Pho i 100

sokaratest
PHO 18.12.2020 kl 09:55 25903

Endelig løsner det og aksjen fyker til værs - kineserne kommer
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.12.2020 kl 14:32 6286

Takk, det samme og lykke til med dine investeringer også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
peaf
01.01.2021 kl 07:34 6127

Ja att Ipsen kjøpet bidrar med førventninger er jeg enig i, men hvor realistiskt det er återstår att se. En 30 % omsettningsvekst i koronatider som er 60 mil tvivler eg sterkt på. Men de har jo lovt pluss EBITDA så de kan jo ikke ha behov for de 322 mil til Ipsen satsningen. Og ha penger på bok er vel ikke spesielt lønnsomt, så de borde ventet med emisjonerne til de behøvde pengerne. De her emisjons aksjerne har økt i verdi med 162 mil til idag, eller detsamme som Ipsen kosta. Så de som deltok i emisjonerne er sikkert godt førnøyd, men de 162 mil kommer fra de eksisterte aksjonærerne. Og Mcap har inget med antall aksjer att gjøre, emisjoner er og førblir siste utvei om man gjør en lønnsom investering. Da det blir mange fler att dele vinsten med.

De fikk jo ett meget gunstig coronalån på 50 mil og hadde 120 mil fra før, så hadde de lånt 50 mil til. Så hadde de hatt 60 mil og Norden inntekterne til att dekke USA tapet med. Så de som kan regne og tror på kommende inntekter vet att det er totalt fiasko måten investeringen er finansiert på. Før gjer ikke Ipsen nok inntekter til att betale ett lån på 100 mil, så er det en urusel innvestering. Og jeg må seie eg blir forundret når noen prøver att bortførklare, og førsvare en investering som man vet er fullstendigt udugligt finansiert. Og att den der uduglige gjengen skall bli steinrik på cevira opsjoner, græmer meg langt inn i sjælen. De førtjener det defenitivt ikke.
Og de der emisjonerne kommer att kosta mange ganger mer en det Ipsen gir i inntekter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Fevang
01.01.2021 kl 11:49 6001

Leserne av PHO-tråder har nok fått med seg din irritasjon over emisjonene. Hvor mange ganger skal du kritisere dem?? 40gg - 70gg - 100gg??

Kanskje på tide å legge det bak seg? Blir drit kjedelig å lese det samme om og om igjen - selv om jeg er enig i at emisjon nr 2 lett kunne vært unngått.

Ellers er det jo artig at markedet har fått troen på aksjen - og det er kanskje det viktigste?

Den siste setningen din kan da umulig stemme....
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
peaf
01.01.2021 kl 15:26 5909

Var gang noen førsøker vinkle emisjonerne som positive får du regne med att eg kommenterer det.. Og om du ikke førstår vad det innebær med 20 % flere aksjer og vad det egjentligen koster i mindre verdistegring og reduksjon av mulig utbytte. Så blir det vanskelig att førklare. Og siste settning som du kommenterer, så er det merinntekter efter kostnader på innvesteingen eg syfter på. Ipsen hadde ca 120 mil efter de betalt PHO sin del, kostnader er ikke kjent. Men om vi antar de var 50 mil,
så satt de igjen med 70 mil. Som nu tilfaller PHO minus de 30 mil som Ipsen skall ha i royalty. Da er det bare 40 mil kvar av innteksøkningen, og vad den økte satsningen til pho innebærer av kostnader vet vi ikke. Men det luter ikke mot det store overskuddet. Men de nye aksjerne skall ha 20 % av det og alle andre inntekter og verdistegring..
Og stemmer EBITDA på 400 mil fra USA og Cevira inntekter på nærmere milliarden så blir det en oerhørt dyr emisjon..
Det har jo reden kostet 162 mil i mindre verdistegring før de befintlige aksjernærerne føre emisjon, som ikke hadde skjedd vid lånefinansiering
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Fevang
02.01.2021 kl 15:11 5679

Takker for svar, men gjort er gjort. Så slipper man i alle fall rentekostnader. Vi får legge det bak oss og se framover.

Den positive kursutviklingen får vi glede oss over. Selv forventer jeg enda et par svake kvartaler pga pandemien, men ekstra spennende med hva som skjer i Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
peaf
03.01.2021 kl 08:53 5484

Ja gjort er gjort sa Equinor og når de tapte 200 mrd i USA, uten det hjalp på tapet. Og PHO,s satsning i USA 2020 står i stil med det resultatsmessigt.Og Europa med sin 160 mil investering i Q4, blir vel ikke det helt store. Om Q4 resultatet bidrar med positiv kursutvikling på Hex/cys delen, så kommer det i alle fall overraske meg storligen.

Men om ca 8 mnd regner eg med att Cevira blir godkjent i Kina,med utbetalning av 18 mil usd. Som er nok til hele Ipsen kjøpet, og royalty Q4 - 21 blir nok ikke mindre. Jeg skulle vel nesten tro att det er utbetalt en milepæle på første pasient før EU/US og på 3 mil usd nu. Som kan redde Q4 resultatet, det er det ende håpet eg har før Q4. Vi må huske att Cevira er en prioritert medisin som alla myndigheter rundt om i verden vil ha tilgang til så fort som muligt. Den selger seg selv, og Schneider og hans selgere som bare snakker men ikke selger. Har inget som helst att gjøre med styrningen eller salget. Det bare må bli en suksess?????
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
sokaratest
04.01.2021 kl 09:51 5225

Opp nesten 30% på et par uker
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Burobeng
04.01.2021 kl 10:11 5207

Man kan ta utgangspunkt i blålysteknologiens markedspenetrasjon i de regionene vi har lykkes, og overfører dette til regioner med et velfungerende helsevesen. Oppå dette kommer et vellykket resultat med Cevira. Dersom disse to faktorene slår til er dette bare begynnelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Computum
04.01.2021 kl 11:53 5146

Bortsett fra at jeg tror vi kan få en børskorreksjon som også rammer PHO, tror jeg dette året vil bli bra å sitte med aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
sokaratest
04.01.2021 kl 13:25 5089

Det er jo interessant, både etisk og økonomisk, å sitte med eierinteresser i et selskap som har løsninger i verdensklasse for blærekreft og livmorhalskreft.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
peaf
04.01.2021 kl 13:26 5089

Ja vi får i alle fall de kliniske resultaten på fase 3 studien til sommaren. Det vet vi Og står de i samsvar med resultaten fra fase 2 studien, vilket de bør gjøre..
Så er Algeta nothing i gjemførelse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
peaf
05.01.2021 kl 05:08 4875

Bare litt fakta som underbygger mine teorier når vi kan forvente godkjennelse av Cevira studien.
Standard Review brukes på et medikament som maksimalt gir bare mindre forbedring i forhold til eksisterende markedsførte terapier. 2002-endringene til PDUFA satte et 10 måneders mål for en standard gjennomgang.

Prioritetsanalyse blir gitt til legemidler som gir store fremskritt i behandlingen, eller som gir en behandling der ingen fantes. Målet for å fullføre en prioritert gjennomgang er seks måneder.

Ny medisinapplikasjon (NDA) - Når sponsoren til et nytt legemiddel mener at det er oppnådd nok bevis på stoffets sikkerhet og effektivitet for å oppfylle FDAs krav om markedsføringstillatelse, sender sponsoren en ny legemiddelapplikasjon (NDA) til FDA. Søknaden må inneholde data fra spesifikke tekniske synspunkter for gjennomgang, inkludert kjemi, farmakologi, medisin, biofarmasøytikk og statistikk. Hvis NDA er godkjent, kan produktet markedsføres i USA.
https://www.fda.gov/drugs/special-features/frequently-asked-questions-about-fda-drug-approval-process#3

Det er ingen heksekunst før Asieris att sammenstelle resultater og dokumentasjon på 384 pasienter,da det meste blir gjort underveis.

Mens målet i Kinas FDA er att fullføre en prioritert gjennomgang er tre måneder. Før spesielt Kinesiske selskaper.
Og det viser att om inget uforutsett inntreffer, så bør det vare godkjent i Kina sep/okt i år. Og rundt nyttår i resten av verden.
Og med over 30 mil kvinner vart år med høygradige celleforandringer, som garantert har stor glede av att få korta ned sykdoms perioden så mye som muligt.
Og minst like mange der verken gynekologen eller pasienten vet før efterpå om de med førdel borde vart behandlet med Cevira.
Så seier det vel alt om potensialet.

Dette har jeg tru på blir det store på OBS i år, og bør førklare hvorfor eg hater emisjoner som ikke har med Cevira att gjøre. De bare før med seg en enorm kostnad på Cevira inntekterne uten noen som helst positiv innverknad.


Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
sokaratest
05.01.2021 kl 13:37 4680

Photocure er dagens aksje hos Investtech.



Photocure har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen på mellomlang sikt, og signaliserer med det enda sterkere stigningstakt. Den positive utviklingen åpner imidlertid for korreksjoner tilbake fra dagens nivå. Glidende snitt-indikatoren har også gitt kjøpssignal. Dette signaliserer isolert sett videre oppgang, men tregheten til indikatoren gjør at man ofte går glipp av mye av oppsiden. Aksjen har støtte ved cirka 97.00 kroner og motstand ved cirka 119 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Photocure. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
peaf
08.01.2021 kl 07:31 4344

Litt om vad som skjer på Bladder canser siden, det er vel ikke noe av det her som peker på noen førdeler før PHO eller BLC. Før att nye behandlinger eller medikamenter skall kalles lovande. Må de vare bedre eller gi førdeler mot de eksisterende, og dette viser att Pho har ikke all verdens tid. De kan ikke investere alle inntekter i olønnsom vekst hvor lenge som helst, om nye produkter tar over så er det bortkastede innvesteringer. Og Ipsen var jo klar over det, de ville ikke bruke opp sine inntekter på olønnsom vekst.
Skall BLC vinne frem så er det bare medisinsk dokumentasjon att produktet er bedre en andre som gjeller. Det nytter ikke med ett innkompetent styre og en amerikan med storhetsvansinne, antagligen er Q4 ett kjempe fiasko som de ikke vet hvordan de skall presentere uten att bli slaktede.
https://cancercommons.org/latest-insights/new-treatments-for-bladder-cancer-in-2020/
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
teaa
08.01.2021 kl 15:39 4205

Jeg regner med (?) at peaf/pafo stiller på GF og slakter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Jensemand
08.01.2021 kl 19:52 4121

teaa - nej det har han desverre ikke tid til - men og sidde her og spamme alle PHO-tråde og tordne mot CEO DS - det har han tid til
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Oddbear1
08.01.2021 kl 20:11 4108

Han sitter i foreldrenes kjeller og spammer PHO trådene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Springer
08.01.2021 kl 21:38 4040

Neida. Han er førtidspensjonert (sparken?), og sitter alene i Thailand og koser seg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
peaf
09.01.2021 kl 07:18 3916

Ja her er 4 stk intressante innlegg på rekke og rad, og alle handler om meg. Kanskje litt missførstått da dette er en PHO tråd. men trots alt innlegg er inlegg. Vi ser jo att Nano og Pcib sliter med lite innlegg og . Det kan knappest skylde på meg, muligens en peaf kopi. Pho har jo to av verdens beste produkter, nemligen Cevira og Hexvix. Problemet er att vi antagligen har blant verdens sæmste styre og ledelse som ikke vet hvordan man forvalter sånne gaver i helse sektorn. De som kunde noe fikk jo sparken, og da blir jo resultatet der efter. Det er nok ett liknande problem de sliter med i Nano og Pcib. Men har man noen att skylle på så ordner det seg sikkert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2021 kl 10:30 3829

Det blir tror jeg for de fleste av oss å gjenta seg selv flere ganger, men min oppfattelse av Photocure idag versus for et par år siden er en annen enn hvordan du oppfatter det Peaf, tiden vil vise hvem som får mest rett.

Min oppfattelse er at det over flere år på dette forum har blitt rettet sterk eller kanskje nådeløs kritikk mot den eller de som kunne signere en slik avtale med Ipsen som den gang vel rundt 2011-2012 ble gjort. Ord som fulle sjømenn har blitt brukt og det kanskje med rette.
Avtalen gav forutsigbare inntekter for Photocure, men gav de nok ift potensialet? Jobbet Ipsen virkelig med Hexvix salg i særlig grad? Prioriterte Ipsen Hexvix?
Jeg tror svaret på det for de aller fleste er såre enkelt, nei, det gjorde de ikke.
Mitt inntrykk er at salg av Hexvix i Europa i beste fall har vært annen-hånds arbeid fra de ansatte hos Ipsen og det kan man vanskelig nekte for når man ser alle de land dem nærmest har lagt ned null innsats i som England, Italia, Spania, Øst Europa m.flere.
Man konsentrerte seg i større og større grad om de få tysktalende landene og det var vel ikke hva ledelsen og styret i Photocure så for seg da de tegnet avtalen.
Schneider varslet allerede tidlig i sin PHO karriere om at han ikke var tilfreds med hva avtalen gav tilbake i form av inntekter, det var på tide å ta full kontroll selv.
For å få dette til trengte man kapital, enten ved en kapitalutvidelse eller låne, eller kombinasjon av begge.
Man valgte emisjon, faktisk to, den siste framstår i utgangspunktet vanskelig å forstå for min del, men vil ikke bli overrasket om vi i 2021 får se at PHO gjør et oppkjøp eller kanskje to.
Emisjonene ble gjort til snittkurs ca. 75.-, de ble begge betydelig overtegnet, altså en stor interesse for strategi og planer og ubetydelig rabatt, emisjonene ble utført på en særdeles bra måte.
Kursen idag ligger ca. 40% over emi. kursene.
Før man totalt fordømmer hele tilbakekjøpet av Ipsen tenker jeg vi får se hvordan det utvikler seg i kvartalene framover. Uansett har ikke pandemien hjulpet hverken selskap eller ledelse i denne tiden som har vært nå siste 8-10 mnd., men dette vil selvsagt en dag normalisere seg.
Jeg er overbevist om at Schneider &Co jobber bra med Europa og at det vil gi oss aksjonærer resultat framover.

Asieris jobber ufortrødent videre og ligger mest sannsynlig 8-10mnd forut for hva dem trodde da avtalen med Pho ble signert 1/7.19. Jeg er overbevist om at vi har mye å glede oss til derfra den nærmeste tiden, allerede i H2 dette år.
Jeg tror fase 3 vil fortelle mye av det samme som fase2 og at de vil få et godkjent produkt i Cevira langt tidligere enn noen kunne drømme om, både i Asia og EU/USA.
Cevira kan helt klart bli et unikt ekstra bein å stå på i framtiden og det var en glede da denne nyheten om Asieris kom, endelig en CEO i Photocure som hadde baller til å fullbyrde en super avtale til glede for denne pasientgruppen, men også for oss aksjonærer.

Når det gjelder oppkjøp i 2021 tror jeg fortsatt at dem snuser på og har dialog med Imagin Medical. Schneider har tidligere uttalt at deres produkt kan bli en ytterligere katalysator ift. bruken av Cysview.
Tiden vil vise om dette blir en realitet.

Norne Sec. har i mange år dekket Photocure og har nå kursmål 150.-, nå har også ABG og DNM kommet på banen selvsagt godt hjulpet av at de var emisjons tilretteleggere, men dog, det har hatt noe å si. Spesielt at DNM tok opp dekning.
Har vært lite nytt fra Edison? Håper PHO har kuttet dem ut, eller akter å gjøre det snarlig.

Mye og mangt som kunne vært skrevet, men avslutter der, men vi må vite at pandemien enten man liker det eller ei har forsinket også Photocure, det er en realitet.
Og for de som måtte like å sammenligne ledelsen i Photocure mot Pcib og Nano sin, det passer seg ikke helt.
Trend og utvikling i disse selskapene kan ikke sammenlignes mot det Photocure driver med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Computum
09.01.2021 kl 11:10 3790

Optimistiske ord som jeg gjerne slutter meg til, TurboTrader.
Men hvorfor er aksjen en slik magnet for shorting?
Shorting av BerGenBio ble avsluttet før jul.
NANO er shortet, men bare halvparten så høyt som PHO.
Ingen andre aksjer i sektoren er shortet.(over 0,1%)
PHO er blant de få 21 av børsens mer enn 220 selskaper som er shortet.
Hvorfor? Noen som har en teori?
Kan det ha med det store innslaget av internasjonale banker på eiersiden å gjøre?

Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
bravi
09.01.2021 kl 11:20 3774

En ting kan man slå fast om ledelsen i Photocure, DS og Coy er at de er fullstendig uten faglige kvalifikasjoner, de kunne akkurat like gjerne drevet med pølsesalg eller såpe for den saks skyld. Men optioner og bonuser, det har de greie på. Synes ikke timingen på tilbakekjøpet av Ipsen avtalen var imponerende, helt i begynnelsen av en pandemi, tror de ble utmanøvrert av Ipsen på den. At de kommer til å kjøpe opp et eller annet er ikke utenkelig, da blir det fritt frem og flytte målsnora enda lengre frem i tid, det trenges tid til å omstrukturere og bygge salgsorganisasjoner har vi fått høre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2021 kl 11:22 3771

Jeg har ikke noen entydig formening om det, aksjen har vært shortet vel mer eller mindre hvertfall i nærmere 2 år nå.
Men, vi skal ikke se bort fra at du kan være inne på noe der med at det kan ha med eierstrukturen å gjøre uten at jeg har belegg for å mene det egentlig.
At det kommer inn en ny synlig aktør nå etter at kursen har steget ganske sammenhengende fra rundt 80 til 100-110 er forsåvidt ikke overraskende heller, men jeg tenker at de får bare shorte.
Voleon sitt engasjement i form av shorting viser at disse aktørene heldigvis sliter med å holde aksjen tilbake når kjøperne kommer skikkelig på banen og slik vil det nok fortsette.
For de langsiktige betyr shortsene forsvinnende lite, men klart det kan selv for oss være irriterende nå og da.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2021 kl 11:34 3752

Synes det er ekstremt merkelig å gi slike karakteristikker av en CEO som har stått i bresjen for å "selge" selskapet til potensielle finansielle institusjoner på en helt annen måte enn hans forgjenger.
Han har satt småaksjonærene i hovedsetet ved fb. sessions for eksempel.
DS er den som sammen med styret har avgjort om dem skulle inngå avtale med Asieris eller ikke, dette hadde dem jobbet med i åresvis tidligere og mislykket med, kanskje til å skjønne når man så hvordan Ipsen avtalen utviklet seg til det negative for Photocure.
DS har gjennomført 2 emsisjoner på kurser kurser vi bare kunne drømme om på sommeren 2018. Selskapet har idag selv med 2 emisjoner gjennomført ATH mcap.
Kursen som spesielt du har vært så opptatt er på et langt høyere nivå enn hva aksjonærene opplevde i lassevis av år før DS kom inn. Kursen var aldri i nærheten engang.
Selskapet er helt klart gjennom en forvandling til det bedre, det kan selv ikke du benekte som hevder at aksjekursen reflekterer tilstanden til et selskap og dets styrelse.
Man som vi har diskutert gjennom flere år nå så vil man komme til å rakke ned på DS uansett om kursen er 70, 110 eller 170, sånn er det bare.
Synes det er flott og fruktbart å diskutere selskapets strategi, planer og resultat, men den sørgelige mobbingen av selskapets leder, øvrig ledelse samt styre finner jeg lite fruktbar.
Så den diskusjonen får dere fortsette med dere som gidder, håpløst for min del å delta lenger i slikt, gir meg ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2021 kl 11:48 3734

Bravi,
Så må jeg bare si at jeg er glad for å slippe deg og likesinnede sippere på Soff trådene her på HO.
Hadde jeg trodd på deres tøvete innlegg hadde jeg kanskje ikke kjøpt Photocure på 29,70, ei heller på 38 eller 45.
Dere hadde kanskje også påvirket meg nok til ikke å kjøpe Soff på 4-tallet også.

I Photocure har du sålangt feilet så det holder, for indirekte kan du ha påvirket potensielle Pho investorer fra å gjøre en god investering.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
bravi
09.01.2021 kl 12:59 3684

TT, du fremstår vanligvis som en fornuftig skribent, da må du også tåle at noen peker på de svake punktene i dette caset. Kursen er viktig, ingen tvil om det, men den har tidligere også vært over 100 og kollapset, blitt halvert. Det viktigste måleparametere er til syvende og sist kursen, men over tid henger den sammens med hva som blir levert i form av resultater og der har ikke DS innfridd hverken sine guidinger og lovnader. Pr. i dag er det bare i norden og fra Cevira vi vet at selskapet tjener kr. Hva resultatet blir i Eu får vi se på Q4, men historikken fra satsningen i Us gir ikke grunnlag for optimisme. Synes produktene til Pho er gode og spennende, det er utgiftene som løper løpsk med DS.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
peaf
09.01.2021 kl 13:19 3660

Ja du gir deg ikke, nu vet vi att førhandlinger med Asieris starte over ett halvår føre Schneider blev ansatt. Og det er dokumentert fastsatt på en presentasjon att Inger Ferner Hegglund har æren før avtalen og alle de andre avtalen som PHO har inngått føre det. Det er nemligen hennes jobb att skøte den typen ansvarsområde. Schneider har aldri vart CEO før nu og har ingen spesiel kompetanse att gjøre sånne avtaler, det er bare du som tilskriver han sånne ferdigheter. Og han har tydligt bevist att han kjenner ikke kontraktens innehold. Tidsfrister er ikke studieplan til Asieris, blir ikke studien godkjent så blir det ikke fem øre til PHO. Mens rettigheterne går tilbake til PHO da Asieris ikke oppfyller tidsfristen.

Du får gjerne fortsette att gi æren til DS men selv har han bekreftet att Hegglund lagte kontrakten. Og det er alltid styret som godkjenner sånne avtaler, det har ikke en CEO fullmakt att gjøre den typen avtaler. Om det var Asieris som først tog kontakt eller PHO vet vi ikke men det var på Hestdal sin tid.

Og om det er smart att satse mye penger på salg i pandemi tider når ingen gidder kjøpe noe. Det får var en avgjøre vad de synes. Men de har tapt mye penger reden og mer blir det. Og som det ser ut om man førholder seg til 2019 tallen før Ipsen, så gir Ipsen avtalen CA 10 mil i mer inntekter vart kvartal. Men det er føre Schneider sin salgs satsning. Og vi kan vel konstatere att totale salget av Hex/cys har gått ned i 2020.. Og kostnaden i USA har vart ca 150 mil før att skape en vekst på ca 10 mil, og levere ca 12.000 doser cysview i 2020. Jeg antar du ikke vil gi æren til DS før det, men han har ikke tatt noen grep før att redusere tapen. Snarere tvertom.
Så alt som alt kan eg ikke se en ende lyspunkt 2020 som DS prestert, forutom att hausse kursen. Og eg trur ikke Q4 reultatet gir han andledning att slå seg før brøstet.

Og att mannen ikke kan innrømme att hans informasjon om Cevira studien bare er tidsfrister, og ikke har ett dugg att gjøre med fremdriften og Asieris planer om att få produktet på markedet. Det er skandaløst og viser att han verken førstår avtalen eller medvirket til att skaffe den.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2021 kl 13:27 3648

"Ja du gir deg ikke, nu vet vi att førhandlinger med Asieris starte over ett halvår føre Schneider blev ansatt. Og det er dokumentert fastsatt på en presentasjon att Inger Ferner Hegglund har æren før avtalen og alle de andre avtalen som PHO har inngått føre det. Det er nemligen hennes jobb att skøte den typen ansvarsområde. Schneider har aldri vart CEO før nu og har ingen spesiel kompetanse att gjøre sånne avtaler, det er bare du som tilskriver han sånne ferdigheter. Og han har tydligt bevist att han kjenner ikke kontraktens innehold. Tidsfrister er ikke studieplan til Asieris, blir ikke studien godkjent så blir det ikke fem øre til PHO. Mens rettigheterne går tilbake til PHO da Asieris ikke oppfyller tidsfristen.

Du får gjerne fortsette att gi æren til DS men selv har han bekreftet att Hegglund lagte kontrakten. Og det er alltid styret som godkjenner sånne avtaler, det har ikke en CEO fullmakt att gjøre den typen avtaler. Om det var Asieris som først tog kontakt eller PHO vet vi ikke men det var på Hestdal sin tid."

Dette har jeg brukt så mye tid på å forsøke å redegjøre for tidligere at det er unødvendig for min del å bruke mer tid på.
Alle her inne har sikkert selv sin bestemte mening om det.

For siste gang fra min side: Inger Ferner har vært Pho sin representant i utarbeidelse av avtalen, premissene for PHO sitt syn er lagt av styret/CEO.
Å tro og mene noe annet er jo helt patetisk. Du tror sikkert også at Inger Ferner har signert avtalen også.
Men har man ikke erfaring fra slikt i det virkelig liv skjønner man kanskje heller ikke hvordan slik avtaler kommer ihop.


"Og att mannen ikke kan innrømme att hans informasjon om Cevira studien bare er tidsfrister, og ikke har ett dugg att gjøre med fremdriften og Asieris planer om att få produktet på markedet. Det er skandaløst og viser att han verken førstår avtalen eller medvirket til att skaffe den."

DS forholder seg til avtalen som er inngått og det er da flott at han er mer professjonell enn du og undertegnede.
Han forholder seg til dette inntil Asieris melder noe annet og han har jo flere ganger pekt på at Asieris ligger langt foran skjema. DS vet nok betydelig mer om denne avtalen og framdriften av Cevira enn hva du og undertegnede gjør.
At du er uenig i denne måten å håndtere det på er fair enough, men å påstå at han ikke har peiling er noe helt annet og direkte forkastelig å lese.

Må bare få legge til at ifølge DS gjorde Inger Ferner en fantastisk jobb ifbm denne avtalen.

Må du ha en fortreffende helg, har ikke skrevet her på lenge og skal la det gå lang tid igjen før jeg gidder, imens kan du fortsette å spre ditt forvrengte bilde av faktiske forhold fordi du har lagt personer for hat av en eller annen grunn, gadd vite hvorfor.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
peaf
09.01.2021 kl 14:20 3610

Ja nu vet vi att det er bare en global studie, og det er så godt dokumentert som det er muligt att gjøre. Men Schneider påstår fortfarende att de skall gjenomføre den Kinesiske delen først. Det bør vare nok før att bekrefte att han vet ikke vad som skjer. Visst er det professosjonellt att kjenne tidsfristerne, men det er ingen rellevant innformasjon att gi til innvestorer. Vi er inntressert av de faktiske førholdendne, og det er klart att de ligger føre Schneiders skjema. anners hadde de mistet rettigheterne.
Og vi må jo bare konstatere att det Schneider seier er noe helt annet en det Asieris seier. Og hittils har eg ikke sett att Asieris påstår eller lover noe som ikke stemmer.
Men det kan man ikke påstå gjeller Schneider, det ende som skjer er att tapen øker.
Og eg hater ikke personer, men er de oduglige så er de. men eg hater emisjoner som bare gjør att eierne taper penger i slutenden.

Jeg har fortfarende tru på att den her aksjen kan gi store utbytten på Cevira inntekten, fast styret og Schneider har redusert utbyttet med 20 % og det er noe som til og med du må bite i deg en dag. Even om eg har vanskelig att tru du erkjenner det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Hayen
09.01.2021 kl 16:33 3537

Mange gode innlegg fra deg idag Turbotrader.

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.01.2021 kl 17:42 3482

Tidligere idag nevnte jeg at IM kunne være en mulig oppkjøpskandidat for Photocure.
Dette er en av årsakene til at jeg sitter som aksjonær i begge de selskapene.

https://twitter.com/FinIndependance/status/1347562205009633281?s=20
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
peaf
10.01.2021 kl 09:16 3234

Ja om man ser til dagens Mcap så er det ingen inntresse før Imagin, og vore teknologin bedre en Karl Storz og Olympus sin. Så hadde de kjøpt dem opp.

Men eg er mer bekymred før Dahl og finanskalenderen, har Dahl fått sparken. Er han oenig med Schneider og hans innvesteringer hvordan de skall føres i regnskapet. Så er han ferdig, Schneider tål ingen som helst kritikk. Men det likner ikke Dahl, att ikke ha klare planer når det gjeller regnskapet. Og om Q4 resultatet førsvarer dagens kurs, og viser vad fantastisk Schneider og styret er i pandemi situasjoner. Er vel tvivelaktig og det gjeller vel første halvår og, men er man blind og døv så skall man vel klare att skryte over tap og.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 10:13 3205

"Ja om man ser til dagens Mcap så er det ingen inntresse før Imagin, og vore teknologin bedre en Karl Storz og Olympus sin. Så hadde de kjøpt dem opp."

Tror ikke du helt ut forstår IM sin teknologi peaf.
Det er helt riktig at mcap på IM er svært lav, dette produktet må godkjennes først og det er det store spørsmålet.
Dette er en device som er kompatibelt med alle andre skop og som potensielt kan gi langt flere klinikker tilgang til BLC uten store kostnader ved å måtte kjøpe fra Storz.
Tviler på at du har sett videoen jeg la ut, så bruker ikke mer tid på dette til fordel for deg.
Men, en viktig sak, skal man lykkes i aksjemarkedet er man inne før alle andre, derav en stor fordel at mcap er svært lav.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Computum
10.01.2021 kl 11:26 3186

Jeg klikket på peaf's innlegg (som vanligvis er skjult) for å se hva TurboTrader svarte på. Det frister ikke til gjentakelse.
Det er nedslående hvordan noen skaper sin egen virkelighet og tviholder på den istedenfor å forholde seg til virkeligheten.
Det har vi sett tragiske eksempler på i det siste. Heldigvis rammer slike fastlåste vrangforestillinger i forhold til økonomi og selskapsledelse først og fremst vedkommende selv. Selvom det også forsurer debattklimaet. Det er snart ingen som skriver på forumet lenger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
peaf
10.01.2021 kl 13:39 3123

Ja verkligheten er att tall lyver ikke, men det gjeller att førstå dem. Når det er ett minusteign fremfor talet. Så betyr det att de taper penger, men er det ett pluss fremfor så tjener de penger. Det er ikke en vrangforestellning even om Computum påstår det, og ett påstånd om att de som taper penger gjør en dårlig jobb. Er vanskelig att motbevise, men att kritisere de som førstår vad det betyr att tape penger. er knappst noen genierklering i øyne på folk flest. Og att det er surt med folk på ett debattforum som ikke er enig med vederbørande. og dessuten har alle resultat i ryggen som bekrefter att påstanden hans stemmer. Er en skikkelig pine, og da gjeller det att legge all skyld på han att ledelsen taper penger. Og som Comp seier har du ikke sett presentasjonen til Schneider, nei det har eg ikke men eg har sett resultaten. Og de viser vad de har gjort, og det er det ende eg bryr meg om. Og det er verkligheten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 13:58 3114

Ofte kan det være klokt å få med seg presentasjonene, ligger ofte en forklaring bak tallene, mange velger også å legge dem til grunn.
Er vel ingen her som har benektet at Photocure taper penger, men det er ikke synonymt med en udugelig ledelse.
Du vet like godt som meg at det snart blir pluss foran tallet på resultat linjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
bravi
10.01.2021 kl 14:43 2962

Er ikke overbevist om at DS er rette mannen til å vurdere om Pho skal kjøpe IM, akkurat på det spørsmålet har jeg mere tro på Dahl. Med Hestdal hadde det selvfølgelig vært en helt annen sak, han vet hva dette dreier seg om. Kan det ligge en konflikt her mellom DS og Dahl?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
peaf
10.01.2021 kl 14:53 2951

Ja eg leser alltid transcripten efter på, det er derfor eg vet vad Schneider seier. Og ser att det ikke stemmer med verkligheten. Og det har gjentatt seg i to år nu. Og tyverr det som skjer av fremskritt i dag på bladder canser fronten taler ikke til BLC sin førdel. Men att Cevira kommer att gi ett skikkelig pluss fremfor talen har reden vist seg,og det trots att vi har uduglig ledelse. Men Cevira er noe de har arve, og inget bevis på deres kompetanse.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 15:23 2921

Hva er grunnlaget for å spekulere i konflikt mellom ED og DS?
Har ikke fått med meg det
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
bravi
10.01.2021 kl 15:54 2891

Så det var antydet noe om det lenger oppe i tråden. Merk at det nå med DS er store forskjeller på tidspunkter for når Pho kan forventes å gå break-even på Hexix/ Cysview i forhold til da Dahl var midlertidig Ceo i 2018. Ikke sikkert Dahl er enig i dagens satsning og kostnadsbruk gjennom pandemien og emisjonene i sommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare