2021: Året for utbombede industriaksjer med grønt potensial?

DSM
17.12.2020 kl 21:06 223

Kvalitative vurderinger, ingen tall eller analyse bak, kun en mening.

I jakten på gode investeringer for 2021 sitter jeg med en tanke: blir 2021 året for tidligere kriserammede selskaper, som har vært gjennom restruktureringer, som har en underliggende drift, et nettverk, kanskje til og med allerede viser positive tall, og har potensial for ta del i det grønne skriftet og dermed skape ytterligere momentum?

I år har alt av ESG gått i taket, så lenge det oppfyller kriterie om at det ikke tjener penger, men kan tjene penger i fremtiden basert på tro, håp og tynn luft. Vil investorer se litt nøyere under panseret i 2021, og flytte pengene til andre selskaper som feilet i fosilbaserte næringer tidligere, men nå har snudd skuta i underliggende drift og endret forretningsmodell i tråd med det grønne skiftet?

Det som slår meg er at det finnes en rekke selskaper på børs som har vært / fortsatt delvis er konkurspriset, eller generelt lavt priset ift siste rapportering og guiding. Jeg tror det finnes gull i den skogen, som kan gi jevn og god stigning gjennom 2021, og til og med ekstrem stigning på enkeltnyheter.

Ønsker å starte en tråd for å identifisere denne typen selskap.

Selv har jeg følgende på lista:
- Scana (er aksjoner selv)
- Havyard (vurderer inngang snarlig)
- Havila (følger med)
- Endur (følger med)

Please add!
Redigert 19.01.2021 kl 04:03 Du må logge inn for å svare