til PCELL i webinar som beskrev samarbeidet med HYARD. De jobber på en fuel cell stack 3.2 MW... som er adskillig høyere enn 1.2 MW (også presentert til Fernley). SINTEF samarbeidet på Prototyp E er ferdig i år. Havyard Hydrogen sitter med fremste kompetanse på Hydrogen og skipsfart. Se lenke for hva Havyard Hydrogen er god for ;).
https://www.havyard.com/brands--solutions/havyard-hydrogen/
Selskapet er priset 450 mill. Det dobler eller tripler nok før børsnotering av newco tror jeg.
https://www.havyard.com/brands--solutions/havyard-hydrogen/
Selskapet er priset 450 mill. Det dobler eller tripler nok før børsnotering av newco tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
ecb
06.01.2021 kl 08:37
6811
havyard group har mange ansatte selvsagt i de forskjellige underselskapene og vet jo at de har jobbet med pcell og har bra komepetanse på hydrogen løsninger.
fra børsmeldingen i går:
Facts about Havyard Group
Havyard Group ASA is a maritime technology company that delivers products and services in the
areas of seafood, energy and transport.
Havyard Group ASA is listed on Oslo Børs, Ticker HYARD. Its head office is in Fosnavåg, and the
Group has 521 employees.
The Group is divided into four business areas:
• Shipbuilding Technology, based in Leirvik in Sogn with branches in Fosnavåg, Poland and
Turkey, has 349 employees.
• Ship Design & Solutions, based in Fosnavåg with branches in Poland and Croatia, has 65
employees.
• Havyard Hydrogen, based in Fosnavåg, has 1 employee
• Power & Control, based in Bergen with branches in Ålesund and Egersund, has 55
employees.
• Norwegian Greentech AS, based in Fosnavåg, has 14 employees
fra børsmeldingen i går:
Facts about Havyard Group
Havyard Group ASA is a maritime technology company that delivers products and services in the
areas of seafood, energy and transport.
Havyard Group ASA is listed on Oslo Børs, Ticker HYARD. Its head office is in Fosnavåg, and the
Group has 521 employees.
The Group is divided into four business areas:
• Shipbuilding Technology, based in Leirvik in Sogn with branches in Fosnavåg, Poland and
Turkey, has 349 employees.
• Ship Design & Solutions, based in Fosnavåg with branches in Poland and Croatia, has 65
employees.
• Havyard Hydrogen, based in Fosnavåg, has 1 employee
• Power & Control, based in Bergen with branches in Ålesund and Egersund, has 55
employees.
• Norwegian Greentech AS, based in Fosnavåg, has 14 employees
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Dette er misforståelsen. Havyard Hydrogen var opprettet i oktober/november. Men det betyr jo ikke 0 arbeidet på hydrogen før den tid. Havyard og Sintef startet i 2018 på hydrogen. PCELL har vært inne siden 2019. Teco er ikke i nærheten av Havyard.
Her tror jeg du må kjøpe inn på høyere kurs 😊. Bryter 23 så er ferden i gang igjen.
Her tror jeg du må kjøpe inn på høyere kurs 😊. Bryter 23 så er ferden i gang igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
ecb
06.01.2021 kl 09:07
6725
tror ikke det er noen misforståelse, sier bare at jeg tror det kan bli vanskelig å overbevise nye aksjonærer i newco at havyard hydrogen kan sammenliknes med teco når de har 1 ansatt. vet selvsagt at de har jobbet med dette lenge. PCELL er ikke inne i hyard - de er en levereandør til hyard
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
PCELL er i samarbeid med HYARD. PCELLs CEO sier i SMB1 sitt H2 webinar at de samarbeider med HYARD om Hydrogen for skipsfart.
Ja, PCELL er så langt fremme at de nærmest kan kalles en leverandør. De har full kontroll på sin FuelCell. Men der er flere forhold å løse fortsatt.
La meg minne på om at PCELL også var i samarbeid med Nikola på tidlig tidspunkt, men PCELL droppet dem. Dette fordi PCELL vil ikke jobbe sammen med selskap som ikke skjønner hva de holder på med. Det er for meg et stor kvalitetsstempel at det er PCEL som skal levere stacks og at HYARD kan jobbe med de beste for å få mest ut av H2.
Ja, PCELL er så langt fremme at de nærmest kan kalles en leverandør. De har full kontroll på sin FuelCell. Men der er flere forhold å løse fortsatt.
La meg minne på om at PCELL også var i samarbeid med Nikola på tidlig tidspunkt, men PCELL droppet dem. Dette fordi PCELL vil ikke jobbe sammen med selskap som ikke skjønner hva de holder på med. Det er for meg et stor kvalitetsstempel at det er PCEL som skal levere stacks og at HYARD kan jobbe med de beste for å få mest ut av H2.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Amore
06.01.2021 kl 10:22
6654
Herlig dag- Plukke plukke- Blir nok mer fart på klima og miljø over dammen nå som DK får flertall- Parisavtalen bla.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Skjei
07.01.2021 kl 07:08
6484
Kan vell forvente oss en grønn dag på ose i dag, og for havyard sin del kan det vel ikke være flere som selger så billig. De proffe kjøper de små og vi kan gå til neste nivå- godt forbi motstand på 23 -liten melding nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Noen snakket i en eller annen tråd om en problemordre som hadde løst seg for Havyard denne uka. Jeg skjønte ikke den. Noen som kan forklare mens vi venter på at raketten skal starte igjen ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Noen som kan forsøke å svare meg om denne problemordren som hadde løst seg. Jeg forstod ikke det som ble sagt. Hvem var ordren fra, hvilket byggverk var det, og hva ble løsningen ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
UerfarenInvest
07.01.2021 kl 18:31
6120
Det var referanse til at denne saken ble meldt løst før i uka:
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/12/11/7597557/havila-shipping-krever-penger-av-deepocean
Men jeg er usikker på hvordan / i hvilken grad dette påvirker HYARD i praksis...
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/12/11/7597557/havila-shipping-krever-penger-av-deepocean
Men jeg er usikker på hvordan / i hvilken grad dette påvirker HYARD i praksis...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Kan ikke se hvordan dette skal affektere HAVYARD.
Det som affekterer Havyard er nok heller om det kommer en ordre nå for å bygge om dette skipet til en Hybrid for annen offshore service activity. (NES og HDS in på banen).
Det som affekterer Havyard er nok heller om det kommer en ordre nå for å bygge om dette skipet til en Hybrid for annen offshore service activity. (NES og HDS in på banen).
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
kidpoker
07.01.2021 kl 23:17
5728
Er ikke problemskipet Det skipet som skulle bygges til islandske Fafnir,som senere blei kanselert mitt under bygging.så kom offshorederi Atlantic Towing Limited noen år etter og inngikk kontrakt av ferdigstilling av skipet.men den skulle no vært levert i 2020 engang.men vet ikke om det er blitt forsinkelser på levering.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
UerfarenInvest
08.01.2021 kl 09:13
5485
Litt bedre åpning i dag, 21.30 p.t
Kan vi håpe på en positiv utvikling i dag...?
Kan vi håpe på en positiv utvikling i dag...?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Amore
08.01.2021 kl 09:18
5469
Skipet er bygd om og levert som vindmølle skip for litt siden-
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
andypandy01
08.01.2021 kl 09:33
5425
Bare å laste inn før toget går og hydrogen meldinga kommer, den kommer når som helst. Ikke selg nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Mariobros
08.01.2021 kl 10:21
5337
lastet ganske greit i går og satser på noen små dipper i dag. ser ut til at lunta er tent igjen så turte ikke vente lengre :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Amore
08.01.2021 kl 10:31
5301
For de som ikke er inne enda- Full fart på vei oppover- Med denne hastigheten har vi mye å se frem til- håper på dobling av aksjekursen før Q4 legges frem
Konsernet hadde et driftsresultat (EBIT) på NOK 8,7 millioner
(1,7%) i 3.kvartal 2020, mot NOK -186 millioner (-57%) i 3.
kvartal 2019. Driftsresultatet hittil i 2020 er NOK 62,8 millioner
(3,5%), sammenlignet med NOK -224 millioner (-11,8%) i
tilsvarende periode for 2019.
Driftsmargin er vesentlig forbedret i 2020, hovedsakelig
grunnet positiv resultatutvikling for verftet.
Ytterligere detaljer finnes under status i segmentene
Konsernet hadde et driftsresultat (EBIT) på NOK 8,7 millioner
(1,7%) i 3.kvartal 2020, mot NOK -186 millioner (-57%) i 3.
kvartal 2019. Driftsresultatet hittil i 2020 er NOK 62,8 millioner
(3,5%), sammenlignet med NOK -224 millioner (-11,8%) i
tilsvarende periode for 2019.
Driftsmargin er vesentlig forbedret i 2020, hovedsakelig
grunnet positiv resultatutvikling for verftet.
Ytterligere detaljer finnes under status i segmentene
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Ser ut som HYARD bryter ut av en vimpel formasjon på oversiden.
Spenn setebeltene.
Spenn setebeltene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Kingen
08.01.2021 kl 12:27
4449
Bra observert 100Bagger. Nå fyker den avgårde.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Chirpieching
08.01.2021 kl 12:27
4444
Nå kjøper jeg i Havyard. Regjeringens klimamelding trekker frem utslippfrie ferger/fartøy som et særlig satsingsområde.
Kursen opp med en gang.
Kursen opp med en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Chirpieching
08.01.2021 kl 12:28
4430
Gevinst på 5% på 3 minutter :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Chirpieching
08.01.2021 kl 12:38
4385
Tja - det ble ikke SÅ mye fart. Står stille nå. Kanskje det kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Fholm
08.01.2021 kl 12:42
4351
9,7% idag, vil ikke si det er å stå stille 🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Chirpieching skrev Gevinst på 5% på 3 minutter :-)
fin oppgang, men smått utrolig at noen vill ut med 163k aksjer på dette nivået.
trodde at her skulle bli færre og færre aksjer å få tak i under marketcap 1 mrd, som fortoner seg som lite for denne indrefileten
trodde at her skulle bli færre og færre aksjer å få tak i under marketcap 1 mrd, som fortoner seg som lite for denne indrefileten
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
OpTiC-HxZ
08.01.2021 kl 12:44
4313
Chirpieching skrev Tja - det ble ikke SÅ mye fart. Står stille nå. Kanskje det kommer.
Det er grunnet han med 200K aksjer som ligger ute med salg på 22.6 som sperrer for videre oppgang. Når de er solgt vil kursen etter all sannsynlighet ta fart og ha en kurs på mellom 30-40kr innen utgangen av Februar. Bare å kjøpe mens man har muligheten😎
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Aksjeamatøren
08.01.2021 kl 12:45
4304
Sperrepost på 200k på 2,60 derfor den bremses litt.
Tok selv en bit av kaka på 2,60 muligens litt dumt, men vi skal langt opp så da bidro jeg likegodt med noen k. Allerede redusert sperren til 175k dette går veien.
Tok selv en bit av kaka på 2,60 muligens litt dumt, men vi skal langt opp så da bidro jeg likegodt med noen k. Allerede redusert sperren til 175k dette går veien.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kingen
08.01.2021 kl 12:47
4283
Tok et nytt jafs jeg også. Tipper den store posten på 22,6 går snart, og da er det tut og kjør.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Aksjeamatøren
08.01.2021 kl 12:50
4255
Der var den borte og børspause. Nå får vi fin fart her!!! Imponerende når 200k sperre ryker på 5min.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »