HAVYARD 🚀


Akkumuler Havyard Hydrogen AS skilles ut og vi er mange som tenker at en HYARD aksje gir en Havyard Hydrogen aksje.

Hele flåten i Nordsjøen skal nå inn på fornybar. Alle hurtigbåter skal inn på fornybar. Alle ferger skal inn ... osv osv..

Havyard drifter med +10 mill i kvartalet i dag men koster bare 250 mill. Med forholdene over skal denne 🚀
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
thypoon
17.12.2020 kl 21:31 7261

Himmelferden starter i morgen, aksjen har konsolidert fint rundt 10 nivået, brudd opp gjennom 11.8-12 utlyser nye kjøpssignaler!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Har luktet stage 2 rally av denne i en uke nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Ser ut som jeg var heldig (kortsiktig iaf...) når jeg flytta limiten min opp til 11.00 i dag tidlig.
Fikk akkurat fylt på litt til før den skjøt litt fart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
ecb
18.12.2020 kl 09:31 6739

her må det være et eller annet på gang, noen kjøper hvertfall mye her nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Kingen
18.12.2020 kl 09:34 6714

Bare veldig konkurspriset, noe markedet begynner å skjønne ikke er fare for lengre. Markedet begynner å skjønne hvilke verdier som snart synlige når underselskapet blir børsnotert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
18.12.2020 kl 09:38 6683

Er jo nesten ikke aksjer tilgjengelig......dette tegner godt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
ecb
18.12.2020 kl 09:44 6651

ryker 12 er 15-16 neste kortsikte motstand. blir +20 over nyttår dette
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
thypoon
18.12.2020 kl 12:12 6528

Dette er bare begynnelsen!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
HP17
18.12.2020 kl 12:16 6502

Er dette nå det beste caset kortsiktig på ose?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Amore
18.12.2020 kl 12:24 6435

Beste vet jeg ikke men vi vil nok le av kursen etter q4.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Amore
18.12.2020 kl 12:30 6406

Heavy er mye bedre stillt nå enn sist aksjekursen lå på 30 tallet. Skjønner ikke hva folk driver med selger på dette lave nivå. Melding om støtte fra staten kan komme når som helst. Da ser vi flere kroner opp i løpet av natten. Midlene ligger klare til å deles ut..
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

HAVYARD skal tilsynelatende minst opp til MCAP 500 mill nå (21 NOK pr aksje). Så får vi se om den roer seg og konsoliderer tilbake til 16 som jeg tidligere spådde.

Det er så mange triggere:
* H2 støtte fra Enova (Wilhelmsen 219 mill)
* Havyard Hydrogen notering (AKSO style)
*Q4 rapport >20 mill resultat.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Ikke glem denne.

Mange hyggelige meldinger ligger på lur.

Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Oppfarten har bare så vidt begynt. Marketcap for HYARD rundt 450 mill. Når Q4 rapporten ligger på bordet er den langt over 1 milliard
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
ecb
30.12.2020 kl 10:08 5383

litt rart at selskapet ikke har meldt dette faktisk, men for å fjerne enhver tvil om gjeldsakkorden så vedtok tingrettene denne 19 november og ankefristen utløp følgelig rett før jul. denne er nå i boks.

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20200001007637&sokeverdi=929585860
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Ja herregud. Den burde jo være meldt. Reduksjon av gjeld betyr jo definitivt et bedret regnskap.

Lurer på hva akkorden gjaldt? Reduksjon eller bare rett og slett forandring av Egenkapitalkravet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Nei gidder ikke. Kjøper litt aksjer nå og trenger ikke nye meldinger som starter rally :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Visste ikke E24 hadde publisert noe vedr split av Havyard til Maritime Cleantech. Det skjer virkelig.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/lEKxoA/havyard-vil-boersnotere-datterselskap-etter-resultatvekst-i-tredje-kvartal

Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
auxe
05.01.2021 kl 18:36 4670

Godt nytt år HYARD som aksjeeier her så gleder jeg meg til dette året, det er så mange triggere og miljømessige nyheter her att det blir gøy å følge med på.
tipper sluttkurs om ett år på ca 100+ kr
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
ecb
06.01.2021 kl 08:10 4296

det blir sikkert bra, men valgte allikevel redusere i går. litt redd for en korreksjon i de små grønne rakettene samt da jeg leste hele meldingen i går om den nye sjefen i hyard verftet hvor det fremkom at Havyard Hydrogen har kun 1 ansatt - blir litt vanskelig å sammenligne teco2030 verdsettelsen og hyard hydrogen når dette er et selskap med kun 1 mann
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Da har du nok misforstått. Havyard Group har mange ansatte og mye teknologi og kompetanse på hydrogen. Jeg har selv snakket med CEO til PCELL i webinar som beskrev samarbeidet med HYARD. De jobber på en fuel cell stack 3.2 MW... som er adskillig høyere enn 1.2 MW (også presentert til Fernley). SINTEF samarbeidet på Prototyp E er ferdig i år. Havyard Hydrogen sitter med fremste kompetanse på Hydrogen og skipsfart. Se lenke for hva Havyard Hydrogen er god for ;).

https://www.havyard.com/brands--solutions/havyard-hydrogen/

Selskapet er priset 450 mill. Det dobler eller tripler nok før børsnotering av newco tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
ecb
06.01.2021 kl 08:37 4213

havyard group har mange ansatte selvsagt i de forskjellige underselskapene og vet jo at de har jobbet med pcell og har bra komepetanse på hydrogen løsninger.
fra børsmeldingen i går:
Facts about Havyard Group
Havyard Group ASA is a maritime technology company that delivers products and services in the
areas of seafood, energy and transport.
Havyard Group ASA is listed on Oslo Børs, Ticker HYARD. Its head office is in Fosnavåg, and the
Group has 521 employees.
The Group is divided into four business areas:
• Shipbuilding Technology, based in Leirvik in Sogn with branches in Fosnavåg, Poland and
Turkey, has 349 employees.
• Ship Design & Solutions, based in Fosnavåg with branches in Poland and Croatia, has 65
employees.
• Havyard Hydrogen, based in Fosnavåg, has 1 employee
• Power & Control, based in Bergen with branches in Ålesund and Egersund, has 55
employees.
• Norwegian Greentech AS, based in Fosnavåg, has 14 employees
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Dette er misforståelsen. Havyard Hydrogen var opprettet i oktober/november. Men det betyr jo ikke 0 arbeidet på hydrogen før den tid. Havyard og Sintef startet i 2018 på hydrogen. PCELL har vært inne siden 2019. Teco er ikke i nærheten av Havyard.

Her tror jeg du må kjøpe inn på høyere kurs 😊. Bryter 23 så er ferden i gang igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
ecb
06.01.2021 kl 09:07 4127

tror ikke det er noen misforståelse, sier bare at jeg tror det kan bli vanskelig å overbevise nye aksjonærer i newco at havyard hydrogen kan sammenliknes med teco når de har 1 ansatt. vet selvsagt at de har jobbet med dette lenge. PCELL er ikke inne i hyard - de er en levereandør til hyard
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

PCELL er i samarbeid med HYARD. PCELLs CEO sier i SMB1 sitt H2 webinar at de samarbeider med HYARD om Hydrogen for skipsfart.

Ja, PCELL er så langt fremme at de nærmest kan kalles en leverandør. De har full kontroll på sin FuelCell. Men der er flere forhold å løse fortsatt.

La meg minne på om at PCELL også var i samarbeid med Nikola på tidlig tidspunkt, men PCELL droppet dem. Dette fordi PCELL vil ikke jobbe sammen med selskap som ikke skjønner hva de holder på med. Det er for meg et stor kvalitetsstempel at det er PCEL som skal levere stacks og at HYARD kan jobbe med de beste for å få mest ut av H2.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Amore
06.01.2021 kl 10:22 4056

Herlig dag- Plukke plukke- Blir nok mer fart på klima og miljø over dammen nå som DK får flertall- Parisavtalen bla.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Skjei
07.01.2021 kl 07:08 3886

Kan vell forvente oss en grønn dag på ose i dag, og for havyard sin del kan det vel ikke være flere som selger så billig. De proffe kjøper de små og vi kan gå til neste nivå- godt forbi motstand på 23 -liten melding nå
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Noen snakket i en eller annen tråd om en problemordre som hadde løst seg for Havyard denne uka. Jeg skjønte ikke den. Noen som kan forklare mens vi venter på at raketten skal starte igjen ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Noen som kan forsøke å svare meg om denne problemordren som hadde løst seg. Jeg forstod ikke det som ble sagt. Hvem var ordren fra, hvilket byggverk var det, og hva ble løsningen ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Det var referanse til at denne saken ble meldt løst før i uka:
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/12/11/7597557/havila-shipping-krever-penger-av-deepocean

Men jeg er usikker på hvordan / i hvilken grad dette påvirker HYARD i praksis...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Kan ikke se hvordan dette skal affektere HAVYARD.

Det som affekterer Havyard er nok heller om det kommer en ordre nå for å bygge om dette skipet til en Hybrid for annen offshore service activity. (NES og HDS in på banen).
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
kidpoker
07.01.2021 kl 23:17 3165

Er ikke problemskipet Det skipet som skulle bygges til islandske Fafnir,som senere blei kanselert mitt under bygging.så kom offshorederi Atlantic Towing Limited noen år etter og inngikk kontrakt av ferdigstilling av skipet.men den skulle no vært levert i 2020 engang.men vet ikke om det er blitt forsinkelser på levering.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Litt bedre åpning i dag, 21.30 p.t
Kan vi håpe på en positiv utvikling i dag...?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Amore
08.01.2021 kl 09:18 2906

Skipet er bygd om og levert som vindmølle skip for litt siden-
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Bare å laste inn før toget går og hydrogen meldinga kommer, den kommer når som helst. Ikke selg nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

lastet ganske greit i går og satser på noen små dipper i dag. ser ut til at lunta er tent igjen så turte ikke vente lengre :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Amore
08.01.2021 kl 10:31 2738

For de som ikke er inne enda- Full fart på vei oppover- Med denne hastigheten har vi mye å se frem til- håper på dobling av aksjekursen før Q4 legges frem
Konsernet hadde et driftsresultat (EBIT) på NOK 8,7 millioner
(1,7%) i 3.kvartal 2020, mot NOK -186 millioner (-57%) i 3.
kvartal 2019. Driftsresultatet hittil i 2020 er NOK 62,8 millioner
(3,5%), sammenlignet med NOK -224 millioner (-11,8%) i
tilsvarende periode for 2019.
Driftsmargin er vesentlig forbedret i 2020, hovedsakelig
grunnet positiv resultatutvikling for verftet.
Ytterligere detaljer finnes under status i segmentene
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Ser ut som HYARD bryter ut av en vimpel formasjon på oversiden.

Spenn setebeltene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare